SMS 13033: Νέο κωδικό για τα σούπερ μάρκετ ζητά ο ΙΕΛΚΑ – Ποια μέτρα προτείνει

21 Ιανουαρίου | 18:31 μμ | 2021
Μοιραστείτε το:

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον τρόπο με τον οποίο κινείται η αγορά εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού και κυρίως τα σούπερ μάρκετ.

Σε ανάλυσή του, αναφέρεται στη δυνατότητα εξυπηρέτησης πελατών, που μειώνεται στο 50%, ενώ εκφράζει κι ανησυχία για δημιουργία μεγάλων ουρών στις ώρες αιχμής έξω από τα καταστήματα. Γι αυτό ζητά αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των σούπερ μάρκετ υπό την ισχύουσα ΚΥΑ και την επιβολή ενός νέου κωδικού που θα αποστέλλεται με SMS στο 13033 (π.χ. το Νο. 7)

Παράλληλα, ο ΙΕΛΚΑ καταθέτει τις εξής προτάσεις:

  • την επαναφορά του μέγιστου αριθμού ατόμων για όλα τα καταστήματα στα ισχύοντα ως τις 17/1 (1 άτομο ανά 10 τ.μ.), με στόχο την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την κανονικότητα στην προμήθεια βασικών καταναλωτικών αγαθών.
  • την επαναφορά της λήξης του ωραρίου λειτουργίας για τα καταστήματα τροφίμων στις 20:30 για να δοθεί χρόνος για αγορές ειδών πρώτης ανάγκης στους εργαζόμενους των καταστημάτων του λοιπού λιανεμπορίου.
  • Την υιοθέτηση διαφορετικού διακριτού κωδικού μετακίνησης στο 13033 για τα καταστήματα τροφίμων σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα του λιανεμπορίου (π.χ. το «7»), προκειμένου να διαχωριστεί ο χρόνος των αγορών για είδη πρώτης ανάγκης σε σχέση με τα λοιπά είδη.

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΕΛΚΑ, «είναι σαφές ότι ο αριθμός δυνατότητας εξυπηρέτησης πελατών δεν επαρκεί για να εξυπηρετηθούν σωστά οι πελάτες. Το αποτέλεσμα της μείωσης στη δυνατότητα εξυπηρέτησης θα είναι αναπόφευκτα η δημιουργία ουρών εκτός των καταστημάτων, όπως έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν, με δύσκολες καιρικές συνθήκες. Θεωρούμε ότι οι συνέπειες θα είναι οι εξής:

  • Συνωστισμός εκτός των καταστημάτων στις ουρές. Ο συνωστισμός έξω από τα καταστήματα – που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα – είναι δυνητικά πιο επικίνδυνος από τη γρήγορη εξυπηρέτηση όπως γινόταν μέχρι σήμερα μέσα στα καταστήματα.
  • Αύξηση του μέσου χρόνου εξυπηρέτησης λόγω των ουρών. Π.χ. αντί για 1 ώρα επίσκεψη θα χρειάζεται 1 ώρα συν 15 λεπτά αναμονή για είσοδο στο κατάστημα. Με δεδομένο μάλιστα τον περιορισμό του 2ωρου χρόνου για αγορές από το 13033, πρακτικά μειώνοντας τον διαθέσιμο χρόνο επίσκεψης για να αγοραστούν προϊόντα πρώτης ανάγκης.
  • Εμφάνιση ανησυχίας, θυμού, αν όχι και πανικού, στο αγοραστικό κοινό λόγω των ουρών κάτι που θα μεταφραστεί και σε αγοραστική συμπεριφορά.
  • Λάθος επικοινωνιακό μήνυμα προς τον καταναλωτή-πολίτη τόσο σε σχέση με την πορεία της πανδημίας, όσο και σε σχέση με την ασφάλεια των αγορών του.

Πηγή: Flash.gr


Ροή Ειδήσεων

Απορία: Τελικά ποιος θα εισηγηθεί το θέμα της προτεινόμενης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Μαρίνας Βλυχού Λευκάδας;

Με εξαιρετικό ενδιαφέρον περιμένουμε τη σημερινή συζήτηση του δημοτικού συμβουλίου, καθώς στην ημερήσια διάταξη στο 7ο Θέμα ο πρώην Δήμαρχος...

Πάνος Σκληρός: Στη μνήμη του Κώστα Πατρίκιου- Αντριέλου μιά ιστορία απ το βιβλίο μου ¨Μικρές Λευκαδίτικες Ιστορίες¨.

Στη μνήμη του Κώστα Πατρίκιου- Αντριέλου, δημοσιεύω μιά ιστορία απ το βιβλίο μου ¨Μικρές Λευκαδίτικες Ιστορίες¨. Κερατά Αντριέλλο που σκότωσες...

Η πιο δυνατή ομάδα στην ενημέρωση
Παναγιώτης Κουνιάκης
Μιχάλης Μίχος
Χρήστος Τσούτσης
Βασίλης Ιωάννου
Χρήστος Ανεμοζάλης
Χάρης Τσάντης

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Next Post