Με αφορμή την κινητοποίηση των παρατάξεων “Όλοι για την Λευκάδα” και “Συμφωνία Ελπίδας” του δήμου Ακτίου-Βόνιτσας σήμερα στη μία το μεσημέρι στο ήδη διανοιγμένο τμήμα του δρόμου, ο Κωνσταντίνος Δρακονταειδής μίλησες το απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη.
Το συγκεκριμένο θέμα ο πρώτος που το ανέδειξε είναι ο κύριος βουλευτής από το Σεπτέμβριο άρα μιλάμε εδώ και τέσσερις περίπου μήνες.
Στην πορεία έγιναν συζητήσεις και συσκέψεις με τους φορείς παρουσία και του βουλευτή, δημάρχου και αντιπεριφερειάρχη. Εμείς ως παράταξη πρώτοι θέσαμε το ζήτημα, λέγοντας ότι αυτό που συμβαίνει είναι απαράδεκτο, γιατί η σύμβαση που υπογράφτηκε το 2019 του εργολάβου με το υπουργείο προέβλεπε ότι η προϋπόθεση για την εκτέλεση του έργου είναι τουλάχιστον μία λωρίδα σε κάθε κατεύθυνση ανοιχτή και σε χειρότερη τουλάχιστον μία.
Μάλιστα σε εκείνη την σύσκεψη είχαμε προτείνει να υπάρχει μία λωρίδα και ας υπάρχει ένα φανάρι με καθυστέρηση πέντε λεπτών για να περνάνε τμηματικά τα αυτοκίνητα σε αυτά τα 400 μέτρα.
Ως παράταξη ξεκαθαρίζουμε ότι εμείς θέλουμε να εκτελεστεί το έργο, είναι ένα έργο σημαντικό που θα βοηθήσει τη Λευκάδα και τον τόπο μας αλλά και το νομό Αιτωλοακαρνανίας και τους γειτονικούς δήμους.
Ο κύριος δήμαρχος στην αρχική σύσκεψη είχε μία εντελώς ουδέτερη στάση, κατά τη γνώμη μου ήταν ουσιαστικά υπέρ της άποψης που είχε εκφραστεί από το υπουργείο να κλείσει ο δρόμος για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που ήδη έχει κλείσει από σήμερα και με τις ώρες που έχει ανακοινωθεί.
Ο κύριος δήμαρχος κάτω από την πίεση όλων των φορέων που αντιδρούσαν πράγματι έκανε μία στροφή και αποδέχτηκε αυτά που είπαν για να μείνει ο δρόμος ανοιχτός.
Εμείς όμως εκτός από την πολιτική βούληση που εξέφρασε τόσο ο ίδιος αλλά και το δημοτικό συμβούλιο είπαμε να μη μείνουμε εκεί.
Δυστυχώς εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα έχει βγει Αστυνομική διάταξη, καθώς πήρε ένα έγγραφο από το υπουργείο το οποίο εγκρίνει την διακοπή της κυκλοφορίας, η αστυνομία ως εκτελεστικό όργανο έβγαλε αυτή την διάταξη με τη γνωστή απαγόρευση.
Και ενώ εγώ στο δημοτικό συμβούλιο ζήτησα από τον δήμαρχο Λευκάδας να γίνουν και νομικές κινήσεις κάτι για το οποίο δεσμεύτηκε συνέβη το εξής απίστευτο.
Έρχονται πέντε εργολαβικές εταιρείες, καθώς πραγματικά δημιουργείται πρόβλημα με τα δημόσια, αλλά και τα ιδιωτικά έργα και κάνουν ασφαλιστικά μέτρα.
Η προσφυγή αυτών των εταιρειών εκδικάστηκε στις 5 του μήνα και η ειρηνοδίκης τα απέρριψε, με το σκεπτικό ότι δεν παρευρέθηκε κάνεις θεσμικός φορέας να τα στηρίξει.
Ουσιαστικά ανέφερε ότι οι πέντε εταιρείες που είχαν προσφύγει δεν είχανε έννομο συμφέρον.
Αντιλαμβάνεστε ότι η στάση του δήμου πού είναι ο φορέας που θα πάρει το βάρος τέτοιων σοβαρών ενεργειών, δεν αφήνω στην μπάντα καθόλου την περιφέρεια, καθώς έχει την ίδια ευθύνη, όμως μας έχει συνηθίσει για την πλήρη απραξία της για αυτό λέω πρώτα τον Δήμο.
Η στάση της Δημοτικής Αρχής ήταν ακατανόητη με βάση τη δέσμευση του κυρίου Δημάρχου ότι θα παρέμβει νομικά και ότι έχει και την πολιτική βούληση του δημοτικού συμβουλίου που θέλει ο δρόμος να παραμείνει ανοιχτός.
Σύμφωνα με τον κύριο Δρακονταειδη η απορρόφηση στο σύνολο του έργου είναι μικρή. Η σύμβαση τελειώνει τον Ιούλιο του 2023 δηλαδή σε πέντε μήνες. Ενώ ο εργολάβος όφειλε να τρέξει το έργο όχι μόνο στα δύσκολα κομμάτια όπως το συγκεκριμένο, γιατί μιλάμε για μεγάλες εταιρείες, η απορρόφηση ήταν πολύ μικρότερη από αυτήν που έπρεπε να υπάρχει, άρα εκτελέστηκε πολύ μικρότερο συμβατικό αντικείμενο και αφήσαν το δύσκολο κομμάτι για το τέλος.
Πρέπει λοιπόν αυτό να το ολοκληρώσουν μέχρι τον Ιούλιο. Είμαι όμως βέβαιος ότι ο εργολάβος θα πάρει παράταση μέχρι 31/12. Δεν κάνω το μάγο απλά με βάση την απλή λογική 31/12/2023 είναι συμβατική υποχρέωση της χώρας όλα τα έργα ΕΣΠΑ έχουν ολοκληρωθεί.
Άρα το συγκεκριμένο έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στο σύνολο του. Με αυτά τα δεδομένα υπάρχει ευθύνη του εργολάβου που το έργο δεν προχώρησε πολύ πιο γρήγορα, ασκείται μία πίεση στον εργολάβο και από τον υπουργείο για να μπορέσει να παράδοση το κομμάτι που αφορά την Λευκάδα πριν τις εκλογές, άρα μπαίνει και το ζήτημα το προεκλογικό, που νομίζω ότι σε τέτοιου είδους έργα μας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα.
Επίσης υπάρχει το στοιχείο ότι η εργολαβία με βάση την τεχνική ακολουθεί των ανατινάξεων προφανώς μειώνει το κατασκευαστικό κόστος, γιατί με άλλη μέθοδο το οικονομικό κόστος θα είναι αυξημένο άρα θα μειωθεί το δικό του κέρδος και θα έχει μεγαλύτερη χρονική διάρκεια το έργο εάν πάει με συμβατικό τρόπο εκτέλεσης του.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει ένα τρίγωνο, υπουργείο, άρα κυβέρνηση, εργολάβος και θεσμικοί της Λευκάδας που είναι προφανέστατο ότι αποδέχονται αυτό το θέλει ο εργολάβος.
Το ότι κάτω από την πίεση των πραγμάτων ο κύριος δήμαρχος άλλαξε άποψη και αυτό είναι θετικό όταν εκτιμάς πώς κάνεις ένα λάθος, ήταν για τα μάτια του κόσμου γιατί στην πράξη Αποδείχθηκε ότι δεν έκανε τίποτα επί της ουσίας.
Εμείς περιμέναμε ότι ο δήμος θα έκανε ενέργειες και το λέω δημόσια πως πήραμε την απόφαση να κάνουμε την κινητοποίηση όταν μάθαμε πως στις 5 Γενάρη δεν παρενέβη νομικά ο δήμος για να στηρίξει τα ασφαλιστικά μέτρα που υπέβαλαν κάποιες εταιρείες που κι αυτές για το δικό τους όφελος διεκδίκησαν την διακοπή του έργου και την εκτέλεση του έτσι όπως προβλέπεται από τη σύμβαση που σας περιέγραψα.
Σχετικά με την ανακοίνωση της Ιόνιος Τεχνικής και το πάγωμα των μεγάλων έργων μεταξύ αυτών και της ανάπλασης παραλίας ο κ. Δρακονταειδής είπε πως εάν ισχύσει η διακοπή των εργασιών τουλάχιστον για το δίμηνο που που γνωρίζουμε ότι ο δρόμος θα παραμείνει κλειστός προφανώς όλα τα έργα πάνε πίσω.
Επίσης ένα άλλο πολύ σοβαρό ζήτημα έχει να κάνει με τα προγράμματα ΕΣΠΑ που τρέχουν, καθώς πολλοί συμπολίτες μας, άνθρωποι που επέλεξαν να κάνουν μία επένδυση και παίρνουν μία χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ για να κάνωουν ένα ιδιωτικό έργο και να βελτιώσουν τη ζωή τους ασκώντας μία δραστηριότητα όλα αυτά πάνε πίσω, δεν είναι μόνο τα δημοτικά έργα που είναι πολύ σοβαρό το πρόβλημα και πρέπει να εκτελεστούν και ιδιαίτερα της παραλίας, γιατί είναι ένα έργο το οποίο εμποδίζει την ίδια την κυκλοφορία και τη λειτουργία της πόλης.
Κατανοητή η δική σας στάση να μην επιτρέπετε να παίρναμε από την θάλασσα πέριξ του σκορπιού για χάρη του μεγιστάνα. Ουααασα
Γιατί στο όνομα του κράτους της αρπαχτλης και των κολλητών της κονόμας απ την αρπαχτή, στα δικά σας χρόνια δεν καταργήσατε την αρπαχτή κάθε μήνα φόρους κσι δάνεια? Παρά αυγατήσατε τους φόρους και ρυθμίζατε τα δάνεια για να μένουν τα κεφάλαια πίσω??
Απλά την 5ετή αρπαχτή 2015-2019, την συνέχισαν οι άρπαγες 2019-2023 ,για να αρπάξουν σύντομα και αυτοί, και καλά κάνουν και αν μπορούν -που μπορούν -να μας βγάλουν και τα δόντια με τις εταιρίες τους και τα δημόσια έργα σαν τον δρόμο αυτόν που κλείνουν για να κονομήσουν. Θεωρώντας τους Λευκαδίτες ζώα plus για μαντρί.
Εφ όσον η Λευκάδα κλείνει λοσο κλείνει ο δημοκράτης άρπαγας σήμερα κυβερνητιστής να κόψει αναλογικά τους φόρους και τα δάνεια για τους πολίτες της Λευκάδος. Αλλά αν τα κόψει θα χάσει το φαί, και το διαουλούπιασμα.
Και οι πολίτες της Λευκάδος, να αντιδράσουν με συλλαλητήριο σκληρό σαν το 1935 ζτην Λευκάδα και το 1944 στην Αθήνα. Και αν χρειαστεί να τραβήξει η ιστορία τον ντορό της. Γιατί πρέπει να κινηθεί η ιστορία για να μειώσουν το φαί οι άρπαγες.