Στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 σχολίασε την επικαιρότητα ο πρώην αντιδήμαρχος Γιώργος Φίλιππας.
Όπως ανέφερε, ” Εξακολουθώ να είμαι ενεργός πολίτης, παρακολουθώ τα δρώμενα, παίρνω μέρος σε κάποιες συζητήσεις, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πώς πρέπει να είμαι στο δημοτικό συμβούλιο. Μου αρέσει η συζήτηση που γίνεται με τον κόσμο, ελπίζω να συμβάλλω με κάποιο τρόπο σε κάποιες λύσεις.”
Σε γενικότερο επίπεδο νιώθω μία απογοήτευση από την όλη κατάσταση, μία αίσθηση που έχουν οι περισσότεροι συμπολίτες μας και αυτό εισπράττω και για το Παγκόσμιο γίγνεσθαι, αλλά και σε όσα συμβαίνουν τόσο σε Εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο.
Εκφράζοντας την άποψή του, για την συνέχεια της δημοτικής αρχής μετά την ολοκλήρωση της θητείας του κυρίου Δρακονταειδή, ανέφερε πως δεν είναι ικανοποιημένος από τη συνέχεια.
” Δεν το βάζω σε ζήτημα αντιπαράθεσης της δικής μας δημοτικής περίοδος με αυτήν, γενικά δεν με ικανοποιεί η δράση, διαβάζουμε ανακοινώσεις για εντάξεις έργων, όμως υπάρχει καθυστέρηση σε μία σειρά έργων τα οποία είχαμε αφήσει εμείς ήδη ενταγμένα, προφανώς μπορεί να μην ήταν ολοκληρωμένα, όμως εδώ και δυόμισι χρόνια υπάρχει μία αδράνεια. Υπάρχει μία δικαιολογία εξαιτίας της πανδημίας, η οποία δεν δικαιολογεί αυτά τα πράγματα, ελπίζω η διετία που μένει να δώσει τη δυνατότητα στη δημοτική αρχή, ότι έφταιγε κάτι άλλο, ότι δεν είναι εγγενής η κατάσταση αυτή.”
Σχολιάζοντας το τοπίο στην τοπική αυτοδιοίκηση, ο κύριος Φίλιππας ανέφερε πως “αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να μιλάμε για τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς πρόκειται για μία διοίκηση, μία κακή μεταφορά της τοπικής διοίκησης στην περιφέρεια. Στους δήμους μεταφέρθηκαν μία σειρά από υποχρεώσεις, χωρίς τους ανάλογους πόρους και προσωπικό και λογικό είναι πόσο αυτό θα έκανα κοιλιά και θα βούλιαζε, όσο καλά κι αν επιθυμεί ο δήμαρχος να δουλεύει το δημοτικό συμβούλιο υπάρχει ένα πρόβλημα. Ωστόσο σε κάποιους δήμους υπάρχουν και εξαιρέσεις που κάποιοι δήμοι το ξεπερνούν αυτό και πρέπει να δούμε πώς τα καταφέρνουν οι συγκεκριμένοι δήμαρχοι και θα το ψάξουμε.”
Μην ξεχνάμε πως η κεντρική διοίκηση εξυπηρετείται από αυτή την κατάσταση για πολλούς λόγους και αυτοί οι οποίοι την πληρώνουν είναι οι απλοί πολίτες.
Ωστόσο και οι αυτοδιοικητικοί δεν βοηθούν ώστε να αναπτυχθεί ένα διεκδικητικό κίνημα που θα βάλει τον πολίτη σε διαδικασία να προχωρήσει αιτήματα και να υποχρεωθεί η κεντρική διοίκηση να τα ικανοποιήσει.
Σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου, υπογράμμισε πως “μιλάμε για ένα πολιτικό όργανο το οποίο παίρνει θέσεις σε καίρια ζητήματα, τα οποία έχουν να κάνουν με την κατάσταση των συμπολιτών μας. Ωστόσο υπάρχει μία διαφορά, καθώς άλλο είναι οι κομματικές θέσεις κι άλλο οι κομματικές θέσεις.
Για το συγκεκριμένο δημοτικό συμβούλιο δεν μπορώ να πω πως νιώθω ικανοποίηση από τη λειτουργία του, αυτό δεν έχει να κάνει με το γεγονός πως τα τελευταία δύο χρόνια οι συνεδριάσεις γίνονται εξ αποστάσεως. Είναι σαν να λέμε κάθε πέρυσι και καλύτερα.
Από την άλλη μεριά δεν μπορούμε να μιλάμε για ουσιαστική λειτουργία ενός δημοτικού συμβουλίου όταν έχει αντικατασταθεί από την οικονομική επιτροπή. Αυτούς που έστειλαν οι συμπολίτες μας στο δημοτικό συμβούλιο, σε ένα μεγάλο βαθμό είναι διακοσμητικοί, καθώς σε ένα μεγάλο βαθμό πιστεύω πως νιώθουν αμηχανία και αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα.”
Στην επισήμανση ότι αυτός ο τρόπος λειτουργίας έχει να κάνει με το σύστημα της απλής αναλογικής, ο κύριος Φίλιππας είπε πως το σύστημα αυτό είναι πολύ καλό, αρκεί να υπηρετείται και από ανθρώπους που έχουν την αντίστοιχη λογική.
“Όταν λέμε ότι υποστηρίζουμε το συγκεκριμένο θέμα, σημαίνει πως είμαστε σε θέση να κάνουμε προγραμματικές συμβάσεις. Οι παρατάξεις που κατεβαίνουν να μπορούν να συνεννοηθούν και να συγκροτηθεί το οποιοδήποτε μέτωπο, όχι ευκαιριακό, αλλά με βάση κάποιες αμοιβαίες υποχωρήσεις, μέσα από ένα ενιαίο πρόγραμμα.
Αποδείχθηκε όμως ότι δεν είμαστε ικανοί να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε σε αυτό. Αποδείχθηκε πως ο κόσμος ήταν κατώτερος των περιστάσεων, ωστόσο δεν είναι λύση να καταργήσει το δημοτικό συμβούλιο και να πηγαίνεις σε μία επιτροπή επτά ατόμων η οποία θα αποφασίζει, καθώς είναι σαν να καταργήσουν ουσιαστικά το δημοτικό συμβούλιο.”
Σχετικά με το σχέδιο πόλης στο δήμο Ελλομένου, ο κύριος Φίλιππας είπε πως βρισκόμαστε σε αδιέξοδο.
” Υπάρχουν συγκεκριμένα λάθη και συγκεκριμένες ευθύνες, μιλώντας πάντα σε υπηρεσιακό επίπεδο, που μας οδήγησαν εδώ, σε μία κατάσταση που όλοι οι συμπολίτες μας είναι εγκλωβισμένοι.
Από την άλλη μεριά κατά την άποψή μου, προφανώς είναι εγκλωβισμένος και ο δήμαρχος Λευκάδας, καθώς έπρεπε από την αρχή να πάρει μία απόφαση και να ζητήσουν την ανάκληση της πράξης εφαρμογής από τη στιγμή που δεν εφαρμόζεται, διότι τώρα βρισκόμαστε εδώ και δυόμισι χρόνια, η πράξη εφαρμογής να μην έχει μεταγραφεί.
Εάν μπορεί να μεταγραφεί και δεν γίνεται τότε την ευθύνη την έχει ο δήμαρχος, επειδή όμως θεωρώ πως είναι υπεύθυνος, πάει να πει πως δεν μπορεί να μεταγραφεί. Από τη στιγμή που συμβαίνει αυτό κακώς καθυστερούμε, έχουμε φτάσει στη μέση της Δημοτικής περιόδου και δεν έχει γίνει τίποτα.
Υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα το οποίο θα αντιμετωπίσουν και δεν νομίζω ότι θα μπορέσω να βρουν και λύση έτσι όπως πάνε.
Μάλιστα απορώ γιατί ο Δήμος Λευκάδας έκανε ανάθεση στο Τεχνικό Επιμελητήριο, να γίνει μία προσέγγιση για το ποιες θα ήταν οι εισφορές με τον έναν ή με τον άλλο νόμο, διότι αυτή τη στιγμή ο νόμος 1337 δεν ισχύει, ο κάτω από 2.000 κατοίκους δεν ισχύει, άρα όλη αυτή η διαδικασία ήταν έολη και αφετέρου το θέμα δεν είναι εάν οι εισφορές καλύπτουν, ή είναι μεγάλες ή μικρές, το θέμα είναι πως η διαδικασία χωλαίνει και εκεί έπρεπε να επικεντρωθούν.
Τώρα ποιος συμβούλεψε να ακολουθήσουν αυτή τη διαδικασία δεν το γνωρίζω κατά την ταπεινή μου άποψη είναι λάθος και δεν δίνει λύσεις.”
Το ζήτημα είναι πάρα πολύ λεπτό και με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, κάποιοι συμπολίτες μας πιθανόν να έχουν βολευτεί και κάποιοι άλλοι όχι, αυτά δεν μπορείς να τα φέρεις εύκολες ισορροπία.
Κατά την άποψή μου το θέμα θα έπρεπε να είχε ανατεθεί, σε συγκεκριμένους μελετητές, που συνδυάζουν και την εμπειρία νομική και πολεοδομική. Αν είχατε παρακολουθήσει το δημοτικό συμβούλιο τον Ιούλιο του 2020, όταν οι κάτοικοι είχαν κάνει μία τοποθέτηση, είχαν έχει έρθει σε επαφή με κάποιο γραφείο που τους είχε δώσει κάποιες λύσεις.
Η άποψη η δική μου από τότε ήταν πως ο δήμος θα έπρεπε να καταφύγει σε μία τέτοια λύση, σε ένα γραφείο το οποίο θα μελετούσε την κατάσταση, θα έκανε συγκεκριμένες προτάσεις για να φύγουμε από το αδιέξοδο, διαφορετικά θα πάει και στην επόμενη δημοτική περίοδο και έχει ο Θεός.
Μάλιστα πρέπει να σας πω πως μία διαμάχη που είχα με τον προηγούμενο Δήμαρχο, ήταν πως έπρεπε σε συγκεκριμένα άτομα να έχουν επιβληθεί κυρώσεις για συγκεκριμένα πράγματα. Τα δικαιώματα είναι δικαιώματα, όμως οι υποχρεώσεις είναι υποχρεώσεις και αν παρουσιάζονται τέτοιες καθυστερήσεις και λάθη, καθώς Δεν μιλάμε για ένα μικρό και τυχαίο, εδώ μιλάμε για εγκληματικά λάθη και θα έπρεπε η δημοτική αρχή να επεμβαίνει.
Στο ερώτημα αν διακρίνει κάτω από αυτές τις συνθήκες ένα θετικό πρόσημο σε διοίκηση Καλού, απάντησε πως ο ίδιος πιστεύει πώς η κάθε δημοτική αρχή κάνει μία προσπάθεια. ” Δεν μηδενίζω προσπάθειες, μπορεί να διαφωνούμε σε διαδικασίες που ακολουθούνται, όμως γενικά πιστεύω πως γίνεται μία προσπάθεια για να γίνει κάτι καλύτερο, το θέμα είναι πως ο καθένας βλέπει το καλύτερο και το αποτέλεσμα.
Το αποτέλεσμα υποθέτω θα φανεί στα επόμενα δύο χρόνια και εκεί θα βγάλουμε το συμπέρασμα αν πολιτευτεί ήταν πολύ καλά και μας ικανοποίησαν.
Εγώ ανήκω σε αυτούς πού είμαστε κουμπωμένοι, νιώθουμε ότι δεν πάει κάτι καλά, παρόλη την προσπάθεια που γίνεται το αποτέλεσμα δεν μας ικανοποιεί. Ελπίζω να έχουμε βάλει εμείς ψηλά τον πήχη και ξαφνικά να απογοητευτούμε, να δούμε όλα αυτά τα έργα τα οποία θα διευκολύνουν την ζωή των συμπολιτών μας.”
Στο ερώτημα αν θα είναι υποψήφιος στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, ο κύριος Φίλιππας απάντησε πώς “θα παρακαλούσα σε όσους μας ακούν, να τρέξουν στην τελευταία συνεδρίαση που είχε γίνει στην προηγούμενη δημοτική περίοδο τον Αύγουστο του 2019, εκεί είχα ζητήσει ένα μεγάλο συγγνώμη από όσους με εμπιστεύτηκαν σε ευχαριστώ ακόμα όσους με εμπιστεύονται και συνομιλούμε.
Εκεί είχα πει πως θα εξακολουθήσω να είμαι ενεργός Πολίτης και θα βοηθήσω κάθε προσπάθεια η οποία κρίνω πώς θα πάει λίγο πιο μπροστά τα πράγματα. Είμαι διαθέσιμος, βρισκόμαστε σε κουβέντες, αν βρεθεί το σχήμα όλα είναι ανοιχτά.
Δεν σημαίνει όμως αυτό ντε και καλά πως πρέπει να είμαι υποψήφιος σε κάποια παράταξη, απλά εάν βγει μία ομάδα και μου προτείνει να βοηθήσω και τα χνώτα μας ταιριάζουν θα βοηθήσω, αυτό δεν σημαίνει υποχρεωτικά πώς πρέπει να μπω σε ψηφοδέλτιο για να εκλεγώ.
Το τι θα προκύψει έχει να κάνει με όλους, θα το δούμε.
Ωστόσο η ενεργοποίηση μας έχει μία κατεύθυνση προς τους δασικούς χάρτες, καθώς πρόκειται για ένα έγκλημα το οποίο συντελείται και δεν γνωρίζω αν έχουν καταλάβει οι συμπαθείς πατέρες των Ιονίων Νήσων τι ψήφισαν το 2021 όταν ψήφισαν τον νόμο 4819 και 4843, με τους οποίους ουσιαστικά από την πίσω πόρτα μπαίνει το δημόσιο ως συγκάτοχος σε ιδιοκτησίες στα Ιόνια νησιά. Ουσιαστικά καταργείται το άρθρο 62 του νόμου 998 του 79.
Ο κύριος Φίλιππας, διευκρίνισε πως ο κύκλος του με την παράταξη του κυρίου Δρακονταειδή έχει κλείσει οριστικά κάτω από τη συγκεκριμένη μορφή.
Ρομαντική καλοπροαίρετη άποψη κοινωνικής τάξης.Αλλά στην Ελλάδα κάθε μη εφαρμογή νόμου ειναι αξία ώς βάση κοινωνικής υπαρξιακής ( πλήν των κορί’ι’δων) συμπεριφοράς.
Και επ αυτής της βάσης δομείται η αριστεία, δηλαδή η αριστοποίηση της παρανομίας ώς συμπεριφορά κράτους και πολιτών.
Άρα πρόστιμα για παραβάσεις-ώς νόμος- δεν μπορεί να πέσουν.
Ο κος Γιώργο Φιλιππας δεν πρέπει να προβληματίζεται, εφ όσον ξέρει τι ισχύει.
Αυτό είναι αυτό ισχύει αυτό θα ισχύει.
Και όποιος ασχολείται ματαιοπονεί εφ εαυτού.
Το πολεοδομικό όπως με άδειες οικοδομής διακορφώθηκε στην εν λόγω περιοχή είναι η επιτομή και τηα επιστήμης και της επιστημοσύνης και της κοινωνικής επαγγελματικής ευθύνηςω συνολικά και του πολιτισμικού υποβάθρου της συγκεκριμένης περιοχής και της αναπτυξιακής προοπτικήης για την περιοχή και της εφαρμογής της οικιστικής νομιμότητας.
Η οικιστική χωροτακτική πολεοδομική συγκρότηση σε αυτή την περιοχή, υπερβαινει κάθε μέχρι τώρα προσπάθεια στην εξέλιξνη απ της ιστορίας της χωροταξίας, πολεοδόμησης, μηχανικής, υδραυλικής και αρχιτεκτονικής στον πλανήτη αιώνες. Για τούτο και στην συνολική οικιστικότητα ώς κλίμακα και στον χώρο και στο τοπίο στην περιοχή μπορεί κάποιος να προσάψει ακόμη αρχές τεκτονικής αρμονίας του Άγιου Ιωάννη της κλίμακος.
Μετά το ιπποδάμειο σύστημα δόμησης της αρχαιότητας το σύστημα οργάνωσης της οικιστικότητας της περιοχής αυτής προχωράει τον πολεοδομικό και χωροταξικό πολιτισμό αναβιβάζει τις τεχνικές οικοδόμησης και δημιουργίας της οικιστικής υπερδομής πλανω στο απόλυτο και πλέον των υποδομών της υδραυλικής και διευθέτησης δικτύων, μορφοποιεί νέα αρχιτεκτονικά περιγράμματα ώς εικαστικότητα του τοπίου, και συνολικά η τουριστική λουτρόπολη αυτή ώς οικιστική αστικότητα μικρής κλίμακος και με τις περιαστικές της σε συνέχεια περιοχές πέριξ ( απ το Περιγιάλι – Ράχη Κολόνι-Μεγάλο αυλάκι-Βλυχό, εκπροσωπεί το μεγαλουργό υλοποιημένο απωθημένο του πολιτισμού δομικά-οικοδομικά για την εδραία αμετακίνητη παρουσία ανθρώπων στην περιοχή αυτή, σαν σημαίνουσα κόχη τιυ πολιτισμού.
Αυτά δεν τα είδε ο κος Γιώργος Φίλιππας εδώ, και ζήτησε να επιβληθούν πρόστιμα, γιατί δεν μπορούσε να καταλάβει πλήρως την ποσότητα και ποιότητα οικιστικού πολιτισμού και της δομικής ( κατά Ελληνική επιστημοσύνη και μαστοράντζα) μηχανικής , και αδχιτεκτονικού κάλους που εκπροσωπεί αυτό τν οικιστικό σύνολο. Που για τούτο είναι και ονομαστό πολυπληθές τουριστικό θέρετρο που προσελκύει απ όλο τον πλανήτη όλα τα στρώματα κοινωνικά από λαικούς, έως μεγιστάνες και ολιγάρχες, για τον θαυμασμό της Ελληνικής χωροταξικής πολεοδομικής, αδχιτετονικής, οικολογικής, γδραυλικής μηχανικής, μην ξεχάσουμε την λιμενική μηχανική των έργων για την οποία ώς παραθαλασσιος τόπος δόθηκε αποδεδειγμένα ειδική επιστημονική και κοινωνική μέριμνα για να αοοφεύγονται ιι διενέξεις και σκληροί καυγάδες για τις θέσεις ελιμενισμού των εποχούμενων με σκάφη αναψυχής και επαγγελματικών τουριστικών εκμεταλλεύσεων, που συμβαίνουν απανταχού στα τουριστικά θαλάσσια θέρετρα.
Σε αυτή την Μεσογειακή παραθαλάσσια οικιστική κόχη του πλανήτη Νυδρί, εκπροσωπούνται τα οράματα, του γή’ι’νου πολιτισμού .
Αυτά τα οράματα του προχωρέματος της ανθρωπότητας δεν μπορεί να γίνονται αναφορά για πρόστιμα. Για να πνίγεται έτσι ( προστιμούμενη) η καινοτομικότητα ώς επιδίωξη του ανθρώπινου γένους για την πρόοδο..και το προχώρεμα του πολιτισμού.
Άστοχη και ατυχής όποια δήλωση για πρόστιμα.
Αντίθετα αναγκαία και επιβαλλομενη καθε αποψη για διαρκή χρηματοδότηση και μόνιμη αυξημένη επιδότηση για την περιοχή και ατομικά κάθε άνθρώπου της.
Γιατί οι καινοτομίες καξ το προχώρεμα ακόμη και ώς στάση ζωής των κατοίκων στην περιοχή, κοστίζουν.
Το Νυδρί θέλει ζωτικό χώρο (Lebensraum) για ανοικοδόμητική επέκταση, για να κατασκευαστεί εκεί το νέο τμήμα της πόλης με τα ψηλά κτίρια που θα τρυπάνε τον ουρανό, σαν τις μεγαλουπόλεις του πλανήτη σε αντιστοιχα ανάλογη χωρικά κλίμακα.
Εκεί στο νέο τμήμα, θα πολεοδομηθούν τα δικαιώματα καθ ύψος , θα οριστούν οι αναγκαίες χρήσεις στα υπό κατασκευή ψηλά κτίρια και χωρίς περιορισμό στο ύψος, αλλά στην βάση προγραμματισμού χρήσεων, μεγέθους οικοπέδου και πλάτους δρόμων.
Μια πρώτη αποψη για κτίρια ύψους 100-150 .
μέτρα, με πλατος δρόμων 10 μέτρα είναι μπορετή.
Ο ζωτικός αυτός χώρος να ξεκινάει απ το Βλυχό στην πεδιάδα και να φτάνει στην στροφή στο κυπαρίσι στο Περιγιάλι ανεβαίνονταςκαι πίσω αλ την Ράχη ώς τους πρόπεδες των πίσω απ το Νυδρί βουνών.
Η μορφολογία των ψηλών κτιρίων νάναι του νεωτερικού μεταμοντερνισμού, διπλής ή τριπλής διαγωνίου , και σχματικά να εξέχουν σαν μονόκλαρα κυπαρίσια που πάνε ψηλά για να βρούν ήλιο. Χρειάζεται να σχεδιαστεί και ένας αντιπροσωπευτικός τύπος κτιρίου που να συμβολίζει και να πιστοποιεί στην αρχιτεκτονική κάτι σαν type Nidri , για να τυποποιηθεί τοποσημικά το Νυδρί.
Αυτές και τέτοιες προτάσεις πρέπει να γίνονται και να απασχολούν όλους στην Λευκάδα-Νυδρί παράγοντες της δημόσιας ζωής, επιχειρηματίες του τουρισμού, τεχνικούς και επιστήμονες της οικοδόμησης και χωροταξίας.
Αυτή είναι η κατεύθυνση των μεγάλων οραμάτων για την προπτική και αναπτυξιακό πεπρωμένο της περιοχής και των κατοίκων της και όλης της Λευκάδας.
Ομπρός στην κορυφή των ψηλών αυτών κτιρίων στο Νυδρί να πιάνουμε τα αστέρια.