Το σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής της Λευκάδας συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας με τον εισηγητή και πρόεδρο της Επιτροπής κύριο Γιωργάκη να αναφέρει ότι μετά την προκήρυξη του Δημοψηφίσματος υπέβαλαν ηλεκτρονικά την παραίτηση τους για λόγους πολιτικούς ο Ζαχαρίας Κατωπόδης και ο Σπύρος Μικρώνης με τον δεύτερο θέτει και θέμα του ΣΕΤΕ, ωστόσο υπογραμμίσουν την καλή συνεργασία που είχαν.
Στην ομιλία του ο Δήμαρχος Λευκάδας Κώστας Δρακονταειδής τόνισε την σοβαρότητα του θέματος ενώ άφησε αιχμές για τις προηγούμενες δημοτικές αρχές καθώς μέχρι σήμερα δεν υπήρχε κανένα σχέδιο για την ανάπτυξη του τουρισμού στο νησί έκανε μια περιγραφή των ενοτήτων του Σχεδίου Ανάπτυξης που αφορούν την σύνδεση των Ιονίων Νήσων με Υδροπλάνο, την σύνδεση του πολιτισμού με τον τουρισμό, την περεταίρω αναβάθμιση του αεροδρομίου του Ακτίου κ.α.
Ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Σπ. Μαργέλης, χαιρέτισε αρχικά αυτήν την προσπάθεια «καταγραφής όλων όσων έχουν ακουστεί τα τελευταία χρόνια στη Λευκάδα», η οποία απέχει πολύ από την ορθή σύνταξη ενός στρατηγικού σχεδίου ή αλλιώς Master Plan, όπως είπε. Αναλυτικότερα, ο κ. Μαργέλης αρνήθηκε να χαρακτηρίσει το κείμενο αυτό, «σαν σχέδιο για την ανάπτυξη του τουρισμού», καθώς όπως πρόσθεσε «όλοι γνωρίζουμε πως ένα σχέδιο σημαίνει αρχικά ξεκάθαρες κατευθύνσεις, χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτών και πηγές χρηματοδότησης». «Αυτά είναι τα τρία βασικά στοιχεία που χρειάζεται να υπάρχουν προκειμένου να χαρακτηριστεί κάτι ως στρατηγικός σχεδιασμός», κατέληξε προσθέτοντας πώς «όλοι λίγο πολύ, με διαφορετικούς τόνους ίσως, τα είχαμε αναφέρει αυτά στα προεκλογικά προγράμματά μας».
Επιπλέον ο κ. Μαργέλης στάθηκε στον εντοπισμό κάποιας έπαρσης από πλευράς της Δημοτικής Αρχής, στην προσπάθειά της να οικειοποιηθεί αυτήν την πρωτοβουλία, εντοπίζοντας στο δοσμένο κείμενο του τουριστικού σχεδιασμού, την συνεχή αναφορά στη μέχρι τώρα απουσία οργανωμένου σχεδίου, η οποία υποδηλώνει την απραξία των προηγούμενων δημοτικών αρχών, συμπεριλαμβανομένου και του ιδίου. «Καλά θα είναι αν θέλετε να συνθέσουμε απόψεις και να παράγουμε αποτέλεσμα – γιατί για το αποτέλεσμα κρινόμαστε και όχι για τις διακηρύξεις- κάπως να χαμηλώσουμε τους τόνους και να αντιληφθούμε ότι την αλήθεια δεν την έχει κανένας μας. Την έχουμε όλοι.», είπε, φέρνοντας ως παράδειγμα αμέσως μετά πως «αναφέρεται πολλές φορές μέσα στο κείμενο πως μέχρι τώρα τίποτε δεν έχει γίνει και τώρα γίνεται ένα στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό».
Τέλος ο κ. Μαργέλης, έθεσε επί τάπητος την απουσία από το πρόγραμμα του «μείζονος θέματος της υποθαλάσσιας γέφυρας», αναρωτώμενος πώς μπορεί να απουσιάζει αυτό το θέμα από το στρατηγικό σχεδιασμό, η οποία θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση της πόλης, που θα αυξηθεί μετά και την ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων, όπως ανέφερε. Ο κ. Μαργέλης, έκανε, επιπλέον, έκκληση στη Δ.Α. να επανεξετάσουν κάποια στιγμή το θέμα της υποθαλάσσιας σύνδεσης της Λευκάδας.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Μαζί για τη Λευκάδα μας» Βασίλης Αραβανής, συμφώνησε σε αρκετά σημεία της ομιλίας του κ. Μαργέλη, όπως είπε, επισημαίνοντας και αυτός με τη σειρά του, πως το εν λόγω κείμενο δεν είναι σχέδιο στρατηγικής ανάπτυξης του τουρισμού , αλλά «οραματικό σχέδιο ανάπτυξης», προσθέτοντας πώς είναι «ένα θεωρητικό σχέδιο ανάπτυξης» το οποίο θεωρεί «επαρκέστατο». Αυτό που χρειάζεται τώρα, καθώς επεσήμανε, είναι «αυτό το οραματικό σχέδιο να γίνει στρατηγικό». Τέλος είπε πως σύμφωνα με τη σύγχρονη τουριστική αντίληψη, τον τουρίστα δεν πρέπει να τον βλέπουμε ως πελάτη, συμφωνώντας με την τοποθέτηση του Δημάρχου στο θέμα αυτό, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της συντήρησης των παραδοσιακών οικισμών του τόπου και στα έργα υποδομής.
Για την επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Δ. Σταματέλου, η προσέγγιση στον τουρισμό θα πρέπει να γίνεται από την άποψη του δικαιώματος του λαού στις διακοπές. Ένα δικαίωμα, απαραίτητο για την υγεία και ξεκούραση του κάθε εργαζόμενου, το οποίο περιορίζεται δραματικά έως και εξαφανίζεται επειδή θυσιάζεται στην τουριστική ανάπτυξη με μοχλό το κέρδος, την επονομαζόμενη καπιταλιστική τουριστική ανάπτυξη, όπως είπε.
Ο επικεφαλής της παράταξης Δίαυλος Κώστας Γρηγόρης, συμφώνησε τέλος με την τοποθέτηση της Δήμητρας Σταματέλου, λέγοντας επίσης πως πρέπει να δοθεί αρχικά προτεραιότητα στην υλοποίηση των έργων υποδομών, όπως αυτό της βελτίωσης του οδικού δικτύου και να έχει ως στόχευση όχι μόνο την προσέλκυση του τουρίστα, αλλά πρωτίστως να αφορά τον κάθε πολίτη του Δήμου μας. Επιπλέον ανέφερε, πως η επιτροπή τουρισμού οφείλει να έχει γνωμοδοτικό ρόλο, και να μπορεί να παίρνει αποφάσεις σε θέματα συναφή με την ανάπτυξη του τουρισμού, όπως αυτό της υποθαλάσσιας γέφυρας και αναρωτήθηκε γιατί δεν συνεδριάζει ανά ένα μήνα η επιτροπή τουρισμού, σύμφωνα με τον κανονισμό, και εφόσον όπως υποστηρίζουν θέλει η δημ. αρχή να δώσει έμφαση στον τομέα αυτό.
Το παρών στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου έδωσε και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Γιώργος Γράψας ο οποίος δήλωσε με νόημα ότι πρέπει να απασχολήσει την επιτροπή πως θα επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος στο νησί, ενώ είπε ότι πρέπει να δοθεί ταυτότητα στο νησί και αυτή δεν είναι οι παραλίες, αλλά ο πολιτισμός που παρήχθη στην Λευκάδα, αλλά και ο σημερινός.
Την επιφύλαξη του εξέφρασε ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών και Προστασίας Περιβάλλοντος κ. Μανωλίτσης καθώς όπως είπε θα πρέπει να μην αγνοηθούν οι δυσκολίες στην εφαρμογή του καθώς θα αναγκαστεί η Δημοτική Αρχή να συγκρουστεί με συμφέροντα και την γραφειοκρατία του κράτους.
O πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων Δωματίων κ. Γαζής εξέφρασε την ελπίδα η επιτροπή με τον τρόπο που θα λειτουργεί να κάνει πολύ περισσότερα πράγματα, ελπίζοντας ότι ο πήχης δεν θα είναι τόσο ψηλά ώστε να περάσουν από κάτω.
Μετά τις τοποθετήσεις αρκετών δημ. Συμβούλων ψηφίστηκε τελικά η αρχική εισήγηση από την πλειοψηφία του σώματος, με την προϋπόθεση να εγκριθεί σαν αρχικό σχέδιο και να εμπλουτιστεί με τα όσα ειπώθηκαν τόσο από τους επικεφαλής όσο και από το υπόλοιπο σώμα.
Λευκή ψήφο έδωσε ο Κώστας Γληγόρης, ενώ κατά της τελικής πρότασης τάχθηκε η Δήμητρα Σταματέλου.
Με ρεπορτάζ της Ρούλας Γιαννουλάτου από το www.lefkadanews.com