ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα 12 Νοεμβρίου 2018
Τη μείωση της φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων
ζητά ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς
Την ανάγκη μείωσης της φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων, επαναφέρει ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, επανακαταθέτοντας σχετική ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών.
Υπενθυμίζεται ότι η ερώτηση, με πρώτο υπογράφοντα τον κ. Καββαδά και ακόμα 32 βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, είχε κατατεθεί τον Ιούλιο του 2017, χωρίς ωστόσο ο καθ΄ ύλην αρμόδιος υπουργός να έχει απαντήσει, προκειμένου να γνωστοποιήσει τις προθέσεις του στο ζήτημα που απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους οι οποίοι υπερφορολογούνται, λόγω παροχής εταιρικού οχήματος το οποίο αποτελεί βασικό εργαλείο δουλειάς.
Στην ερώτηση υπογραμμίζεται το γεγονός ότι ο φόρος που πληρώνουν οι εργαζόμενοι υπολογίζεται με βάση τη λιανική τιμή του οχήματος προ φόρων και αυξάνεται κλιμακωτά, καθώς ανεβαίνει η εργοστασιακή τιμή του αυτοκινήτου που τους παραχωρείται. Χαρακτηριστικό είναι ότι η επιπλέον φορολογική επιβάρυνση είναι τόσο υψηλή, που ορισμένοι εργαζόμενοι χάνουν έως και ένα μισθό το χρόνο.
Επιπρόσθετα, δεν λαμβάνεται υπόψη ότι οι περισσότεροι από τους εργαζόμενους στους οποίους παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο είναι χαμηλόμισθοι, καθώς και το γεγονός ότι ήδη τα εισοδήματά τους έχουν «ψαλιδιστεί» από τη μείωση του αφορολογήτου στα 8.636 από 9.545 ευρώ.
Ο βουλευτής ζητεί τον επαναπροσδιορισμό του συστήματος φορολόγησης από παροχές σε είδος αυτοκινήτων, με στόχο τη μείωση ή και αποφυγή της επιβάρυνσης των περισσοτέρων εργαζομένων με ένα επιπλέον φορολογικό «χαράτσι» για το εταιρικό αυτοκίνητο που χρησιμοποιούν ως βασικό εργαλείο στην εργασία τους.
Στο πλαίσιο αυτό, ο βουλευτής προτείνει την επαναφορά των ρυθμίσεων της παραγράφου 2, του άρθρου 13, του νόμου 4172/2013, που προέβλεπε ότι: «Η αγοραία αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα ενός φορολογικού έτους, υπολογίζεται σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του κόστους του οχήματος που εγγράφεται ως δαπάνη στα βιβλία του εργοδότη με τη μορφή της απόσβεσης (…)».
Στην ερώτηση ο κ. Καββαδάς υπογραμμίζει ότι είναι κρίσιμο να επανέλθει και η εξαίρεση από τη φορολόγηση των αυτοκινήτων που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς, όπως για παράδειγμα τα «toolcars» ή τα αυτοκίνητα των πωλητών, τα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, τα οχήματα testdrive, κλπ (βάσει της ΠΟΛ1219/6.10.2014).
Για να δείτε την ερώτηση πατήστε εδώ
To 2008 το συγκεκριμένο κράτος έβαλε τους πολίτες ως δείγμα αναπτυξιακής πολιτικής τότε να αγοράσουν μεγάλα αυτοκίνητα με μείωση των φόρων υπερμεγέθως ως προς την χωρητικότητα σε λίτρα κινητήρα. Δηλαδή επιδότησε τις εισαγωγές και ( επιδότησε έτσι τις εξαγωγές των κατασκευαστριών χωρών των αυτοκινήτων με την μερίδα την μεγάλη προς την Γερμανία ). Το γιατί εφαρμόστηκε αυτή η οικονομική πολιτική από την συγκεκριμένη κυβερνητική πρακτική είναι θέμα που καλά είναι κάποια στιγμή , μέσα στο πλαίσιο της συντηρητικής λαικής ομάδος της Ευρώπης , να ειπωθεί. Και τότε θα κατανοηθούν αρκετά για την διαχείρηση του κράτους και για το πώς εκλαμβάνονταν οι πολίτες τότε- το 2008- απ τους κρατούντες της επιδότησης των εισαγωγών υπέρ της κερδοφορίας άλλων χωρών ως εξαγωγές.
Γιατί οι πολίτες καλά είναι να μην εκλαμβάνονται ως ανημέρωτοι ψηφοφόροι.
Η άλλη κρατική εκδοχή το 2010 εξέλαβε τους πολίτες ως κάφρους και ζώα και φορολόγησε ως πολυτέλεια , αυτά τα αυτοκίνητα που 1,5 χρόνο πρίν η προηγούμενη κρατική διαχείρηση τα είχε επιδοτήση ως εισαγωγές – όσο μεγαλύτερο όχημα τόσο μείωση του φόρου -.
Και οι τότε του 2008 με την αποδεδειγμένα ορθολογική οικονομική πολιτική- αυτή της επιδότησης των εξαγωγών προς την Ελλάδα άλλων χωρών ,- αυτοί έλεγαν ότι η χώρα είναι θωρακισμένη. Αλλά και οι επόμενοι που φορολόγησαν ως πολυτέλεια τα παραπάνω αυτοκίνητα το 2010 – εδώ λέγανε ότι λεφτά υπάρχουν- ήτανε αγυιόπαιδες της συνετής διαχείρησης και αποδεδειγμένα είχαν σε εκτίμηση τους πολίτες , αποδεδειγμένα .!!!
Στο τέλος βρήκαν όλοι έναν παραβάτη- με πλαστές πινακίδες σε μεγάλο όχημα για να μην πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας και τον διασύρανε αφού πρώτα είχε αυτοδιασυρθεί ο ίδιος. Και στον διασυρμό συμφωνήσανε όλοι και οι του 2008 και απ τις επόμενες ομάδες πολιτικής διαχείρησης της χώρας.
Όλους αυτούς που ως κράτος απελευθέρωσαν τις εισαγωγές μεγάλων αυτοκινήτων και σε 1,5 χρόνο τα εξέλαβαν ως πολυτελή κατανάλωση- υπό την εξουσιαστική κρατική κάλυψη-……κάποιοι τους θεωρούν εξορθολογιστές.!!!
Το θέμα είναι ποιοι είναι αυτοί οι κάποιοι???