Στον Prisma 91,6 ήταν καλεσμένος ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Άρτας Κωνσταντίνος Γεωργούλας.
Όπως ανέφερε, “εκπαιδευτικός πλέον νιώθει περισσότερο διωγμένος και αυτό ισχύει για πάρα πολλούς λόγους.
Αν ξεκινήσουμε από την πανδημία, που το σχολείο δεν το πρόσεξαν όπως έπρεπε για να λειτουργήσει με ασφάλεια, δεν υπήρξε καμία επένδυση στον μαθητικό πληθυσμό, αλλά και στον εκπαιδευτικό, έκλεισαν τα σχολεία για κάποιους μήνες και αυτό ήταν το μόνο μέτρο που πήραν, εννοώ λόγω των εκπαιδευτικών λειτούργησε η τηλεκπαίδευση.
Πρέπει να σας πω πως ο εκπαιδευτικός με δικά του μέσα και εξοπλισμό, με δική του προσπάθεια έφερε σε πέρας τόσο μεγάλη δυσκολία που υπήρχε σε αυτό το έργο στο να κάνει εκπαίδευση μέσω υπολογιστή και αυτό οφείλεται καθαρά στον Έλληνα εκπαιδευτικό και σε κανέναν άλλον, γιατί δεν πήρε από κάπου επιμόρφωση, ούτε Προσπάθησε το κράτος ακόμα και το καλοκαίρι που είχε και το χρόνο να εκπαιδεύσει κενά επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν το έκανε, απλά από μόνος του για άλλη μία φορά έφερε εις πέρας ένα πολύ δύσκολο έργο.”
Απαντώντας στο ερώτημα αν οι μαθητές έχουν μείνει πίσω μαθησιακά, απάντησε πως πολλοί γονείς πιστεύουν πώς πολλά παιδιά έχουν μείνει πίσω σε μαθησιακές ικανότητες.
“Το σχολείο όμως δεν προσφέρει μόνο αυτές τις ικανότητες, αλλά τον συγχρωτισμό με άλλους μαθητές, τη συνεργασία μέσα στο σχολείο και είναι τόσοι άλλοι τομείς που προσφέρει εκτός από την μαθησιακή ικανότητα που η τηλεκπαίδευση την έφερε σε ένα καλό επίπεδο, σίγουρα όμως δεν είναι το επίπεδο του σχολείου ο κάθε μαθητής έχει τη σειρά του, πρέπει να διαβάσει και να κάνεις συγκεκριμένες ασκήσεις, ίσως όμως και ο ίδιος ο μαθητής δεν ήταν έτοιμος να λειτουργήσει υπό την τηλεκπαίδευση.”
Αναφορικά με την αξιολόγηση και τις αντιδράσεις που υπάρχουν ο κ. Γεωργούλας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ενός δημοσίου σχολείου και αυτό που είναι αδιανόητο είναι ο τρόπος που γίνεται η αξιολόγηση, καθώς οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ενάντια σε αυτήν, ούτε εσύ σχολικές μονάδες αλλά είμαστε ενάντια στην αξιολόγηση και την δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων.
“Δεν μπορούμε να καταλάβουμε για ποιο λόγο να δοθεί στη δημοσιότητα το αποτέλεσμα της αξιολόγησης μιας σχολικής μονάδας και ποιος είναι ο στόχος, καθώς κάποιος πρέπει να εκλάβει το αποτέλεσμα.
Εγώ νομίζω πως ο στόχος όλο αυτό είναι κάποια σχολικές μονάδες να κλείσουν και κάποιες άλλες μονάδες να έχουν περισσότερα παιδιά. Εάν ο στόχος είναι να κλείσουν κάποιες σχολικές μονάδες πρέπει να πω πως πρόκειται για έναν πολύ κακό στόχο.
Δεν καταλαβαίνω και πάλι για ποιο λόγο να δημοσιοποιηθεί το αποτέλεσμα της αξιολόγησης, ώστε να το δει ο γονέας και να μεταφέρει το παιδί του σε κάποιο άλλο σχολείο; Αντιλαμβάνεστε ότι δεν θα αξιολογηθούν θετικά οι σχολικές μονάδες που δεν έχουν προσωπικό και αυτά είναι τα περιφερειακά σχολεία.
Πώς μπορείς να αξιολογήσεις τα περιφερειακά σχόλια όταν τα περισσότερα έχουν ελάχιστο προσωπικό και οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί πηγαίνουν εκεί για να συμπληρώσουν το ωράριό τους.
Για παράδειγμα καλεί τις σχολικές μονάδες να εκπαιδεύσουν το ανθρώπινο δυναμικό, δηλαδή τους εκπαιδευτικούς και αναρωτιέμαι πώς θα μπορέσει μία μικρή εκπαιδευτική μονάδα να εκπαιδεύσει τους εκπαιδευτικούς της, με ποια δυνατότητα θα το οργανώσει αυτό άρα ο στόχος είναι για να κλείσουν οι μικρές, είτε αυτό είναι δημοτικό, γυμνάσιο, ή Λύκειο.
Επαναλαμβάνω το μεγάλο πρόβλημα είναι για την ύπαιθρο η οποία θα ερημώσει, καθώς θα αναγκαστούν οι γονείς να φύγουν από την ύπαιθρο και να πάνε στις πόλεις για να μπορέσουν τα παιδιά τους να μορφωθούν, καθώς όταν κλείνεις ένα σχολείο ο γονιός νιώθει το παιδί δεν έχει σχολείο και θα προσπαθήσει να μείνει μέσα στην πόλη όταν Θα φτιάξει οικογένεια.”
Κλείνοντας την τοποθέτηση του κ, Γεωργούλας ανέφερε: ” Νιώθω ότι μία κοινωνία που δεν την ενδιαφέρει η εκπαίδευση των παιδιών της και το σχολείο είναι αυτό που θα δώσει τη λύση για να μπορέσει η κοινωνία μας να ανέλθει. Μία κοινωνία για να ανέλθει πρέπει να γίνει μέσω της εκπαίδευσης και από τίποτε άλλο. Η εκπαίδευση είναι σοβαρό πράγμα και δεν είναι αστείο για να το αφήνουμε στην τύχη του.”