Καύσιμα: Ράλι στις τιμές βενζίνης και πετρελαίου – «Πάνω από τα 2,3 ευρώ/λίτρο η αμόλυβδη τις επόμενες μέρες»

5 Μαΐου | 10:08 πμ | 2022
Μοιραστείτε το:

Φωτιά έχουν πάρει οι τιμές των καυσίμων με την τιμή της αμόλυβδης να έχει ξεπεράσει Πανελλαδικά τα 2,11 ευρώ, ενώ πολύ πιο υψηλά κινούνται οι τιμές στα νησιά λίγο πριν μπει το καλοκαίρι.

Η υψηλότερη τιμή- στα 2,55 ευρώ ανά λίτρο- καταγράφεται στην Πάτμο, με τη Μήλο να χάνει την… πρωτιά για λίγα σεντς. Ωστόσο όλες οι Κυκλάδες «υποφέρουν» από τις πολύ υψηλές τιμές της βενζίνης, ενώ ανάλογη είναι η εικόνα και στα Δωδεκάνησα, δηλαδή στις δύο περιοχές όπου η κατάσταση έχει ξεφύγει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 24 Φεβρουαρίου, όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία, η τιμή της αμόλυβδης ήταν στα 1,892 ευρώ, με τη διεθνή τιμή του πετρελαίου να «παίζει» στα 85 δολάρια. Στην περίπτωση που μπει κανείς στη διαδικασία να κάνει συγκρίσεις, μάλλον θα απογοητευθεί, καθώς οι Έλληνες πληρώνουν την 5η ακριβότερη βενζίνη, με τους Νορβηγούς, τους Ισλανδούς, τους Δανούς και τους Φινλανδούς να πληρώνουν κάτι παραπάνω, αλλά με υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα.

Ο Γιώργος Ασμάτογλου Αντιπρόεδρος συνδέσμου πρατηριούχων εμπόρων καυσίμων Αττικής μίλησε για την «έκρηξη» στην τιμή του πετρελαίου μετά την απόφαση της Ε.Ε. για εμπάργκο στη Ρωσία.«Εγώ πιστεύω ότι άμεσα με όλα αυτά που συμβαίνουν θα δούμε τιμές πάνω από τα 2,3 για τα αστικά κέντρα και βέβαια πάνω από 2,5 στη νησιωτική Ελλάδα».

Φυσικά το πρόβλημα δεν περιορίζεται στη βενζίνη. Παρά την οριζόντια επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης, η τιμή του διαμορφώνεται περίπου 25 λεπτά υψηλότερα από τα επίπεδα της 24ης Φεβρουαρίου, στα 1,872 ευρώ.

Ειδικά όσον αφορά στο πετρέλαιο κίνησης οι διακυμάνσεις του προκαλούν διπλό πονοκέφαλο στο οικονομικό επιτελείο, καθώς επηρεάζει το κόστος των μεταφορών και συμβάλλει στην ανατροφοδότηση του κύκλου των ανατιμήσεων στην αγορά.

Καλπάζουν οι διεθνείς τιμές

Οι τιμές του πετρελαίου απογειώνονται σήμερα, εξαιτίας της αναγγελίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης πως θα προχωρήσει στην επιβολή εμπάργκο στον μαύρο χρυσό που εξάγει η Ρωσία, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, που θα αυξήσει τα προβλήματα και τις εντάσεις στην πλευρά της προσφοράς.

Το προθεσμιακό συμβόλαιο αναφοράς για το βαρέλι Brent Βόρειας Θάλασσας προς παράδοση τον Ιούλιο αυξήθηκε κατά 4,92% κι έκλεισε στα 110,14 δολάρια το βαρέλι, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δυόμισι εβδομάδων. Το βαρέλι West Texas Intermediate (WTI, αμερικανική ποικιλία αναφοράς) προς παράδοση τον Ιούνιο ανέβηκε 5,27%, έκλεισε στα 107,81 δολάρια.

Πηγή: Flash.gr


Ροή Ειδήσεων

Comments 2

  1. Η απενεργοποίηση των πολιτών, στόχος του Μητσιτακικού Νεοδημοκρατισμού says:

    Ο Μητσοτακικός νεοδημοκρατικός προσδιορισμός , δεν μπορεί να λειτουργήσει κυβερνητικά αν δεν κλείσει τους πολίτες και δεν περιορίσει τις κινήσεις των παντοιοτρόπως.
    α) Με συντονισμένη αυξητικη ηλεκτρισμού- διατροφής- θέρμανσης, ην αυξητική των καυσίμων 40-90% και σε μικρό χρονικό διάστημα, λειτουργεί εξόχως αποτρεπτικά για την χρήση του αυτοκινήτου. Απλά οι πολίτες σκέπτονται ακόμη και την μικρή αναγκαία με το ιδιωτικό αυτοκίνητο μετακίνηση, πόσο μάλλον για μια βόλτα ή εκδρομή ή για την μετακίνηση για εργασία.
    Β) η αύξηση του καυσίμου αυτοκινήτων με το καύσιμο ώς και ελάχιστη αναγκαιότητα για τις εργασίες , πρόσθετα με τις άλλες παραπάνω τεράστιες αυξήσεις διαβίωσης, δημιουργούν πρόσθετα το μπούμ συνολικά στο κόστος , και έτσι ο λειτουργεί πρόσθετα αυτοπεριοριστικά για τους πολίτες, που πλέον περιορίζουν και την χρήση ηλεκτρισμού, φαγητού, χρειωδών, θέρμανσης , κοινωνικών υποχρεώσεων. Και εδώ είναι το συνολικό περιοριστικό πλαίσιο ώς κυβερνητική επιδίωξη – κομματική ιδεολογία εν λόγω- και πολιτική επιλογή και εφαρμογή. Το σύστημα είναι σφαιρικά επιτηδευμένο περιοριστικό αυταρχικό. Διότι εφ όσον όλες οι εκδηλώσεις αυθύπαρξης των ανθρώπων υπερκοστολογήθηκαν συνολικά, τότε η κάθε μία λειτουργεί ενισχυτικά επάλληλα πρόσθετα επί της άλλης, για την επιβολή του αυτοπεριορισμού ώς εκδοχή του ιδεολογικού κυβερνητικού αυταριχισμού.
    γ) εν λόγω αύξηση του κόστος καυσίμων , και αμοιγώς για την μετακίνηση αυτοκίνηση και ανοιγώς για κάυε μεμονωμένο πολίτη, λειτουργεί αποτρεπτικά ακόμη και για την συντηρηση του ίδιου του οχήματος, αυξάνοντυας έτσι την πιθανότητα της μη χρήσης αυτοκινήτου, μια και στο μέσο επίπεδο ο ορθολογισμός για την αφαλειά μετακίνησης δεν απουσιάζει απ τον πολίτη. Που γνωρίζοντας ότι έχει ασυντήρητο αυτοκίνητο απλά δεν το χρησιμοπιοεί, ώς ένα πρόσθετο αυτοπερθιορισμό προσωπικής υπαρξιακής αξίας.
    Το κυβερνητικό σχέδιο που εξαπλώθηκε από τα μέσα περίπου του πολιτικού κύκλου το 2021- με εκλογές το 2023- τυχαίο σδεν ήταν, και για τούτο ήρθε και έμεσα με αυξητικές τεράστιες δόσεις εφόδου και όχι προοδευτικά.
    Η κυβερνητική μητσοτακικλη νεοδημοκρατική ιδεολογία, δεν ήταν και δεν μπορούσε και δεν μπορεί , κινούμενη δήθεν στον πολιτειακό κοινωνικό φιλελευθερισμό, να μην χρησιμοποιεί τα έργαλεία για την ταξινομησή της ώς διακριτή απέναντι τον επίσης δεξιό κοινωνικό φιλελευθερισμό .. με την διαφορά ότι ο δεξιός κοινωνικός φιλελευθερισμός είναι ουσιαστικά ο ριζοσπαστικός φιλελευθερισμός( με ισχυρή παρέμβση και κρατικό έλεγχο), ενώ ο συγκεκριμένος κοινωνικός φιλελευθερισμός κυβερνητικά στς μέρες μας, μέσω της δήθεν ιδεολογικής αποσυνάρτησης της κρατικής λειτουργίας, στρέφεται πρός την λειτουργική της μειωμένης κρατικής παρέμβασης (αντιριζοσπαστισμός) και κινείται στον ιδιωτικοποιημένο κεφαλαιοκρατισμό. Για τούτο δήθεν και το στελεχιακό δυναμικό του μητσοτακικού κρατικού νεοδημοκρατισμού είναι ιδεολογικό κομματικός αχταρμάς δήθεν κεντρώας στροφής, με στελέχη όμως μιας κατεύθυνσης ιδεολογίας για την απομάκρυσνση του κρατικού διοικητισμού απ τους πολίτες, και την μεσολάβηση του ιδιωτικο΄κεφαλαιοκρατισμού μεταξλύ κράτους και πολιτών. Αυτό που είναι οι πάροχοι- φυσικού αερίου- ηλεκτρισμού ολιγοπώλιο ουσιαστικά καυσίμων κλπ και διάφορες άλλες ομάδες εοπιχειρηματικόκοινωνικές για την κοινωνική λειτουργία.
    Ο ιδιωτικός αναγκαίος αυτοπεριορισμός αξιακά πλέον των πολιτών είναι η πιθαναγκαστική διεργασία διαχείρησης του εαυτού και των εκδηλώσεων του για κάθε άνθρωπο, απ τον συγκεκριμένο μητσοτακικό νεοδημοκρατικό κυβερνητσμό, που ενδυόμενος πονηρά τα κριτήρια του κοινωνικού πολιτειακού φιλελευθερισμού υποκρύπτει στις εκδηλώσεις του την εφαρμπγή του περιοριστικού κοινωνικού αυταρχισμού και δεσποτισμού. Και αυτό το κάνει με βάση την σύγχυση στο οικονομικό τοπίο του πολιτικού κοινωνικού φιλελευθερισμού.
    Στον πολιτικό κύκλο 4ετίας, στα όρια του βραχυχρόνιου και μεσοχρόνιου τοπίου μέσα προς τέλος 2021 , η εφαρμογή των διαβιωτικών αυξήσεων πρωτόγνωρης εφόδου ώς δοσολογία αυξητική , δείχνει και την εκ των προτερων ιδεολογία με την οπιία εμφορούνταν και προσέγγιζε τον κυβερνητισμ.ό που επεδίωκε – και πήρε στις εκλογές του 2019- αυτό το Νεοδημοκρατικό μητσοτακικό ιδεολογικό και πολιτικό μόρφωμα και σύμπτωμα. Και οι γ θηριώδεις αυξλησεις του διαβιωτικού κόστους είναι ταυτόχρονα προυπόθεση και εξήγηση και αποτέλεσμα της συγκεκριμένης κυβερνητικά στόχευσης για την διαχείρηση της καθημερινότητας των πολιτών της χώρας, με βάση τον περιοριστικό αυταρχισμό και δεσποτικό κυβερνητισμό. Το ισχυρό απρόσωπα ηλεκτρονικό απομεμακρυσμένο απ τους πολίτες κράτος ( αυτό που ονομάστηκε με φούρια ώς ηλεκτρονική διακυβέρνηση και που επαίρεται ογια τούτο μητσοτακικός νεοδημοκρατισμός).. δεν μπορούσε παρά να έχει και τα παρακλάδια του και να υποστηρίζεται από τα απομεμακρυσμένα κοινωνικό εταιρικά κεφαλαιακά σχήματα ( πάροχοι διαχείρησης και ολιγωπόλια στα οποία δραστικά εκχωρούνται τνήματα της αναγκαίας κοινωνικής λειτουργικής) ώστε η ιδια η κυβερνησιμότητα να μην ενοχλείταιο απ την κοινωνική συμετοχικότητα, ή να μπλέλκει στα αξεδιάλυτα γρανάζιας της ανεύθυνης θεσμικά ιδιωτικότητας επεξηγηματικά ‘η διεκδικητικά .
    Στόχος αυτού του ιδεολογικό μητσοτακικό νεοδημοκρατικού διαχειριστικού κυβερνητικού συστήματος, είναι η ταχεία εμπέδωση – ώς αποστασιοποίηση των πολιτών απ την συμνμετοχικότητα- του ίδιου του κυβερνητικού αυταρχισμού , μέσω του οικονομικού περιορισμού, στο επίπεδο των δυνατοτήτων και προοπτικών των πολιτών, και ώς παραγωγική Εθνική ομοούσιότητα λέιτουργικά .
    Δηλαδή η απόλυτη δεσποτεία , που σε όρους προσπάθειας των πολιτών οικειοποιείται αυτό που μπορούν να προσφέρουν οι πολίτες συμμετοχικά παραγωγικά , για να επιφέρει την αδράνεια των πολιτών. Μια και κανένας πολίτης δεν πρόκειτα να δεχθεί να κερδίσει ή να παράγει αυτό που ξέρει ότι θα χάσει απ την κρατική και ευρύτερα επιτρεπόμενη αρπαχτική δεσποτεία.

  2. "" Να πάρωμε άλλο δρόμο"" says:

    Να γίνει έλεγχος στα δυιλιστήρια ( ποιοί είναι οι κεφαλαιούχοι) που εφοδιάζονται αργό πετρέλαιο και πουλάνε Βενζίνη,Duesel ,κλπ, για να βρεθεί το ποσοστό και ποσό κέρδους των κεφαλαιούχων αυτών.
    Και όχι από το κύκλωμα των ελεγκτικών εταιρειών του εξωτερικού ή εσωτερικού που δήθεν είναι έγκυρες.
    Να γίνει ο ίδιος έλεγχος στους παρόχους ηλεκτρισμού, και να δοθούν τα ονοματά τους στην δημοσιότητα ώς κεφαλαιούχοι επενδυτές.
    Γιατί τκ κυβερνητικό παραμύθι που βολεύεται με την υποστήριξη απ τις ομάδες αυτές, δεν μπορεί να συνεχίζει αρπάζοντας κλεψιμέ’ι’κα απ τους πολίτες ακόμη και το τελευταιο λεπτό του ευρώ , με αυτές τις ανατιμήσεις με το ετσι θέλω και κυβερνητική ανοχή ή αποδιχή έστω.
    Ο βουλευτής Παπαδημητρίου της ΝΔ , πρώην Δημοσιογράφος, σαφώς και αντέδρασε σε αυτό το άθλιο σκηνικό σε βάρος των πολιτών, και ξεκαθάρισε δημόσια για τις πιέσεις απ τους παρόχους στην κυβέρνηση( γιατί τις δέχτηξε η κυβέρνηση) επικαλούμενοι οι πάροχοι την αδυναμία λειτουργίας ( αδυναμία ανταγωνιστικότητας) , αν δεν πουλούσαν τόσο ακριβά το ηλεκτρικό. Να κλείσουν ώς επιχειρήσεις ώς παροχοι ηλεκτρισμού, αν δεν μπορούν να επιβιώσουν χωρίς να κλέβουν ουσιαστικά τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Διότι ήδη πολλές επιχειρήσεις έκλεισαν απ το κόστος ηλεκτρισμού.
    Που ακούστηκε αύξηση αγαθού ανελαστικού 200-300% για μια νύχτα από ιδιώτη που εκμεταλεύεται κρατική περιουσία, και αυτό δεν είναι κλοπή και αρπαγή σε βάρος ακόμα και Εθνους κράτους και υπηκόων του??
    Και θα συνεχίσουν οι πάροχοι τα ίδια, απειλώντας μάλιστα με το συμβούλιο επικρατείας για να δθατηρήσουν την κλεψιμέ’ι’κη τακτική.
    Οι Έλληνες πολίτες άνθρωποι είναι και όχι ζώα (που σωστά προστατεύονται νομοθετικά και τα ζώα ) ας σκεφτούν να πάρουν και άλλο δρόμο συλλογικό κοινωνικό. Και θα τους χρειαστεί διότι αν συνεχίσει το ίδιο βιολί των παρόχων ψευτοκεφαλαιούχων σφετεριστών τηα Εθνικής κρατικής περιουσίας -ώς κώδικας ηηλεκτρισμού όπως ονομάστηκε- θα έχουν πολύ συντομα να αντιμετωπίσουν τον “”κώδικα νερού”” στην Ελλάδα. Και τότε η αύξηση του κόστους κατανάλωσης ενός ποτηριού νερού για ξεδίψασμα, θάναι εκατομμύρια σε εκθετική δύναμη τοις εκατό.
    Το σύστημα κεφαλαιούχοι πάροχοι κρατική διαχείρηση που πιέζεται ή και κανοναρχείται απ αυτούς, απαξία των πολιτών και απαξίωση της ανθρώπινης ελάχιστα υποφερτής διαβίωσης, κάνει σφαιρική δοκιμή εφαρμογής και ολοένα θεσμοποιείται , για να δεί που μπορεί να φτάσει. Για τούτο και οι συνολικές σφαιρικές αυξήσεις από κοινού στον ίδιο χρόνο, ώς δοσολογία εφόδου, σε όλα τα αγαθά υπηρεσίες και προ’ι’όντα τους τελευταίους μήνες στην Ελλάδα. Με έμφαση κυρίων θηριωδών αυξήσεων χειμώνα στον αναγκαία αυξημένη χρήση ηλεκτρισμού και θέρμανσης.
    Αυξημένη απαιτείται επαγρύπνηση και ετοιμότητα συμμετοχικής κινητοποίησης και λειτουργίας απ τους πολίτες.Και να μην ξεχνούν και το ζωγραφικό έργο με τίτλο “” θα πάρωμε άλλο δρόμο””..και που εφ όσον η τέχνη προηγείται της εποχής της .. έγινε πραγματικότητα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Next Post