Στον Prisma 91,6 μίλησε ο υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική συμμαχία Σταύρος Γρηγόρης.
Εκφράζοντας την αισιοδοξία του για την απήχηση των θέσεων της υποψηφιότητας του είπε πως με βάση την εμπειρία που έχει το κλίμα είναι πολύ καλύτερο από τον Γενάρη του 2015 που το αποτέλεσμα ήταν νικηφόρο.
Την επιθυμία να αλλάξει σελίδα η χώρα την εισπράττω πολύ έντονα και μάλιστα από δυσαρεστημένους ψηφοφόρους η πρώην ψηφοφόρους της Νέας Δημοκρατίας.
Αναφερόμενος στο νοσοκομείο Λευκάδας επανέλαβε την θέση του ότι παραμένει υποστελεχωμένο, καθώς συνεχώς λαμβάνει έντονα παράπονα με όποιον μιλήσει στη Λευκάδα.
Άρα λοιπόν κάτι δεν πάει καλά και προφανώς δεν πάει καλά γιατί είναι υποστελεχωμένο, πρόσφατα μάλιστα είχα δώσει και αριθμούς δεν χρειάζεται να τους επαναλάβω.
Όταν η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ προφανώς στοχεύει στην απαξίωση του, η οποία έρχεται μέσω γενικής υποχρηματοδότησης, ή στις κύριες λειτουργίες του, από την υποστελέχωση κι ένα σωρό άλλες ατέλειες που θα οδηγήσουν στην εκφύλιση του ώστε κάποια στιγμή να μπει ιδιώτης και να αποκομίσουν κέρδη.
Να επαναλάβω μάλιστα πως όταν ο ίδιος ο Ιατρικός Σύλλογος στον οποίον δεν μετέχω εδώ και μερικούς μήνες έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου και θυμάστε την ανακοίνωση που έβγαλε και την πορεία που είχε που έγινε viral στο Μέγαρο Μαξίμου.
Μάλιστα ο κύριος Γρηγόρης αναφέρθηκε και στην αντίδραση που προκάλεσε η επίσκεψη της υποψήφιας Πάττυς Καλού στον Ιατρικό Σύλλογο Λευκάδας.
Εγώ είδα και στο e-mail του ιατρικού συλλόγου ότι η συνυποψήφια μου ζήτησε επίσημη συνάντηση από το Ιατρικό Σύλλογο ενημερωθεί.
Εγώ δεν ζήτησα συνάντηση, γιατί θα ήταν αστείο να πάω να ενημερωθώ όταν πριν από δύο μήνες ήμουν επί 12 μήνες πρόεδρος, καθώς γνωρίζω πολύ καλά τα προβλήματα.
Ο δεύτερος λόγος που δεν πήγα ήταν γιατί ήμουν σίγουρος πως από τη στιγμή που δημιουργήθηκε πρόβλημα με την κυρία Καλού θα γινόταν στον νιοστό βαθμό εάν πήγαινα εγώ.
Το bullying που θα έτρωγαν οι συνάδελφοί μου θα ήταν απερίγραπτο για αυτό και δεν τον επισκέφτηκα.
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που συνάδελφοι δέχονται μπούλινγκ για διάφορα τέτοια ζητήματα.
Διετέλεσα 12 χρόνια πρόεδρος στον Ιατρικό Σύλλογο με κυβερνήσεις Σαμαρά-Βενιζέλου, ΣΥΡΙΖΑ και τώρα Μητσοτάκη, δεν τόλμησε κανείς να θίξει το παραμικρό. Πρώτη φορά βλέπουμε αυτή την ωμή παρέμβαση.
Εγώ δεν έχω διάθεση να προσωποποιήσω καταστάσεις, όταν όμως ο υποψήφιος βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας επισκέπτεται το νοσοκομείο και γυρίζει ακόμα και σε θαλάμους όπως μου κατήγγειλαν οι γιατροί, ή ακόμα μέχρι τα μαγειρεία δεν τρέχει τίποτα, όταν όμως ο υποψήφιος ΣΥΡΙΖΑ επισκέπτεται τον Ιατρικό Σύλλογο είναι θέμα αυτό δεν μπορώ να το καταλάβω.
Δεν το προσωποποιώ, βλέπω όμως δύο παράλληλα πράγματα, δεν μιλάω για ονόματα γιατί ήταν και άλλοι υποψήφιοι που πήγαν από τη Νέα Δημοκρατία.
Βλέπω τους υποψηφίους της Νέας Δημοκρατίας να επισκέπτονται όλα τα τμήματα του νοσοκομείου, να τους συνοδεύει ο Διοικητής, σε θαλάμους, εργαστήρια, να κάθεται ο γιατρός να εξηγεί πώς γίνεται το υπερηχογράφημα, βλέπω να επισκέπτονται μέχρι και τα μαγειρεία και όλα είναι καλά καμωμένα.
Και όταν πάει ένας υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ να επισκεφθεί ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, όπως είναι ο Ιατρικός Σύλλογος για να ενημερωθεί για θέματα υγείας στη Λευκάδα αμέσως δημιουργείται θέμα από τα διάφορα troll.
Αυτό είναι το πιο χαμηλό επίπεδο που συμβαίνει και από το μεσημέρι που το διαπίστωσα έχω βγει από τα ρούχα μου. “Ήμαρτον πλέον¨. Διάβασα το μεσημέρι ένα ιστορικό αφιέρωμα για τις εκλογές του 1958 και το 1961 και ανατρίχιασα. Τα πράγματα δεν είναι τόσο σκληρά όπως τότε, αλλά υπάρχουν και πάλι πιέσεις. Είναι ντροπή, εάν ισχύει και αυτό που έγραψε κάποιος ή μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι, η φαίνεται είναι σε κατάσταση πανικού διότι διαφαίνεται κάποια ήττα και φοβούνται, δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς.
Εμείς κάνουμε έναν ήπιο και κόσμιο προεκλογικό αγώνα αυτές τις παρεμβάσεις, αυτές τις απειλές δεν τις έχω συναντήσει.
Ο κόσμος φοβάται να φωτογραφηθεί μαζί μας. Από την άλλη έχουν πάει στην αστυνομία και δεν με άφησαν γραφείο για γραφείο που να μην φωτογραφίσουν και δεν τρέχει τίποτα. Εγώ δεν πάω καν για να μην φέρω σε δύσκολη θέση τους ανθρώπους.
Ακόμα και προχθές πού κάπου βρισκόμασταν σε ένα μαγαζί μου ζήτησαν να μην τραβήξω φωτογραφία γιατί φοβούνται μήπως μου στείλουν καμία υπηρεσία, κανέναν έλεγχο και αυτά δεν μπορούν να συμβαίνουν στην Ελλάδα το 2023.
Τις προάλλες βρήκα κάποιον σε ένα χωριό που είχα 10 χρόνια να συναντήσω, κάποιος τράβαγε φωτογραφίες, με παρακάλεσε να μην με τραβήξει μήπως έχει συνέπειες. Δεν είναι μόνο ένα μεμονωμένο περιστατικό, όμως αυτό το bullying που έγινες το συνάδελφό μου κύριο Παρασκευά δεν είναι σωστό.
Δηλαδή εάν πήγαινα εγώ τι θα γινόταν θα έβγαζαν μαχαίρια για να τον σκοτώσουν; Σας επαναλαμβάνω ότι δεν πήγα εγώ για να μην τους φέρω σε δύσκολη θέση.
Εκφράζοντας την θέση του για το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης το οποίο ήδη δρομολογείται και αν ο ίδιος εκλεγεί αν θα μπει στη διαδικασία ακύρωσης του έργου και επανεξέτασης νέου τρόπου ο κ. Γρηγόρης είπε ότι ο βουλευτής δεν μπορεί να εμποδίσει τίποτα και όλα αυτά είναι παραμύθια.
Για να εξηγούμαι από την αρχή εάν ένα έργο δρομολογείται και προχωράει είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει σημαίνει πως Από τη στιγμή που δρομολογήθηκε δρομολογήθηκε.
Το να έχει κάποιος μία άποψη για ένα θέμα από τη στιγμή που έχει συμβουλευτεί ειδικούς μπορεί να καταθέσει την άποψή του αλλά δεν αλλάζει τίποτα.
Θέλω να ξεκαθαρίσω πως η ζεύξη θα γίνει και Το λέω ξεκάθαρα για να μην μας πουν αργότερα ότι δεν θέλουμε ύύτε τη ζεύξη αλλά ούτε τη Μαρίνα κτλ.
Είναι σαφές ότι όλοι θέλουν τη ζεύξη για να μπορούμε να έχουμε μία πιο εύκολη πρόσβαση στη Λευκάδα. Έχουν όμως εκφραστεί κάποιες επιφυλάξεις καθώς υπάρχει αυτή η ιστορία με την Natura και δεν ξέρω κατά πόσο θα υπάρξουν προβλήματα μέσα από τον δίαυλο και το ιχθυοτροφείο να περάσουν δρόμοι και όλα αυτά τα έργα που θα γίνουν. ‘
Εκείνο που λένε όλοι οι ειδικοί με τους οποίους έχω μελετήσει είναι πως πρόκειται για ένα έργο που έχει μελετηθεί εδώ και 25 χρόνια και το κύριο πρόβλημά του είναι, ανεξάρτητα με το πώς θα γίνει η ζεύξη το σημείο εισόδου της πόλης που οδηγεί μέσα στον αστικό ιστό, ενώ πριν από 25 χρόνια και ήταν χωράφια και ερημιά, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα από αυτά που θα λύσει η ζεύξη.
Εγώ από τη στιγμή που έχει δρομολογηθεί ένα έργο δεν μπορώ ούτε να το επιταχύνω ύύτε να το επιβραδύνω, τέθηκε όμως ένα ζήτημα μήπως η ζεύξη μπορεί να βγαίνει από ένα άλλο σημείο εκτός του αστικού ιστού με τα σημερινά δεδομένα της πόλης.
Το δεύτερο που έχει τεθεί είναι ότι στο υπουργείο προτάθηκαν τρεις λύσεις εκ των οποίων οι δύο ήταν εκ προοιμίου απορριπτέες για να οδηγηθούμε στην τρίτη λύση. Διότι διάβασα ένα έγγραφο μιας επιτροπής, που τους έκαναν μία πρόταση και η απάντηση του υπουργείου ήταν ότι ποτέ δεν τους ετέθη αυτή η πρόταση, αλλά οι συγκεκριμένες τρεις.
Δηλαδή υπήρχαν και άλλες προτάσεις που δεν συζητήθηκαν, πιθανότατα να ήταν καλύτερες και φθηνότερες, εγώ όμως δεν είμαι τεχνικός και δεν μπορώ να το πω.
Σαφώς και είμαι υπέρ της ζεύξης έχω όμως κάποιες επιφυλάξεις πιθανότατα με κάποια προβλήματα που μπορεί να προκύψουν.
Όποτε θέλω να ξεκαθαρίσω πως δεν τίθεται θέμα να εμποδίσουμε κανένα έργο για να μην ξεκινήσουν διάφορα παραμύθια, τώρα εάν υπάρξουν προβλήματα αναζητηθούν σε αυτούς που το προχώρησα εγώ δεν είμαι ειδικός, ελπίζω και εύχομαι να μην υπάρξει.
Σχετικά με τους δασικούς χάρτες και τα κατά παρέκκλιση και στην επισήμανση υποψηφίων βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας ότι εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το Άρθρο 152 θα διορθωθεί, ανέφερε πως Τότε γιατί δεν φροντίζουν να μην το κάνουν λάθος ώστε να χρειαστεί να μην διορθωθεί.
Για ποιο λόγο πήρε ο υπουργός την τροπολογία πίσω την τελευταία στιγμή που είχαν καταθέσει οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας μεταξύ αυτών και ο Θανάσης Καββαδάς.
Το τρίτο και σπουδαιότερο από τη στιγμή που ήταν όλα καλά καμωμένα γιατί στο επόμενο νομοσχέδιο περί ιδιωτικοποίησης του νερού ήρθε ένα συγκεκριμένο άρθρο το οποίο λέει ότι το δημόσιο δεν είναι ιδιοκτησίας σε δασικές εκτάσεις στις οποίες έχουν δηλώσει οι Ιερές Μονές.
Άρα λοιπόν από τη στιγμή που το άρθρο καλύπτει μόνο Τις ιερές μονές δεν είναι τόσο απλά όσο μας τα παρουσιάζουν. Η συγκεκριμένη τροπολογία ήρθε γιατί προφανώς ο νόμος δεν κάλυπτε τις συγκεκριμένες ιστορίες που λέμε.
Καλά έκαναν όσοι είχαν τη δυνατότητα να το περάσουν και πέρασαν να περάσει η συγκεκριμένη τροπολογία.
Η συγκεκριμένη όμως δεν πέρασε και ζήτησε ο υπουργός να το εξετάσουν και πάλι μελλοντικά. Μέχρι πρότινος παραδέχονταν ότι δεν έκαναν κανένα λάθος κι όλα ήταν καλά καμωμένα.
Από τη στιγμή που ήταν έτσι για ποιο λόγο δημιουργήθηκε το πρόβλημα.
Τα πράγματα είναι απλά καθώς προφανώς κάποια συμφέροντα πίεσαν για τη συγκεκριμένη νομοθεσία και για τα κατα παρέκκλιση. Η άποψή μας είναι ότι το Άρθρο 152 δεν χρειάζεται να καταργηθεί, απλά θα γίνει μία απλή επαναδιατύπωση ότι το δημόσιο εγείρει αιτήματα ιδιοκτησίας όταν έχει τίτλους ιδιοκτησίας και στα Επτάνησα δεν έχει εκτός κι αν του έχει παραχωρήσει κάποιος ιδιώτης.
Για τα κατά παρέκκλιση ζητάμε να επανέλθει το καθεστώς για τους οικισμούς μέχρι το 2023, μέχρι να ολοκληρωθεί η χωροταξική μελέτη και ο χωροταξικός σχεδιασμός τον οποίον είχε ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και τον κατήργησε η Νέα Δημοκρατία, όπως και τους δασικούς χάρτες και έχουμε τα προβλήματα για το χαρακτηρισμό του δάσους και όχι την ιδιοκτησία καθώς πρόκειται για δύο διαφορετικά πράγματα.
Είναι άλλο πράγμα η ιδιοκτησία της δασικής έκτασης κι άλλο πράγμα ο χαρακτηρισμός. Γιατί μπορεί να είναι ιδιωτικό και να είναι χαρακτηρισμένο δάσος. Το 2000 είχαμε παράδοση το 45% των δασικών χαρτών που είχαν αναρτηθεί και δεν υπήρξε κανένα απολύτως πρόβλημα.
Ήταν θέμα χαρακτηρισμού. Ο χαρακτηρισμός αν είναι δασικό ή όχι έγινε με τις αεροφωτογραφίες το 1945. Όταν ήρθε η Νέα Δημοκρατία ο Χατζηδάκης κατήργησε αμέσως το νόμο και πήγαμε με αεροφωτογραφίες του 2004.
Μπορείτε να καταλάβετε τη διαφορά μετά από 60 χρόνια σε αεροφωτογραφίες. Πριν από 60 χρόνια τα βουνά ήταν γυμνά και τώρα φαίνονται ότι εκεί είναι δάση.
Το 2018 που έγιναν οι δασικοί χάρτες δεν είχαμε κανένα απολύτως πρόβλημα.
Αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση του νερού και την διάψευση που υπάρχει τόσο από την κυβέρνηση αλλά και με τον υποψήφιο βουλευτή Θανάση Καββαδά ο κύριος Γρηγόρης διάβασε δήλωση του Πρωθυπουργού στο Real FM όπου απευθυνόμενος στο συγκεκριμένο ζήτημα είπε οι επιχειρήσεις αυτές ως κρατικές δεν έχουν τη δυνατότητα και το κίνητρο να το κάνουν.
Κατά συνέπεια εγώ είμαι υπέρμαχος της λογικής ότι και στην ΕΥΑΘ, και στην ΕΥΔΑΠ πρέπει να μπει στρατηγικός επενδυτής.
Είναι ο ίδιος που πήγε και στη ΔΕΗ και ιδιωτικοποιήθηκε και είδατε τα αποτελέσματα. Περιμένω ακόμα να υλοποιηθεί η δέσμευση του κυρίου Χατζηδάκη ότι δεν θα επιβαρυνθεί ο Έλληνας φορολογούμενος ούτε ένα ευρώ, αλλά επιβαρύνθηκε με μερικές χιλιάδες.
Αυτό έγινε λόγω του ότι προηγήθηκε μία επίσκεψη στον Κάλαμο και εκεί γίναμε δέκτες παράπονα από τους κατοίκους, γιατί δημιουργήθηκε ένα πρόβλημα, καθώς εμφανίστηκαν από το πουθενά δύο εταιρείες που συνδέονται άμεσα με τους δύο ιδιοκτήτες.
Υπάρχει μία φυσική πηγή στην Επισκοπή που οποιοσδήποτε πηγαίνει και παίρνει νερό, ξαφνικά τώρα θέλουν αυτή την πηγή να την ιδιωτικοποιήσουν.
Το χαρτί που μου έδωσαν κάνει λόγο να τοποθετηθεί μία πρόσβαση έξοδο πώλησης νερού από την πηγή για παροχή νερού στην τοπική κοινότητα. Αυτό δεν είναι ιδιωτικοποίηση; απλώς είναι το πρώτο βήμα μέσω μιας εταιρείας και μέσω ενός προγράμματος ΕΣΠΑ.
Το λέω αυτό γιατί κάπου άκουσα σε ένα άλλο χωριό ένας υποψήφιος να μιλάει υπέρ του δημοσίου συστήματος υγείας και κάποιος απάντησε μήπως είστε στο ΣΥΡΙΖΑ και δεν το ξέρετε.
Επειδή μιλάμε για ιδιωτικοποιήσεις και μας έβγαλαν ψεύτες, γιατί έχουν βγει τρεις αποφάσεις ολομέλειας του συμβουλίου της επικρατείας, άλλες δύο αποφάσεις του τέταρτου τμήματος και δύο της επιτροπής συμμόρφωσης για υποχρεωτική επιστροφή των μετοχών της ΕΥΔΑΠ από το υπερταμείο στο δημόσιο.
Αν δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης για ποιον λόγο να βγουν αυτές από εκεί. Για ποιο λόγο ακυρώθηκε η ΣΔΙΤ μεταξύ της ΕΥΔΑΠ και μεγάλης Εταιρείας για να αναλάβει το το εξωτερικό σύστημα διαχείρισης στην Αθήνα.
Αυτά είναι τα πρώτα βήματα και ιδιωτικοποίηση δεν θα γίνει ξαφνικά αύριο το πρωί.
Απαντώντας για άλλη μία φορά στον ισχυρισμό του υποψήφιο βουλευτή Θανάση Καββαδά για τις χρηματοδοτήσεις που έχει εξασφαλίσει το νησί, είπε ότι δεν θέλει να τοποθετηθεί σε προσωπική βάση.
Με τον Θανάση Καββαδά είμαστε προσωπικά γνωστοί, τον σέβομαι με σέβεται και τον σέβομαι για έναν λόγο παραπάνω τον οποίον γνωρίζει ο ίδιος και τον ευχαριστώ.
Όπου όμως και να γυρίσω το μόνο που λέει ο κόσμος είναι πως μας έχουν φλομώσει και σε τοπικό και σε πανελλαδικό επίπεδο στο ψέμα.
Τώρα εδώ έχει γίνει ένα μπέρδεμα ποιες είναι οι χρηματοδοτήσεις του δήμου ή της περιφέρειας, αυτά ας τα βρουν μεταξύ τους και δεν με αφορά.
Το ζήτημα είναι να έχουμε ένα ολοκληρωμένο έργο και να τελειώσουμε. Τώρα αν θα μπουν τα χρήματα από δω ή από κει εάν χάθηκαν αυτό είναι ένα παιχνιδάκι επικοινωνιακό που εγώ δεν θέλω να παίξω Σε αυτά επικοινωνιακά παιχνίδια.
Εάν εγώ αύριο είμαι βουλευτής δεσμεύομαι προσωπικά στο λαό της Λευκάδας ότι θα ανακοινώσω κάτι όταν πλέον είναι στη φάση της υλοποίησης.
Το νεοσυντηρητικό κοινωνικό και πολιτικό κλίμα της εποχής ( η οικονομία ώς ορθολογισμός είναι το αποτέλεσμα ή το άλλοθι) δεν μπορεί παρα να επαναφέρουν ροπρς, ιδεολογήματα πρακτικές συμπεριφορές και σκέψεις εσωστρέφειας και ιδιωτικής αναδίπλωσης.
Και όσο και αν φαίνεται περίεργο παλαιότερες ατταρχικότερες εποχές της δεκαετίας του 1950, εφ όσον εμπεριείχαν και κσποιο οικονομικό αναπτυξιακό ξεδίπλωμα, ήταν λιγότερο συντηρητικές γιατί δρομολογούσαν την τάση για φιλελευθεροποίηση ώς προοπτική , μέσω της χρήσης του οικονομικού στοιχείου.
Σαφώς και στα μικρότερα τότε πληθυσμιακά μεγέθη , επαρχίες, η αδράνεια των αυταρχικών σκληρύνσεων αλλοιωνόνταν με μικρότερο ρυθμό απ ότι στα μεγαλύτερα πληθυσμιακά μεγέθη.
Στις μέρες μας όπου ο νεοσυντηρητισμός επανέκαμψε -το γιατί επανέκαμψε είναι άλλο θέμα- σαφώς και η προσκόληση στις κρατικότερες θεσμικές πάντα εξουσιαστικές ομάδες δημιουργούν ένα αίσθημα πιότερης ιδιωτικοποιημένης και εξατομθκευμένης ασφάλειας στους ανθρώπους και στις επί μέρους συλλογικότητες. Και αυτό αν υποβληθεί στα κριτήρια των πιότερο έως πλήρως αναγνωρίσιμων κοινωνικών προσωοικά ιστών των επαρχισκοτήτων, σαφώς και οδηγεί και επαναφέρει φαινόμενα αυτοπροστασίας του κάθε ανθρώπου απ το μάτι των άλλων. Που αυτοί οι άλλοι δεν είναι παρά αυτοί στους οποίους προσβλέπει ο κάθε άνθρωπος, ή αυτοί οι άλλοι αποτελούν και προσέρεισμα της υπαρξιακής σκοπούμενης ασφάλειας του ανθρώπιυ ο οποίος εσωστρέφεται.
Σε όρους καθημερινότητας , τα κυκλωματάκια της κυβερνητικής ιδεοληψίας , ιδιαίτερα στον χώρο της Δεξιάς ώς γνωσιακή βιωμένη εμπειρία χρόνων μεγαλύτερου ιστορικού βάθους, μαζί με τους θεματοφύλακες της κάθε μορφής θεσμικότηας μέσα στο νεοσυντηρητικό τοπίο της εποχής, θα αποτελούν πόλους έλξεως ευρύτερα ατόμων, και ιδιοτικοτήτων.
Να μην ξεχνάμε ότι στην Λευκάδα αυτή την εποχή λειτουργούν και βλέπουν τους άλλους τα μάτια 3 πρώην βουλευτών και ενός νύν, ή οι άλλοι νομίζουν ότι τους βλέπουν αυτά τα ζεύγη ματιών.
Να μην ξεχνάμε ότι στην επσρχιακή Λευκάδα ασφαλώς και η θεσμθκότερη παρέμβαση του θεολογικού στοιχείου αποτελεί ένα κυριολογικότερο πλαίσιο αναφοράς μεταφυσικών προσδιορισμών της καθημερινότητας πέρα απ τον προσδιορισμό αυτής της καθημερινότητας μέσω της κίνησης του δρώ τος καθημερινά κάθε υποκειμένου.
Δεδομένου του σπόλυτα ιστορικά εξηγήσιμου κλίματος συντήρησης που διέπει την ολοένα και αυξανόμενη πόλη , ώς κατανομή του πληθυσμού,ολοκληρώνεται το νεοσυντηρητικό ιδεοληπτικό κλίμα, απ το οποίο απορρέουν και οι πραγματικότητες ώς κσθημερινότητες.
Ένας πολιτικός του Σύριζα ονόματι Ιωάννης Μπαλάφας σήμερα 12/5 στην τηλοψία κανάλι Blue Sky λέει ανοησίες.
Να μην λέει τέτοιες ανοησίες, που προκαλούν γέλια, σαν και δεν ζούσε στην Ελλάδα και δεν κυβέρνησε το κόμμα που εκπροσωπεί.
Τα κομματικά μάτια της εξουσίας της ΝΔ είναι περισσότερα στην Λευκάδα, απ ότι τα μάτια άλλων πολιτικών κομμάτων.
Και πάντα σε εποχές κοινωνικού συντηρητισμού τα μάτια τις εξουσίας τα φοβούνται οι πολίτες. Έστω και αν αυτά τα εξουσιαστικά μάτια δεν σκοπεύπουν να το παίξουν εξουσία.
Είναι η εποχή που ορίζει τις πραγματικότητες. Και στην Λευκάδα η εποχή οργανώνεται συμπεριφορικά συντηρητικά. Και θα πάει για καιρό μπροστά αυτή η κατάσταση.
Στην αμέσως μεταλολιτευτική εποχή, όπου υπήρχε ο σφοδρός κοινωνικός διεκδικητισμός η κοινωνική ζωή στην Λευκάδα και παντού είχε απεγκλωβιστεί απ το μάτι της εξουσίας και τότε των χωροφυλάκων ακόμη και στα χωριά. Και ισχυροποιούνταν και η ιδεολογία και κομματικές οργανώσεις των κομμάτων εκτός της τότε ΝΔ ,της οποίας οι κομματικές οργανώσεις ήταν ανύπαρκτες ουσιαστικά.
Στις μέρες μας και εξ αρχής της χρεωκοπικής δεκαετίας, εκεί που ο νεοορθολογισμός πήρε την μορφή ιδεολογίας του οικονομικού συμπεριφορικού, σαφώς και η πρακτική στην καθημετινότητα της εξουσίας που παρακολουθεί ή και επιβάλλει ή και επιβραβεύει τον ορθολογισμό, και ψέγει τον έξω απ την ισχύουσα ιδεολογία ανορθολογισμό , είναι ισχυρή και αποδεκτή έως επιβάλλεται. Και ορθολογισμός της εξουσίας πάντα είναι η εικράτηση και η μη αμφισβητησή της.
Το ότι η σημετινή ΔΕΕΠ Νομαρχιακή ΝΔ Λευκάδος είναι οργανωμένη μέχρι ελκύουσα ανθρώπους για την επανδρωσή της , δεν είναι αποτέλεσμα της κοινωνικά αποδεκτής ιδεολογίας για την συγκρότηση κομμάτων αρχών, αλλά γιατί όλο και περισσότεροι πολίτες θέλουν να συμμετάσχουν στο παίγνιο διανομής ωφελημάτων που απορρέουν απ την συμμετοχή στα εξουσιαστικά κρατικά σχήματα.
Στην όσμωση και επαφή πάντα των εξουσιαστικών στηριγμάτων σε κοινωνίες η θεσμικότητες επικοινωνούν, όχι πάντα αλλά μόνο όραν η κρατική θεσμικότητα εμφορείται και απ την ανάγκη ενίσχυσης της αοό άλλα κέντρα θέσμισης. Και στην εποχή μας στην Λευκάδα το κέντρο -πάντα θεσμικότητας-της εκκλησιαστικής ιεραρχίας εξυπγηρετεί και εξυπηρετείται απ το κομματικό κκρατικό κυβερνητικό θεσμικό κέντρο.
Ο νεοσυντηρητισμός στην Λευκάδα είναι πολιτικής και κομματικής τάξεως και λιγώτερο κοινωνικής. Άρα θέλει τα κανάλια της πολιτικής αρχικά εξουσίας για να διοχετεύεται ή να νομιμοποιείται .
Δεν είναι αμέτοχοι και οι πολίτες για τον κλίμα υπερνεοσυντηρητισμού στην Λευκάδα. Που έχει και την χωροταξική του βάση και ερμηνεία , σε αναφορές στις πληθυσμιακές κατανεμητικά και παραγωγικά πραγματικότητες της Νήσου. Που θα συνεχίσουν ενισψυτικά να οργανώνουν τις δομές των αυτές οι πραγματικότητες, που στο τέλος απιτελούν και κωδικοποιούν τις παραμέτρους της κοινωνικής εξουσίας. Κοινωνική εξουσία στην οποία θέλουν να συμμετάσχουν , ή δεν θέλουν να απέχουν, ή θέλουν να βρίσκονται κοντά της οι πολίτες.
Η ΝΔ ώς κόμμα στην Λευκάδα κυτάζει τους πολίτες με περισσότερα μάτια απ άλλα κόμματα , ή νοιώθουν οι πολίτες ότι τους κυτάζει. Και όταν κάποιοι κυτάζουν σημαίνει ότι βλέπουν . ( Το κυτάζω δεν σημαίνει ότι βλέπω). Και ασφαλώς εφ όσον κυτάζουν θα βλέπουν και την ανάγκη παραμονής των ώς εξουσιαστικοί πόλοι μέσα στο κοινωνικό καθημερινό, ώς κοινωνικοί πόλοι.
Η Ελλ΄άδα είναι τρίτη απ το τέλος στην Ευρώπη στην κατάταξη της Αγοραστικής δύναμης των εισοδημάτων /πολιτών.
68/100 για την Ελλάδα, 62/100 γιατην Σλοβακία και 58/100 για την βουλγαρία.
Ο νεοσυντηρισμός στην βάση της οικονομικής δήθεν ορθολογικότητας είναι σαφής. Δεν είναι η ορθολογική διαχείρηση ( απ την οποία ώς παράμετρο δεν αφίσταται καμιά ιδεολογία πλήν της μεταφυσικής ) που προσδιορίζει τις πραγματικότητες αυτές της αγοραστικής δύναμης, αλλά η ιδεολογική χρήση του ορθολογισμού ( αυτός είναι ο νεοσυντηρητισμός ) που υποβάλει τις πραγματικότητες.
Στην Ελλάδα η οποία δεν φημίζεται για τις ερευνητικοτητές της σε όλους τους κλάδους της κοινωνικής πνευματικής ζωής και βυζαίνει στον στιγμιαίο πυροτέχνηματικό επικοινωνισμό, στην Ελλάδα απουσιάζει και η διάθεση και οι μελέτες , για την ερμηνεία πώς μέσα σε μία και κάτι γεννεά ο κοινωνικός διεκδικητισμός ( και μάλιστα ώς δημοκρατική πολιτειακή βάση ) μετέπεσε σε επιθετική καταδίκη αυτού του διεκδικητισμού , και μάλιστα αυτή η επιθετικότητα καταδίκης έγινε και ταυτίστηκε και αποτελεί την βάση του ορθολογισμού , άρα νεοορθολογισμού , στις μέρες μας. Αυτού του νεοορθολογισμού που θέλει την Ελλάδα στο 68% της Ευρωαπαικής αγοραστικής δύναμης ( τελευταία ουσιαστικά), αλλά θέλει την φορολογία μαζί με το ιδιωτικό χρέος αυξανόμενο στην πρωτοκαθέδρα της Ευρώπης και τους μισθούς στον ευρωπα ‘ι’κό βάραθρο έστω και ονομαστικά ???
Μέσα σε αυτή την αντιφατική κοινωνικοπολιτική και οικονομική αντιφατικότητα, ασφαλώς τα κάθε λογής ιδεολογήματα είναι κινούμενη άμμος , και για τούτο ο κάθε επικοινωνιακός εκλεκτικισμός έστω και στιγμιαίος αναβιβάζεται σε νομιμοποιημένο ιδεολόγημα το οποίο στηρίζει την καθημερινό συλλογικό και εξατομικευμένο πρακτικισμό και πραγματισμό.
Μέσα σε αυτό το αντιφατικό τοπίο κινείται το πολιτικό στοιχείο σε επίπεδο λήψεις αποφάσεων και κινητοποίησης της συμμετοχής πρός το παραγωγικό συμβεβηκός της χώρας . Και μέσα σε αυτό το τοπίο παραγωγισμού διαμορφώνονται και οι σχέσεις απασχόλησης ( η εργασία πλέον δεν αποτελεί μέρος του αντιφατικού αυτού συστήματος) που ερμηνεύουν και εκπροσωπούν και την αγοραστική δύναμη των Ελληνικών εισοδημάτων μέσα στο Ευρωπαικό κεκτημένο ώς τελευταία ουσιαστικά θέση του Ευρωπαικού ιστορικού πυρήνα.
Οι σχέσεις αιτιότητας ( ώς ουσιακοί καθορισμοί ) για την εξέλιξη ( στην μετάβαση) του μεταπολιτευτικού κοινωνικόοικονομικό τοπίου ασφαλώς και αν ώς προγράμματα ερευνητικής εργασίας μελετώνταν , απ την Ελληνική παραγωγική εν προκειμένω πνευματική πραγματική, θα μπορούσαν να δείξουν και να φέρουν πρός τα έξω ώς κοινό κτήμα των πολιτών τις αιτίες της υστέρησης της Ελληνικής πραγματικότητας οικονομικό κοινωνικά έναντι της μέσης Ευρωπαικής τέτοιας. Αλλά και ώς παραγωγισμό αυτή η συνθήκη μελέτης , αποτελεί εργασία του αντίστοιχου κλάδου της Ελληνικής επιστήμης . Πώς όμως θα μπορέσει να συμβιβαστεί η γενικότητα της απασχόλησης και απασχολησιμότητας που έχει ενσκύψει ώς ορθολογισμός στην Ελληνική πραγματικότητα , με την μερικότητα της εργασίας σε έναν επί μέρους κλάδο ( το πνευματικό επιστημνικό ) ώς σύστημα μέσα στο παραγωγικό κοινωνικό σύστημα??
Η σύζευξη είναι αδύνατη. Για τούτο και η καταφυγή στον πιασάρικο επικοινωνισμό ώς μορφές έκφρασης και κύρωσης και της υλικής και της πνευματικής πραγματικότητας.