Με κύριο αίτημα να λυθεί το αίτημα των σκουπιδιών, οι μαθητές των σχολείων της Λευκάδας έχοντας στο πλευρό τους καθηγητές και γονείς έδωσαν δυναμικό το παρόν στη συγκέντρωση και πορεία στο δημαρχείο.
Είχαν συνάντηση με τον αναπληρωτή δήμαρχο, Γιάννη Λιβιτσάνο γιατι ο δήμαρχος ήταν στην Κέρκυρα για επείγουσα δουλειά.
Τους δέχτηκε όμως χθες και έκαναν μία μεγάλη συζήτηση.
Σημερα ο αντιδήμαρχος τους είπε ότι στόχος της νέας δημοτικής αρχής είναι μέσα σε δύο μήνες από τώρα, όχι μόνο να έχει λυθεί το θέμα αλλά και να έχουν φύγει από εκεί τα δέματα που δημιουργούν το πρόβλημα. Η συνάντηση έγινε με αντιπροσωπείες μαθητών από τα σχολεία και παρών ηταν και ο δημοτικός σύμβουλος Νίκος Τυπάλδος…
Το σύνθημα στην πορεία και έξω από το δημαρχείο έδιναν τα παιδιά του μουσικού σχολείου που έπαιζαν μουσική …
Η κινητοποίηση των μαθητών δείχνει -μεταξύ των άλλων -και συνιστά την εξάντληση της κοινωνικής διεκδίκησης.
Και μπορεί να φαντάζει διεκδικητισμός αλλά ουσιαστικά είναι κοινωνικός αναχρονισμός ερήμην των μαθητών.
Ένα κοινωνικό σύνολο παραδομένο λειτουργικά σε ένα πρόβλημα που το ίδιο δημιούργησε , βρίσκει ώς διέκφανση την μαθητική κινητοποίηση για να συγκαλύψει τις δομές και αιτίες και ευθύνες οργάνωσης χρόνια του προβλήματος. Και κινητοποιεί μαθητές ηλικιακά -με κλαρίνα και ζουρνάδες και φλογέρες- μόνο και μόνο για να καταδειχτεί μετά μουσικής η εξαντλησή του λειτουργικά.Γιατί και η κοινωνική οργανωμένη διακδίκηση ειναι μέρος και ευθύνη του κοινωνικού λειτουργισμού και όχι αποσπασματικά ομάδων κοινωνικών.
Και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς καλά ειναι να δείξουν στους μαθητές τις παραμέτρους αυτής της οργάνωσης χρόνια του προβλήματος για να κατανοήσουν οι μαθητές τις εργαλειακότητες της κοινωνικής καθημερινότητας που οδήγησε στο πρόβλημα , και για τον πρόσθετο λόγο της γειτνίασης σχολείων και σκουπιδιών.
Και οι μαθητές να μην ταυτίζουν -αν μπορούν-αυτή την κινητοποίηση ώς στοιχείο σοβαρής κοινωνικής διεκδίκησης, μια και η κινητοποίηση αυτή έρχεται ώς σποτέλεσμα της συνολικής κοινωνικής αβελτηρίας ( μέχρι και υποψία αναφοράς ώς κοινωνική επιδίωξη) χρόνια για την δημιουργία του προβλήματος.
Οι μαθητές είναι οι τελευταίοι που ευθύνονται για το σκουπιδικό πρόβλημα και για τον λόγο ότι πολλοί ηλικιακά δεν ειχαν γεννηθεί στα χρίνια οργανωσής του προβλήματος.
Αυτό ας κατανοηθεί τι συνιστά ώς γεννεαλογική κοινωνική μετάβαση και σε τι είδους κόσμο ( καλύτερο ή χειρότερο).