Με αφορμή την τοποθέτηση του στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, για την κατάσταση που επικρατεί στον δήμο Λευκάδας, ο δήμαρχος Ξενοφώντας Βεργίνης, κλήθηκε να απαντήσει στο δημοτικό συμβούλιο για την λειτουργία του Δήμου, αλλά και θέματα αυτοδιοίκησης, απαντώντας σε ερώτηση του κ. Ζαβιτσάνου, στην συζήτηση για τον προϋπολογισμό.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στην πρόσφατη τοποθέτησή του είχε πει δύο λέξεις, η μία ήταν ή ανασύνθεση και οι άλλοι ήταν η αποσύνθεση.
Εγώ μίλησα για ανασύνθεση σε όλες τις υπηρεσίες του δήμου και αυτό είναι απολύτως βέβαιο. Ωστόσο αυτό απαιτεί έναν ολοκληρωμένο προγραμματισμό και συγκρότηση για όλες τις υπηρεσίες.
Όταν ένας οργανισμός απαιτεί έναν εκσυγχρονισμό δομών, πρέπει να προγραμματιστεί κάτι καινούργιο και να αποδώσει σύμφωνα με την λειτουργία του εσωτερικού κανονισμού του δήμου.
“Όλοι συμφωνούμε πως η εσωτερική λειτουργία του δήμου πρέπει να ανανεωθεί και να εκσυγχρονιστεί από τη στιγμή που έχουν αλλάξει πάρα πολλά από τότε. Είναι βέβαιο ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, όχι βέβαια του συνόλου αριθμού ατόμων, όμως σαν σύνολο καταβάλλουν κάθε προσπάθεια να ανταποκριθούν.
Βλέπουμε όμως ότι η έλλειψη προσωπικού και συγκεκριμένα εξειδικευμένου δημιουργεί κενά και προβλήματα.
Αναφερόμενος στην αυτοδιοίκηση ο Ξ. Βεργίνης εκτίμησε ότι δεν είναι ανεξάρτητη αλλά είναι περιορισμένη, καθώς ακόμα και στον προϋπολογισμό σου βάζει κάποια όρια. Όταν σου λέει ότι θα πρέπει να έχεις 10% διαφοροποίηση σίγουρα αυτός είναι ένας σημαντικός περιορισμός.
“Το πρόβλημα είναι όταν σε έχουν δεμένο γιατί αυτό είναι το θεσμικό πλαίσιο, σε έχουν δεμένο από το πόδι σαν τις κότες που είχαμε παλιά στο χωριό και τους αφήνεις ένα περιθώριο και αυτές όταν περπατάνε λένε ότι είμαστε απελευθερωμένοι και πάνε για να πετάξουν κιόλας, την στιγμή όμως που πάνε να κάνουν το άλμα πέφτουν κάτω γιατί είναι δεμένες από το πόδι.
Αυτή είναι η κατάσταση σήμερα και είναι ένα γενικό συμπέρασμα από την πρόσφατη συνέλευση της ΚΕΔΕ, ότι δεν υπάρχει τοπική αυτοδιοίκηση με την κυριολεξία του ονόματος και πρέπει να γίνουν προσπάθειες.
Δείτε για παράδειγμα τι γίνεται με το κόστος ταφής των απορριμμάτων. Η μεν ΚΕΔΕ αντιδρά και λέει ότι δεν θα πληρώσουμε, έγινε μια αναστολή και τώρα πλέον κρατούν πόρους από την ΣΑΤΑ για να πληρώσουν αυτά που πρέπει.
Επίσης υπάρχουν τα προγράμματα τα οποία εκτελούνται, όταν γίνονται παρατάσεις και στη συνέχεια αναβαθμίζεται το κόστος, ο νόμος επιτρέπει την αναθεώρηση του κόστους, ζητάει όμως να τα πληρώσουν οι δήμοι οι οποίοι δεν έχουν χρήματα.
Πρέπει να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε γιατί βράζουμε στο ζουμί μας και αυτή είναι η απάντηση μου.
Εάν δεν δεν κάνουμε προσπάθειες να εισπράξουμε τα μη εισπραχθέντα, τα οποία έχουν φτάσει στα 9 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία έρχονται εδώ και χρόνια.
Αν πράγματι δεν περιορίσουμε απώλειες στο νερό, υπερβολικές δαπάνες και δεν κάνουμε αυτό που τόνισα από την πρώτη στιγμή , καθώς οργανισμός αυτός δεν έχει αποθήκη. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς έχουμε σε προμήθειες, οι οποίες είναι μη ελεγχόμενες. Πως λοιπόν αυτά μπορούν να περιοριστούν αν δεν μπει ένα ελεγχόμενο σύστημα, απευθύνομαι σε εσάς κύριε Αρματά, ως υπουργός οικονομικών του δήμου να μπούμε σε αυτά τα πράγματα.
Είναι γεγονός ότι υπάρχει μία δυσκολία παρακολούθησης των πραγμάτων και νομίζω ότι με αυτά που λέω αντιπροσωπεύω και τους πρώην δημάρχους γιατί αυτή είναι μία πραγματικότητα.
Πρέπει να δούμε τα πράγματα και προς την κεντρική διοίκηση αλλά και εσωτερικά. Μπορούμε να επηρεάσουμε σε ένα μέτρο στην κεντρική διοίκηση αλλά ακόμα περισσότερο και εσωτερικά, αλλά για να το κάνεις αυτό θέλει μία μεθόδευση και ένα συγκεκριμένο σύστημα παρακολούθησης και από πλευράς δαπανών αλλά και από πλευράς αύξηση σε εσόδων.
Αναπροσαρμογή των τιμολογίων έχουν να γίνουν εδώ και 10 χρόνια, όμως εάν ο δήμος δεν έχει έσοδα θα σας προσφύγει σε μία από αυτές τις λύσεις, αρχικά τα μη πληρωμένα.
Εδώ έχω ένα πίνακα που δεν έχω πρόβλημα να δημοσιευτεί και αυτός λέει πως υπάρχουν 9 εκατομμύρια οφειλές προς τον δήμο Λευκάδας. Πάνω από 35% που είναι περίπου 2 εκατομμύρια τα χρωστάνε 80 οικογένειες, επιχειρήσεις.
Ενώ περίπου 13.000 χρωστάνε περίπου το 21%. Κάτι πρέπει να αποφασίσουμε.
Κάνω δραματική έκκληση δεν γίνεται διαφορετικά αλλιώς θα ανακυκλώνουμε τη φτώχεια μας, τα ελείμματα μας.
Πρέπει να είμαστε απόλυτα ενημερωμένοι και να ενημερωθεί και ο κόσμος, δεν γίνεται να αδιαφορούν, δεν μπορεί να ζητούν να έχουμε νερό και την ίδια στιγμή να μην πληρώνουν το λογαριασμό τους.
Είχαμε κάποια ενοικιασμένα ακίνητα του δημοσίου και έχουν να πληρώσουν για πάνω από 10 χρόνια, ποιος εμποδίζει να πληρώσουν ακόμα κι αν το ποσό είναι 20.000.
Νομίζω ότι πρέπει όλοι μαζί να συναποφασίσουμε και ένα αυξήσουμε την εισπραξιμότητα του δήμου. Εάν ο ένας συμφωνεί και ο άλλος διαφωνεί δε θα κάνουμε τίποτα.
Nα αναφερθούν αυτές οι 80 οικογένειες , που οφείλουν 2 εκατομμύρια ευρώ .
Και να δοθεί λίστα ονομαστική με όλους τους οφειλέτες των υπόλοιπων 7 εκατομμυριών ευρώ.
Άμεσα να κινητοποιηθεί ο βουλευτής και το υπουργείο οικονομικών, και η ανεξάρτητη δημόσια αρχή ΑΑΔΕ για την είσπραξη παντί τρόπο των οφειλων αυτών ώς κάθε φορά ορίζει η νομοθεσία. Και αν οι οφείλοντες έχουν νομικά όπλα να καταφύγουν για να μην πληρώσουν, ας το κάνουν θεσμικά, και να αποφασίσουν τα δικαστήρια.
Οι δημότες της Λευκάδος- όσοι πληρώνουν και δεν θεωρούν τους εαυτο΄ύς των κορό’ι’΄δα διότι πληρώνουν – να απαιτήσουν εκκαθάριση της όλης είσπραξης των οφειλομένων απ όσους δεν πληρώνουν. Και να αφήσουν τις γειτονίες, τις συγγένειες, τις κοινωνικές σχέσεις ώς εξαρτήσεις, γιατί σε λίγο ούτε οι ίδιοι οι νόμιμοι πολίτες θα πληρώνουν για να μην έχουν ούτε νερό, ούτε αποχέτευση – όπου υπάρχει- ούτε καθαριότητα ούτε παροχή υπηρεσιών απ τον δήμο.
Η ευθύνη είσπραξης πέφτει σε όλο το δημοτικό συμβούλιο ( ώς εκπρόσωποιι δημοτών) και στην πολιτική ηγεσία του τόπου – οι Δήμοι είναι ΝΠΔΔ αυστηρώς δημόσιο, και χρηματοδοτούνται από τους φορολογουμ΄ένους μέςσω υπουργείου εσωτερικών.
Το παραμυθάκι ή παραμυθάκια , των ευθυνών διαχρονικά από δημοτική αρχή σε δημοτική αρχή , που τελικά κανένας δεν είναι υπεύθυνος να σταματήσει.
Διότι αν δεν σταματήσει- με απτά στοιχεία εισπραξιμότητας δημοσιευμένα εκάστοτε- θα πάψουν να πληρώνουν – και θα έχουν δίκιο – και όσοι ώς ” κορό’ι’δα ” πληρώνουν ώς τώρα.
Αναμένωμεν.. λίστες και ποσά οφειλετών , και αντίστοιχα εισπράξεων απ τα ανείσπρακτα.
Και καλά είναι και το κράτος- που με την δήθεν πανίσχυρη ανεξάρτητη αρχή ΑΑΔΕ- να επιληφθεί του θέματος γιατί αλλέως κοροιδεύτει τους πολίτες ωμά και προκλητικά, και εκλαμβάνει όσους πληρώνουν ώς ζώα.
Για πρώτη φορά αναφέρονται αυτά τα στοιχεία.
Και ΄ώς συνήθως ένα μεγ΄άλο ποσοστό των χρεών, προέρχονται αναλογικά από μεγάλες οφειλές λίγων αριθμητικά οφειλετών.
Και βέβαια αυτό το σύστημα – των λίγων μεγάλων οφειλετών- στοχεύει με την χρόνια αδράνεια των αρχών είσπραξης , να καταχωρηθεί ώς ανεπίδεκτα είσπραξης.
Ότι συμβαίνει ώς οφειλές φόρων με το Ελληνικό περίεργο και άκρως ύποπτο κράτος και όσους χρόνια το διαχειρίστηκαν.
Θα πρέπει να μην ξεχνούν οι πολίτες φορολογούμενοι ότι.. όλως τυχαίως μα όλως τυχαίως την ίδια μέρα της τραγωδίας της Marfin το 2010, την ίδια μέρα πήραν φωτιά όροφοι στο κτίριο του υπουεργείου οικονομικών ( Λ. Αμαλίας που ήταν το ΣΔΟΕ εκεί για κάποια χρόνια ) και κάηκαν φορολογικοί φάκελοι ίσως και άλλα έγγραφα.
Το τότε υπουργείο οικονομικών εξέδωσε ανακοίνωση ότι : ” δεν κάηκε τίποτα σοβαρό ώς οφειλές φορολογουμένων ”..
Η Δημοτική αρχή νυν, θα πρέπει να στείλει τις οφειλές των 9 εκατομμυρίων ευρώ – ώς αναφέρει άμεσα στα ΑΦΜ των οφειλετών στην ΑΑΔΕ, και ταυτόχρονα να κινητοποιηθεί ο πολιτικός εκπρόσωπος της Νήσου πρός την κυβέρνηση για την εισπραξιμότητα αυτών των οφειλών , και όπου υπάρχει δήθεν απόπειρα ανεπίδεκτα είσπραξης, να κινητοποιηθεί το κράτος για έρευνα στις περιουσιακές κινήσεις και στον χρόνο που έγιναν αυτές σχετικά με την ύπαρξη οφειλών. Και γνωρίζει το ίδιο το κράτος και η δημοτική αρχή, ότι ανατρέχει η κάθε αναγκαστική είσπραξη και κατάσχεση ( για να ειπραχθούν οι οφειλές) και πρίν τον χρόνο των περιουσιακών κινήσεων των οφειλετών.
Γνωρίζει και το κράτος και οι δήμοι ότι , όταν υπάρχουν οφειλές από ύδρευση αποχέτευση ή άλλες υπηρεσίες , υπάρχει μη καταβεβλημένος φπα , ο οποίος έπρεπε ο φόρος να καταβάλεται. Και γνωρίζει η κάθε δημοτική αρχή και το κράτος, ότι μπορεί να θεωρηθεί μη αποδοτέος ο οφειλόμενος φπα… και εδώ αρχίζουν για τα καλά τα φορολογικά ελεγκτικά όργανα του κράτους να πρέπει να παρέμβουν ( και όχι να να μην παρέμβουν).
Αλήθεια τόσα χρόνια σε αυτό το θέμα – της παρέμβασης των φορολογικών κρατικών οργάνων με εντολή των κυβερνήσεων , για την μη απόδοση του φπα από τις οφειλές στους δήμους , τι γινόνταν ???
Το υπόβαθρο του δήθεν πολιτισμού στην Λευκάδα – τα φαρομανητά – τα φεστιβάλ- οι πολυχρωμίες του παζαριού- οι μαγευτικές τυρκουάζ ακτές – τα σαλτοκοπίδια- οι παράτες και οι φανφάρες- μαζί και η βρώμα δίκην μιάσματος απ τον βιολογικό- τις φωτιές απ τα σκουπίδια που κλείσανε τα σχολεία , καλά είναι να ξέρουν ώς συλλογικότητα κοινωνίας και ατομικότητες δημοτών.. ότι είναι κούφιες και σάπιες συνθήκες επίδειξης και μιας πλέρια προβλήματικής αντιπαραγωγικής και ιδεολογικοποιημένης πρός την κονόμα και την αρπαχτή καθημερινότητας.
Προβληματικής καθημερινότητας που εκλαμβάνει τους τακτικούς νόμιμους πολίτες ώς κορό’ι’΄δα και ζώα που πληρώνουν , ώστε να φαρομανάμε και να ζούν στην ζούλα οι τσαμπατζήδες της καφενοβιακής – δήθεν πολιτισμένης- λογοδιάρροιας και κουτοπονηριάς.
Το κράτος και ο Δήμος κάποτε πρέπει να κυτάξουν ”’ κάποτε ”και να ενδιαφερθούν για αυτούς του πολίτες- δημότες- που πληρώνουν τις οφειλές των ξέρωντας ότι το κάθε μέρα κοστίζει και οι επιλογές ζωής κοστίζουν
Κα- ποτε
Για να γίνει εντοποισμός χρεών ανά δημοτικό διαμέρισμα. Αυτό μπορεί να γίνει.
Και ανά μέγεθος οικονομικής ζωής ανά διαμέρισμα.
Για να δούμε τα χρέη υποβαστάζουν πολιτικές κύρια κατευθύνσεις και κατανομές.
Τουλάχιστον γεωγραφικός εντοπισμός , και θα δείξει αρκετά .
Ο βουλευτής να δούμε πόσο άμεσα θα υποστηρίξει ώς κράτος τους δημότες που πληρώνουν ( θάναι οι περισσότεροι). Και πόσο θα υποστηρίξει την Δημοτική τάξη και τακτότητα ώς κατηγόρημα κοινωνικό?
Για να παρουσιαστεί και ο βαθμός εισπράξεων, σχετικά με τον βαθμό σώρρευσης οφειλών τις 3-4 δημοτικές πρώην περιόδους για να δούμε ώς πολίτες τι έκαναν υπερ των δημοτών και ποιοί δημοτικοί άρχοντες??
Έχει μεγάλο ενδιαφέρον αυτό, για τις επιλογρς μας ώς δημοτικοί άρχοντες έστω τα τελευταία 20 χρόνια,
Ή και έστω από το 2010 που οι πολίτες που πλήρωναν μάτωσαν , και αυτοί οου δεν πλήρωναν σαλτοκοπάγανε και φαρομανάγανε σε βάρος των “”κορό’ι’δων””.
Θα δούμε με την διάθεση εισπραξιμότητας τι καπνό φουμάρει το κράτος κσι η κυβέρνηση που πλέον έχουν τον λόγο.
Χρόνια οι δημοτικοί άρχοντες δεν ήξεραν – τα ήξεραν- τίποτε για το χάλι αυτό των ληξιπροθέσμων οφειλών!!
Ήξεραν να αναπαραχθούν ώς άρχοντες του Δήμου, για πάρτυ τους ( για σκληρή πάρτυ τους ) να αναπαραχθούν από χρόνο σε χρόνο ( διαχειριστική περίοδος το έτος) γιατί ήταν και το μισθωτό τσεπικό, που πλήρωναν τα”” κορό’ι’δα “”χρόνια για να βρίσκουν γραφείο να κάθονται -στο όνομα ποιάς δημοκρατίας αιρετών ??- όταν οι αιρετοί δεν είναι παρά περιστασιακοί εκπρόσωποι και διαχειριστές της κοινωνίας του Δήμου.
Όλοι οι διατελέσαντες ώς τώρα διαχειριστές, δεν μας παρουσιάζουν τις ενέργειες που έκαναν για να μην υπάρξει το πρίβλημα της ανισότητας των πολιτών δημοτών που εκπρισωπούσαν, σε αυτούς που πληρώνουν και σε όσους δεν πληρώνουν και δεν πλήρωναν χρόνια. Τι εκπροσωπούσαν αυτοί οι καρεκλάτοι φωτογραφιζόμενοι ώς άρχοντες του Δήμου , διαχειριστές της ισονομίας και δικαιοσύνης μέσω του οικονομικού έστω στοιχείου, ώς υποχρεώσεις των πολιτών?? Ή εκπροσωπούσαν την πάρτυ τους και την μισθωτή απ τον κρατικό κορβανά τσέπη τους??
Τι πρότειναν ώς πολιτισμικό ( μάλιστα με υψηλό πήχυ επαιρόμενοι) ιδεώδως και ανθρώπινο συμπεριφορισμό για τον ίδιο τον καθημερινό κοθνωνισμό?? Εκπροσωπούσαν να πληρώνει για κατανάλωση νερού το κάθε “” κορό’ι’δο”” ώς τακτικός πολίτης και νερό να μην έχει, γιατί το νερό το χρησιμοποιούσε τζάμπα ο λάθρα διαβιών άνθρωπος που δεν πλήρωνε ??Αυτό στο βαθμό που υπάρχουν χρέη ύδρευσης, και που η προηγούμενη δημοτική αρχή ανήγγειλε 8000 το 2019 ή 2020 λαθραίες παροχές νερού. Αλήθεια πόσες ήταν οι νόμιμες??
Τα πολύχρωμα παζαράκια και οι τσιπουράδικοι καφενέδες , οι δήθεν τουριστικές υπηρεσίες των τυρκουάζ προσβάσιμων ακτών, οι φαρομανισμοί και οι κακοηχητικά σχεδιασμένες βαρκαρόλες, φαντάζουν ώς τα πλήρως ανακλαστικά συμβεβηκότα μιας μωροφιλόδοξης ξετροχιασμένου κοινωνισμού και αυτοδιοικητισμού , αυτοδιοικητισμός της διαχείρησης κοινωνίας σε κρίση και λυμφατικών ενικοτήτων των μελών αυτής της προβληματικής και σε διαλυτική κρίση κοινωνίας.
Και μένει στην πολιτική ηγεσία της χώρας ( την δημοκρατική αν θέλει να είναι κυβερνητική αρχή ) να προστατεύσει συνολικά την Ελληνική και Ελλαδική όποια κοινωνική ώς χώρα δημοκρατική πραγματικότητα, λειτουργώντας θεραπευτικά σε αυτό το κακοήθες μελάνωνα στον Εθνικό κορμό, που εκπροσωπεί αυτή η εν λόγω εδαφική αμετανόητη
παράσπονδη περιοχή , μεταφέροντας γεννεαλογικά τα χρέη μαζί και την ιδεολογία της χωρίς κόπο λάθρα διαβίωσης.
Αυτή την παρέμβαση της πολιτείας, ώς ακλόνητη απαίτηση ισονομίας -και τέλους κάθε κοροιδίας των εν τάξει πολιτών Δημοτών- , πρέπει να ζητήσουν οι νόμιμα τακτικά διαβιώντες -και καταβάλωντας τις οφειλές τους – δημότες της Λευκάδος ώς πολίτες της χώρας.
Γιατί μαζεύτηκαν -αν μαζεύτηκαν- αυτά τα μη καταβαλόμενα ποσά, ώς απώλεια εσόδων του Δήμου??
Ας δημοσιευτούν τα στοιχεία οφειλών ανά κατηγορία και οι μεγαλοοφειλέτες που υπάρχουν.
Μέση οφειλή μεγαοοφειλέτη 25 χιλιάδες ευρώ ( 2 εκατομμύρια σε 80 οικογένειες).
13000 οφειλέτες για το 21% των οφειλών., μπορούν να εισπραχθούν σύντομα λόγω μικρής ανά οφειλέτη οφειλής. Και σε αυτό, όλοι οι μικροοφειλέτες να προστρέξουν να πληρώσουν και να πληρώνουν τακτικά. Άμεσα ο δήμος θα εισπράξει κοντά στα 2 εκατομμύρια ευρώ ( 21% των 9 εκατομμυρίων). Και δεν θα έχει την αστοχία αντίστοιχων εσόδων από δώ και πέρα.
Υπάρχουν όμως και οι μέσοι οφειλέτες ,με ικανό συνολικό ποσό οφειλών.
Κινητοποίηση των δημοτικών οικονομικών υπηρεσιών, σε συνεργασία με την ααδε και το υπουργείο οικονομικών για την μέγιστη -έως απόλυτη είσπραξη των οψειλομένων μέσα στο 2024, για την τακτοποίηση και τακτότητα του δημοτικού ισολογισμού και προυπολογισμού.
Αυτές τις μέρες στον τύπο κυκλοφόρησε ότι το κράτος πλέον απέκτησε τον μηχανισμό ( μέχρι και ρομποτάκι ) για πλήρη έλεγχο καταθέσεων, και θυρίδων.
Εκχωρούνται απ τιν δήμο οι ληξιπρόθεσμεςωοφειλές στην ααδε ( στο αφμ).
Ειδοποιείται κάθε οφειλέτης να πληρώσει τις οφειλές ή και να τις διακανονίσει σε δόσεις στην ααδε.
Παρακολουθείται η καταβολή των διακανονισμών , όπως χρόνια πλέον μπορεί να κάνει η ααδε, και το κάνει σε φορολογούμενους .
Αν δεν καταβάλονται οι δόσεις του διακανονισμού, άμεση κατάσχεση από τραπεζικούς λογαριασμούς ή και από τραπεζικές θυρίδες αν υπάδχουν των ποσών ληξιπροθέσμων δόσεων, ή και όλου του διακανονισθέντος ποσό.
Και με δικαστική απόφαση όπου χρειαστεί μπορελι η ααδε να κατάσχει και μέρος του ακατάσχετου βάσει νόμου ποσού.
Το όλον θέμα είναι πολύ εύκολο, αρκεί να υπάρχει η διάθεση από κράτος και δήμο.
Τα σπίτια που είναι οριζόντιες ιδιοκτησίες οικογενειακά ξεχωρισμένρς , να πάψουν να έχουν μόνο μια παροχή νερού.
Να γίνει έλεγχος κατοικιών καξ παροχών αντίστοιχα. Και να γίνει έλεγχος το καλοκαίρι που οι οριζόντιες ιδιοκτησίες γεμίζουν οικογένειες ανεξάρτητες , συγγενών.
Το σκηνικό εκεί σε αυτό το σημείο της περιφέρειας της Ελλάδος είναι μια ειδική συνθήκη παρακμής .
Και μην βαυκαλίζονται ότι μπορεί να διαγνωστεί ή υπάρξει και ελάχιστη κάποια φινέτσα αυτής της παρακμής .
Συνθήκη απύθμενης αθλιότητας είναι.
Και αυτό ώς συνθήκη θα συνεχίσει..
Η κυβέρνηση, το κράτος , η δικαιοσύνη, ο βουλευτής , ο Δήμαρχος ( που το αναφέρει και θα ΄ έχει στοιχεία σαφώς ) να αποκαλύψουν τα ονόματα των 80 οικογενειών που χρωστάνε τα 2 εκατομμύρια ευρώ.
Είναι θέμα δημοκρατίας , μια και το κράτος ώς υπουργείο οικονομικών έχει δώσει στην δημοσιότητα λίστες με μεγαλοοφειλέτες , και μικρότερους οφειλέτες.
Και καλά είναι να δοθεί συνολικά η λίστα των οφειλετών των 9 εκατομμυρίων ευρώ.
Για να δούν οι δημότες της Λευκάδος που πληρώνουν ή δεν οφείλων, ποιοί είναι αυτοί που οφείλουν ώς μεγαλοοφειλέτες κύρια.
Η διαφάνεια γιατί πρέπει να μην ασκείται . Ποιός έχει να χάσει απ την διαφάνεια, εκτός από όσους την φοβούνται ??
Αίτημα της κάθε αρχής και δη εκ του λαού νομιμοποιημένης , πρέπει να είναι ή έναρξη διαδικασίας για να ζητηθεί θεσμικά η δημοσίευση ονομαστικά των μεγαλοοφειλετών , και γενικά λίστα με τους οφειλέτες.
Όπως και στους ιερούς ναούς υπάρχουν δύο μαρμάρινες πινακίδες η πρώτη με ονομαστική αναφορά των ” μεγάλων Ευεργετών ” και η 2η με ”ευεργέτες ”αντίστοιχα.
έτσι να γίνει ΄ώς δημοσιότητα στα ΜΜΕ τηε χ΄ώρας και στα ντόπια ΜΜΕ , σχετικά με τους μεγαλοοφειλέτες και οφειλέτες του Δήμου.
Και σαφώς οι μεγάλοι ευεργέτες και οι ευεργέτες για την ανοικοδόμηση μιας εκκλησίας εισέφεραν τους πόρους των πρός έναν κοινωνικό σκοπό , έτσι υπάρχει και το αντίθετο ότι οι μεγαλοοφειλέτες και οι οφειλέτες του Δήμου οικειοποιήθηκαν πόρουθς του Δήμου για τον εαυτό τους και για την καλοπερασή τζάμπα.
Δηλαδή οι μεγαλοοφειλέτες πρώτιστα και γενικά οι οφειλέτες ( οι μικροοφειλέτες σε ελάχιστο βαθμό ) θεωρούν του εαυτούς τους ώς κοινωνικά εκλεκτούς , κάτι σαν
κοινωνικούς τιτλούχους.. Λόρδους- Λαίδες , Μαρκήσιους- Μαρκησίες , Βαρώνους, Κόμηδες- Κόμμησες σε μια περιοχή , οι οποίοι και οποίες θεωρούν ότι εξ οφικίων πρέπει να καλοπερνάνε αρκεί να τους πληρώνουν οι άλλοι.
Γενικά η εμπειρία και η ίδια η μελέτη της ιστορίας στα περί τιτλούχων στις κοινωνίες , Λόρδων, Βαρώνων, Μαρκησίων, κόμηδων . – υπάρχουν και οι βαρωνέτοι = υποκόμης – γενικά έχει δείξει ότι διάγουν τρυφηλούς βίους με εκλεκτούς άρτους και θεάματα και άφατες ηδονές σε διάφορα εναλασσόμενα αισθησιακά σχήματα. και συμπλέγματα της των απολαύσεων και του έρωτα . Και για τούτο δεν είναι διατεθιμένοι να χάσουν αυτές τις προνομίες και τις special διαβιωτικές τρυφηλότητες και αισθησιακότητες μέχρι και διαβιωτικές ερωτικές ευδαιμονίες της καθημερινότητας .
Είναι ονομαστές οι Λέσχες των Λόρδων και Λαιδών, Μαρκησίων αρσενικών και θηλυκών, Κόμμηδων και Κομμησών .. όπως η Λονδρέζικη ”Λέσχη του Κλα’ι’βέντεν ”, επίσης η Λονδρέζικη Λέσχη ” του Καίμπριτζ ” ” του Μπελχά’ι’μ ” και άλλες ονομαστές λέσχες Λόρδων κλπ.
Ακόμη και στο φιλελεύθερο Παρίσι δεν έλλειπαν αυτές οι λέσχες .. εκεί ονομαζόνταν Λέσχες των Μαρκησίων .
Και αυτοί εκάστοτε οι τιτλούχοι , έχουν και πολιτική θεσμική δύναμη , και για τούτο αποσπούν και διαβιωτικά προνόμοια, ή και πολλές φορές επιβάλλουν και νομοθετήματα μέχρι και ασκούν αποφασιστική επιρροή στις αποφάσεις κυβερνήσεων ή και τοπικών κρατιδίων σε χώρες ή και σε ακόμη ευρύτερα μητροπολιτικά αυτοδιοικητικά σχήματα.
Έτσι είναι δύσκολο να συγκρουστεί ακόμη και η κρατική κυβερνητική ή εκάστοτε κρατιδιακή ή αυτοδιοικητική εξουσία με τις Λέσχες της αριστοκρατίας αυτές, και με τα μέλη των λεσχών, διάφορους Κόμηδες, βαρώνουςς, Βαρώνες, Μαρκησίες κλπ κλπ , και έτσι ακόμη και η ποιό προβεβλημένη και εκ του λαού στερεωμένη κρατική ή αυτοδιοικητική εξουσία , να μην μπορεί να ενοχλήσει ούτε στο ελάχιστο αυτά τα σχήματα των κοινωνικών τιτλούχων και της αριστοκρατίας των λεσχών και προβεβλημένων κοινωνικά ατόμων.
Το Ελληνικό κράτος τα τελευταία χρόνια έχει δημοσιεύσει καταλόγους με μεγαλοοφειλέτες ή και οφειλέτες φορολογικά του δημοσίου. Και σαφώς απ΄ό τις λίστες αυτές κάτι θα έχει εισπράξει το κρατικό ταμείο , αν ενδιαφέρεται και τρέχει θεσμικά ελεγκτικά κάθε ονομαστική αναφορά οφειλέτη.
Οι μεγαλοοφειλέτες με 25000 ευρώ μέση οφειλή 80 οικογένειες χρωστάνε 2 εκατομμύρια ευρώ ώς αναφέρεται στην δήλωση του δημάρχουν ) , αν δεν πλήρωναν χρόνια- για τούτο έφτασε ίσως η οφειλή σε αυτό το ποσό- περνούσαν καλά με τα όσα δεν πλήρωναν.
Γιατί αν πλήρωναν θα τους έλειπαν απ την καλοπέραση.
Σαφές τι συμβαίνει …
γιατί όσοι πλήρωναν αγωνιούσαν και αγωνιούν κάθε μήνα να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους ή και να ρυθμίσουν για να πληρώσουν .
Αλλά όσοι δεν αγωνιούν , δεν πληρώνουν, και περνάνε καλά αφού δεν αγωνιούν.
Αλήθεια δεν δίδεται στην δημοσιότητα ποιοί είναι οι μεγαλοοφειλέτες – αναγνωρίσιμος κοινωνικός ιστός είναι η Λευκάδα- για να ξέρουν όσοι πληρώνουν με τι έχουν να κάνουν ???
Μήπως οι μεγαλοοφειλέτες παραγάγουν και κοινωνική και πολιτική ιδεολογία ώς κοινωνική διδαχή και φίρμα κοψοχρονιάτικης γκλαμουριάς ??
Μήπως και αρωματίζονται με αρ΄ώματα Πάκο Ραμπάν, κλπ εκλεκτά αρώματα??
Ή μήπως κυκλοφορούν ώς ρακένδυτοι για να μην ξοδεύονται και να μαζεύουν χρήματα.
Ή μήπως ζούν περιοριστικό τσιγγούνικο βίο για να μαζεύουν χρήματα , και για τούτο δεν πληρώνουν??
Αν δημοσιευτούν ποιοί είναι θα υπάρχει και παραπέρα πληροφόρηση των πολιτών .
25000 ευρώ είναι το εισόδημα 2,5 χρόνων εργαζομένου με 800 ευρώ καθαρά τον μ΄ήνα.
Δηλαδή κάθε μεγαοοφειλέτης προεξοφλεί 2,5 χρό΄νια άνετης διαβίωσης , έναντι του βίου εργαζόμενου που αμοίβεται με 800 ευρώ καθαρά τον μήνα.
Και ο μεγαολοφειλέτης ….. κάααθεται ενώ ο εργαζόμενος μοχθεί στην εργασία του.
Αλήθεια αυτές οι οικογένειες ή άτομα – ώς μεγαλοοφειλέτες ποιοί είναι ??
Να γίνει διαγραφή χρέους 50% στους μεγαλοοφειλέτες, και 30% στους άλλους οφειλέτες, με άμεση πληρωμή.Μπορεί να εισπραχθούν έτσι 5-6 εκατομμύρια άμεσα.
Και έτσι θάναι όλοι ικανοποιημένοι, διότι ώς οφειλέτες θα επιβραβεύονται αναλόγως.
Οι μεγάλοι οφειλέτες θα επιβραβεύινται μεγαλύτερα ( 50%) και οι μικρότεροι οφειλέτες λιγότερο( 30%).
Η βάση αναφοράς δικαιοσύνης θάναι το ύψος της οφειλής, αλλά θάναι δικαιοσύνη για όλους.
Χρειάζονται ιδεολογικά προσδιορισμένες πρακτικές και εφαρμογές, στην βάση της ισονομίας των πολιτών ( όλους να περιλαμβάνει η διαγραφή) αλλά και την κοινωνική έδραση της ισονομίας ( διακριτότητα του βαθμού διαγραφής).
Μια οριζόντια διαγραφή -σε όλους το ίδιο ποσοστό – θάναι κοινωνικά άδικη γιατί δεν λαμβάνει υπ όψιν τον βαθμό συνεισφοράς κάθε οφειλέτη στην δημιουργία των συνολικών οφειλών.
Οι οικονομολόγοι του Δήμου Λευκάδος, να δούν ιστορικά θεμελιωτικά και θεμελιακά το θέμα.
Αν κινηθούν στην άποψη απλά είσπραξης, ουσιστικά οδηγούνται στην λογική των άδικων έμμεσων φόρων, με τους οριζόντιους συντελεστές.
Αφήνοντας πλέον απέξω και τις μεταπολεμικές εξελίξεις οικονομολογικά -νόμπελ οικονομίας- των οικονομικών της προσφοράς και των σχολών του Σικάγου για την κίνηση της ποσότητας του χρήματος , ώς μέσον και παράγοντα για την ευσταθή ισορροπία κοινωνικά.
Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα εγκαινιάζουν σύστημα ασταθούς κοινωνικοοικονομικής ισορροπιας για την Λευκάδα. Και πάλι θα φέρουν και θα φέρνουν το πρόβλημα στην αρχή. Θα είναι και οι ίδιοι παγιδευμένοι στο πρόβλημα του ιστορικού μηδενισμού. Και θα καταλήξουν στον έωλο μοιρολατρικό ιστορικισμό , αφήνοντας έτσι απ έξω την άποψη του υποκειμένου ώς κινούν αίτιο την ιστορία.
Άρα θα φλερτάρουν με την σκοταδική και σκοταδιστική μεταφυσική για την ιστορία κσι την εξέλιξη.
Μπορεί η σύγχρονη Λευκάδα να καταφεύγει στις παλιές πρωτόλειες καλογερικές θεολογικές θεωρήσεις στο μοναστήρι του Άι Γιάννη ( κάμπο Καρυάς) ώς επιγραφές:: “” το πεπρωμένο φυγείν αδύνατο””??
Και αν αυτή η παλιά επιγραφή που υπήρχε στο μοναστήρι, να αντανακλούσε μια πυκνή ουσία πίστης στον θεό απ τους τότε πιστούς καλογέρους, αλλά με τα χρόνια και την εξέλιξη και τηα θεώρησης της πίστης απ την ίδια την θεολογική σκοπιά, υπήρξαν και υπάρχουν και νέες παγιωμένες πλέον θεολογικές και εκκλησιαστικρς θεωρήσεις της πίστης και της ανάγκης καταφυγής των ανθρώπων στα θεία ώς πίστη και όχι μόνο ώς λατρεία.
Το πεπρωμένο ώς ανείσπρακτες οφειλές ( που δεν μπορούν να εισπραχθούν και να γίνουν ανεπίδεκτες εισπράξεων) δεν ισχύει. Και αν κάποιοι θεωρούν την καταφυγή στην άριστη λύση ( είσπραξει όλου του ποσού των οφειλών) δεν κινούνται στην εξελικτική της θεώρησης κάθε άριστης λύσης ( ποτέ δεν υπήρξε αριστοποίηση στην ιστορία) , εξελικτική που είναι η βέλτιστη λύση ( κατ άλλους β’ άριστη λύση ή και γ’ άριστη λύση) ή ποσοτικά value for money.
Value for money για τις ανείσπρακτες οφειλές των 9 εκατομμυρίων ευρώ ( τα εκατομμύρισ ευρώ πλέον ώε πετζετάκια μικρότερης αξίας απ τα πετζετάκια πεντοχίλιαρα σφο τραγούδι της Γλυκερίας) και όλα θα πάνε καλά ώς ικανοποίηση βέλτιστότητας στο σύστημα κοινωνικό της Λευκάδος και ισολογισμού του Δήμου.
Eεεε με την κουλτούρα τζαμπατζήδων έχουν μπλέξει οι πολίτες που πληρώνουν !!
Και ώς γίνεται ώς εμπειρία από τις στις κάθε διαδικασίες ελέγχου , όλοι οι παράσπονδοι απειλούν για να κρύβουν τις παρασπονδίες τους .
Θα ήταν ευχής έργο να δίνονταν στην δημοσιότητα τα ονόματα μεγαλοοφειλετών και εν γένει ικανών οφειλετών.. και οι δημότες που πληρώνουν θα έβγαζαν συμπέρασμα .
Κοινώς ,αυτό στην καθημερινότητα της έκφρασης των διαδικασιών ελέγχου , που πρέπει λοι έλεγχοι να υπάρχουν σε όλες τις κοινωνίες και δή στην διαχείρηση των συλλογικών θεμάτων. κοινώς αυτό εκφέρεται με 4 λέξεις :” όλοι οι απατεώνες απειλούν”.