Ο Επικεφαλής της παράταξης “Όλοι για τη Λευκάδα” και πρώην Δήμαρχος Κωνσταντίνος Δρακοντατειδής, μίλησε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη για τον ΦΟΣΔΑ Ιονίων Νήσων.
Σχετικά με την πρόσφατη επισήμανση στο Δημοτικό Συμβούλιο του δημάρχου Λευκάδας Χαράλαμπου Καλού, ότι η κατασκευή του εργοστασίου θα γίνει από την δημοτική αρχή, απαντώντας σε πρόσφατο ερώτημά του στο δημοτικό συμβούλιο, είπε ότι του δίνεται η ευκαιρία να αποκαταστήσει την αλλοιωμένη πραγματικότητα εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής και του κυρίου δημάρχου.
“Όταν εγώ έκανα αναφορά στο εργοστάσιο και στη μονάδα στο δημοτικό συμβούλιο, η αναφορά δεν έχει να κάνει με το αν θα εκτελεστεί το έργο από το δήμο.
Το πρόβλημα με τα απορρίμματα και στη Λευκάδα έχει να κάνει με την διαχείριση των απορριμμάτων αφού ολοκληρωθεί η μονάδα. Αυτή ήταν μία “τρίπλα” του κυρίου δημάρχου για να αποφύγει να απαντήσει στο ουσιαστικό στο τι θα γίνει από την στιγμή που θα κατασκευαστεί η μονάδα στο ζήτημα δηλαδή της λειτουργίας και της διαχείρισης.”
Σχετικά με την δημιουργία του ΦΟΣΔΑ ο κύριος Δρακονταειδής είπε πως όλα ξεκίνησαν όταν τον Απρίλιο του 2020, όταν η κυβέρνηση κυριολεκτικά τα μεσάνυχτα κατέθεσε μία τροπολογία στη Βουλή, με την οποία ουσιαστικά καταργούσε τους υπάρχοντες φορείς διαχείρισης και τον ρόλο που έπαιζαν σε αυτούς οι δήμοι και έφτιαξε μία ανώνυμη εταιρεία ΦΟΣΔΑ με σκοπό να πάθει ο έλεγχος των απορριμμάτων από την περιφέρεια.
Αυτό είναι πρωτοφανές σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, διότι σε όλη την Ευρώπη Η διαχείριση των απορριμμάτων ανήκει στους δήμους.
Η κυβέρνηση το έπραξε αυτό και το δέχτηκε ασμένως η κυρία περιφερειάρχης, διότι μέσα από την διαδικασία αυτή, με το να να μεταφερθούν τα απορρίμματα σε έναν φορέα που ούτε προσωπικό έχει, αλλά ούτε και τεχνογνωσία, πολύ απλά ήθελε να κάνει εξυπηρέτηση σε πολύ συγκεκριμένα συμφέροντα και αυτό το είχα καταγγείλει και εγώ προσωπικά στην ΠΕΔΙΝ από την πρώτη στιγμή.
Από την στιγμή που ο φορέας αυτός ιδρύθηκε, η περιφερειάρχης κ. Κράτσα, αμέσως ανακοίνωσε συνεργασία με την εταιρεία ΔΙΑΔΥΜΑ της Κοζάνης η οποία είναι μία ανώνυμη εταιρία που διαχειρίζεται τα απορρίμματα της Κοζάνης και ουσιαστικά είναι μία εταιρεία που φωτογραφίζει μέσα από τη διαχείριση συγκεκριμένο εργολάβο που διαχειρίζεται τα απορρίμματα σε όλη τη χώρα.
Μάλιστα απευθυνόμενοι στους δήμους είπε ότι δεν μπορούν να δημοπρατήσουν τις μονάδες, εμείς ως Λευκάδα το είχαμε δημοπρατήσει από το 2019- όμως αναφέρομαι στην Κεφαλλονιά και στην Κέρκυρα που οι μονάδες τους δεν είχαν δημοπρατηθεί, λέγοντας πως για τεχνογνωσία θα έφερνε την ΔΙΑΔΥΜΑ και της δίνουμε 100.000 ευρώ, για να αναλάβει να κάνει αυτό που θα έκαναν δωρεάν οι δήμοι την δημοπράτηση και την “παρακολούθηση” της διαδικασίας του έργου.
Αυτό όμως είναι το πρώτο βήμα και το δεύτερο αποδείχθηκε ότι έρχεται, καθώς χωρίς να το πάρει χαμπάρι κανείς η μονάδα της Κεφαλονιάς που ήταν έτοιμη να δημοπρατηθεί με 7,3 εκατομμύρια ευρώ και αναφέρομαι κυρίως στον εκσυγχρονισμό της, γιατί η Κεφαλονιά έχει συγκεκριμένη λειτουργία μονάδας την έκανε 23 εκατομμύρια ευρώ, γιατί πρόσθεσε για έξι με προοπτική άλλων έξι χρόνων συνολικά δηλαδή 12 χρόνια να έχει ο εργολάβος την διαχείριση και την λειτουργία της.
Το παιχνίδι παίχτηκε τότε, την εξέλιξη την είχαμε πει και με βάση τα όσα σας περιέγραψα επιβεβαιώνονται οι φόβοι μας και θα πάω και σε ένα τελευταίο που αφορά αυστηρά τη Λευκάδα και το οποίο πολύ με ανησυχεί για να μην χρησιμοποιήσω άλλη πιο βαριά κουβέντα.
Το οικόπεδο στο οποίο θα γίνει η μονάδα, είχαμε έτοιμη την υπογραφή του υπουργού, στο να περάσει στο δήμο της Λευκάδας. Να σας θυμίσω ότι τότε είχαμε μνημόνια, ΤΑΪΠΕΔ και ΕΤΑΔ ως ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου οικοπέδου.
Μεσολαβούν οι εκλογές και δεν προλαβαίνει να μπει η υπογραφή και να περάσει στο δήμο, κερδίζει η Νέα Δημοκρατία, ως δήμαρχος επισκέπτομαι το νέο Υπουργό τον κύριο Βεζυρόπουλο, μου επιβεβαιώνει ότι πρέπει να μεταφερθεί το οικόπεδο, καθώς τον είχα ενημερώσει πως όλα ήταν έτοιμα και το μόνο που έμενε ήταν η υπογραφή.
31 Αυγούστου το 2019 αποχωρώ από τον Δήμο, τον Σεπτέμβρη ή Οκτώβρη ο κ. Καλός επαναλαμβάνει το αίτημα να δοθεί, έχουν περάσει 21 μήνες από τότε και ακόμα το ακίνητο δεν έχει μεταβιβαστεί.
Όμως δεν έχουμε τελειώσει ακόμα γιατί πριν λίγους μήνες η κ.Κράτσα μέσω του φορέα διαχείρισης υποβάλλει και αυτή αίτημα να δοθεί στο φορέα διαχείρισης και όχι στο δήμο. Αντιλαμβάνεστε ότι το παιχνίδι έχει απλώσει, ο τραχανάς είναι πολύ απλωμένος και παίζονται παιχνίδια τα οποία θα αποβούν σε βάρος και της μονάδας, αλλά κυρίως των πολιτών που θα πληρώσουν το μάρμαρο από αυτή την ιστορία με οικονομικούς όρους.
Αναφερόμενος στην επεξεργασία των απορριμμάτων η οποία συνεπάγεται με ένα διαφορετικό κόστος στην διαχείριση και την επεξεργασία των απορριμμάτων, ο κύριος Δρακονταειδής αρχικά αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις που έχουν προκύψει με την κατασκευή του εργοστασίου, καθώς όπως είπε, “ένα έργο που δημοπρατήθηκε τον Αύγουστο του 2019, έχουμε φτάσει 21 μήνες μετά και εκτιμώ ότι θα παρθεί μισός χρόνος ακόμα μέχρι να υπογράψει τη σύμβαση ο εργολάβος και να ξεκινήσει να το κατασκευάζει, καθώς θα πάμε στο τέλος του χρόνου και μπορεί στις αρχές του 2022 προβλέπεται μία δοκιμαστική περίοδος όπως σε όλα τα έργα αυτού του τύπου και πολύ σωστά γίνεται αυτό.
Ο εργολάβος θα το δοκιμάσει με δικούς του εργαζόμενους, για να δούμε πώς θα λειτουργήσει στην πράξη και αυτό προβλέπεται ότι θα το κάνει. Όταν όμως ολοκληρωθεί αυτή η δοκιμαστική λειτουργία και γίνει επισήμως η παραλαβή του είναι στο χέρι του δήμου να πει ότι αναλαμβάνει τη λειτουργία του, εφόσον έχει το προσωπικό, ή από τη στιγμή που δεν μπορεί να λειτουργήσει κάνει διαγωνισμό και το δίνει σε κάποιο ιδιώτη.
Η δική μας θέση ήταν ότι εμείς θα θέλαμε να το λειτουργήσει ο δήμος την μονάδα με δικό του προσωπικό, διότι εφόσον δεν θα υπάρχει το κέρδος του εργολάβου, το κόστος λειτουργία του θα είναι μικρότερο.
Ο Δήμος Λευκάδας ήδη σε σχέση με την περίοδο που ήμουν εγώ δήμαρχος, με τις 16 από τις 20 προσλήψεις, έχει πλέον 16 άτομα περισσότερα ως μόνιμο προσωπικό στην καθαριότητα και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Φυσικά τα προβλήματα δεν έχουν λυθεί σε αυτό το κομμάτι απαιτούνται και άλλες προσλήψεις, όμως επειδή η χώρα θεωρητικά πάντα, τουλάχιστον ως προς τα μνημόνια έχει μπει σε μία μεγαλύτερη κανονικότητα είναι πολύ πιο εύκολο να γίνουν αυτές οι προσλήψεις και ο δήμος να το δουλέψει.
Αν όμως η οποία δημοτική αρχή θα είναι τότε, όταν το εργοστάσιο θα έχει ολοκληρωθεί, επιλέξει να πάει σε ιδιώτη, το σέβομαι, το αντιλαμβάνομαι και θα δούμε τις τότε συνθήκες σας λέω όμως την δική μας άποψη.”
Αυτή τη στιγμή στο δήμο Λευκάδας πρέπει να ξεκινήσει μία διαδικασία, κάτι που δεν έχει συμβεί, που θα πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά.
Εφόσον σε λίγους μήνες θα μπει ο εργολάβος και θα αρχίσει να κατασκευάζει το εργοστάσιο, τα οικονομικά στοιχεία από τη μελέτη υπάρχουν και θα πρέπει να γίνει μία συνεκτίμηση των δυνατοτήτων της μονάδας. Όταν ολοκληρωθεί και δουλέψει το δοκιμαστικό διάστημα περίπου ενάμιση χρόνο, εκεί θα έχεις πια απολογιστικά τα οικονομικά στοιχεία, άρα θα έχεις τα οικονομικά στοιχεία της μελέτης σου και τα απολογιστικά σου στην δοκιμαστική λειτουργία, εκεί θα δεις πόσους πραγματικά εργαζόμενους χρειάζεσαι και τα σχετικά κόστη.
Όλα αυτά τα συγκρίνεις από τη μία μεριά στο σχεδιασμό και από την άλλη μεριά στο απολογιστικό γιατί το εργοστάσιο θα έχει δουλέψει και παίρνεις τις αποφάσεις σου αν και πόσο θα το λειτουργήσεις, αυτή η διαδικασία όμως πρέπει να ξεκινήσει από τώρα και αυτό είναι πολύ σημαντικό και δεν θα πρέπει να καθυστερήσει η δημοτική αρχή.”
Απαντώντας στο ερώτημα αν υπάρχουν άλλοι δήμοι πού να λειτουργούν οι ίδιοι αντίστοιχα εργοστάσια επεξεργασίας, ο κύριος Δρακονταϊδης απάντησε ότι αυτού του τύπου οι μονάδες στην Ελλάδα είναι λιγότερες από δέκα, άρα μιλάμε για ελάχιστες.
Εμπειρία όταν σχεδιαζόταν και δημοπρατούταν η μονάδα δεν υπήρχε, είχαμε πολύ μικρή εμπειρία με μονάδες όπως στην Κοζάνη, Κρήτη, αλλά και στην Κεφαλονιά που είναι κάπως πιο διαφορετικό.
Στην Κεφαλονιά όμως εκεί έχει δημιουργηθεί εδώ και πάρα πολύ καιρό ένας φορέας, ας τον φανταστούμε σαν έναν σύνδεσμο ύδρευσης, οι συνδέσμου απορριμμάτων που είχαμε μέχρι να γίνει η ιστορία με το ΦΟΣΔΑ, που αυτό το νομικό πρόσωπο έχει τον έλεγχο, δεν έχει σχέση με ιδιώτη και αυτό το μοντέλο λειτουργεί και διαχειρίζεται την συγκεκριμένη μονάδα, άρα έχουμε τέτοιο παράδειγμα και σχετικά κοντά μας.”
Σχετικά με την τεχνολογία της συγκεκριμένης μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων και αν θα είναι παρωχημένη σε λίγα χρόνια, απάντησε πως δεν είναι η τεχνολογία, αλλά άλλο πράγμα αρχίζετε να γίνεται παρωχημένο, χωρίς να σημαίνει ότι αυτή η μονάδα δεν μπορεί να παίξει ρόλο του να βοηθήσει τη Λευκάδα στη διαχείριση.
“Έχει πλέον αλλάξει το μοντέλο με το οποίο πρέπει να διαχειριζόμαστε τα απορρίμματα και αυτό σημαίνει ότι όταν πάς στο μοντέλο της κυκλικής οικονομίας, στο μοντέλο που το πρώτο μου πράγμα και ο πρώτος μου στόχος είναι η ανακύκλωση, άρα με αυτή τη λογική περιορίζω τον όγκο του απορρίμματος, πρόκειται για μοντέλα που τώρα αναπτύσσονται στην Ελλάδα και εμείς Ανήκουμε στις πρώτες μονάδες που δημοπρατήθηκαν, το ίδιο γίνεται τώρα με τις μονάδες της Κέρκυρας που γνωρίζουμε και το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί πριν δύο χρόνια.
Φυσικά και η δική μας η μονάδα εφόσον κατασκευάστηκε ολοκληρωθεί μπορεί να αρχίσει να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο κομμάτι της ανακύκλωσης.
Σας θυμίζω ότι αναλάβαμε την ανακύκλωση με το 2014 να ανακυκλώνονται 350 τόνοι ετησίως, το 2018 φτάσαμε να ξεπερνάμε τους 2.000 τόνους, όταν όμως λέμε ανακυκλώνω δύο χιλιάδες τόνους, δεν σημαίνει ότι αυτές πάνε στις μονάδες ανακύκλωσης, αλλά σου επιστρέφουν πάντα υπόλειμμα και το πόσο υπόλειμμα σε επιστρέφουν είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί είναι άλλο να σου επιστρέφει το 50%, γιατί ουσιαστικά στην πράξη από τους 100 τόνους που πας οι 50 σου επιστρέφονται γιατί δεν γίνεται σωστά η ανακύκλωση.”
Απαντώντας στο ερώτημα πότε προβλέπεται να λειτουργήσει το εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων, ο κ. Δρακονταειδής είπε ότι η υπογραφή της σύμβασης με τον εργολάβο αναμένεται να γίνει στο τέλος αυτού του χρόνου ή στις αρχές του επόμενου, που σημαίνει ότι μετά την υπογραφή της θα μπει και στον αρχίσει να το κατασκευάζει.
“Το έργο αυτό τεχνικά δεν είναι δύσκολο, καθώς εφόσον ο εργολάβος το πάρει σοβαρά, καθώς υπάρχουν πολλά που γίνονται προκάτ, είναι ένα έργο που Θεωρητικά με βάση τη σύμβαση του θα τελειώσει σε ενάμιση χρόνο, άντε το πολύ σε δύο.
Άρα δεν είναι ένα έργο το οποίο χρονικά σε πάει μακριά, το πρόβλημα με αυτά τα έργα και το παράδειγμα της Λευκάδας είναι χαρακτηριστικό, είναι πως Από τη στιγμή που το δημοπρατείς έχουν περάσει δύο χρόνια και ακόμα δεν έχουμε τον εργολάβο, γιατί έχουμε ένα θεσμικό Πλαίσιο που κατά τη γνώμη μου είναι σαν να πυροβολούμε το πόδι μας ως κοινωνία με αυτές τις καθυστερήσεις που υπάρχουν.”
Απαντώντας σε ερώτηση ακρόαση αν το εργοστάσιο είναι τοποθετημένο σωστά μέσα στην πόλη, ο ίδιος επανέλαβε τη θέση τους, καθώς όπως είπε πως “εμείς όταν αναλάβαμε ως δημοτική αρχή, ένα από τα ζητήματα τα οποία είχε περπατήσει από τους προηγούμενους συναδέλφους, εννοώ από τον κύριο Αραβανή, ήταν η χωροθέτηση της μονάδας και η αντίστοιχη αδειοδότησή του.
Εάν πηγαίναμε με βάση το μέγεθος του προβλήματος που είχαμε να λύσουμε το πρόβλημα αλλάζοντας θέση στο εργοστάσιο, η γνώμη της δικής μας δημοτικής παράταξης είναι πως η θέση του εργοστασίου δεν είναι καλύτερη.
Πρέπει όμως να λάβουμε υπόψιν δύο στοιχεία. Όταν πρέπει να πάρεις μία απόφαση για το τι θα κάνεις πρέπει να σκεφτείς σε ποια κατάσταση είσαι εκείνη τη στιγμή που παίρνεις την απόφαση. Εγώ παρέλαβα έναν χώρο που ήταν τελειωμένος και το μόνο που κάναμε ήταν να τον σηκώνουμε σε ύψος και αυτό είναι η πραγματικότητα για όσους κινούνται στην περιοχή και βλέπουν.
Δεν είχα μιλήσει, αν όμως αλλάζουμε θέση θα πηγαίναμε σε μία χωροθέτηση εξαρχής, που θα δημιουργούσε τεράστιες καθυστερήσεις και εδώ έρχεται το τρίτο πρόβλημα ότι δεν γνωρίζουμε ποια θα ήταν, γιατί σας θυμίζω ότι αυτές οι μονάδες για να γίνουν πρέπει να έχουν συγκεκριμένα κριτήρια προσβασιμότητας και ευκολίας.
Πείτε μου εσείς στο μέγεθος της Λευκάδας που είναι ένα πολύ μικρό νησί, ανεπτυγμένο άναρχα μεν, αλλά χωροταξικά πλήρως πείτε μου μία θέση, καθώς όσο κι αν ψάξετε δεν θα βρείτε.”
Στην επισήμανση ότι είχε τεθεί στο τραπέζι ο Αμμόκαμπος, ο κύριος Δρακονταειδής διευκρίνισε ότι θα έπρεπε με την κατασκευή της μονάδας να διευθετηθεί και το υπόλειμμα, το οποίο έπρεπε να βρούμε πού θα πάει.
“Κανείς δεν είχε ακουμπήσει αυτό το ζήτημα, πριν 30 χρόνια είχε γίνει μία προσπάθεια που είχε ναυαγήσει και η τελευταία ήταν στην περίοδο του κυρίου Μαργέλη να γίνει χώρος Υγειονομικής ταφής του υπολείμματος.
Πρόκειται για ένα αδρανές υλικό, το οποίο πρέπει κάπου να θαφτεί, με όλα όσα χρειάζονται και σε καμία περίπτωση δεν παράγει σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα και αυτό δεν τον λέω εγώ, αλλά μπορείτε να ρωτήσετε οποιοδήποτε επιστήμονα, ή διαβάστε οποιαδήποτε επιστημονική άποψη που αφορά το υπόλειμμα μετά από επεξεργασία.
Η περιοχή του Αμμόκαμπου, στην οποία τότε είχε σηκωθεί πόλεμος, ο οποίος ορισμένες φορές ήταν καθοδηγούμενος είχε να κάνει με το ότι η Βόνιτσα δεν είχε συμφωνήσει ακόμα να παίρνει αυτό που πετύχαμε το 2017, δηλαδή να παίρνει το υπόλειμμα και είχαμε την αντίδρασή τους.
Πριν όμως καταφέρουμε τη συμφωνία με τη Βόνιτσα το 2017, η ευθύνη μας προς την κοινωνία ήταν να βρούμε το που θα πάει αυτό το υπόλειμμα, διότι δεν δίνεται έγκριση δημιουργίας μονάδας αν δεν τους υποδείξεις πού θα πάει.
Εμείς αναθέσαμε στο Πολυτεχνείο να ερευνήσει χώρος που θα μπορούσε να πάει και είχε υποδείξει ως πρώτο χώρο τον Αμμόκαμπο. Στην πορεία υπήρξαν αντιδράσεις στις οποίες έως ένα σημείο κατανοώ, γιατί ο πολίτης δεν ήταν ενημερωμένος και όταν του έλεγες ότι θα πάει το υπόλειμμα θεωρούσε ότι θα του πας τα σκουπίδια.
Παρόλα αυτά καταλήξαμε το 2017 και ήρθαμε σε συμφωνία με τη Βόνιτσα και φυσικά σταμάτησε η άλλη ιστορία.”
Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Δρακονταειδής εξέφρασε την αγωνία του για την περίοδο που βιώνουμε ύστερα από την υγειονομική κρίση και στο κομμάτι που εμπλεκόμαστε με τον τουρισμό.
“Στην Λευκάδα υγειονομικά δεν έχουμε πολύ σοβαρά προβλήματα και αυτό είναι ορατό από τις επίσημες ανακοινώσεις, όμως φαίνεται πως υπάρχει ένα ιδιαίτερο πρόβλημα με τον τουρισμό.
Είμαι ιδιαίτερα ανήσυχος γιατί τα πρόσφατα νέα από τις χώρες του εξωτερικού που εμπλέκονται άμεσα με τη Λευκάδα δεν είναι πολύ καλά και είμαι πολύ ανήσυχος για τον χειμώνα που έρχεται, όχι επιδημιολογικά, αυτό το αφήνω στους ειδικούς, αλλά στο κομμάτι της οικονομίας που εμπλέκεται άμεσα με τον τουρισμό, καθώς το εισόδημα που μπαίνει στο νησί εάν είναι χαμηλότερο από το περσινό τα αποτελέσματα θα είναι πολύ δύσκολα και πολλοί συμπολίτες μας που έχουν επιχειρήσεις θα οδηγηθούβ σε μία πολύ δύσκολη κατάσταση.
Εύχομαι αυτό να αλλάξει, έχω μία ελπίδα στον εσωτερικό τουρισμό, θα μπορούσε να δοθεί μία ανάσα, όμως με πολύ καλύτερες προϋποθέσεις, η κυβέρνηση και τα αντίστοιχα υπουργεία θα έπρεπε επί της ουσίας να ενισχύσουν το κομμάτι του κοινωνικού τουρισμού, γιατί για πολλούς συμπολίτες μας ο κοινωνικός τουρισμός μπορεί να μην είναι θεμιτός, όμως αυτά τα λέγαμε τις καλές εποχές, για τις εποχές που βιώνουμε τώρα νομίζω θα παρακαλούσαν να συμβεί αυτό.
Είναι μία καλή ευκαιρία να πιέσουμε όλοι είμαστε πολίτες γιατί το Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού που ανακοινώθηκε είναι αδυνατώ να στηρίξει τη Λευκάδα αλλά και την Ελλάδα με βάση τις ανάγκες που υπάρχουν.
Δυστυχως ο ΣΥΡΙΖΑ και κατά επέκταση ο πρώην Δήμος της Λευκάδας που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ δεν έλυσαν τα προβλήματα της Λευκάδας .Ασχολήθηκαν να κυνηγούν τα καταστήματα και τις μικροεπιχειρησεις του Νόμου επιβάλλοντας με τις υπηρεσίες τεράστια προστάγματα λες και έτσι κυνηγούσαν το κεφάλαιο όντας αριστεροί αυτοί.Καλα έκανε ο λαός και τους έβαλε στην ακρη
Ας παραμείνουν οι Συριζεοι στην αφάνεια και οι πρώην διοικούντες επί ΣΥΡΙΖΑ τον Δήμο Λευκάδας ας αναλογιστούν πως χρεοκόπησαν επί πέντε χρόνια τα μικρομαγαζακια και τις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις στη Λευκάδα.Δεν έχουν παρά να κοιτάξουν τα πρόστιματα που επιβλήθηκαν στην πενταετία επί διοικήσεων τους(Δήμος,Λιμενικό ταμείο,κτηματική υπηρεσία ,Λιμεναρχείο.κ.τλ)