ΓΙΑ ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ
Επειδή υφίσταται ,κατά τη γνώμη μου ,μια σύγχυση στο δημόσιο διάλογο με αποκορύφωμα την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου παρουσία φορέων και πολιτών αναφορικά με την εκμίσθωση του Τουριστικού Περιπτέρου εκθέτω την άποψή μου:
1.Η συγκεκριμένη εκμίσθωση αφορά μόνο τους συμβαλλόμενους ή και κάθε τρίτο πολίτη,φορείς κλπ;
Νομικά και με τη στενή έννοια αφορά τους συμβαλλόμενους ,αφού αυτοί θα έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις βάσει της σύμβασης παραχώρησης του Περιπτέρου .
Με την ευρεία έννοια ,όμως, νομικά και έμμεσα αφορά οποιονδήποτε πολίτη δηλαδή τρίτους ,επειδή ο παραχωρούμενος χώρος είναι κοινόχρηστος.
Γι αυτό άλλωστε και το ΣΤΕ εξέδωσε την αριθμ 935/2022 απόφασή του σε αίτηση τρίτων- ιδιωτών για την ακύρωση της διακήρυξης και της πράξης παραχώρησης ,ως εχόντων έννομο συμφέρον,ανεξαρτήτως του ότι αυτή κρίθηκε εκπρόθεσμη και απερρίφθη για άλλους ουσιαστικούς λόγους.
Φυσικά και ο Δήμος Λευκάδας (πρώτος από όλους) έχει δικαίωμα αν όχι και υποχρέωση να «εκφράζει τις θέσεις του» ,αφού πρόκειται για θέμα «τοπικού ενδιαφέροντος» που αφορά όλους τους δημότες του (άρθρο 65 παρ. 2 ν. 3852) .
Η τελευταία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα του περιπτέρου έγινε σε δημόσια συνεδρίαση και φυσικά δεν χρειαζόταν την άδεια κανενός τρίτου .΄Αλλης τάξεως είναι το ζήτημα ότι η απόφαση αυτή στερείται εκτελεστότητας ,αφού δεν μπορεί να επιβληθεί στο Λιμενικό Ταμείο ,που είναι ανεξάρτητο όργανο.
2.Έχουμε περίπτωση ιδιωτικοποίησης στη συγκεκριμένη περίπτωση; Δεν έχουμε ιδιωτικοποίηση αλλά παραχώρηση χρήσης για 22 χρόνια.
Ιδιωτικοποίηση ,δηλαδή μεταβίβαση ιδιοκτησίας –κυριότητας δεν επιτρέπεται ούτως ή άλλως σε κοινόχρηστα.
Και ,εξάλλου,σε περίπτωση παραβίασης των όρων της Παραχώρησης αυτή υπό προϋποθέσεις μπορεί να ανακληθεί.
3.Ποιά είναι η σειρά των διαδικασιών;
Συνοπτικά :Αρχίζουν με τη διακήρυξη του Λιμενικού Ταμείου , ακολουθεί διαγωνιστική διαδικασία με προσφορές, ανακηρύσσεται πλειοδότης ,εκδίδεται πράξη παραχώρησης από το Λιμενικό Ταμείο ,η οποία για να είναι εκτελεστή θα πρέπει να εγκριθεί από τον Γεν. Διευθυντή ή Γραμματέα Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
4.Σε ποια φάση της διαδικασίας βρισκόμαστε τώρα; Βρισκόμαστε στην αναμονή έγκρισης της παραχώρησης από τον Γεν. Διευθυντή –Γεν Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας.
5.Ποια είναι η σχέση της Διακήρυξης με την Πράξη Παραχώρησης; Η Πράξη Παραχώρησης είναι στην ουσία η πρακτική εφαρμογή της Διακήρυξης .
6.Μπορεί με την Πράξη Παραχώρησης να αλλάξει όρος της Διακήρυξης ;Όχι .Στο κείμενο της Διακήρυξης προβλέπονται τα πάντα ,τεχνικά θέματα ,εγκρίσεις αδειών κλπ.
7.Μπορεί με την Πράξη Παραχώρησης να αλλάξει το αντικείμενο της Διακήρυξης ,δηλαδή ο παραχωρούμενος προς μίσθωση χώρος που προβλέπεται στη Διακήρυξη;
Ασφαλώς και όχι ,διότι τότε, στη μεν περίπτωση που παραχωρηθεί μικρότερος χώρος ζημιώνεται ο πλειοδότης-παραχωρησιούχος ,στη δε περίπτωση παραχώρησης μεγαλύτερου χώρου ζημιώνεται το Λιμενικό Ταμείο και κατ επέκταση το Ελληνικό Δημόσιο που του ανήκει ιδιοκτησιακά ο χώρος.
Επομένως,αν ο παραχωρούμενος χώρος είναι διαφορετικός (μεγαλύτερος ή μικρότερος) από αυτόν που καθορίζεται στη Διακήρυξη ,τότε η παραχώρηση αυτή δεν μπορεί να εγκριθεί από το Υπουργείο διότι δεν θα είναι νόμιμη.
Αν εγκριθεί προσβάλλεται στο Διοικητικό Πρωτοδικείο, από οιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον (παραχωρησιούχο ,πολίτη κλπ )
8.Το αντικείμενο της παραχώρησης (που πρέπει υποχρεωτικά να ταυτίζεται με την Διακήρυξη)είναι 8.900(8.400) τ.μ; Από το κείμενο της Διακήρυξης προκύπτει ότι δεν είναι. Σύμφωνα με την Διακήρυξη (σημείο 2 «ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΜΕΝΟ ΑΚΙΝΗΤΟ –ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ) : «Ο παραχωρούμενος χώρος του συγκροτήματος του υπάρχοντος τουριστικού περιπτέρου μετά των εν γένει λουτρικών εγκαταστάσεων Πλαζ Λευκάδας απαρτίζεται από δύο κτίρια επιφάνειας 500 τ.μ. έκαστο, επί ακινήτου συνολικής εκτάσεως 8.900 τ.μ., όπως αυτή προσδιορίζεται-εμφαίνεται στο από Ιούνιο 1966 τοπογραφικό διάγραμμα Χερσαίας ζώνης Λιμένα Λευκάδας.
Τα όρια της χερσαίας ζώνης του Λιμένα στην θέση του τουριστικού περιπτέρου έχουν καθοριστεί και προσδιορίζονται επακριβώς στην υπ’ αριθμ. 8146/9-6-1970 απόφαση του Νομάρχη Λευκάδας και στο συνημμένο σε αυτή τοπογραφικό σχεδιάγραμμα (ΦΕΚ 175/Δ/14- 08-1970).
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, οι χώροι των οποίων θα παραχωρηθεί το ιδιαίτερο δικαίωμα χρήσης ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ είναι: Όσον αφορά στο πρώτο κτίριο: Συγκρότημα εγκαταστάσεων πλαζ κύριας χρήσης. Όσον αφορά στο δεύτερο κτίριο: 1) αίθουσα για την εξυπηρέτηση τριακοσίων (300) ατόμων, 2) μαγειρεία και εστιατόριο, 3) W.C, ανδρών και γυναικών, 4) αποδυτήρια – W.C, ντους προσωπικού, 5) υπόγειο με δύο αποθήκες και χώρο κεντρικής θέρμανσης, 6) διαμορφωμένοι υπαίθριοι χώροι.»
Επομένως, το αντικείμενο της παραχώρησης είναι τα δύο κτήρια :Συγκρότημα εγκαταστάσεων πλαζ και το Περίπτερο με τους διαμορφωμένους υπαίθριους χώρους,οι οποίοι χωροθετούνται εντός του ακινήτου των 8.900 τ.μ. Και στην αρ. 935/2022 απόφαση ΣΤΕ αναφέρεται «…Επειδή οι προσβαλλόμενες πράξεις ….εντάσσονται στην διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση του τουριστικού περιπτέρου και λουτρικών εγκαταστάσεων,με χρήση καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος στη θέση…»
9.Μπορεί να τροποποιηθεί η Πράξη Παραχώρησης :Μπορεί να επαναληφθεί με την ορθή διατύπωση του αντικειμένου της Διακήρυξης.
10.Είναι υποχρεωτικό να δοθούν 500 τ.μ. στην αμμουδιά για ομπρέλες-ξαπλώστρες; Είναι δυνητικό.Τα 500 τ.μ. είναι το ανώτερο όριο και από αυτά οι ξαπλώστρες πρέπει να καταλαμβάνουν χώρο 50% και αν είναι χώρος που περιβάλλεται από ιστορικό μνημείο κλπ 30%.
11.Με την ανωτέρω απόφαση του ΣΤΕ απερρίφθη αίτηση ιδιωτών ,όσον αφορά την διακήρυξη ως εκπρόθεσμη ,όσον αφορά τις πράξεις παραχώρησης ως απαράδεκτης διότι αυτές δεν είχαν εγκριθεί μέχρι τότε από το Υπουργείο και ως εκ τούτου δεν ήταν εκτελεστές και άρα δεν μπορούσαν να προσβληθούν.
Σύμφωνα με την παρακάτω copy 8και παράφραφο του κείμενου, απ την παραπάνω τοποθέτηση του προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου κου Γαντζία, το όλο θέμα μπερδεύεται ή είναι σαφές , για το ποιός έχει έννομο ή ωφελιμιστικό συμφέρον ή θέλει και γιατί θέλει και γιατι δεν θέλει και γιατί πρέπει και γιατί δεν πρέπει . ””να τροποποιηθεί η Πράξη Παραχώρησης που Μπορεί να επαναληφθεί με την ορθή διατύπωση του αντικειμένου της Διακήρυξης”.
————————————————————————————–
—– 8.Το αντικείμενο της παραχώρησης (που πρέπει υποχρεωτικά να ταυτίζεται με την Διακήρυξη)είναι 8.900(8.400) τ.μ; Από το κείμενο της Διακήρυξης προκύπτει ότι δεν είναι. Σύμφωνα με την Διακήρυξη (σημείο 2 «ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΜΕΝΟ ΑΚΙΝΗΤΟ –ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ) : «Ο παραχωρούμενος χώρος του συγκροτήματος του υπάρχοντος τουριστικού περιπτέρου μετά των εν γένει λουτρικών εγκαταστάσεων Πλαζ Λευκάδας απαρτίζεται από δύο κτίρια επιφάνειας 500 τ.μ. έκαστο, επί ακινήτου συνολικής εκτάσεως 8.900 τ.μ., όπως αυτή προσδιορίζεται-εμφαίνεται στο από Ιούνιο 1966 τοπογραφικό διάγραμμα Χερσαίας ζώνης Λιμένα Λευκάδας.
Τα όρια της χερσαίας ζώνης του Λιμένα στην θέση του τουριστικού περιπτέρου έχουν καθοριστεί και προσδιορίζονται επακριβώς στην υπ’ αριθμ. 8146/9-6-1970 απόφαση του Νομάρχη Λευκάδας και στο συνημμένο σε αυτή τοπογραφικό σχεδιάγραμμα (ΦΕΚ 175/Δ/14- 08-1970).
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, οι χώροι των οποίων θα παραχωρηθεί το ιδιαίτερο δικαίωμα χρήσης ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ είναι: Όσον αφορά στο πρώτο κτίριο: Συγκρότημα εγκαταστάσεων πλαζ κύριας χρήσης. Όσον αφορά στο δεύτερο κτίριο: 1) αίθουσα για την εξυπηρέτηση τριακοσίων (300) ατόμων, 2) μαγειρεία και εστιατόριο, 3) W.C, ανδρών και γυναικών, 4) αποδυτήρια – W.C, ντους προσωπικού, 5) υπόγειο με δύο αποθήκες και χώρο κεντρικής θέρμανσης, 6) διαμορφωμένοι υπαίθριοι χώροι.»
Επομένως, το αντικείμενο της παραχώρησης είναι τα δύο κτήρια :Συγκρότημα εγκαταστάσεων πλαζ και το Περίπτερο με τους διαμορφωμένους υπαίθριους χώρους,οι οποίοι χωροθετούνται εντός του ακινήτου των 8.900 τ.μ. Και στην αρ. 935/2022 απόφαση ΣΤΕ αναφέρεται «…Επειδή οι προσβαλλόμενες πράξεις ….εντάσσονται στην διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση του τουριστικού περιπτέρου και λουτρικών εγκαταστάσεων,με χρήση καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος στη θέση…»
9.Μπορεί να τροποποιηθεί η Πράξη Παραχώρησης :Μπορεί να επαναληφθεί με την ορθή διατύπωση του αντικειμένου της Διακήρυξης—–.
——————————————————————————————–
Και ο Δήμος έχει δικαίωμα ( όχι υποχρέωση ) να εκφράζει τις απόψεις του .
Τι είναι Δήμος?? Τα κτίρια διοικήσεως ?? γραφεία ??, Η δημοτική αρχή ?? , το δημοτικό συμβούλιο ??, οι πολίτες δημότες που νομιμοποιούν με την ψήφο τους τον Δήμο ώς αρχή και πρόσωπα διαχείρησης της αρχής ??
Ίδωμεν…
Τι σημαίνει ορθή διατύοωση του αντικειμένου της διακύρηξης με με επανάληψη της πράξης παραχώρησης?? Όταν με έναν σύνδεσμο ή με ένα κόμα ή με ένα “” και”” ή με ένα “ή” όλα αλλάζουν??
“” Και. μετά των εν γένει….”” εν προκειμένω στο 8.
Με ένα “” και”” θα αλλάξει τι παραχωρείται, για να συμπεριληφθούν τα 8900(8400) τετραγωνικά μέτρα.
Ο βουλευτής Λευκάδος κος Καββαδάς, να απαιτήσει απ τον γενικό γραμματέα λιμένων του υπουργείου , να μην εγκρίνει την πράξη παραχώρησης της περιοχής Κάστρου.
Αυτό είναι και πολιτική πράξη και πολιτική ιδεολογία ταυτόχρονα.
Το αντικείμενο παραχώρησης, δεν ταυτίζεται με την διακήρυξη.
Το κείμενο παρακάτω (8 )σύμφωνα με την τοποθέτηση του προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Λευκάδος , είναι σαφές.
Θα δούμε τι θα ακολουθήσει…. με τις λέξεις….μήπως και ,πούμε στο παιχνίδι των λέξεων.
————————————————————————–
—– 8.Το αντικείμενο της παραχώρησης (που πρέπει υποχρεωτικά να ταυτίζεται με την Διακήρυξη)είναι 8.900(8.400) τ.μ; Από το κείμενο της Διακήρυξης προκύπτει ότι δεν είναι. (σημείο 2 «ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΜΕΝΟ ΑΚΙΝΗΤΟ –ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ) : «Ο παραχωρούμενος χώρος του συγκροτήματος του υπάρχοντος τουριστικού περιπτέρου μετά των εν γένει λουτρικών εγκαταστάσεων Πλαζ Λευκάδας απαρτίζεται από δύο κτίρια επιφάνειας 500 τ.μ. έκαστο, επί ακινήτου συνολικής εκτάσεως 8.900 τ.μ., όπως αυτή προσδιορίζεται-εμφαίνεται στο από Ιούνιο 1966 τοπογραφικό διάγραμμα Χερσαίας ζώνης Λιμένα Λευκάδας.