Με μία οργισμένη ανάρτηση στο Facebook, ο σεισμολόγος Άκης Τσελέντης δίνει την δική του απάντηση με αφορμή το εξώδικο που έλαβε από το Επιμελητήριο Λευκάδας, ζητώντας του να μην επαναλαμβάνει τις παρακινδυνευμένες προβλέψεις για επικείμενο ισχυρό σεισμό στα Ιόνια νησιά.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον Ωστόσο είναι η επισήμανση φωτογραφιών από την υπάρχουσα κατάσταση του νοσοκομείου Λευκάδας και τα αιχμηρά του σχόλια.
Στην ανάρτηση του ο Άκης Τσελέντης ανέφερε:
Όπως γνωρίζετε πολλά χρόνια τώρα δίνω ένα τεράστιο αγώνα για να έχουμε τα παιδιά μας σε ασφαλή σχολεία, τους πολίτες σε ασφαλή νοσοκομεία και δημόσια κτίρια.
Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις και κάποιοι «καλοταϊσμένοι κυβερνητικοί επιστήμονες» βγήκαν δημόσια και ανερυθρίαστα και δήλωσαν «έχουμε τα καλύτερα σχολεία και δημόσια κτίρια στην Ευρώπη»!
Χθες ήλθε ένα «υποβολιμαίο» εξώδικο (γνωστός ο υποβολέας) από ένα σύλλογο Λευκαδιτών εμπόρων και ξενοδόχων (με πρόεδρο κάποιο Σκιαδαρέση) λέγοντας μου να σταματήσω να μιλάω γιατί κάνω ζημιά στο τουρισμό!!!
Το έστειλαν σε μένα που τόσα χρόνια μιλάω για το τουριστικό μας προϊόν , που πάντα έξυπνα και διακριτικά περνάω τα «μηνύματα» που πρέπει.
Σε μένα που έχω γεμίσει με σεισμογράφους την Λευκάδα και την ευρύτερη περιοχή χωρίς ποτέ, όπως μερικοί άλλοι που πουλώντας φύκια για μεταξωτές κορδέλες» σας απαιτούσαν αμοιβές…., να ζητήσω ούτε ένα ευρώ.
Ακούστε κ.κ. ξενοδόχοι και έμποροι. Ο τουρισμός απαιτεί και τις κατάλληλες υποδομές και την υπευθυνότητα να διαφυλάττεται την ασφάλεια των επισκεπτών σας.
Δεν μπορεί κάποιοι να κτίζουν μέσα σε ένα μήνα ξενοδοχεία στην άμμο και κάποιοι άλλοι να προσθέτουν αυθαίρετα ορόφους στα μαγαζιά τους. Και σας ερωτώ, το κέρδος είναι πάνω από τις ανθρώπινες ζωές?
Αν νομίζετε ότι με τα περιγέλαστα εξώδικα σας θα μου κλείσετε το στόμα πλανάστε πλάνην οικτράν. Και μια και μιλάμε για Λευκάδα σας παραθέτω σημερινές εικόνες από το Νοσοκομείο σας (το καινούργιο δεν λειτουργεί ακόμα) στο οποίο θα προστρέχουν οι επισκέπτες σας για υγειονομικές υπηρεσίες.
Μα δεν ντρέπεστε και είστε και κοντό πατριώτες μου….
Καλά, τις αυτοσχέδιες σκαλωσιές με οικοδομικές σανίδες μπηγμένες στα αμμώδει σαθρά πρανή , για την πρόσβαση στις τυρκουάζ παραλίες , και τους δρόμους κυκλοφορίας αυτοκινήτων που κρεμόνταν σε αμμώδες υπόβαθρο , όπως τα αμμώδει ψευτοβράχια που κατρακυλούσαν καταμεσίς του θέρους στις τυρκουάζ παραλίες γεμάτες κόσμο, δεν τις είχε δεί κανείς ???
Τους δρόμους μες τις λαγκαδιές – παλιά κατσικομονοπάτια και ούτε κάν – πρόσβασης στις παραλίες δεν τις ήξερε κανείς.???
Τον σεισμό του 2003 παραμονή του Δεκαπενταύγουστου που καταπλάκωσε παρκαρισμένα- ευτυχώς- αυτοκίνητα πάλι σε αμμώδει πρανή και πέταξε σπίτια , δεν τα ήξεραν???
Τον κύριο δρόμο πρόσβασης προς χωριά και τους χώρους των τουριστικών τυρκουάζ οραμάτων , δρόμος που κόβεται υποχωρεί και μαζί πέφτουν και τα πλαινά , δεν τα ήξεραν ???
Ή έχουν συμφωνία με τον σεισμό ή με τις κατολισθείσης απ τις διαβρώσεις απ την βροχή, για το πότε θα εκδηλωθούν ???
Ο σεισμός του Νοέμβρη του 2015 – έγινε Νοέμβρη ευτυχώς – που απογύμνωσε κάθε φενάκη και βαυκαλισμό ήταν κατοπιν συμφωνίας για την εποχικότητα ???
Το κράτος, ο ΟΑΣΠ, η περιφέρεια, το ΤΕΕ, οι Δήμοι, και οι ίδιοι οι πολίτες δεν ήξεραν ή δεν ξέρουν τίποτα χρόνια???
Ή επαφίονται στα κοντράτα συμφωνιών που υπογράφουν με τον σεισμό , τις βροχοπτώσεις και τις κατολισθείσης ???
Θ.Α
Οι τοπικές κοινωνίες έχουν τις δικές τους νόρμες κινήσεων και αποδοχών του όρου κοινωνισμού, παρά την από 180 χρόνια περίπου λειτουργία της κρατικής οργάνωσης και της απόπειρας ενοποίησης των λειτουργικοτήτων και διαδικασιών για την κοινωνική οργάνωση.
Και μπορεί πολλές φορές οι εκπορευόμενες απ το κέντρο αποφάσεις και λειτουργικότητες να έφταναν ή να επιβάλλονταν ακατέργαστες και κάπως αλλότρια προς την ισχύουσα τοπική παρελθοντική εθιμική συνέχεια, αλλά και η διάθεση των τοπικών κοινωνιών για αφομοίωση των κρατικών λειτουργικοτήτων επεξεργαστικά , δεν είναι και διάχυτη. Εξαιρέσεις απ την κρατική θέσμιση, ειδικότητες εφαρμογής των κρατικών αποφάσεων υπερ των τοπικών ιδιαιτεροτήτων, κάποιαανυπακοή, και αρκετή δόση τοπικού ομφαλοσκοπισμού υπερ του οποίου οφείλει να προσαρμοστεί η κρατική ενιαία απόφαση, είναι μόνιμα χαρακτηριστικά που αναδικνύονται στις τοπικές κοινωνίες. Και κάθε άποψη που ασφαλώς δεν ικανοποιεί κάθε τοπική πρόσλαμβάνουσα, φαντάζει ως και επιθετική και μειωτική ΄και αλλοιωτική της τοπικής καθημερινότητας.
Η κρατική έννοια ασφαλώς και δεν ήταν το ισχυρό σημείο της Ελληνικής πραγματικότητας , για την οποία ίσχυε και ισχύει εναλλακτικά όπου βολεύει η έννοια του έθνους ή των ιδιαιτέρων χαρακτηριστικών των τοπικοτήτων.
Οι διπλές αποφαντικές ταρίφες , διπλά στάνταρντς, είναι πάντα παράμετρος ενεργή. Έτσι π.χ στην αυξημένη σεισμογένεια μιας περιοχής , μπορεί να γίνεται επίκληση όταν είναι να διατεθούν κονδύλια απ το κεντρικό κράτος για την αντιμετώπιση της σεισμογένειας προληπτικά, αλλά όταν το κράτος ασκεί την προληπτική του ενημέρωση, αυτή αν δεν συμβαδίζει με τις τοπικές στοχεύσεις τότε είναι αποδιοπομπαία.
Το όλο θέμα των σχέσεων του κεντρικής κρατικής εξουσίας και των τοπικών οργανωτικών δομών της καθημερινότητας, και των στοχεύσεων, των τοπικών κοινωνιών είμαι διαρκές και μεγάλο. Και οι τυχούσες δισλειτουργίες στην σχέση αυτή θα πρέπει να ερευνώνται και προς τις δύο κατευθύνσεις. Και κράτους και τοπικών κοινωνιών.