Τους λόγους της επικινδυνότητας του δρόμου των Εγκρεμνών ανέλυσε στην χθεσινή διεξοδική συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο ο αντιδήμαρχος Σπύρος Λύγδας κάνοντας λόγο για πρωτόγνωρες καταστάσεις.
“Είναι πρωτόγνωρο το Υπουργείο να αναλαμβάνει να φτιάξει ένα δρόμο από το 2016 που υπογράφτηκε η προγραμματική σύμβαση μεταξύ Υπουργείου και της τότε Δημοτικής Αρχής και να ερχόμαστε το 2021 και να υπάρχουν συγκεκριμένα, αλλά και πολλά προβλήματα στο δρόμο, τα οποία πολλά προβλήματα καταστούν το δρόμο επικίνδυνο και δεν αναφέρομαι μόνο στην στενότητα του δρόμου, που δημιουργεί προβλήματα σχετικά με τον κυκλοφοριακό φόρτο.
Τόσο η τεχνική υπηρεσία, έπειτα από αυτοψία που διενεργήθηκε, με παρόντες τον ομιλούντα και τον συνάδελφο Γιώργο Σολδάτο, τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας και εκπρόσωπο του αναδόχου, διαπιστώσαμε εκτός από την εικόνα της στενότητας του δρόμου, τόσο η υπηρεσία μας, όσο και η αστυνομία και η πυροσβεστική κάνω λόγο για κατολισθήσεις, για περιοχές του έργου που είναι εντελώς απροστάτευτα, δεν υπάρχουν ούτε φράχτες ανάσχεσης, ούτε διαμόρφωση πρανών, ούτε τα κατάλληλα τοιχία.
Αξίζει να σημειωθεί πως τον Ιούλιο του 2021 με το έργο υποτίθεται να παραλαμβάνεται πριν από λίγες μέρες, υπάρχει ένα τεράστιο ρήγμα στο τελείωμα του δρόμου, εννοώ ένα εμβαδό 10 με 20 τετραγωνικά, δεν αναφέρομαι στο βάθος γιατί δεν μπορεί να μετρηθεί το οποίο έχει δημιουργηθεί από όμβρια ύδατα.
Η θέση του υπουργείου είναι ξεκάθαρη, τόσο στη μελέτη επικινδυνότητας που κάνει λόγο για τη μη χρήση οχημάτων, όσο και για την έγκριση της μελέτης που κάνει λόγο, για τη μη χρήση από κανέναν χρήστη, άρα και από τους πεζούς.”
Ο κύριος Λύγδας ανέπτυξε αναλυτικά τους λόγους επικινδυνότητας που περιλαμβάνονται στη μελέτη, ενώ συμπλήρωσε πως τα προληπτικά μέτρα αντιμετώπισης που προτείνονται σύμφωνα με αυτή τη μελέτη είναι τρεις σελίδες.
“Δεν σας μιλάω για τα πιο ανώδυνα, σχετικά με ενημέρωσε πρόγνωσης, καθώς συστήνεται διακοπή κυκλοφορίας μετά από ακραία καιρικά φαινόμενα, είτε σεισμική δόνηση κάτι που καταλαβαίνουμε όλοι.
Απαγόρευση κυκλοφορίας στην οδό και στην παραλία μετά τη δύση του ηλίου.
Εγκατάσταση οργάνων συνεχούς παρακολούθησης μετακινήσεων, σε θέσεις παλαιότερων κατολισθήσεων και πρανών.
Δημιουργία κέντρου παραλαβής δεδομένων και εγκατάσταση συστήματος συναγερμού.
Συνέχεια επιθεώρησης της Οδού, ανάρτηση προειδοποιητικών πινακίδων κτλ.
Πέρα λοιπόν από κάποια τυπικά μέτρα, χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν τα προβλήματα που σας ανέφερα γίνεται λόγος για ένα σύστημα το οποίο ανά πάσα ώρα και στιγμή, θα μπορούσε να στηθεί είτε στο Κέντρο Πολιτικής Προστασίας, είτε στο δήμο Λευκάδας ένα εφάμιλλο κέντρο, το οποίο πρέπει να παρακολουθεί ανά πάσα στιγμή τα πρανή, τι κίνηση έχουν κτλ.
Το μεγάλο θέμα όμως είναι ότι αυτό το έργο έχει κατασκευαστικά προβλήματα τα οποία σε λίγους μήνες, δηλαδή με τις πρώτες βροχές, θα αυξηθούν σε τέτοιο βαθμό επιτρέψτε μου να πω πως σε μία έντονη νεροποντή, όπως έχουμε συνηθίσει τον Αύγουστο, ο δρόμος Θα κλείσει από μόνο του.
Επίσης δεν υπάρχει πουθενά πάρκινγκ, καθώς αν κατέβουν 10 αυτοκίνητα κάτω ο δρόμος έχει τελειώσει.
Μάλιστα από χθες το πρωί που η τεχνική υπηρεσία διενήργησε αυτοψία, με ενημέρωσε το κέντρο υγείας Βασιλικής ότι μόνο χθες πήγε τρεις φορές στο χώρο της παραλίας, για να παραλάβει ανθρώπους οι οποίοι είχαν προβλήματα, γιατί όπως καταλαβαίνετε το να παραλάβεις ανθρώπους που έχουν ανέβει μία σκάλα 400 σκαλοπατιών και στη συνέχεια μία ανηφόρα 2 km, μέσα στον καύσωνα ανεξαρτήτως ηλικίας και σωματικής κατάστασης είναι κάτι που δημιουργεί μεγάλο κίνδυνο για την υγεία του καθενός.
Πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε με αυτό το δρόμο, γιατί δεν είναι δυνατόν να τον δώσουμε σε κυκλοφορία, ούτως ή άλλως ο εκπρόσωπος του δήμου Λευκάδας έχει δώσει τις παρατηρήσεις του και αρνήθηκε το πρωτόκολλο παραλαβής, δεν είναι δυνατόν όμως να έχουμε ένα δρόμο στο δήμο Λευκάδας, ο οποίος προφανώς και οδηγεί σε μία από τις καλύτερες παραλίες της Ευρώπης, ωστόσο εγκυμονεί κινδύνους αυτή τη στιγμή που μιλάμε.
Σήμερα αν κάποιος περνά από εκεί εγκυμονεί κίνδυνο. Ο δρόμος αυτός είναι επικίνδυνος και πρέπει άμεσα να δούμε τι θα κάνουμε προκειμένου να καταστεί έτοιμος προς χρήση χωρίς να υπάρχει κίνδυνος για τον οποιοδήποτε χρήστη.
Αυτοί που ανακαλύψαν και εφεύραν την ακτή αυτή ώς πλάζ αναψυχής -όποτε είχε γίνει αυτό – επιεικέστερα ήταν αφελής.
Πάψανε νάναι αφελής όταν έφκιαξαν την πρόσβαση που υπήρχε ώς τον σεισμό του 2015.
Και όσοι ενεπλάκησαν για την επαναφορά της ακτής ώς πλάζ και την δημιουργία των τωρινών συνθηκών πρόσβασης( μετα την εμπειρία του σεισμού ) λειτούργησαν επικίνδυνα.
Η ακτή αυτή ήταν και είναι και θα είναι kaputt ( δηλαδή χαλασμένη διαρκώς) για ανθρώπινες δραστηριότητες. Αποτελεί προνομιακό τόπο γεωφυσικού παίγνιου.
Ο σεισμός , οι υποχωρήσεις εδαφών , οι κατολισθήσεις , και η διάβρωση γίνονται χωρίς προειδοποίηση και σε μικρά και σε μεγάλα μεγέθη.
Πολυ σωσστη η προηγουμενη παρατηρηση.Αλλα μια χαρα τα σκασανε τα φραγκα στους μεγαλοεταιριαδες.. Εσυ Σπυρο,το νου σου στο Δημο…Ξερεις!!
Σε κάποιες φωτό το έργο λειτουργεί και κατεβαίνουν -ανεβαίνουν.
Γιατί λειτουργεί αφού δεν παραλήφθει -παρεδόθει??
Μήπως η γκρίζα ζώνη βολεύει όλους??
Παιδιά, πως είναι δυνατόν αυτή τη στιγμή που μιλαμε εκατονταδες τουριστες να επισκέπτονται την ακτή από τον μη εγκεκριμενο δρόμο και μαλιστα να λειτουργούν καντίνες και parking;;;;;
Για την Λευκάδα απ ότι φαίνεται το κράτος και οι ντόπιοι κρατούν ειδικές sui generis προσαρμογές και απόψεις.
Εξηγείται αυτό εφ όσον είναι νησί και ξηρά, δηλαδή δύο σε ένα ( σαν την παλιά διαφήμιση Χέντ και Σόλντερς σαμπουάν που ήταν δύο σε ένα ).
Για τούτο και λόγω sui generis ,vips, celebrities κλπ παρέχεται απ το κράτος και υιοθετούν οι ντόπιοι να γίνονται άγραφα συμβόλαια με τον σεισμό τις κατολισθήσεις σε κάθε περιοχή. Να μην πληρώνει και το νσί συμβολαιογραφικά και χαρτόσημα.
Και αυτό αποτελεί μια διοικητική κρατική καινοτομία , το άγραφο άτυπο συμβόλαιο και μαζί με μάλιστα με τον σεισμό και τις κατολισθήσεις, φαινόμενα που γίνονται κατανοητά και αισθητά αφού πρώτα συμβούν και επιφέρουν τα αποτελεσματά των.
Εκλεκτός τόπος , intelectuel γεωφυσικόβιοτικές καταστάσεις , μπορεί το κράτος να μην συναινέσει σε μια ειδική έξτρα ούλτρα κλπ συμμπεριφορά , και παρά την μη παράδοση – παραλαβή ενός δημοσίου έργου , το έργο αυτό να λειτουργεί ???
Και το παλιό ελαστικό αυτοκινήτων Τσιντουράτο Πιρέλι ήταν ” κανόνι και δεν ξεφουσκώνει ” δύο σε ένα .
Εκεί σε αυτό τον προνομιακό τόπο Λευκάδα , ασκείται τελείται το νεοκαρτεσιανό όραμα : ” να υπερισχύσουμε της φύσης δια του πολιτισμικού ελλόγου ”.
Ο πήχυς του επικοντώ ( του πολιτισμού δηλαδή ) στα 8 μέτρα και κάτι ψιλά…