ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Λευκάδα, 26Αυγούστου 2022
Θανάσης Καββαδάς: «500.000 ευρώ εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για έργα αγροτικής οδοποιίαςστις κοινότητες Καλαμιτσίου,Τσουκαλάδων, Κατούνας και Αλεξάνδρου»
Έργα αγροτικής οδοποιίας του Δήμου Λευκάδας ύψους 500.000 ευρώ εντάχθηκαν στο σχετικό πρόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Σύμφωνα με τον προσωρινό πίνακα αποτελεσμάτων της Δράσης 4.3.4: «Βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2014-2020, εγκρίθηκεη αίτηση με τίτλο «Βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη στη Δημοτική Ενότητα Λευκάδας του Δήμου Λευκάδας».
Στις μελέτες που κατέθεσε στο Υπουργείο ο Δήμος, προβλέπονται εργασίες βελτίωσης αγροτικών δρόμων στις κοινότητες Καλαμιτσίου, Τσουκαλάδων, Κατούνας και Αλεξάνδρου.
Σχετικά με το θέμα ο Βουλευτής δήλωσε:
«Θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Γιώργο Γεωργαντά, τον αρμόδιο Υφυπουργό Γιώργο Στύλιοαλλά και τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Δημήτρη Παπαγιαννίδη,για τη στενή μας συνεργασία και έμπρακτη στήριξη.
Θέλω επίσης να τους συγχαρώ, διότι ηαξιολόγηση των αιτήσεωνέγινε σε χρόνο-ρεκόρ και μάλιστασε διάστημα μικρότερο των έξι μηνών, αντί των δύο χρόνων που απαιτούνταν στο παρελθόν.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αποδεικνύει καθημερινά ότι συνεχίζει με αποτελεσματικότητα το έργο της και παρέχει την αναγκαία χρηματοδότηση στους Δήμους, οι οποίοι πλέον, οφείλουν να προχωρήσουν άμεσα στην υλοποίηση των έργων, προκειμένου τα αποτελέσματα να γίνουν ορατά σε όλους τους πολίτες».
Στον Κόκκινο βράχο πρίν την Καρυά, τα κάθετα πρανή είναι έτοιμα για αποκόλληση, και έχουν κι κλίση ( βα’ί’σανε ) πρός τον δρόμο.
Επισκέπτης Γεωλόγος στην Λευκάδα τον Μήνα Αύγουστο, παρατήρησε επισταμένα με ιδιωτική αυτοψία τα βράχια , και ουσιαστικά τρόμαξε, μιλώντας για ανάγκη άμεσης παρέμβασης.
Να κληθεί άμεσα επιτροπή ειδικών , και να εκτελεστεί έργο σε βάθος εγκάρσια του δρόμου , και σε όλο το μήκος του κρίσιμου σημείου από την γεώτρηση ώς και την στροφή πρίν τον Άπατο τον Λόμπο, πηγαίνοντας πρός Καρυά.
Ο Δημαρχιακός εκπρόσωπος του Δ.Δ Καρυάς, να βάλει στόχο με φούρια και φόρα , ώστε να ξεκινήσει το έργο διαπλάτυνσης για πλήρη ασφάλεια διέλευσης του δρόμου στον Κόκκινο Βράχο.
Ο υπάρχων Δρόμος πρέπει να πλατυνθεί σε μεγάλο βάθος, με σκαλωτά πρανή στο Βραχώδες.
Και να γίνουν μελέτες για το υπέδαφος στήριξης του δρόμου στον γκρεμό.
Το εκλεγμένο δημοτικό εκπρόσωπο, να τον κεντρίσουν όλοι οι σύμβουλοι καιπρός την διεκδικητική κατεύθυνση πρός τις δημόσιες υπηρεσίες καξ τον βουλευτή να τον υποστηρίξουν ακλόνητα. Το ίδιο και οι κάτοικοι της Καρυάς και χωριών πέριξ.
Το έργο διαπλλατυνσης του Κόκκινου βράχου στην Καρυά είναι εύκολο συνολικότερα διότι με φουρνέλα θα ανατιναχτεί το ασταθές πρανές σε μεγάλο βάθος, κσι τα χώματα και πέτρες θα πέσουν με μια μπουλντόζα σπρώξιμο στο Λαγκάδι.Και για την δημιουργία σκαλωτού( βαθμίδας και νέα ασφαλτόστρωση .
Το κόστος του έργου είναι μικρό, και με δύο τρία φουρνελιάσματα στα πρανή βράχια πλα’ι’νά, και μπουλντόζα 2-3 μέρες εργασία, πλέον ασφαλτόστρωση το έργο γίνεται.
Ακόμη και επειδή προηγείται η ασφάλεια των διερχομένων, και να μείνει χώμα ο δρόμος για λίγο διάστημα , μέχρι να πέσει άσφαλτο, για 200 μέτρα περίπου που είναι η απόσταση του έργου( απ την Γεώτρηση ή του Φιλιπάρα την Ελιά ώς μετά την στροφή πρίν τον Άπατο τον λόμπο) δεν ενοχλεί.
Ουσιαστικά το έργο στον Κόκκινο βράχο είναι θέμα φουρνέλων, (φουρνελιάσματος του Κόκκινου Βράχου ) και μπουλντόζας 4-5 μεροκάματα το πολύ.
Άντε κόστος φουρνέλων 2000 ευρώ και κόστος μπουλντόζας 5 μέρες επί 500 ευρώ την μέρα = 2500 ευρώ.
Σύνολο το πολύ 5000 ευρώ πρίν πέσει το άσφαλτο.
Και το έργο έγινε άμεσα σε χρόνο πίτς Φυτίλι.
Τώρα η Καρυά πρέπει να επιδιώξει να επανέλθει ο δρόμος ο παλιός απ την Γεώτρηση ( του Φιλιπάρα την Ελιά) ώς το Καμίνι. Να ανοίξει κάπως, να στερεωθεί, και νάναι βατός ώς περίπατος και δρόμος κυκλοφοριας ποδηλάτων. Και γιατί όχι ήπιας κυκλοφορίας μικρών οχημάτων μονής κατεύθυνσης εισόδου στην Καρυά.
Το κοινοτικό συμβούλιο της Κσρυάς να ενεργήσει άμεσα, μια και βράζιυν τα χρήματα των υπουργείων για να δοθούν για έρφα, ο Βουλευτής είναι αποτελεσματικός διεκδικεί και αποσπά κονδύλια απ την κυβέρνηση , και ο δρόμος στον Κόκκινο βράχο πρέπει να παρέχει ασφάλεια πλέον για τα καλά.
Το 1977 τον Χειμώνα Φεβρουάριο μάλλον τα πλαινά του Κόκκινου βράχου είχαν κατσρεύσει ( λίγο πρίν την γεώτρηση πρός Λευκάδα και όχι μές την εγκοπή της Λαγκαδιάς πρίν) είχαν καταρεύσει νύχτα το πρω’ί’ μετά τις 04:30 , μια και το υπηρεσιακό αυτοκίνητο για την Αμερικάνικη βάση μεταφοράς προσωπικού ( οδηγός ο Κων/νος Θεράπος) είχε περάσει την 04:30 πρός Λευκάδα όπως ο ίδιος έλεγε.
Μένει το κοινοτικό συμβούλιο της Καρυάς με τον πρόεδρο μπροστάρη και με πλήρη αναφανδόν υποστήριξη του προέδρου , να απαιτήσει να γίνει το έργο.