Ξεκαθαρίζω εξ αρχής ότι δεν ανήκω στους ειδικούς, ούτε επιχειρώ να τους υποκαταστήσω.
Απλά ακούω, διαβάζω και αξιολογώ τις απόψεις των επιστημόνων και καταλήγω σε κάποια συμπεράσματα γι’ αυτή τη μεγάλη δοκιμασία, που συνεχίζεται για 3η χρονιά.
Το 2022 μπήκε με ανάμεικτα συναισθήματα, γιατί από την μία, η δραματική αύξηση των κρουσμάτων φτάνει σε νέα ύψη και από την άλλη, οι καθησυχαστικές απόψεις των ειδικών ότι η μετάλλαξη “O” προκαλεί πιο ήπια νόσηση.
Όμως υπάρχει διάχυτη ανησυχία ότι η αυξημένη μεταδοτικότητα της νέας αυτής μετάλλαξης θα δοκιμάσει σοβαρά τις αντοχές του Συστήματος Υγείας και θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε πρόσθετα μέτρα..
Ήδη η υγειονομική κατάσταση καθημερινά επιβαρύνεται, σπάμε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, καθιστώντας τη χώρα αρνητικό πρωταγωνιστή στην Ευρώπη…
Κυβέρνηση χωρίς σχέδιο..
Η Κυβέρνηση εδώ και πολύ καιρό, δείχνει να κινείται χωρίς σχέδιο και να τρέχει πίσω από τις εξελίξεις, ενώ είναι συχνό το φαινόμενο Κυβερνητικά στελέχη να βιάζονται να “κηρύξουν” το τέλος της πανδημίας, δημιουργώντας στους πολίτες σύγχυση ή εφησυχασμό.
Η αντιπολίτευση και δικαίως καταλογίζει στην Κυβέρνηση ανεπάρκεια και συχνές παλινωδίες, που αποδεικνύονται καταστροφικές στην αντιμετώπιση της κρίσης, ενώ οι αποφάσεις και ο χρόνος που τις λαμβάνει, καθορίζονται πρωτίστως από το πολιτικό κόστος και τις εντυπώσεις και δευτερευόντως από τις εισηγήσεις των επιστημόνων.
Ενώ το κρίσιμο διακύβευμα σ’ αυτή την κρίσιμη περίοδο είναι πως θα περιοριστούν οι συνέπειες της πανδημίας, η Κυβέρνηση δείχνει περισσότερο να νοιάζεται πως θα ανακοπεί η φθορά και η πτώση της δημοφιλίας της…
Κοινή πλέον είναι η απαίτηση για τερματισμό της πολιτικής και επικοινωνιακής διαχείρισης της πανδημίας από την Κυβέρνηση, η οποία παράλληλα οφείλει να σταματήσει να χαϊδεύει τα αυτιά των ανεμβολίαστων.
Μόνο έτσι θα επιταχυνθεί το εμβολιαστικό πρόγραμμα και θα επεκταθούν οι υποχρεωτικοί εμβολιασμοί και σε άλλες κατηγορίες πολιτών, κάτι που κρίνεται επιβεβλημένο..
Ουρές για ένα τεστ
Τις τελευταίες όμως μέρες, με την έξαρση της πανδημίας και τα δεκάδες χιλιάδες κρούσματα, προέκυψε και το φαινόμενο με τους χιλιάδες συμπολίτες που τρέχουν για να κάνουν διαγνωστικά τεστ, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται τριτοκοσμικές εικόνες από τις ουρές, που θυμίζουν το γνωστό «Black Friday».
Για να αποφευχθούν αυτές οι ουρές-εστίες μετάδοσης, η ταλαιπωρία και η οικονομική αιμορραγία των πολιτών, χρειάζονται περισσότερα σημεία ελέγχου σε δημόσιες δομές υγείας, αλλά και συνταγογράφηση των τεστ για όσους τα έχουν ανάγκη.
Άλλωστε υπέρ της συνταγογράφησης τάσσονται και μέλη της ΚΟ της ΝΔ, καθώς αυτό συμβαίνει σε πολλές χώρες της Ευρώπης.
Άνοιξαν τα σχολεία
nΜέσα στην κορύφωση της υγειονομικής κρίσης, έχουμε μπροστά μας το μεγάλο στοίχημα της επανεκκίνησης των σχολείων.
Όλη η κοινωνία συμφωνεί στην αναγκαιότητα της “δια ζώσης εκπαίδευσης”, καθώς το κλειστό σχολείο πλήττει πρωτίστως τους οικονομικά αδύναμους, αυξάνει το χάσμα των κοινωνικών και μαθησιακών ανισοτήτων και επιπλέον επιβαρύνει την ψυχική υγεία των παιδιών, που έχουν επιβαρυνθεί ιδιαίτερα από τους συνεχείς περιορισμούς.
Όμως απαραίτητη προϋπόθεση, τα σχολεία να είναι και ασφαλή, καθώς «κανείς Έλληνας πολίτης δε θέλει ανοιχτά τα σχολεία και κλειστά τα νοσοκομεία»…
Η Κυβέρνηση, παρά τις καταγεγραμμένες επιφυλάξεις και τις εισηγήσεις για μικρή παράταση, επέλεξε να ανοίξει τα σχολεία χωρίς τα απαραίτητα μέτρα, επικαιροποιώντας μόνο το υπάρχον πρωτόκολλο, που συνίσταται σε αυξημένα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς…
Ούτε καν το “επικίνδυνο” πρωτόκολλο του 50%+1 δεν αναθεώρησε, πυροδοτώντας έντονες αντιδράσεις από τα κόμματα, την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και την πλειοψηφία των επιστημόνων..
Οι ανησυχία είναι διάχυτη, καθώς με αυτές τις επιλογές τα σχολεία ενδέχεται να μετατραπούν σε χώρους υπερμετάδοσης και να μεταφέρουν τον ιό μέσα στα σπίτια.
Το ρίσκο που αναλαμβάνει η Κυβέρνηση είναι μεγάλο και οι ευθύνες της θα είναι μεγάλες αν κάτι «πάει στραβά»…
Ήδη οι ελλείψεις σε self tests δείχνουν την έλλειψη της αναγκαίας οργάνωσης και ετοιμότητας…
Μακάρι οι φόβοι να μην επαληθευτούν και τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά, προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας.