Στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 ήταν καλεσμένος ο πρώην Δήμαρχος Λευκάδας, επικεφαλής της παράταξης “Όλοι για την Λευκάδα” Κωνσταντίνος Δρακονταειδής.
Κάνοντας μία εκτίμηση της τουριστικής περιόδου, είπε πως η Λευκάδα σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας είναι σε καλύτερη κατάσταση και αυτό αφορά το σύνολο του νησιού.
“Οι λόγοι έχουν να κάνουν με την προσβασιμότητα κ.α. Ωστόσο από την άλλη μεριά πρέπει να σας πω πως τόσο ο ίδιος αλλά κυρίως οι επιχειρηματίες είναι ανήσυχοι, γιατί έχουμε την εξέλιξη της πανδημίας, η οποία δεν εξελίσσεται πολύ καλά, υπάρχει μία πολύ μεγάλη αντιφατικότητα σε μέτρα που ανακοινώνονται και σε λίγες μέρες παίρνονται πίσω, ενώ να σας θυμίσω πως είχαν δημιουργηθεί προσδοκίες εκ μέρους της πολιτείας σε ότι αφορά το ζήτημα του τουρισμού και αυτές οι προσδοκίες σιγά-σιγά μαζεύονται και αυτό δεν είναι καλό για δυο λόγους:
Ο ένας έχει να κάνει με τα εμπόδια που μπαίνουν στον τουρισμό από το εξωτερικό και από την άλλη μεριά δημιουργεί μία σύγχυση στο επίπεδο των πολιτών ο κύριος έχει να κάνει για το πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση. Για αυτούς τους λόγους είμαι και εγώ και φυσικά όλοι ανήσυχοι για το πώς θα εξελιχθεί αυτό το καλοκαίρι.
Ελπίζω και εύχομαι τα πλεονεκτήματα που έχει η Λευκάδα με την εύκολη πρόσβαση, να μειώσουν το συνολικό πρόβλημα και να μπορέσουν να σταθούν στα πόδια τους όλες αυτές οι επιχειρήσεις, καθώς γνωρίζουμε πως τα τρία τέταρτα του ακαθάριστου προϊόντος της Λευκάδας προέρχεται από τον τουρισμό.”
Αναλυτική αναφορά έκανε ο κύριος Δρακονταειδής, στην κατάσταση που επικρατεί με το δρόμο των Εγκρεμνών, με αφορμή την μη διοικητική παραλαβή του δρόμου από το δήμο Λευκάδας και τον ισχυρισμό του δημάρχου Χαράλαμπου Καλού, πως πρόκειται για έναν άκρως επικίνδυνο δρόμο.
Ο κύριος Δρακονταειδής αρχικά εξήγησε τι σημαίνει όταν ένα έργο είναι κοντά στο στάδιο της ολοκλήρωσης τι συμβαίνει ότι το παραλαμβάνει κάποιος.
“Οι τρόποι παραλαβής του ίδιου του έργου που κρίνεται από τις επιτροπές είναι δύο, πρώτα γίνεται η προσωρινή παραλαβή του έργου και εν τέλει μετά από κάποιο διάστημα γίνεται και η οριστική παραλαβή.
Υπάρχει όμως και ένα άλλο στάδιο, όταν επείγει να παραλάβεις ένα έργο προς χρήση τότε υπάρχει και το “μοντέλο” της διοικητικής παραλαβής, αυτό που εφαρμόστηκε τώρα.
Διοικητική παραλαβή σημαίνει ότι παραλαμβάνω το έργο για χρήση και να του λειτουργώ για κάποιο διάστημα μέχρι να γίνει επίσημα η προσωρινή του παραλαβή και εν τέλει η οριστική.
Εμείς βρισκόμαστε στο στάδιο της διοικητικής παραλαβής, να μπορέσει ο δρόμος να λειτουργεί και οι επισκέπτες να πηγαίνουν στην παραλία των Εγκρεμνών και με τυπικούς λόγους να είναι νόμιμοι.
Εμείς στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο, είχαμε μία τοποθέτηση του κυρίου δημάρχου, που είπε ότι ο δρόμος είναι επικίνδυνος. Το είπε ορθά κοφτά και με έναν απόλυτο τρόπο, μάλιστα νομίζω ότι χρησιμοποίησε την φράση άκρως επικίνδυνο.
Εγώ πάνω σε αυτό θέλω να σας πω τα εξής:
Θέλω είτε εσείς είτε κάποιοι από τους ακροατές σας, -ήδη κάποιοι θα το έχουν κάνει-να περπατήσουν αυτό το δρόμο, το τμήμα των 1.100 μέτρων και να κρίνουν με την απλή μάτια του πολίτη αν ο δρόμος αυτός είναι επικίνδυνος.
Αν κάποιοι από αυτούς είχαν πάει και στον προηγούμενο δρόμο, πριν από το σεισμό, θα μπορούν εύκολα να κάνουν τις συγκρίσεις χωρίς να είναι τεχνικοί.
Επιτρέψτε μου επίσης να σας φέρω στη μνήμη μερικούς δρόμους που τους έχουν επισκεφθεί όλοι και να μιλήσουμε για την επικινδυνότητα τους.
Ο δρόμος στο Πόρτο Κατσίκι, αν πάτε στο τελευταίο τμήμα φτάνοντας προς την παραλία, είναι ένας επικίνδυνος δρόμος, που του λείπουν πλέγματα κ.α. Θα σας πω όμως ότι στο επαρχιακό δίκτυο που κυκλοφορούμε χρόνια τώρα δεν υπάρχουν επικίνδυνα τμήματα που επαναλαμβάνω κινείται η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών;”
Στην επισήμανση ότι ο συγκεκριμένος δρόμος φτιάχτηκε πρόσφατα κόστισε κάποια εκατομμύρια ευρώ, ενώ έχουν επισημανθεί κακοτεχνίες, όπως έχει αναφέρει δημόσια κύριος Μάκης Μελάς, απάντησε πώς ο κ. Μελάς μπορεί να λέει ότι θέλει, άλλωστε ο κύριος Μελάς είναι γνωστός εισαγγελέας, θέλω όμως να επαναφέρω στο μυαλό σας ότι υπάρχει η οριστική και η προσωρινή παραλαβή.
“Θυμίζω ότι το έργο εκτελέστηκε από το υπουργείο και αυτό ήταν μία πολιτική επιλογή μας, γιατί θεωρούσαμε ότι έχει και την τεχνογνωσία και το προσωπικό και τις δυνατότητες να εκτελέσει πιο άρτια ένα έργο, για το οποίο το ίδιο έκανα τη μελέτη.
Η εμπλοκή του δήμου ήταν στο να πιέσει για να εκτελεστεί, όπως έγινε αντίστοιχα με το δρόμο του Γιαλού, ο οποίος έχει δοθεί πάνω από δύο χρόνια στην κυκλοφορία και για τον οποίον δεν ακούω τίποτα από τους γνωστούς εισαγγελείς που κυκλοφορούν και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης για το πόσο πιο ασφαλής είναι.
Στον δρόμο των Εγκρεμνών εκτέλεσε ένα έργο και αν υπάρχουν προβλήματα το ίδιο το υπουργείο στην προσωρινή και οριστική παραλαβή θα τα κρίνει. Εσείς θεωρείτε ότι το Υπουργείο θα παραλάβει ένα επικίνδυνο δρόμο;
Στην διοικητική παραλαβή θα πρέπει να υπάρχει και ένας εκπρόσωπος του δήμου και έρχεται ζήτημα στο δημοτικό συμβούλιο να επιλέξουμε έναν εκπρόσωπο όπως κάνουμε και σε όλα τα έργα.
Η δημοτική αρχή επιλέγει και προτείνει ως δημοτική αρχή να είναι ο κύριος Μελάς, με το επιχείρημα ότι γνωρίζει την περιοχή και ότι είναι έμπειρος. Λες και θα παραλαμβάνουμε την περιοχή και όχι το δρόμο.
Προφανώς ο κύριος Μελάς γνωρίζει πολύ καλά την περιοχή, όμως τον δρόμο θα παραλαμβάναμε και το συγκεκριμένο τμήμα των 1.100 μέτρων με όλα όσα έχει.
Εμείς και όλη η αντιπολίτευση προτείναμε ότι αυτός που πρέπει να να παραλάβει το έργο, πρέπει να είναι κάποιος αιρετός, εκπρόσωπος του δήμου ο οποίος να είναι και μηχανικός, εφόσον έχουμε και τέτοιον έχουμε τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο επί των έργων κ Σπύρο Λύγδα. Αναπληρωματικός να είναι ο κύριος Μελάς γιατί είναι από την περιοχή.
Η αντιπολίτευση ψήφισε την πρόταση αυτή, ο κύριος δήμαρχος και η συμμαχούντες με αυτόν παρατάξεις ψήφισαν τον κύριο Μελά.
Ήταν τυχαία η επιλογή; Δεν θα απαντήσω ερωτήματα θέτω.
Εχθές μέσα από το Lefkada Today, είδαμε μία ανάρτηση στην οποία υπήρχαν και διάλογοι, μεταξύ των μελών της επιτροπής και των υπευθύνων του Υπουργείου που ήταν στην επιτροπή και ταυτόχρονα είδαμε και φωτογραφίες του κυρίου Μελά, να κάνει διάλογο επιτροπή.
Το στημένο όμως των φωτογραφιών και της ίδιας της ανάρτησης, όχι από τη δική σας την πλευρά, δεν έχει καμία αναφορά σε σας αυτό που σας λέω, γιατί αν σας αφορούσε θα σας το έλεγα ευθέως, δείχνει και θέτει το ερώτημα, πως η τοποθέτηση του δημάρχου για επικίνδυνο δρόμο, η τοποθέτηση ως μέλους της επιτροπής εκ μέρους των παρατάξεων του κοινού Καλού και Σολδάτου να είναι ο κύριος Μελάς και όχι ο κ. Λύγδας που είναι και πολιτικός μηχανικός και μπορεί να κρίνει καλύτερα την ουσία του έργου τι δείχνει;
Πρέπει να σας πω πως τόσο η δική μας η παράταξη, όλοι οι επικεφαλής δεν έχουμε καμία ενημέρωση από το δήμο Λευκάδας, πλην αυτών που ακούστηκαν στο δημοτικό συμβούλιο από τον κύριο Δήμαρχο.
Η οποία ενημέρωση έχουμε είναι από εσάς και την ιστοσελίδα σας, γιατί εκεί αναρτήσατε και το πρωτόκολλο της διοικητικής παραλαβής.
Σε αυτό το πρωτόκολλο, το οποίο με την άρνηση της παραλαβής εκ μέρους του εκπροσώπου του δήμου, όμως η διοικητική παραλαβή έγινε από τους εκπροσώπους του υπουργείου που από όσο γνωρίζω είναι και η πλειοψηφία σε αυτή την επιτροπή λέει, πώς συστήνεται στο φορέα λειτουργίας του έργου τον Δήμο Λευκάδας δηλαδή να μην επιτρέψει την κυκλοφορία οχημάτων στην οδό του έργου.
Μόνη εξαίρεση μπορεί να αποτελέσει, η πρόσβαση οχημάτων εκτάκτου ανάγκης, αποκομιδής απορριμμάτων, καθώς και ελεγχόμενη πρόσβαση οχημάτων τροφοδοσίας.
Θέλω λοιπόν να σας πω, πως ακόμα και αν ήταν θετικός ο δήμος στην διοικητική παραλαβή, ακόμα και αν γινόταν και η προσωρινή παραλαβή, ότι θα κατέβαιναν τα αυτοκίνητα;
Όλοι γνώριζαν από την αρχή, ότι επειδή στο τέρμα του δρόμου του παλιού είχαμε ένα ιδιωτικό πάρκινγκ, το οποίο δεν υφίσταται πια γιατί έφυγε το βουνό, είχαμε έναν σχεδιασμό, με το που θα ολοκληρωθεί ο δρόμος, ο οποίος έχει ολοκληρωθεί από το 2019 καθώς αυτό που καθυστέρησε ήταν η σκάλα για την παραλαβή του έργου, η οποία ήταν πραγματικά πολύ δύσκολη και για την οποία χωρίς να θέλω να κάνω τον τεχνικό, ως εικόνα, ως ένας απλός πολίτης που δεν έχει ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις λέω πως είναι ένα έργο που έχει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια δεδομένη των συνθηκών.
Θυμάστε ποια ήταν η προηγούμενη σκάλα.
Αυτά τα δύο χρόνια που ο δρόμος είχε ολοκληρωθεί, είναι ένας δρόμος που έχει μπάρες ασφαλείας, πλέγματα για τις καταπτώσεις και μία σειρά άλλων πραγμάτων έχει ένα πρόβλημα, ότι επειδή είναι στενός, είναι ένας δρόμος που δεν μπορούσε να γίνει φαρδύτερος γιατί θα μπλέξουμε με ζητήματα απαλλοτριώσεων, ο οποίος χωράει μόνο δύο οχήματα να συναντιούνται δεν έχει χώρο ώστε τα αυτοκίνητα να φτάνουν μέχρι τη σκάλα και να παρκάρουμε εκεί.
Αυτό το γνωρίζαμε από την αρχή.
Τα τεχνικά δεδομένα που είχαμε λάβει υπόψιν είχαν να κάνουν με την μη δυνατότητα δημιουργίας πάρκινγκ και εμείς είχαμε τον έξι σχεδιασμό, τον οποίον κάναμε σε συνδυασμό με τον πρόεδρο της αντίστοιχης κοινότητας Αθανίου και περιελάβανε την εξεύρεση χώρου parking, των οποίων θα διαμόρφωνε ο δήμος, που σημαίνει ότι θα έβγαινε μία πρόσκληση ενδιαφέροντος από την πλευρά του δήμου Λευκάδας, μόλις ολοκληρωνόταν ο δρόμος, δηλαδή το φθινόπωρο του 2019 εξεύρεσης χώρου ώστε να δημιουργήσουμε ένα δημοτικό πάρκινγκ μισθώνοντας και διαμορφώνοντας το.
Επίσης θα υπήρχε αντίστοιχο ενδιαφέρον από την πλευρά ιδιωτών να κάνουν κάτι τέτοιο, καθώς ήδη έχει ξεκινήσει να διαμορφώνεται από ιδιώτη πάρκινγκ εκεί που περίπου αρχίζει ο κατασκευασμένος δρόμος.
Η δεύτερη εναλλακτική μας σε περίπτωση που αντιμετωπίζουμε πρόβλημα στο να βρούμε χώρο, γιατί τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα, υπάρχουν μεγάλες κλίσεις και μπορεί να μην υπήρχε προσφορά από ιδιώτη για μίσθωση, είχε να κάνει με το γεγονός ότι θα μπορούσε ο δήμος που διαθέτει ένα μικρό λεωφορειάκι περίπου 20 ατόμων, θα μπορούσε να προσλάβει ένα ίδιο άτομα όσο διαρκεί η τουριστική περίοδος και να κάνει αυτό το πέρα-δώθε, καθώς δεν μπορούν να κατέβουν μέχρι κάτω οι πάντες και αυτό ισχύει και για πολλές παραλίες όλης της χώρας.
Μία τρίτη εναλλακτική αλλά δεν είχαμε ανοίξει αυτή την κουβέντα, ήταν ενδεχομένως το ΚΤΕΛ, το οποίο ως ιδιωτικός φορέας θα έκρινε αν θα το έκανε ή όχι.
Εμείς εξετάζαμε λύσεις που ήταν στο χέρι του δήμου να υλοποιήσει.
Εδώ υπάρχει το μεγάλο ζήτημα που έθεσα πριν 10 μέρες στο διοικητικό συμβούλιο. Αυτά τα δύο χρόνια πού βρίσκεται η Νέα δημοτική αρχή στο τιμόνι του δήμου, αν και πλέον δεν είναι νέα γιατί έχουν περάσει δύο χρόνια, γιατί δεν επεξεργάστηκε ένα σχέδιο σε ότι αφορά την εξεύρεση χώρου πάρκινγκ, την εναλλακτική με το δημοτικό λεωφορείο ή οποιαδήποτε άλλη λύση μπορεί να σκεφτόταν.
Αντί να τα επεξεργαστεί έρχεται τον Ιούνιο και θέτει ζήτημα επικινδυνότητας.
Αν κάτι είναι επικίνδυνο και θέλω να το πω με πολύ ξεκάθαρο τρόπο, είναι να βάλεις οχήματα σε αυτό το δρόμο που δεν έχει χώρο να παρκάρουν, ούτε να κάνουν αναστροφή και να παρκάρουν όπου βρουν, εκεί θα γίνει μποτιλιάρισμα και μπαίνουν ζητήματα ασφαλείας.
Στο κείμενο όμως της διοικητικής επιτροπής υπάρχει μία πρόταση που λέει πως για την εξυπηρέτηση της έκτακτης στάσης των οχημάτων, η και αναστροφής σε έκτακτα γεγονότα, προβλέπεται η αξιοποίηση των δημιουργούμενων πλατυσμάτων με την κατάλληλη μετάθεση των στηθαίων, τα οποία μπορούν να μεταφερθούν πιο έξω και να δημιουργήσουν ορισμένα πλατύματα. Άρα οι λύσεις υπάρχουν, θα έπρεπε να επεξεργάζονται για να φτάσουμε στο στάδιο της υλοποίησης. Επειδή όμως ποτέ δεν είναι αργά θέλω να πω πως αυτό το καλοκαίρι έχει έρθει, ελπίζω και εύχομαι όμως πώς θα έχουμε μπροστά μας και τα επόμενα καλοκαίρια, αν αυτές τις προτάσεις οι όποιες άλλες θέλει η δημοτική αρχή δεν της σχεδιάσει και δεν αρχίσει να τις υλοποιήσει τώρα δεν πρόκειται να έχουμε λύση και το επόμενο καλοκαίρι θα κάνουμε την ίδια κουβέντα.
Μου θυμίζει το ζήτημα με το νερό που αντιμετωπίζουν αρκετές περιοχές του νησιού μας και πολλές περιοχές της πόλης με την πτώση της πίεσης κυρίως το απόγευμα.
Δεν πας να αποκαταστήσεις αδυναμίες που έχεις μέσα στον Ιούλιο για να λύσεις προβλήματα. Αυτά τα υλοποιείς το φθινόπωρο και το χειμώνα και είσαι έτοιμος το Πάσχα.
Άλλο πράγμα αν σου τύχει κάτι έκτακτο και πρέπει να αντιμετωπίσεις ακόμα και το Δεκαπενταύγουστο. Μιλάω για σχεδιασμό και κατά τη γνώμη μου και στο συγκεκριμένο έργο, με τα ερωτήματα που σας έβαλα και χρήζουν πολιτικών ερμηνειών, για τις συντεχνίες που δημιουργούνται και τους στόχους που έχουν αυτές οι καταστάσεις, όλα αυτά αν δεν έχεις σχεδιασμό δεν μπορείς να υλοποιήσεις και αυτό αφορά και το δρόμο των Εγκρεμνών, ζητήματα υδροδότησης κ.α.”
Στο ερώτημα όταν ο δρόμος ξεκίνησε να φτιάχνεται γιατί δεν υπήρξε μία μέριμνα να υπάρχει και ένας τεχνικός του δήμου να το επιβλέπει, καθώς ο δήμος έχει την ευθύνη του δρόμου μετά την οριστική παραλαβή του έργου, ο κύριος Δρακονταειδης είπε ότι την ευθύνη της λειτουργίας έχει ο εργολάβος μέχρι να παραληφθεί οριστικά και αυτό το διάστημα είναι πάρα πολύ μήνες και βλέπεις τα ζητήματα.
“Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ενώ κάποιοι υποτιμούν τις υπηρεσίες του δήμου, και δεν αναφέρομαι στον κύριο Μελά, για να είμαι σαφής, τώρα υποτιμούν τις υπηρεσίες του Υπουργείου.
Δεν μπορείς να είσαι και με τον αστυφύλακα και με τον χωροφύλακα. Εμείς κάναμε μία συγκεκριμένη πολιτική επιλογή και θα κριθούμε για αυτό, να φτιάξει το Υπουργείο τον δρόμο γιατί κατά την γνώμη μας, έχει την τεχνογνωσία, εμπειρία και περισσότερο προσωπικό, σε σχέση με τον αριθμό των μηχανικών που έχει ο δήμος και μπορεί καλύτερα να επιβλέψει τέτοια έργα, γιατί έχει φτιάξει εκατοντάδες.
Ποιος σας είπε όμως ότι η δική μας μηχανικοί με ουσιαστικούς όρους δεν είχαν τη δυνατότητα να βλέπουν την πορεία εξελίξεις του έργου; εγώ πήγα εκεί ως δήμαρχος άπειρες φορές, παρακολουθούσαμε το έργο, προσπαθούν όμως και το λέω ευθέως και καθαρά, καθώς όλα τα ερωτήματα που σας έβαλα προηγουμένως έχουν ένα στόχο.
Μέσα από το χτύπημα του συγκεκριμένου έργου, που δεν αντιλαμβάνονται οι μωροί, αυτοί δηλαδή που σκέφτονται με αυτό τον τρόπο, πως αυτό κάνει κακό στη Λευκάδα και τους επαγγελματίες της περιοχής, μάλλον το αντιλαμβάνονται αλλά το βάζουν δεύτερο, γιατί θεωρούν πως από την εκτέλεση ενός έργου που μπορεί να έχει αδυναμίες και πάνω από όλα είναι ευθύνη του Υπουργείου να τις διορθώσει, όπως κάναμε εμείς και σε άλλα έργα του Δήμου που εκτελούσε, έχουν όμως ένα στόχο να πλήξουν την παράταξή μας και προσωπικά εμένα.
Να ξέρουν όμως πώς εάν αυτό που τους απασχολεί είναι πώς θα πλήξεις τον άλλον, χάνεις τον κύριο στόχο σου και αυτός είναι πώς θα κάνεις καλύτερη τη ζωή των πολιτών.
Αυτή τη φιλική συμβουλή τους δίνω, γιατί αυτά που συμβαίνουν δυστυχώς τους τελευταίους πολλούς μήνες στο δήμο Λευκάδας είναι πρωτόγνωρα και δεν έχουν γίνει από άλλες δημοτικές αρχές, από ποια πολιτική παράταξη προέρχονταν, όποιον πολιτικών ιδεολογικών πεποιθήσεων.”
Στο ερώτημά του δημοσιογράφου ότι σύμφωνα με το ρεπορτάζ γίνεται μία προσπάθεια να πεταχτεί ένα μπαλάκι ευθυνών, στο να αντιμετωπίσει κάποια από τα προβλήματα ο Δήμος Λευκάδας, ο κύριος Δρακονταειδής είπε πως δεν έχει κάποια επίσημη ενημέρωση και από εσάς ακούω ότι πάνε να πετάξουν ένα μπαλάκι.
“Αυτά τα μπαλάκια πρέπει να πετιούνται με έγγραφα, αν υπάρχει κάποιο έγγραφο που να λέει ότι οι ενδεχόμενες αστοχίες θα αποκατασταθούν από το δήμο, να μας το δείξει η δημοτική αρχή και να τοποθετηθούμε όπως πάντα ευθέως και καθαρά.
Αν υπάρχει πάντως σας λέω προκαταβολικά για να δείτε και τη δική μας άποψη, δηλαδή αν οι εργολάβοι από τα δέκα πράγματα που έπρεπε να κάνει έχει κάνει τα 8 και λέει πως τα δύο πρέπει να τα κάνει ο δήμος, φυσικά θα πάρουμε στο κυνήγι το Υπουργείο διότι αυτό δεν είναι πρωτόγνωρο.
Όμως να το δούμε, γιατί δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση.”
Απαντώντας στο ερώτημα αν γνωρίζει ο κύριος Δρακονταειδής για ποιο λόγο το έργο από την επίβλεψη της Πρέβεζας πήγε στην Πάτρα κι αν αυτό έγινε για καθαρά πρακτικούς λόγους ή αν είχαν προκύψει διαφωνίες προς την εκτέλεσή του, απάντησε πως δεν γνωρίζει κάτι τέτοιο, γιατί αυτά αφορούν τις υπηρεσίες του υπουργείου και δεν έχουν καμία σχέση με το δήμο.
“Εμείς είχαμε μία επαφή με αυτές τις υπηρεσίες για να παρακολουθούμε την εξέλιξη του έργου, κάποιες φορές πήγαινα και εγώ μαζί με τους επιβλέποντες του Υπουργείου για να δούμε την εξέλιξη, να ακούσω τη γνώμη τους, να μου πουν αν γίνεται κάτι καλά ή όχι αλλά μέχρι εκεί.
Επιτρέψτε μου όμως εγώ ως υπόθεση εργασίας να υιοθετήσω όλα όσα λέει ο κύριος Μελάς. Ερωτώ, το Υπουργείο το οποίο διέθεσε 2.800.000 ευρώ και έφτιαξε το έργο, ο κύριος βουλευτής, ο οποίος παρεμβαίνει σε όλα τα ζητήματα και αυτή είναι η δουλειά του και αυτό το λέω θετικά, πως δεν παρεμβαίνει στο υπουργείο εάν υπάρχουν αστοχίες να τις διορθώσει το ίδιο το υπουργείο και φυσικά οι αστοχίες αφορούν τη συγκεκριμένη μελέτη.
Εάν αφορούν οποιοσδήποτε άλλες εργασίες, που μπορεί να φαντάζεται ο καθένας και δεν εμπεριέχονται στη μελέτη αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα, αλλά για αυτό θα κριθεί το Υπουργείο και ο Δήμος Λευκάδας.”
Να σας πω όμως και κάτι άλλο για να φύγουμε λίγο από το δρόμο των Εγκρεμνών, η δημοτική αρχή έχει πάρει έργα χρηματοδοτούμενα εδώ και δύο χρόνια για να δημοπρατήσει και δεν το έχει πράξει. Αυτό σας λέει κάτι; Εγώ θεωρώ ότι δεν είναι τυχαίο. Δηλαδή το μικρό ιχθυοτροφείο έργο 500 χιλιάδων ευρώ που θα βελτιώσει και θα δώσει μία επιπλέον ” ομορφιά” στην περιοχή και θα το κάνει πιο λειτουργικό δύο χρόνια τώρα δεν δημοπρατείται.
Ο ψηφιακός τουριστικός οδηγός ένα έργο κόστους περίπου 380.000 ευρώ, πού ψηφιακά μπορεί να εκτινάξει την Λευκάδα στο τουριστικό κομμάτι γιατί δεν δημοπρατείται;
Να πω κάτι ακόμα πιο χοντρό για την ολοκληρωμένη χωρική επένδυση. Εμείς κάναμε μία μελέτη από τους πρώτους δήμους στη Χώρα και αυτή εδώ και δύο χρόνια είναι θαμμένη. Μάλιστα βγήκε πρόσκληση από την προηγούμενη Περιφερειακή αρχή ύψος πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ, για να μπορέσουν να ενταχθούν με βάση τη συγκεκριμένη Μελέτη συγκεκριμένα έργα και όλα αυτά είναι παγωμένα, με ευθύνη τόσο του δήμου Λευκάδας όσο και της περιφέρειας.
Γιατί λοιπόν όλα αυτά δεν προχωρούν; Μπορεί και να έτυχε, εγώ δεν θέλω στη ζωή να αποκλείω τίποτα, η δική μου γνώμη είναι όμως ότι δεν έτυχε, γιατί όταν εγώ παρέλαβα για να δημοπρατήσω ένα έργο από τον Κώστα Αραβανή, δεν το καθυστέρησα δύο χρόνια το δημοπράτησα και έλεγα πως αυτό το έργο Το ενέταξε στον προϋπολογισμό ο κύριος Αραβανής.
Όλα τα άλλα είναι μικρότητες και μικροπολιτικά παιχνίδια που εν τέλει δεν αφορούν τους πολίτες. Δεν αφορούν τον πολίτη οι προθέσεις όλων αυτών που είναι υποψήφιοι για το δημαρχιακό θώκο.
Κλείνοντας την τοποθέτηση Δρακονταειδής και απαντώντας σε ερώτηση του δημοσιογράφου για την κατάσταση υδροδότησης, είπε πως έχουμε πει δημόσια πώς στο ζήτημα της διαχείρισης του νερού, η διαχείριση που γίνεται από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής είναι κάκιστη.
“Γνωρίζετε πολύ καλά πως η Λευκάδα υδρεύεται από τις πηγές του Αγίου Γεωργίου, αλλά και από τις πηγές της και τις γεωτρήσεις.
Εμείς το καλοκαίρι του 2014 περνάμε μία συγκεκριμένη ποσότητα νερού από το Λούρο περίπου 12,5 χιλιάδων κυβικών νερού.
Στην πορεία διαπιστώσαμε πώς το νερό αυτό δεν φτάνει για τη Λευκάδα και με βάση την κοινή υπουργική απόφαση του 1984 θα έπρεπε να παίρνουμε μεγαλύτερες ποσότητες.
Εμείς έπειτα από επαφές που είχαμε με τον Δήμο Πρέβεζας, καθώς πήγαμε και στον εισαγγελέα καταφέραμε να παίρνουμε πάνω από 16.000 την ημέρα κυβικά νερό την ημέρα.
Ενώ εμείς είχαμε βγάλει ανακοίνωση για αυτό το θέμα και το είχαμε θέσει και στο Δημοτικό Συμβούλιο, παρουσιάστηκε μία εικόνα ενός Δήμου πού αιφνιδιάζεται γιατί δεν έχουμε τις ποσότητες που απαιτούνται, να έχουμε εδώ και καιρό τεράστια προβλήματα που δεν δικαιολογούνται καθώς δεν έχουμε τουρισμό.
Προβλήματα είχαμε και εμείς και κανείς δεν το αρνείται όμως αυτά συνέβαιναν στις περιόδους αιχμής με την Λευκάδα πραγματικά να βουλιάζει και όχι να είναι τώρα με πληρότητα της τάξης του 15%.
Αυτός ο κακός σχεδιασμός, αυτή η έλλειψη σχεδιασμού, μαζί με μία σειρά άλλων προβλημάτων έχουν οδηγήσει την κατάσταση στο θέμα του νερού εδώ που την έχουν οδηγήσει.
Εμείς γνωρίζουμε πότε κάνουμε οξεία κριτική και πρέπει να ξέρετε πως όλα όσα λέγονται στο δημόσιο λόγο ανθρώπων που είναι λιγότερο ή περισσότερο επώνυμοι τα διαβάζουν πάρα πολλοί και εκτός Λευκάδας.
Εμείς επισημάναμε και θέσαμε έγκαιρα το πρόβλημα, εμείς μαζί με τον πρώην αντιδήμαρχο κ. Σέρβο ήμασταν Τσουκαλάδες, στην Λυγιά, επισκεπτόμαστε τις περιοχές που έχουν πρόβλημα και συζητούμε με τον κόσμο, όμως η λογική μας δεν είναι να πετάμε πέτρες, αλλά να προτείνουμε λύσεις με βάση την εμπειρία που έχουμε για να βελτιωθεί η κατάσταση, γιατί αυτό θα κάνει καλό στον τόπο, ανεξάρτητα αν θα κάνει λιγότερο ή περισσότερο καλό στην δημοτική αρχή και εμάς μας ενδιαφέρει να πηγαίνει η Λευκάδα μπροστά στην πράξη και όχι στα λόγια, γιατί όλοι μπροστά θέλουν να πάμε, αλλά ο λόγος και οι τοποθετήσεις μας δεν αφορούν χτυπήματα κάτω από την μέση που συνηθίζει αυτή η Δημοτική Αρχή.
Το θέμα της ασφάλειας υπερβαίνει και την νυν και την προηγούμενη δημοτική αρχή και το κράτος που το εκτέλεσε.
Και ο πυρήνας ( ασφάλεια) δεν είναι ποσότητα διαπραγματεύσιμη ούτε μετρήσιμη ή υποκείμενη σε γραδάρισμα εποχιακό .
Για τούτο και δεν ενδεικνύονται ούτε απόψεις και παρααπόψεις ένθεν κακείθεν , που αν υπάρχουν είναι επικοινωνιακή ίντριγκα χωρίς περιεχόμενο.
Γιατί τέτοια ήταν η όλη κατάσταση πρόσβασης και ώς τον σεισμό του 2015 ( τα αυτοσχέδια ξύλα εξ οικοδομής και σανίδες ατάκτως και αυτοσχεδίως εριγμένα και καρφωμένα συγκροτούσαν την πρόσβαση .. και υπάρχουν οι φωτό ), και απ ότι φαίνεται και μετά την ”κατασκευή ” του όλου έργου απ το ΥΠΟΜΕΔΙ παραμένει χωρίς την παραδοχή του πυρήνα ασφάλεια η όλη κατάσταση.
Αν για λόγους περιστασιακών τουριστικών εισπράξεων ( αλήθεια πώς νούνται αυτές εκτός της ρήτρας της πιστοποιημένης και κυρωμένης ασφάλειας για τις εισπράξεις ) σώνει καλά πρέπει αρχίσει η γραδομέτρηση και υπό την εκάστοτε μικροεποχιακότητα της υπαρκτής ή όχι ασφάλειας, τότε καλή γραδομετρική συνέχεια για να βρεθεί ο βαθμός μπομέ της ασφάλειας.
Σημείωση, το γραδάρισμα του μούστου αν δεν γίνει στην κάδη ( δηλαδή από μεγάλα μεγέθη μούστου ) δεν δείχνει το ορθό μπομέ. Η πρόχειρη ευκαιριακή γραδομέτρηση του μούστου ( τα σταφύλια απ τα σακιά ή απ τα κοφίνια ) συνιστά μικρό μέγεθος αντίστοιχο του μικροχρόνου της εποχιακής καλοκαιρινής ποσότητας ασφάλειας για το έργο αυτό.
Η ασφάλεια εδώ πρέπει να αποτυπωθεί τουλάχιστον στον πολύ υπερμακρύτερο από τον καλοκαιριάτικο χρόνο των 40-60 τουριστικών ημερών. Και υπό κάποιες εκφρασθείσες απόψεις- και είναι επιστημονικές αυτές οι απόψεις – υπό την ρήτρα των σεισμών των μικρορηγμάτων της περιοχής ή ευρύτερα της σεισμικής ζώνης του Ιονίου.
Παναγιωτη , καλημερα… Δεν αναφερει ο κ. Δρακονταειδης αν ειμαι εισαγγελεας Πρωτοδικων , Εφετων η Αρειου Παγου…και τωχω παραπονο…Θελουν λεει να πληξουν αυτον και την παραταξη του και εγω ειμαι ο εκτελεστης του σχεδιου… Αν δεν γνωριζει την λαικη ρηση “κλανει ο πεθαμενος;;;;;;” ας την μαθει…..του χρειαζεται..Αλλα ο εισαγγελεας μιλησε και για τον παραλιακο της Βασιλικης , το νταμαρι Ποντι Νηρα , τον καβοδετη στη Μαρινα..και κανει τη παπια….Αυτα προς το παρον , και αργοτερα θα μιλησει και για το ποθεν……
Το θέμα ασφάλειας του κάθε δημόσιου έργου ( και δη εκτελεσμένο από το ΥΠΟΜΕΔΙ ), δεν ενδικνύεται για καμμία αντιπαράθεση. Διότι στοχεύει στην εξ αρχής αποδοχή όλων για κοινωφέλεια και ανάπτυξη.
Να πάψουν οι αντιπαραθέσεις δημοτικών διαχειριστών διαχρονικά και συμμετεχόντων στην δημοτική κοινή προσπάθεια, και να επιδιωχθεί το ασφαλές του έργου.
Και η μεθόδευση εκτέλεσης του έργου απ την προηγούμενη δημοτική αρχή ήταν επ κοινωνικής ωφελείας και η μη παραλαβή του έργου απ την τωρινή δημοτική του διαμερίσματος αρχή είναι επ κοινή ωφελεία, αν δεν γίνει κοινή αποδοχή η ασφάλεια.
Το έργο αυτό απ την φύση του , αμμώδη συμπεπιεσμένα κάθετα πρανή με δυνάμει προοπτικά ερπυστικά φαινόμενα , είναι και δύσκολο και δοκιμάζει τις παραμέτρους ασφαλείας. Και αυτό το τεχνικό θέμα – που είναι ουσιαστικό- πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Και η προηγούμενη δημοτική αρχή και η τωρινή , την κοινωφέλεια για τον τόπο θέλουν.
Αποχρώσες επιδιώξεις της κοινωφέλειας ώς τεχνικές απόψεις θα υπάρξουν, και πρέπει να υπάρχουν, αλλά ο ισχυρός πυρήνας της κοινωφέλειας ( που εδώ εκπροσωπείται απ την ασφάλεια ) παραμένει.
Οι πρώην Δημοτικοί και νυν Δημοτικοί διαχειριστές , και όλοι οι εμπλεκόμενοι να πάνε να κάτσουν μαζί σε ένα μερακλίδικο καφενείο , να πιούνε με καθαρό μυαλό πρω’ί’ τον καφέ τους και να συζητήσουν το θέμα της προσβασιμότητας στον Εγκρεμνό , για την δημιουργία της αναπτυξιακής όσο γίνεται τουριστικής ροπής στην περιοχή.
Μετά τις 10:00-11:00 ώρα το πρω’ί’ τα πράγματα μεγαλώνουν μες τον μυαλό , και την νύχτα γίνονται μεγανθυμένα διαφανή και προσβάλεται και κάθε θέμα με άλλες παραμέτρους ένεκα της ημερήσιας σώρρευσης των ανθρωπίνων λειτουργιών.
Και εφ όσον έχει μπλέξει εκτελεστικά και το ΥΠΟΜΕΔΙ να δεί και ο βουλευτής να αποτελέσει τον συνδετικό διαλογικό κρίκο επ επιδιώξεως της υλοποίησης της κοινωφέλειας, και να πίουν όλοι μαζί καφέ , και να επιδιώξουν την επίλυση.
Και όλοι πρέπει να προσέρχονται για να συμφωνήσουν, αλλέως να μην πάνε στην μάζωξη αυτή.
Έχω έναν καφενέ // στου λιμανιού την άκρη // τον έχτισε το δάκρυ // αυτών που μένουνε// και περιμένουνε . ”Λ. Παπαδόπουλου”
Και η Νήσος Λευκάδα ( σαν άλλος χτισμένος καφενές στο λιμάνι από το δάκρυ χρόνια
λόγω της απραγίας των Εγκρεμνών ) περιμένει να πάψει να δακρύζει.
“”Λάθος δρόμο πήραμε καρδιά “” το δυνατό άσμα του ημίθεου Τόλη Βοσκόπουλο , ταιριάχει και στις καψουρεμένες και ερωτικά απαγοητευμένες υπάρξεις , αλλά και σε όσους στόχευσαν και στοχάστηκαν μπάνια στους Εγκρεμνούς για φέτος. Καψούρα έμειναν και αυτοί.
Και όλοι οι παραπάνω καλά θα είναι να σκεφθούν το λα’ι’κό άσμα “” γιατί μα είμαστε λοιπόν αισθηματίες “” .
Τα τραγούδια τα παραπάνω να ακουστούν φέτος παντού σε pub club bar bistrot kafe κλπ για τις καψούρες ολονών και τις αισθηματικές και για κολύμπι στους Εγκρεμνούς .
Οι αισθηματίες πάντα λάθος δρόμο παίρνουν με την καρδιά. Για αυτό και αισθηματίες.
Το τραγούδι λέει και παρακάτω : ” ρίξαμε ανάποδη ζαριά “”.
Οι αισθηματίες να μην παίζουν τάβλι αισθημάτων.Να μένουν ήσυχοι.
Και να μην ψάχνουν πολλές τυρκουάζ παραλίες σαν τους Εγκρεμνούς.
Να κάνουν ένα μπάνιο στο Κάστρο και στην Γύρα σταθερά, για να μην αναγκάζονται να πούν “” λάθος δρόμο πήραμε καρδιά “” περιμένοντας μπάνιο στους Εγκρεμνούς.
Οι άνθρωποι της γεννιάς του πολυτεχνείου στην Λευκάδα , συνταξιούχοι τώρα, να μπούν αγωνιστικά μπροστά για το θέμα των Εγκρεμνών.
Να μην κάθονται στις σκιερές γωνίες σε καφενέδες στο παζάρι τώρα το καλακαίρι και σε πλατείες με πλατάνια , με παρέες αλλότριες της χρόνια ψευτοκοινωνικής γκλαμουριάς στην πόλη και των αλλλοτρίων υλικών ιδεολογημάτων στις πλατείες.
Τα σεντόνια πανό που σηκώσανε στο πολυτεχνείο 1973 ήταν για να σηκώσουν τον ήλιο πάνω απ την Ελλάδα. Και τους έχει πάρει και φωτό της εποχής. Και τώρα συνταξιούχοι ανακαλύψανε το απωθημένο της κοινωνικής αλλότριας πιστοποίησης με περίεργες παρε’ί’στικες συγχρωτήσεις χρόνων αντίδρασης. Σαν και αν δεν πιστοποιηθούν στο καφενοβειακό παζάρι και χωρίς μάσκες όλοι -για να φαίνονται- εν μέσω covid-δεν μπορούν να υπάρξουν, οι του Πολυτεχνείου τότε αγωνιστές.
Λολοί ,ξετροχιασμένοι ,ηττοπαθείς ψοφοδεείς, ανασφαλείς, παραδόθηκαν ώς έρμαια καφενοβειακού εκμαυλισμού σε ένα σμικρό απαξιωμένο επαρχιακόπεριφερειακό παζάρι , οι αγωνιστές του πολυτεχνείου 1973 . Γιατί απ ότι φαίνεται για αυτούς όλα των συγκεντρώσεων τότε (μαζί και το πολυτεχνείο) δεν ήταν συνειδητά.
Αυτοραβδίζονται αυτομαστιγώνονται -με τα μαστίγια της παρε’ί’στικής αντίδρασης δήθεν ώς αναγκαιότητα του κοινωνισμού , ωρισμένοι της συμμετέχουσας γεννιάς του Πολυτεχνείου συνταξιούχοι σήμερα στην Λευκάδα , με τα οράματα τότε: “” να σηκώσουν το ήλιο πάνω απ την Ελλάδα “”.
Ούτε να σηκώσουν τον ήλιο πάνω απ την Λαγκάδα ( κατεβαίνει και ανεβαίνει πλέον ) δεν μπόρεσαν. Τι τα θέλανε τότε τα ασυνείδητα φολκλορικά αφελή μπλεξίματα μαζί με τις εναργές υπάρξεις των άλλων συμμετεχόντων του πολυτεχνικού ξεσηκωμού!!
Και πουθενά δεν ακούγεται πλέον: “” η συγκέντρωση ανάβει κι όλα συνειδητά””.
Γιατί δεν γίνονται και συγκεντρώσεις , αλλά και όσες γίνονται είναι για τις ιδιωτικότητες.
Χάσανε την δυναμική τους οι τότε του πολυτεχνείου. Αλλοοτριώθηκαν προσκολήθηκαν σε ξενωμένες πραγματικότητες, αλλάζουν αυτοκίνητα και μηχανάκια, ανακαλύπτουν την σημασία του πρωτεγενούς και στοιχειώδους , στήνουν συτοπραγματικότητες για να χωρέσουν μέσα σε αυτές, ιδεολογίζονται επιλεκτικά , αποκυρήσουν το παρελθόν υπερ της ενεστώσης κάθε φορά εγκυρότητας, σιωπούν και συμβουλεύουν υπόρρητα και δεικτικά, εκάστοτε γίνονται και τεχνηέντως κυνικοί , αποστασιοποιούνται ώς να βλέπουν εκ μακρόθεν ώς αδιάφοροι δανδήδες , δεν θέλουν να θυμούνται ότι : την νύχτα εκείνη η αστυνομία ήθελε να μαζώξει τους αλήτες ( όπως έλεγε η αστυνομία τότε) απ το πάρκο “”.
“” Πλάκωσε και το 100 “” ξεχάσανε και την σειρήνα “” που ακουγόνταν ώς εδώ””.
Που να σου εξηγώ!!
Ο Λευτέρης Ψιλόπουλος – ένας μεγάλος λα’ι’κός τραγουδιστής την δεκαετία του 1970.. τραγούδαγε την μεγάλη επιτυχία :” αδυναμία μου μεγάλη ”.
Να μαθαίνουν οι νεότεροι και να θυμηθούν οι παλαιότεροι.
Αδυναμία μεγάλη για πολλούς ήταν η παραλία των Εγκρεμνών … ήταν εξάρτηση για πολλούς λουομένους που ταυτόχρονα ήθελαν να νοιώσουν και γυμναστική κατέβα- ανέβα τα σκαλιά.
Και γενικά όλο το δρομολόγιο.
Αυτοί οι άνθρωποι 5 καλοκαίρια και φέτος θάναι 6 ,έχουν μείνει χαρμάνι , μια και δεν μπορούν να επισκεφθώνς οδικώς και σκαλικώς ( με τα σκαλιά) την παραλία αυτή.
Πολλά τα μποφώρ χαρμανιάσματος πλέον και κάτι περιμένουν να γίνει… να αρχίσει η λειτουργία δρόμου σκαλιών για το κατέβασμα – ανέβασμα στην παραλία των Εγκρεμνών.
Φέτος το καλοκαίρι οι μουσικές στις pub- club- bar- bistro- ορθάδικα- ξενυχτάδικα- κλπ
να παίξουν το τραγούδι αυτό με την φωνή του μεγάλου Λευτέρη Ψιλόπουλου.