Αγαπητοί φίλες και φίλοι,
Θα ήθελα να σας ενημερώσω για την παραίτηση μου από την θέση του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
Ας δούμε όμως πως φθάσαμε ως εδώ.
Η τελευταία ενημέρωση από το Δ.Λ.Τ.Λ. για το ‘‘ΚΑΣΤΡΟ’’ στο Δημοτικό Συμβούλιο ήταν στις 13/04/2022 όπου παρουσιάστηκε η μελέτη όπως εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ). Στο Συμβούλιο αυτό διατυπώθηκαν διάφορες απόψεις, όμως από τις παρατάξεις του κ. Δήμαρχου, του κ. Σολδάτου, του κ. Δρακονταειδή και του κ. Λιβιτσάνου δεν διατυπώθηκε πρόθεση για εγκατάλειψη της επένδυσης ή της αξιοποίησης της περιοχής με άλλο τρόπο.
Στη συνέχεια, όπως όλοι γνωρίζετε, άρχισε ένας συστηματικός πόλεμος ανακοινώσεων, ύβρεων κ.λ.π. ‘‘δημοκρατικών πρακτικών’’ από πρωτοβουλίες, ‘‘ομάδες πολιτών’’ ή και μεμονωμένων πολιτών κατά του Προέδρου του Δ.Λ.Τ. και εμένα προσωπικά ως ατόμου.
Φυσικά καταλαβαίνω όσους ιδεολογικά είναι κατά της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και υπέρ της άποψης ότι όλα πρέπει να γίνονται από το κράτος. Δεν καταλαβαίνω όμως αυτούς που λένε ότι ιδεολογικά είναι υπέρ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και πρέπει να αξιοποιηθεί η περιοχή, …‘‘αλλά’’… Και βάζουν ένα ‘‘αλλά’’ για να δημιουργήσουν προβλήματα και τελικά να μπλοκάρουν το έργο.
Πάντως για όλους αυτούς ένα είναι σίγουρο ότι φταίει το Δ.Λ.Τ.Λ. και ιδιαίτερα ο Πρόεδρός του, που κατ’ αυτούς έπρεπε να αγνοήσει την υποχρέωσή του να εφαρμόζει τις ομόφωνες μάλιστα αποφάσεις του Δ.Σ. του Δ.Λ.Τ.Λ. Ίσως θεωρούν ότι το Δ.Λ.Τ.Λ. θα έπρεπε να αφουγκραστεί τις ανάγκες κάθε παράταξης για την επόμενή της ημέρα.
Όλο αυτό το διάστημα κατέθετα τις απόψεις μου αλλά άφηνα τους πολιτικούς να έχουν την πρωτοβουλία γιατί θεωρούσα ότι ήταν ένα σημαντικό θέμα για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Και ενώ δεχόμουν όλη τη κριτική, πολλές φορές και κακόπιστη και προσβλητική, δεν αντιδρούσα για μην δυναμιτίσω την ατμόσφαιρα. Δεν θεωρώ όμως ότι έκανα κάτι περισσότερο από το καθήκον μου. Πίστευα και συνεχίζω να πιστεύω ότι η περιοχή πρέπει να αξιοποιηθεί.
Με τις γνώσεις μου, ως μηχανικός, έκρινα τη μελέτη ως πολύ αξιόλογη και ότι η ολοκλήρωσή της, φυσικά με τις ΑΛΛΑΓΕΣ, ΌΡΟΥΣ και ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ που θα έκρινε απαραίτητες το Δ.Λ.Τ.Λ., θα αναβάθμιζε σημαντικά την περιοχή.
Τονίζω ξανά ότι δυστυχώς στο Λιμενικό Ταμείο η μελέτη ΔΕΝ συζητήθηκε ποτέ για αλλαγές-τροποποιήσεις, όρους ή ό,τι άλλο το Δ.Λ.Τ.Λ θα έκρινε απαραίτητο ως κύριος του έργου.
Λέω την άποψή μου ξεκάθαρα και δεν έχω τίποτε απολύτως να κρύψω.
Όμως, στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο με την απόφαση αρ. 127/2022, αποφασίστηκε να σταματήσει άμεσα η διαγωνιστική διαδικασία και να αναζητηθεί τρόπος να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός ή έκπτωτη η εταιρεία.
Σε εκτέλεση της απόφασης-προτροπής αυτής, το Δ.Σ. του Δ.Λ.Τ.Λ. τη συζήτησε στις 15/11/2022 για ενημέρωση των μελών του και λήψη απόφασης για νομική υποστήριξη για την υλοποίησή της, με δέσμευσή μου η νομική γνωμοδότηση να κατατεθεί το πολύ σε 15 ημέρες. Η πρόταση αυτή συζητήθηκε, θεωρήθηκε απαραίτητη η νομική συνδρομή από εξειδικευμένο γραφείο και ψηφίστηκε ώστε να υπάρχει κατάλληλη νομική κάλυψη για κάθε περίπτωση.
Άλλωστε, σύμφωνα με τα αρ. 281 του Ν.3463/2006 και αρ. 72 του Ν.3852/2010, το Δ.Λ.Τ.Λ. έχει τη δυνατότητα να ζητήσει νομική συνδρομή για ζητήματα ιδιαίτερης σημασίας για τα συμφέροντα του και που απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία.
Ακολούθησαν ανακοινώσεις του κ. Δρακονταειδή και του κ. Σολδάτου. Η στάση του κ. Δρακονταειδή ήταν η αναμενόμενη, ενώ του κ. Σολδάτου είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού άλλη στάση τήρησε στο συμβούλιο, η οποία είναι καταγεγραμμένη στα πρακτικά, και άλλη στη δημόσια ανακοίνωσή του.
Τέλος, συναντώντας τον κ. Δήμαρχο το βράδυ της ίδιας ημέρας διαπίστωσα ότι δεν επιθυμεί πλέον την συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας, ενώ ζήτησε να μην υλοποιηθεί η απόφαση του Δ.Λ.Τ.Λ. για νομική συνδρομή από γραφείο με εξειδικευμένη γνώση για την υλοποίηση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Μάλιστα του ζήτησα εάν επιθυμεί να προτείνει το δικηγορικό γραφείο που ο ίδιος θεωρεί κατάλληλο.
Τονίζω ότι η θέση μου αυτή δεν έχει καμία απολύτως σχέση ως προς την επιστημονική κατάρτιση και αξιοπιστία των νομικών του Δήμου, τους οποίους σέβομαι και είχα άριστη συνεργασία.
Τελικά διαπίστωσα ότι oι πολιτικοί της Λευκάδας, αυτή τη χρονική στιγμή, διοίκηση και αντιπολίτευση, βρίσκονται στο ίδιο κλίμα. ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ, τουλάχιστον στον παρόντα χρόνο, ο καθένας για τους δικούς του λόγους, και θέλουν να σταματήσει κάθε ενέργεια άμεσα. Έτσι πρώτος ο κ. Δρακονταειδής, που την δική του διακήρυξη και απόφαση παραχώρησης προχώρησε το Δ.Λ.Τ.Λ., στη συνέχεια ο κ. Σολδάτος και τώρα ο κ. Δήμαρχος άλλαξαν τη θέση τους για την επένδυση.
Φυσικά ο καθένας δικαιούται να αλλάζει άποψη και θέση αλλά αυτό, κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν πρέπει να εξαρτάται από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα και πολιτικές σκοπιμότητες, ειδικά για όσους βρίσκονται σε κρίσιμες θέσεις και παίρνουν αποφάσεις για την ανάπτυξη και το μέλλον του τόπου. Ή μήπως ισχύει το αντίθετο;
Μερικοί συμπολίτες μας ίσως αναρωτηθούν γιατί ενώ το Δ.Λ.Τ. έχει κι άλλα έργα, το ‘‘ΚΑΣΤΡΟ’’ να ‘‘μονοπωλεί’’ την απόφασή μου για παραίτηση. Πράγματι, έχουν είτε ολοκληρωθεί ή δρομολογηθεί έργα όπως η αξιοποίηση του λιμένα Λευκάδας με την τοποθέτηση των προβλητών, η διόρθωση-ολοκλήρωση πρότασης του Master Plan για διαπλάτυνση του λιμανιού από το πλοίο ‘‘ΠΕΙΡΑΤΕΣ’’ μέχρι τη ‘‘ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ’’, η τοποθέτηση αισθητήρων στους λιμένες Λευκάδας και Νυδριού και η λειτουργία τους με σύστημα online διαχείρισης θέσεων, μελέτες αποκατάστασης ηλεκτρολογικών & υδραυλικών δικτύων με τοποθέτηση και Pillars σε Σύβοτα, Σπήλια, Βαθύ, Αθερινό, προϋπολογισμού πάνω από 1.000.000 €, μελέτες περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές, πυρόσβεσης σε όλα τα λιμάνια κ.α.
Δυστυχώς, η αλλαγή στάσης των πολιτικών και η τροπή που πήρε το θέμα του ‘‘ΚΑΣΤΡΟΥ’’ δεν μου αφήνει περιθώρια συνεργασίας μαζί τους και συνεπώς δεν μπορώ να συνεχίσω να εργάζομαι στο Λιμενικό Ταμείο.
Προσωπικά ήταν τιμή μου να υπηρετήσω τον τόπο μου για ακόμα μία φορά.
Ευχαριστώ θερμά όλα τα μέλη του Δ.Σ. για την συνεργασία τους και ιδιαίτερα το προσωπικό του Δ.Λ.Τ.Λ. την κα. Διαμάντη και την κα. Μιχελή για την πολύτιμη βοήθειά τους.
Τέλος ευχαριστώ όσους Λευκαδίτες, φίλους και μη, στάθηκαν δίπλα μου όλη αυτή την περίοδο, ο καθένας με τον δικό του τρόπο.
Σπύρος Κ. Καρβούνης
ΥΓ. Ας μην ξεχνάμε ότι τα περισσότερα έργα ανάπτυξης που έγιναν στο τόπο μας έγιναν παρά τις αντιδράσεις που υπήρχαν.
Ισως ειμαι ο μονος που θα το πω. Ο Καρβουνης ειναι ο αποδιοπομπαιος τραγος για να σωθει το ναι= Οχι του δημαρχου.Τι θελει αυτος ο ανθρωπος, ποιος το ξερει. Ο Καρβουνης ηθελε την επενδυση οπως λεει. Μα ο δημαρχος τι θελει τελος παντων.Πρωτα κανει κολπα να γινει η επενδυση κι οταν καποιοι απο την κοινωνια λενε οχι, κανει επίσης κολπα , δεν εχει θεση, και αγεται και φερεται.Δημαρχο θελουμε,οχι τροχονομο
Η αντίδραση στην παραχώρηση του Κάστρου ουσιαστικά προεκλογικά , μπαίνει στην υπηρεσία της παραχώρησης μετεκλογικά άμεσα.
Για τούτο έγινε και η αντίδραση στην παραχώρηση.
Πώς και που μεθοδεύτηκε αυτή η αντίδραση στην πσραχώρηση δεν μπορεί βέβαια να είναι βατό, αλλά και μόνο η σφοδρότητα της αντίδρασης στην παραχώρηση σποδεικνύει την μεθόδευση.
Η αντίδραση στην παραχώρηση κσι μόνο που εκδηλώθηκε, ουσιαστικά νομιμοποιεί και υποβάλει προοπτικά το αντιθετό της. Δηλαδή την παραχώρηση. Για τούτο και εκδηλώθηκε ώς αντίδραση.
Μέσα που σε αυτό το παίγνιο , οι αντιδρούσες μειοψηφίες ή πλειοψηφίες , ουσιαστικά δεν επιδιώκουν τίποτα άλλο παρά να πλασσαριστούν οι ίδιες ώς παράμετροι την επόμενη μέρα της παραχώρησης. Και βέβαια ώστε αυτές οι μειοψηφίες ή πλειοψηφίες που αντιδρούν στην παραχώρηση να μην χάσουν την δυνατότητα παρέμβασης και τυχόν ωφελήματα έναντι των αντίστοιχων πλειοψηφιών ή μειοψηφιών που εξ αρχής είναι υπερ της παραχώρησης.
Στο Κάστρο συμφωνούν και οι της αντίδρασης ( άρνησης) παραχώρησης και οι της κατάφασης παραχώρησης, συμφωνούν ότι διαφωνούν. Δηλαδή διαφωνούν στην μορφή για να συμφωνήσουν στο περιεχόμενο ( παραχώρηση).
Θα ιδούμε .. στην πορεία.
Γιατί ο παραιτηθείς πρόεδρος του ΛΤ δέχτηκε να αναλάβει ,αν το θέμα Κάστρου είχε προκύψει πρίν??
Ή γιατί το θέμα Κάστρου ώς προκύρηξη έγινε επί θητείας του, αν έγινε επί θητείας του ??
Να απαντήσει σε αυτό και όχι με τεχνικρς επί της διαδικασίας αναφορές και ίδιες εκτιμήσεις.
Για την νέα αν υπάρξει στελέχωση του ΛΤ να γίνει Εθνικός διαγωνισμός , και η οργάνωση του διαγωνισμού να ανατεθεί σε κάποια απ τις εταιρεες διαγωνισμών που δραστηριοποιούνται διεθνώς.
Γιατί προκυρήχθηκε η παραλία Κάστρου ???
Που σκόπευαν αυτοί και όσοι την προκύρηξαν ??
Γιατί την ανακάλυψαν ότι μπορούσε να προκηρυχθεί ??
Ποιοί είναι αυτοί που την ανακάλυψαν ώς προκηρύξημη τοποθεσία ??
Γιατί εμπλλεκόμενοι στην προκύρηξη είτε εξ αρχής είτε ώς συνέχεια παραιτούνται ??
Γιατί ανέλαβαν καθήκοντα σε κάθε θέση σχετιζόμενα με την προκυρηχθείσα παραλία ??
Παρουσιάστηκαν ποτέ στην Δημοτική συνελεύση μελέτες εφικτότητας και σκοιμότητας στο πλαίσιο του τουριστικού παραγωγισμού της Νήσου, που να οδηγούσαν στην αναγκαιότητα της προκύρηξης της περιοχής Κάστρου ?? Το τελευταίο είναι κρίσιμο προστάδιο προγραμματικό του κάθε επιχειρήματος σε δημόσιο ιδιαίτερα χώρο?? Και αν υπάρχουν αυτές οι μελέτες σκοπιμότητας και εφικτότητας να κατατεθούν δημόσια παντού. Για να γίνει ο κοινωνικός διάλογος.
Γιατί σε κάθε παραλία της Ανατολικής πλευράς δίδονται άδειες θαλάσσιων παιχνιδιών και εκμισθώσεως σκαφών?? Να δοθούν και εδώ οι μελέτες σκοπιμότητας και εφικτότητας μέσα στον τουριστικό της Νήσου παραγωγισμό ??
Δηλαδή η περιρέουσα ατμόσφαιρα ώς γνώμη και άποψη και ενδιαφέρον των πολιτών κσι Δημοτών , δεν είναι βασικό στοιχείο της πολιτικής που πρέπει να αφουγκράζονται οι πολιτικοί??
Ή μήπως η πολιτική πρέπει να ασκείται από τις φωτισμένες δεσποτείες και αυτόκλητους σωτήρες ή θεσηθήρες κάθε φορά.
Και όταν ο κος Καρβούνης ανέλαβε -δέχτηκε να αναλάβει δεν τον πίεσε κανείς- την θέση επικεφαλής ΛΤ ,σχετικά με τα θέματα που βρήκε αν βρήκε το θέμα Κάστρου ή αν προκύρηξε το θέμα Κάστρου τι έκανε για να παρουσιάσει πλατιά την μελέτη σκοπιμότητας και εφικτότητας που υπήρχε-αν υπήρχε- ή υπήρξε , ώστε να ενημερωθούν οι δημότες , και να πεισθούν πιότερο για το ορθό της παραχώρησης??
Τον πρόεδρο του ΛΤ τον παραίτησε η δημοκρατική συμμετοχική πράξη των πολιτών της Λευκάδος, ώς ενδιαφέρον των πολιτών για τα κοινά του τόπου των. Και αυτή την συμμετοχή των πολιτών ζητάει η ίδια η πολιτειακή συνταγματική δημοκρατική οργάνωση της χώρας απ το 1974 και μετά.
Τα περί ορθολογισμών που μόνον οι φωτισμένοι δεσπότες γνωρίζουν για το καλό των πολιτών, οι οποίοι πολίτες δεν γνωρίζουν το συμφέρον τους και το καλό τους , είναι κούφια λόγια και φιοριτούες μπαλαμούτια θεατρινισμοί κακοπαιγμένοι.
Εγώ περιμένω τις απόψεις του καθηγητή κ. Μεσσηνη…και την νέα δημοσκοπηση του….Άμα δεν διαβάσω κ. Μεσσηνη και δεν δω και μετρήσεις 16 για 1 δεν πιστεύω τίποτε…
Θα γίνει η σφυγμομέτρηση και θα εφαρμοστούν οι συνθήκες Μπέ’ι’ς στις κατανομές στατιστικής και πιθανοτήτων στην τεχνική της σφυγμομέτρησης.
Μια και οι συνθήκες ( θεώρημα Μπέ’ι’ς) αποτελεί αξιόπιστην μέθοδο εξαγωγής στατιστικά αξιόπιστων πιθανοτήτων με βάση αποσπασματικές πληροφορίες. Το σημαντικό ότι όσο δεν υπήρχαν κομπιούτερς δεν είχε καμμιά πρακτική εφαρμογήβ το θεώρημα Μπέ’ι΄ς αλλά τώρα με τους υπολογιστές αναδείχτηκε ώς βασικό εργαλείο, συμπερασμάτων από σκόρπιες πληροφορίες, οδηγεί στο ότι.. πρέπει να θέμα Κάστρου να εκφραστούν πολλές πάμπολες απόψεις αποσπασματικά για να μπορούν να βοηθηθούν τα συμπεράσματα που θα εξαχθούν ώς πιότερα αξιόπιστα.
Στα Ελληνικά πανεπιστήμια και δή στις οικονομικές σχολές που είχαν ένταση στατιστικής και μαθηματικών και πιθανοτήτων, τα χρόνια πρίν την γενίκευση της χρήσης των υπολογιστών, δεν διδασκόνταν οι συνθήκες ΜΠέ’ι’ς.
Ο Τόμας Μπέ’ι’ς ήταν κληρικός αιδεσιμότατος τον 18ο αιώνα στην Αγγλία απ την περιοχή του Κέντ , με χαρισμα ώς ιερωμένος και μαθηματικό τάλαντο.
Είναι σίγουρο ότι σωστά αναμένονται τα αποτελέσματα της νέας δημοσκόπησης , για να υπάρχει πιότερη πληροφόρηση και πιότερη κατανόηση και στα εδαφικά πκαι πληθυσμιακά άκρα της Νήσου .. σαν τα Αθανοδράγανα Εγκλουβή Ά’ι’ Λιό Ηνωμένες πολιτείες ή Δαυλιάνια.
Να γίνει κσι τζόγος στοιχηματικός 10 πρός 1 ή παραπάνω 15 πρός 1 ή 30 πρός 1 , για το ποσοστό πιυ θα βγάλουν οι μετρήσεις.