Ερώτηση στο περιφερειακό συμβούλιο που συνεδρίασε το Σαββατοκύριακο στην Λευκάδα έκανε η επικεφαλής της Παράταξης “Μένουμε Ιόνιο” Μαρία Δρυ για τον περιφερειακό Καλαμητσίου.
Ό περιφερειακός δρόμος Καλαμιτσίου, είναι ένα έργο σπουδαίο και αναγκαίο για την Λευκάδα. Κάθε χρόνο τους καλοκαιρινούς μήνες κάτοικοι και επισκέπτες βιώνουν κίνηση και καθυστερήσεις εξαιτίας της στενότητας του δρόμου, με τραγική επιβεβαίωση της ανυπόφορης κατάστασης που επικρατεί, με το δυστυχές περιστατικό να έχει χαθεί και μια ανθρώπινη ζωή εξαιτίας της καθυστέρησης του ασθενοφόρου στον μποτιλιαρισμένο δρόμο του Καλαμιτσίου.
Η χρηματοδότηση της παράκαμψης εξασφαλίστηκε, στο τέλος του 2018 μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ), αλλά πέντε χρόνια μετά, δεν έχει υλοποιηθεί το έργο!
Το καλοκαίρι είναι προ των πυλών και έστω και μια ανακουφιστική λύση δεν έχει βρεθεί, αφού και οι φωτεινοί σηματοδότες από όταν τοποθετήθηκαν δεν λειτουργούν.
Η τελευταία ενημέρωση που είχαμε από ένα δημοσίευμα ήταν στις 06/11/2023 είναι ότι κηρύχθηκε η αναγκαστική απαλλοτρίωση και για τις ιδιοκτησίες για το έργο της Παράκαμψης Καλαμιτσίου, τόσο για τις εντός, όσο και για τις εκτός οικισμού ιδιοκτησίες.
Η κυρία Δρυ ρώτησε να μάθει αν υπάρχει το ενδεχόμενο να χαθούν οι χρηματοδοτήσεις και ποιο είναι το πλάνο της νέας περιφερειακής αρχής ενόψει και της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου.
Στην απάντηση του ο αντιπεριφερειάρχης κ . Μάμαλος, ανέφερε πως από το 2018 υπάρχει μία χρηματοδότηση 3,5 εκατομμυρίων, στην ουσία όμως δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα.
Συγκεκριμένα ζήτησα το τεχνικό δελτίο και το έργο όπως σωστά είπε η κυρία Δρυ ξεκίνησε το 2001. Το 2008 πραγματοποιήθηκε μία μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, υπήρξε ένα έγγραφο της διεύθυνσης περιβάλλοντος σχολικούς σχεδιασμού ότι δεν απαιτείται.
Το 2002 εγκρίθηκαν οι τεχνικές προμελέτες και το 2008, η οριστική μελέτη και το 2010 με απόφαση του νομαρχιακού συμβουλίου Λευκάδας εγκρίθηκαν οι κτηματολογικο’ι πίνακες και διαγράμματα.
Το έργο με απόφαση χρηματοδότησης του υπουργού εντάχθηκε το 2018 στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.
Το 2002 εκδόθηκε η κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης με ΦΕΚ 905 Γ 13-11-2023. 15-03-2024 διαβιβάστηκε από την κτηματική υπηρεσία το πρακτικό της εκτίμησης αξίας των οικημάτων που απαλλοτριώνονται .
Όλα αυτά προωθούνται στην νομική υπηρεσία της περιφερειακής ενότητας λευκάδας ώστε να κατατεθούν στο δικαστήριο για την έκδοση απόφασης των δικαιούχων για αποζημίωση.
Με απόφαση του ΠΔΕ όλα τα έργα εάν δεν έχουν νομικές δεσμεύσεις μέχρι 31-05-2024 δηλαδή σε 2 μήνες απεντάσσονται, δηλαδή χάνονται.
Εμείς έχουμε αναλάβει εδώ και 90 μέρες, εάν αυτό το έργο απενταχτεί και χαθεί ποιος θα φταίει;
Εμείς προσπαθούμε να το σώσουμε. Το θέμα είναι ρητορικό γιατί μερικές φορές αναρωτιόμαστε γιατί τα έργα δεν γίνονται ωστόσο αυτή είναι η πραγματικότητα. Το έργο κινδυνεύει.
Αναφορικά με το καλοκαίρι προβλέπεται η τοποθέτηση φαναριών για την εκ περιτροπή κυκλοφορία των οχημάτων τουλάχιστον εντός του οικισμού για να υπάρχει μία οδική ασφάλεια στην περιοχή, επαναλαμβάνω προσπαθούμε να σώσουμε το έργο θα το δούμε.
Η Κ. Κράτσα είπε ότι η αναφορά ότι δεν έγινε απολύτως τίποτα είναι ανακριβής προτρέποντας τον να αναζητήσει στα προηγούμενα περιφερειακά συμβούλια αν δεν έγινε τίποτα, ενώ είπε πως από τη στιγμή που δεν μας δίνεται το λόγο θα απαντήσουμε δημόσια.
Ο αντιπεριφερειάρχης κ. Μάμαλος είπε πως ανέφερε τι έγινε το 2023 και 2024 που εσείς είσαστε περιφερειακή αρχή με την κ. Κράτσα να λέει πως δεν έχει παρακολουθήσει το θέμα.
Μάλιστα ο κ. Κτενάς παρέπεμψε στις προηγούμενες ερωτήσεις που είχαν γίνει στο περιφερειακό συμβούλιο για αυτό το θέμα, όπου είχαν εξηγηθεί οι κινήσεις που είχαν γίνει και χαρακτηριστικό ήταν από το 2010 μέχρι το 2020 δεν έχει γίνει τίποτα και στη συνέχεια μιας σειρά ενεργειών.
Αλήθεια δεν γίνεται μια ιστορική αναφορά τεχνική, πώς και με ποιά κριτήρια συγκοινωνιολογίας , και σο όνομα ποιάς οικιστικής διευκόλυνσης και αναπτυξιακής προοπτικής, έγινε η χάραξη και εκτέλεση του δρόμου απ τον Άγιο Νικήτα πρός το Καλαμίτσι ?? Διότι τα σημερινά προβλήματα – αυτά που υποβάλλουν την αναγκαιότητα περιφερειακού όπως σήμερα προτείνεται- δεν ερωτάται κανείς μήοως ήταν η κατ ευθείαν αντανάκλαση και προοπτική της τότε χάραξης του δρόμου Άγιου Νικήτα Καλαμίτσι. Και όλο αυτό το κατασκεύασμα με ποιά κριτήρια θεωρούνταν οδικός δρόμος ??
Τα χρήματα όμως οι φορολογούμενοι τα πλήρωσαν για δρόμους σκούφιες και μπερέτες . Ή τότε η πρεμούρα της ανάπτυξης – όπως ιδιωτικά προσδιοριζόνταν απ τον κάθε βολευόμενο με αυτά τα έργα- τους είχε πιάσει αρκεί να πλήρωναν οι πολίτες ??
Κάτι βαριοί γνωσιακά συγκοινωνιολόγοι είχαν αποφασίσει και χαράξη αυτό τον δρόμο τότε , μαζί με τις ντόπιες αρχές .
Ή μετά από 30-35 -40 χρόνια πέρασε μια γεννιά και δεν τρέχει τίποτα ??