ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Λευκάδα, 16 Μαρτίου 2021
Θανάσης Καββαδάς: «Η Κυβέρνηση σχεδιάζει την Ανάπτυξη, με τα 72 δις του Ταμείου Ανάκαμψης και τη θωράκιση του τραπεζικού συστήματος» – Ομιλία στη Βουλή σε Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών
Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, στο πλαίσιο συζήτησης νομοσχεδίου για την κύρωση της απόφασης (ΕΕ, ΕΥΡΑΤΟΜ) 2020/2053 του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2020 για το σύστημα των ιδίων πόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που σχετίζεται με τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και με ρυθμίσεις για την ενίσχυση των προοπτικών ανάπτυξης του τραπεζικού συστήματος.
Ο Βουλευτής ανέφερε ότι η κύρωση της απόφασης 2020/2053 του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2020 για το σύστημα των ιδίων πόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στηρίζεται στις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής του Ιουλίου του 2020, όπου ελήφθη η ιστορική απόφαση για το Ταμείο Ανάκαμψης, και είναι πολύ σημαντική διότι αποκτά ισχύ η νέα δυνατότητα που δίνεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση να δανείζεται η ίδια από τις αγορές για λογαριασμό των μελών της.
Τόνισε ότι από τον κοινοτικό προϋπολογισμό της περιόδου 2021-2027, αναλογούν στη χώρα μας 72 δισεκατομμύρια ευρώ, επισημαίνοντας ότι είναι το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τη χώρα μας, από την αρχή της ένταξης στην ευρωπαϊκή οικογένεια, αλλά και το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για την επανεκκίνηση, πάνω σε νέες βάσεις, της εθνικής οικονομίας με σταθερή, μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή προοπτική.
Ανέφερε ότι με τη συμφωνία δίνεται η έκτακτη και προσωρινή εξουσιοδότηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δανείζεται, μέχρι το 2026, κεφάλαια από τις διεθνείς αγορές, μέχρι του ποσού των 750 δισεκατομμυρίων ευρώ, καθορίζοντας παράλληλα τον τρόπο αποπληρωμής αυτών των δανειακών υποχρεώσεων, ενώ επιπλέον προβλέπεται ότι όλες οι υποχρεώσεις που προκύπτουν από τον δανεισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα αποπληρωθούν πλήρως το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2058. Από το ποσό αυτό, διευκρίνισε, τα 360 δισεκατομμύρια θα είναι επιχορηγήσεις προς τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα 360 δισεκατομμύρια θα αποτελούν δάνεια.
Αναφέρθηκε επίσης στη θέσπιση ενός νέου, ίδιου πόρου για τη χρηματοδότηση του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την εφαρμογή ενιαίου συντελεστή, ύψους 0,80 ευρώ ανά κιλό, στο βάρος των απορριμμάτων πλαστικών συσκευασιών τα οποία παράγονται σε κάθε κράτος μέλος και δεν ανακυκλώνονται.
Ως προς το δεύτερο σκέλος του νομοσχεδίου, αναφορικά με τη λειτουργία του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, ο Βουλευτής σχολίασε τη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία δείχνει να υποτιμά τη νοημοσύνη των πολιτών, κάνοντας ότι αγνοούν το γεγονός ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με τη φυγή καταθέσεων ύψους 40 δισεκατομμυρίων ευρώ, με τα capital controls και την κατάρρευση στις τιμές των τραπεζικών μετοχών, χάθηκαν 30 δισεκατομμύρια ευρώ από τις προηγούμενες ανακεφαλαιοποιήσεις, με αποτέλεσμα να προκύψει ανάγκη νέας ανακεφαλαιοποίησης.
Υπενθύμισε ότι με τις 2 ανακεφαλαιοποίησες τραπεζών την περίοδο 2010-2014, το δημόσιο απέκτησε την πλειοψηφία των τραπεζικών μετοχών, τις οποίες πούλησε πίσω σε ιδιώτες, αποκτώντας έτσι πολύτιμα έσοδα αλλά και διασφαλίζοντας την σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος και την χρηματοδότηση της οικονομίας, κάτι ωστόσο που κατέστρεψε η νέα ανακεφαλαιοποίηση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με την οποία το ελληνικό δημόσιο έχασε 18,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αφού η αξία των μετοχών των τραπεζών καθορίστηκαν από 1 έως 4 λεπτά του ευρώ, όταν προηγουμένως είχαν αξία ως και 4,29 ευρώ.
Τόνισε ότι με το νομοσχέδιο ενισχύονται οι τράπεζες στις οποίες συμμετέχει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), ώστε να μπορούν να επιτελέσουν το ρόλο τους, που είναι η χρηματοδότηση και η παροχή ρευστότητας στην οικονομία.
Επεσήμανε ότι διευκολύνεται η προσέλκυση ιδιωτικών και επενδυτικών κεφαλαίων στις τράπεζες, κατοχυρώνοντας και ενισχύοντας το ρόλο του Ταμείου, αλλά και τα δικαιώματά του, με όρους δημοσίου συμφέροντος, αφού παρέχεται πλέον στο Ταμείο η δυνατότητα να συμμετέχει στις Αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου των τραπεζών έως το ποσοστό συμμετοχής του σε αυτές.
Τόνισε ότι έτσι το ΤΧΣ θα έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί και να κινείται με την ευελιξία ενός ιδιώτη επενδυτή, ότι θα υπάρξει όφελος από την αύξηση των χρηματιστηριακών αξιών, ενώ αναφέρθηκε και στις θεσμικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης που θωρακίζουν περαιτέρω το τραπεζικό σύστημα, όπως το Σχέδιο Ηρακλής, με το οποίο οι τράπεζες απαλλάσσονται από το βάρος ενός σημαντικού ποσοστού κόκκινων δανείων, που συνιστούσε απειλή για την ευστάθεια του αλλά και για τη δυνατότητα του να χρηματοδοτήσει την οικονομία, ενώ κλείνοντας ανέφερε ότι το νομοσχέδιο αποτυπώνει το σχεδιασμό και τις προτεραιότητες της επόμενης μέρας που είναι η επιστροφή σε βιώσιμους και θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Για τους πολίτες ίσχυσε από το 2010 ότι πληρώνουν το ρίσκο δανειοδότησης , ή των επιλογών των, είτε υπό μορφή ρυθμίσεων δανείων στις τράζες είτε υπό μορφή φόρων πρόσθετων ( πολυτελείας για τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα ή ενφια για τα σπίτια που απέκτησαν).
Για τις τράπεζες όμως το ρίσκο επιλογής των για τα δάνεια που έδωσαν με βάσει τους δικούς τους όρους ρίσκο καταβλητέο δεν υπάρχει. Για τούτο οι πολίτες μένουν δέσμιοι των τραπεζών.
Οι τράπεζες όχι μόνο αρνούνται να κάνουν κουρέματα δανείων με βάση την αξία των ακινήτων και τα μειωμένα πλέον εισοδήματα , αλλά σε περίπτωση διαταγής πληρωμής δεσμεύουν όλα τα περιουσιακά στοιχεία του δανειολήπτη ακίνητα και κινητά . Μια άλλη δουλεία πλέον και σκλαβιά έχουν να αντιμετωπίσουν οι δανειοδοτηθέντες πολίτες με Σουλτάνους και πασάδες τις τράπεζες. Η παράταση των χρόνων δανείων για τις ρυθμίσεις έχει φτάσει μέχρι τα 90 έτη ηλικίας ανθρώπων , και τα χρέη μεγαλώνουν παρά τις πληρωμές( έστω μειωμένων δόσεων). Και ιι τράπεζες είτε θέλουν να υπαγάγουν σε σκλαβιά τους απογόνους του δανειοδοτηθέντα ( που αυτό θέλουν ) για τούτο δεσμεύουν μεψδιαταγές πληρωμής όλα τα περιουσιακά στοιχεία του δανειοδοτηθέντα. Αρνούμενες να δεχτούν ότι το κάθε δάνειο δόθηκε για το συγκεκριμένο ακίνητο του οποίου η αξία πλέον δεν επαρκεί ούτε ώς εχέγγυο δανείου .
Σκληρό παλαιοθωμανικού τύπου σύστημα σκλαβιάς βρήκε τους πολίτες. Τους πολίτες που οι ίδιοι φορτώθηκαν τα χρέη του κράτους ώς κεφάλαια στήριξης των τραπεζών. Δηλαδή οι πιλίτες να πληρώσουν 2 φορές για να συντηρείται το προβληματικό διαχειριστικά απ τους ίδιους τους διαχειριστές του τραπεζικό σύστημα.
Το 2008 οι Έλληνες δανειολήπτες είχαν μόνο 5% ληξιπρόθεσμα χρέη τα μικρότερα στην Ευρώπη.
Το 2013 έφτασαν στο 56%. Και σήμερα είναι 50%. Και λόγω πσνδημίας αναμένεται να αυξηθούν. Ο μύθος των κακοπληρωτών Ελλήνων δεν ισχύει όταν το 2008 τα ληξιπρόθεσμα χρέη ήταν τα μικρότερα στην Ευρώπη.
Η κυβέρνηση τι κάνει για αυτό το περίεργο καθεστώς των ανύπαρκτων ολέον τραπεζών ( ειμί ώς απειλές πιλιτών τηλεφωνικές για εισπτράξεις δόσεων δανείων). Όλοι οι πολίτες είναι εκτός τραπεζικού συστήματος έστω και για μια πιστωτική κάρτα λόγω του ότι είναι στον δανειακό Τειρεσία είτε ώς δανειολήπτες ρυθμίσεων δανείων είτε ώς οφειλές και ρυθμίσεις φόρων. Και συνεπής νάναι ο πολίτης να πληρώνει την ρύθμιση δανείου είναι εκτός τραπέζης ουσιαστικά.
Τι πρόκειται να κάνει η κυβέρνηση για το θέμα των τραπεζών και των δανείων??
Διότι κατά απολύτως περλιεργο φαιομενο τα πολύ μεγάλα δάνεια των τραπεζών έχουν περίεργο χειρισμό εισπραξιοτητας απ τις τράπεζες αν είναι ληξιπρόθεσμα, για τούτο και τα μεγάλα χρέη . Και μόνο τους οολίτες με τα δάνεια κατοικιών και μικροδάνεια ξέρουν να ασχολούνται.
Τελευταία ενεφανίσθη ότι τράπεζα βρίσκεται σε διαμάχη με επιχείρηση για δάνεια ληξιπρόθεσμα υψους 300 εκατομμυρίων και παραπάνω μέχρι που με ανακοίνωση της τράπεζας ακόμη και ο διοικητής της ασχολείται προσωπικά.
Τα δάνεια των κομμάτων ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ τι γίνανε??