Ένταση προκλήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας κατά την συζήτηση του ορισμού μελών για την διοικητική παραλαβή του δρόμου των Εγκρεμνών, με τον δήμαρχο Λευκάδας Χαράλαμπο Καλό να κάνει λόγο για παραλαβή ενός δρόμου άκρως επικίνδυνου.
Είχε προηγηθεί η τοποθέτηση του Κωνσταντίνου Δρακονταειδή, ο οποίος είπε ότι “ολοκληρώθηκε ένα έργο με βάση τις συγκεκριμένες συνθήκες που είχαμε μετά το σεισμό του 2015 και ένα έργο ασφαλές και ότι αφορά το κατασκευαστικό του κομμάτι.
Παρόλα αυτά δεν πρέπει να μας διαφεύγουν δύο προβλήματα που θέλουν αντιμετώπιση, όσο το δυνατόν πιο άμεση.
Το ένα έχει να κάνει με το θέμα του πάρκινγκ, καθώς τα πάρκινγκ που υπήρχαν λόγω κατάρρευσης των λόφων δεν μπορούν να λειτουργήσουν, τα αυτοκίνητα σταματάνε περίπου 1,5 km πριν φτάσουμε στις σκάλες και εκεί τίθεται ένα ζήτημα με το πάρκινγκ, καθώς ο καθένας παρκάρει όπως νομίζει και δημιουργούνται καταστάσεις που εμπίπτουν στα θέματα της ασφάλειας.
Εμείς είχαμε τον εξής σχεδιασμό και θα έλεγα πως αυτό θα έπρεπε να έχει γίνει και από την πλευρά της δημοτικής αρχής, καθώς υπάρχουν οι εξής δύο λύσεις, η μία λύση είναι να βγει μία εκδήλωση ενδιαφέροντος από τη μεριά του δήμου για μίσθωση στη συγκεκριμένη περιοχή για λειτουργία πάρκινγκ που να έχει τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Η δεύτερη λύση που είχαμε στο σχεδιασμό μας ήταν να βλέπαμε από τη μεριά του δήμου, να έμπαινε μικρό λεωφορειάκι. Επειδή ο δήμος διαθέτει τέτοιο και το πρόβλημα θα ήταν οδηγός, θα μπορούσε να προβλεφθεί και να γίνει σύμβαση και να εξυπηρετεί όσους αφήνουν τα αυτοκίνητα εκεί που τα αφήνουν, ή ακόμα και από το Αθάνι και αυτό είναι ένα θέμα προς συζήτηση.
Φυσικά υπάρχει και η λύση του ΚΤΕΛ, η δημοτική αρχή όμως αυτό πρέπει να το αντιμετωπίσει και κυρίως το ζήτημα του χώρου για την εξεύρεση πάρκινγκ το οποίο θα έχει τη δυνατότητα μέχρι του χρόνου, γιατί είναι αδύνατον να το προλάβουμε φέτος να φτιαχτεί και να μπορέσει να εξυπηρετήσει ένα αρκετό κομμάτι κόσμου.
Ένα άλλο ζήτημα που θέλω να θέσω και με βάση την εμπειρία των καταπτώσεων από το Πόρτο Κατσίκι και όλα όσα μας είπαν οι γεωλόγοι όταν σχεδίαζαν Να φτιαχτεί το έργο στους Εγκρεμνούς ακόμα και σήμερα υπάρχουν μικρές καταπτώσεις στην περιοχή.
Επομένως όπως είχε οριοθετηθεί η περιοχή του Πόρτο Κατσίκι με πινακίδες και ειδικά σχοινιά που είχαν μπει για να είναι ορατά στον κόσμο και να μην πλησιάζει τα πρανή, για λόγους που έχουν να κάνουν κυρίως για την ασφάλεια των πολιτών.
Στην απάντηση του ο δήμαρχος Λευκάδας κ. Καλός είπε ότι είναι προφανές πως στη σύσκεψη θα γίνει με τους επικεφαλής στο Αθάνι και για το θέμα της προσβασιμότητας, καθώς εδώ και δύο μήνες προσπαθούμε να βρούμε την καλύτερη δυνατή λύση.
“Έχει επισκεφθεί τον χώρο η αστυνομία, η πυροσβεστική, το ΚΤΕΛ, έχουμε κάνει δοκιμές με λεωφορεία, ο κύριος Δρακονταειδής θα έπρεπε να ξέρει πως υπάρχει συγκεκριμένο πλάτος δρόμο που επιτρέπει για την κατασκευή του πάρκινγκ τη στιγμή που δεν το έχουμε αυτό το πλάτος του δρόμου.
Έχει πάει τεχνική υπηρεσία, ο αντιδήμαρχος ο κύριος Σολδάτος πολλές φορές, έχει συζητήσει με τον πρόεδρο και όλα αυτά τα ζητήματα μας έχουν απασχολήσει.
Αν θέλουμε να λέμε τις αλήθειες δυστυχώς το έργο αυτό είναι μισό και άκρως επικίνδυνο, καθότι είναι τόσο πολύ μικρό το πλάτος του δρόμου, δεν υπάρχει η δυνατότητα ούτε καν αναστροφής και απορώ πως η τότε δημοτική αρχή Δεν είχε δει αυτά τα ζητήματα και κατασκευάστηκε αυτό το έργο.
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που και εμείς ταλαντευόμαστε αν θα πρέπει να κάνουμε φέτος την διοικητική παραλαβή προς χρήση.
Όλα αυτά τα ζητήματα είναι πολύ σοβαρά, καλούμαστε να διαχειριστούμε, έχουν καλλιεργηθεί προσδοκίες στον κόσμο για το άνοιγμα των Εγκρεμνών και θυμάστε ότι σε προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο σας είχα πει ότι μας προβληματίζουν πάρα πολλά πράγματα για το συνολικό θέμα to έργο αυτού.
Στην συνέχεια το λόγο πήρε ο κύριος Δρακονταειδής ο οποίος είπε στον κύριο Καλό ότι ο ίδιος θα έφτιαχνε Λεωφόρος Εγκρεμνούς που θα έστηνε πάνω σε σαθρά εδάφη.
Πετάτε το μελάνι σας όμως στη συνέχεια δεν μπορεί να απαντήσει ο άλλος θα πάρετε όμως την απάντησή σας όταν πρέπει.
Με τοποθέτηση του ο κ. Γληγόρης είπε ότι είναι πλέον δύο χρόνια δημοτική αρχή στο τιμόνι, ο δρόμος έχει φτιαχτεί εδώ και δύο χρόνια, δεν είχε ολοκληρωθεί επί κυρίου Δρακονταειδή άρα θα μπορούσατε να κάνετε τις οποίες παρεμβάσεις θέλατε και να εντοπίζετε τα προβλήματα, όμως τώρα μας είπατε κάτι πολύ σημαντικό ότι ο δρόμος είναι άκρως επικίνδυνος και εγώ διερωτώμαι αν θα πρέπει να ψηφίσουμε για επιτροπή διοικητικής παραλαβής.
Παίρνοντας και πάλι το λόγο ο κ. Δρακονταειδής είπε ότι κατέθεσε δύο προτάσεις, “εάν λοιπόν πρέπει να πηγαίνουμε στον καθρέφτη να κοιταζόμαστε και να λέμε τι ωραίοι είμαστε, εγώ σε τέτοιο Δημοτικό συμβούλιο δεν πρόκειται να συμμετέχω επομένως δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο, για δύο πολύ συγκεκριμένες προτάσεις, σκέψεις που έκανα υπήρξε τέτοιος εκνευρισμός από την πλευρά του κυρίου δημάρχου.
Αυτό που ακούστηκε από τα χείλη του δημάρχου, κατά τη γνώμη μου συνιστά μέγιστο ατόπημα.
Καταλάβατε τι είπατε κύριε δήμαρχε; Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό για τους πολίτες;
Αν όμως επιμένετε ότι ο δρόμος είναι άκρως επικίνδυνος, ενώ γνωρίζετε και τον προηγούμενο δρόμο, όπως όλοι μας, με συγχωρείτε αλλά θα το πω και δεν με νοιάζει αν νιώσετε άσχημα, άλλα άκρως επικίνδυνη είναι η τοποθέτηση σας.
Θα πρέπει να είσαστε πιο προσεκτικός, όπως όλοι μας γιατί αυτά που λέμε είναι δημόσιος λόγος, μας ακούει κόσμος και μας ακούει κόσμος, που ο λόγος μας μπορεί να παράξει συνέπειες για το εισόδημα των συμπολιτών μας στην Λευκάδα και ιδιαίτερα της περιοχής.
Με πολλή ευγένεια θα σας παρακαλούσα να είστε πιο προσεκτικός όταν κάνετε τέτοιες κρίσεις και δεν χρειάζονται εκνευρισμοί, διότι υποθέτω εδώ είμαστε για να καταθέτουμε σκέψεις προτάσεις και απόψεις μπροστά σε προβλήματα που υπάρχουν και που στόχο μας είναι να τα επιλέγουμε στο μέτρο των δυνάμεών μας.
Παναγιωτη , κι ολα αυτα για μια υπογραφη σ ενα πρωτοκολλο διοικητικης παραλαβης;;;;. Δηλαδη για μια υπογραφη απο ενα δημοτικο συμβουλο που δεν θα κανει ελεγχο στο εργο σε ποσοτητες υλικα κλπ γιατι δεν μπορει , δεν εχει τετοιο δικαιωμα , μια υπογραφη για να ξαναπαρει πισω ο Δημος Λευκαδας (προσωρινα) το δρομο που ειχε παραχωρησει μετα το σεισμο του 2015 για να εκτελεστουν τα εργα , στο τοτε ΥΠΟΜΕΔΙ;;;;;;…Οχι , αλλα γιατι ο αρχηγος του τριτου συνδιασμου στο Δ.Σ. εχει αλλες σκαψεις… Αλλα θα τα πουμε συντομα…
Το ότι βγαίνουν ακόμα κάποιοι και έχουν το θράσος και μιλάνε με ξεπερνάει
Ολοι εχουμε δικαιωματα και υποχρεωσεις..Σημασια εχει τι λεει και τι κανει ο καθε ενας σ αυτο το τοπο…Ο αρχηγος του τριτου συνδιάσμου προεκλογικα πουλαγε φυκια ..δηλαδη πως οδρομος ειναι …εργαρα…Τωρα λεει για μεταφορες , χωρους σταθμευσης και σκοινια……Εκτος τοπου δεν ειναι , ειναι εκτος χρονων….
O όρος ΥΠΟΜΕΔΙ , που ανφέρεται εδώ σαν κύριος εκτέλεσης του έργου, έχει επίγνωση τι δρομολόγησε ώς δημόσιο έργο, και ώς συνθήκες ασφαλείας ???
Εγκρεμνογραφία
——
Δυνατό έργο απ το ΥΠΟΜΕΔΙ
βαριές μελέτες γίνανε
οι μελετητές δουλεύανε
βράδυ και πρω’ί’.
Μπράβο στο ΥΠΟΜΕΔΙ
για αυτήν του έργου την κατασκευή
μπράβο και στην Ελληνική τεχνογωσία
που έφερε σε πέρας τέτοια δυσκολία.
Όπως οι κήποι οι κρεμαστοί
της Βαβυλώνας την εποχή
έτσι και το έργο των Εγκρεμνών
που έγινε απ το ΥΠΟΜΕΔΙ.
Το έργο είναι αναπτυξιακό
είναι και μεταοικολογικό
είναι και περιβαλλοντικό
και κατεβαίνει ντρίτα κάθετα
το αμμοβουνό.
Τέτοιο έργο ζηλευτό
έχει η χώρα να δει καιρό
και για τούτο είναι δυνατό
το έργο αυτό.
Μερόνυχτα κόπος έπεσε
απ τους μελετητητές
μέχρι που τελειώναν τα μελάνια
απ του Auto cad τους εκτυπωτές.
Τεχνογνωσία δομική
υπερβολικά εξελιγμένη
επενδύθηκε στο έργο αυτό
ήδη επιστημονικά διαφημισμένη.
Κανένας δεν περίμενε
σε μια περιφερειακή περιοχή
να πέσει τέτοια τεχνογνωσία
για μια κατασκευή.
Οι Αθανοδραγανίτες δεν περίμεναν
τέτοια σημασία στην περιοχή
αιφνιδιάστηκαν και ξαφνιάστηκαν
και χάρηκαν απ αυτή την κατασκευή.
Το καλοκαίρι κίνησε
η παραλία των Εκρεμνών περιμένει
να κατέβουν για το μπάνιος τους
όλοι απ την ζέστη καμένοι.
Ένα όνομα πλέον ακούγεται
στα τεχνικά κατασκευαστικά
είναι το έργο και η σκάλα των Εγκρεμνών
που αναμετράτε με την ιστορία χρονικά.
Πάντα τέτοιες πρωτιές απ το ΥΠΟΜΕΔΙ
οι Ελληνες περιμένουν
και για το μπάνιο τους οι άνθρωποι
στους Εγκρεμνούς να κατεβαίνουν.
Η Λευκάδα πλέον με το έργο αυτό
αναβαθμίζεται ισχυρά
ώς τόπος διακοπών και αναψυχής
για τα επόμενα χρόνια μετά.
Για μικροατέλειες πάρκινγκ
όλοι να συνενοηθούν
να βρεθεί μια γρήγορη και ικανή λύση
την παραλία οι επισκέπτες να χαρούν.
Μα το εκτός τόπου και εκτός χρόνου , είναι ουσιαστικά μέσα στον χωρόχρονο.
Γιατί δύο αρνήσεις = μία κατάφαση.
Αυτό δεν μπορούν να αντιληφθούν οι υπόλοιποι.
Τελικά το θέμα είναι ποιοί αποδέχονται το όλον έργο ώς ασφαλές , και ποίοι όχι.
Τα λοιπά περί υπογραφών είναι σκοπιμότητες για να αποφευχθούν οι ευθύνες.
Και απ ότι φαίνεται στην ευρύτερη περιοχή ενδιαφέρονται σφόδρα για παραλαβή ( η υπογραφή δεν κοστίζει) εκτός των θεμάτων ασφαλείας.
“” Δεν είναι τίποτα μια υπογραφή !!””.
Και γιατί δεν είναι τίποτα μια κατάπτωση βράχων και άμμου ή άμμου όταν διέρχονται αυτοκίνητα ή επισκέπτες σε δρόμο και σκάλες??
Διότι “”στηρίχτηκε”” δρόμος και σκάλες σε κάθετα αμμώδη πρανή. Και καλά είναι να μην κρύβεται όλο τι εμπλεκόμενο σύστημα για το τι έργο εκτελέστηκε.
Και γιατί πρέπει μα το παραλάβει ο Δήμος αφού το έργο είναι υπέρτερα κρατικό και οι παραλίες είναι κρατική κτηματική έκταση ?? Και μέχρι στιγμής για τους δρόμους ώς την σκάλα χρόνια δεν είχαν εγερθεί θέματα ιδιοκτησιών και απαλλοτριώσεων ??
Το όλον έργο είναι ασφαλές ??
Τα όρια ιδιωτικής ευθύνης του κάθε επισκέπτη και ευθύνης των εκτελεστών του έργου ποιά είναι ??
Ή η ευθύνη ασφάλειας μπορεί και να μετρηθεί ποσοτικά στην βάση των εισπράξεων και από ιδιώτες και απ το κράτος ώς φόροι , για να αποφασιστεί και ο βαθμός ασφάλειας ??
Δεν έχουν καταλάβει τι έχουν κάνει.
Και στο όνομα ποίας προόδου έγινε αυτό το έργο ??
Και για τον όρο ( ορντοορθολογισμός) υπάρχουν και τα λεξικά.
Δεν ήτανε ορθότερα το Υπουργείο Δημοσίων έργων ώς απεικόνηση τίτλου ερμηνείας . Δημόσια έργα ήταν , για υποδομές λίγο ενδιαφέρον πάντα στην Ελλαδική και Ελληνική πραγματικότητα, άρα ορθότερα να μην μπλέκουν οι υποδομές μές τον τίτλο του υπουργείου.
Τι τα θέλανε τα ΥΠΟΜΕΔΙ ( υποδομών ).
Αυτή είναι και η διαφορά της νέας ουσιαστικά ίντριγκας ώς ΥΠΟΜΕΔΙ, έναντι του ρεαλιστικότερου παλαιότερα υπουργείου δημοσίων έργων. Που έκανε όσα έργα μπορούσε μεταπολεμικά , χωρίς πολλές φανφάρες για τις Υποδομές( οι οποίες δεν ήταν και το δυνατό του σημείο), παρά οι αναφορές τύπου σημερινού ΥΠΟΜΕΔΙ ( υποδομών).
Και αυτά να τα θυμούνται οι παλαιότεροι και να τα μαθαίνουν οι νέοι.
Πούναι τα μηχανήματα Cat , οι ερπυστριοφόρες μπουλντόζες, οι τσάπες Bennati με τις ερπύστριες, τα Γκρέ’ι’ντερ , οι Οδοστροτήρες, τα κομπρεσέρ αέρα atlas copco που το κροτάλισμά τους χά’ι’δευε τα αυτιά με ήχους πρώτους από κοντά και πλάγιους δεύτερους από μακρυά.Και η καταλυτική κραυγή με τον αντίλαλο μές τις λαγκαδιές : “”Φουρνέλοοοοο””.Το έπος του τεχνικού πολιτισμού για την Ελλάδα, η μυσταγωγία της μεταμορφώσεως του Ελληνικού τοπίου, που τα παλιά όλα τα φορτωναν μπάζα για πέταμα ( όπως ήταν στην πραγματικότητα ) στα φορτηγά Volvo N88.
Δεν θα ξανάρθουν τέτοιες δημιουργικές εποχές. Κανένα φυτίλι ( και για φουρνέλο) δεν ανάβει ούτε σιγοκαίει πλέον. Οι σωλήνες νέον του πολιτισμού και τα Led τελευταία δεν ανεβάζουν θερμοκρασίες ούτε και ατομικές, ιι ντιζελομηχανές των χωματουργικών εργαλείων δεν καπνίζουν για να υπάρξει καπνός, ανυπαρξία κοινωνικής φλόγας.
Έργο βαρύ εγίνηκε
μέσα στον Εγκρεμνό
φκιάχτηκε δρόμος και σκάλα
τούτο τον καιρό.
Το έργο είναι προωθημένο
και τεχνικά πρωτοπόρο
και στην περιοχή αυτή
τρώνε ψάρι σαβόρο.
Ελληνική τεχνογνωσύα
και Αλλοδαπή
χρησιμοποιήθηκε για αυτή
την κατασκευή.
Στήθηκε σκάλα κρεμαστή
μέσα στα βράχια από άμμο
και με πολλά ξύλινα σκαλιά
με ξύλο μπορεί από φτελιά.
Το ΥΠΟΜΕΔΙ ανέλαβε
τούτη την κατασκευή
για να αξιοποιηθεί
η παραλία αυτή
και όσοι πάνε για κολύμπι
να φτάνουν στην ακτή.
Ομπρός ο ήλιος σηκώθηκε
κατασκευαστικά
η Ελλάδα είναι πρωτοπόρα
τεχνικά.
Κάνε και σύ ένα μπανιο
μπορείς μέσα στον Εγκρεμνό
θάλασσα και βότσαλο να απολάψεις
μην χάνεις καιρό.
Θρύλε και ΠΑΟ ΑΕΚ και ΠΑΟΚ
μπορείς να προκριθείς
δώστα όλα στο μάτς
στο Chamoions leag να βγείς.
Και αν εκεί δεν πετύχεις
πήγαινε στο κύπελο UEFA
και στα παλιά τα καφενεία
παίζανε λουκούμι πρέφα.
Στις νέες καφετέριες
σερβίρουν παγωμένο καφέ
φρέντο με παγάκια
και λοιπές σπεσιαλιτέ.
Ο παγωμένος καφέ το πρω’ί’
το στομάχι βαρά και αναστατώνει
ενώ το ζεστό ρόφημα
την διάθεση δυναμώνει.
Η τάση όμως της εποχής
είναι μοδάτα παγωμένη
και για τούτο οι καφέδες
είναι στο σέ’ι’κερ με πάγο χτυπημένοι.
Κάτω στην παραλία του Εγκρεμνού
να χτυπάς καφέ παγωμένο
και από πάνω να καίει το Λιοπύρη
Αυτό είναι Beach ονειρεμένο.
Παναγιωτη , μας κανουν πλακα…τοις μετρητοις…
Η ποίηση προηγείται της εποχής της.
Μέσα στο ΥΠΟΜΕΔΙ
είναι βαριοί μελετητές
στήνουν ανεμόσκαλες
τρισδιάστατες Ηλεκτρονικές
Είναι σπουδαγμένοι
πολλά πτυχία
και έχουν και μεταπτυχιακά
από Αμερική και Αγγλία
Γαλλία και Γερμανία.
μπορεί και απ την Μογγολία.
Οι άνθρωποι αυτοί ξυρίζουν
όλα τα μπορούν όλα τα ξέρουν
μέχρι και σκάλες σε άμμο στηρίζουν
στην χώρα για μα προσφέρουν.
Σκάλες ανεμόσκαλες
κρεμάνε απ τον ουρανό
στέκονται στον αέρα
οι σκάλες σε κάθε καιρό.
Άριστα πήραν πτυχία
10 με τόνο μεταπτυχιακά
γράψανε και γκράφιτι στους τοίχους
τα χρόνια τα φοιτητικά.
Ήτανε άριστοι μαθητές
μπήκανε στα πολυτεχνεία
εκεί διαβάσαμε και Σολωμονική
και δομική φιλοσοφία
και καφενοβειακή ουζοποσία.
Έτσι η σκάλα του Εγκρεμνού
απ αυτούς είναι καμωμένη
και για τούτο στον κόσμο πιά
είναι προβεβλημένη
και μένει στα πρωινάδικα
νάναι διαφημισμένη.
Γέφυρες και μεγάλα έργα
στον πλανήτη ωχριούν
μπροστά στην σκάλα του εγκρεμνού
πώς να συγκριθούν??
ΥΠΟΜΕΔΙ και ξερό ψωμί
ακούγεται μια ιαχή
ΥΠΟΜΕΔΙ και ντόρος
άντε και σκάλα στον Αμμόκαμπο
πάνω στο Μέγα Όρος.
Οι επιστήμονες του ΥΠΟΜΕΔΙ απόφοιτοι αριστούχοι , από μαθητές ακόμη στο σχολείο, του Ελληνικού πολυτεχνείου , δομικοί στατικοί συγκοινωνιολόγοι ,με μεταπτυχιακά σε φημισμένες σχολές του εξωτερικού (MIT USA, Αγγλία , Μόναχο, Γκέττιγκεν παλιά Γοτίγη, Καλσρούη,
Κλπ ) για το έργο του Εγκρεμνού χρησιμοποιήσανε τεχνογνωσία στήριξης με προσομειόσεις σε υπολογιστή GRAY , ο οποίος κάνει 1 δισσεκατομύριο πράξεις το Δευτερόλέπτο.
Οι μελετητές αυτοί είναι βαριοί επιστήμονες , απρόσωποι για να διατηρούν μια απόσταση απ τους κοινούς ανθρώπους και να μην εμποδίζονται στο έργο τους απ το πλήθος. Είναι sui generis άνθρωποι, απόμακροι, έχουν έναν εκλεκτισμό επιλογών διαβίωσης, αποτελούν μέλη κλειστών υπερεπιστημονικών ομάδων ανωτάτης εφυ’ί’ας και έχουν IQ εξελιγμένο.
Πολλοί απ αυτούς συμμετέχουν στο κλειστό κλάμπ του Princeton USA που ήταν και είναι οι διάνοιες από παλιά (Αινστά’ι’ν, Γκέντελ, Οπενχά’ι’μ, Τέλλερ , Βέρνερ Φον Μπράουν, κλπ) λέγεται ότι κάνανε ειδικά μοντέλα εφαρμογών με τις μεθόδους simulation και No standard analusis , και δεν ξεχάσανε την εξαντλητική μέθοδο του Αρχιμήδη για να αοοκλείσουν τις πιθανές δυσκολίες προπτικά για το έργο του Εγκρεμνού.
Ακούστηκε ότι κάνανε και ειδικές μελέτες για την σεισμογένεια της Ιονίου περιοχής μαζί και την μικροσεισμογένεια και μικρορηγμάτων της ειδικής αυτής περιοχής των Εγκρεμνών της Λευκάδος .Αλλά και όλης της περιοχής παραλιακά απ Καβαλικευτά Καλαμίτσι Αιγιαλό ώς το Πόρτο Κατσίκι. Αυτά ακούγονται που κυκλοφορούν και γενικότερα ώς πληροφόρηση.
Ακόμη αναφέθηκαν μοντέλα προσομείοσης για την αποφυγή ιδιοσυχνοτήτων που θα δημιουργούνται απ τον παφλασμό των κυμμάτων στις παραλίες με τα βαρυτικά κύματα του γή’ι’νου πεδίου στην περιοχή. Ακόμη μελετήθηκε και με βάση την θεωρία του Χάους το φαινόμενο αποφυγής των ιδιοσυχνοτήτων στην περιοχή απ το χτύπημα των πτερυγίων των ψαριών μέσα στην θάλασσα, εν σχέσει με την γήινη ακτινοβολία του εδάφους ( πυθμένα θσλάσσιου και παραλίας και πρανών πίσω απ την παραλία).
Και οι ιδιοσυχνότητες που προκύπτουν απ τον προνευστασμό και την διατοίχιση των πλοίων -ημερλοπλοιων κλπ- που προσεγγίζουν την περιοχή , και αυτές μελετήθηκαν.
Με νεότερες πληροφορίες , οι επιστήμονες του ΥΠΟΜΕΔΙ μελετήσανε και την επίδραση των αστρικών πσρείσακτων στον κυματισμό στην περιοχή του Εγκρεμνού σε συνδυασμό με την παλίρροια και άμπωτι κατά την κάθε φάση του Φεγγαριού.