Για τις καθυστερήσεις στην στην κατασκευή του εργοστασίου της ΜΟΠΑΚ Λευκάδας αναφέρθηκε η περιφερειάρχης Ιονίων νήσων Ρόδη Κράτσα Τσαγκαροπούλου, απαντώντας σε ερώτηση του Θεόδωρου Γαλιατσάτου ο οποίος υπογράμμισε πως δεν έχει γίνει τίποτα για το συγκεκριμένο εργοστάσιο όπου και για τα υπόλοιπα στην περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
Ο ίδιος μάλιστα αναφέρθηκε στην ανησυχία που υπάρχει στη Λευκάδα για το γεγονός πως ακόμα δεν έχει βγει ανάδοχος εξαιτίας των δικαστικών διαφόρων των εργολάβων, “όμως επειδή από συζητήσεις και λόγια που λέτε σε δημόσιες παρουσιάσεις σας, ενδεχομένως προκύπτει ότι υπάρχει επανεξέταση της λειτουργίας των εργοστασίων στα Ιόνια νησιά, ζητώντας να να μάθει τι ακριβώς συμβαίνει κι αν υπάρχει επεξεργασία σε όποιο επίπεδο είτε της περιφέρειας είτε του ΦΟΣΔΑ από συμβούλιο που έχει ορίσει η ίδια είτε το υπουργείο για την κατασκευή των εργοστασίων.
Στην απάντηση της η κυρία Κράτσα έκανε λόγο για ένα μεγάλο θέμα ζητώντας να οριστεί ειδική συζήτηση για αυτό στο μεθεπόμενο περιφερειακό συμβούλιο Ιονίων Νήσων, παρουσία και του γενικού και τεχνικού διευθυντή του ΦΟΣΔΑ για να γίνει μία αναλυτική συζήτηση για το πού πηγαίνει η πορεία.
“Για τη Λευκάδα η υπόθεση βρίσκεται στο διοικητικό Εφετείο, η υπόθεση εκδικάστηκε στις 12-13 Νοεμβρίου και ακόμα περιμένουμε να καθαρογραφεί, καθώς κύριε Γαλιατσάτο δεν επεμβαίνουμε στη δικαιοσύνη.
Σίγουρα υπόθεση αυτή είναι για το βιβλίο Γκίνες, αναδεικνύοντας και αποκαλύπτοντας το πολυδαίδαλο σύστημα της χώρας μας και τις επιπτώσεις που έχει στην υλοποίηση έργων για την προσφορά προς τους πολίτες.
Περιμένουμε να καθαρογραφεί η απόφαση, στη συνέχεια θα πάει για προσυμβατικό έλεγχο στο ελεγκτικό συνέδριο και αυτό που θα προκύψει από τη σύμβαση που θα υπογραφεί με έναν ανάδοχο είναι ότι το εργοστάσιο αυτό δεν ανταποκρίνεται στις νέες προδιαγραφές.
Αυτό που θα μπορούσε να γίνει είναι μία συμπληρωματική σύμβαση στην υπάρχουσα, με κόστος 2,5 εκ. ευρώ, όμως στις συζητήσεις που κάνουμε με το υπουργείο διερωτώμεθα εάν αυτά είναι επαρκή για να μεταφέρουν στο εργοστάσιο τις μετατροπές που χρειάζονται.
Είναι πέντε εργοστάσια στη χώρα μας σε αυτή την κατάσταση και εξετάζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ακριβώς για να δούμε ποια θα είναι η μοίρα αυτών των εργοστασίων.
Θα μπορέσουν να προσαρμοστούν με συμπληρωματικές μόνο συμβάσεις ή θα χρειάζεται να γίνει κάτι παραπάνω, που για να γίνει αυτό θα πρέπει να πάμε σε μία άλλη κατηγορία ταφής 10%, πολύ μακριά από τα σημερινά δεδομένα και φυσικά για το πώς θα εξασφαλιστεί αυτή η χρηματοδότηση.
Καταλαβαίνετε πώς κάτι που ξεκινάει παλιομοδίτικα και δεν λαμβάνει υπόψιν την Ευρωπαϊκή νομοθεσία όπως ξεκίνησε πριν χρόνια το εργοστάσιο της Λευκάδας, καθώς και άλλα πέντε εργοστάσια σε αυτή την κατηγορία στη χώρα μας είναι ένα πρόβλημα για τη νέα εποχή την οποία προσπαθούμε ως χώρα και ως περιφέρεια να ηγηθούμε.
Η υπόθεση του εργοστασίου της Κέρκυρας ξεπέρασε αυτό το δίλημμα, καθώς με την επαναδημοπράτηση που κάναμε, με τα τεύχη δημοπράτησης να έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί θα μπορεί να ενταχθεί στα νέα εξελιγμένα εργοστάσια και δεν θα έχει πρόβλημα χρηματοδότησης.