Δήλωση πρ. Δημάρχου Κωνσταντίνου Δρακονταειδή για το δρόμο Ασπρογερακάτα – Πευκούλια (Λαγκάδα)
Δήμαρχος και Περιφερειάρχης:
«…Ποιός ‘’δουλεύει’’ ποιόν ή όλοι μαζί ‘’δουλεύουν’’ την κοινωνία…;»
«…Υπάρχει πλήρης ασυνεννοησία και ανικανότητα διαχείρισης κι από τους δυο,
ενός έργου προϋπολογισμού 2.800.000 € που κατασκευάζονταν όταν ανέλαβαν …!»
Την Παρασκευή 26/2/2021 η παράταξή μας υπέβαλε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, για τρίτη φορά, ερώτηση προς τον κ. Δήμαρχο, ζητώντας ενημέρωση για την πολύ μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται στην ολοκλήρωση του έργου του δρόμου της Λαγκάδας. Πιο συγκεκριμένα, ζήτησε να πληροφορηθεί τί γίνεται με την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης των 500.000 € που απαιτείται, ώστε να ολοκληρωθεί το έργο.
Επισημάναμε, επανειλημμένως (και σε ανακοινώσεις μας), ότι η καθυστέρηση οφείλεται και στις διαδικασίες που ενάμιση χρόνο τώρα έχουν βαλτώσει από μεριάς Δήμου, αλλά και στην Περιφέρεια που καθυστερεί την έγκριση της χρηματοδότησης.
Θυμίζουμε ότι στη θητεία μας, τον Οκτώβρη του 2017, εγκρίθηκε από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης η χρηματοδότηση του έργου με το ποσό των 2.800.000 € από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Δημοπρατήθηκε τον Δεκέμβρη του 2018 (αφού είχε προηγηθεί η σύνταξη μελέτης, μέσω άλλου διαγωνισμού). Η σύμβαση εκτέλεσής του δε, υπεγράφη με τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρίας (ΙΟΝΙΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.) στις 4-7-2019.
Ο εργολάβος άρχισε τις εργασίες από το τέλος Ιουλίου 2019.
Στην διάρκεια εκτέλεσης του έργου, προέκυψε η ανάγκη επιπλέον εργασιών και αντιστοίχως η έγκριση πρόσθετης χρηματοδότησης 500.000 €.
Τον Οκτώβριο του 2019 σταμάτησαν οι εργασίες, μέχρι να εγκριθεί το επιπλέον ποσό.
Από τότε, πριν δηλαδή 1,5 χρόνο, τίποτα στην πράξη δεν έχει γίνει.
Ο κ. Δήμαρχος απάντησε στην ερώτησή μας ότι από μεριάς Δήμου έχουν γίνει τα πρέποντα, χωρίς να μπει σε λεπτομέρειες (;;;) και πιο συγκεκριμένα ανέφερε μόνο ότι έχει υποβληθεί αίτημα προς την Περιφέρεια για χρηματοδότηση της συμπληρωματικής σύμβασης από τον Ιούνιο του 2020 (8 μήνες μετά τη διακοπή των εργασιών!!!).
Την Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021, με δηλώσεις της στο Ραδιοφωνικό σταθμό’’Prisma 91,6’’, η Περιφερειάρχης κ. Ρ. Κράτσα τόνισε ότι ο Δήμος Λευκάδας δεν έχει υποβάλει ακόμη Τεχνικό Δελτίο προς τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και ως εκ τούτου δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον προϋπολογισμό για την επιπλέον χρηματοδότηση των 500.000 € που απαιτούνται, ώστε να εγκριθεί το ποσό και να ξεκινήσουν πάλι οι εργασίες.
Το πώς τα έχουν καταφέρει έτσι Δήμος και Περιφέρεια, είναι απορίας άξιον!
Ρωτάμε ευλόγως:
- Ποιος από τους δυο, Δήμαρχος ή Περιφερειάρχης, λέει ψέμματα Ή μήπως κι οι δυο;
- Ποιός ‘’δουλεύει’’ ποιόν Ή όλοι μαζί ‘’δουλεύουν’’ την κοινωνία;
Ένα είναι βέβαιο, ότι υπάρχει πλήρης ασυνεννοησία και ανικανότητα διαχείρισης κι από τους δυο, ενός έργου προϋπολογισμού 2.800.000 € που κατασκευάζονταν όταν ανέλαβαν και ενάμιση χρόνο τώρα σταμάτησε να εκτελείται για 500.000 €!
Ακόμη όμως κι αν όλα πάνε ‘’ρολόι’’ από εδώ και πέρα και ολοκληρωθεί το έργο πριν το φετινό καλοκαίρι, να ξέρουν ότι και πάλι απέτυχαν!!!
Που απέτυχαν;
Μα, στη συνείδηση της κοινωνίας!!!
Λευκάδα 5/3/2021
To έργο είναι δύσκολο
και η λαγκαδιά μεγάλη
έχει και πρανή που πέφτουνε
κατηφόρα και ανηφόρα μεγάλη.
Θέλει ειδικές μελέτες
έχει και κλειστές στροφές
δεν είναι απλή κατασκευή
σαν άλλες εύκολες και βατές.
Αλλά και ενδιαφέρον
μεγάλο δεν υπάρχει
και ότι η εποχή φέρει
και ότι κάτσει και ότι λάχει.
Η περιφερειακή οδοχάραξη
της Νήσου Λευκάδας
λογικό είναι να μην καλοβλέπει
τον δρόμο της Λαγκάδας.
Διότι περιφερειακά διοχετεύεται
ο εισπρακτικός τουρισμός
και δεν μπορεί να διαφύγουν έσοδα
αυτό είναι το καθεστώς.
Αυτό επιδιώχθηκε από παλιά
και αυτό υλοποιήθηκε
και πλέον έγινε αποδεκτό
και κοινωνικά παγιοποιήθηκε.
Δεν φαίνεται σύντομο χα’ί’ρι
για τον δρόμο αυτό
και για εγκάρσιους δρόμους
ούτε στον παραπέρα καιρό.
Υπάρχει και το άλλοθι
για τα ντόρκα βοειδή
που αν γίνει ο δρόμος
θα φτάσουν ώς την παραλία εκεί.
Μπορεί να μπούν στον Ά’ι’ Γκίτα
κατακαλόκαιρο που υπάρχει τουρισμός
να γείρουν στον κεντρικό πλακόστρωτο
και να γίνεται ώ χαμός.
Θα κλομπιστεί η Λευκάδα
τότε απ τα ανεπιτήρητα
και μπορεί πλέον τουριστικά
να μείνει στα αζήτητα.
Για τούτο νάμαστε ρεαλιστές
και στατιστικά ορθολογιστές
να μην ζητούν υπερφίαλα
οι Ορεινές περιοχές.
Ο δρόμος στην Λαγκάδα
είναι δύσκολο να γίνει
νέο κανάλι του Παναμά
ευκολώτερα ανοίγει.
Διότι το Νέο αυτό κανάλι
θα γίνει με ατομική ενέργεια
και έτσι θα υπάρχει τεχνολογικά
οικονομική συνέργεια.
Τι έσοδα το έργο θα επιφέρει
στα κρατικά ταμεία
αφού για 2 μήνες το πολύ
θάχει κυκλοφορία ??
Είναι έτοιμοι οι πολίτες
διόδια να πληρώσουν
ώστε να βοηθηθεί το σύστημα
τον δρόμο αν γίνει να ξεχρεώσουν???
Να γίνουν κλινικές καταναλωτών
πιθανοτικά να διερευνηθεί
αν θα γίνει τελικά αποδεκτή
μια των διοδίων τιμολογιακή πρακτική.
Το έργο είναι δύσκολο
η Λαγκάδα να φκιαχτεί
θέλει καινοτομίες τεχνικές
και λύσεις που κοστίζουν
θέλει ειδικές εκχωματώσεις
να φύγουν βαθιά τα πρανή
και βαριές υποστυλώσεις
ο δρόμος να μην υποχωρεί
δεν είναι έργο που γίνεται
στο πί και φί
και ασφαλώς υπάρχει και ο φόβος
να κατέλθουν τα ντόρκα βοειδή
απ την ορεινή περιοχή
και να την πέσουν στην παραλιακή
και τότε ο τουρισμός
τι ήθελε να γενεί
και ιδιαίτερα τούτη την χρεωκοπική
και πανδημική εποχή
που όλοι κρέμονται
ακόμα και από μια παλιά δραχμή??
Δύσκολο έργο ρεαλιστικά
θα πρέπει να το αποδεχτούμε
και μέσα απ τον Κάβαλο αν χρειαστεί
για κολύμπι να κατεβούμε.
Υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές
από Κάβαλο και Δρυμώνα
Δύσκολο έργο τεχνικά
δύσκολες και οι αποφάσεις
και πάντα στην ζωή υπήρξανε
και θα υπάρχουν και προφάσεις
και η δυσκολία θα αυξάνεται
με εύκολες λογικές προφάσεις.
Υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές
από Κάβαλο και Δρυμώνα
μικρή παραπάνω απόσταση
χαμό δεν θα μας φέρει
να φύγει ο κορονα’ι’ος
να κάμωμεν καλοκαίρι
και κάποτε το έργο θα ξεμπλοκαριστεί
ο χρόνος θα το φέρει.