ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ελεύθερη διέλευση των κατοίκων της Λευκάδας Πρέβεζας, Ακτίου – Βόνιτσας από τα διόδια της υποθαλάσσιας σήραγγας Ακτίου – Πρέβεζας ζητά επιτακτικά το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων
Την ελεύθερη διέλευση των κατοίκων των περιοχών Λευκάδας, Πρέβεζας, Ακτίου – Βόνιτσας, από τα διόδια της υποθαλάσσιας σήραγγας Ακτίου – Πρέβεζας ζητά επιτακτικά με ψήφισμά του το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων με δεδομένη την κινητικότητα των κατοίκων μεταξύ των εν λόγω περιοχών.
Το ψήφισμα, με βάση την πρόταση του ψηφίσματος της «Επτανησιακής Πρωτοβουλίας, συνδιαμορφώθηκε με συμμετοχή των παρατάξεων «Ιόνιο Δυνατά Κάθε Νησί Ψηλά», «ΑΝΑΣΑ» και «Ιόνιος Συμμαχία».
Ειδικότερα το ψήφισμα αναφέρει:
«Το Περιφερειακό Συμβούλιο ζητά την διευκόλυνση της διέλευσης των κατοίκων των περιοχών Λευκάδας, Πρέβεζας, Ακτίου – Βόνιτσας, από τα διόδια της υποθαλάσσιας σήραγγας Ακτίου – Πρέβεζας. Το Περιφερειακό Συμβούλιο ζητά από την “Εγνατία Α.Ε” να εξετάσει και να διευθετήσει το θέμα προς αυτή την κατεύθυνση, με απώτερο σκοπό:
- Την ελεύθερη πρόσβαση των κατοίκων Λευκάδας, Πρέβεζας και Ακτίου-Βόνιτσας.
- Μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών με χαμηλό κόστος.
- Την διέλευση οργανωμένων ποδηλατικών εκδρομών από την σήραγγα, με μέριμνα της εταιρίας».
Τουλάχιστον για 2 έτη από τώρα η υπόγεια αυτή διάβαση πρέπει νάναι δωρεάν για τους όμορους νομούς στο φάσμα των Δήμων.
Δεν μπορεί ένα κράτος να μεθοδεύει μια περιφερειακή ανάπτυξη σε ένα γεωγραφικό συνδετικά οικονομικοκοινωνικό φάσμα δραστηριότητος και ταυτόχρονα να μην βλέπει την ανσγκαιότητα της διευκόλυνσης αυτής της συνδεσιμότητσς.
Τα καλά κράτη κάνουν και καλές κοινωνικές μελέτες με αναπτυξιακή προοπτική.
Μια μετακινησιμότητα υπαλλήλων σε υπηρεσίες -εργασιακή κινητικότητα στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα- εμπορευματική κινητικότητα- κινητικότητα τεχνιτών κατασκευής-κινητικότητα παραθεριστών ( το καλοκαίρι ίσως απαιτείται μείωση των διοιων της διαβάσεως-διαπολιτισμική κινητικότητα , μπαίνουν στο φάσμα της αναπτυξιακής μεγεθυντικά προοπτικής.
Σε συνδυασμό με την θαλάσδια σύνδεση τωμ Ιινίων Νήσων ( Από Κέρκυρα σε Ζάκυνθο ) πρέπει να ειδοθεί και η σύνδεση ταυτόχρονα αυτής της γραμμής με σκάλες λιμάνια της Ηπείρου στο φάσμα του Νομού Πρεβέζης έως κσι το Μεσολόγγι . Τότε θα προκυψει μια γενικότερη ολιστικότερη αναπτυξιακή προοπτική Χέρσου Ελλάδος Δυτικά και Ιονίων σε συνδυασμό με την μείωση του κόστους διάβα της υπόγειας σύνδεσης του Ακτίου. Θα ενισχυθεί έτσι και η παραγωγική συνδεσιμότητα με την Άρτα.
Βέβαια Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΌΤΗΤΑ της υπόγειας του Ακτίου πρέπει να παραμείνει και όχι να εγκαταληφθεί σε σκόνες, χαλασμένο φωτισμό, και φθορά λόγω μη αυτοχρηματοδότησης, όπως γίνεται με διάφορα τέτοια δημόσια έργα. Και η υπόγεια αυτή διάβαση δεν είναι μελετητικά η άριστη ( παλαιότερα έχουν εκφραστεί τεχνικές αμφιβολίες σχετικά με την καμπή χάραξης και την ασφάλεια και σχετικά με κάποια φορτία που χρίζουν καονες ματαφοράς οδικώς. Και βέβαια θέλει προσοχή απ άλλους και τήρηση των καονων και ενδείξεων ασφαλείας γιατί είναι αφύλακτος δτην μέση δρόμος μια λωρίδα ανά κατεύθυνση.
Η Πρέβεζα έχει και παραγωγική ενδοχώρα και αυτό ελιναι θετικό για τις όμορες περιοχές , Και το ξηρόμερο έχει παραγωγική κύρια κτηνοτροφική δομή -η καλύτερη ποιότητα κρέατος στην Ελλάδα- και μια κινητικότητα εμπορικής κατεύθυνσης πρέπει να ενισχυθεί
Η τουριστική εξ άλλου ένταση της Λευκάδος και της Πρεβέζης μπορεί να αλληλουποστηριχτούν στο άπλωμα τουριστικής κινητικότητας , ακόμα και συνδυαστικά σε κινητικότητα με Ζαβέρδα έως Μύτικα Αιτολωακαρνανίας.
Μια αισθητή μείωση των διοδίων από 3,5 περίπου ευρώ που είναι σήμερα στον 1,0 -1,5 ευρώ είναι μια γενικοτερη λύση.Και να ληφθεί υπ όψιν ότι και μετά την κατασκευή της Ιονίας Πσρακάμψεως τα συνολικά διόδια για το τμήμα αυτό που θσ μπούν ( σίγουρα θα μπεί ένα διόδιο στο φάσμα της Αμφιλοχίας για την παράκαμψη) θα λειτουργεί ώς κόστος σημαντικό μαζί με το διόδιο της υπόγειας του Ακτίου αν κάποιος θέλει να φτάσει στην Πρέβεζα απ το Άκτιο και όχι πέριξ της Αμφιλοχίας μέσω της κύριας Ιόνια οδού.
Απαιτείται συνολικός σχεδιασμόε για το κόστος διοδίων στην όλη περιοχή από τώρα από το φάσμα της Αμφιλοχίας σχετικά με το διόδιο της υπογείου του Ακτίου για να διευκολυνθεί η περιφερειακή ανάπτυξη από Ηγουμενίτσα Πάργα -Παραμυθιά- Άρτα-Καναλάκι- Αμφιλοχία -Αστακό – Πλατυγιάλι -Μεσολόγγι – Ιόνια Νησιά.
Μέσα σε ένα τέτοιο εξωτερικό περίβλημα ώς περιφερειακή ενιαία προοπτική μπορεί να αναπτυχθούν και εσωτερικές συνθήκες οικονομιών , τουριστική σύνδεση τοπική αναψυχής με σκάφη από Λευκάδα για Πρέβεζα, , Καστροσυκιά,Λούτσα και Μύτικα Πρεβέζης Βόνιτσα,Ζαβέρδα ,Μύτικα Αιτολωακαρνανίας,Ζαβέρδα.
Για την Λευκάδα κύριας σημασίας ώς για τουριστική σημαντική αναπτυξιακή ατραξιόν , πρέπει να επανέλθει η βάρκα-πριάρι- μετακίνησης λουομένων από τον Πόντε(Μποσκέτο) στο Κάστρο. Η απουσία αυτής της θαλάσσιας μικρομεταφοράς ( από Μποσκέτο σε Κάστρο ) λουομένων αποτελεί ένα στοιχείο ιστορικοπολιτισμικής ελλείψεως.
Και για την Λευκάδα και Πρέβεζα πρέπει να αρχίσει η σύνδεση με Κα’ί’κι όπως παλαιότερα.