Με σχετικό δημοσίευμά μας το Δεκέμβριο του 2020 κάναμε γνωστή τη λήψη δύο αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Λευκάδας της 08ης/12/2020 σχετικά με την αποκατάσταση του δρόμου της Λαγκάδας (Ασπρογερακάτα – Πευκούλια).
Αποφάσεις με τις οποίες (με την πρώτη) εγκρίθηκε η μελέτη της Συμπληρωματικής Σύμβασης του έργου και (με τη δεύτερη) δόθηκε παράταση εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών προς ολοκλήρωση της αποκατάστασης του δρόμου μέχρι την 31η Μαΐου 2021.
Κατά στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 28ης/12/2020 ο δήμαρχος κ. Καλός ενώ αρχικά προσπάθησε να μας διαψεύσει ισχυριζόμενος ότι η παράταση δόθηκε για τη συνέχιση των εργασιών της υφιστάμενης εργολαβίας και όχι για την ολοκλήρωση του συνόλου των απαιτούμενων εργασιών αποκατάστασης του δρόμου (!), στη συνέχεια μας επιβεβαίωσε εκφράζοντας την αισιοδοξία του ότι ο δρόμος θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2021.
Στο τελευταίο Δ.Σ. μετά από σχετικές ερωτήσεις, σχετικά με το έργο, ο κ. δήμαρχος γνωστοποίησε ότι αν, εντός των επόμενων 15 ημερών, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δεν χρηματοδοτήσει το έργο με το ποσό των 500 χιλ ευρώ περίπου (που απαιτούνται για την υλοποίηση της Συμπληρωματικής Σύμβασης) υπάρχει το ενδεχόμενο ο δρόμος να μην ανοίξει αυτό το καλοκαίρι.
Στις επίμονες ερωτήσεις μας να γνωστοποιήσει το χρόνο που ο Δήμος Λευκάδας υπέβαλε το προαπαιτούμενο Τεχνικό Δελτίο προς την Περιφέρεια Ι.Ν. σχετικά με το έργο, ο κ. Καλός ανέφερε γενικά και αόριστα ότι έχει υποβληθεί…
Σε χθεσινή (03/03/2021) ραδιοφωνική συνέντευξή της εντούτοις η Περιφερειάρχης Ι.Ν. κ. Ρόδη Κράτσα γνωστοποίησε ότι το επίσημο (όπως το χαρακτήρισε) τεχνικό δελτίο (με την συνήθη διαδικασία, μέσω υπηρεσιών) δεν έχει υποβληθεί από το Δήμο στην Περιφέρεια Ι.Ν. (!) και ως εκ τούτου δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Ι.Ν.
Και καταλήγοντας ανέφερε επακριβώς : “Θα πρέπει να γίνουν αυτές οι διαδικασίες και οπωσδήποτε να ενταχθεί στο πλαίσιο του προγραμματισμού μας, καθώς αυτή τη στιγμή δεν είναι στον σχεδιασμό μας η Λαγκαδά, διότι δεν είχαμε το επίσημο αίτημα και τις συγκεκριμένες ημερομηνίες … πιστεύω ότι ο κύριος δήμαρχος θα συνεννοηθεί με τον κύριο Κτενά για να μπορέσει να πάρει το δρόμο του. Δυστυχώς η γραφειοκρατία έχει τη δική της λογική όσο και να θέλουμε εμείς να είμαστε υπεράνω.
Πάντως να γνωρίζετε ότι η Περιφέρεια έχει αποδείξει ότι ανταποκρίνεται στην διασυνδεσιμότητα και την ασφάλεια των περιοχών, όμως πρέπει να γίνει μέσω ενός προγραμματισμού, γιατί δεν έχουμε τα χρήματα στο ταμείο και πιστώνουμε όποτε θέλουμε, οπότε πρέπει να μπει σε ένα πρόγραμμα προτεραιοτήτων.”
Και μείναμε με την απορία : Ποιος κοροϊδεύει ποιόν.
Τα συμπεράσματα δικά σας (!)
Σεβαστή Κωνσταντινίδη Ρεκατσίνα
πρώην Δήμαρχος Καρυάς
Δημ. Σύμβουλος Λευκάδας
με την παράταξη «δίαυλος»
Αν βγαλει ο δημαρχος μια φωτογραφια με το δελτιο που εστειλε στα χερια(τ αρεσουν αυτα) τοτε θα δουμε ποιος εχει δικιο. Ιδού και η ωφελεια μιας φωτογραφιας του!!!
Μες την Λαγκάδα την κατεβασά
ο δρόμος χρονίζει για τα καλά.
Χαρμάνιασαν οι κάτοικοι στα Ορεικά
την Λαγκάδα με αυτοκίνητο να περάσουν πιά.
Τα ορεινά είναι αποκλεισμένα
από Δυτικά
γιατί ο δρόμος της Λαγκάδας
δεν λειτουργεί πιά.
Μέσα απ τον Κάβαλο η διαδρομή
και από τον Δρυμώνα
είναι μπερδεμένη δουλειά
Καλοκαίρι και Χειμώνα.
Τους Τσουκαλάδες βαρύνει
το φορτίο το οδικό
αν πάς μέσα απ τον Κάβαλο
και έχει δρόμο στενό.
Και απ τον Δρυμώνα
είναι μακρυά
είναι πολλά τα χιλιόμετρα
για μια θαλάσσια βουτιά.
Μα γίνει ένα κατασκευαστικό ντού
η Λαγκάδα να φκιαχτεί
ο δρόμος να στερεωθεί
νάναι προσβάσιμη η ακτή.
Πρός αυτή την κατεύθυνση
οι κάτοικοι των ορεινών χωριών
να κάμουν συλλαλητήριο
σαν του 1935 των αμπελουργών.
Αλλά το συλλαλητήριο
νάναι ειρηνικό
δεν αντέχουν κράτος και πολίτες
τον τσακωμό.
Να ενδιαφερθεί και η Ευρώπη
για τον δρόμο αυτό
εκεί που υπάρχει Ελληνική γραφειοκατία
στο συμβούλιο το Ευρωπα’ι’κό.
Να αναλάβουν οι Βρυξέλες
την κατασκευή
Μηχανήματα Cat και BENNATI
να εγκατασταθούν σύντομα εκεί.
Νάναι ερπυστριοφόρα
τα μηχανήματα αυτά
νάναι και με turbo moteur
για νάναι δυνατά.
Τα πλα’ι’νά του δρόμου να σαρώσουν
ο δρόμος να πλατύνει
και με τοιχεία στήριξης μεγάλα
λεωφόρος διπλή να γίνει.
Εκεί τότε θα διέρχονται
και τα μεγάλα ές γιου βί
Μερσεντές μεγάλες
και τα μικρά smart μαζί.
Cabriolet θα διέρχονται
Πόρσε Γερμανικά
εύκολα θα κινούνται χωρίς φόβο
και τα μοτοσακά.
Ο δρόμος αυτός είναι κομβικός
για την δημοκρατία
βαρύνει η απουσία του
την κοινωνική λειτουργία
και πώς ζητούμε πλέον
να ξεπεραστεί η χρεωκοπία
που σαν να μην έφτανε αυτή
ήρθε η κουφάλα η πανδημία.