Απόφαση ∆.Σ. για την µετατροπή του 3ου ∆ηµοτικού Σχολείου Λευκάδας σε Πειραµατικό.
Εισηγητές: ∆ρακονταειδής Κων/νος, επικεφαλής ∆.Π. «Όλοι για τη Λευκάδα» Βερροιώτης Ευάγγελος, επικεφαλής ∆.Π. «Λαϊκή Συσπείρωση Λευκάδας»
Ο Πρόεδρος του ∆ηµ. Συµβουλίου κ. Ευστάθιος Σκλαβενίτης, έδωσε τον λόγο στον κ. ∆ρακονταειδή
Κων/νο, επικεφαλής της ∆.Π. «Όλοι για τη Λευκάδα», ο οποίος κατέθεσε τα εξής:
«Σύµφωνα µε το νόµο τα Πειραµατικά σχολεία είναι σχολικές µονάδες ∆ηµόσιας εκπαίδευσης οι οποίες
έχουν σκοπό να υποστηρίξουν τον πειραµατισµό, µέσω δηµιουργικών δράσεων και την πιλοτική εφαρµογή νέων διδακτικών εργαλείων και καινοτοµιών στο εκπαιδευτικό σύστηµα. Η επιλογή γίνεται σε τυχαίο δείγµα µαθητών που εισάγονται σε αυτά µε κλήρωση.
Τα πειραµατικά σχολεία, όπως επιστηµονικά υποστηρίζει το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας θα πρέπει να είναι συνδεδεµένα µε τα πανεπιστηµιακά ιδρύµατα (κυρίως τα Παιδαγωγικά Τµήµατα), καθώς και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)., ώστε µε βάση την παιδαγωγική έρευνα να εφαρµόζουν τα εκπαιδευτικά προγράµµατα που αυτά προτείνουν.
Στόχος τους είναι να συµβάλουν στην βελτίωση του εκπαιδευτικού σχεδιασµού και στην πιλοτική εφαρµογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να καλλιεργηθούν οι πλέον σύγχρονες και καινοτόµες εκπαιδευτικές µέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία. Αν ο στόχος αυτός υλοποιηθεί είναι σαφές ότι το όφελος για την αναβάθµιση και ανάπτυξη του τόπου θα είναι µεγάλο.
Συµπερασµατικά, ο θεσµός των Πειραµατικών σχολείων είναι εξαιρετικά σηµαντικό και χρήσιµο εργαλείο, άρα
στεκόµαστε, επί της αρχής, θετικά απέναντι στο θεσµό, αρκεί το θεσµικό πλαίσιο να υπηρετεί τον κανόνα της
αναβαθµισµένης και ισότιµης εκπαίδευσης στις σχολικές µονάδες και όχι την δηµιουργία σχολείων,χωρίς να
υπάρχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις ή σχολείων δυο ταχυτήτων.
Στα πλαίσια αυτά σχεδιάζεται και η µετατροπή του 3ου ∆ηµοτικού σχολείου σε Πειραµατικό.
Το θέµα όµως είναι αν πληρούνται τα κριτήρια και ιδιαίτερα αυτά της κατάλληλης κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδοµής, άρα οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας του, ώστε να αξιολογηθεί ορθά η σχολική µονάδα αν µπορεί να παίξει έναν τέτοιο ρόλο. Η υπόθεση βρίσκεται στα τελευταία διαδικαστικά στάδια της, βαίνει δηλαδή προς οριστικοποίηση µε τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
Η σχολική κοινότητα στο σύνολό της (ο Σύλλογος γονέων του 3ου ∆ηµοτικού, ο Σύλλογος ∆ιδασκόντων, ο
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης ‘’Άγγελος Σικελιανός’’) έχει δηµόσια εκφράσει την
κατηγορηµατική αντίθεση της, διότι δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις που ο νόµος ορίζει, καθώς και άλλες ενστάσεις – αντιρρήσεις.
Πιο συγκεκριµένα εκτιµούν ότι:
α) Οι κτιριακές εγκαταστάσεις είναι απολύτως ανεπαρκείς. Λείπουν αίθουσες διδασκαλίας, αποθηκών, κ.λπ.. Είναι ενδεικτικό ότι το Τµήµα Ένταξης στεγάζεται σε λυόµενη αίθουσα στην αυλή.
β) Το 3ο ∆ηµοτικό Σχολείο συστεγάζεται µε το 2ο ∆ηµοτικό. Χρησιµοποιούν πολλούς κοινούς χώρους, όπως
αίθουσα υπολογιστών, εκδηλώσεων, την αυλή για τα διαλείµµατα, κ.α..Αντικειµενικά, η κοινή χρήση δυο σχολείων ενός Πειραµατικού και ενός Κλασσικού θα δηµιουργήσει σοβαρά προβλήµατα και στα δυο.
γ) Μια από τις προϋποθέσεις για να υπάρχουν πραγµατικά αναβαθµισµένα Πειραµατικά σχολεία είναι και το να υπάρχει διασύνδεση τους µε τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύµατα και κυρίως µε τα Παιδαγωγικά τους τµήµατα. Κάτι τέτοιο δεν φαίνεται εφικτό.
Παράλληλα, υπάρχουν και άλλα προβλήµατα που πηγάζουν από τον ίδιο το νόµο, όπως:
1. Θεσµοθετείται η προσέλκυση χορηγών, αλλά και εξωσχολικών ‘’προσωπικοτήτων’’ µέσω του θεσµού του
Συµβουλίου Στήριξης του σχολείου.
2. Η επιλογή των µαθητών δε θα γίνεται σύµφωνα µε την διεύθυνση κατοικίας τους, αλλά µε ηλεκτρονική κλήρωση, άρα χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς.
3. ∆εν απαιτείται η σύµφωνη γνώµη του Συλλόγου ∆ιδασκόντων για την ίδρυση ενός Πειραµατικού σχολείου, αλλά µπορεί να εγκριθεί η λειτουργία του ύστερα από πρόταση του ∆/ντή Α΄βάθµιας Εκπαίδευσης ή του ∆/ντή του σχολείου.
4. Καταργούνται οι οργανικές θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν εκεί δεδοµένου ότι ο νόµος ορίζει ότι τοποθετούνται επί θητεία. Άρα στην πράξη αµφισβητείται ευθέως η οργανικότητα των θέσεων, άρα η σταθερή και µόνιµή εργασία.
Για τους λόγους αυτούς το ∆ηµοτικό Συµβούλιο Λευκάδας,
Υιοθετώντας τις ανησυχίες της σχολικής κοινότητας (Σύλλογος γονέων του 3ου ∆ηµοτικού, Σύλλογος ∆ιδασκόντων 3ου ∆ηµοτικού σχολείου, Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης ‘’Άγγελος Σικελιανός’’), θεωρεί ότι δεν υφίστανται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την λειτουργία του 3ου ∆ηµοτικού σχολείου ως Πειραµατικό.»
3
Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στον κ. Βερροιώτη Ευάγγελο, επικεφαλής της ∆.Π. «Λαϊκή
Συσπείρωση Λευκάδας» ο οποίος κατέθεσε τα εξής:
«Αναστάτωση επικρατεί σε γονείς και εκπαιδευτικούς λόγω της πρότασης από τη µεριά της ∆ιεύθυνσης
Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης Λευκάδας για µετατροπή του 6θεσιου 3ου ∆ηµοτικού Σχολείου σε Πειραµατικό.
Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν αφού αποδιοργανώνεται ο όλος οικογενειακός προγραµµατισµός τους αφού θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον τα παιδιά, µοιραζόµενα σε άλλα σχολεία, ενώ οι εκπαιδευτικοί χάνουν τις οργανικές τους θέσεις στο συγκεκριµένο σχολείο και θα οδηγηθούν σε άλλα.
Επιπλέον, όλοι οι άµεσα ενδιαφερόµενοι καταγγέλλουν την έλλειψη χώρων και υποδοµών στο κτιριακό συγκρότηµα που συστεγάζεται το 3ο ∆ηµοτικό µαζί µε το 2ο ∆ηµοτικό Σχολείο Λευκάδας. Επίσης, καταγγέλουν ότι αυτή η διαδικασία ξεκίνησε χωρίς την ενηµέρωση κανενός, παρακάµπτοντας η ∆ΠΕ το Σύλλογο ∆ιδασκόντων του Σχολείου, το Σύλλογο Γονέων ενώ για αυτό το ζήτηµα παραιτήθηκε ο ∆ιευθυντής του Σχολείου.
Εκπαιδευτικοί και γονείς πραγµατοποίησαν κινητοποίηση που συνοδεύτηκε µε στάση εργασίας για τους
εκπαιδευτικούς την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου και απαίτησαν από τον ∆ιευθυντή Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης το σταµάτηµα της όλης διαδικασίας.
Το ∆ηµοτικό Συµβούλιο αποφασίζει:
Ζητάει το σταµάτηµα της διαδικασίας απευθυνόµενο σε όλους τους αρµόδιους θεσµικούς παράγοντες που έχουν την ευθύνη της διαδικασίας.»
Στη συνέχεια ο ∆ήµαρχος ∆ρ. Ξενοφών Βεργίνης, είπε τα εξής: Λέω ναι στο πειραµατικό και πρέπει η Λευκάδα
να έχει ένα πειραµατικό. Ο ∆ήµος από την πλευρά του θα προσφέρει ότι το καλύτερο σε υλικοτεχνική υποδοµή σε όλα τα σχολεία.
Ο κ. Χαράλαµπος Καλός, στη συνέχεια είπε: ∆εν τηρούνται ούτε οι τυπικές ούτε οι ουσιαστικές προϋποθέσεις
για την µετατροπή του 3ου ∆ηµοτικού Σχολείου Λευκάδας σε πειραµατικό και γι΄αυτό το λόγο η παράταξή µας στέκεται θετικά στο αίτηµα να εκφράσει (το ∆.Σ.) την αντίθεσή του στη µετατροπή αυτή.
Ο Κ. ∆ρακονταειδής Κων/νος κατέθεσε την πρότασή του, ως ανωτέρω και τίθεται σε ψηφοφορία.
Με την διατύπωση του κ. ∆ρακονταειδή Κων/νου, συµφωνεί και ο ∆.Σ. Βερροιώτης Ευάγγελος.
Ο κ. Χαράλαµπος Καλός, καταθέτει την εξής πρόταση: Υιοθετώντας τους λόγους που αναφέρονται στις επιστολές του Συλλόγου Γονέων και κηδεµόνων, το ∆.Σ. αποφασίζει να ασκηθεί αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ του ΦΕΚ 748/31.1.2024 τεύχος Β, καθότι έχει έννοµο συµφέρον και δεν έχει παρέλθει η αποσβεστική προθεσµία στο πεδίο που αφορά στη Λευκάδα.
Ο ∆ήµαρχος ∆ρ. Ξενοφών Ν. Βεργίνης, καταθέτει την παρακάτω τελική πρόταση: Ναι στην ίδρυση και λειτουργία πειραµατικού Σχολείου στη Λευκάδα, αλλά µε πλήρωση των βασικών και αναγκαίων προϋποθέσεων.»
Ακολούθησε ψηφοφορία.
Υπέρ της πρότασης του κ. ∆ηµάρχου ψήφισαν δεκαπέντε (15) ∆.Σ.
Υπέρ της πρότασης του κ. Χαράλαµπου Καλού, ψήφισαν έξι (6) ∆.Σ. οι κ.κ. Καλός Χαράλαµπος, Λύγδας Σπυρίδων, Τσιρογιάννης Γεώργιος, Πεντεσπίτης Νικόλαος, Γαζής Γεώργιος και Αργυρός Νικόλαος.
Υπέρ της πρότασης του κ. Κων/νου ∆ρακονταειδή, ψήφισαν πέντε (5) ∆.Σ. οι κ.κ. ∆ρακονταειδής Κωνσταντίνος, Σέρβος Κωνσταντίνος, Θερµός Ευάγγελος, Βερροιώτης Ευάγγελος και Βεροιώτης Αλέξανδρος
Το ∆.Σ. αφού έλαβε υπόψη του τα ανωτέρω
ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
Ναι στην ίδρυση και λειτουργία πειραµατικού Σχολείου στη Λευκάδα, αλλά µε πλήρωση των βασικών και αναγκαίων προϋποθέσεων.