ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Λευκάδα, 15 Ιανουαρίου 2021
Θανάσης Καββαδάς: «Η αγορά των 18 Rafale και των οπλικών τους συστημάτων διασφαλίζει την ασφάλεια της χώρας και την ειρήνη στην περιοχή μας – Οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας είναι πέρα και πάνω από κόμματα»
Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε με τηλεδιάσκεψη ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την κύρωση 3 συμφωνιών αγοράς 18 γαλλικών αεροσκαφών Rafale, των οπλικών τους συστημάτων, καθώς και για την τεχνική τους υποστήριξη.
Ανέφερε ότι οι τρεις συμφωνίες που αφορούν την προμήθεια 6 νέων και 12 μεταχειρισμένων Rafale, τη συνεχή υποστήριξή τους από τις κατασκευάστριες εταιρίες Dassault, Thales και Safran, και την προμήθεια των οπλικών τους συστημάτων, αποτελούν ένα ακόμα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια της κυβέρνησης να αυξήσει τη μαχητική ισχύ και την αποτρεπτική ικανότητα των ενόπλων δυνάμεων, τονίζοντας ότι μόνο με ισχυρές ένοπλες δυνάμεις μπορεί η χώρα να είναι ισχυρή και στο διπλωματικό πεδίο.
Συνεχάρη την πολιτική και στρατηγική ηγεσία, τόσο για την επιλογή τους, όσο και για την επιτυχή και ταχύτατη διεκπεραίωση της διαπραγμάτευσης για αυτήν την πολύ σημαντική συμφωνία, επισημαίνοντας ότι αποτελούν συνέχεια άλλων πρωτοβουλιών, όπως οι συμφωνίες για την αναβάθμιση των 84 αεροσκαφών F16 στην εκδοχή Viper, την υποστήριξη των Mirage 2000/-5 και του μεταγωγικού στόλου των C27 και C130, η δρομολόγηση ολοκλήρωσης της ναυπήγησης 2 πυραυλακάτων, αλλά και η αύξηση του προϋπολογισμού για τις εξοπλιστικές δαπάνες στα 5,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Τόνισε ότι έπονται πολλά ακόμα βήματα στα συνολικά 105 προγράμματα που θα υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα 5 έως 7 χρόνια, και τα οποία εντάσσονται στο οργανωμένο και κοστολογημένο, μεσοπρόθεσμο εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας, επισημαίνοντας ότι οι συμβάσεις για τα Rafale αποτελούν το μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα των τελευταίων χρόνων αξίας 1,92 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα 18 αεροσκάφη και 400 εκατομμυρίων ευρώ για τα όπλα. Σχολίασε μάλιστα ότι είναι μεγάλη επιτυχία της ελληνικής κυβέρνησης το γεγονός ότι τα 6 πρώτα αεροσκάφη θα παραδοθούν μέσα στο 2021, τα επόμενα 6 εντός του 2022 και τα υπόλοιπα 6 μέχρι το 2023, ενώ συνήθως χρειάζονται τουλάχιστον 4 χρόνια για την παράδοση μιας τόσο μεγάλης προμήθειας.
Ο Βουλευτής αναφέρθηκε στο περιεχόμενο των συμφωνιών, που προβλέπουν μεταξύ άλλων την υποστήριξη των μαχητικών αεροσκαφών με ανταλλακτικά, τον εξοπλισμό τους με σύγχρονους πυραύλους αέρος-αέρος Meteor και τη συντήρηση και τροποποίηση των οπλικών συστημάτων Mica, Scalp και Exocet, επισημαίνοντας ότι τα συστήματα αυτά θα μπορούν να χρησιμοποιούνται τόσο από τα Mirage 2000/-5 της Πολεμικής Αεροπορίας όσο και από τα καινούρια Rafale.
Αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα των αεροσκαφών, τονίζοντας ότι είναι μεταξύ 4ης και 5ης γενιάς, με τεχνολογία και εξοπλισμό που αλλάζουν τις ισορροπίες και τα δεδομένα αφού μπορούν να εντοπίζουν και να στοχοποιούν εχθρικά αεροσκάφη από μεγαλύτερη απόσταση, καθώς διαθέτουν το κορυφαίο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ενώ μπορούν να μεταδίδουν ή να ανταλλάσουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο με αεροσκάφη έγκαιρης, πολεμικά πλοία, πυροβολαρχίες και αντιαεροπορικά συστήματα.
Χρησιμοποιούν ασφαλή συστήματα ψηφιακής σύνδεσης με άλλα αεροσκάφη για ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικές συνθήκες, κάτι που συνιστά ποιοτικό πλεονέκτημα και έχουν τη δυνατότητα να επιβάλλουν στρατηγικό και επιχειρησιακό πλεονέκτημα όχι μόνο στο πεδίο αέρος-αέρος αλλά και στο πεδίο αέρος-εδάφους, ενώ οι πύραυλοι Meteor ανέφερε ότι διαθέτουν πολύ μεγάλη ακτίνα δράσης έως 50 χιλιόμετρα, έχουν δε τριπλάσια ή τετραπλάσια ταχύτητα από τους πυραύλους των αντίστοιχων οπλικών συστημάτων που υπάρχουν σήμερα στο Αιγαίο.
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Καββαδάς ανέφερε:
«Η ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος της χώρας αποτελεί εθνική υπόθεση. Οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας είναι πέρα και πάνω από κόμματα, πολιτικούς σχεδιασμούς και σκοπιμότητες, εγγυώνται την εθνική μας κυριαρχία και οντότητα. Ανήκουν σε όλο το έθνος. Από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, οι κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις, κυβέρνηση και αντιπολίτευση, εθιμικά υπερψήφιζαν τις αμυντικές δαπάνες, στέλνοντας ένα σαφές και ουσιαστικό μήνυμα εθνικής ομοψυχίας. Θλιβερή εξαίρεση αποτέλεσε η επιλογή της αξιωματικής αντιπολίτευσης να καταψηφίσει, για πρώτη φορά, τις αμυντικές δαπάνες στον κρατικό προϋπολογισμό του 2021.
Σε μια συγκυρία που η χώρα μας βιώνει μια ακραία επιθετικότητα και αμφισβήτηση των εθνικών κυριαρχικών της δικαιωμάτων, η υπερψήφιση της σύμβασης για την προμήθεια των Rafale, είναι πράξη εθνικής ευθύνης αλλά και συνειδητοποίησης της πραγματικότητας. Είναι πράξη ενίσχυσης και εμπιστοσύνης απέναντι στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας. Διότι η ειρηνική συνύπαρξη και η εφαρμογή των κανόνων του Διεθνούς Δικαίου έχουν ως προϋπόθεση και εγγύηση την ύπαρξη μιας ισχυρής αποτρεπτικής ικανότητας.
Ως πρώην αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας, έχοντας συνδέσει άρρηκτα τη ζωή μου με το όπλο, συναισθάνομαι ιδιαίτερα το εθνικό βάρος της σημερινής μας ιστορικής απόφασης. Η Πολεμική μας Αεροπορία περνάει σήμερα σε άλλη εποχή. Καλώ όλες τις παρατάξεις, όλους τους εκπροσώπους του ελληνικού λαού στο κοινοβούλιο να υπερψηφίσουν το νομοσχέδιο.”
Το 1991-1992 επί κυβερνήσεως πατρός Μητσοτάκη η τότε εφημερίδα με επικεφαλής έναν σκληρό δεξιό έως ακροδεξιό τύπο τον Δημήτρη Ρίζο , έγραψε πρώτο τίτλο: “” Σάπια τα Μιράζ””.
Επ αφορμή ότι ένα Μιράζ 2000 με βλάβη έπεσε πάνω σε ράγες τραίνου στην Βοιωτία , αφού κατώρθωσε ο γενναίος και ικανός πιλότος να το σύρει πάνω στις ράγες την τελευταία στιγμή κατεβάζοντας το χαμηλά παρά την βλάβη , και σώθηκε και ο ικανός πιλότος και εν μέρει το μαχητικό αεροπλάνο.
Ο δημοσιογράφος αυτός Δημήτρης Ρίζος των χρόνια δημοσιογραφικών αθλιοτήτων με τις τσόντες του Ελεύθερου Τύπου, πρίν λίγα χρόνια από τώρα είχε συληφθεί για χρέη κοψοχρονιά κάπου σε ένα νησί στο Αιγαίο.
Τότε με τα ” Σάπια Μιράζ “” ήταν γιατί ήθελε να πανωβάλει την κυβέρνηση Μητσοτάκη κσι να κατηγορήσει τις κυβερνήσεις πασόκ που είχαν προμηθευτεί τα Γαλλικά αεροπλάνσ Μιράζ 2000, που χρόνια αποτελούν το βασικό όπλο της Ελλάδος στο Αιγαίο.
Ασφαλώς και αυτό το δημοσιογραφικό φυντάνι εκ Σερρών καταγωγή ονόματο Δημήτρη Ρίζο ( έχει φύγει απ την ζωή) αφού δεν ήθελε να πληρώσει τις φορολογικές του υποχρεώσεις , και που ώς επικεφαλής του Ελεύθερου Τύπου είχε κάνει επιστήμη την αθλιότητα , δεν μπορεί να μην τον θυμούνται.
Σκληρός ακροδεξιός, αγράμματος χρώσταγε την προστασία του στον Κων/νο Καραμανλή, επικεφαλής της άθλιας εφημερίδος τότε Ελεύθερος Τύπος, δημοσίευε κάθε λογής σθλιότητα , και δεν ήθελε να πληρώσει και φόρους για τούτο συνελήφθει.
Ελπίζει κάποιος να μην γίνουν τα ίδια με τα Rafale αεροπλάνα που τώρα αγοράζει η Ελλάδα.Αν ζούσε ο εν λόγω αυτός Δημοσιογράφος Δημήτρης Ρίζος μπορεί να έγραφε τα ίδια αν δημοσιογραφυσε.
Το γιατί θα τα έγραφε ή τα έγραψε τότε για τα Γαλλικά αεροπλάνα γίνεται κατανοητό. Και δεν ήθελε ο σκληρός ακροδεξιός ουσιαστικά αυτός δημοσιογράφος να πληρώσει και φόρους.
Δεν ήταν Σάπια τα Μιράζ 2000.
Μήπως επρεπε να αγοράσουμε ώς χώρα 25-30 αεροπλάνα Rafale.
Διότι όσο περισσότερα τόσο καλύτερα στο πλαίσο των δυνατοτήτων.
Και έπρεπε νά έχουμε πάρει παλαιότερα και αεροπλάνα F-15 που είνσι βαθείας διεισδύσεως με αναδιπλούμενες πτέρυγες για να γινονται πύραυλοι εισχωρήσεως και διεισδύσεως.
Τα αεροπλάνα που άφησαν ιστορία ήταν τα F-104 που την εποχή τους την δεκαετία του 1960 δεκαετία ήταν τα ταχύτερα 2 Mach και σαν πύραυλοι σχηματικά.
Τα Φάντομ F-4 ( καίτοι ήταν ναυτικής υποστήριξηε αρχικά) εξελίχθηκαν σε ικανά μαχητικά και μεταφοράς πυραύλων , και έκαναν και τον ωραιότερο μπάσο γεμάτο ήχο κατά την διελευσή τους. Αλλά είχαν μειονέκτημα διότι έκαναν πολλά θερμικά αέρια εκ του κινητήρα Jet και λόγω ισχυρού ήχου και θερμικών αερίων γινόνταν αντιληπτά από μακρυά και εύκολος στόχος για τα αντιεροπορικά βλήματα που κινούνταν με βάση τα θερμικά αέρια του Φάντομ F-4. Αυτός είναι ο λόγος που τα Φάντομ ήταν αναποτελεσματικά στον πόλεμο του Βιετνάμ , και δεν μπορούσαν να εισχωρήσουν βαθιά στις εγκαταστάσεις των Βορειοβιετναμέζων για βομβαρδισμό των υποδομών.
Ένα άλλο αποτελεσματικό μαχητικό ήταν το Γαλλικό Μιράζ F-1 που πήρε η Ελλάδα το 1974 και είχε την υπεροπλία στο Αιγαίο.
Και το παλαιότερο Αμερικανικό μαχητικό αναχαιτιστικό F-5 ήταν αποτελεσματικότατο και με δυνατότητα κλειστών ελιγμών. Βέβαια η αποτελεσματικότητα κλειστών ελιγμών που είχαν και έχουν τα Δελταπτέρυγα Μιράζ συνολικά με κύριο ώς τώρα το Μιράζ 2000, είναι η αποτελεσματικότερη.Γενικά η Γαλλική αεροπορική τεχνογνωσία στο θέμα των κλειστών ελιγμών και της αλλαγής κατευθύνσης του μαχητικού είναι η ποιό εξελιγμένη. Για τούτο και τα Rafale είναι προτιμητέα και ορθά τα αποκτά η Ελλάδα.
Η Λευκάδα έχει να επιδείξει και τον γενναίο ήρωα πιλότο που έπεσε με μαχητικό F-5 σε ώρα καθήκοντος σε νυχτερινή δύσκολη κλειστών ελιγμών άσκηση το 1977 όταν καταπλακώθει από πάνω από το άλλο μαχητικό που συμμετείχε στην νυχτερινή άσκηση.
Από μαρτυρίες με τα χρόνια πιλότων της ίδιας τάξης με τον γενναίο Λευκσδιο πιλότο , αλλά και πιλότων 2 τάξεων νεότερων, ο Λευκάδιος άτυχος πιλότος που έπεσε στην Μίκρα Θεσσαλονίκης στην νυχτερινή άσκηση , ήταν στους τρείς καλύτερους πιλότους της τότε πολεμικής αεροπορίας και επιλεγόνταν και ώς εκπαιδευτής εκμάθησης σε νεότερους πιλότους στις δύσκολες ασκήσεις των συνθηκών εμπλοκής στο Αιγαίο από τότε ή νύχτα
Γενικά τον γενναίο Λευκαδίτη αυτόν πιλότο Κ.Τσερέ τον ενθυμούνται οι παλαιότεροι ίκαροι -πιλότοι με τις καλύτερες αναμνήσεις και τον τιμούν.
Και το ονομά του το γνωρίζουν και οι νέοι σαν έναν απ τους καλύτερους ίσως τον ικανότερο πιλότους της εποχής των μαχητικών F-5. Για τούτο είχε επιλεγεί και για νυχτερινή πρω’ι’νές ώρες άσκηση σε σχηματισμό στην άτυχη για αυτόν Μίκρα Θεσσαλονίκης το 1977.