Την ταλαιπωρία και τις καθυστερήσεις στις οποίες υπόκεινται διάφοροι επενδυτές που χτίζουν ξενοδοχειακά καταλύματα στη Λευκάδα ανέδειξε ο Μάκης Μελάς σε χθεσινή του ερώτηση στο δημοτικό συμβούλιο, έχοντας μία σφοδρή αντιπαράθεση με τον δήμαρχο Λευκάδας Χαράλαμπο Καλό.
Όπως ανέφερε έχει υποβληθεί στο δήμο Λευκάδας από την 1η Μαρτίου του 2022 μία αίτηση από μία εταιρία που κατασκευάζει ένα ξενοδοχείο στο Αθάνι στο όριο με τον Δράγανο.
Σύμφωνα με τον Μάκη Μελά έχουν κατατεθεί πολλά mail σε συγκεκριμένες ημερομηνίες που ανέφερε.
Η αναφορά αυτή προκάλεσε την αντίδραση του δημάρχου Λευκάδας Χαράλαμπου Καλού, ο οποίος ρώτησε τον Μάκη Μελά αν αυτά τα e-mail απευθύνονται στον ίδιον.
Ο Μάκης Μελάς ανταπάντησε ότι μπορεί να είναι προς τον ίδιον στον Δήμαρχο ωστόσο ο ίδιος τα έχει στην κατοχή του.
Η διαπίστωση αυτή προκάλεσε μία οξεία αντιπαράθεση μεταξύ των δύο ανδρών με τον Μάκη Μελά να αναφέρει πως σύμφωνα με τα συγκεκριμένα mail ότι μετά από έναν χρόνο και ενώ ο δήμαρχος Λευκάδας έδωσε εντολή στις υπηρεσίες του δήμου μέσα σε 10 μέρες να δοθεί βεβαίωση, έχουν περάσει 110 μέρες και υπηρεσία σας με τον κύριο Βραχνούλα τον οποίο έχω καταγγείλει ξανά στο δημοτικό συμβούλιο λέει ότι δεν υπάρχει ο δρόμος που έχει δημιουργηθεί με πρόγραμμα Leader το 1994 και μας λέτε ότι είστε υπέρ των επενδύσεων.
“Δεν μπορείτε να μου κάνετε παρατήρηση για ποιο λόγο έχω τα mail από τη στιγμή που δεν τα κατέθεσα.
Εγώ έχω ιστορία στην αυτοδιοίκηση πάντα μιλάω σωστά και με στοιχεία.
Άμα θέλετε μπορώ να καταθέσω τα email και να μάθει ο κόσμος τι λένε μέσα μπορώ να καταθέσω και μπορώ να πω και τα υπόλοιπα που έχουν συμβεί στα παρασκήνια!!!!
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ πρόκειται για μία επένδυση ενός Βέλγου επιχειρηματία ύψους 4 εκατομμυρίων ευρώ, χρήματα τα οποία έχουν παγώσει εξαιτίας αυτού που περιέγραψε ο Μάκης Μελάς.
Ο επιχειρηματίας επιθυμεί με δικό του κόστος να ενισχύσει τον δρόμο που φτιάχτηκε μέσω πρόγραμμα leader το 1994 μία επένδυση που θα κοστίσει περίπου 380.000 ευρώ.
Μετά από όλη αυτή την πολύμηνη καθυστέρηση όπως ανέφερε ο δημοτικός σύμβουλος Μάκης Μελάς οι υπηρεσίες του δήμου απάντησαν πως ο δρόμος αυτός είναι δασικός!!!!
Μάλιστα από την πλευρά του επιχειρηματία εκφράστηκε η έντονη δυσαρέσκεια για την απάντηση αυτή των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Λευκάδας, λέγοντας χαρακτηριστικά πώς μετά από 12 μήνες αναμονή η απάντηση αυτή είναι εντελώς απαράδεκτη.
Στο email γίνεται αναφορά για δέσμευση της υπηρεσίας στις 10-10-2022 ότι η απάντηση θα δωθεί μέσα σε 10 μέρες, και η απάντηση με την διαπίστωση ότι πρόκειται για ΔΔ, ήρθε μετά από 5 μήνες.
Μάλιστα σύμφωνα με το email υπήρχε εντολή του δημάρχου Χαράλαμπου Καλού τον περασμένο Οκτώβρη μπροστά σε συνάντηση 12 ατόμων να περαστούν αυτοί οι δρόμοι στο κτηματολόγιο.
Επίσης αναφέρεται ότι ο συγκεκριμένος δρόμος είχε διανοιχτεί με ενέργειες και έγγραφα από τον τότε δήμαρχο Γεράσιμο Μελά το 1994.
Στην επιστολή του ο εκπρόσωπος του Βελγίου επιχειρηματία ζητάει από τον Δήμο Λευκάδας να πάρει θέση αν ο νόμιμα ανοιγμένος υφιστάμενος δρόμος από τον Δήμο Λευκάδας θεωρείται δασικός.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Βέλγος επιχειρηματίας περίμενε 18 μήνες για την άδεια δόμησης κι άλλους 12 μήνες για την απάντηση των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Λευκάδας ότι ο δρόμος είναι δασικός.
Ο ίδιος έχει καταθέσει 4 εκατομμύρια σε τραπεζικό λογαριασμό για την επένδυση αυτή και όλοι εμείς εύλογα αναρωτιόμαστε πως όλα αυτά τα χρήματα θα διοχετευθούν στην τοπική αγορά του νησιού.
Σύμφωνα πάντως με την τοποθέτηση του Μάκη Μελά στο δημοτικό συμβούλιο υπάρχει πλούσιο παρασκήνιο το οποίο θα είχε ενδιαφέρον κάποια στιγμή να δοθεί στη δημοσιότητα.
Στην απάντηση του για το θέμα ο δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Καλός δεν απάντησε επί της ουσίας και παρότρυνε τον Μάκη Μελά να προβεί σε όποια ενέργεια κρίνει ο ίδιος σκοπίμη, αλλά σε ότι αφορά το ποιος είναι κατά των επενδύσεων μάλλον δεν κοιτάξατε προς την σωστή κατεύθυνση, συμπλήρωσε.
Είναι γεγονός πώς αυτές οι παθογένειες ταλαιπωρούν πολλούς επιχειρηματίες που θέλουν να επενδύσουν στο νησί. Αντιλαμβάνεται ο καθένας πως αυτές οι επενδύσεις τονώνουν την τοπική οικονομία, ενισχύουν το τουριστικό μας προϊόν και μας καθιστούν ένα ανταγωνιστικό νησί απέναντι στα άλλα νησιά του Ιονίου.
Πολλοί διαπιστώνουν πως η Λευκάδα μένει πίσω σε τουριστικές υποδομές, συγκεκριμένα φέρνουν το παράδειγμα της Ζακύνθου η οποία τα τελευταία χρόνια κάνει άλματα σε ξενοδοχειακά καταλύμματα , ενώ στη Λευκάδα αντιμετωπίζουν πάρα πολλά προβλήματα και κωλυσιεργίες όπως αυτές που περιέγραψε ο Μάκης Μελάς.
Δεν είναι τυχαίο ότι και με αφορμή το τουριστικό περίπτερο Λευκάδας, άλλη μία σημαντική επένδυση εκατομμυρίων έχει μπει σε μία μεγάλη δικαστική περιπέτεια.
Και επειδή μπαίνουμε σε προεκλογική περίοδο νομίζω πως οι θέσεις όλων των παρατάξεων θα πρέπει να είναι ξεκάθαρες επάνω σε αυτό το ζήτημα, με τις υπηρεσίες του δήμου να είναι φιλικές σε αυτή την κατεύθυνση και όχι να αποτελούν τροχοπέδη σε όποια επενδυτική προσπάθεια.
Νσ γίνει πεντάστερο ξενοδοχείο σκεί που οδηγεί κ δρόμος αυτός. Κσι να κοπούν και οικόπεδα κατά μήκος του δρόμου.
Να ανέβει η αξία γής και όλη η περιοχή να γίνει υπερζηλευτή τουριστική.
Nα προχωρήσει ο δρόμος και η επένδυση του Βέλγου επιχειρηματία.
Η περιοχή θα πάρει φήμη και παλατεία, θα αξιοποιηθεί και θα προκύψουν μεγάλα οικοπεδικά εισοδήματα , και τουριστικοποίηση άνω του μέσω ποιοτικού επιπέφου τουρισμού.
Εφ όσον το κράτος έριξε τότε χρήματα- και μάλιστα από Ευρωπαικά προγράμματα- δεν μπορεί τώρα να υστερεί διότι πάνε χαμένα αυτά τα χρήματα τα 4χαρτιά ( χαρτί = εκατομμύριο δραχμές τότε), και δείχνει και κρατική ασυνέχεια και ασυνέπεια. Και για να αποφύγει η χώρα για την περίπτωση αυτή τον Ευρωπαικό έλεγχο απ τον όλαφ , ( γιατί σπαταλήθηκαν τα χρήματα χωρίς προοπτική ) πρέπει η διάνοιξη του δρόμου και η δημιουργία υποδομών ρείθρα – πεζοδρόμια άσφαλτο ηλεκτρικό νερό τηλεφωνία αποχέτευση να προχωρήσει.
Αυτό σημαίνει κρατική διοικητική συνέχεια και συνέπεια που αποτελεί και μοντέλο διδαχής απ το κράτος στους πολίτες για να εμπεδώνεται η ατομική και συλλογική συνέπεια μεταξύ πολιτών και κράτους.
Ο κίνδυνος ΄ώστε αυτά τα 4 χαρτιά ( 4 εκατομμύρια δραχμές τότε – ικανή δαπάνη σε τότε νόμισμα – ( ευρώ 11738,82 σε αξιακή αναντιστοιχία σήμερα ώς αγοραστικό ευρώ ) να αυξήσουν το δημόσιο χρέος – αν δεν συνπεριλήφθηκαν και αυτά στο δημόσιο εξωτερικό χρέος το 2010.
Αντιστοιχία διαβιωτική τα 4 χαρτιά ( 4 εκατομμύρια δραχμές τότε) είναι σήμερα 25-30 χιλιάδες ευρώ. Και αυτά δεν τα πετάνε έτσι αφημένα μέσα σε αδιαμόρφωτους λόγγους τελικά.
Η περιοχή αυτή στην Νότιο Δυτική Λευκάδα , έχει ανάγκη αναβάθμισης πληθυσμιακό επιχειρηματικής , διότι θα αποτελέσει δημιουργική συνθετική παραγωγικό οικονομική αντίστοιξη στο ανεπτυγμένο Ανατολικό μέρος της Νήσου , πρός κοινό ώφελος και της Ανατολικής και της κεντρικής ημιορεινής και ορεινότερης Λευκάδος συνδετικά με την αξιοποίηση αυτού του Νότιο Δυτικού μέρους,. Θα εισφέρει στην εγκαρσιότητα λειτουργικά της Ν΄ησου με απορροή εξωτερικών οικονομιών και για την ορεινή Λευκάδα ώς διαμεσολάβηση από Ανατολικά σε Δυτικά.
Η άποψη για μη παραμέληση του δρόμου αυτού είναι μια βασική άποψη που δείχνει την ανάγκη για ανάδειξη αυτού του μέρους ( του Νοτιοδυτικού της Νήσου , που ουσιαστικά σύρει και το κεντρικό ορεινό ημιορεινό.
Αυτή η άποψη της παραγωγικής κοινωνικής πληθυσμιακής ανασυγρότησης συνθετικά στην Λευκάδα, ήταν ενεργή και προσπάθησε για αυτήν παλαιότερος Βουλευτής της ΝΔ τα χρόνια της δεκαετίας του 2000 , αναφερόμενος την εμφατικά και δημόσια τότε.
Αλλά οι εξελίξεις της και της πολιτικής του τόπου και της κρατικής κεντρικά διαχείρησης δεν την προώθησαν.
Μα τωρα ο δήμαρχος τι θελει να παραστησει. Εβαλε ενα παιδι και του λεει οτι όλα ειναι δασικά ή του δήμου. Αν σκεφτόταν ποσες χιλιαδες γιδια υπηρχαν στη Λευκαδα, δεν θα ξεστόμιζε σαχλαμάρες και μάλιστα σ ενα ανθρωπο που ανοιξε αυτο τον δρομο. Στα γραφεία δημαρχε δεν θα γνωρισεις ποτέ το νσί. Κάτσε εκει πέντε μηνες ακόμα κι άντε γειά…Μετρήθηκες λίγος
Ειναι πολλα τα λεφτα Μαλλια…
Ποιοι τα περνουν δεν ξερω , για να λενε οτι υπαρχουν δρομοι μεσα απο τα χωραφια του κοσμου, για να ερθει ο Ξηρομερητης να κονομισει με τα εκατομμυρια του και οι υπολοιποι να χασουν ακομα κ ενα χωραφακι..
Να γίνει η επένδυση. Και για να γίνει ο επενδυτής να βρεί υποδομές. Το κράτος τις προετοιμάζει τις υποδομές για να προσελκύσει επενδύσεις.
Όπως το κράτος πληρώνει και τους Δήμους ώς υπουργεί εσωτερικών . Και οι δήμοι δεν είνσι κράτος, είναι δημόσιο νομικά μεν πρόσωπο, αλλά όχι κράτος. Και για τούτοβοι δήμοι έχουν την αποψή τους, που είναι μερική ή ειδική αλλά όχι καθολική .Όπως καθολική είναι η άποψη του κράτους.
Προς Λάκη Πισωχωριτη…καλύτερα θα ήταν να γράφεις με το όνομα σου….και το επίθετο σου..Αν δεν κατάλαβες από όσα διάβασες η άκουσες δεν έχω ευθύνη…Εισαι περιορισμένης νοημοσύνης..Ο δρόμος υπάρχει διανοιγμενος από το 1994 με ευρωπαϊκό πρόγραμμα LEADER με ανάδοχο , με επιβλέποντα μηχανικό , με αναλυτικές επιμετρησεις , και στη κυκλοφορία από τότε…Μπες στους χαρτες google να τον δεις διαχρονικά..ρώτησε όποιον κάτοικο από το Αθάνι η το Δράγανο και δεκάδες κυνηγούς …Τα υπόλοιπα περί πολλών χρημάτων , περί Ξηρομερίτου κλπ δεν με αφορούν…Στο χώρο του Δήμου ψάξε να βρεις ποιοι ενδιάμεσοι θέλουν μίζες για να κάνουν αγορά αυτοκινήτου…τελικά το μόνο που θα σου πω για το πρόσωπο σου , είναι πως εισαι…Λαλάκης μ όσα γράφεις…
Από άποψη Πισωχωρίτικη τι περιμένει κάποιος πέρα από καχυποψία και αναφορά σε λεφτά. Μπα και μπορεί νάναι διαφορετική??
Το λέει ο όρος “” πίσω απ τα χωριά”” δηλαδή ούτε καν από χωριό .
Ο κόσμος ζεί ή στα χωριά ή στις πόλεις σε όλο τον πλανήτη. Χεν απαγορεύει κσι κανένας όμως κάποιος να θέλει να ζεί , πίσω απ τον κόσμο.
Θα έρθει μια μέρα που θα τα πουλάτε και δεν θα τα αγοράζει κάνεις!Μικρόνοοι,άνθρωποι των εκπτώσεων.”Τό σχοινί του χωριάτη μονό δεν φτάνει,διπλό φτάνει και περισσεύει”έλεγαν αυτοί πού ήξεραν!Πάρτε τα πληθωρικά παλιόχαρτά και ξεπουλήστε,κάψτε όσο μπορείτε πιο πολλά.Με το νόμο πάντα!Σας λυπάμαι…..
Να πουληθεί ότι είναι εκμεταλεύσιμο.
Και η περιοχή εκεί είναι εκμεταλεύσιμη επενδυτικά.
Το ευρώ δεν είναι πληθωρικό ούτε πληθωρισμένο.
Γιατί στα Βαρδάνια ή στου Καλιγόνι ή στον Μαρκά έχουν αξία και στο Αθάνι Λευκάτα δεν έχουν ??
Γιατί πέφτουν χρήματα για τον Άγιο Σπυρίδωνα σφην πλατεία, και να μην πέσουν στην περιοχή αυτή της Νότιας Λευκάδος?
Τι είναι μέσα στην πόλη μπούτσκοι και θέλουν βοήθεια με χρήματα, ή δανδήδες λου τραβάνε χρήμα απ τα κρατικά ταμεία??
Απ υο Αθάνι και κάτω πρέπει να γίνει 5άστερος τουριστικός οικισμός ώς τον Λευκάτα .
Τι θέλουν οι αντιδραστικοί κατάμαυροι της νοσταλγικής χορταριασμένης ανέχειας και οπισθοδρόμησης?? Και αυτοί της κατοχής των εδαφών της πράσινης πλέον ζούγκλας , γιατί δεν πάνε να καθαρίσουν και να ξελογγόσουν τα χωράφια των, τα οποία δεν θέλουν να πωληθούν??
Τουριστική επενδυτική και οικοδομική αξιοποίηση τηα περιοχής άμεσα πρέπει να αρχίσει.