Την έντονη αντίθεση του για την πρωτοβουλία του δημάρχου Ξ. Βεργίνη να χρηματοδοτήσει ο ίδιος την μεταφορά του μαθητή από το σχολείο στον Αλέξανδρο, ένα θέμα που είχε αναδείξει το Lefkadatoday εξέφρασε στο δημοτικό συμβούλιο ο Κωνσταντίνος Δρακονταειδής.
Κατά τη γνώμη μου είναι ένα ζήτημα αρχής που χρειάζεται αντιμετώπιση γιατί μπορεί να επαναληφθεί.
Διάβασα με λύπη μη ανακοίνωση του διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Λευκάδας στην οποία ευχαριστεί το δήμαρχο, γιατί ένας μαθητής από τον Αλέξανδρο, καθώς αντί να λυθεί μέσα από την πολιτεία, όσο φίλοι για όλους τους μαθητές λύθηκε με δωρεά του δημάρχου.
Για εμάς αυτό με όρους θεσμικούς και πολιτικούς είναι απαράδεκτο. Τα προβλήματα λύνονται μέσα από τους θεσμούς κι όταν δεν υπάρχουν οι θεσμοί κάνουμε αγώνα για να τα λύσουμε.
Η περιφέρεια που ήταν υπεύθυνη να λύσει το πρόβλημα και η πρωτοβάθμια εκπαίδευση επίσης και σε αυτό να βοηθήσω και ο δήμος Λευκάδας γιατί δεν είναι δική του η αρμοδιότητα, αλλά μπορούσε να συμβάλλει μέσα από τον θεσμικό του ρόλο, γιατί εάν προκύψουν άλλοι δύο μαθητές λέω εγώ, πως θα αντιμετωπιστεί το θέμα θα κάνει δωρεά ο Δρακονταειδής;
Έτσι θα το λύσουμε; Τέτοια κοινωνία θέλουμε; Εμείς θεωρούμε αυτό το γεγονός απαράδεκτο!
Στην απάντηση του ο Δήμαρχος Λευκάδας Ξ. Βεργίνης είπε ότι συμφωνεί με την τοποθέτηση του κ. Δρακονταειδή.
Πρέπει να σας πω ότι πήρα τον διευθυντή και του είπα ότι κακώς το δημοσίευσε. Κ. Δρακονταειδή έχω βοηθήσει πολλές φορές και δεν έχω βγάλει καμία ανακοίνωση. Η ανακοίνωση ήταν του διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, έτσι νόμισε.
Το καλό με το κακό δεν έχει διαχωρισμό με το μαχαίρι. Εγώ αυτή την κίνηση δεν την έκανα για προβολή. Δεν έχω προϋπολογισμό αλλιώς θα έκανα την κίνηση.
Δεν είναι για κριτική και ψόγο η όλη προσπάθεια του Δημάρχου, εφ όσον πρός το παρών δεν υπάρχει λύση.
Και διότι η ανυπαρξία λύσης – η πορεία πρός την ανυπαρξία λύσης- μεθοδεύτηκε με κρατική αστοχία και αποκοτιά ( είναι όλοι υπεύθυνοι χρόνια ), που οδήγησε στο ασύμφωρο κατά τους επαγγελματίες ταξί για να δίδεται η λύση.
Αυτοί όσοι όποιοι όλοι που χρόνια επέτρεψαν να πουλιούνται ή να εκμισθώνονται οι άδειες ταξί – ΑΓΟΡΑΙΟΝ- με ταυτόχρονη μετακίνηση της έδρας εντός της όλης περιφέρειας του νομού ή επαρχίας νομού, έχουν την ευθύνη. Μαζί και οι ιδιοκτήτες αδειών ταξί – ΑΓΟΡΑΙΟΝ- που πωλούν και νέοι ιδιοκτήτες που αγοράζουν την δημόσια άδεια .
Πρώτα έπρεπε η άδεια ταξί να είναι προσωποπαγής στην έκδοση , και να ανήκει στο κράτος , και άμα τη συνταξιοδότηση του αρχικού χρήστη ταξιτζή να επιστρέφει στο κράτος, υπό τους όρους έκδοσης και έδρας. Αλλά απλά βρέθηκε τρόπος υπρπλουτισμού των αρχικών ιδιοκτητών ταξί κάθε εποχή με την πώληση ή εκμίσθωση σε τεράστιες χρηματικές αξ΄ίες. Η επαγγελματική ομάδα σήμερα των ιδιοκτητών αδειών ταξί αποτελεί την υπερπρονομοιούχα εισοδηματικά περιουσιακά οικονομικά αστική τάξη της χώρας , η οποία επιβάλλει και πολιτικές αποφάσεις.
Είναι ευχής έργο η πρωτοβουλία του Δημάρχου Βεργίνη , να αναλάβει τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή … όπως και κάθε άλλου δημότη και συνανθρώπου μπορεί να εισφέρει πρός την αυτή την κατεύθυνση, αφού οι υπεύθυνοι χρόνια πίσω κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν πώς δημιούργησαν με πράξεις και παραλήψεις αυτό το κοινωνικό σοβαρό πρόβλημα , με τις κρατικές άδειες να τις κάνει ο κάθε ιδιώτης ότι τις θέλει, και με συμφωνία του ίδιου του περίεργου Ελληνικού κράτους.
Σε κοινωνίες που τα περίεργα αποτελούν κανονικότητα αποδεκτή πλήρως, η κάθε κανονικότητα που πρέπει να ισχύει δεν κατανοείται.
Η Ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε κρίση .. και η της Λευκάδος Νήσου πώς θα ήταν διαφορετικά ??
Οι κούφιοι ρεαλιστές θα πούνε …: και δεν έρχεσαι εδώ να μας πείς εσύ ( ο οποίος διαπιστώνεις την κρίση ) τι πρέπει να γίνει για να υπερβούμε την κρίση ?? Αυτό είναι το γνωστό παραμύθι που χρησιμοποιείται χρόνια , και που ξεκίνησε ώς ιδεολογική ρήτρα απ τα χρόνια της δεκαετίας του 1950 , όταν κάποιοι διαπίστωναν στοιχεία ζαβά στην κοινωνικοπολιτική διαχείρηση , και οι ρεαλιστές ( τα κούφια καρύδια ) τους εγκαλούσαν.
Η εν λόγω κοινωνία της Λευκάδος – και αλλαχού στην Ελλάδα- αφού χρόνια στο ανεχόνταν και μεθόδευε και επιδίωκε – βάσει των δήθεν χρόνια ορθολογισμών την συγκεκριμένη μορφή εξέλιξης και ” ανάπτυξης” , ( αυτή την μορφή που έφερε την τεχνική μεταφορική αδυνατότητα ενός νέου παιδιού να πάει σχολείο – στην υποχρεωτικής κρατικά βασική εκπαίδευση – τώρα λογικό είναι ότι θα αναπτύξει και τις επικοινωνιακές ρήτρες απέναντι σε όποια λύση βρεθεί ( δεν είναι τακτική λύση- αλλά και ευτυχώς που βρέθηκε αυτή η λύση ) για να μετέχει το νέο παιδί στην εκπαίδευση .
Πολύς ρεαλισμός ιδεολογικά έπεσε χρόνια στην Ελλάδα. Και βέβαια πάντα κατά αυτό το είδος ρεαλισμού.. πάντα κοστολογημένος ταμειακά όταν όμως βολεύει εκ των υστέρων, και όχι εξ αρχής όταν μεθοδεύεται ΄ώς πρακτική λειτουργία , πολύς ρεαλισμός έπεσε στην Ελλάδα και στην Λευκάδα και αλλαχού.
Τόσος ρεαλισμός εκ των υστέρων ταμειακά κοστολογημένος, που η ορεινή Λευκάδα , έμεινε χωρίς ταξί παρά τις εδραίες άδειες δημοσίας χρήσης μεταφοράς με ταξί που το ρεαλιστικό κράτος είχε εκδόσει.. και ρεαλιστικά έδωσε το δικαίωμα να παίρνει την άδεια στον ώμο καθένας – στον οποίο την είχε δώσει- και να κόβει σαπέρα .. πάντα κοστολογημένα εισπράτωντας με συμφωνία του κράτους.
Γιατί και και δημαρχίας Δρακονταειδή δεν γύρισαν οι άδειες ταξί υποχρεωτικά στις έδρες των στα χωριά όπου εκδόθηκαν ??
Και εφ όλων των Δημαρχιακών ή νομαρχιακών περιόδων , γιατί δεν έγινε αυτό ??
Τι είδους αυτοδιοίκηση είναι αυτή και μάλιστα σε επίπεδο τέως νομαρχίας ( περιφέρεια αντιπεριφέρεια)??
Αν η νομαρχία Λευκάδος αιρετή από το 1994 – ώς τότε κρατικά οριζόμενη – ζήταγε να μην ισχύει η μετακίνηση της έδρας της ΄ άδειας ταξί παρά την μεταβιβασή της- αυτό θα επιτυγχανόνταν . Και αν μέχρι τότε ίσχυε η δυνατότητα αλλαγής έδρας. Αν πάλι από τα χρόνια των αιρετών αυτοδιοικήσεων καθιερώθηκε η δυνατότητα αλλαγής έδρας λειτουργικά, ή δεν ελέγχθηκε αν τηρείται η στάθμεσυση του οχήματος ταξί στην έδρα του, τότε σημαίνει ότι επί αιρετών αυτοδιοκήσεων έγινε η αλλοίωση ( με πράξεις και παραλείψεις ) της εδραίας συνθήκης των αδειών ταξί.
Και η λειτουργική αυτή ( όπως και να προήκθε) κατέληξε στην ερήμωση και από πλευράς χρήσης ταξί από τα χωριά για τα οποία είχαν εκδοθεί η άδειες ταξί ώς έδρα.
Για να μην κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν κράτος ( προβληματικό και καθόλου εξυπηρετικό για τον πολίτη), αυτοδιοικητικότητες ( που ενδιαφέρονται για την επανεκλογή των και τις καρέκλες,, και ιδιοκτήτες αδειών δημοσίας χρήσεως ταξί , που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η κονομισιά.
Αρκεί όλοι να μην λογαριάζουν τον κόσμο.
Το να αναφερθεί κάποιος έστω και σε ίχνος επαγγελματικής , εταιρικής, επιχειρηματικής, αυτοδιοικητικής, κρατικής ευθ΄ύνης μοιάζει άκαιρο και παρωχημένο. Μόνο που τα βραωβεία επαγγελματικής και εταιρικής αυτοδιοικητικής κρατικής ευθύνης και λειτουργίας τα μοιράζονται μεταξύ τους όλοι.
” Πάρε και συ ένα ένα βραβείο κονομισιάς ( δηλαδή ευθ΄ύνης) .. μπορείς ” ..
Να γυρίσουν τα ταξί — ΑΓΟΡΑΙΑ- στα χωριά για τα οποία εκδόθηκαν οι άδειες δημοσίας χρήσεως. Οι άδειες αποτελούν περιουσία και μέσα μεταφοράς ιδιοκτησίας των πολιτών- και δόθηκαν μέσω κράτους για να εξυπηρετούν τους πολίτες των χωριών.
Αλλά τους πολίτες – στο όνομα των οποίων κραυγάζει ότι νομιμοποιείται το κράτος- δεν λογαριάζονται. Διότι λογαριάζεται καλύτερα απ το κράτος η κονόμα των ολίγων στους οποίους παραχώρησε το δικαίωμα εξυπηρέτησης των πολιτών του κάθε χωριού και περιοχής.
Πολύ μαγκιά -μεγαλύτερη απ την μεταπολεμική στραβομαγκιά των κατοχικών μαυραγορητών – εμφανίστηκε στην σύγχρονη Ελλάδα με βάση ” το βολάν και το τεμόνι και το κ΄λάξον ” αυτοκινήτων που φέρουν την κρατική σφραγίδα taxi στα πλαινά.
Το κύκλωμα του ταξί στην πόλη Λευκάδα, ξέχασε ότι στα νυχτερινά λεωφορεία ώρα 02:30- 03:00 χαράματα από Αθήνα δεν πήγαιναν με το έτσι θέλω στα ορεινά.
Αν μπορούν τώρα για μια κούρσα στην μικρότερη διαδρομή μές το νησί , αν μπορούν να βγάλουν και τα δόντια του πολίτη που θα χρησιμοποιήσει ταξί.
Το καλοκαίρι αν υπήρχε ταξί στα ορεινά η ίδια διαδρομή θα κόστιζε 20 ρυρώ. Αλλά αφού δεν υπάρχειωαν καλέσεις απ την πόλη ( αν θέλουν να έρθουν αν γουστάρουν) θα κοστίσει 40 ευρώ.
Και μπάτ η κονόμα και οι καταθέσεις , απ αυτή την επαγγελματική ομάδα. Ούτε οι Ρόκφέλλερ, ή οι εφοπλιστές δεν έχουν τέτοια κονόμα και καταθέσεις αποταμίευσης όσες οι ταξιτζήδες χρόνια τώρα.
Απ τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του ένα ταξί βγάζειβκαι το κόστος άδειας και το κόστος του αμαξιού, και του μένουν να ζήσει όσα θέλει, και να αποταμιεύσει όσα θέλει.
Ο κλάδος των ταξιτζήδων αποτελεί την ισχυρότερη και πλουσιότερη κοινωνική τάξη της Ελλάδος. Και ουσιαστικά κατευθύνει και τις πολιτικές αποφάσεις χρόνια τηα χώρας. Τις κατευθύνει για τα ίδια συμφεροντά του ώς κλάδος επαγγελματιών .. μάλλον μεγάλων επιχειρηματιών.
Περισσότερα κέρδη βγάζει τον χρόνο ένα ταξί απανταχού στην Ελλάδα, απ ότι ένα πλοίο super tanker – μεταφοράς πετρελαίου γκαζάδικο- 300000-400000 τόνους που δεν σταματά τα φορτία – ταξίδια ούτε μια μέρα τον χρόνο.
Και στις τουριστικές περιοχές της χώρας – σαν την Λευκάδα με αεροδρόμιο δίπλα -ένα ταξί βγ΄άζει ετήσια κέρδη ίσα με στόλο 20 δεξαμενοπλοίων ( super tankers ) της παραπάνω κατηγορίας μεταφορικής ικανότητας.
Για το΄ύτο το επάγγελμα αυτό είναι στην κοινωνική πρωτοκαθεδρία και ζήτηση και οι άδειες ταξί αγοράζονται και πουλιούνται λευκόχρυσο και διαμάντια αξίας.
Μην ψάχνουν άλλα επαγγέλματα , πώς βγάζουν κέρδη και δή δήθεν επιστήμονες Γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι, άλλο εμπόριο – πλήν σουβλατζίδικα- κλπ ..κλπ που χρόνια φαίνονται ώς κερδοφόρα επαγγέλματα, Τίποτα δεν βγάζουν αυτά τα επαγγέλματα έστω και όποια επιστημονικά μπροστά στα εισοδήματα και κέρδη του επαγγέλματος ταξί. Για τούτο λογικό είναι ότι μπορεί η επαγγελματικότητα των ταξί, να μπορο΄ύν να επηρε΄άζουν ισχυρά και τις πολιτικές αποφάσεις της χώρας.