Η Cadillac του Αριστοτέλη Ωνάση εμφανίζεται για πρώτη φορά στο κοινό

12 Νοεμβρίου | 17:31 μμ | 2021
Μοιραστείτε το:

Το κοντέρ «γράφει» 5450 μίλια αν και η ημερομηνία κατασκευής είναι το μακρινό 1964. Η καταμέτρηση μοιάζει περίεργη αλλά αυτά τα περιορισμένης παραγωγής αριστουργήματα δεν είχαν ούτε την φιλοσοφία κατασκευής αλλά ούτε, κυρίως, την φιλοσοφία ιδιοκτησίας των δικών μας αυτοκινήτων της… «σειράς» αφού υπήρχαν για ειδικές περιστάσεις. Κάποτε μια όμοια λιμουζίνα μετέφερε τον πρόεδρο Lyndon Baines Johnson των ΗΠΑ και τον, διαβόητο, υπουργό εξωτερικών των ΗΠΑ Henry Kissinger. Ο λόγος για μια εντυπωσιακή γκρί Cadillac Fleetwood Limousine του 1964 που κυριαρχεί με την παρουσία της στους διαδρόμους της φετινής κλαδικής έκθεσης Philoxenia 2021 που φιλοξενεί το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Το συγκεκριμένο όχημα και έχει το δικό του… “χρυσό” ιδιοκτησιακό DNA αφού μετέφερε τον διασημότερο Έλληνα επιχειρηματία του 20ου αιώνα.

«Χρειάστηκαν περισσότερα από τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί η πλήρης αποκατάσταση του οχήματος, δύο χρόνια και ειδικός τεχνικός ήταν απαραίτητα μόνο για να φρεσκαριστεί η εργοστασιακών προδιαγραφών βαφή της συγκεκριμένης Cadillac που ανήκε στον Αριστοτέλη Ωνάση», εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο κ.Γιώργος Σαμανίδης, ο άνθρωπος που μαζί με τους συνεργάτες του ανέλαβε την αποκατάσταση σε εργοστασιακή κατάσταση της απαστράπτουσας ντίβας των τεσσάρων τροχών των έξι και πλέον μέτρων που ανήκε στον εμβληματικό Έλληνα εφοπλιστή.
Στατικός «κάτοικος» ενός καλά φυλαγμένου γκαράζ επί δεκαετίες, η συγκεκριμένη Cadillac Fleetwood Limousine πέρασε στα χέρια των νέων ιδιοκτητών της που την παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην ιστορία στο κοινό της Θεσσαλονίκης πριν από μερικά χρόνια. Με την εμφάνισή της ένα σαφάρι για τα καλύτερα αυθεντικά ανταλακτικά και τους καλύτερους συντηρητές ξεκίνησε με το αποτέλεσμα να εμφανίζεται για πρώτη φορά στο κοινό μόλις το πρωϊνό της 12ης Νοεμβρίου στην Θεσσαλονίκη μετά από δουλειά ετών.

«Όνομα ιδιοκτήτη: Αριστοτέλης Ωνάσης»

«Ο Ωνάσης την είχε στον στόλο των οχημάτων του και την χρησιμοποιούσε σε ειδικές περιπτώσεις, τα λίγα, για τα δικά μάτια μας, μίλια που έχει “γράψει” αυτό το αυτοκίνητο είναι στην πραγματικότητα σημαντικός αριθμός για ένα τέτοιο όχημα. Είναι βλέπετε τόσο δύσκολο στην οδήγηση και «ειδικών» συνθηκών μοντέλο, λόγω του μήκους και του σχεδιασμού του αυτό το μοντέλο Fleetwood Limousine που εκείνες τις εποχές θα κινούνταν σε κομβόι, με συνοδεία πιο “απλά” αυτοκίνητα. Γι΄ αυτό το λόγο και δεν μπορεί να τιμολογηθεί ένα τέτοιο όχημα εύκολα, όταν είχε τόσο διάσημο ιδιοκτήτη…», σημειώνει με έμφαση ο κ.Σαμανίδης, που εξηγεί πως κάθε ένα από τα εξαρτήματα και ανταλακτικά που χρειάστηκε, προέκυψε από… σαφάρι σε όλο τον κόσμο και ειδικά τις ΗΠΑ.
«Ευτυχώς υπάρχουν ακόμη και σήμερα εταιρίες, πολύ λίγες, στις οποίες θα απευθυνθούμε και θα βρούμε κάποια στοιχεία. Για παράδειγμα, το δέρμα, στο μπροστά ενιαίο κάθισμα, είναι το αυθεντικό και δεν είχε ανάγκη επισκευής, για τα πίσω καθίσματα όμως μια μόνο αμερικανική εταιρία έχει πια το συγκεκριμένο ύφασμα που έφερε το μοντέλο όταν βγήκε από το εργοστάσιο. Από τις ΗΠΑ αναζητήσαμε και βρήκαμε και άλλα, λιγοστά είναι αλήθεια, ανταλακτικά, αφού το όχημα ήταν σε πολύ καλή κατάσταση για τα χρόνια του. Ήταν μια αναζήτηση πολύ… περιπετειώδης το αποτέλεσμα όμως την έκανε να αξίζει!» προσθέτει ο ειδικός στα παλαιά ιστορικά αυτοκίνητα που απαντά και στο ερώτημα, «πόσο κοστίζει» όταν θα ερωτηθεί για τη χρήση της συγκεκριμένης λιμουζίνας που χρησιμοποιούσε ο Έλληνας μεγιστάνας της ναυτιλίας και στα του διεθνούς τζετ σετ.

«Το αυτοκίνητο αυτό, αν και κινείται κανονικά, έχει λειτουργικό κινητήρα και μηχανικά μέρη. Η σκέψη μας είναι να διατίθεται μόνο για ειδικά event, π.χ του κόσμου της μόδας, ή του κινηματογράφου. Δεν θα κυκλοφορήσει στο δρόμο όχι γιατί δεν γίνεται μηχανικά αλλά γιατί δεν… μπορούμε να το ρισκάρουμε!». Έτσι η «συμμετοχή» της Cadillac Fleetwood Limousine του κυριού Ωνάση σε μια τέτοια δραστηριότητα θα κοστίσει, περίπου, 1.500 ευρώ, αλλά και πάλι θα πρέπει να υπάρχουν οι σωστές συνθήκες για να συμφωνηθεί η παρουσία της λιμουζίνας σε μια δραστηριότητα.
Πόσες συμφωνίες συζητήθηκαν, πόσοι… ρομαντικοί διάλογοι ολοκληρώθηκαν και πόσες αντιπαραθέσεις έλαβαν χώρα στα άνετα πίσω καθίσματα της Limousine αυτής; Μάλλον μόνο αυτή η ίδια η “κυρία” Cadillac μπορεί να το “μαρτυρήσει”. «Είναι προσεκτική η πιθανή μίσθωσή της καθώς δεν είναι μια οποιαδήποτε Fleetwood Limousine του ‘64, είναι ένα όχημα που χρησιμοποιούσε ο συγκεκριμένος διάσημος σε όλο τον πλανήτη κροίσος» προσθέτει ο κ. Σαμανίδης λίγο πριν ενεργοποιήσει για ένα λεπτό τον V8 κινητήρα των 300 ίππων και των 6.400 κυβικών εκατοστών που θα βρυχηθεί μπροστά στο… νεανικό κοινό του 21ου αιώνα.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 


Ροή Ειδήσεων

Comments 1

  1. Τα σημερινά φιγουροβάπορα και η σημερινή φούσκα γκλαμουριά των billionaires says:

    Στην σύγχρονη ιστορία του χρήματος , των πλουσίων, μεγιστάνων , billionaites και της επίδειξης – ο ίδιος ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήταν απ τους πρωτοπόρους της επίδειξης χρήσης του χρήματος- στην σύγχρονη ιστορία, ακόμη δεν έχει ξεπεραστεί η αίσθηση όπως μια θαλαμηγός να κουβαλάει αεροπλάνο ( η θαλαμηγός Christina με το piaggio υδροπλάνο που κουβαλούσε μόνιμα). Και αυτό ( πλοίο να κουβαλάει αεροπλάνο) ασπό την αρχή της δεκαετίας του 1960 ) όταν η μεγαλύτερη τότε ιδιωτική θαλαμηγός στον κόσμο δεν ήταν μεγαλύτερη από 30 μέτρα μήκος την ίδια στιγμή που η θαλαμηγός christina του Ωνάση ήταν 100 μέτρα (99,5 για την ακρίβεια).
    Ακόμη και στις μέρες μας που υπάρχουν ιδιωτικοί θαλαμηγοί πλέον των 100 μέτρων, των μεγιστάνων, των ισχυρών, των vips, των ολιγαρχών, των billionaires, που γυρνάνε τις θάλασσες του πλανήτη, αλλά βρίσκουν και προνομοιακό τοπίο επίδειξης την Μεσόγειο, ακόμη και σήμερα δεν έχει υπάρξει άλλη εκδοχή πλοίου να μεταφέρει ιδιωτικό, άμεσα πρός χρήση αεροπλάνο.
    Οι σημερινές μεγάλοι θαλαμηγοί να μεταφέρουν ελικόπτερα, το πολύ να έχουν ελικοδρόμια προσγείωσης μικρών γυάλινου κλωβού μικροελικοπτέρων, Αλλά όχι να κουβαλούν και να χρησιμοποιούν αεροπλάνο.
    Να σημειωθεί ότι κατά μαρτυρίες εποχής , όταν για πρώτη φορά ο Αρίστος ( έτσι τον έλεγαν) Ωνάσης παρουσιάσε σε 2-3 συνεργάτες του το πλοίο Christina με το αεροπλάνο πάνω και με τον γερανό που το ανεβοκατέβαζε ( το αεροπλάνο) στην θάλασσα , οι συνεργάτες έμειναν αποσβολωμένοι και ένας απ αυτούς που ήταν περισσότερο κοντά του, είπε : ” μα αυτά ψείναι άγρια πράγματα ”.
    Και πρέπει κανείς να πάει ώς αίσθηση τα χρόνια στην αρχή της δεκαετίας του 1960, όταν και τα φορτηγά και τάνκερ πλοία δεν ήταν μεγαλύτερα από 60-80 μέτρα, και η αίσθηση του αεροπλάνου παγκοσμίως – και στην Ελλάδα δεν ήταν τόσο συνηθισμένη- αλλά και η όλη εικόνα πλοίου που κουβαλάει αεροπλάνο ( ώς επίδειξη ενοποίησης των αντιθέτων αέρα και θάλασσας ) θα δημιουργούσε από μεγάλη έκπληξη έως φόβο.
    Ο Αριστοτέλης Ωνάσης δεν ήταν στο κλάμπ των δισεκκατομμυριούχων της εποχής των δεκαετικών 1950 ,1960,1970 ( αυτό ήταν προνόμοιο της τεράστιας οικονομικής επιχειρηματικής ζωής των ΗΠΑ τότε και μόνο ) , η περιουσία του το 1968 αποτιμώνταν σε 500 εκατομμύρια δολλάρια, και το 1975 με τον θανατό του η περιουσία του που κληρονομικά διατέθηκε σε 2 μέρη ηταν 425 εκατομμύρια δολλάρια , όπως αποτιμήθηκε κατά την διανομή στην κόρη του Χριστίνα και στο κοινωφελές ίδρυμα Αλέξανδρος Ωνάσης.
    Ο Τύπος αυτοκινήτου Cadillac Fleetwood και ώς μοντέλο μαζικής παραγωγής , αλλά και ειδικότερης ώς limo , ήταν και παραμένει ένα απ τα μεγαλύτερα στην ιστορία , το βασικό του μήκος ήταν κοντά ή και πλέον στα 6 μέτρα , και οι κινητήρες ήταν από 6,5 έως 8,19 λίτρα χωρητικότητα. Και για την οδική μικροκυκλοφορία του στην Νέα Υόρκη – Ουάσιγκτων ή αλλαχού των ΗΠΑ στις επιχειρηματικές μεγαλουπόλεις , χρησιμοποιούσε τις Cadillac. Και χρησιμοποιούσε και ιδιωτικό αεροπλάνο ( το ιδιωτικό αρχικό αεροπλάνο Dacota DC-3 βρίσκεται στο Τατό’ι’) , αλλά το σπίτι του ουσιαστικά ήταν η θαλαμηγός christina.
    Κάποια εποχή , την δεκαετία του 1970 μετά τον θανατό του , μια απ τις cadillac που ίσως είχε στην Ελλάδα εμφανίστηκε και στην Λευκάδα, χρώματος μπλέ σκούρο, και την γύρναγαν στα χωριά κάποιοι εργαζόμενοι εκ Λευκάδος στον Σκορπιό τότε.
    Οι σύγχρονοι δισεκατομμυριούχοι – τα δισεκατομύρια σήμερα είναι ευκολότερα απ τα παλιότερα πεντοχίλιαρα πετζετάκια σε δραχμές , κατά το άσμα της λα’ι’κής αοιδού Γλυκερίας- οι σύγχρονοι billionaires , μεγιστάνες, ολιγάρχες, εμίρηδες , και πίσω έχουν μείνει, και δεν προχώρεσαν τις κοινοτομίες της επίδειξης πλούτου που επέφερε και υλοποίησε στον πλανήτη ο Αριστοτέλης Ωνάσης. Μπανάλ χιλιο’υ’παρκτά πρότυπα και αντιγραφές συνηθειών του πλούτου, διεθνής μιμητισμός, κρυψίνοια για να δημιουργείται η αίσθηση της παρουσίας μέσω της απουσίας και της κοινωνικής φημολογίας( κουτσομπολιό), και ούτε ένα αεροπλάνο έστω και σαν το τότε υδροπλάνο , δεν μπορούν να βάλουν πάνω στα σημερινά .. φιγουροβάπορα όπως που δικαίως ονόμαζανοι τους θαλαμηγούς οι παλιοί στόλαρχοι προπολεμικά ( ο μεγαλύτερος ήταν ο πεθερός του Ωνάση Σταύρος Λιβανός ).
    Και η Λευκάδα που έτυχε ιστορικά να αποτελέσει και σημείο αναφοράς , ώς και βάση εκκινήσεως και άσκησης για την επίδειξη των κινήσεων χρήσης πλούτου, στις μέρες μας περιτρυγυρίζεται από ερζάτς και κακέκτυπα ώςεκδοχές πλούτου – δηλαδή κάτισαν αξίες σε ψευτοδεκάρες τρύπιες της δραχμής της δεκαετίας του 1960-, τότε που ο Αρίστος Ωνάσης μ,ε την τρέλλα του ενοποποιούσε και δημιουργούσε τον χώρο και το τοπίο , που έφτασε νάναι ο χώρος της κούφιας ουσιαστικά στις μέρες μας προβολής και επίδειξης του δήθεν πλούτου.
    Μια βρασά φούσκες κουκιά φρέσκα απ το μποστάνι , μαωειρεμένα με μάραθο και λάφι όπως η Λευκαδίτικη κουζίνα, έχουν μεγαλύτερη αξία στις μέρες μας , απ ότι τοα κάθε λογής δισεκατομμύρια κάθε μεγιστάνα, billionaire , ολιγάρχη… και για τούτο συνίσταται και στους μεγιστάνες, ολιγάρχες, billionaire , εμίρηδες, όταν φτάνουν με τα φιγουροβάπορα στα νερά της Λευκάδας , ή βγαίνουν για καμμιά βόλτα, να πηγαίνουν σε εστιατόρια να τρώνε φούσκες – κουκιά της Λευκαδίτικης κουζίνας. ΘΑ του κάνει καλό στο στομάχι και το άζωτο που εμπεριέχει το κουκί για την χώνεψη.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Next Post