Ερώτηση αναφορικά με το περιφερειακό Κέντρο Πολιτικής Προστασίας το οποίο πρόκειται να φτιαχτεί στη Λευκάδα έκανε ο επικεφαλής της ΑΝΑΣΑ Θεόδωρος Γαλιατσάτος.
Συγκεκριμένα στην ερώτηση του ανέφερε:
Στα μέσα του 2020 ανακοινώθηκε με τυμπανοκρουσίες η ίδρυση 13 Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΚΕΠΠ) σε όλη την χώρα ενώ η περιφερειάρχης ενημέρωσε ότι το ΠΕΚΕΠΠ Ιονίων νήσων θα δημιουργηθεί στην Λευκάδα.
Εν συνεχεία το Περιφερειακό Συμβούλιο με απόφαση του, την 29-5/19-3-2021, παραχώρησε έκταση περίπου 8,5 στρεμμάτων μέσω προγραμματικής σύμβασης και για 30 +10 έτη στο αρμόδιο υπουργείο προκειμένου να προχωρήσει μέσω ΣΔΙΤ στην κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του ΠΕΚΕΠΠ.
Την ίδια στιγμή η περιφερειάρχης ανακοίνωσε την ίδρυση και κατασκευή και των Τοπικών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (ΤΕΚΕΠΠ), από ένα σε κάθε περιφερειακή ενότητα.
Δυο χρόνια μετά την παραχώρηση αυτή το ΠΕΚΕΠΠ-ΙΝ παραμένει υπόσχεση, όπως άλλωστε και τα 5 ΤΕΚΕΠΠ!
Άλλη μία εξαγγελία κυβέρνησης και ΠΙΝ/Κράτσα χωρίς αντίκρισμα.
Επερωτάται η περιφερειάρχης;
Υπεγράφη από τα συμβαλλόμενα μέρη η Προγραμματική Σύμβαση παραχώρησης;
Αν ναι, ποιο είναι το τελικό της κείμενο;
Σε ποιο στάδιο ευρίσκεται η υλοποίηση του ΠΕΚΕΠΠ;
Τι έχετε πράξει για την κατασκευή των 5 ΤΕΚΕΠΠ;
Στην απάντησή του ο Αντιπεριφερειάρχης Ανδρέας Κτενάς αναφέρθηκε στον σχεδιασμό της Κυβέρνησης για την ένταξη τη μελέτη χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση 13 περιφερειακών επιχειρησιακών κέντρων Πολιτικής Προστασίας μέσω ΣΔΙΤ σε όλη την Ελλάδα και ένα σε κάθε περιφέρεια.
Πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα όμως η ολοκλήρωση του αναμένεται να συνεισφέρει τα μέγιστα στο συντονισμό και την εύρυθμη λειτουργία της πολιτικής προστασίας.
Στην περιφέρεια Ιονίων νήσων επιλέχτηκε η Λευκάδα, λόγω των σημαντικών πλεονεκτημάτων που την συνοδεύουν όπως η κέντροβαρικότητα η Οδική πρόσβαση με την Ηπειρωτική Ελλάδα μέσω της πλωτής γέφυρας και άλλα σημεία που είχα επισημάνει και αναλύσεις στον τότε υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ χαρδαλιά που ήταν και ο εμπνευστής αυτού του σπουδαίου εγχειρήματος και έγινε αποδεκτή η επιλογή της Λευκάδας.
Η Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας τότε σε μία δύσκολη περίοδο καραντινας, δείχνοντας μεγάλο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο project, ετοιμότητα και γρήγορα αντανακλαστικά κατέθεσε σχετικό πλήρη φάκελο για οικόπεδο κυριότητας της πού βρίσκεται στη Λευκάδα ενώ συγχρόνως διευθέτησε όλα τα νομικά, διοικητικά θέματα και τα προβλήματα που προέκυψαν σε διάρκεια σχεδόν της διετίας.
Επιπρόσθετα ολοκληρώσαμε διάφορες συμπληρωματικές εργασίες για το οικόπεδο, όπως ενδεικτικά γεωτεχνικές μελέτες οι οποίες Ήδη έχουν εγκριθεί, χωματουργικές εργασίες και καθαρισμοί εξυγίανσης στις επιφάνειες του οικοπέδου και άλλα πολλά.
Το περιφερειακό συμβούλιο ενέκρινε το εν λόγω οικοπέδου και ορθώς πράξαμε σώμα.
Επομένως η Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας έφερε εις πέρας γρήγορα και αποτελεσματικά ότι της ζητήθηκε και το έργο βρίσκεται στην διαγωνιστική διαδικασία ανάθεσης της περιοχής Α στη Β φάση του διαγωνισμού που διεξάγεται από τις κτιριακές υποδομές α.ε..
Σημειώνεται οτι το ΠΕΚΕΠ Ιονίων Νήσων που θα γίνει στη Λευκάδα βρίσκεται σε σειρά προτεραιότητας, στην πρώτη κατηγορία μαζί με άλλα έξι οικόπεδα.
Είναι γεγονός πως ο συντονισμός των 13 οικοπέδων με στόχο τη δημιουργία του δικτύου ΠΕΚΕΠ επαναλαμβάνω ότι είναι ένα δύσκολο εγχείρημα και δεν είναι ένα απλό πράγμα.
Συμπερασματικά είναι σαφές ότι η Λευκάδα και για τους προαναφερόμενους λόγους που κατέστησαν σαφείς και σε υπουργικό επίπεδο εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της πολιτικής προστασίας.
Πέραν τούτου θα αποτελέσει την σημαντικότερη τομή για το νησί της Λευκάδας.
Δυστυχώς όμως στην μέχρι σήμερα καλόπιστη προσπάθειά μας ορισμένοι προσπάθησαν να την υπονομεύσουν και συνεχίζουν να το κάνουν και το πιο στενάχωρο είναι ότι υπάρχουν πόλεμοι και εντός Λευκάδος που γενικότερα αντιστέκονται σε κάθε βήμα προόδου που κάνει το νησί.
Εντούτοις παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις έχοντας σταθερή επικοινωνία με το υπουργείο και είμαστε στη διάθεσή του να διευκολύνουμε σε οτιδήποτε.
Όπως ήταν αναμενόμενο η αναφορά του κυρίου Κτενά για υπονόμευση το έργο προκάλεσε τις ερωτήσεις της παράταξης του κυρίου Γαλιατσάτου με τον κύριο φτηνά να διευκρινίζει ότι δεν αναφέρεται στον ίδιον και την παράταξη του.
Κάποιοι ζητούσαν από τον κύριο Κτενά να πει ονόματα ωστόσο ο κύριος Κτενάς σιώπησε.
Πάλι είπε ψευδή δίχως ντροπή..
Αυτός και η παρεούλα του υπονομεύουν το Κεντρο…Από το Δ.Σ. στη συζήτηση έχει κατατεθεί έγγραφο στα πρακτικά …τι κρύβει ο
..τύπος..
Να γίνει το κέντρο πολιτικής προστασίας στην Λευκάδα, και να γίνουν άμεσα διορισμοί νέων ανθρώπων μέσα απ το Νησί.
Παραμονές εκλογών είναι, η κυβέρνηση θέλει διορισμούς , και θα είναι καλό για την κοινωνία της Λευκάδος η ύπαρξη εργασίας.
Έτσι γινόνταν πάντα .
Το προεκλογικό 1977, το 1981 προεκλογικά, το 1985 προεκλογικά , το 1989.
Δημιουργείς τον φορέα, κάνεις άμεσα προσλήψεις ( τον πρώτο λόγο τον έχει ο βουλευτής στην υπόδειξη διορισμών) και απ την πρώτη μέρα πρόσληψης τους ανοίγεις λογαριασμό και τους πιστώνεις
προκαταβολικά τοβ μισθό. ( Έτσι πληρώνουν τα σύγχρονα κράτη και επιχειρήσεις παγκοσμίως).
Και κι νέοι κσι νέες που διορίσθηκαν παίρνουν ανάσα και σκέφτονται την ζωή τους πσραπέρα
Ή μήπως ώς κοινωνική ευημερία, θεωρείται ότι την ζωή των οι νέοι ώς ορθολογισμό πρέπει να την παίζουν στο απρογραμμάτιστο κάθε μέρα ώα τυχαιότητα απασχόλησης και μεροκάματο μπαρμπούτι??
Ως τις εκλογές 1-2 μήνες η κυβέρνηση προφταίνει και να συστήσει το κέντρο αυτό και να διορίσει.
Η υπονόμευση του κέντρου πολιτικής προστασίας στην Λευκάδα, και σε κάθε τόπο, είναι έργο .όσων δεν θέλουν να υπάρξουν μόνιμες θέσεις εργασίας του Δημοσίου σε κάθε τόπο. Και επιθυμούν την εξαθλειωτική απασχολησιμότητα για τους νέους και τις νέες , μέχρι και την υποπρολεταριοποίηση της νέας γενιάς. Για να υπάρξει η ανεργία και η πίεση και άλλω μισθών, ημερομισθίων και εξαθλίωση ασφαλιστική και συνταξιοδοτική ώς προοπτική.
Στην Λευκάδα όσο μικρός και νάναι ο νομός , τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί και υλοποιείται μια κατεύθυνση επαγγελματικοποίησης χασαποταβερνιάρικης, ψησταριό καφενέδων , και υποτουριστικής κατεύθυνσης καταλυμάτων.. μέσα σε ένα περιβάλλον χωροταξικό κοινωνικού παραγωγικού χάους , και έχει δημιουργηθεί μια παραγωγικό εισοδηματικό εισπρακτική ασημαντότητα συνολικά ώς οικονομική ζωή , όπου κάθε λογής αυτοσχεδιάζων ώς επαγγελματίας του τουρισμού νομίζει ότι αποτελεί αστική έστω και ντόπια κοινωνική παρεμβατική τάξη, με το να κλείνουν οι δρόμοι τα πεζοδρόμια για να εξυπηρετηθεί ο ίδιος ώς επάγγελμα , ή να διαφημίζεται στις ηλεκτρονικές εικονικότητες ώς τουριστικό συμβεβηκός.
Όλο αυτό το αυτοσχεδιαστικό επαγγελματικό δήθεν παραγωγικό κατασκεύασμα, ασφαλώς και θέλει στρατιές ανέργων και στην εντοπιότητα κάθε τόπου , απ τις οποίες στρατιές ανέργων θα εκμαιεύονται αυτοσχέδια γκαρσόνια και λειτουργεί δήθεν του τουρισμού και κάθε λογής επαγγέλματος σχετικού, κάτω απ τις βιωτικές ανάγκες των νέων και την κοινωική αναγκαιότητα της νέας γενιάς για κοινωνική ένταξη μέσω της εργασιακής διαβιωτικής υγιούς προσπάθειας .
Δεν είναι πίσω στα χρόνια , που αιθεροβάμονες αυτοσχέδιοι και αυτοχρισθέντες επαγγελματίες του τουρισμού( με κάτι ψευτοκαφενεδάκια που συχνάζαν ή συχνάζουν ημιαργόσχολοι καφενόβιοι υπεργολαβίσκοι συμφωνούσαν μεταξύ καφέ και τσίπουρου ότι , θα πρέπει να εξολοθρευτεί
”η ιερή αγελάδα ”ώς μισθωτή του δημοσίου ή άλλων φορέων που θεσμικά είχαν συμβάσεις εργασίας ορισμένου διαρκούς χρόνου ώς την πλήρωση της συνταξιοδότησης . Και βέβαια όλο αυτό το σκηνικό των τσιπουράδων της καφενοβειακής , δεν θεωρούσε τους εαυτούς του ώς ” ιερή αγελάδα ” καλύτερα ιερά βό’ι’δια που ήταν και είναι , μια και δεν ανέφεραν ότι και οι εργολαβίσκοι τα έργα τα παίρνανε απ το δημόσιο, και οι καφετζήδες της κακιάς ώρας περίμεναν την κατανάλωση – εξορθολογισμένη – των μισθωτών του δημοσίου ή ευρύτερα για να τους πουλήσουν πολλές φορές μέχρι και νερομπλούτσες καφέδες.
Και μπορεί να ήρθε η εποχή – θέσμια από το 1996 Ευρωπαικά- ότι τα κράτη ώς διοικητική και παραγωγικοί μηχανισμοί, δεν πρέπει ούτε να επενδύουν παραγωγικά, ούτε να δημιουργούν θέσεις εργασίας .. και αυτό προοδευτικά εφαρμόστηκε πλήρως ώς τις μέρες μας, αλλά ταυτόχρονα ακόμη και στην Ευρώπη και στις γραφειοκρατίες που σχεδιάζουν τις πολιτικές, ασφαλώς και η ύπαρξη των κρατών ώς έννοια λειτουργική δια την καθημερινότητα δεν υπεχώρησε ( τελευταία μάλιστα αναθερμαίνεται), όπως και μαζί ακόμη και σε αυτές τις γραφειοκρατίες υπάρχουν εκ νέου επανεκτιμήσεις για την ανάγκη παρέμβασης και παραγωγικά και στην δημιουργία θέσεων εργασίας , μέσα στον κυκεώνα της μαζικής ανεργίας , του προβληματισμού για τα ασφαλιστικά ταμεία , τα θέματα συνταξιοδότησης, και γενικά στα θέματα της υπογενητικότητας στα Ευρωπαικά κράτη και των δημογραφικών προοδευτικά εξελίξεων.
Και μάλιστα μέσα στην Ευρωπαική γραφειοκρατία επίσημα γγίνεται παραδεκτό ότι με βάση τς εξελίξεις στις αμοιβές εργασίας τα τελευταία 20 χρόνια, καθηλωτικές των αμοιβών σε μέσο επίπεδο σε όλη την Ευρώπη, – με πρωτοπορία στην καθήλωση της Ελλάδος- γίνεται παραδεκτό ότι το μίγμα παραγωγής και θέσεων εργασίας θέλει ενισχυτική κρατική ενεργή συμμετοχή και επενδυτικά και ώς για το πλήθος συνολικά των σταθερών θέσεων εργασίας , για την δημιουργία της ιστορικής αναγκαίας να υπάρχει και γνωσιακά συνέχεια στις λειτουργίες των κρατών και των παραγωγικών μονάδων.
Τα όρια αποχώρησης του κράτους ώς συμμετοχή στην παραγωγική και εργασιακή ζωή , στον πλουραλισμό και εκμετάλλευση των στρατηγικών γεγραφικών πλεονεκτημάτων παραγωγικά κάθε χώρας και επί μέρους τόπων μέσα σε κάθε χώρα, και γενικά η χύμα άποψη της υπολούμπεν αρπαχτής που η εργασία στο κράτος θέσμια και η επένδυση απ το κράτος θεσμικά θεωρούνται ” ιερή αγελάδα ” – όπως θέλει η αντιδραστική άποψη κάποιων, είναι για τα καλά διαπραγματεύσιμα σε όλη την Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Διαπραγματεύσιμα πρός την κατεύθυνση της κύριας εμπλοκής του κράτους πλέον στην επένδυση και στην δημιουργία σταθερά θέσμιων θέσεων εργασίας που απαιτεί η κάθε θέσμια προγραμματισμένη με μακροχρόνια παραγωγικό ορίζοντα προσπάθεια μέσα στα κράτη.
Η εμπειρία στα θέματα τα σοβαρότερα κοινωνικής ασφαλείας, ούτε κτάται από την ευρύτερη ιδιωτικοποίηση των θεμάτων αυτών, αν πρέπει νάναι αποτελεσματική, και η ασφάλεια ώς ποσότητα και ποιότητα δεν είναι υπόθεση που είναι πρόθυμοι να την παρέχουν οι κάθε λογής ιδιωτικές- τύπου υπεργολαβίσκων ή καφετζήδων κοινωνικές μαζώξεις και λειτουργίες.
Και είναι χαρακτηριστική η άποψη Έλληνα που εργάζεται ΄ώς ασφαλιστής στο εξωτερικό υπερατλαντικά, ο οποίος επισκέφηκε ανεγειτόμενη οικοδομή τρίπατη στην Ελλάδα και δεν βρήκε πουθενά διευθέτηση της αναγκαίας να υπάρχει εδραίας τουαλέτας για τους εργαζόμενους μέσα στην οικοδομή, στην βάση της εξ αρχής διευθέτησης ώς προγραμματισμός του αποχετευτικού για την οικοδομή. Και τότε διετύπωσε την άποψη-ότι, αυτή η οικοδομή δεν έπρεπε να γίνεται.
Το κέντρο πολιτικής προστασίας στην Λευκάδα , και απανταχού στην Ελλάδα .. θα παράξει θέσεις εργασίας, και δεξιότητες ασφάλειας που θάναι σταθερές και ανά κάθε στιγμή δυνάμει κινητοποιήσιμες.
Πρέπει να γίνει έστω και αν αυτό δεν αρέσει σε καφενο χασαποταβερνιάρηδες σουβλατζήδες και υπεργολαβλίσκους της λούμπεν τεχνικής μαζί με λειτουργούς της μίζερης δωματιακής τουριστικής,