Την τοπική επικαιρότητα σχολίασε στον Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη, ο πρώην Δήμαρχος Λευκάδας, επικεφαλής της παράταξης ” Όλοι για την Λευκάδα” Κωνσταντίνος Δρακονταειδής.
Με αφορμή την συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου η οποία ξεκίνησε και πάλι δια ζώσης, εξέφρασε την ικανοποίηση του, σχολιάζοντας παράλληλα πως “ενώ η δημοτική αρχή είχε το δικαίωμα εδώ και αρκετό καιρό να συνεδριάζει δια ζώσης και ήταν επιλογή της ή τηλεδιάσκεψη”
Σε κάθε περίπτωση θέλω να πιστεύω πως θα επανέλθουμε σε αυτή την κοινωνικότητα, εύχομαι να μην επιστρέψουμε σε καταστάσεις από το Φθινόπωρο οι οποίες θα θυμίζουν τα παλιότερα χρόνια.
Σχετικά με το πρόβλημα που έχει προκύψει στον οικισμό στον Κάβαλο που τις περισσότερες ώρες της ημέρας μένει χωρίς νερό, ο κύριος Δρακονταειδής είπε πως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως υπάρχει πρόβλημα και στο Πινακοχώρι, όπως αντιμετώπισε τις τελευταίες ημέρες και το Καλαμίτσι.
“Θέλω να διευκρινίσω όχι ακόμα δεν βρισκόμαστε σε φουλ τουριστική περίοδο. Θέλω επίσης να σας θυμίσω πως πέρυσι από τον μήνα Απρίλιο και σχεδόν σε όλη τη σεζόν αντιμετώπιζαν άλλα χωριά πρόβλημα υδροδότησης, επαναλαμβάνω σε μη τουριστική περίοδο αιχμής.
Η αιτία του προβλήματος στη συγκεκριμένη περιοχή είναι πως έχουν μία παλιά γεώτρηση στην περιοχή “Καρτέρι” στους Σφακιώτες, η οποία έχει πρόβλημα από το τέλος Νοεμβρίου του 2021, βρισκόμαστε στον Ιούνιο του 2022 και δεν έχει γίνει αποκατάσταση αυτής της βλάβης.
Αυτό δεν συνιστά μείζον πρόβλημα για την οποιαδήποτε δημοτική αρχή σε σχέση με το πώς διαχειρίζεται τις βλάβες και φυσικά τις ποσότητες του νερού;
Το συγκεκριμένο χωριό πιο συγκεκριμένος πρόεδρος, ο οποίος δίνει λόγο στους κατοίκους όπως και ο κάθε πρόεδρος και φυσικά και ο κύριος Μορφέσης γιατί τον ρωτούν για το πρόβλημα και φυσικά έρχεται κάποια στιγμή που το καπάκι της υπομονής εκρήγνυται και είχαμε τον “καυγά” στο δημοτικό συμβούλιο που στήριξε με επιχειρήματα, επί της ουσίας για το γεγονός έχει δίκιο και ζητάει απεγνωσμένα μία λύση.
Πρέπει να σας πω,πως πέρυσι περίπου τέτοια εποχή ο κύριος Λιβιτσάνος όντας τότε και πρόεδρος του συνδέσμου ύδρευσης και αντιδήμαρχος, πλέον είναι μόνο πρόεδρος του συνδέσμου άρα τον αφορά και αυτό που θα πω ήρθε να πανηγυρίσει και να μας ψέξει ως προηγούμενη δημοτική αρχή, ότι δεν βάλαμε κάποια Booster που έχουν τη δυνατότητα να τραβάνε νερό, στο κεντρικό αντλιοστάσιο του Ακτίου ήρθε πανηγυρίζοντας να μας πει πώς θα τα βάλουμε και θα μεγαλώσουμε την ποσότητα, ενώ είχε βάλει και ένα ποσό περίπου 85.000 χιλιάδες ευρώ στον προϋπολογισμό.
Μετά από ένα χρόνο έχουν πάρει τα χρήματα από τον προϋπολογισμό, εμείς το θέσαμε ως θέμα στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο και είχαμε απαντήσεις του τύπου άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.
Άρα λοιπόν πρέπει να καταλάβουμε μπορεί να έχουμε προβλήματα με τα νερά, επιμέρους δυσκολίες, δεν επιτρέπεται όμως τέτοια περίοδο να έχουμε τέτοια προβλήματα και η βασική αιτία είναι κατά τη γνώμη μας ο ελλιπής σχεδιασμός.
Επίσης θέλω να προσθέσω το γεγονός πώς τους τελευταίους τρεις μήνες εξελίσσονται κάποια έργα ύδρευσης ύψους ενός 1.800.000 ευρώ, τα οποία ήταν έργα προγραμματισμένα και χρηματοδοτούμενα από μας και εκτελέστηκαν.
Όταν εκτελούνται έργα βελτιώνεται η κατάσταση, εννοώ και βασικά έργα υποδομής και επιμέρους σημειακές παρεμβάσεις που έτσι μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση.
Αυτή τη στιγμή όμως η Λευκάδα έχει το συγκεκριμένο κόσμο, έχουμε μπροστά μας το καλοκαίρι οι ποσότητες του νερού που έρχονται από το Λούρο στο νησί μας είναι κατά 100 κυβικά την ώρα, δηλαδή κατα 2.400 κυβικά την ημέρα λιγότερα από τότε που διοικούσε εμείς.
Έχω φωτογραφίες πού στον μετρητή του Κάστρου που δείχνει τι ποσότητα νερού μπαίνει από το Λούρο δεν μπαίνουν πάνω από 520 με 530 κυβικά νερού την ώρα στη Λευκάδα, ενώ την περίοδο που ήμασταν εμείς έμπαιναν 620-630 και αυτό θα το βρούμε μπροστά μας.
Επίσης πρέπει να σας πω πως δεν έχει γίνει καμία επαφή με την αντίπερα όχθη, με τον σύνδεσμο που αφορά την Πρέβεζα και την Άρτα, ώστε αυτή η ποσότητα να αυξηθεί και να περάσουμε ένα καλύτερο καλοκαίρι συνολικά ως Λευκάδα.
Κριτική άσκησε ο κύριος Δρακονταειδής και για την κατάσταση που επικρατεί στον πεζόδρομο του Νυδριού , με αφορμή και το πρόσφατο αναλυτικό Δελτίο τύπου της παράταξής του.
“Το πρόβλημα με την λειτουργία του κεντρικού δρόμου του ενυδρείου είναι διαχρονικό και έχει να κάνει ήταν με την παλαιότερη μορφή του είτε την σημερινή πολύ καλύτερη αισθητικά που βελτιώνει κατά τη γνώμη μας πάρα πολύ την εικόνα του Νυδριού.
Το ζήτημα ήταν πώς θα κυκλοφορήσει όλος αυτός ο κόσμος, πώς θα κινηθούν τα οχήματα πώς θα γίνουν μία σειρά πραγμάτων κατά την διάρκεια της τουριστικής κίνησης.
Η βασική αιτία αυτού του προβλήματος είναι το σχέδιο πόλης, διότι σε ένα μέρος το οποίο είναι μακρύ σε μήκος, εάν δεν έχεις κάθετους δρόμους να εξυπηρετήσει την κίνηση αντιμετωπίσεις προβλήματα.
Η λύση ήταν η πράξη εφαρμογής του σχεδίου ώστε να ανοιχτούν καινούργιοι δρόμοι που θα αποφόρτιζαν το βάρος του κεντρικού δρόμου ο οποίος πρέπει να πούμε πως δεν είναι και δημοτικός.
Για το σχέδιο πόλης εμείς το τελειώσαμε, είχε εκδοθεί και το σχετικό ΦΕΚ, οι πολίτες που προσέφυγαν, δεν θέλω να ανοίξω το ζήτημα του σχεδίου απλά μιλάω για την αιτία του προβλήματος και το ζήτημα εκκρεμεί στο συμβούλιο της επικρατείας.
Αυτά τα τρία χρόνια η δημοτική αρχή δεν έχει κάνει καμία κίνηση για την επανενεργοποίηση του με διάφορους τρόπους.
Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα έργο το οποίο ουσιαστικά είναι τελειωμένο, λείπει η διοικητική του παραλαβή με τυπικούς όρους από την πλευρά της περιφέρειας, κατά τη γνώμη μου η περιφέρεια έχει σοβαρή ευθύνη, η παραλαβή του έργου θα πρέπει να έχει γίνει ήδη από τις αρχές Μαΐου, παρόλα αυτά σήμερα παίρνονται μέτρα.
Υπάρχουν άνθρωποι του δήμου οι οποίοι βάζουν πινακίδες, κάνουν μονοδρομήσεις, βάζουν κολωνάκια και μία άλλη σειρά από παρεμβάσεις.
Το ζήτημα είναι ότι ο νόμος λέει πως για να κάνεις τέτοιου είδους συνολικές παρεμβάσεις σε έναν τόπο, χρειάζεται απόφαση της επιτροπής ποιότητας ζωής του θεσμικού οργάνου του δήμου Λευκάδας το οποίο θα επικυρώσει τις αποφάσεις.
Επειδή το πρόβλημα στο Νυδρί είναι εξαιρετικά δύσκολο, εμείς ζητήσαμε να έρθει και να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο και να κουβεντιάσει από τους δημοτικούς συμβούλους.
Βεβαίως και πρέπει να έχουν άποψη και οι τοπικοί φορείς του Νυδρίου, όμως οι οριστικές αποφάσεις πρέπει να παίρνονται από τα όργανα του δήμου.
Αυτή τη στιγμή υλοποιούνται έργα κατά το δοκούν, ότι θέλει κάνει ο καθένας και εδώ είναι σοβαρή ευθύνη του δημάρχου, γιατί είναι προφανές πως όλα αυτά γίνονται με τις ευλογίες του. Δεν έχει σημασία αν ο αρμόδιος αντιδήμαρχος στο Νυδρί λειτουργεί με τον τρόπο που λειτουργεί, την πρώτη ευθύνη έχει ο δήμαρχος που ανέχεται μία μη νόμιμη κατάσταση, γιατί δεν έχουν παρθεί αποφάσεις από την ποιότητα ζωής, γιατί στη συνέχεια οι αποφάσεις αυτές πρέπει να πάνε στην αποκεντρωμένη διοίκηση και να έχεις και από κει την έγκρισή τους.
Άρα έχουμε παράνομες αποφάσεις, δεν έχει γίνει καμία κουβέντα ούτε συμβουλευτικού χαρακτήρα στο δημοτικό σύμβουλο και ζητήσαμε να μας ενημερώσει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, καθώς ο δήμαρχος άφησε τον αντιδήμαρχο να απαντήσει.
Ο αντιδήμαρχος απάντησε πως δεν έχει παρθεί καμία απόφαση και στη συνέχεια από μία πίεση και μία κουβέντα που έγινε είπε πως ισχύουν οι περσινές αποφάσεις που δεν γνωρίζουμε ποιες είναι.
Μάλιστα πραγματοποιήθηκε και μία σύσκεψη με τον αντιπεριφερειάρχη που καλώς έγινε, όμως πρέπει να μάθουμε πού κατέληξε, ποια ήταν τα μέτρα που πάρθηκαν και γιατί το δημοτικό συμβούλιο δεν έχει λάβει γνώση των μέτρων, άρα όλο αυτό γίνεται εκ του πονηρού και κάτω από το τραπέζι.
Στο Νυδρί υπάρχουν πάρα πολλά σοβαρά προβλήματα, ούτε εμείς είμαστε oι μάγοι που θα τα λύναμε, εμείς λέμε πως έπρεπε να κινηθούμε θεσμικά και στη συνέχεια να πάμε σε μία συλλογική απόφαση που θα έχει τη μεγαλύτερη συναίνεση και των θεσμικών οργάνων που πρέπει να πάρουν τις αποφάσεις και το νόμο, αλλά και του δημοτικού συμβουλίου που πρέπει να έχει γνώση για τόσο σοβαρά ζητήματα.
Η συμπεριφορά και ο τρόπος λειτουργίας θεσμικών οι οποίοι λειτουργούν ως καπετάνέοι στον τόπο τους με τις ευλογίες του δημάρχου δεν μας βρίσκουν σύμφωνους αλλά αντίθετους, γιατί θα δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που πάνε να λύσουν.
Αυτή τη στιγμή η εικόνα στο Νυδρί είναι η εικόνα ενός μπάχαλου, πας στο πεζοδρόμιο, ξαφνικά μπροστά σου βρίσκεις καρέκλες από κάποια καφέ, πρέπει να κατέβεις στο οδόστρωμα όπου εκεί περνάνε αυτοκίνητα, στη συνέχεια να ανέβεις στο πεζοδρόμιο και πάλι.
Δεν είναι όμως αυτή η κατάσταση θα πρέπει ο Δήμος Λευκάδας με τους επαγγελματίες να κάνει μία συνεννόηση και να βρει τις χρυσές τομές για να λειτουργήσει ο δρόμος.
Επίσης υπάρχει ένα άλλο μείζον ζήτημα με τις παράνομες αποφάσεις του δημοτικού λιμενικού ταμείου.
Το δημοτικό λιμενικό ταμείο ξύπνησε ένα πρωί και σε αυτό εμπλέκονται και οι αιρετοί στο Νυδρί με την ευθύνη του δημάρχου και έβαλε κάτι γλάστρες στον παραλιακό δρόμο που είναι ευθύνη του Δημοτικού λιμενικού ταμείου χωρίς να έχει πάρει το θεσμικό όργανο απόφαση.
Καταλάβατε λοιπόν πως μιλάμε για την λειτουργία μιας Δημοτικής Αρχής που δεν γνωρίζω πώς το έχει δει, βλέπει την κατάσταση αρκετά καουμπόικη και εμείς είμαστε απέναντι από αυτή τη διαδικασία.
Σχετικά με το θέμα που προέκυψε με τον πρόεδρο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, ο κύριος Δρακονταειδής ανέφερε πώς έπεσε στην αντίληψή τους πως σε δυο διοικητικά συμβούλια του Λιμενικού ταμείου ο πρόεδρος το αίτημα ενός συμπολίτη μας, είπε πως είτε θα ψηφίσετε αυτό που προτείνω εγώ είτε εγώ θα παραιτηθώ.
Αυτό το επαναλαμβάνει και τη δεύτερη φορά από τη στιγμή που το δημοτικό λιμενικό ταμείο πήρε την απόφαση να κάνει δεκτό το αίτημα του συμπολίτη μας, τότε Σηκώθηκε ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου και σε έξαλλη κατάσταση αποχώρησε λέγοντας πως θα παραιτηθεί.
Εμάς δεν μας ενδιαφέρει εάν θα παραιτηθεί ή όχι αυτό είναι δικό του θέμα και θα το λύσει πρώτο Δήμαρχο, δεν μπαίνουμε σε αυτή τη λογική του κουτσομπολιού, εμάς μας ενδιαφέρει το ύφος και το ήθος της εξουσίας.
Στο ερώτημά του δημοσιογράφου αν η παραίτηση του προέδρου του Δημοτικού λιμενικού ταμείου την δεδομένη χρονική στιγμή θα πήγαινε πίσω συγκεκριμένα έργα που τρέχουν, ο κύριος Δρακονταειδής είπε πως δεν δημιουργείται κανένα απολύτως πρόβλημα.
Ας αφήσουμε καλύτερα τα project που τρέχουν στο δημοτικό λιμενικό ταμείο, καθώς δεν τρέχουν και πολλά project, μιλάμε για έναν οργανισμό που έχει κάνει πολύ λίγα πράγματα τα τελευταία τρία χρόνια εκτός από το να ρίχνει προβλήτες.
Ο δήμαρχος εφόσον επιλέξει ο κύριος Καρβούνης να παραιτηθεί, καταλαμβάνω για πολλοστή φορά ότι δεν μας ενδιαφέρει αν θα παραμείνει ή θα παραιτηθεί, μπορεί να ορίσει έναν αιρετό, να διορίσει κάποιον που έχει την εμπειρία και είναι στο Συμβούλιο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου.
Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η δημοτική αρχή έχει περίπου τρία χρόνια παρά δύο μήνες, αυτά τα τρία χρόνια υπάρχουν άνθρωποι που έχουν εκλεγεί με το ψηφοδέλτιο του δημάρχου ενδεχομένως θα μπορούσε να είναι πρόεδροι του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, αν και αυτό για μας δεν είναι το μείζον.
Σχετικά με το θέμα του δημοτικού οδοφωτισμού, ανέφερε πως η παράταξή του ξεκίνησε την συγκεκριμένη κουβέντα το 2016, “ενεργοποιηθήκαμε με το 2017, είχε γίνει και μία προσπάθεια η οποία δεν περπάτησε επί διοικήσεως κυρίου Αραβανή.
Εμείς την είχαμε πιάσει από κει που την είχε σταματήσει ο κύριος Αραβανής, κάναμε μία μία μελέτη, καθώς το 2017 στεκόταν και η χώρα και ο δήμος στα πόδια του καλύτερα με οικονομικούς όρους και αποφασίσαμε να πάρουμε ένα δάνειο από το ταμείο παρακαταθηκών, για να μειώσουμε την κατανάλωση της ενέργειας όμως όταν ολοκληρώθηκε αυτή η μελέτη και θα έπρεπε να πάρουμε την απόφαση αρχές του 2019, σταματήσαμε και είπαμε πως αυτή η απόφαση επειδή δεσμεύει και άλλες δημοτικές αρχές, τουλάχιστον τις 2,5 επόμενες αφήσαμε την πάρει η νέα δημοτική αρχή”
Μετά από δυόμιση χρόνια η νέα δημοτική αρχή τον προηγούμενο Δεκέμβρη κατέθεσε τη δική της πρόταση.
Πρέπει να πω όμως πως αυτή τη στιγμή η Λευκάδα έχει 13.000 λαμπτήρες βιδώνονται επάνω στα φωτιστικά σώματα. Ο δήμος με βάση επίσημα στοιχεία καταναλώνει περίπου 5,3 εκατομμύρια κιλοβατόρων και από αυτά 68,4% της κατανάλωσης αφορά 4.100 φωτιστικά σώματα τα οποία είναι τα πιο ενεργοβόρα.
Άρα μπορείς να πετύχεις μία τεράστια μείωση της ενέργειας αν αλλάξεις τα συγκεκριμένα από τα 13.000.
Οι τρεις τρόποι για να το πετύχεις είναι να έχεις τα χρήματα ο δήμος, αυτό εμείς θα επιθυμούσαμε όπως και η κάθε δημοτική αρχή, όταν όμως για την προμήθεια τους χρειάζεσαι περίπου 4,5 εκατομμύρια ευρώ και είναι ανταποδοτική υπηρεσία αντιλαμβάνεστε πως δεν είναι εφικτό.
Ο δεύτερος τρόπος είναι αλλά θα σε ιδιώτη όποιος θα αλλάξει τα φωτιστικά, με αυτούς τους όρους και τις προϋποθέσεις που συνέταξε η μελέτη του δήμου, του ζητάς περίπου στα 10 εκατομμύρια που κοστίζει αυτό το concept να τα βάλει ο ίδιος, με τον Δήμο να τον αποπληρώνει στα επόμενα 12 χρόνια, για αυτό και σας λέω ότι αυτή η απόφαση δεσμεύει και τις επόμενες δημοτικές ο ποιες είναι αυτές.
Η αποπληρωμή γίνεται από τα τέλη του δήμου τα οποία δεσμεύονται και με αυτό τον τρόπο ο δήμος από τα περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ, με τον ιδιώτη να αναλαμβάνει τα 12 αυτά χρόνια να συντηρεί το δίκτυο.
Φυσικά ο δήμος θα αποπληρώνει με το αζημίωτο τον ιδιώτη και με το κέρδος το οποίο θα πρέπει να βγάζει και αυτό είναι λογικό.
Ο τρίτος τρόπος είναι να πας στο ταμείο παρακαταθηκών και δανείων, να πάρεις ένα δάνειο το οποίο θα αποπληρώσει σε 10 χρόνια, θα κάνεις έναν διαγωνισμό για να σου βάλει ο εργολάβος που θα προκύψει τα φωτιστικά.
Ο δήμαρχος Λευκάδας ήρθε το Δεκέμβρη με την λύση του ταμείου παρακαταθηκών και δανείων. Ωστόσο ήθελα αυτή η περίοδος που εμείς είχαμε από το Δημοτικό Συμβούλιο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το γεγονός ότι δεν κάναμε ιδιάζουσες συμβούλια.
Σε μία προηγούμενη συζήτηση αφού είχε γίνει για ενημέρωση είχαμε πει ξεκάθαρα τη γνώμη μας πώς πρέπει να πάμε μέσω του ταμείου παρακαταθηκών, να κάνουμε το διαγωνισμό μας και να τα βάλουμε, αλλά το ποσό να μην είναι περίπου στα 7 εκατομμύρια που έλεγε η δημοτική αρχή, αλλά στα 3 εκατομμύρια και θα αλλάξουμε μόνο το ενεργό χρώματα και αυτά που καταναλώνουν το 70% της συνολικής ενέργειας που καταναλώνει ο Δήμος Λευκάδας.
Και εμείς θέλαμε να αλλάξουμε όλα τα φωτιστικά, όμως μην ξεχνάμε πως υπάρχει ένα περιβάλλον στο οποίο κινείσαι και παίρνεις αποφάσεις σου, ένα περιβάλλον οικονομικό, που έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις, ο πληθωρισμός τρέχει με τον τρόπο που τρέχει, σε ένα περιβάλλον που το ενεργειακό κόστος έχει αυξηθεί τόσο στους ιδιώτες όσο και στους λογαριασμούς που πληρώνουν οι δήμοι.
Για τους υπόλοιπους λαμπτήρες που θα χρειαζόμασταν να αλλάξουμε στα υπόλοιπα σώματα και όχι φωτιστικών σωμάτων, θα μπορούσε να γίνει με έναν ορίζοντα τριών με τεσσάρων χρονών και ξεκινώντας από τις έδρες των δημοτικών ενοτήτων και με ένα σχεδιασμό θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε στην αντικατάστασή τους.
Να σας θυμίσω πως εμείς δοκιμαστικά είχαμε αλλάξει περίπου 200 λαμπτήρες LED στην δική μας περίοδο για να δούμε πώς λειτουργούν στην πορεία του χρόνου. Της αλλάξαμε το 2017 είμαστε στο 2022 και δείχνουν ότι έχω μία καλή συμπεριφορά.
Η πρότασή μας είναι που στις σημερινές συνθήκες που βρισκόμαστε δεν συμφέρει να πάμε με την πρόταση σε ιδιώτη σε καμία περίπτωση, δεν συμφέρει επίσης να αλλάξουν όλα τα φωτιστικά με δάνειο από το ταμείο παρακαταθηκών, αλλά με ένα μικρό δάνειο για να αλλάξουμε όλα τα ενεργοβόρα σώματα.
Στο τέλος τις παρεμβάσεις του για αυτό το θέμα ο κύριος Δρακονταειδής ανέφερε πως με τον τρόπο που επέλεξε η δημοτική αρχή μλεσω ΣΔΙΤ να κάνει αυτή την αλλαγή, μπορεί να παραχθεί καλύτερος ηλεκτροφωτισμός, έχουμε τα οικονομικά ρίσκα όμως τα 10 με 12 χρόνια όταν τελειώσει αυτή η ιστορία και όλα αυτά τα χρόνια δεν θα έχουμε καμία μείωση τελών, για την κατάσταση είναι μία η άλλη και στη συνέχεια θα πρέπει να αλλάξουμε και πάλι λαμπτήρες, δεν είναι κάτι που σου λύνει δια παντός το πρόβλημα.
Στο τέλος της συζήτησης ο κ. Δρακονταειδής αναφέρθηκε και σε ένα σοβαρό θέμα σχετικά με την πρόταση που κατέθεσε η δημοτική αρχή για χρηματοδότηση 11 εκατομμυρίων που αφορούσε βιολογικό στην περιοχή του πρώην Δήμου Καρυάς και δύο χωριά στην πρώην κοινότητα Σφακιωτών.
Θέλω να πω πως η ευαισθησία είναι σαν το διεθνές δίκαιο δεν μπορείς να την έχεις συγκεκριμένες ημέρες εβδομάδας, όπως και το διεθνές δίκαιο πρέπει να το έχεις μονίμως στην ατζέντα σου και όχι να παίζεις με αυτό.
Επί δημαρχίας κυρίας Ρεκατσίνα είχε γίνει μία μελέτη για την Καρυά το 2008, όπου εκεί προβλεπόταν να γίνει δίκτυο στα χωριά του πρώην δήμου Καρυάς και επιπλέον να τοποθετηθεί ένα μηχάνημα για να το καταλάβουν οι ακροατές compact μέσα στο οποίο θα γινόταν ο καθαρισμός των λυμάτων και στη συνέχεια θα οδηγούνταν σε κάποιο αποδέκτη στη γη.
Στις τότε συνθήκες η κυρία Ρεκατσίνα=Κωνσταντινίδη έπραξε σωστά γιατί δεν υπήρχαν άλλες λύσεις.
Το 2017 όμως ολοκληρώθηκε ο βιολογικός του Νυδριού, καθώς το Compact σύστημα δεν έχει τις εγκαταστάσεις του βιολογικού.
Έρχεται το 2022 η δημοτική αρχή και στην αγωνία της να φαίνεται ότι καταθέτει προτάσεις, κατά τη γνώμη μας δεν έχει καμία περίπτωση επιτυχίας, αλλά αν έχει θα είναι τραγικό να την περιοχή και καταθέτει μία πρόταση όπου τα τρία πρώην χωριά του δήμου Καρυάς και τα δύο των Σφακιωτών Λαζαράτα και Πινακοχώρι, θα γίνω το δίκτυο και αυτά θα οδηγούνται σε Compact μηχάνημα τα οποία όπως επί λέξει λέει η συγκεκριμένη Μελέτη θα οδηγούνται σε γειτονικό χαντάκι και στη συνέχεια σε γειτονικό αποδέκτη, όπου αυτό σημαίνει σε ρέμα, όμως ντρέπονται να το πουν στη μελέτη.
Εν έτει 2022 δεν πας να λύσεις το πρόβλημα του βιολογικού με ένα τέτοιο τρόπο, κατά τη γνώμη μας η δημοτική αρχή το έκανε αυτό για να δείξει τους καταθέτει μία πρόταση, το πέρασε αυτό όμως γιατί με τους καινούργιους νόμους της κυβέρνησης Μητσοτάκη, τα θέματα αυτά δεν συζητιούνται στο δημοτικό συμβούλιο.
Μιλάμε για ένα θέμα που αφορά τόσο για το περιβάλλον αλλά και το μέλλον των κατοίκων της ορεινής Λευκάδας συζητιέται στην οικονομική επιτροπή που έχει την πλειοψηφία ο δήμαρχος.
Εμείς είχαμε ενημερώσει πολύ πριν πάρει αυτή την απόφαση, πριν περίπου ένα μήνα τότε εμείς καταθέτουμε την πρόταση η μελέτη που είχε κάνει η κυρία Κωνσταντινίδη την αφήνουμε ως έχει αναφορικά με το δίκτυο, παίρνουμε και όλα τα χωριά των Σφακιωτών και με αγωγό τα οδηγούμε τα λύματα αυτά στον βιολογικό του Νυδριού που έχει ανάγκη για περισσότερα λήμματα.
Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε από τη δημοτική αρχή, διότι όπως ισχυρίστηκαν και όντως είναι πραγματικότητα δεν θα προλάβαινε να την κάνουν και έκαναν αυτοί που επέλεξαν η οποία και περιβαλλοντικά είναι απαράδεκτη και δεν έχουν και πιθανότητα επιτυχίας.
Στην επισήμανση του δημάρχου ότι τίθεται θέμα χρηματοδότησης με αφορμή τα πληθυσμιακά κριτήρια είπε πως αυτά είναι παραμύθια της Χαλιμάς.
Το πρόγραμμα που βγήκε αφορά όλη την Ελλάδα είναι στο ταμείο ανάκαμψης τι είναι στο ποσό των 200 εκατομμυρίων ευρώ, ένα πολύ μικρό ποσό για τις ανάγκες της χώρας.
Εγώ τα είχα πει και στο Δήμαρχο και στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι σίγουρα θα ανοίξει κι άλλο πρόγραμμα, άρα είχαμε το χρονικό περιθώριο να ολοκληρώσουν αυτή τη μελέτη, μπορούσαμε στον αγωγό αυτό που θα ανοίγαμε να επεκτείνουμε το δίκτυο και σε άλλα χωριά, άρα να μεγαλώσουμε και πληθυσμιακά και κυρίως να λύσουμε σχεδόν το σύνολο της ορεινής Λευκάδας με μία σοβαρή λύση αναφορικά με τον αποδέκτη.
Η πρότασή μας ήταν ρεαλιστική, ο δήμαρχος βιάστηκε για να πει ότι καταθέτει μία πρόταση.
Κλείνοντας θέλω να πω, για να ακούσουν και οι ακροατές μας για τη δημοκρατία ζούμε, είναι γνωστό πως με νομοσχέδιο που αναρτήθηκε και είναι στη διαβούλευση απαγορεύεται πλέον στους επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης να εισαγάγουν το οποιοδήποτε ζήτημα για συζήτηση όπως προέβλεπε ο προηγούμενος νόμος του Καλλικράτη και οι μόνοι που έχουν δικαίωμα είναι ο δήμαρχος και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου.
Εάν αυτό ονομάζουν Δημοκρατία να τη χαίρονται και απέναντι σε αυτά οφείλουν και οι κοινωνίες και οι θεσμικοί να τοποθετηθούν, αν και οι πιο πολλοί θα το κάνουν γαργάρα διότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα επειδή τους βολεύει, δεν πρέπει όμως να ξεχνούν ότι η ζωή κάνει κύκλους.