Τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα 29 ετών, ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη, Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, 31 ετών. Δεκαπέντε λεπτά από την απογείωση κατέπεσε το αεροσκάφος , διθέσιο F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης, ενώ εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση «ρουτίνας» σε χαμηλό ύψος.
Με εντολή του Υπουργού Εθνικής Αμύνης Νικολάου Παναγιωτόπουλου κηρύσσεται τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις, από σήμερα έως τις 2 Φεβρουαρίου 2023, μετά το τραγικό γεγονός που συνέβη το πρωί, με συνέπεια να χάσει τη ζωή του o Υποσμηναγός (Ι) Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας.
SONY DSCΣχετικώς με τη συντριβή του μαχητικού αεροσκάφους F-4Ε Phantom II, ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης δήλωσε:
«Ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη, εκφράζουμε τη θλίψη και την οδύνη μας για την απώλεια του συγκυβερνήτη μετά τη συντριβή μαχητικού αεροσκάφους κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής δραστηριότητος στην Ανδραβίδα. Η σκέψη μας είναι με την οικογένεια του ιπταμένου Υπομηναγού, στην οποία εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας και τα ειλικρινή συλλυπητήριά μας».
Οι αρχές γνωρίζουν που ήταν το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους και εκεί εστιάζουν τις εντατικές έρευνες από αέρος και θαλάσσης στις οποίες μετέχουν 2 ελικόπτερα Agusta ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, 1 ελικόπτερo Σικόρσκι S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και πλωτά μέσα του Λιμενικoύ, ενώ σε μέγιστη ετοιμότητα βρίσκεται ένα C-130 και μια φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού και όπως λένε θα τηρηθεί απόλυτα το πρωτόκολλο έρευνας-διάσωσης.
Μαρτυρία πιλότου ότι δεν έγινε χρήση του συτήματος εκτίναξης
Όπως ανέφερε ο Νο 2 του σχηματισμού της εκπαιδευτικής πτήσης, στην οποία μετείχε το F-4 και ο οποίος ενημέρωσε και για την πτώση, δεν έγινε χρήση του συστήματος αυτόματης εκτίναξης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Δείτε επίσης: Κ. Ιατρίδης για την πτώση του μαχητικού: Όταν πετάς με πολλά G μπορεί να γίνει το ατύχημα – Moυ συνέβη το 1984 (video)
Για τα πιθανά αίτια του ατυχήματος μιλησε στην ΕΡΤ ο αμυντικός αναλυτής, Κώστας Ιατρίδης, ο οποίος είχε επιβιώσει από παρόμοια συντριβή.
«Όταν πετάς με μεγάλες ταχύτητες και κάνεις στροφές, ελιγμούς και με πολλά G ανά πάσα στιγμή υπάρχει το ενδεχόμενο να γίνει το ατύχημα. Μπορεί να υπάρχει και άλλο πρόβλημα, όπως μια βλάβη στα πηδάλια», πρόσθεσε ο κ. Ιατρίδης, επισημαίνοντας ότι αυτό μένει να διευκρινιστεί.
Ρεπορταζ Γ. Σιδερης, Μ. Βασιλάκης
Πηγή: Ertnews.gr
Επί κυβέρνησης ΝΔ Μητσοτάκη 1990-1993 , ένα τότε νέο Mitage 2000 , μετά από βλάβη κατόρθωσε ο έμπειρος πιλότος του να το ρίξει πάνω στις γραμμές του τραίνου, στην περιοχή της Βοιωτίας. Και τότε θεωρήθηκε ηρωική προσπάθεια του έμπειρου πιλότου ο οποίος και διασώθηκε , και μάλιστα σε σημείο που αναφερόνταν στον ημερήσιο τύπο, ότι το mirage 2000 αυτό ήταν επισκευάσιμο.
Την άλλη μέρα, μια κίτρινη εφημερίδα ονόματι τότε Ελεύθερος Τύπος , εφημερίδα που είχε πρωτοστατήσει στην κατάπτυστη τα χρόνια εκείνα εφημερίδα , έγραψε με μεγάλα γράμματα κύριο τίτλο : ”Σάπια τα Μιράζ ”.
Και τούτο διότι τα Μιράζ είχαν παραγγελθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση του πασόκ. Επικεφαλής και κύριος εκφραστής τα προηγούμενα χρόνια της κατάπτυστης δημοσιογραφίας της τότε εφημερίδος , ήταν ένας ακροδεξιός βρωμερός και αναίσχυντος δημοσιογράφος ονόματι Δ. Ρίζος. Ο οποίος αυτός δημοσιογράφος τα χρόνια της δεκαετίας του 2010 με την οικονομική δυσκολία των πολιτών συνελήφθει για χρέη σε κάποιο νησί των Δωδεκανήσων.
Αυτός ο δημοσιογράφο έχει φύγει απ την ζωή εδώ και κάποια χρόνια.
Αυτά πρός γνώση και συμμόρφωση όλων όταν η πολεμική αεροπορία βρίσκεται με τέτοια ( απευκταία ώς ευχή ) ατυχήματα που μετράνε αναντικατάστατες ανθρώπινες ζωές, και μηχανικά μέσα που προασπίζουν την ακεραιότητα της χώρας και την ελευθερία των πολιτών.
Το κόστος απ το κάθε ατύχημα της πολεμικής αεροπορίας όταν χάνονται ανθρώπινες ζωές και δή αεροπόροι ήρωες υπερ πατρίδος είναι δυσαναπλήρωτο.