Κατρακυλούν οι διεθνείς τιμές πετρελαίου, αλλά η βενζίνη δεν πέφτει στην Ελλάδα – Ποιοι ευθύνονται

29 Νοεμβρίου | 14:05 μμ | 2022
Μοιραστείτε το:

Του Χρυσόστομου Τσούφη

4 Νοεμβρίου. Η διεθνής τιμή του πετρελαίου βρίσκεται μια ανάσα από τα 100$/βαρέλι , στα 98,5$. Στην Ελλάδα, η μέση τιμή της αμόλυβδης βρίσκεται στα 2,07€, το diesel κίνησης βρισκόταν 2 λεπτά ψηλότερα στα 2,09€ και το πετρέλαιο θέρμανσης με τις 2 επιδοτήσεις από κυβέρνηση και διυλιστήρια στα 1,36€.  

28 Νοεμβρίου. Μέσα σε διάστημα 24 ημέρων η διεθνής τιμή του πετρελαίου έχει υποχωρήσει κατά 16,5$ , στα 82$ και στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο, μια πτώση δηλαδή 17%. Τα πράγματα στην Ελλάδα δεν κύλησαν ακριβώς έτσι. Η μέση τιμή της αμόλυβδης υποχώρησε μόλις 7 λεπτά , δηλαδή 3,3%. Η τιμή υποχώρησε δηλαδή 6 φορές λιγότερο από τις διεθνείς τιμές. Η μέση τιμή του diesel κίνησης υποχώρησε κατά 15 λεπτά , κατά 7% δηλαδή , στα 1,94€. Καλύτερη ομολογουμένως αντίδραση αλλά και πάλι η μείωση είναι κάτω από το μισό της διεθνούς πτώσης.  

16 λεπτά μειώθηκε η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στα 1,2€ και το χαμηλότερο επίπεδο από την έναρξη της διάθεσης του στις 14 Οκτωβρίου. Ακόμη καλύτερη εδώ η αντίδραση με μείωση τιμής 11,7% αλλά και πάλι σημαντικά μικρότερη η πτώση έναντι αυτής των διεθνών τιμών.  

Γίνεται σαφές για μια ακόμη φορά ότι ενώ οι αυξήσεις περνούν αμέσως, οι μειώσεις αργούν χαρακτηριστικά. 

Παράγοντες της αγοράς, έλεγαν στον skai.gr ότι… πρωτοπόροι της καθυστέρησης είναι τα διυλιστήρια και μετά τα πρατήρια καυσίμων. Και επειδή στην αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται, οι ίδιοι οι πρατηριούχοι κάνουν λόγω για φαινόμενα κερδοσκοπίας – από μια πολύ μικρή μειοψηφία – και ζητούν εντατικοποίηση των ελέγχων από το Υπουργείο Ανάπτυξης το οποίο χθες ανακοίνωσε πρόστιμα μεταξύ άλλων σε πρατήρια στην Ήπειρο για αθέμητη κερδοφορία. 

Η ίδια η αγορά αποφεύγει να κάνει εκτιμήσεις για την μελλοντική πορεία των τιμών καυσίμων στην Ελλάδα ακριβώς γιατί υπάρχει πολύ μεγάλη αβεβαιότητα διεθνώς καθώς αντίρροπες δυνάμεις ανταγωνίζονται η μια την άλλη.  

Από τη μια πλευρά οι διαβουλεύσεις που γίνονται για την επιβολή πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου και η αναμενόμενη αντίδραση της Ρωσίας ίσως μειώσουν την προσφορά και οδηγήσουν σε νέα αύξηση.  

Μείωση παραγωγής μπορεί να αποφασίσει και ο ΟΠΕΚ για να πιέσει ανοδικά τις τιμές.  

Από την άλλη πλευρά η Ευρώπη ετοιμάζεται να μπει σε ύφεση και η Κίνα έχει εναγκαλιστεί με τις καραντίνες, επομένως αναμένεται μείωση της ζήτησης και άρα οι τιμές ενδεχομένως να συνεχίσουν να υποχωρούν.   

Σε αυτό το επίπεδο τιμών πάντως, θα πρέπει να θεωρείται δύσκολο τα διυλιστήρια να διατηρήσουν την επιδότηση των 7 λεπτών στο πετρέλαιο κίνησης και μετά την τελευταία μέρα του Νοεμβρίου. Οι αποφάσεις πάντως θα ληφθούν τις επόμενες ώρες. Αντίθετα η επιδότηση των 25 λεπτών από τον προϋπολογισμό θα διατηρηθεί ακόμη κι αν υποχωρήσουν κι άλλο οι τιμές. Επίσης , όσο υποχωρούν οι τιμές τόσο μειώνονται οι πιθανότητες ενός νέου Fuel pass αφού η κυβέρνηση θα επιλέξει να κατευθύνει τον δημοσιονομικό χώρο που δημιουργείται προς την καταπολέμηση της ακρίβειας στο ράφι.  

 

Πηγή: skai.gr


Ροή Ειδήσεων

Πρωτομαγιά με αγωνιστικό, απεργιακό “Παρών” των ΜΜΕ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ (ΠΟΕΣΥ) ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑΣ-ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ (ΠΟΣΠΕΡΤ) ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΜΜΕ (ΠΟΕΠΤΥΜ)...

Μη διαθεσιμότητα ηλεκτρονικών υπηρεσιών της ΓΓ Πληροφοριακών Συστημάτων

Λόγω έκτακτων εργασιών συντήρησης στα πληροφοριακά συστήματα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δε...

Comments 2

  1. Το ανελέητο κύκλωμα της αρπαχτής says:

    Γιατί να πέσουν, αφού στην χώρα που λέγεται Ελλάδα όποιος μπορέσει και γελάσει δια του κράτους τους άλλους κάνει ότι θέλει. Και το κράτος ( αυτό που θα εγγυηθεί την κοινωνική τάξη) είναι κολλητάρια εκάστοτε κυβερνητικά με τους σαράφηδες κατεργαραίους που κάθονται και κονομάνε.
    Και τα δόντια των πολιτών της χώρας να βγάλει αυτό το κύκλωμα κατεργαραίων, πάλι δεν επαρκούν κατά τους ίδιους για να ανέβουν θέσεις στην λίστα κατάταξη πλουσίων forbes ή γηγενείς λίστες που συνοδεύονται από φωτογραφίες κοσμικών μαζώξεων των κολλητών.
    Το όλο ανελέητο και βρωμερό αυτό κύκλωμα της αρπαχτής , ευχαριστιέται και ικανοποιείται μόνο αν το ευχαριστούν οι πολίτες ( τα κορό’ι’δα που πληρώνουν ), όταν τους επιστρέφει ώς αγαθοεργία και μεσσιανικό φιλανθρωπισμό τα όσα απ τους πολίτες έχει αρπάξει.
    Ούτε τεχνικές αναλύσεις ισχύουν για δήθεν τμές μπρέντ αργού και δήθεν τιμές μεταφοράς και δήθεν κόστη διύλισης , όλα αυτά είναι η λάσπη του κυκλώματος για να μπερδέψουν τους πολίτες ώς ειδικότητες, γιατί μόνοςε στόχος του κυκλώματος είναι η τσέπη και ο μόχθος των πολιτών.
    Αυτόν τον μόχθο – και ότι απ τον μόχθο προκύπτει στην τσέπη των πολιτών ώς ελάχιστο- θέλουν οι άρπαγες κυκλωματίες να οικειοποιούνται. Και για τούτο και οι γλίσχρες αμοιβές χρόνια του μόχθου . Που και αυτές θέλουν να αρπάξουν, και αρπάζουν.
    Κολλητάρια κυβερνητικοί και άρπαγες σαράφηδες μεταπράτες.
    Που και αν χρειαστεί δεν διστάζουν και να ξυλοφορτώσουν τους διαμαρτυρόμενους πολίτες και να χρεωκοπήσουν τους πολίτες αρκεί να κονομάνε οι ίδιοι. όπως και έγινε.
    Μια λίτρα βενζίνη ή πετρέλαιο θα την κοστίζουν 1000 ευρώ σε λίγο καιρό κοντά.
    Και μια λάμπα 40 watt θα κοστίζει 2 εκατομμύρια ευρώ τον μήνα για να καίει 4-5 ώρες την μέρα.
    Και μια λίτρα ζάχαρη ( το κιλό από 0,84 ευρώ πήγε 1,5 ευρώ και 1,15 σε προσφορά δήθεν ) θα κοστίζει 100 000,00 ευρώ.
    Το βρωμοκύκλωμα της κλεψιάς με τις χρόνια κυβερνητικές προστασίες και εμπλοκές.

  2. Η πολιτικές πρακτικές για το ασφαλιστικό συνταξιοδοτικό says:

    Η μεθόδευση και η πολιτική επιλογή το ασφαλιστικό συνταξιοδοτικό να λυθεί γεννεαλογικά- επίσημη Ευρωπαική για την Ελλάδα και Εθνική κρατική επιλογή – είναι ο πυρήνας και το κίνητρο των υψηλών τιμών καυσίμων και χρόνια της υψηλής τιμής πετρελαίου θέρμανσης , και τελεταία των τιμών φυσικού αερίου και ηλεκτρικού, που συμπαρασύρουν και τις τιμές ανοδικά των καυσοξύλων.
    Το κύκλωμα έχει στείσει καλά τις παραμέτρους , ώστε με κάθε πρόσθετη επιβάρυνση της υγείας απ το κρύο κάθε ηλικίας, ο στόχος της προοδευτικής διάρκειας βίου μειούται για όλους ηλικιακά- ποιάνει λογικά πρώτα τους συνταξιούχους- και έτσι βασική παράμετρος της γεννεαλογικής επίλυσης του ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού επιτυγχάνεται.
    Τεχνικό θέμα ώς άλλοθι πονηρά και προσχηματικό είναι , το ότι το κάθε κράτος δεν μπορεί να ελέγξσει την δήθεν λαθρεμπορία καυσίμων ( πετρελαίου θέρμανσης ) διότι από συγκεκριμένες πηγές διύλισης ξεκινάνε τα καύσιμα που μπορεί να ελεγχθούν απόλυτα οι ποσότητες και το είδος καυσίμου μαζί με τις παραγγελίες σύμφωνα με τα επαιρόμενα συστήματα εισροών- εκροοών στην εμπορία. Και ακόμη δεν γίνεται το σύγχρονο ηλεκτρονικό διοικητικά κράτος ( αυτό που στέλνει αναδρομικότητες φόρων για παλαιότερες υπερωρίες ή που ξέρει όλα τα περιουσιακά και φορολογικά στοιχεία του πολίτη, να μην μπορεί να ελέγξει την ροή καυσίμων και χρήση αυτών των καυσίμων ).
    Απλά εφ όσον βολεύει το κάθε αυτοαποκαλούμενο κράτος ( αλήθεια αυτό είναι είδος που δεν περιλαμβάνει τους πολίτες πλήν τους κυκλωματίες της αρπαχτής που πατρονάει ) θέλει γεννεαλογική επίλυση του ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού.. τέτοιες πρακτικές και πολιτικές χρόνια κυβερνητικές επιλογές καυσίμων και ενέργειας με στόχο την απουσία μαζικά θέρμανσης , κάνει. Για να μειούται με αύξοντα ρυθμό μείωσης το πλήθος των ανθρώπων της χώρας προοδευτικά στην Ελλαδική επικράτεια. Πλών των κολλητών που θα ανέβουν θέση στις λίστες πλουσίων κονομισμένων κι φκιαγμένων

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Next Post