Στο θέμα του έργου της ανάπλασης της παραλίας και των θέσεων σταθμεύσεως της πόλης επανήλθε ο Θεόδωρος Σολδάτος με αφορμή γραπτή ερώτηση που έχει υποβάλει από τον περασμένο Δεκέμβριο.
Ο ίδιος επανέλαβε την ερώτηση η οποία αναφέρει:
Σε συνέχεια της προφορικής μου ερώτησης κατά την συναδρίαση της 16ης Δεκεμβρίου γνωστοποιήσετε μας τις θέσεις της δημοτικής αρχής που αφορούν τις θέσεις πάρκινγκ στην παραλία.
Ως γνωστόν με την εξέλιξη της πρώτης φάσης της παραλίας, καταργούνται πέντε σειρές χωρών στάθμευσης, τέσσερις στον διπλής κατευθύνσεως δρόμο που γίνονταν η παρέλαση μέχρι πέρσι και μία σειρά μπροστά από τα ξενοδοχεία.
Αντιλαμβάνεστε ότι όσο η παραλία είναι ο χώρος εισόδου των επισκεπτών του νησιού και μέχρι να γίνει η υποθαλάσσια σύνδεση το ζήτημα των θέσεων στάθμευσης στην περιοχή είναι μείζον.
Α: Προτίθεστε να αναπληρώσετε έστω και μερικώς τις καταργούμενες θέσεις στάθμευσης με την διαπλάτυνση του παραλιακού δρόμου Πόντε- Μαργαρίτα, την δημιουργία διαχωριστικής νησίδας για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, ώστε να δημιουργηθούν έτσι τέσσερις σειρές θέσεων στάθμευσης στον παραλιακό δρόμο, αντί για δύο όπως έχουμε προτείνει και να υπάρξει μερική αναπλήρωση των θέσεων που καταργούνται;
Β: Έχετε μελετήσει την προοπτική λειτουργίας ελεγχόμενων θέσεων στάθμευσης επί αντιτίμου στο χώρο της παραλίας και συνακόλουθα έχετε προχωρήσει στην καταγραφή των μονίμων κατοίκων της περιοχής και στην προοπτική να τους παραχωρήσετε κάρτα μόνιμης στάθμευσης χωρίς αντίτιμο;
Γ: Ποια είναι η άποψη σας για τη χορήγηση χώρων μικρού εμβαδού στις επιχειρήσεις ενοικιάσεως δικύκλων, ώστε να διευκολυνθούν στην λειτουργία τους μετά το πέρας των εργασιών.
Σε πολλές πόλεις της χώρας μας, αλλά και χώρες της Ευρώπης η διάθεση δικύκλων ενθαρρύνεται με κάθε τρόπο για ευνόητους λόγους.
Μετά από 3,5 μήνες θεωρώ ότι και οι υπηρεσίες του δήμου, αλλά και η δημοτική αρχή θα έπρεπε σε ένα τέτοιο μείζον θέμα να δίνει απάντηση, πόσο μάλλον όταν η γραπτή ερώτηση που έρχεται με όλες τις λεπτομέρειες κι αν θέλετε με πρόταση κατά την άποψή μας αντιμετωπίζει μερικώς το θέμα από την μεγαλύτερη σε μέλη δημοτική παράταξη του δημοτικού συμβουλίου.
Αλλά και ένας νομίζω να ήμουν νομίζω πως η δημοτική αρχή θα πρέπει να δεις εγκαίρως απαντήσεις.
Το καλοκαίρι έρχεται, το θέμα είναι μείζον, προσωπικά τόσο εγώ όσο και η παράταξη μου πιστεύει ότι θα δημιουργηθεί κυκλοφοριακό κομφούζιο, όταν θα ολοκληρωθεί το έργο.
Εγώ δεν βάζω σε πρώτη φάση θέμα καθυστέρησης του έργου όταν όμως ολοκληρωθεί φέρε το μείζον θέμα στάθμευσης, καθώς όσοι επισκέπτονται το νησί θα πρέπει να πηγαίνουν σε μεγάλες αποστάσεις για να παρκάρουν και αυτό θα είναι πλήγμα για το νησί και τους επαγγελματίες της περιοχής, εν πάση περιπτώση η συγκεκριμένη περιοχή δικαιούται πάρκινγκ.
Στην απάντηση του ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Σπύρος Λύγδας δεσμεύτηκε ότι άμεσα υπηρεσίες θα απαντήσουν εγγράφως στην ερώτηση του όσο για το επίμαχο θέμα ενημέρωσε το δημοτικό συμβούλιο.
Όπως είπε έχει διερευνηθεί και η συγκεκριμένη πρόταση που κάνατε σχετικά με το διαχωριστικό στη μέση, όμως είναι αδύνατον να γίνει λόγω του πλάτους του δρόμου.
Είναι περίπου 12 με 13 μέτρα δεξιά και αριστερά από το δρόμο παρκάρουν αυτοκίνητα, οπότε μένουν περίπου 9 μέτρα, άρα και η διαχωριστική νησίδα να γινόταν στη μέση της Οδού θα έμεναν περίπου 4 m για κάθε ρεύμα.
Ο Θεόδωρος Σολδάτος υπογράμμισε πώς είχε προτείνει να γίνει αυτό εις βάρος της πλατείας για να γίνει ο δρόμος, πάντα στη βάση της προσωρινότητας, καθώς όταν αλλάξει η είσοδος της πόλης κάποια πράγματα μπορούν να αναθεωρηθούν.
Ο αντιδήμαρχος κ. Λύγδας είπε ότι μελετήθηκε ακόμα και η διαγώνια στάθμευση, είτε με 60 είτε με 45°, όμως ο χώρος που υπάρχει εκεί δεν υπάρχει.
Όμως στη δεύτερη φάση του έργου αυτό έχει ληφθεί υπόψιν και το βλέπουμε υπηρεσίες.
Όσον αφορά τα δίκυκλα και όχι τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα θα γίνει αυτό που προβλέπει ο νόμος.
Σχετικά με το ερώτημα σας για τις ελεγχόμενες θέση στάθμευσης, ανέφερε ότι έχουν καταγραφεί θέσεις όπου οι μόνιμοι κάτοικοι θα μπορούν να παρκάρουν, αντιλαμβάνεστε όμως ότι δεν θα μπορέσουν όλοι οι μόνιμοι κάτοικοι να σταθμεύουν, όμως έχουν βρεθεί θέσεις για να οριοθετηθούν προκειμένου οι μόνιμοι κάτοικοι να σταθμεύουν.
Πολεοδομικά χωροταξικά το έργο στο μποσκέτο-παραλία έγινε βιαστικά χωρίς σύνδεση συνέχειας ώς τώρα.
Απλά πετάξανε χρήματα, σε αντικοινωνική κσι αντιοικονομική κατεύθυνση.
Το έργο αυτό ήταν παρεπόμενο και υπό ζυνθήκες της ζεύξης. Υποσχεδιασμός χωρίς καμμία λειτουργική εκτίμηση.
Και τα χρήματα των φορολογουμένων δεν είναι για πέταμα. Δεν τα πληρώνουν για πέταμα οι φορολογούμενοι.
Ούτε η δημοτική κάθε αρχή κάνει του κεφαλιού της.
Πρώτα ζητά και ερευνά τις κοινωνικές συνθήκες και εγκρίσεις Όπως έκανε στην υπόθεση Κάστρου αν και εκεί έκανε ορθά.
Το έργο αυτό εισφέρει αντιλειτουργικά στην πόλη και σε όλη την Νήσο. Και ώς προοπτική , εφ όσον λειτουργικά αστοχεί πώς αισθητικά θα στέκει??