Όλο το ιστορικό μιας ένταξης με αμφίβολη σήμερα λειτουργικότητα που βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα της υλοποίησης
Η µελέτη αυτή ανατέθηκε το 2005 και διαχρονικά εγκρίθηκαν τα στάδια της µελέτης από τις δύο προηγούµενες ∆ηµοτικές Αρχές της θητείας του Κώστα Αραβανή µε τον τίτλο «∆ιαµόρφωση εισόδου παραλίας πόλης Λευκάδας». Εκείνη την περίοδο και σε σύντοµο µάλιστα χρονικό διάστηµα θα κατατεθεί πρόταση του Υπουργείου για τη νέα σύνδεση της Λευκάδας, εποµένως και της νέας εισόδου στο νησί. Εποµένως, οι κατευθύνσεις που δόθηκαν τότε στο µελετητή, έχουν αλλάξει.
Πιο συκεκριμμένα επι δημαρχίας Γεωργίου Γληγόρη έχουμε την «Έγκριση µελέτης κυκλοφοριακής ρύθµισης ∆ιαµόρφωσης Εισόδου Παραλίας Πόλης Λευκάδας» µε τις αναφερόµενες βελτιωτικές προτάσεις των συµβούλων.
Με την υπ’ αριθ. 124/19-05-2010 Απόφαση ∆ηµοτικού Συµβουλίου της δημαρχίας Βασιλείου Φέτση που αφορά στην έγκριση προµελέτης «∆ιαµόρφωσης εισόδου παραλίας πόλης Λευκάδας» έχουμε την εντολή της Υπηρεσίας προς την ανάδοχο οµάδα µελέτης για την έναρξη εργασιών σύνταξης οριστικής µελέτης αρχιτεκτονικών.
Αυτή τελικά υποβαλεται το 2011 , οριστική µελέτη αρχιτεκτονικών η οποία ακολουθεί σε γενικό βαθµό την υπ’ αριθ. 124/2010 Απόφαση ∆.Σ.
Τον Μάρτιο του 2012 γίνεται τροποποίηση της μελέτης από το Δημοτικό Συμβούλιο επί δημαρχίας του Κώστα Αραβανή. Η τροποποίηση έχει να κάνει
(α)την κυκλοφοριακή ρύθµιση,
(β)την µελέτη αρχιτεκτονικών διαµορφώσεων – συνθέσεων,
(γ)την µελέτη πρασίνου,
(δ)τις µελέτες υδραυλικών – ηλεκτρολογικών,
ως ακολούθως:
1. Με την θεώρηση ότι ο προτεινόµενος δρόµος κυκλοφορίας διπλής κατεύθυνσης έµπροσθεν των ξενοδοχείων είναι σε πολύ µικρή απόσταση από το όριο του πυκνοδοµηµένου ιστού της παλαιάς πόλης µε ενδεχόµενες πολλές παρενέργειες σε θέµατα λειτουργίας και ασφάλειας, είναι απαραίτητη η δηµιουργία πεζόδροµου σταθερού πλάτους σε όλο το µήκος της οδού Πέτρου Φίλιππα Πανάγου (µε την επέκταση του ήδη προτεινόµενου).
2. Την βελτίωση της χάραξης του προβλεπόµενου δρόµου κυκλοφορίας διπλής κατεύθυνσης, µε την µερική µετατόπισή του προς τον χώρο της πλατείας, σε απόσταση από τον ως άνω πεζόδροµο και διαχωρισµού αυτών µε έργα πρασίνου (υφιστάµενη πλατείας ποιητών). Επιπλέον για την επίτευξη της βέλτιστης λειτουργίας του ως άνω
οδικού άξονα και της ασφάλειας των χρηστών της πλατείας, προτείνεται η οριοθέτηση του µε µικρή υψοµετρική διαβάθµιση του καταστρώµατός του και τοποθέτηση διαχωριστικών στοιχείων επισήµανσης τόσο της οδού, όσο και των ρευµάτων κυκλοφορίας.
3. ∆ιατήρηση του υφιστάµενου χώρου παιδικής χαράς (µε βελτιωτικές παρεµβάσεις) και κατάργηση της χωροθέτησης του παραδοσιακού παιχνιδιού «ΑΜΠΑΛΙ», καθότι κρίνεται ότι οι κλιµατολογικές συνθήκες της περιοχής και το εύρος του προτεινόµενου χώρου δεν ενδείκνυνται.
4. Να διαµορφωθεί καταλλήλως (µε την εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισµού) για την αγκυροβόληση σκαφών αναψυχής όλο το µήκος του χώρου λιµένος που αντιστοιχεί στο χώρο επέµβασης.
5. Τα προτεινόµενα υπαίθρια αναψυκτήρια εντός του χώρου πλατείας να περιορισθούν σε αριθµό (2) και να µελετηθούν αρχιτεκτονικά και µορφολογικά σε πιο µεγάλη επιφάνεια.
6. Από το Πόντε και σε απόσταση 70-80 µέτρων µέχρι το εστιατόριο «ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ» να µην ελλιµενίζονται και σταθµεύουν σκάφη.
7. Περιµετρικά στο σιντριβάνι να τοποθετηθούν τα σύµβολα των Επτανήσων.
8. Την κατασκευή ενός κεκλιµένου πέτρινου ηλιακού ρολογιού.
9. Να ληφθεί µέριµνα ως προς το είδος των υλικών που θα χρησιµοποιηθούν
Το συνολικό ποσό της αρχικής σύµβασης : 222.245,80€ , ακολούθησε μία δεύτερη συμπληρωματική αξίας 91.941,12€ που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο ένα χρόνο αργότερα τον Μάρτιο του 2013. Συνολικά δηλαδή 314.336 ευρώ.
Τον Απρίλιο του 2017 εγκρίνεται και ο δεύτερος συγκριτικός πίνακας από το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας επί δημαρχίας Κων/νου Δρακονταειδή κι επιπλέον 69.141,163 ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό περίπου στις 384.000 ευρώ.
Στο μεταξύ προέκυψε στην πορεία των ετών και το Λιμενικό Ταμείο Λευκάδας, όπου λόγω επικάλυψης αρμοδιοτήτων χρειάστηκε κι εκεί μια σύμβαση του δήμου Λευκάδας με αυτό.
Προσπαθώντας να ιχνηλατήσουμε χρονικά την υλοποίηση της ένταξης της πράξης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της ΠΙΝ , ακολουθήσαμε τις δαπάνες για τις μελέτες μέχρι σήμερα, μιας που η επικαιροποίηση αρκετών από αυτές τίθεται ως προϋπόθεση της εκτέλεσης του έργου από την ΠΙΝ. Σύμφωνα λοιπόν με αυτές που καταφέραμε να συγκεντρώσουμε το ύψος της δαπάνης των μελετών έως σήμερα ανέρχεται ως ποσοστό περίπου στο 37% της οριστικής τελικής δαπάνης , δηλαδή 143.963 με τους δικούς μας υπολογισμούς σε περίπου μία δεκαετία!
Τώρα εάν κανείς κάνει τον υπολογισμό βάσει αυτών των στοιχείων εύλογα θα βγεί σε ένα χρονικό όριο μη αποδεκτό για την κοινή λογική, μόνο για το στάδιο των μελετών. Κι ενδεχομένως να χρειαστεί και νέα επικαιροποίηση των ήδη τροποποιημένων μελετών. Αφού ακόμα στην χωροθέτηση της περιοχής είναι να δημιουργηθεί ένα υδατοδρόμιο και ψάχνει σημείο προσέγγισης ένα οχηματαγωγό σύνδεσης των Ιονίων. Σημείο που θα χρησιμοποιούνταν ίσως και για προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων. Γιατί ως γνωστόν το κοινωνικό γίγνεσθαι δεν περιμένει πότε θα λύσουμε εμείς βασικά ζητήματα σωστού προγραμματισμού κι έγκαιρης υλοποίησης.
meganisinews.gr