Μοιραστείτε το:
Την τοπική επικαιρότητα κλήθηκε να σχολιάσει στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 ο δημοτικός σύμβουλος Μάκης Μελάς.
Ο ίδιος χαρακτηρίζει προκλητικές τις ενέργειες του δασάρχη για την υποβολή δήλωσης δικαιωμάτων ιδιοκτησίας υπέρ του δημοσίου.
“Με το που καταχωρήσει στο κτηματολόγιο αυτά που είναι χαρακτηρισμένα ΔΔ στην ουσία δεσμεύει περίπου 178.000 στρέμματα, πολλά από αυτά είναι ιδιωτικά και πολλά του δήμου.
Το δημόσιο δεν έχει τίποτα στη Λευκάδα εκτός από το δάσος των Σκάρων που θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι έχει, το επαρχιακό δίκτυο εκεί που έχει πληρώσει τις απαλλοτριώσεις και ότι άλλο είναι δικό του το διαχειρίζεται η Κτηματική υπηρεσία.
Αυτό που έκανε ήταν προκλητικό, διότι κάποιος που έχει 4 στρέμματα εάν του βάλει επικάλυψη στην άκρη που ήταν Δ.Δ πλέον αμφισβητεί την ιδιοκτησία του και δεν έχει το οικόπεδο του αρτιότητα.
Αυτό που ψιθυρίζεται ότι όσοι έχουν τίτλους πριν από το 2001 θα δικαιωθούν, ο δήμος και να έχει θα πρέπει να τρέχει στα δικαστήρια.
Εγώ σε μία επικοινωνία που είχα με τον βουλευτή Λευκάδας Αθανασίου Καββαδά παρουσία αρκετών, είπα ότι “θα πρέπει να τον αποσπάσουν από τη Λευκάδα σε κάποιο υπουργείο, να αποσύρουν αυτή την ανάρτηση να τελειώσει αυτή η ιστορία να περάσουν οι εκλογές, γιατί αυτό θα έχει και εκλογικό αντίκτυπο και για τον ίδιο και όχι εμένα, αλλά και το κόμμα που θα κληθεί να υπηρετήσει.
Επίσης αποτελεί και πρόκληση στην περιουσία των φτωχών ανθρώπων της Λευκάδας, καθώς προχθές είχαν άλλη περιπέτεια μετά κατά παρέκκλιση επάνω στους επαρχιακούς δρόμους, που έτρεχαν να πληρώσουν για να κατοχυρώσουν δικαιώματα.
Δυστυχώς ο κύριος δασάρχης δείχνει ότι δεν υπολογίζει κανέναν. Η Λευκάδα έχει πληρώσει τους προηγούμενους δασάρχες πολύ ακριβά , για την περιουσία του που είναι καταγεγραμμένη σε συμβολαιογραφεία και υποθηκοφυλάκεια.
Το δημοτικό συμβούλιο σε συνεδρίαση του Σαββάτου θα αποφασίσει για τα του δήμου και όχι για τις ιδιωτικές περιουσίες.
Στο ερώτημα αν δεν το έπραττε αυτό ο δασάρχης θα μπορούσε να κατηγορηθεί για παράβαση καθήκοντος, ο Μάκης Μελάς απάντησε ότι γιατί δεν συμβαίνει το ίδιο και για τον δασάρχη Ζακύνθου και Κεφαλονιάς που είμαστε τα ίδια χωριά.
Πού βρήκε το δημόσιο 178.000 στρέμματα; Υπάρχουν πολλοί συμπολίτες μας που έφυγαν από τη Λευκάδα και άφησαν τα χωράφια τους ακαλλιέργητα, είναι δυνατόν να επιστρέψουν στο νησί και να μην τα βρούν;
Αυτά τα είχαμε εξηγήσε στον υφυπουργό Αμυρά, παρουσία της κυρίας Κράτσα, του δημάρχου Λευκάδας ήταν και άλλοι παρόν.
Εγώ αντιλαμβάνομαι ότι βουλευτής Λευκάδας είναι σε πολύ δύσκολη θέση για να χειριστεί αυτή την υπόθεση. Αυτό συμβαίνει μέσα σε μία προεκλογική περίοδο και μπορεί αυτή τη στιγμή ο βουλευτής να είναι φαβορί για να κερδίσει την έδρα, όμως μπορώ να σου πω πως και τον Θοδωρή μπορεί να γυρίσουν outsider.
Ο Μάκης Μελάς αναφέρθηκε και στην αλλαγή αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου που είχε παραχωρήσει συγκεκριμένο χώρο κάτω από την κερκίδα στον τηλυκράτη για να φτιάξει το αρχείο του.
Υπήρχαν πάρα πολλές πιέσεις, για παράδειγμα ο κύριος Τάσος Γαζής έδινε το λόγο του και διαβεβαιώνει ότι θα ψηφίσει υπέρ του Τηλυκράτη και στη συνέχεια ψήφισε παρών. Ο ίδιος αιτιολόγησε την απόφασή του ότι είναι και πολιτικός και πρέπει να ισορροπεί σε ένα σκοινί.
Σήμερα βρίσκεται στο νοσοκομείο το εύχομαι να είναι καλά με την περιπέτεια της υγείας του.
Ο Ευτύχης Ζουριδάκης υπέγραψε την αίτηση σύγκλησης του δημοτικού συμβουλίου, την προηγούμενη φορά ψήφισε να παραχωρηθεί ο χώρος στον Τηλυκράτη κενό στο συμβούλιο τοποθετήθηκε υπέρ της ομάδας, τον πίεσαν και το έβαλε στα πόδια, γιατί ενδιαφέρεται να είναι υποψήφιος με την περιφέρεια και οι δικοί του τον εκδίωξαν για να μην ψηφίσει.
Όλο αυτό έχει περάσε, ο Τηλυκράτης θα βρει το δρόμο του θα πάει σε έναν άλλο χώρο μέσα στην πόλη θα βάλει την παλιά του σημαία, τις φωτογραφίες του και τα έπαθλα του και θα πηγαίνει ο κόσμος να τον βλέπει.
Πλέον είδαν όλοι ότι δεν μπορούν να γίνουν οι διάδρομοι, ας πιέσουν να γίνει το γυμναστήριο.
Πρέπει να πω πως η όλη διαδικασία σύγκλησης του δημοτικού συμβουλίου ξεκίνησε από το Λάμπρο Κοσμά από τις 4 Γενάρη. Όμως πλέον δεν χρειάζεται να το ψάχνουμε ότι έγινε έγινε.
Επειδή τον είχατε καλεσμένο την προηγούμενη εκπομπή, δεν θα πω τίποτα εναντίον του, είπε όμως το ότι πουθενά δεν είπε για συνταγματικά δικαιώματα.
Πρέπει να πω όμως πως ήταν εισηγητής και εισηγούμενος είπε ότι το δημοτικό συμβούλιο συνεδρίασε στις 21 Δεκεμβρίου ενώ συνεδρίασε στις 22 και γράφει από κάτω “ για αυτό πρέπει πάντα τέτοιου είδους παραχωρήσεις να χρήζουν μελέτης και πίστης εφαρμογής των νομών και των κανονισμών λειτουργίας δημόσιων χώρων, ώστε να μη φύγω ντε και συνταγματικά δικαιώματα και κείμενες διατάξεις των νόμων πάντα με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον”
Αυτά λέει η εισήγηση γιατί εχθές επικαλέστηκε αλλά στην εκπομπή σας και επίσης είπε πως το νομικό πρόσωπο ” πνευματικό κέντρο” πρέπει να αποφασίσει για τα αθλητικά σωματεία.
Τα αθλητικά σωματεία χρηματοδοτούνται από τα διοικητικά τους συμβούλια και σε όσους τα στηρίζουν οικονομικά. Μερικοί από αυτούς που μίλησαν στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν έχουν δώσει ούτε πέντε ευρώ για όλα τα σωματεία, δεν έχουν πάρει ούτε μία κάρτα διαρκείας.
Το γυμναστήριο μπορεί να γίνει, απλούστατα κάποιοι επιθυμούν να γίνουν χαλίφηδες στη θέση του χαλίφη, ο δήμαρχος εφησυχάστηκε πότε θα του περάσει, του έλειπαν όμως κάποιοι δημοτικοί σύμβουλοι.
Από την άλλη όμως ο Θοδωρής Σολδάτος το τελευταίο διάστημα έχει όλο μαύρα μεσάνυχτα.
Έχει μαύρα μεσάνυχτα για το λιμενικό ταμείο, για το τουριστικό περίπτερο, για τους εργαζόμενους που θέλαμε να πάρουμε από το παραθύρι με το έγγραφο του κυρίου Δρακονταειδη παλιά.
Όλα αυτά όμως που έγιναν στο δημοτικό συμβούλιο δεν δείχνουν συνέπεια και συνέχεια, ενώ κάποιοι κρυβόταν πίσω από τις υπογραφές τους.
Στην συνέχεια ο κύριος Μελάς έκανε κριτική στην επίσκεψη της περιφερειάρχη Ρόδης Κράτσα στην Λευκάδα.
“Έδωσε μία συνέντευξη σε σας, έβγαλε κάποια δελτία τύπου και ξεκίνησε με βαρύγδουπους τίτλους όπως νέοι ασφαλτοτάπητες στην Λυγιά και συγκεκριμένα στο Λιμνί και όχι στη λίμνη όπως γράφει το δελτίο τύπου.
Μας ενημέρωναν ότι έπεσαν τα ασφαλτικά, χωρίς φρεζάρισμα μέσα στη βροχή και σε έναν χρόνο θα διαλυθούν. Μάλιστα ανέβηκαν και πάνω από τους κόμβους και έφτασαν και πάνω από τα πεζοδρόμια.
Μπορείτε να ρωτήσετε όποιον θέλετε παλιό εργολάβο και τεχνικό υπάλληλο του δήμου είτε της αντιπεριφέρειας να σας πούνε πότε έπεφταν χειμώνα καιρό ασφαλτικά. Πάντα πέφτουν το καλοκαίρι και με αυξημένες θερμοκρασίες, πότε με βροχή.
Πέρυσι έριξε στα Χορτάτα όπως πάμε για το Καλαμίτσι σχεδόν η μισή έχει φύγει.
Στη συνέχεια βγει δελτίο τύπου που μας ενημερώνει πως η περιφερειάρχης θα παρακολουθούσε την διανομή τροφίμων. Φτάσαμε στην περίοδο που η βασίλισσα Ευριδίκη κάποτε μοίραζε φυλλάδια για άπορες κορασίδες.
Το να επιτηρεί ποιος παίρνει τρόφιμα ή περιφερειάρχης είναι κατάντια.
Στη συνέχεια επισκέφθηκε το πολιτιστικό κέντρο, τον Άγιο Σπυρίδωνα και τον Άγιο Γεώργιο που χρηματοδοτεί.
Το πολιτιστικό κέντρο είναι τόσο μικρό που δεν χωράει πολύ κόσμο. Επίσης για την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα ανέφερε πως το έργο δεν το επιβλέπει η αντιπεριφέρεια. Γιατί δεν πάει να επιβλέψει την εκκλησία του Αγίου Μηνά που το αγκωνάρι προς την μεριά εκεί που είναι οι κάδοι σκουπιδιών, δεν έχει πάει στη θέση του και πάμε για άλλα 300 χιλιάρικα κι άλλα 25.000 ευρώ για στασίδια.
Επίσης γιατί δεν πήγε να επιβλέψει το ΚΤΕΟ και θα σας στείλω και φωτογραφίες που έχουν πέσει τα δέντρα και είναι λίμνη από έξω και αφού φτιάχνει μεγάλα έργα εκατομμυρίων, γιατί δεν πάει να κοιτάξει τις τουαλέτες του κοινού που είναι κλειδωμένες και μέσα ζέχνουν.
Το έργο του Αγίου Σπυρίδωνα που εκτελεί και χρηματοδοτεί η ΠΙΝ δεν έχει ξεκινήσει γιατί σύμφωνα με πληροφορίες του κυρίου Φέτση η δικαστική απόφαση θα βγει αυτή την εβδομάδα και χρειάζεται και ρεύμα στο κοντέινερ.
Έκανε λέει αυτοψία στο γηροκομείο, όμως δεν έχει γίνει τίποτα. Είπε στη συνέντευξη σας ότι έχει γίνει μία αστοχία στην στατική μελέτη. Αυτό όμως το λέμε εδώ και τρεισήμισι χρόνια που μιλάμε στο ραδιόφωνο, ακόμα και επί διοίκησης του κυρίου Χαλικιά ότι υπήρχε πρόβλημα για ποιο λόγο δεν διορθώθηκε;
Το συγκεκριμένο έργο δουλεύει ένας με ένα κομπρεσέρ και ένα καρότσι και κανένας άλλος.
Τι έκανε στον Αη Γιάννη; Μελετάει χωρίς να συνεργαστεί με το δήμο Λευκάδας. Ο Δήμος Λευκάδας έχει πληρώσει μελέτες και αντί να βοηθήσει τον Δήμο και να του πει που μπορεί να συμπληρώσει αντιπολιτεύεται το δήμο.
Εγώ πολλές φορές κάνω κριτική στο δημαρχείο Λευκάδας κύριο Καλό όμως πρέπει να λέω την αλήθεια.
Μιλάμε για μία μελέτη 580 χιλιάδων ευρώ με χαρτζιλίκώματα και τα υπόλοιπα τα οποία έχει καταγγείλει ο κύριος Γιαννουρής κομματικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας, τα γνωρίζει τόσο βουλευτής Λευκάδας όσο και ο πρόεδρος της ΔΕΕΠ.
Είναι αυτό που σας είπα για τον κύριο Χαλικιά που στην συνέχεια τα ανασκεύασε. Πρέπει όμως να γνωρίζει εκεί που τα λέει αυτά μήπως έχουν μαγνητοφωνήσει και τον ίδιο και του στέλνω σήμα κινδύνου.
Στους Καρυώτες έλεγαν ότι θα κάνουν μελέτη για ένα αθλητικό κέντρο με μία μελέτη περίπου 30.000 Ευρώ.
Στο Νυδρί ο πεζόδρομος που χρειάζεται μεγαλύτερη χρηματοδότηση δεν έχει πλέον χρήματα, είναι από αυτά τα έργα που φώναζε ο Γαλιατσάτος παρόλο που εγώ δεν τον υποστήριζα.
Για το γυμνάσιο Βασιλικής, αλλάξαμε τον κάκο εργολάβο και βάλαμε τον καινούργιο βγάλαμε και μία καινούργια μελέτη 60.000 ευρώ για να την χρηματοδοτήσει. Αυτό δεν είναι κατάτμηση έργων;
Εκεί που πήγε και φωτογραφήθηκε στην εκβολή Ρουπακιά, μαζί με άλλους αντιπεριφερειάρχες και τον δικό μας και κάποιους τοπικούς παράγοντες από τη Βασιλική, μήπως πρέπει να ρωτήσετε στην περιφέρεια χρονολογίες για το πότε έχει γίνει το έργο αυτό;
Αυτά είναι παλιά αντιπλημμυρικά έργα και δεν έχει γίνει τίποτα στο Ρουπακιά, απλά έγιναν κάποιες κοιτοστρώσεις παίρνοντας τα χρήματα από τον Ρουπακιά στον Δημοσάρη, δεν έφτιαξαν σαρζανέτια.
Αντιλαμβάνεστε πως το χειμώνα την κοιτόστρωση δεν μπορεί κανείς να την ελέγξει εάν βρέξει και την κατεβάσει.
Αυτά τα παρακολουθούν αυτοί που πρέπει και όταν θα φτάσουμε στις εκλογές θα βγούνε αρκετά.
Να μας πει τι έχει συμβεί για το Κέντρο Πολιτικής Προστασίας. Είναι ένα έργο το οποίο εγώ φωνάζω εδώ και πάρα πολύ καιρό ότι θα χαθεί για τη Λευκάδα και ένα πολύ καλό έργο.
Αυτό αποφάσισε το Υπουργείο να έρθεις στην Λευκάδα και θα χαθεί γιατί δεν ενδιαφέρεται κανείς να το τρέξει.
Επίσης την ράμπα στην Βασιλική δεν την θέλει κανείς, η επιθυμία της κυρίας Κράτσα είναι με αφορμή την συνοχή των Ιονίων νησιών, να θυσιαστεί η Λευκάδα για την Κεφαλονιά και η Κυρία κράτσα που έχει μία τετραετία και από ότι φαίνεται δεν θα βγάλει δεύτερη, λέει ότι θα πρέπει να βοηθήσουμε την συνοχή των Ιονίων Νήσων.
Επίσης να μας πει αν έχει κάνει τίποτα για τα λιμάνια, τα οποία επιβαρύνονται.
Έχει η περιφέρεια στον προϋπολογισμό της. προϋπολογισμό για αστρονομικό εξοπλισμό να βάλουμε ένα τηλεσκόπιο στην εκκλησία της Φανερωμένης και να κοιτάμε τα αστέρια, έχει ένα Master Plan για τις αλυκές Αλεξάνδρου που μας έλεγαν πως είναι για τις δυτικές ακτές και είναι στις ανατολικές με 35.000 ευρώ που δεν μπορείς να φτιάξεις τίποτα.
Πρέπει να καταλάβετε ότι δεν διοικεί η κυρία Κράτσα, αλλά διοικούν οι καρεκλοκένταυροι και κάνουν ότι θέλουν. Αποτυπώνουν τον δρόμο Πόντι με 18.000 ευρώ όμως ο δρόμος αυτός είναι ήδη αποτυπωμένος.
Τι γίνεται με τις πιστώσεις 8 εκατομμυρίων ευρώ από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της περιφέρειας, τα οποία πήρε πίσω το Υπουργείο λόγω αδυναμίας να τα συμβασιοποιήσει;
Επίσης πρέπει να σας πω ότι με βάση τον προϋπολογισμό της περιφέρειας το ΚΤΕΟ στη Λευκάδα το οποίο αν δεν κάνω λάθος είναι το μοναδικό στα Ιόνια νησιά έχει περίπου 150.000 ευρώ έσοδα τα οποία πάνε στην αντιπεριφέρεια.
Για αυτό όλα τα ζητήματα τους ζητώ να βγουν να απαντήσουν δημόσια όλα κρύβονται. Το κλίμα όμως προεκλογικά θα οξυνθεί, αυτά που αντιμετωπίζουν τώρα είναι αστεία πράγματα.
Επίσης θέλω να μας πουν τι έχουν γίνει τα χρήματα από τους σεισμούς και αν έχουν υλοποιηθεί τα έργα.
Σχετικά με το ΦΟΣΔΑ αυτό το θέμα το παλεύει εδώ και πάρα πολύ καιρό η κυρία Κράτσα, έχει φτιάξει μία ομάδα και προσπαθεί να πάρει όλο το οικόπεδο αυτό που διεκδικεί ο Δήμος Λευκάδας που προχθές ψήφισε οικονομική επιτροπή, ώστε να γίνει μέσα η ΜΟΠΑΚ.
Αντιπαλεύει ο δήμαρχος με το βουλευτή να το κρατήσει ο δήμος, δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο να μην πάρει το οικόπεδο ο δήμος και να παραχωρήσει στην κυρία κράτσα τον χώρο που θα δημιουργηθεί το εργοστάσιο της ΜΟΠΑΚ, να της το νοικιάσει ώστε να μειωθεί και το τέλος ταφής.
Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να δίνει μελέτες, ανυπόγραφα έγγραφα με τεράστιες αμοιβές.
Αντιλαμβάνεστε πως το τέλος ταφής θα το πληρώσει ο Δήμος Λευκάδας και οι δημότες μέσα από τα δημοτικά τέλη.
Η κυρία κράτσα με τον ΦΟΣΔΑ δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα όλων των δημοτών των Ιονίων Νήσων.
Θα σας στείλω και ένα έγγραφο με τη δική μου υπογραφή για όλα αυτά που γίνονται. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ
Κλείνοντας την συνέντευξη του σχολίασε την υποψηφιότητά του κυρίου Βεργίνη, λέγοντας πως είναι ένας αξιόλογος άνθρωπος, πετυχημένος επιχειρηματίας, ακαδημαϊκός, έχει κάνει μία σπουδαία καριέρα και αυτό το λέω μετά λόγου γνώσεως.
Εγώ δεν έχω διάθεση να του πλέξω κανένα εγκώμιο, ο ίδιος έχει αναπτύξει επιχειρηματικές δραστηριότητες με την εταιρεία του eurofood, με τυποποιημένα τυριά τα οποία διατίθενται και στα σούπερ μάρκετ στη Λευκάδα, με επενδύσεις σε Καστοριά και στην Κρήτη.
Από ότι γνωρίζω κάνει και εξαγωγές στη Νέα Υόρκη με έναν συγχωριανό μου νίκο Κατωπόδη.
Ο ίδιος έχει περάσει από κομματικές θέσεις ευθύνης, η Νέα Δημοκρατία τον είχε στην επιτροπή που διαπραγματεύτηκε την ένταξη με τον κύριο Κοντογιώργη Υπουργό τότε στην Ευρωπαϊκή ένταξη της χώρας και είχε ασχοληθεί με τα αγροτικά θέματα.
Έχει υπάρξει διοικητής του ΟΓΑ υποδιοικητής στην Αγροτική Τράπεζα και πρόεδρος του διοικητικού Συμβουλίου στη Δωδώνη, σε κάποιες ΔΕΚΟ, και γενικότερα έχει μία πλούσια δραστηριότητα.
Έχει συμμετάσχει σε εκλογές, έχει γίνει βουλευτής, έχει ηττηθεί παράλληλα η ζωή έτσι τα φέρνει παράλληλα για όλους σε μεγάλες νίκες και ήττες.
Από ότι με πληροφορούν διάφοροι φίλοι μου από την Αθήνα που έχει επαφή, μάλλον έχει οριστικοποιήσει τη σκέψη του και την έχει μετατρέψει σε απόφαση να είναι υποψήφιος.
Εγώ και την προηγούμενη φορά σας είπα ότι θα καταθέσω αίτηση για τις δημοτικές εκλογές μετά τις Εθνικές, δεν θέλω να δημιουργήσω προβλήματα σε έναν κομματικό χώρο και σε κάποιους ψηφοφόρους και ούτε αντιπαραθέσεις.
Φαντάζομαι πως έχει και μία πολύ μεγαλύτερη οικονομική ευρωστία από εμάς.
Σε ερώτημα αν υπάρχει ενδεχόμενο συνεργασίας, απάντησε πως αυτά είναι στο βάθος και δεν φαίνονται τώρα στον ορίζοντα.
Εδώ τα κόμματα πλην του ΠΑΣΟΚ δεν έχουν ακόμα ανακοινώσει τα ψηφοδέλτια τους.
Αυτή τη στιγμή η Νέα Δημοκρατία δεν μπορεί να βρει τρίτο υποψήφιο για να κλείσει το ψηφοδέλτιο του.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ακόμα υποψηφίους και για αυτό δεν τους έχει ανακοινώσει.
Ο κύριος Βεργίνης μπορεί να κάνει άνετο προεκλογικό αγώνα και αυτό σου δίνει ένα μεγάλο αβαντάζ και μεγαλύτερη βοήθεια.
Πρέπει όμως να επιλέξει καλούς συνεργάτες και να φτιάξει ένα καλό ψηφοδέλτιο .
Επίσης πρέπει να φτιάξει ένα συμβατό πρόγραμμα προσαρμοσμένο με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, ο κόσμος θέλει να έχει δρόμους, πάρκινγκ και αποχέτευση, δημόσιο φωτισμό, σχόλια για τα παιδιά του κτλ.
Αναφορικά με το ηλικιακό όριο θέλω να επαναλάβω αυτό που είπα και την προηγούμενη φορά ότι είναι βάναυσο ότι αναφέρεται με τα ηλικιακά σκαλοπάτια.
Μετράει αν έχεις τις δυνάμεις, την πνευματική διαύγεια και τη θέληση γιατί είναι πολλοί που είναι μικροί ηλικιακά και είναι για κλωτσιές.
Μεγάλης ηλικίας ήταν και πο Ντε Γκόλ και ο Τσώρτσιλ και άλλοι πολιτικοί. Το θέμα είναι εάν έχεις το επιτελείο, γιατί στην ουσία δεν είναι αυτός που θα κάνει τον “αχθοφόρο, τον τηλεφωνητή, τον μηχανικό”, απλά είναι αυτός που συλλαμβάνει το όραμα του και προσπαθεί να το υλοποιήσει.
Είναι όπως είναι και στο στρατό κάποιος είναι προς τα πάνω και κάτι προς τα κάτω.
Ωστόσο μέχρι τη συγκρότηση των ψηφοδελτίων έχουμε ακόμα πάρα πολύ χρόνο, βλέπετε πως πολλές παρατάξεις όπως και το ΠΑΣΟΚ είναι διασπασμένες την οριστική εικόνα θα την έχουμε όταν θα υποβληθούν τα ψηφοδέλτια στο πρωτοδικείο.
Αν η δασοποίηση της Λευκάδος, κτηματογράφηση ΔΔ που έστειλε κ Δασάρχης -αν έστειλε- θίγει την τουριστική και σε κάποιο δυνατό οικιστικό βάθος περίμετρο του Νησιού , και κύρια την περιοχή Ελλομένου Απολλωνίων , η εκλογική έδρα για την ΝΔ διατρέχει κίνδυνο.
Διότι: Στην Ανατολική Λευκάδα Φτέρη κλπ , πουλήθηκε πανάκριβο ακίνητο 15000 ευρώ το μέτρο, απέναντιωαπ το Μεγανήσι. Περιοχή που ολόκληρη πρίν λίγα χρόνια ήταν αχαρτογράφητη κατασκευαστικά.
Και σε άλλες περιοχές , και σε απόσταση κάπως απ την θάλασσα, υπάρχουν πλέον οικιστικές τουριστικοειδείς και εισοδηματικές βλέψεις. Βέβαια κύρια σε περιοχές που βλέπουν θάλασσα. Πάνω απ το Νυδρί πρός Βαυκερή , στον δρόμο πρός Πόρτο Κατσίκι , από Βασιλικά ώς Νηρά . Ασφαλώς σε αυτές και άλλες περιοχές υπήρχαν ιδιοκτησίες τα γεωργικά χρόνια και αιώνες καλλιεργητικούς στην Λευκάδα. Που η μεταπολεμική αστυφιλία- που το κράτος επεδίωξε και ουσιαστικά επέβαλε ώς ανάπτυξη και πρόοδο- οδήγησε σε προσωρινή εγκατάλειψη. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχαν και υπάρχουν ιδιοκτησίες . Που με άλλη παραγωγική μορφή την τουριστική και άλλα τεχνικά μέσα ( εκτός τον γά’ι’δαρο και το τσαπί ώς γεωργία) μπορούν τουριστικά να αξιοποιηθούν και αξιοποιούνται.
Πρίν κάποια χρόνια στα Σύβοτα δεν υπήρχε τίποτα ώς οικήματα στις πλαγιές πέριξ και ήταν ιδιωτικά Χωράφια ίσως ώς μικροί κλήροι ( Τσιγκριά). Και τώρα έγιναν οικήματα πρός την τουριστική παραγωγική κατεύθυνση .
Πάνω απ την παραλιακή γραμμή Νικιάνας και Περιγιαλίου ήταν γεωργικές ιδιοκτησίες, ελιές ή άλλο. Εξ άλλου η Λευκάδα αποτελεί κύριο εκπρόσωπο της γεωργίας σε πλαγιές με καλλιεργητικές βαθμίδες ( σκάλες) και ξερολιθιές. Ουσιαστικά ήταν ένα ανάγλυφο από σκάλες που στηριζόνταν σε ξερολιθιές ώς ιδιοκτησίες.
Αυτά ώς ιστορική εδαφική βάση δεν μπορεί να μην τα κατέχει και ο κάθε εκπρόσωπος του Κράτους ώς Δασάρχης ή Κτηματογράφος.
Πρόσθετα τα κυπαρίσια ήταν ιδιωτικά φυτέματα ουσιαστικά για να υπάρχει η προοπτική ξυλείας για στέγες και πατωμάτερα και πατώματα και ποντελαρίσματα και μπροτσολάδο και ταμπάνια και σκόρτσα για τα σπίτια ώς ανέγερση. Και υπάρχουν λόγγοι από κυπαρίσια που είναι ιδιωτικές εκτάσεις.
Τι τελικά εκπροσωπεί η κρατική θεσμική ιστορική γνώση ώς συνέχεια για έναν τόπο, και πώς την αντιλαμβάνεται και το κάθε υπουργείο κύρια και οι υπαλληλοί του.
Πλέον το μαζικόβατοπογράφητο της βεβιασμένης πιθαναγκαστικής κτηματογράφησης.
Ασφαλώς και ο κύριος Μελάς εδώ εκφέρει άποψη πολιτικά και κοινωνικά και οικονομικά πρέπουσα, γενικότερα. Και σαφώς η δασοποίηση ( Κτηματογράφηση Δ) της Λευκάδος αποτελεί και πρέπει να αποτελεί ένα κριτήριο κύριο της άσκησης της πολιτικής στην Λευκάδα.
Που βέβαια και ο ίδιος ο κος Βουλευτής ηλικιακά έχει επίγνωση των υπαρξαμένων παλαιότερα παραγωγικών γεωργικών μικρού κλήρου πραγματικοτήτων και ιδιοκτησιών χωραφιών ακόμη και σε κάθε άκρη ορεινή ή πεδινή της Νήσου , στην προσπάθεια επιβίωσης με ένα τσαπί και στήνοντας χωράφια σκάλες με ξερολιθιές κσι πολύ μόχθο των Λευκαδιτών. Κατάγεται ο ίδιος ο βουλευτής απ αυτόν τον ανθρώπινο μόχθο των μικρών κλήρων για την επιβίωση.
Ταυτόχρονα και το κράτος, οπορτουνιστικά, δεν μπορεί στο τέλος βιυλευτικής περιόδου να λειτουργεί ευκαιριακά ώς πολιτική τάξη κσι κανονικότητα, για ένα πρόταγμα που θέλει απαιτεί και αξιεί κοινωνική συνεννόηση και συγκατάβαση, για να αποφευχθούν εντάσεις που σποπροσανατολίζουν το ίδιο το κοινωνικό παραγωγικό αναπτυξιακό όσο γίνεται κρατικό μοντέλο για την πρόοδο.
Με την απόφαση κτηματογράφησης ΔΔ Λευκάδος το διοικητικό κράτος πυροβολεί τα ίδια του τα πόδια ώς παραγωγικό κράτος.
Και αυτό πρέπειωνα το καταλάβει και το κυβερνητικό κράτος.
Μην περιμένετε στην σημερινή , και εδώ και χρόνια διοίκηση, να υπάρχει ούτε η αίσθηση ( κατανόηση αδύνατο να υπάρχει) της αναγκαίας να τελείται διοικητικά ιστορικής θεσμικής συνέχειας.
Αυτό είναι ένα απ τα δύσκολα σημεία του δημοκρατικού μεταπολιτευτισμού, και στο πολιτικό και κοινωνικό και οικονομικό τοπίο αποφάσεων.
Δεν είναι οι αλλαγές προσώπων που διαριγνύουν οποιαδήποτε συνέχεια διοικητικά. Είναι η πολιτικές αποφάσεις- πάντα ασχεδίαστα και ευκαιριακά – που κατ ανάγκην ζητούν άλλα πρόσωπα- κατάλληλα ή έστω εξ ανάγκης να τις υπηρετήσουν εκάστοτε.
Αν για την Λευκάδα υπήρχε η κατανόηση απ την διοικητική κρατική λειτουργία του μετασχηματισμού προοδευτικά του πρίν 1 γενιιά παραγωγικού γεωργικού μοντέλου στο σημερινό τουριστικό παραγωγικό μοντέλο, είναι σίγουρο ότι θα υπήρχαν και καλύτερες , λιγώτερο σπασμωδικές διοικητικές αποφάσεις κάθε μορφής .
Συμβολικά το ότι μια διοικητική απόφαση κτηματογράφησης ΔΔ στην Λευκάδα λειτουργεί ώς σημείο ήδη εκφρασθέντων άμεσα αντιθέσεων, μέχρι και επίκληση ανάγκης να κινητοποιηθεί η πολιτική αρχή όπως αναφέρεται στην διακίνηση της πληροφορίας, συμβολικά λοιπόν κυρώνεται η ανυπαρξία αίσθησης και από την διοικητική κρατική αρχή για την μετάβαση από το παραγωγικό γεωργικό μοντέλο στο τουριστικό.
Για την διοικητική αρχή , και μόνο η ύπαρξη για πολλά χρόνια του γεωργικού παραγωγισμού ΄ώς κύρια δραστηριότητα ( τουλάχιστον και με αρχεία από την αρχή του 20ου αιώνα) , θα έπρεπε να αποτελεί χρόνια και στοιχείο προβληματισμού και μελέτης. Που μέσα στον προβληματισμό και την μελέτη θα είχαν επισημανθεί οι αρμοί ( οι ράγες )μετάβασης από στο ένα μοντέλο στο άλλο , και οι συνέπειες αυτης της μετάβασης πολιτικά κοινωνικά οικονομικά και διοικητικά κύρια , μια και αυτό ώς αποφάσεις έπρεπε να ενδιαφέρει την διοικητική αυτή αρχή.
Και έπρεπε κύρια να ενδιαφέρει την διοικητική εκάστοτε αρχή, διότι και γιατί η επιδίωξη μετάβασης από το παραγωγικό γεωργικό στο τουριστικό παραγωγικό μοντέλο, θα μπορούσε και να εξηγήσει και τις συνθήκες του τουριστικού παραγωγισμού και να προτείνει βελτιώσεις , και ταυτόχρονα να αντιμετωπίσει αδράνειακές δύσκολες καταστάσεις που θα εμφανιζόνταν- και εμφανίστηκαν – μία απ αυτές ειναι η κτηματογράφηση ΔΔ – απ την εγκατάλειψη του γεωργικού παραγωγισμού. Και εδώ για αυτές τις αστοχίες, η ευθύνη του κρατικού διοικητισμού και στην Λευκάδα, είναι κύρια και καίρια. Διότι ο ίδιος αυτός ο κρατικός διοικητισμός με τις μονάδες και τους λειτουργούς του εμφαίνει χρόνια στην προώθηση και μάλιστα επιταχυντικά του τουριστικού παραγωγισμού ( αυτός συνιστά ο κρατικός όρος τουριστική βαριά βιομηχανία της χώρας ).
Ψιλά γράμματα θα πεί κάποιος, όλη η αναφορά για μελέτες και κατανόηση των λειτουργιών και διαδικασιών μετάβασης από το πρωθύστερο παραγωγικό μοντέλο στο τωρινό για τον διοικητισμό και τους λειτουργούς του ώς ομάδες μελετών ή και προσώπων εκάστοτε που εκπροσωπούν αυτόν τον διοικητισμό.
Αν όμως υπερτονισθεί η δυσκολία αυτή , και τουλάχιστον ούτε σε επίπεδο μεσοχρόνιας αναφοράς δεν επισημανθεί ώς αναγκαιότητα, τότε δεν μένει παρά να υπάρχουν οι περιστασιακές εκάστοτε ασύνδετες διοικητικές αποφάσεις και που θα προσάπτονται στο εκάστοτε πρόσωπο διοικητικού λειτουργού , που βραχυχρόνια ή μεσοχρόνια στελεχώνει και εκπροσωπεί τον κρατικό διοικητισμό σε κάθε νομό και εν λόγω στην Λευκάδα.
Πίσω και στην βάση της κτηματογραφήσεως ΔΔ , υπάρχει το κενό κατανόησης των νορμών, αρμών, λειτουργιών, και πράξεων και απ τον διοικητισμό , που το αγροτικό παραγωγικό μοντέλο στην Ελλαδική του ( υπό μικρό παραγωγικό κλήρο ) μορφή, μετασχηματίστηκε σε τουριστικό παραγωγικό μοντέλο εγκαταλείποντας τις σχέσεις ιδιοκτησίας και παραγωγής απ τον μικρό αγροτικό γεωργικό κλήρο ώς έγγεια πρόσοδο και παραγωγική αυτοκατανάλωση , και εισχωρώντας σε ένα μοντέλο εμπορικής αξιοποίησης μέχρι υπεραξιώσεως του κλήρου ( χωρίς πρόσοδο όμως όπως πρίν ) αλλά στην βάση εισαγόμενων αξιών και εισοδημάτων ( τουρισμός).
Και εδώ γίνεται φανερό ότι δεν είναι οι σχέσεις ιδιοκτησίας αυτές που καθορίζουν και την παραγωγική πρόσοδο , αλλά οι προσδοκόμενες πρόσοδοι ( εξωγενώς προσδιορισμένες απ το μέγεθος του τουρισμού) που θα καθορίζουν τις σχέσεις ιδιοκτησίας.
Τα αποτελέσματα αυτής της μετάβασης , χωρίς να ξέρει γιατί , σαφώς και την διείδε ο διοικητισμός στην Λευκάδα και για τούτο κτηματογράφησε ΔΔ , αν τελικά κτηματογράφησε.
Και δεν ξέρει γιατί, διότι αν ήξερε θα μπορούσε να καταλάβει ότι άλλες κοινωνικές σχέσεις και πολιτικές συνθήκες και οικονομικές καθημερινότητες υποβαστάζει η ιδιοκτησία ( ο κλήρος ) εν προκειμένω ο εδαφικός) που καθορίζει και την παραγωγική πρόσοδο, και άλλες κοινωνικές σχέσεις, παραγωγικά αποτελέσματα, πολιτικε΄ς συνθήκες δημιουργεί και οικονομική καθημερινότητα πράττει ο κλήρος ώς ιδιοκτησία που προσδιορίζεται παραγωγικά εξωγενώς.
Το αν ο διοικητισμός δεν μπορεί να καταλάβει, να ερμηνεύσει , τις σχέσεις ιδιοκτησίας, παραγωγισμού, κοινωνικού και οικονομικού γίγνεσθαι, και πρόσθετα κάτω από την αναγκαία να υπάρχει θεσμική διοικητική ιστορική συνέχεια στην άσκηση αυτού του διοικητισμού, είναι θέμα ανεπάρκειας αυτού του ίδιου του διοικητισμού.
Στο όλο σύστημα στελέχωσης των πολιτικών και κρατικών υψηλόβαθμων θέσεων, στα χρόνια ζωής του ο κάθε πολίτης έχει δεί κάτι διαφορετικό πέρα από άσχετους, κολλητούς, φίλους, συγγενείς, κλπ κλπ νταραβέρια πέρα από την επάρκεια καθενός του συστήματος αυτού ??
Για ρωτήστε τον όποιον μεγαλόσχημο υπάλληλο της δασονομίας , μέχρι και υπουργούς, αν ξέρουν το σύστημα διανομής κρατικών γαιών στο νεοελληνικό κράτος , τουλάχιστον ώς κομβικά σημεία, σύστημα απ το οποίο προέκυψε ο ιδιωτικός – μικρός πάντα- κλήρος και βάσει εθιμικής και δια λόγου θεσμικότητας. Και η εθιμική θεσμικότητα ώς αναγκαστικότητα αφού ούτε σχολεία υπήρχαν για χρόνια, ούτε υποχρεωτική η εκπαίδευση ήταν ώς το 1964, ούτε οργανωμένες κρατικές διοικητικές υπηρεσίες υπήρχαν, ούτε ενημερωμένοι στο κάθε αντικείμενο υπάλληλοι μπορούσαν να υπάρχουν, πέραν την μόνιμη κρατική αντιπαλότητα πρός τους πολίτες, η οποία προέρχονταν ότι οι λεγόμενες αρχικά Εθνικές γαίες δεν ήταν παρά τσιφλίκια των ίδιων των πολιτικών πληρεξουσιών ώς ισχυρών που έτσι απεφάσιζαν, για το συμφέρον τους, ανστέλλωντας την αναδιανομή και γαιών ( αναδασμό ) και επιβάλλοντας μέτρα συνθήκες και διαδικασίες διανομής που πάλι να βόλευαν αυτούς του ίδιους.
Τι ψάχνει πλέον ο Έλλην πολίτης από ένα σύστημα γενικευμένης αρπαχτής των αναπαραγομένων μόνιμα στην διαδρομή του χρόνου συγγενό κολλητών γαμπροκουνιάδων ισχυρών κοινωνικών παρε’ί’στικων σχημάτων , που τ ο μόνο που εμδιαφέρονται είναι να παραμείνουν αναπαραγόμενοι ώς γενννεαλογικά σχήματα.
Και αν εκάστοτε μέσα σε αυτά τα σχήματα τα διοικητικού κολλητιλικιού, προκύψει από καμμιά χαραμάδα κάποιος που γνωρίζει ευρύτερα συνθήκες ή έστω γνωρίζει το αντικειμενο για το οποίο βρέθηκε μέσα σε αυτά τα σχήματα, τότε αυτός εξοβελίζεται φυγοκεντρικά.
Και όταν όλο αυτό το νταραβέρι της νεοελληνικής κρατικής υπόστασης, αφού βρίσκει ευκαιρία μέσω του δημοσίου κράτους ( που το ίδιο ελέγχει) να επανελέγξει τις συνθήκες του αναδασμού- ο οποίος αναδασμός του ξέφυγε στην πορεία ώς συνθήκες κοινωνικού διεκδικητισμού χρόνων- τώρα επανακάμπτει.
Ή μήπως ψάχνουν οι πολίτες της καθημερινότητας , ότι όλο αυτό το σύστημα του κολλητιλικιού θα μπεί στον κόπο να μελετήσει ιστορικές εξελίξεις, κοινωνικές μεταβατικές σχέσεις, οικονομικές και παραγωγικές εκάστοτε πραγματικότητες, για να κατανοήσει την νεοελληνική 200 χρόνια πραγματικότητα σε επίπεδο ιδιοκτησίας γής ??
Το όλο αυτό σύστημα του κολλητιλικού νεοελληνικής της εξουσίας, όταν βρεί ευκαιρία χτυπάει , σε εποχές που ο κοινωνικός διεκδικητισμός είναι σε ύφεση, ή και όταν οι διεθνέστερες συνθήκες το αναβιβάζουν ( αυτό έχει συμβεί περιοδικά πολλές φορές στην Ελλάδα και στον εικοστό αιώνα ) και θέλει να επανακάμψει κυριολογικά οντολογικά άρα και υλικά, πέρα απ την διαρκή συμβολιστική του ύπαρξη ώς σύστημα που κυρώνεται στην βάση της μεταφυσικής της εξουσίας.
Το αν οι πολίτες εκάστοτε θα αντιδράσουν στις μεθοδεύσεις αυτού του συστήματος της νεοελληνικής πραγματικότητας ( ώς κοινωνικό διεκδικητισμό, ή δεν θα αντιδράσουν και θα αφήσουν το σύστημα αυτό , αφού δεν βρίσκει αντίδραση να αυτοστραφεί εναντίον του εσωστρεφώς ( σαν φίδι που δαγκάει την ουρά του αφού δεν βρίσκει τι να δαγκώσει ώς αντίδραση πολιτών, είναι κάθε φορά συνθήκη της ρουλέτας του πολιτικού
και κοινωνικού παιγνίου. Που όμως η γκανιότα – δηλαδή το σύστημα των κολλητών – βγαίνει πάντα κερδισμένο.