Καλεσμένος στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη, ήταν ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λευκάδας Σωτήρης Σκιαδαρέσης.
Ο Σωτήρης Σκιαδαρέσης εκτίμησε ότι η τουριστική σεζόν δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, καθώς ο μήνας Μάιος δεν ήταν καθόλου καλός με ένα ποσοστό περίπου 15 με 20% κάτω στις κρατήσεις αλλά και με παράπονα από ανθρώπους στο χώρο της εστίασης.
“Αν όμως κάποιος ξεκινάει το μήνα Μάιο και μπαίνει μέσα περίπου 5 με 10 χιλιάδες ευρώ, για να τα βγάλει αυτά θα πρέπει να πούμε ότι η τουριστική περίοδος θα παραταθεί μέχρι τέλος του Οκτώβρη, κάτι που δεν γνωρίζουμε θα συμβεί”
Ο Σωτήρης Σκιαδαρέσης αναφέρθηκε στο πρόβλημα πάρκινγκ που αντιμετωπίζει το νησί. Εμείς ως Επιμελητήριο φωνάζουμε για αυτό το θέμα εδώ και δύο χρόνια. Όταν το χειμώνα δεν βρίσκεις να παρκάρεις στην πόλη το καλοκαίρι τι θα γίνει;
“Η μισή πόλη είναι Airbnb και δεν ασχολείται κανείς, πηγαίνουμε στον αυτόματο και είναι αυτά που συζητάμε κάθε φορά γιατί δεν αλλάζει τίποτα.
Ο Επαγγελματίας θα κάνει ότι μπορεί για να βγάλει χρήματα, αυτό δεν το κατακρίνω γιατί έχει 1000 προβλήματα και πρέπει να πληρώσει υποχρεώσεις. Θα πρέπει όμως και η πολιτεία, είτε η δημοτική αρχή, αστυνομία να είναι παρόντες να βλέπουν τα προβλήματα και να προσπαθούν να τα λύνουν και αυτό δεν βλέπω να γίνεται”
Επίσης πρέπει να εξετάσουμε κάποια άλλα πράγματα, όπως στην οδό Γολέμη με ποιον τρόπο πρέπει να αποφευχθούν τα διπλοπαρκάρισματα, για αυτά φωνάζουμε εδώ και 5 χρόνια.
Όπως αντιλαμβάνεστε δεν θα γίνει απολύτως τίποτα φέτος έχουμε και εκλογές δεν είναι όμως αυτή η λογική.
Ο Σωτήρης Σκιαδαρέσης αναφέρθηκε στο κρουαζιερόπλοιο που πρόκειται να προσελκύσει το νησί μας, λέγοντας πως πρέπει να καταλάβουμε πώς η Λευκάδα πριν κινηθούμε σαν επιμελητήριο Λευκάδας δεν ήταν στο χάρτη της κρουαζιέρας.
Πρέπει όμως να καταλάβουμε πως δεν μπορούμε να ισχυριζόμαστε ότι για παράδειγμα έρχονται οι Γερμανοί αλλά όχι στο δικό μου τα κατάλυμα, άρα εμένα δεν με ενδιαφέρει. Επίσης στη λογική του ότι επειδή έρχεται το κρουαζιερόπλοιο και δεν πίνει καφέ σε μένα δεν με ενδιαφέρει, εάν είσαι ιδιοκτήτης καφετέριας.
Εμείς έχουμε κάνει και μία μελέτη μαζί με το ότι πριν κάποια χρόνια για την κρουαζιέρα, αποδεικνύοντας ότι το 95% των ανθρώπων αυτών που ήταν στο κρουαζιερόπλοιο, μιλάμε για ανθρώπους πάντα υψηλού εισοδήματος, δεν γνώριζαν τον προορισμό, έβλεπαν και άκουγαν για πρώτη φορά Λευκάδα.
Μας απάντησαν ότι το 85% από αυτούς ενθουσιάστηκαν και σίγουρα θα μιλήσουν στους φίλους τους για το νησί. Το 75% είπαν ότι σίγουρα τα επόμενα πέντε χρόνια θα έρθουν στη Λευκάδα για διακοπές.
Πρέπει να καταλάβουμε ότι ένα κρουαζιερόπλοιο δεν είναι μόνο η πληρότητα και τα χρήματα που θα αφήσουν για μία τυρόπιτα και νερό, αλλά η διαφήμιση που γίνεται όταν επιστρέψουν και θα μιλήσουμε για τον προορισμό.
Άρα δεν θα πρέπει να το βλέπουμε εάν κατέβηκαν στο νησί και δεν ήρθαν στο κατάστημά μου.
Επίσης αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου να εκπαιδευτούν τα μέλη του μέσα από το σεμινάριο των ναυαγοσωστών.
Τα μέλη πρέπει να εκπαιδευτούν για να είναι σύννομη και να μην έχουν προβλήματα. Εμείς προσπαθούμε όμως τα τελευταία χρόνια να αλλάξουμε το νόμο, έχουμε πάρει άλλη μία παράταση μέχρι το τέλος του χρόνου, ευελπιστούμε ότι θα πείσουμε την πολιτεία ότι δεν υπάρχουν οι περίπου 40.000 ναυαγοσώστες σε όλη τη χώρα.
Σχολιάζοντας το αποτέλεσμα των εκλογών, ανέφερε, πως ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θα μπορούσε να φανταστεί στα πιο τρελά του όνειρα ότι θα έχει αύξηση των ποσοστών, ενώ δεν θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ότι θα ήταν τόσο μεγάλη μείωση από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως πάνε και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπόρεσε να πείσει αν μπορεί να κυβερνήσει ξανά. Θεωρώ ότι δεν μπόρεσε να τον πείσει ότι δεν μπορεί να κάνει και μία σωστή αντιπολίτευση.
Και ειδικοί ψάχνουν να δουν γιατί έγινε αυτό.
Αναφορικά με τις δεύτερες εκλογές εκτιμώ ότι φαίνεται ακόμα τα οκτώ στην Βουλή και αυτό είναι ένα πρόβλημα και ελπίζω να μην πάμε σε τρίτες εκλογές, είναι κάτι που δεν θα ήθελα μέσα στον Αύγουστο να πάμε σε τρίτη εκλογική αναμέτρηση.
Σχετικά με την δική του ενασχόληση στην αυτοδιοίκηση, είπε πως βρίσκεται σε κάποιες συζητήσεις, ωστόσο δεν είναι πρωταρχικός στόχος να ασχοληθεί.
Εγώ αυτό που επιθυμώ είναι όποιος είναι δήμαρχος την επόμενη μέρα να μπορέσουμε να συνεργαστούμε αλλά να ακούσουν και κάποια πράγματα, γιατί υποτίθεται ότι συνεργαζόμαστε με όλους όμως στα σοβαρά πράγματα δεν ακουγόμαστε και πρέπει να καταλάβει κάθε δημοτική αρχή ότι η μόνη ενασχόληση που πρέπει να έχει με τον τουρισμό είναι στις υποδομές.
Θα πρέπει να ακούσει τους φορείς του τουρισμού, να αφήσει εμάς να κάνουμε αυτά που πρέπει, οργανωμένα όμως κάτι που δεν γίνεται τόσα χρόνια, καθώς και με συμφωνία όλων των φορέων για να προσελκύσουμε κόσμο.
Αυτό όμως που πρέπει να κάνει η δημοτική αρχή είναι να υλοποιήσει τις υποδομές για να φέρουμε κόσμο.
Εγώ τα τελευταία χρόνια για παράδειγμα δεν έχω ακούσει μία στόχευση στο θέμα του πάρκινγκ, δεν έχω ακούσει να ετοιμάζεται κάτι σε αυτή την κατεύθυνση.
Επαναλαμβάνω πως κάθε μέρα μέσα στην πόλη οι ανάγκες μεγαλώνουν. Υπάρχουν τα Airbnb και αυτός που θα έρθει πρέπει να βρει κάπου να παρκάρει.
Πρέπει υποθέτω να βγούμε πιο έξω. Οι δυνατότητες που έχουμε είναι κάποια οικόπεδα που έχουμε απέναντι από τη Μαρίνα.
Ωστόσο και εκεί μπορούμε να παρκάρουμε προσωρινά, γιατί όπως γνωρίζουμε το ένα οικόπεδο θα γίνει Αρχαιολογικό Μουσείο, το άλλο αστυνομικό μέγαρο, στο άλλο θέλουμε ένα καινούργιο δημαρχείο, στο άλλο ακούω για μία βιβλιοθήκη οπότε και αυτά πάνε.
Μας μένει ένα οικόπεδο απέναντι από το ΚΤΕΛ όπου εκεί για συγκεκριμένους λόγους δεν πηγαίνει κανείς.
Από την άλλη έχουμε τον χώρο των σκουπιδιών που δεν γνωρίζουμε τι θα τον κάνουμε, καθώς θα ήταν μία πρόταση να γίνει πάρκινγκ.
Το αν το πεζοδρόμιο μπροστά από είσοδο πάρκινγκ υπαίθριου μπορεί νάναι είσοδος της εοιχείρησης πάρκινγκ, είναι υπό αίρεση.
Και όσο ο επιχειρηματίας του πάρκινγκ θέλει να εισπράξει, άλλο τόσο ο πεζός θέλει να περπατήσρι ή να σταθεί όρθιος στο πεζοδρόμιο που χρησιμοποιείται ώς είσοδο του πάρκινγκ.
Αν θέλει ο επι ειρηματίας να φξιάξει γερανό μέσα στο πάρκινγκ που να σηκώνει τα αυτοκίνητα (που θέλουν να μλούν στο πάρκινγκ) απ τον δρόμο και να τα βάζει και να τα βγάζει μσ τον γερανό απ το πάρκινγκ.
Και τι γίνεται όταν το πεζοδρόμιο και ο δρόμος μπροστά στο πάρκινγκ ρησιμοποιούνται για να γυρίσει το υπεραστικό δρομολογίου λεωφορείο, του κτελ, ή και να σταθμεύσει 5-10 λεοτά βάσει δρομολογίου?? Τότε διαμαρτύρεται ο εοιχειρηματίας του πάρκινγκ. Και όμως το λεωφορείο δεν έχει άλλο σημείο να σταθεί , διότι η παλαιότερβ θέση στάθμευσης δεν επαρκεί μια και καταλαμβάνεται ο δρόμος στο σημείο στάθμευσης από αυτοκίνητα που εξυπηρετούν εμπορικά καταστήματα ή μηχανάκια που σταθμεύουν,ή συτοκίνητα πελατών που θέλουν να ψωνίσουν απ τα εμπορικά καταστήματα,ή να κάτσουν στα καφενεία της πλατείας.
Το πρόβλημα είναι μεγάλο στον κεντρικό δρόμο πλατεία ορεινού χωριού, και α) τα λεωφορεία του κτελ καταταλαιπωρούνται το ίδιο και οι εοιβάτες που κινδυνεύουν, κι οδηγοίβτης δημόσιας συγκοινωνίας του κτελ και αυτοί προβληματίζονται, και υπάρχουν τσακωμάρες με ιδιοκτήτες πάρκινγκ και εμπορικών καταστημάτων. Που οι τελευταίοι των εμπορικών καταστημάτων έχουν και άβατο ότι μπορεί τα φορτηγά εφοδιασμού να σταματάνε ότι ώρα θέλουν και όσο θέλουν στκ σημείο που ο δρόμος έχει στάση του Λεωφορείου. Και το πάρκινγκ ότι στο σημείο που γυρνάει το λεωφορείο ή μπορεί να σταθεί 5 λεπτά ( αν η θέση στάσης είναι κατηλημένη ) του κλείνει το πεζοδρόμιο εισόδου στο πάρκινγκ.
Και μήπως πρέπει να μπεί μια τάξη με επιχειρηματίες καφενείων, εμποτικών πάρκινγκ, εστιατορίων???
Διότι κινδυνεύουν οι άνθρωποι.
Η δημόσια συγκοινωνία προηγείται κάθε ιδιωτικότητας επιχειρηματικής, και ατομικής.