Στην τοποθέτησή του για την επένδυση στο τουριστικό περίπτερο, ο Θεόδωρος Σολδάτος αρχικά ξεκαθάρισε, τόσο ο ίδιος αλλά και η παράταξη την οποία αντιπροσωπεύω, έχουμε δώσει το στίγμα μας σε αυτή τη διαδικασία.
“Προκαταβολικά δηλώνω πως αυτό που με διακατέχει είναι προς τα πράγματα με αυτή την ιστορία που άνοιξε το 2017-2018 δεν πάνε καθόλου καλά και η προοπτική να εγκατασταθεί η συγκεκριμένη εταιρεία με τον τρόπο που δείχνει πως η ίδια επιθυμεί δεν με εκφράζει.
Ωστόσο το παρελθόν προκαλεί δεσμεύσεις και αυτές αποδίδονται σε συγκεκριμένες ευθύνες, σε αυτούς που έκαναν το διαγωνισμό του 2017, σε αυτούς που έβγαλαν την πρώτη απόφαση στο 2018, ευθύνες όμως και στη νέα περίοδο που κατά κάποιο τρόπο απλά και μόνο ανανεώσε τα δεδομένα τα οποία είχαν υπάρξει με τις προηγούμενες αποφάσεις και μάλιστα πήγαν ένα βήμα παραπέρα.
Το 2020 δεν πήρε κανένας χαμπάρι τι απόφαση έβγαλε το δημοτικό λιμενικό ταμείο. Όταν το πήραμε χαμπάρι και επανήλθαμε, τουλάχιστον ο εκπρόσωπος της δικής μου παράταξης διαφωνώντας με την όλη διαδικασία, δεν ανταποκρίθηκε στο κέλεσμα του προέδρου να ψηφίσει να υπερψηφίσει την πρότασή του, σε μία συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη.
Το 2018 υποβλήθηκαν δύο φάκελοι αυτή η περιβόητη επιτροπή της συγκεκριμένης περιόδου, αναρωτιέμαι τι εξέτασε. Δεν είδε ότι εσείς προμελέτες παραβιαζόταν η διακήρυξη, ότι υπάρχει δραστηριότητα στα πόδια έκφραση η οποία από την προκήρυξη δεν παραχωρείται;
Δεν είδε ενδεχομένως ότι δημιουργούνται χώροι οι οποίοι δεν προβλέπονται και απαγορεύονται; Ποιες οικονομικές προσφορές αξιολόγησε, τα 700.000 ευρώ της πρώτης εταιρείας και το 1,5 εκατομμύριο της δεύτερης, που υποτίθεται θα γινόταν η εκπαιδευτική διαδικασία με αυτά τα χρήματα, σε χώρους που δεν παραχωρεί η διακήρυξη;
Για ποιο λόγο δεν απέρριψε τότε τις προσφορές ώστε να έχει την δυνατότητα να επαναλάβει την διαδικασία, τότε μάλιστα υπήρχε δυνατότητα να επαναλάβει το διαγωνισμό ή να κατοχυρώσει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην καινούργια εταιρεία μετά την απόφαση του πρωτοδικείου.
Τι πλαφόν- και αυτό το λέω πρώτη φορά- ήταν αυτό που όριζε την διακήρυξη; 1,5 εκατομμύριο ευρώ;
Ποιος μέσα από όλη τη Λευκάδα το 2016, ακόμα και αν ήθελε να συμμετάσχει είχε κύκλο εργασιών 1,5 εκατομμύριο; Γνωρίζω επιχειρηματίες που ήθελαν και δεν μπορούσαν.
Αυτή η παράταξη που εκείνη την εποχή διοικούσε, με συνευθύνες μελών και οπαδών της δικής μου παράταξης. Δεν έβλεπαν τι ήθελε να κάνει και τι ζητούσε;
Ζητούσε να βρει μεγιστάνες να έρθουν να επενδύσουν; Αυτά πρέπει να ειπωθούν.
Ο κύριος Δρακονταειδής την προηγούμενη φορά έκανε λόγο για λάθος, όμως ήταν έγκλημα αυτό το πράγμα που ξεκίνησε τότε και δεν έχει τελειωμό και δεν ξέρουμε πώς θα ξεμπλέξουμε.
Η επιτροπή του κυρίου Καρβούνη που ακολούθησε στο δημοτικό λιμενικό ταμείο έβαλε και άλλους όρους, με κυρίαρχο δυνατότητα επιλογής μιας καινούργιας στατικής μελέτης ενώ αυτό δεν προβλέπεται από τα προηγούμενα.
Απευθυνόμενος στον κύριο Μασούρα, είπε πως το πόρισμα στην σελίδα 8 λέτε πως τυχόν παράβαση όρου της διακήρυξης καθιστά μη νόμιμη την σχετική διαδικασία και επάγεται ακυρότητα.
“Μα στη συγκεκριμένη περίπτωση όλοι οι όροι έχουν παραβιαστεί, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει εμείς πρώτα να κουβεντιάσουμε μαζί τους, να ακολουθήσουμε την διαδικασία της ακροάσεως. Εσείς το λέτε εκτός αν το γράψατε πάνω στην ρύμη της σκέψεις σας, θα ήθελα να ξέρω πραγματικά πόσο μεγάλη βαρύτητα έχει γιατί για μένα έχει σημαντική.
Στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο πιστεύω πως ακολουθήθηκε η ορθή διαδικασία. Έπρεπε να υπάρχει αυτό το πόρισμα, έπρεπε να αποκτήσουμε μία γνώση στηριγμένη στην εμπειρία και στα πτυχία που κάποιοι εκλεκτοί πολίτες έχουν και να μας διαθέσουν τη γνώση.
Είκοσι ημέρες μετά έγινε μία συνεδρίαση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου και εκεί λοιπόν η παράταξή μου δια του αντιπροσώπου της Γιώργου Σοδλάτου, έβαλε ορό να γίνει άρση της παραχώρησης των 8.400 τετραγωνικών μέτρων.
Αυτή την πρόταση την καταθέσαμε εμείς και το αποτέλεσμα αυτής της πρότασης σε αποτέλεσμα ψηφοφορίας ήταν ένας ψήφος θετικός, δύο λευκά και τρία κατά.
Ερχόμαστε τώρα 40 μέρες μετά και συζητάμε για την ανάκληση αυτή, αφού ο κόσμος βγήκε στους δρόμους, ανησύχησα ακόμα περισσότερο για τα τεκταινόμενα, αφού ενδεχομένως κλονίστηκε η εμπιστοσύνη του σε πρόσωπα και θεσμούς στους οποίους είχε ακλόνητη εμπιστοσύνη και άντε τώρα εσύ, ακόμα κι αν διακατέχεται από τις καλύτερες προθέσεις να πείσεις ότι αυτό πράγματι συμβαίνει.
Λέω πολύ απλά πως όταν προσπαθείς να διορθώσεις πράγματα πρέπει να έχεις και την αποδοχή από τον κοινωνικό σου περίγυρο ότι πράττεις ορθά.
Για την οικονομία της συζήτησης ξεπερνάω τα σκαμπανεβάσματα συγκεκριμένης παράταξης πού στις 20 του μηνός ψηφίζει κατά και τέσσερις μέρες μετά βγαίνει με ανακοίνωσή να ανακληθεί η παραχώρηση.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ανέφερε πως “ο ίδιος προσωπικά και τα μέλη της παράταξής μου, υπηρετούμε την αστική Δημοκρατία της Ελεύθερης οικονομίας της οποίας υπάρχουν κάποιοι όροι και κανόνες που δεν πρέπει να παραβαίνουν.
Από την ώρα που τα funds μπήκαν πάνω από τις κυβερνήσεις τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα.
Πρέπει οι θεσμοί, η αυτοδιοίκηση να προστατεύει τους πολίτες και τους τόπους που υπηρετούν.
Στο πρώτο μέρος δεν διαφωνώ με την πρόταση του δημάρχου για την ανάκληση της απόφασης που αφορά στα 8.400 μέτρα.
Λέμε με βάση τις διαπιστώσεις της ομάδας εργασίας με βάση τις οποίες η εγκεκριμένη μελέτη από το κεντρικό αρχαιολογικό συμβούλιο και το συμβούλιο αρχιτεκτονικής αποκλίνει από τους όρους της αρχικής διακήρυξης, διατυπώνουμε την άποψη ότι το δημοτικό λιμενικό ταμείο Λευκάδας οφείλει να προχωρήσει σε ορθή επανάληψη των αποφάσεων, καθώς οι αποφάσεις αυτές δεν συμμορφώνονται με τους όρους της διακήρυξης και φτάνουν κατά την άποψή μας σε σημείο παραχώρησης δικαιωμάτων εκτός όρων της διακήρυξης.
Πολλώ δε μάλλον, καθώς οι παραπάνω αποφάσεις σύμφωνα με το πόρισμα της ομάδας εργασίας δεν είναι ούτε καν εκτελεστές αφού δεν έχουν εγκριθεί από τους αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Με δεδομένες διαπιστώσεις της ομάδας εργασίας που γνωμοδότησαν περί της αποκλίσεως των μελετών από τους όρους της διακήρυξης του διαγωνισμού, έπεται ότι και η έγκριση των μελετών από το ΚΑΣ και κεντρικό συμβούλιο αρχιτεκτονικής ουδεμία δεσμευτική αξία έχουν, καθώς οι αρμόδιες επιτροπές έχουν τη δυνατότητα να εγκρίνουν τις οποίες μελέτες, πολεοδομικά και αρχιτεκτονικά, αλλά δεν έχουν την αρμοδιότητα ούτε εξέτασαν επί του κρίσιμου ζητήματος περί της απόκλισης της διακήρυξης.
Η ορθή λοιπόν επανάληψη των αποφάσεων κατά τη γνώμη μας έχει ως αποτέλεσμα την αυτοδίκαιη απόρριψη των προσφορών των εταιρειών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και συμμετείχαν στο διαγωνισμό το 2017, δεδομένου ότι οι μελέτες που κατατέθηκαν, στατική αρχιτεκτονική υπαίθριων χωρών, από κάθε συμμετέχουσα εταιρεία επίσης δεν συμμορφώνονται στους όρους της διακήρυξης.
Ως εκ τούτου το δημοτικό λιμενικό ταμείο Λευκάδας οφείλει να αποφασίσει αν μετά την ορθή επανάληψη αποφάσεων παραχώρησης συνεχίζεται να υφίσταται το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, ή εάν ο διαγωνισμός ελέγχεται ως άγονος, αφού σύμφωνα με το πόρισμα της εταιρείας αφορά προσφορές και επενδύσεις κατά μεγάλο μέρος εκτός όρων διακήρυξης, άποψη που υιοθετείται από την παράταξη την οποία εγώ αντιπροσωπεύω.
Αυτό που υιοθετούμε είναι ότι ο διαγωνισμός ελέγχεται ως αγώνος.
Αυτοί που ώς διαχειριστές οδήγησαν εξ αρχής τα θέματα εδώ ώς υπεύθυνοι να αναλάβουν και τις ευθύνες διαχείρησης. Κσι η κοινωνία της Λευκάδος Δήμος Λευκαδίων ή Δήμος Λευκάδος )να μην δεχτεί επ ουδενί επιβαρύνσεις άυλες διοικητικές ή ήθελε προτεινόμενες ώς εικαζόμενες υλικές.
Και να προσέχουν όλοι δημοσιογράφοι κλπ παράγοντες ότσν εκ βιασύνης αναφέρονται σε πιθανότητες υλικών επιβαρύνσεων ώς για την κοινωνία.
Κοινώς ανεμλομυλος χωρίς πανιά το θέμα διακήρυξης του Κάστρου, και πρόσθετα για πρώτη φορά μσθαίνεται ότι υπήρξαν όροι που αλυσιτελώς απέκλειαν ντόπιους ήθελε επιχειρηματίες.
“” θα γινόνταν εκπαίδευση σε χώρους που δεν παραχωρεί η διακύρηξη””. Χάος λογικό κσι μα’ι’μουδιές αναφύονται στο θέμα σύμφωνα με την παραπάνω διατύπωση. Και σποκλεισμοί συνολικά δυνατότητας συμμετοχής . Και όπου υπάρχει χάος και αλυσιτέλειες λογικές στην μορφή , μπορεί και να υπάρχουν και διακριτλες ευνοιοκρατίες ώς περιεχόμενο.
Και ήδη το θέμσ της διακήρυξης του Κάστρου, ανοιγόμενης της βεντάλιας ενημέρωσης και πληροφορησης των Δημοτών -πολιτών , βγάζει δυσάρεστες διοικητικό διαχειριστικέςψεξ αρχής οσμές, και ανατρέχει απ την προσωρινή παραχώρηση στην αρχή της διακήρυξης. Δηλαδή δεν απαντά ούτε στην σκοπιμότητα -το γιατλι δηλαδή-της διακήρυξης?? Σκέτη μαύρη τρύπα δηλαδή ,και σύμπτωμα διαχειριστικού
μηδενισμού.
Απ ότι φαίνεται η κοινωνία του Δήμου, έχει αρκετά να μσθει ακόμη ανοίγοντας η βεντάλια πληροφόρησης. Και πρέπει να επιδιώκει να μάθει. Επιβάλλεται στις Δημοκρατικές πολιτειακές συνθήκες.
Α) .—- ”Η επιτροπή του κυρίου Καρβούνη που ακολούθησε στο δημοτικό λιμενικό ταμείο έβαλε και άλλους όρους, με κυρίαρχο δυνατότητα επιλογής μιας καινούργιας στατικής μελέτης ενώ αυτό δεν προβλέπεται από τα προηγούμενα””— Κατά την εδώ αναφορά του παραταξιακού δημοτικού εκπροσώπου.
– Μπράβο στην εν λόγω επιτροπή του κυρίου Καρβούνη!!.
Δέκα με τόνο ( 10′).
Τι να σε εκφράσει που αν σε εξέφραζε ούτε κλητήρας δεν θα εκλεγείς,τώρα έχεις ελπίδα για τη θέση του κλητήρα.