Με αφορμή την κρίσιμη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο, αναφορικά με την επένδυση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου στο τουριστικό περίπτερο στο Κάστρο, ο χημικός μηχανικός Γιώργος Θερμός μίλησε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, ο λόγος που το τελευταίο διάστημα έχουν ενταθεί οι διαμαρτυρίες, καθώς και οι τοποθετήσεις πολλών συμπολιτών μας, είτε στη Λευκάδα είτε ετεροδημοτών, είναι πως η εξέλιξη που έχουν πάρει τα πράγματα είναι αντίθετη με αυτά που έχει υποσχεθεί ο πρόεδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου στην προτελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου.
Όταν ενημέρωσε το δημοτικό συμβούλιο και είπε πως έχει υποβληθεί η μελέτη στο κεντρικό συμβούλιο αρχιτεκτονικής, έχουμε πάρει την έγκριση και αυτή τη μελέτη θα τη στείλουμε για δεύτερη φορά στο συμβούλιο αρχιτεκτονικής Λευκάδας για να πάρει έγκριση, κάτι που είναι απαραίτητο σύμφωνα με τις προδιαγραφές της δημοπρασίας.
Πράγματι έστειλε αυτή τη μελέτη που έχει εγκριθεί και από το κεντρικό αρχαιολογικό συμβούλιο, στο συμβούλιο αρχιτεκτονικής Λευκάδας, το οποίο έδωσε αρνητική γνωμοδότηση.
Τότε ο πρόεδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου είχε πει, πως η μελέτη θα βελτιωνόταν μέχρι να παρθεί η τελική έγκριση από το τοπικό συμβούλιο αρχιτεκτονικής, γιατί έτσι προβλέπει η διακήρυξη, αυτό επιβάλλει το δημόσιο συμφέρον.
Στο τέλος Ιουνίου η εταιρεία και το λιμενικό ταμείο αποφάσισαν να προσπεράσουν το τοπικό συμβούλιο αρχιτεκτονικής και να στείλουν κατευθείαν τη μελέτη στο κεντρικό αρχαιολογικό συμβούλιο, κάτι που έπραξαν και μέσα σε διάστημα 15 με 20 ημερών, έστειλαν την μελέτη, πήραν την έγκριση και ο πρόεδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου ανακοίνωσε στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, πανευτυχής, ότι το συμβούλιο αρχιτεκτονικής Λευκάδας έχει παραπεμφθεί, πήραμε την έγκριση από το Κεντρικό συμβούλιο αρχιτεκτονικής και προχωράμε ακάθεκτοι να κάνουμε την παραχώρηση.
Ενώ υποσχέθηκε ότι η μελέτη θα συμβιβαστεί με τους όρους πού έρχεται το συμβούλιο αρχιτεκτονικής Λευκάδας, στο τέλος το παρέκαμψε και συνέχισε με την έγκριση του κεντρικού αρχιτεκτονικού συμβουλίου.
Αν πραγματικά πρέπει ουσιαστικά να ενημερωθεί ο κόσμος χρειάζεται να δημοσιευθεί η μελέτη του ΚΕΣΑ. Ο πρόεδρος του Λιμενικού ταμείου, στο αίτημα που έγινε από 12 δημοτικός σύμβουλος στο αίτημα για να γίνει η αυριανή ενημέρωση στο δημοτικό συμβούλιο, καθώς προκαλείται από την μειοψηφία και πιθανόν από πολλούς ανθρώπους από την πλειοψηφία, δεν προκαλείται επειδή υποσχέθηκε ο πρόεδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου ότι θα ενημερώσει, καθώς από ότι είχε πει και ο δήμαρχος, υπήρχε σκέψη να υπάρξει ενημέρωση του Σεπτέμβρη, παρουσία επενδυτών.
Η αυριανή συνεδρίαση προκαλείται από τη μειοψηφία, σύμφωνα με σχετικό άρθρο του κανονισμού του δημοτικού συμβουλίου που λέει πως το ένα τρίτο των μελών προκαλούν συνεδρίαση με ημερήσια διάταξη που ορίζουν αυτή και η εισήγηση θα γίνει από αυτούς, όχι από το Δήμαρχο ούτε από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, είτε από τον πρόεδρο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου.
Μάλιστα εισηγούνται το δημοτικό συμβούλιο να πάρει μία απόφαση για τα πράγματα έχουν ξεφύγει και ουσιαστικά προτείνουν να σταματήσει ο διαγωνισμός.
Το ζήτημα της επένδυσης στο τελευταίο διάστημα έχει οξυνθεί, γιατί προσπαθεί το δημοτικό λιμενικό ταμείο, να παρακάμψει το συμβούλιο αρχιτεκτονικής Λευκάδας, επειδή στις τρεις γνωματεύσεις του, επισημαίνει πως η μελέτη που προτείνεται περιέχει μέσα, υπέρβαση δόμησης, υπέρβαση όγκου, αλλαγές χρήσεων στα υπάρχοντα αυθαίρετα κτίσματα, επειδή όμως έχουν εξαιρεθεί της κατεδάφισης θεωρούνται νόμιμα υφιστάμενα, καθώς και επεμβάσεις στον περιβάλλοντα χώρο.
Αυτή είναι η βασική αντίθεση του Συμβουλίου αρχιτεκτονικής Λευκάδας και δεν είναι θέμα το τι λέω εγώ ή οποιοσδήποτε άλλος.
Το συγκεκριμένο συμβούλιο αρχιτεκτονικής όρισε το δημοτικό λιμενικό ταμείο, σαν το μόνο αρμόδιο για να πει ναι ή όχι σε αυτό που πρόκειται να γίνει.
Έχουμε βάλει το συμβούλιο αρχιτεκτονικής Λευκάδας, για τον απλούστατο λόγο, επειδή τότε το δημοτικό λιμενικό ταμείο είπε, πώς αυτούς εμπιστευόμαστε, αυτοί ξέρουν το χώρο, την σημασία που έχει η περιοχή στην κοινωνία, από αυτούς θέλουμε να μας πούνε αν το έργο είναι συμβατό με τις δεσμεύσεις που έχει, ή δεν είναι.
Επίσης αυτό δεν αφορά μόνο την παραλία, αλλά ποιος είναι ο αρμόδιος που θα κρίνει εάν η μελέτη είναι σωστή η δεν είναι.
Αυτή τη στιγμή έχουμε μία μελέτη η οποία έχει πάρει την έγκριση από το κεντρικό αρχαιολογικό συμβούλιο, από την εφορεία αρχαιοτήτων Λευκάδας, που υποτίθεται ενσωμάτωσε τους όρους που έβαλε το κεντρικό αρχαιολογικό συμβούλιο και την υπουργική απόφαση της κυρίας Μενδώνη, έβαλε μία μελέτη πού από τις 06-05 είναι δημοσιευμένη, έχει κατατεθεί στη Βουλή με ερώτηση του βουλευτή του Μέρα 25, Κρίτωνα Αρσένη , έχει απαντηθεί στην Βουλή από την κυρία Μενδώνη με ερώτηση που έχει καταθέσει ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ και έχουμε το λιμενικό ταμείο που απαντάει στο δημοτικό συμβούλιο και του λέει πως εμείς δεν έχουμε τη μελέτη, δεν μπορούμε να σας δώσουμε και είναι πνευματική ιδιοκτησία της εταιρείας.
Με αυτά τα πράγματα δεν είναι σοβαρά από τη στιγμή που ο κύριος του έργου είναι το δημοτικό λιμενικό ταμείο, αυτό θα δώσει την έγκριση, δεν μπορεί να κάνει συγκεκριμένες παρεμβάσεις από τη στιγμή που δεν έχει τη μελέτη.
Μάλιστα στη συζήτηση στη Βουλή έστειλε επιστολή ο πρόεδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου κύριος Καρβούνης στην Υπουργό κυρία Μενδώνη, που έχει κοινοποιήσει και στους συμβούλους για την αυριανή συνεδρίαση και επικαλείται κάποιες πρόσφυγες στο συμβούλιο της επικρατείας οι οποίες απορρίφθηκαν.
Έρχεται η Υπουργός Πολιτισμού μέσα στη Βουλή και λέει πως όπως πληροφορούμαι, οι πρόσφυγες έχουν απορριφθεί και δεν υπάρχει κανένα θέμα με την απόφασή μου, αυτό όμως είναι ψέμα και αυτός η απόφαση που έχει πάρει, είναι μία απόφαση για αίτηση αναστολής που έχει πάρει το συμβούλιο της επικρατείας τον Μάρτιο του 2022, μετά από προσφυγή συμπολιτών μας, για την αρχική διαχείριση και την παραχώρηση, καθώς το συμβούλιο επικρατείας λέει πως δεν υπάρχει παραχώρηση Από τη στιγμή που δεν έχει πάρει έγκριση από τις υπηρεσίες, καθώς δεν υπάρχει εκτελεστή απόφαση της οποίας θα αποφασίσουν αναστολή.
Υπάρχει μία σοβαρή μεθόδευση εκ μέρους του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, για να παρακαμφθούν βασικοί όροι της διακήρυξης.
Σύμφωνα με τον κύριο Θέρμο το κεντρικό συμβούλιο αρχιτεκτονικής γνώριζε τις παρατηρήσεις του τοπικού συμβουλίου Λευκάδας, ωστόσο δεν τις έλαβε καθόλου υπόψιν, αλλά στην επιστολή που στέλνει ο επενδυτής στο κεντρικό αρχιτεκτονικό συμβούλιο και προς το συμβούλιο αρχιτεκτονικής Λευκάδας και αυτό έχει δημοσιευτεί, λέει ρητά πως δεν σας αναγνωρίζω πώς είστε αρμόδιοι να κάνετε αυτή τη δουλειά και δεν θα συμμορφωθεί με τους όρους που μου βάζετε.
Όμως εάν αυτό είναι νόμιμο ή όχι προβλέπεται από τη διακήρυξη, η οποία λέει ρητά πως απαιτείται η έγκριση του Συμβουλίου αρχιτεκτονικής Λευκάδας, από τη στιγμή που τρεις φορές σου απορρίπτει τη μελέτη και ο επενδυτής στο τέλος λέει πως δεν θα συμμορφωθεί με τους όρους του, αγνοεί τον όρο της διακήρυξης και πάει στο παραπάνω όργανο κάτι που μπορεί να πράξει.
Το λιμενικό ταμείο το 2017 όμως, είπε πως θέλει την έγκριση από αυτούς ανθρώπους, από τους πέντε συμβουλίου αρχιτεκτονικής Λευκάδας, αυτούς εμπιστεύτηκε τότε, θεωρεί πως είναι ειδικοί και ζήτησε Να του πουν τη γνώμη τους.
Σύμφωνα με τον κύριο Θερμό, το δημοτικό λιμενικό ταμείο έκανε μία επένδυση, σε ένα δημόσιο χώρο ο οποίος είναι αδόμητος και ακόμα για λόγους ανταγωνισμού ανάμεσα στους ανθρώπους που ασχολούνται με αυτό τον τομέα, αυτό είναι ανεπίτρεπτο.
Πάει κάποιος να χτίσει ένα εστιατόριο και τρία beach bar σε μία περιοχή που είναι αδόμητη.
Τόσα χρόνια φωνάζουμε πως δεν υπάρχει χωροταξία, στη Λευκάδα υπάρχει γενικότερο δομικό σχέδιο, εκείνη η περιοχή είναι ζώνη οικιστικού ελέγχου μέχρι τον αρχαιολογικό χώρο και ο αρχαιολογικός χώρος μέσα στον οποίο βρίσκεται και το οινοποιείο του ΤΑΟΛ, αλλά και το τουριστικό περίπτερο είναι ζώνη Α αδόμητη.
Η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου πολιτισμού που έκανε την εισήγηση στο ΚΑΣ λέει και αυτό είναι καταγεγραμμένο στο πρακτικό του ΚΑΣ, το οποίο πήρα μετά από πολλές αιτήσεις, ” καταρχήν σε αδόμητη ζώνη A αρχαιολογικού χώρου, απαγορεύεται κάθε νέο έργο. Για τα υπάρχοντα νόμιμα κτίρια επιτρέπονται μόνο να γίνουν επισκευές για λόγους υγιεινής”
Για τη συγκεκριμένη επένδυση λέει πως κακώς το δημοτικό λιμενικό ταμείο μέχρι τώρα στρεφόταν στα παρακάτω όργανα, δηλαδή εφορεία αρχαιοτήτων Λευκάδας, τοπικό συμβούλιο Ιονίων Νήσων στην Κέρκυρα, γιατί δεν είναι αρμόδια να κάνω αυτή τη δουλειά.
Θα έπρεπε κατευθείαν να ζητηθεί η έγκριση από τον Υπουργό πολιτισμού και με δική της προτροπή έστειλε το θέμα στο κεντρικό συμβούλιο Αρχαιολογίας το οποίο γνωμάτευσε αρνητικά, ζητώντας να απορριφθεί η μελέτη, κόντρα στην εισήγηση της διεύθυνσης το ΚΑΣ γνωμοδότηση με κάποιους όρους θετικά.
Με λίγα λόγια θέλω να πω πως υπάρχει θέμα προσβολής και αυτής της απόφασης της υπουργού, η οποία εκδικάζεται στο συμβούλιο της επικρατείας στις 28 Σεπτεμβρίου και τότε θα κριθεί το θέμα Από αρχαιολογικής πλευράς, από το θέμα του αρχιτεκτονικού Συμβουλίου είναι μέσα στη διακήρυξη και πρέπει να τηρηθεί.
Αν τώρα με ρωτάτε πως ο χώρος τόσα χρόνια χάλια, πρέπει να σας πω πως υπάρχουν ποντίκια, σύριγγες, υπεύθυνο όμως για αυτό είναι το δημοτικό λιμενικό ταμείο.
Τι τα κάνει τόσα χρήματα που εισπράττει, είδα έναν προϋπολογισμό με αποθεματικό ένα εκατομμύριο ευρώ, δεν μπορεί να πάει να καθαρίσει;
Επίσης πολλοί κάνουν μία σύγκριση με τη Μαρίνα Λευκάδας και αυτό έχει ειπωθεί και στο Δημοτικό Συμβούλιο πως η Μαρίνα έδωσε πνοή στη Λευκάδα, δεν πρόκειται όμως για ίδια πράγματα, η Μαρίνα ήταν μία μούτελη, ήταν σκουπίδια και φτιάχτηκε ένα έργο το οποίο δίνει μία ζωή και μία οικονομία στην πόλη δεν είναι όμως το ίδιο με το κάστρο.
H τάση ξεκινάει από ψηλά ώς συλλογικό κοινωνικό δεδομένο και διεκδικούμενο και ταυτόχρονα εξυπηρετεί τις κυβερνήσεις.
Η Λευκάδα ώς μέρος της τουριστικής βιομηχανίας ( κατά πόσο ο τουρισμός είναι βιομηχανία είναι θέμα που κωδικοποίησαν οι έλληνες ανόητοι πολιτικοί ώς κύριοι των σημασιών των λέξεων που αυτές τις λέξεις δεν γνωρίζουν) διεκδικεί την εκμετάλευση της περιοχής.
Η χρόνια διεκδικητική αυτή τάση ώς προτεινόμενος παραγωγισμός ( η μόδα άρχισε απ την αχωροτακτοποίητη διάνοιξει δρόμων και απολεοδομοποίητη οικιστικότητα χύμα), ασφαλώς και θα έδιδε τα αποτελεσματά της , έφτασε στην εξαντλησή της ( αυτό σηματοδοτεί η ανακάλυψη του Κάστρου ώς επιχειρηματική δυνατότητα), μόνο καο μόνο για να καταδικνύει το πλήρως απρογραμμάτιστο της ψευτοτουριστικής ίντριγκας που ώς εισοδηματική μανιέρα εμπεδόθηκε στην Λευκάδα.
Αφού πρώτα και για χρόνια αφρόνως ανακάλυψαν και ψευτυλοποίησαν τις κρημνώδεις ακτές ώς πλάζ κολυμβήσεως και αναψυχής και οργάνωσαν με φούρια το οδικό , ελάχιστα ασφαλές δίκτυο με βάση αυτές τις ανακαλύψεις, και αφού πλέον έχουν τελειώσει οι πιθανές ανακαλύψεις ακτών, λογικό ήταν να στραφούν και στο Κάστρο, που αθέλητα κατά κάποιους , σκόπιμα στην πραγματικότητα η κοινωνική διεκδικητική και κάτι μικροσυμφέροντα της τρύπιας ομπρέλας και σκονισμένης βρώμικης πανάκριβης ξαπλώστρας είχε υποβαθμίσει και ερειπειώση μέχρι είχε εγκαταλείψει πλήρως ώς τόπο εισόδου και κλασσική ώς η καλύτερη πλάζ της Νήσου ακόμη και όπως είναι χορταριασμένη στις παρυφές και με τα ερείπια να χάσκουν, και μία απ τις καλύτερες στην Ελλάδα.
Στο βαθμό που όλο αυτό το σκηνικό το αντιλαμβάνεται και κάθε κυβερνητική εξουσία, η οποία χρόνια αρέσκεται να φωνασκεί για την τουριστική εισπρακτική βιομηχανία, και την ίδια στιγμή να διαμαρτύρεται για την χαμηλή ποιότητα τουρισμού ( για τούτο ανόητοι οι πολιτικοί και οι παράγοντες), στον βαθμό λοιπόν που το εισπρακτικό μέρος εξυπηρετεί τον κυβερνητισμό της υπερχρεωμένης και προβληματικής κοινωνικό ώς δημόσιο και ιδιωτικό χρέος, ο κυβερνητισμός αυτός πανωβάλει είτε φανερά είτε υπόρρητα , σε κάθε τι που μπορεί μέσα στην τουριστική ίντριγκα να επιφέρει έσοδα, πέρα και έξω από τις εκάστοτε πραγματικότητες , γεωγραφικές ιδιαιτερότητες, και λοιπές αναγκαιότητες για να υποστηριχτεί μια ροπή πρός βελτίωση της ποιότητας του τουρισμού , δηλαδή ουσιαστικά και βελτίωση της κατά μονάδα προ’ι’όντος εσόδου, που υπονοεί και αντανακλά και την βελτιωμένη ποιότητα προχής και αποδοχής του προ’ι’όντος.
-Βασική παράμετρος της σύγχυσης – επαρχιακή κουτοπονηριά είναι- δεν είναι παρά σε επίπεδο κρατικόπολιτικής εκπροσώπησης της Νήσου ο ευκαιριακός εκάστοτε χαρακτήρας των διεκδικήσεων που την μία θέλει την Λευκάδα νησί και την άλλη στεριά , στην βάση του εισπρακτικού βολεύειν ώς ιδεολόγημα εκπροσώπησης. Εδώ στο εισπρακτικό βολεύειν, ακουμπάει και η άποψη για το 110% ( υπερπληρότητα )των τουριστικών δυνατοτήτων που ειπώθηκε για το 2022 για την Λευκάδα. Και τούτο διότι στο βαθμό που η τουριστική οργάνωση και το τουριστικό πρόταγμα δεν στοχεύει στην ποιότητα, έρχεται κατ ανάγκη η εισπραξιμότητα της υπερπληρότητας ώς στόχευση ασχέτως ποιότητας, ή μάλλον εξ ορισμού μειωμένης ποιότητας ώς γραμμή παραγωγής τουριστικής υπηρεσίας.
Αυτό το κεκτημένο πλέον ώς λειτουργική του τουρισμού στην Λευκάδα, είναι και η βάση για την ανακάλυψη του Κάστρου ώς δυνάμει τουριστική εκμετάλευση πρωτογενώς, και με τα ίδια κριτήρια προσέγγισης ( αύξηση της εισπραξιμότητας στην βάση της χαμηλής ποιότητας) σε μια τουριστική εισοδηματική συνθήκη που δείχνει να αρχίζει να εξαντλείται οριακά… αυτό σημαίνει το 110% της ομολογουμένης πληρότητας το 2022.
Δεν είναι να απορεί κανείς, μάλιστα εμφατικά κατανοητό είναι, γιατί και η ανάγκη και το σπρώξιμο απ όπου και προέρχεται για την τουριστική πρωτογενή εκμετάλευση του Κάστρου ( η οριακότητα στο σύστημα θα έδινε τα αποτελεσματά του ), και βέβαια μέσα στα πλαίσια των θεσμικοδιοικητιών σωρρευτικών αποφάσεων του περίεργου για την περίπτωση κρατικού και αυτοδιοικητικού λειτουργισμού ,αντιφατικού πολλές φορές από απόφαση σε απόφαση, ή σκοπίμως συμπληρωματικού σε κάθε επόμενη απόφαση, ώστε αντίστοιχα να θολώνει ή να ενσωματώνει ,και έτσι να ακυρώνει, κάθε εμφανιζόμενη παράμετρο είτε ώς κοινωνική ένσταση. Και αφού εξ αρχής η όπια αναγκαιότητα ορθολογικής ολιστικής μελέτης για το θέμα , ώς μέτρο προστασίας της ίδιας της κοινωνίας , προγραματικά απουσίαζε και απουσιάζει.
Σε επίπεδο διοικητισμού και αποφάσεων, εδώ εμφανίζεται η αντίστροφη απ τον προγραμματισμό κατεύθυνση, η οποία συνίσταται στην τεχνική : ρίχνω στον αέρα την κερδοσκοπική ελκυστική χωρίς σχέδιο προοπτική, και περιμένω απ συντάξω δήθεν σχέδιο αυτής της απρογραμμάτιστης προοπτικής, στην βάση των εξατομικευμένων ή μερικών ή αποσπασματικών στοχεύσεων κερδοσκοπικότητας.
Εξ ορισμού.. για την περιοχή στο Κάστρο – έτσι έχει πλέον μεθοδευτεί το σκηνικό – η προοπτική εμπλοκής σε επιχειρηματική δήθεν εκμετάλευση θάχει χαμηλά ποιοτικά τουριστικά προ’ι’οντικά χαρακτηριστικά στην κατεύθυνση του αυξημένου τζίρου με βάση την φτηνή χαμηλή ποιότητα ανα μονάδα προσφερόμενου προ’ι’οντος.
Αυτό το πλαίσιο ήδη έχει διαμορφωθεί , για την επιχειρηματική προοπτική εκμετάλλευση του Κάστρου. Και μέσα σε αυτό το ήδη διαμορφωμένο πλαίσιο, ασφαλώς κινείται και ερμηνεύεται και ο διοικητισμός κερματιστικά των αποφάσεων – ώς σειρά 10-15 αποφάσεων ώς τώρα-.
Κρίσιμο- και ας κρατηθεί αυτό στην μνήμη όποιου ενδιαφερόμενου- κρίσιμο και αποδεικτικό μαζί για το μεθεξιακό καθεστώς προσέγγισης του Κάστρου ώς επενδυτικόεπιχειρηματική εκμετάλλευση, θάναι η προ’ι’ούσα αναφορά στις υποδομές υγιεινής, δικτύων ,πρόσβασης, στάθμευσης , και μαζί η αρχιτεκτονική αναφορά της εντάξεως της εν λόγω συγκεκριμένης περιοχής εκμετάλλευσης, μέσα στο φυσικό και ιστορικό αρχιτεκτονικό υπαρκτό , από το Κάστρο του Αλή Πασά ώς τον Πόντε, την λιμνοθάλασσα, τον δίαυλο ευρύτερα , και τις κλίμακες του εν λόγω τοπίου.
Αυτό θα είναι το υποδομικό συνολικά πλαίσιο αναφοράς που πρέπει να επιδιώκει με τις αποφάσεις του ο κρατικός και αυτοδιοικητικός διοικητισμός κα ταυτόχρονα να το προαπαιτεί ώς πλαίσιο εμπλοκής ο εκάστοτε επενδυτής. Κοινώς η κοινωνικοεπενδυτική- επιχειρηματική αυτότητα του προτάγματος εκμετάλλευσης του τόπου στο Κάστρου Λεκάδος ώς Ταυτότητα.
Κάθε άλλη προσέγγιση θα ταυτοποιηθεί την αρπαχτή στην περιοχή ” Κάστρο” Λευκάδος.
Η διοίκηση και ο πρόεδρος του Λιμενικού ταμείου, αν αυτή την εποχή είναι ο αυθέντης του Κάστρου, να προαπαιτήσει δημιουργία υποδομών ύδρευσης ηλεκτρισμού, αποχέτευσης, ομβρίων, πρόσβασης, πάρκινγκ.
Εκπροσωπεί θεσμικά το δημόσιο συμφέρον,του οποίου κύρια βασική παραμετρός του είναι η υγιεινή και η ασφάλεια.
Κάθε άλλη άποψη της διοίκησης του ΛΤ ( αν αυτά δεν ικανοποιούνται) είναι για μετά.
Δύσκολα τα πράγματα αύριο για τους (νέο)ΠΑΣΟΚους.
By the way: να μας βγάλετε και τον Κο Καζάνα να μας πει τη γνώμη του – μαζί με τη γνώμη του για το Ουκρανικό βεβαίως βεβαίως
ΚΡΙΜΑ!!!!
Διαπλοκή στην Λευκάδα, κάργα μέχρι τα μπ(γ)ούνια.
Σε ποιόν επέτρεψαν ή ανέχτηκαν οι εκκλησιαζτικοί κύκλοι , να τοποθετήσει πλάκα μνημείου μπροστά στην είσοδο ενοριακής εκκλησίας , που παλιά στον περίβολο λειτουργούσε και ώς κοιμητήριο.
Και η πλάκα με ονομαστική αναφορά αποτελεί μπούμπστρο που εξέπληξε κάθε προσκυνητή και προσκυνήτρια του ναού, μλεχρι και ενοχλεί την είσοδο φάτσα κάρτα διαγώνια της εισόδου που τοποθετήθηκε.
Κσι τίποτα δεν ελιναι σίγουρο για τα αναφερόμενα στην πλάκα μαρμάρου στο σημείο εκείνο. Διότι σε επίπεδο κοιμητηρίου παλιά στους ενοριακούς ναούς, τα μνήματα λίγα τα τοποθετούσαν στις άκρες του τοίχου στο διαμήκες της εκκλησίας ή στις άκρες στις μάντρες του περιβόλου των εκκλησιών, και ποτέ μες την είσοδο, όπως η παραπάνω τοποθλετηση σε ναό της κοιμήσεως Θεοτόκου σε χωριό της Λευκάδος.
Και πίσω απ την έν λόγω τοποθέτηση υπάρχει διαπλοκή μεγαλομανίας σογιού δήθεν, μαζί με όσους επλετρεψαν αυτό το ομολογημλενο χάλι
Και εννευρζει η όλη αυτή υπόθεση , εμποδίζει την είσοδο στο ναό που είναι η μεγαλύτερη πληθυσμιακά ενορία στο χωριό, και προκαλεί και θυμηδία για την διαπλοκή εξουσιαστικα , και αποτελει και λειτουργική ιστορική του χώρου παραφωνία.
Οι εξουσίες του τόπου, Δλημος, Δεσπότης, Παοάς του χωριού, δημοτικός εκπρόσωπος του χωριού ..να πάρουν θέση αποκατάσρασης του περιβόλου και της εισόδου του ναού κοιμήσεως Θεοτόκου στο μεγάλο συτό ορεινό χωριό.
Οι οικογενειακές μεγαλομανλιες και τα επιδιωκόμενα πρωτάτα των σογιών, δεν είναι καλοί σύμβουλοι για την καθημερινή ισονομία, ισοπολιτεία, κοινωνικότητα, των ανθρώπων κσι συνιστούν κσι δείχνουν εξατομικευμένη τάση για κούφιο φαραωνισμό και μεσιανισμό και Σατραπείες.
Σατράπες, Λυδοί Κρίσοι, Φαραώ, Βασιλιάδες, Αυτοκράτορες, Άρχοντες, Αυθέντες, μεγαλομανείς , δεν έχει ανάγκη ο κόσμος.
Ότι και να εκπροσωπούν Κοσμικό ή θεολογικό.
Ούτε η Λευκάδα είναι Σατραπεία, και το εν λόγω χωριό υποσατραπεία.
Ο περίβολος της Εκκλησίας της Παναγίας στο χωριό Καρυά να αποκατασταθεί άμεσα με παρέμβαση όλων.
Η εμμονή για σώνει και καλά δόμηση όγκων ε του ΛΤ και της αρχής ( Δημοτική ) που το διακονεί , ή όποιας άλλης προ’ι’στάμενης αρχής διέπει το ΛΤ, αυτή η εμμονή πώς εξηγείται??
Τι υπάρχει ώς κίνητρο για να παραμένει η εμμονή, υπερβαίνοντας απάφάσεις με άλλες αοοφάσεις, και το θέμα να επαναφέρεται και να επανέρχεται??
Τι επιδιώκουν , υπερ τίνος αγαθού για την κοινωνία της Λευκάδος, και διαδικαστικά υπερβαίνουν αυτή την κοινωνία και τις ντόπιες αποφάσεις, με αναφορά στις κεντρικότερες αποφάσεις??
Γιατί επιδιώνονται στόχοι χωρλις συμβατότητα διαδικασιών αυτών των στόχων??
Τι σημαίνει αυτοδιοίκηση,αυτοδιαχείρηση ??
Ικανοποιουν η παρούσα Δημοτική αρχή και ΛΤ τα κριτήρια της αυτοδιοίκησης ώς κοινωνικά αφουγκράσματα ??
Ακόμη και ο δημοκρατικός θεσμλος του δημοψηφίσματος ( ταιριάζει απόλυτα ώς διαδικασία λήψης τοπικών αποφάσεων όπως σε λολο τον κόσμο γίνεται) , γιατί δεν αποτελεί αναφορά και πρόταση της Δημοτικής αρχής και της περιφέρειας??
Ο προβληματισμός πλέον για το κατά πόσο οι εκλεγμένες αυτοδιοικητικές αρχές ικανοποιούν τον προγραμματικό τους λόγο για την εκλογή των , ή απέκλειναν ή αποκλείνουν κύρια απ αυτόν , στοιχειοθετούνται?? Και αν ναί το θέμα της αξιοπιστίας-αναξιοπιστίας παίζει ή υπάρχει στις συνειδήσεις και στην αντίληψη των δημοτών ψηφοφόρων ??
Μια άλλη παράμετρος σχετικά με το Κάστρο είναι η στάση του Ταόλ . Τι θέσει παίρνει το ταόλ σχετικά με το Κάστρο, ή βολεύεραι με την αξιοποιησή του επιχειρηματικά προσβλέπωντας σε υπεραξίωση του βιομηχανικού ερειπίουω του ώς υπάρχων πάγιο.Ή το αντίθετο, βλέπωντας υπαξίωση του κτιρίου από τυχούσα επι επιχειρηματική εκμετάλευση?? Κάτι δείχνει ότι στο ταόλ καιροφυλαχτούν περίεργα και όπισθεν κοινωνικά λειτουργικά.
Κράτος με τις εγγυήσεις του για τα τραπεζικά δάνεια των συναιτερισμών ( ταόλ), μαζί με τράπεζες ώς δανειστές -αυθέντες του δανειακού χρήματος – εταιρείες διαχείρησης των δανείων αυτών πρός το ταόλ επί υποθήκη ( αν είναι τογ βιομηχανικού κτιρίου στο Κάστρο) είναι όλοι υπόλογοι και εμπλεκόμενοι στην υπόθεση “”Κάστρο”” Λευκάδος.
Το θέμα αυτό “” Κάστρο Λευκάδος”” είναι θέμα “”Πανδημεί”” απ τον Θουκιδίδη ( απ τον όρο “” Πανδημεί”” γοητευόνταν η καθηγήτρια Ελένη Σταματέλου ας την θυμηθούμε ). Αντανακλώντας ο όρος “”Πανδημεί”” την ανάγκη κοινωνικής λογικής μέχρι προγραμματικού ντετερμινισμού ( χωρίς καμμία καταφυγή σε απροσδιόριστες μεταφυσικές αναπτυξιακές απόψεις και κορώνες φτσιτάτα δήθεν τουριστικοευημερίας).
Και η μέχρι τώρα λειτουργική των επιδιώξεων, αποφάσεων, στοχεύσεων.. κάυε άλλο παρά αναφέρεται στην ανάγκη της Πανδημεί λογικής κατανόησης για όποιες αποφάνσεις.
Ποιό σό’ι’ τοποθέτησε την πλάκα μνήματος διαγώνια φάτσα κάρτα, που εμποδλιζει και την είσοδο στον ναό καλά καλά ,στον περίβολο ( δίπλα απ την είσοδο) στο νσλο της Παναγίας στην Καρυά??
Αυτό το σό”ι’ πώς αυτοεκλαμβάνει την υπαρξή του? Ως κοινωνικοί Δανδήδες, ή έχωντας τα κοινωνικά πρωτάτα, στην περιοχή και στην Λευκάδα?
Αυτοερμηνεύονται ώς Κύριοι των γεννεαλογικών σημασιών, ή Άρχοντες, Κόμηδες, Βαρώνοι, Σιόρηδες κατά την παλιά Λευκαδίτικη εκδοχή??
Η Μητροπολητική εκκλησιαστική της Λευκάδος και εκκλησιαστική του χωριού διαχείρηση, τι τέτοια καμώματα επιτρέπει ?? Μαζί και ο Αυτοδιοικητισμός??
To Κρίμμα στο λαιμό τους και στο σβέρκο τους θα επιπέσει, ώς δακόκλειος ακονισμένη σπάθη αοπό γιαπωνέζικο ατσάλι Σαμουρά’ι’ Σογκούν, σε όσους μεθοδεύουν, σκυλεύουν, αγναντεύουν οπορτουνιστικά, την περιοχή Κάστρο.
Στον ύπνο τους θα ακούνε τις σκυλοκραυγές και τα ριάσματα των αδέσποτων σκύλων της περιοχής, θα τους επισκέπτονται τα φαντάσματα απ τα χαλάματα της εγκατάλειψης τοων τουριστικών περιπτέρων, και θα μοιώθουν την σκόνη της άμμου άμα φυσάει να τους πνίγει. Θα ξυπνούν στον ύπνο τους ταρακουνημένοι σαν λαμπάσματα ( απ το λάμπασμα = εκδοχή απ το φάντασμα).. και θα τους βρυκολακιάζουν οι γεννεές που έζησαν αιώνες μέσα στο Κάστρο της Αγίας Μαύρας.
Θα νοιώθουν- ονειρεύονται- ότι τους σημαδεύουν από κοντά τα σοφδερένια κανόνια στην είσοδο της γέφυρας με τις μπάλες βλήματα ( γιατί βλήματα είναι και όσοι μεθοδεύουν την δήθεν τουριστική αξιοποίηση του Κάστρου) νάρχονται κατά πάνω τους, και ανήμποροι θα σα ξυπνάνε και θα πέφτουν κάτω απ το κρεβάτι του ύπνου, και να προσέχουν μην τσακιστούνε απ το πέσιμο και σπάσουν ποδάρια ή χέρια ή μέση.
Για τούτο αν κοιμούνται σε παλιές κουκέτες ψηλές σιδερένις ή ψηλά κρεβάτια , να τα αντικαταστήσουν με χαμηλά ( έτσι γίνονται τώρα), ώστε να μην πέφτουν από ύψος και τσακιστούνε για τα καλά. ΚΑι κυκλοφορούνε την άλλη μέρα με γύψους και νάρθηκες στο παζάρι της Λευκάδος. Γιατί τότε θα μαρτυριούνται ώς οι μεθοδευτές της του Κάστρου δήθεν τουριστικής αξιοποίησης.