Με αφορμή την Περιφερειακή Συνδιάσκεψη της Νέας Δημοκρατίας στην Πρέβεζα, συνέντευξη παραχώρησε στον αρχισυντάκτη του Prevezatoday.gr Μιχάλη Μίχο ο βουλευτής επικρατείας της Ν.Δ. , Υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας και πρώην πρύτανης κ. Θεόδωρος Φορτσάκης .
Αρχικά ο κ. Φορτσάκης ερωτηθείς για τις εξελίξεις των διαπραγματεύσεων σχολίασε τα εξής:
«Με εξέπληξαν τα όσα μας είπε ο πρωθυπουργός στη βουλή. Προφανώς γιατί δεν απαντήθηκε το σημαντικότερο ερώτημα που αφορούσε το αντικείμενο της διαπραγμάτευσης με του εταίρους» ανέφερε και στη συνέχεια δήλωσε:
«Προφανώς άλλα λέμε εμείς και άλλα οι εταίροι μας. Πιο συγκεκριμένα εμείς υποστηρίζουμε ότι συζητάμε τα πάντα ενόψει της αναδιάρθρωσης, όπου μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα λυθούν τα προβλήματα και θα παρθούν τα ανάλογα μετρά. Ενώ οι ευρωπαίοι υποστηρίζουν ότι οι συζητήσεις διεξάγονται για την παράταση του μνημονίου καθώς και για μέτρα που θα υλοποιηθούν, τα όποια θα είναι μικρής εμβελείας και αφορούν τη σημερινή κατάσταση, μέχρι να πραγματοποιηθεί μια ευρύτερη συζήτηση τον Σεπτέμβριο όπου θα τεθούν τα μεγάλα ζητήματα. Επομένως έχουμε μια διαφορετική διάσταση απόψεων γι’ αυτά που συζητάμε» υπογράμμισε ο κ. Φορτσάκης .
Ακολούθως δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι ο πρωθυπουργός ρωτάει την αντιπολίτευση αν θα στηρίξει την κυβέρνηση χωρίς, ωστόσο να ανακοινώνει ποια είναι τα μέτρα που θα ληφθούν. Σύμφωνα με τον κ. Φορτσάκη « Όταν έχεις την ευθύνη μιας διαπραγμάτευσης αναλαμβάνεις να την φέρεις εις πέρας μέσα σε να συγκεκριμένο πλαίσιο και τότε η αντιπολίτευση με τη σειρά της θα κάνει ο,τι χρειάζεται για να κρατήσει την Ελλάδα στην Ευρώπη. Όμως εάν ληφθούν μετρά που περιλαμβάνουν φοροεπιδρομή, αύξηση δαπανών και κανένα αναπτυξιακό μετρό- σε αυτήν την περίπτωση θα συζητήσουμε και τις δικές μας απόψεις.»
Ταυτόχρονα κληθείς να τοποθετηθεί για τον εάν η Ν.Δ δικαιώνεται με την υπάρχουσα κατάσταση ανέφερε ότι:
«Λυπάμαι παρά πολύ αν φτάσαμε να λέμε ότι δικαιωθήκαμε, γιατί σε αυτήν την περίπτωση φαίνεται ότι η χωρά βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή. Η Ελλάδα ,όμως, δεν έχει προβάλλει δική της συγκροτημένη πρόταση και αυτό αποτέλεσε σημαντικό πρόβλημα συνεννόησης με τους εταίρους.»
Παράλληλα σχετικά με « εκβιαστικό τρόπο» των ευρωπαίων απέναντι στην Ελλάδα είπε ότι:
« Είναι μύθος ότι οι ευρωπαίοι θέλουν να επιβάλλουν τις δικές τους λύσεις στην Ελλάδα. Οι ευρωπαίοι απλά επιθυμούν να σταματήσουν να ξοδεύουν χρήματα για εμάς. Οι έλληνες δεν μπορούν να καταλάβουν ότι στη χωρά μας οι εταίροι αποσκοπούν στο εξής:- θα ζείτε με τα χρήματα που έχετε..- Όμως επειδή δε φτάνουν θα κάνετε τις ανάλογες περικοπές –Επομένως είναι απαραίτητο ο πρωθυπουργός να πει την αλήθεια στους πολίτες, γιατί αυτή τη στιγμή και να σβήναμε τα χρέη της Ελλάδας η κατάσταση της χώρας δε θα άλλαζε –διότι αυτά που υποφέρουμε σήμερα, τα υποφέρουμε γιατί προσπαθούμε να ζήσουμε με αυτά που έχουμε χωρίς να δανειζόμαστε -η Ελλάδα αυτή την ώρα ζει με δανεικά.»
Επίσης αναφερόμενος στη Ν.Δ παράθεσε τα εξής:
«Η Ν.Δ έχει υποστεί μια μικρή ήττα καθώς τα μέτρα που πάρθηκαν ήταν σκληρά. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έκανε και πολλά σωστά πράγματα . Παρόλα αυτά όταν έφτασε η χώρα να ισορροπήσει ο κ. Τσίπρας δεν έδειξε την ανάλογη υπομονή, εάν το είχε κάνει τώρα θα ήταν πρωθυπουργός και θα μπορούσε να υλοποιήσει όλα αυτά που είχε εξαγγείλει χωρίς η χώρα να κοντεύει να καταστραφεί.»
Στο τέλος αναφέρθηκε στον τομέα της παιδείας και είπε
« Η παιδεία είναι το πιο σημαντικό πολίτικο πρόβλημα που έχουμε στην Ελλάδα, καθώς η παιδεία μας διαμορφώνει και αποτελεί τη βάση της νοοτροπίας μας, η οποία μας οδηγεί στις σημερινές μας συμπεριφορές. Η παιδεία είναι το κλειδί για το μέλλον μας και η βάση που πρέπει να στηριχτεί η χώρα για την ανάκαμψη της. Ο δάσκαλος –καθηγητής είναι μια πολύ σημαντική προσωπικότητα γιατί έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει τα παιδιά πιο πάνω»
Συγχρόνως έκανε λόγο για την αξιολόγηση των καθηγητών:
«Η αξιολόγηση δεν έχει το ρόλο της τιμωρίας αλλά την αποτίμηση και ανάλυση των όσων συμβαίνουν- Πρέπει να υπάρχουν και κυρώσεις- Συμβουλή σε αυτόν που αποτυγχάνει και έπαινο σε όποιον επιτυγχάνει.
Όσα συμβαίνουν στην παιδεία είναι αποτέλεσμα της ιδεοληψίας και των ειλημμένων αποφάσεων που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα και την εμπειρία- η έλλειψη και η άρνησης αξιολόγησης συμβαίνει σε όλους τους τομείς στην Ελλάδα και πρέπει να αντιμετωπιστεί.»
Ο κ. Φορτσάκης έδωσε και το δικό του μήνυμα για την παιδεία:
« Χρειάζεται να υπερασπιστούμε τα κεκτημένα του παρελθόντος- αλλά κυρίως η παιδεία μας χρειάζεται πλήρης ανασυγκρότηση , να κάνουμε μεγάλο άλμα και να εκσυγχρονίσουμε την εικόνα της ανωτάτης παιδείας».
Δείτε το βίντεο της συνέντευξης: