ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Λευκάδα, 5 Ιουλίου 2022
Θανάσης Καββαδάς: «Ό,τι είπαμε, το κάνουμε: εγγύηση για τα έργα που χρειάζεται η Λευκάδα η παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Κώστα Καραμανλή στο νησί μας»
Επίσκεψη στη Λευκάδα πραγματοποίησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μετά από πρόσκληση του Βουλευτή Ν. Λευκάδας, Θανάση Καββαδά, συνοδευόμενος από το Υφυπουργό κ. Γιώργο Καραγιάννη.
Οι Υπουργοί και ο Βουλευτής συναντήθηκαν με τον Μητροπολίτη Λευκάδος και Ιθάκης Σεβασμιώτατο κ.κ.Θεόφιλο, στη συνέχεια προσκύνησαν στην Ιερά Μονή της Παναγίας Φανερωμένης, ενώ ξεναγήθηκαν από τον Ηγούμενο της Μονής Γέροντα Νικηφόρο στο Εκκλησιαστικό και Ναυτικό Μουσείο.
Ακολούθησε σύσκεψη με συντονιστή τον Βουλευτή στην οποία συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Λευκάδας, κ. Ανδρέας Κτενάς, ο Δήμαρχος Λευκάδας κ. Χαράλαμπος Καλός, ο Δήμαρχος Μεγανησίου, κ. Παύλος Δάγλας, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λευκάδας, κ. Σωτήρης Σκιαδαρέσης, ο Πρόεδρος της ΝΕ του ΤΕΕ Λευκάδας, κ. Πανταζής Κηρολίβανος, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λευκάδας κ. Μανώλης Θερμός, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενοικιαζόμενων Δωματίων Λευκάδας, κ. Διονύσης Γαζής.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με εκδήλωση που διοργάνωσε η ΔΕΕΠ Νέας Δημοκρατίας Λευκάδας στο ξενοδοχείο Ionian Star με κεντρικό ομιλητή τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή, την οποία χαιρέτησαν επίσης ο Υφυπουργός κ. Καραγιάννης, ο Βουλευτής και ο Πρόεδρος της ΔΕΕΠ κ.Γιώργος Μπουρδάρας. Στο τέλος της εκδήλωσης ο Βουλευτής προσέφερε στους δύο Υπουργούς από ένα καρσάνικο κέντημα, ευχαριστώντας τους με αυτόν τον τρόπο για τη στήριξη και την παρουσία τους στη Λευκάδα.
Μετά το πέρας της επίσκεψης ο Βουλευτής δήλωσε:
«Η παρουσία στη Λευκάδα του Υπουργού Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή και του Υφυπουργού κ. Γιώργου Καραγιάννη αποτελεί εγγύηση για την υλοποίηση των μικρών και μεγάλων έργων που έχει ανάγκη το νησί μας.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε στην κατασκευή του δρόμου Άκτιο-Αμβρακία, στο πλαίσιο του οποίου η παράκαμψη της Αμφιλοχίας θα παραδοθεί αρχές Αυγούστου, 5 μήνες πριν τη συμβατική υποχρέωση, και του διπλού άξονα Βόνιτσα-Λευκάδα και Άκτιο-Άγιος Νικόλαος. Μάλιστα, το κομμάτι Άκτιο-Άγιος Νικόλαος θα παραδοθεί και αυτός νωρίτερα, πιθανότατα τον Οκτώβριο. Ο κ. Καραμανλής στάθηκε σε δύο έργα-ορόσημα για τη Λευκάδα: τον αγωγό ύδρευσης Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας και την Υποθαλάσσια Ζεύξη.
Σε ό,τι αφορά τον αγωγό, πρόκειται για ένα έργο που χρηματοδοτείται με 140.000.000 ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, μήκους σχεδόν 88 χιλιομέτρων, που αφορά τη μεταφορά πόσιμου νερού από τις πηγές του Αγίου Γεωργίου Λούρου. Μέρος του αγωγού αυτού, μήκους περίπου 4,5 χλμ θα αναπτυχθεί μέσα στη Λευκάδα, ενώ ένα ακόμη τμήμα μήκους 7.643,20 μέτρων υλοποιείται ήδη παράλληλα με τον δρόμο Άκτιο-Άγιος Νικόλαος και βεβαίως, όταν το έργο ολοκληρωθεί αναμένεται να λύσει το διαχρονικό πρόβλημα ύδρευσης σε πολλές περιοχές της Λευκάδας. Η δημοπράτηση του έργου θα γίνει μέσα στον Ιούλιο.
Επιπλέον, το άλλο μεγάλο έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης, ένα από τα σημαντικότερα έργα για το νησί μας που είχε μείνει στάσιμο, δρομολογείται. Όπως επιβεβαίωσε και ο Υπουργός, έχουμε μπει στο στάδιο της εκπόνησης των μελετών. Μόλις ολοκληρωθούν, θα οδηγήσουν σε μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τεύχη δημοπράτησης και, τελικά, σε διαγωνισμό για την κατασκευή της.
Έχω ήδη αναφερθεί με λεπτομέρειες στην πορεία του έργου, το μόνο που θέλω να επαναλάβω είναι ότι για πρώτη φορά, η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας έχει «κλειδώσει», έχει ενταχθεί ως έργο εθνικού επιπέδου στο σχεδιασμό του Υπουργείου και της Κυβέρνησης – και θα γίνει, όπως είχε υποσχεθεί ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το 2018. Και η παρουσία του Υπουργού εδώ δηλώνει ξεκάθαρα τη βούληση τόσο του ιδίου όσο και του Υπουργείου να υλοποιηθεί το έργο.
Βεβαίως, υπάρχουν και άλλα έργα συνολικού ύψους πάνω από 6.000.000 ευρώ που περνούν από το Υπουργείο Υποδομών: ο περιφερειακός της πόλης της Λευκάδας, ένα έργο ύψους 3.674.800 ευρώ έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου, ενώ έχουν δεσμευθεί επιπλέον σχεδόν 2.500.000 ευρώ για υλοποίηση έργων σε πολλά χωριά, αλλά και για αποκατάσταση ζημιών από τον Ιανό.
Στην ομιλία μου στη ΔΕΕΠ ζήτησα βεβαίως και άλλα έργα, τα οποία τα έχει ανάγκη ο τόπος και θα τα διεκδικήσουμε και στο μέλλον, όπως η διάνοιξη παράλληλου δρόμου του παραλιακού μετώπου στη Βασιλική, ώστε να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία στο λιμάνι προϋπολογισμού 300.000 ευρώ, η διάνοιξη δύο δρόμων στο σχέδιο πόλης του Νυδριού προϋπολογισμού 300.000 ευρώ, αλλά και έργα σε άλλα χωριά.
Αυτές και άλλες υποδομές, είτε υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών, είτε χρηματοδοτούνται κεντρικά και υλοποιούνται από την Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας και το Δήμο, αλλάζουν την όψη της Λευκάδας. Οφείλω ένα μεγάλο “ευχαριστώ” στον Κώστα Καραμανλή και όλη την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών για την άψογη συνεργασία που έχουμε εδώ και 3 χρόνια.
Και φυσικά, συνεχίζουμε: έχουμε σχέδιο και όραμα για τη Λευκάδα, και θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε και να αγωνιζόμαστε για να το κάνουμε πραγματικότητα. Με την Κυβέρνηση στο πλευρό μας, ό,τι είπαμε το κάνουμε – και ό,τι δεσμευόμαστε θα γίνει.”
Εφ όσον η Λευκάδα τράβηξε τον τουριστικό δρόμο, η προσπάθεια της τωρινής κυβέρνησης και του βουλευτή, είναι σημαντική.
Και είναι σαφής ρεαλιστική η προσπάθεια του βουλευτή, για κινητροποίηση της κυβέρνησης σχετικά με την Λευκάδα.
Κονδύλια διαρκώς βγαίνουν απ την κυβέρνηση για την Λευκάδα, μια κάποια λύση στα σκουπίδια δόθηκε, θρησκευτικός τουρισμός με ενίσχυση αλοκατάσταση κτιριακά των εκκλησιών, υποθαλάσσια ζεύξη ώς πρόγραμμα, Παράκαμψη Αμφιλοχίας, και Βόνιτσα Λευκάδα,αγωγός νερού.
Δεν είναι αμέτοχη η κοινωνία της Λευκάδος απ ότι διεκδικεί ώς αφουγκρασμός του ρεαλιστή βουλευτή. Και για άλλες κατευθύνσεις πασαγωγισμού( γεωργία, κτηνοτροφία) αυτά δεν διεκδικούνται πλέον στην Λευκάδα. Για βιομηχανία τα περιθώρια ακόμη και ώς δυνατότητες του τόπου είναι μηδενικά.
Ένα άλλο σημείο μεθοδολογικά που ικανοποιεί ο βουλευτής είναι η βουλευτική του παρουσία 2 συνεχόμενες τετραετίες , που και τα σχέδια και οι προτάσεις του πρός την κυβέρνηση, ώς κατανόηση των αναγκαιοτήτων της νήσου και των απαιτησεών της ωριμάσανε. Και αυτό ειναι σημαντικό γιατί η τετραετής αποσπασματικότητα άπαξ εκλογής άλλου βουλευτή , δεν οδηγεί στην αναγκαία ωρίμανση ώς γνώση για τον βουλευτή , των θεμάτων της Νήσου. Και είναι θετικό ότι η θητεία του βουλευτή, απετέλεσε μια πρώτη πλήρη τετραετία 2015-2019 και συνέχεια 2019 έως τώρα. Παρέχεται έτσι η δυνατότητα συνεκτικώτερου σχεδιασμού έτσι για τον βουλευτή, και πληρέστερου αφουγκράσματος απ τον βουλευτή των κοινωνικών αναγκαιοτήτων.
Και έτσι και επιλογή των ψηφοφόρων στο πρόσωπο του βουλευτή δικαιώνεται περισσότερο, και σαφώς αυτό αποτελεί μια πολιτική ωριμότητα του εκλογικό πολιτικού και κομματικού συστήματος αναφοράς για την κοινωνία της Λευκάδος.
Η ύπαρξη πολιτικής εμπειρίας στον χώρο της Νέας Δημοκρατίας απ το υπαρκτό Backround υπαρχόντων πρώην βουλευτών ( Π.Καββσδάς, Ξ.Βεργίνης, Θ.Σολδάτος) ασφαλώς και είναι στοιχείο που βοηθάει τα μέγιστα τον βουλευτή σε αρτιότερη, δημοκρατικότερη, διαχείρηση της εκπροσώπησης της Νήσου. Το ότι η αίσθηση της πολιτικής προηγείται της αίσθησης της κομματικής αντίληψης και μέσα στις επιδιώξεις του βουλευτή, με όσα ζητάει απ την κυβέρνηση, είναι και ευτυχές πολιτικό αποτέλεσμα της κεφαλαιοποίησης του διαχειριστικού απ την ύπαρξη ιστορικού πολιτικού βάθος στο πρόσωπο των υπαρχόντων ώς ανωτέρω πρώην βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας.
Συνέχεια βουλευτικής θητείας, ύπαρξη βάσης πολιτικού διαχειριστικού backround ,και μεταχρεωκοπικός κρατικός να ασκηθεί αναγκαίος ρεαλισμός, αποτελούν στοιχεία κινητροποίησης του ίδιου του βουλευτή ώς κύρια πολιτικού εκπροσώπου της Νήσου.
Και αυτό είναι το σημαντικό στοιχείο που κάνει την κομματική στόχευση να υποχωρεί και να μετασχηματίζεται σε πολιτική διαχείρηση και κοινωνικότερη στον χρόνο προβολή της πολιτικής.
Μέσα σε αυτό το πολιτικό πλαίσιο , αν και η κοινωνία της Λευκάδας δείξει ψήγματα διεκδίκησης εμπλοτισμού του παραγωγικού ζητούμενο, ασφαλώς και υπάρχουν σαφή κριτήρια που θα δείξουν και ενεργοποίηση σε επίπεδο πολιτικής εκπροσώπησης απ τον βουλευτή.
Θα πρέπει μέσα σε αυτή την ευτυχή πολιτική συγκυρία για την Λευκάδα, και οι παραγωγικές δυνάμεις της Νήσου να ενεργοποιηθούν ώς διεκδίκηση ενός εμπλοτιστικού παραγωγισμού, και στην βάση των γεωγραφικών παραγωγικών πλεονεκτημάτων της Νήσου, για να βοηθήσουν έτσι και τον ίδιο τον βουλευτή Θανάση Καββαδά, να διεκδικήση σε όρους πολιτικού ρεαλισμού απ τον ευρύτερο καταμερισμό πόρων της χώρας για τον παραγωγισμό.
Θοδωρής
Η κινητοποίηση των παραγωγικών δυνάμεων, είναι θέμα και της κινητροποίησης απ την πολιτεία, ισόποσα στα τωρινά επίπεδα με την κινητροποίηση της πολιτείας απ τις παραγωγικές δυνάμεις.
Ένα σημαντικό θέμα είναι από κοινού πολιτεία και εκπρόσωποι των παραγωγικών δυνάμεων ( Εμπορικός σύλλογος, ΤΕΕ, ΟΕΕ, Ξενοδοχεία, Σύλλογος Γεωπόνων , πολιτιτικοί φιλολογικοί σύλογοι , οικοδόμοι , ιατροί, πλοιοκτήτες , ταόλ, κλπ συλλογικότητες εκπροσωπούμενες ) με διαβούλευση να σχεδιάσουν για τον παραπέρα παραγωγισμό της Νήσου , με βάσει τα υπάρχοντα δεδομένα και τις δυνατότητες ώς εν δυνάμει παραγωγικό τεχνικά πλεονεκτήματα της περιοχής.
Υπάρχουν αυτές οι απόψεις στην Λευκάδα εκάστοτε ώς σκέψη προγραμματικού θετικισμού .
Παλαιότερη δήλωση μέλους του ΤΕΕ Λευκάδος : ”Να δούμε τι θέλουμε και να το σχεδιάσουμε” .
Υπάρχει στην συγκυρία και αυξημένο δυναμικό πολιτικού διαχειριστικού φορτίου διακομματικά ώς γνώση ( πρώην βουλευτές από κόμματα της Βουλής ) και οι οποίοι μπορούν να συνδράμουν και τον πολιτικό κάθε φορά εκπρόσωπο στην πληρέστερη μηχανιστική της προώθησης αυτού που κάθε φορά θα σχεδιάζεται και θα προτείνεται.
Η κεντρικότητα διαχείρησης ώς μοντέλο κρατικής λειτουργίας εδώ και χώρα έχει αλλάξει και αφήνει χώρο, και έσοδα μαζί και προγραμματισμό δαπανών , αυτοδιοικητικά και κοινωνικά για την εκ της περιφέρειας ανάδειξης των διαχειριστικών δυνατοτήτων της κάθε περιφέρερειας.
Μια μόνιμα κυλιόμενη υπαρκτή θεσμικότητα ( ώς συμβούλιο και επιτροπή σχεδιασμού ) με την αντιπροσωπευτική συμμετοχή της εκπροσώπησης των παραγωγικών φορέων και δυνάμεων , θα δώσει στον απ τον άμεσο μεσομακρό χρόνο καλύτερα αναπτυξιακά αποτελέσματα.
Σε εποχές εξοικονομητικές ,όπου κάτω απ το βάρος της αναγκαιότητας για ρεαλισμό υποχωρούν έως και βουναίνονται οι θεωρητικές- εκάστοτε ιδεολογικές- κατασκευές , η σύμπτηξη και συναπόφαση για τις διεκφάνσεις του ρεαλισμού ο οποίος πρέπει να ακολουθηθεί, αποτελούν την ιδεολογική επένδυση και έκφανση της εποχής.
Και αυτό ώς κοινωνική παρακαταθήκη και ιστορικό δεδομένο , έχει φέρει σημαντικά αποτελέσματα πολιτικοοικονομικής ανάπτυξης και ευημερίας και κοινωνικής χειραφέτησης , σε περιόδους στα μεταπολεμικά χρόνια στην Ελλάδα.