Καλεσμένος στον Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη ήταν ο δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Καλός, δίνοντας διευκρινίσεις σε όλα αυτά που έχουν ακουστεί για το έργο της ανάπλασης της παραλίας, αλλά μιλώντας και για τα έργα που είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή στο δήμο Λευκάδας.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε πολλά πράγματα για το έργο αυτό δεν έχουν μπει στην πραγματική τους διάσταση και μου δίνεται η δυνατότητα να τα τοποθετήσω.
“Θέλω να δούμε ποιος είναι ο μύθος και ποια η πραγματικότητα σε μία σειρά ζητημάτων σε αυτό το έργο.
Ακούω να λέγεται και να γράφεται ότι ο δήμαρχος και το δημοτικό συμβούλιο, γιατί όλα αυτά έχουν περάσει από εκεί υλοποιούν μία μελέτη εικοσαετίας.
Αυτό είναι ένας μύθος καθώς η οριστική μελέτη είναι το 2012 επί δημαρχίας Κώστα Αραβανή.
Επίσης ακούμε ότι η μελέτη αυτή δεν προέβλεπε πράσινο, ότι ο δήμαρχος και η δημοτική αρχή το έχουν εξαφανίσει, πρέπει να σας πω πως όταν δούμε το έργο ολοκληρωμένο, υπάρχει 10% επιπλέον πράσινο περίπου 300 τετραγωνικά μέτρα.
Μάλιστα άκουσα ότι αυξήθηκε και η θερμοκρασία της περιοχής, φαντάζομαι λόγω της ευρηματικότητας των μπρανέλων κατα 10 βαθμούς Κελσίου.
Πρέπει να σας πω πως την φυτοτεχνική μελέτη προβλέπεται η τοποθέτηση 67 δέντρων.
Επίσης έγινε πολύ μεγάλος ντόρος τις τελευταίες ημέρες, για την τοποθέτηση των υπόγειων κάδων.
Θέλω όμως να θέσω ένα ρητορικό ερώτημα, θα προτιμούσαμε οι κάδοι να ήταν υπέργειοι ή υπόγειοι;
Έχουμε φτάσει σε αυτό το σημείο ως κοινωνία, μιλώντας γενικότερα πού να έχουμε μηδενικά απορρίμματα που σημαίνει ότι χρειάζονται κάπου να τοποθετηθούν κάδοι.
Στο αν θα ήταν δόκιμο να μπουν υπόγειοι υπέργειοι κάδοι σε ένα τέτοιο σημαντικό έργο της πόλης νομίζω πως το 100% συμφωνεί να τοποθετηθούν υπόγειοι.
Αναφορικά με το θέμα του αιφνιδιασμού που ακούστηκε και από τους συμπολίτες μας, πριν από ένα μήνα δέχτηκα μία εισήγησή από την διεύθυνση καθαριότητας σχετικά με το ότι πρέπει να οριστικοποιηθεί που θα μπουν υπόγειοι κάδοι, από τη στιγμή που όλοι συμφωνούμε ότι επιβάλλεται όλοι είναι υπόγειοι.
Έδωσα εντολή στην διεύθυνση καθαριότητας να ειδοποιήσει όλους τους παρόδιους, ιδιοκτήτες καταλυμάτων, οικιών και Επιχειρήσεων για να συζητήσουμε και να βρούμε μία κοινή συνισταμένη για το που πρέπει να μπουν οι υπόγειοι κάδοι.
Το λέω αυτό γιατί στην αρχική μελέτη δεν προβλεπόταν η τοποθέτηση των κάδων αυτών. Υπάρχουν κατοικίες στα διάφορα στενά της Λευκάδας, αποστάσεις από τα ξενοδοχεία και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και για αυτό το λόγο έκρινα ότι έπρεπε να γίνει αυτή η διαβούλευση.
Στην διαβούλευση που ακολούθησε μετά από δύο με τρεις μέρες από τους 18 εν δυνάμει ενδιαφερόμενους προσήλθαν οι πέντε και συμφώνησαν σε αυτή την αρχική θέση που επικοινωνήθηκε τις τελευταίες μέρες ως την πλέον άσχημη ή λάθος θέση για τους κάδους.
Αντιλαμβάνεστε με αυτά τα οποία λέω ότι έγινε προσπάθεια από την δημοτική αρχή να γίνει η διαβούλευση ώστε να μην υπάρχουν αντιδράσεις και να υπάρχει μία συμφωνία.
Όταν τοποθετήθηκε ο πρώτος κάδος, είδα και εγώ μία σειρά αντιδράσεων και πήρα την πρωτοβουλία να σταματήσουν την τοποθέτηση των υπόγειων, να παραβρεθώ στο έργο κάτι που κάνω συχνά και να αλλάξει η θέση των κάδων γιατί αντιλαμβάνεστε ότι κάπου έπρεπε να τοποθετηθούν.
Άρα είναι μύθος το γεγονός ότι η δημοτική αρχή στο συγκεκριμένο θέμα επιχειρήσεων αιφνιδιάσει, για ποιο λόγο άλλωστε.
Επίσης ακούγεται ότι καταργούνται σε αυτή τη φάση πάνω από 400-500 θέση στάθμευσης. Έβαλα τους μηχανικούς του δήμου να υπολογίσουν πόσες θέσεις στάθμευσης χάνονται με αυτή την ενοποίηση χωρών. Στην πρώτη φάση του έργου οι θέσεις οι οποίες καταργούνται είναι 125, αυτά είναι τα πραγματικά νούμερα και τίποτα παραπάνω.
Την ίδια στιγμή πρέπει να πω πως ακριβώς πίσω από το διοικητήριο προς το ΚΤΕΛ έχει διαμορφωθεί και μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές, έτσι ώστε να μπορούν να παρκάρουν πάνω από 250 αυτοκίνητα.
Όχι μόνο ως τόπος δεν μειώνουμε πάρκινγκ, τις αυξάνουμε γιατί παράλληλα ακούω ότι δεν δημιουργούμε καμιά νέα θέση στάθμευσης.
Σχετικά με το άγαλμα του Βαλαωρίτη και τα άλλα αγάλματα, όσοι συμπολίτες μας μπήκαν στον κόπο να κοιτάξουν το υπόμνημα που συνοδεύει τη μακέτα αυτής της πρώτης φάσης, ή του συνολικού έργου, θα διαπιστώσει ότι στην αρίθμηση που υπάρχει δεξιά ο αριθμός 1 αναφέρεται στο άγαλμα του Βαλαωρίτη και αυτό δεν έγινε τυχαία γιατί η όλη η μελέτη που ολοκληρώθηκε το 2012, είχε ως αναφορά το άγαλμα του Βαλαωρίτη, έτσι ώστε να είναι ορατό από όλες τις πλευρές της πλατείας της περιοχής που έχει αναπλαστεί και όχι να είναι σε μία γωνιά κρυμμένη και να θες προσπάθεια να δεις που είναι το άγαλμα.
Ας βάλουμε όμως στο μυαλό μας ότι είμαστε τουρίστες και μέναμε σε ένα από τα ξενοδοχεία της περιοχής, αυτό που ίσχυε ήταν μία πλάκα πεζοδρόμιο.
Έπρεπε να κάνουμε ελιγμούς ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, να περάσουμε από την Πέτρου Φίλιππα Πανάγου με κίνδυνο της ζωής μας, να κάνουμε ελιγμό από τα αυτοκίνητα που ήταν εκεί, να σηκώσουμε τη βαλίτσα μας γιατί το πάρκο είναι υπερυψωμένο, να πάμε από την απέναντι πλευρά που γινόταν η παρέλαση, να κατεβούμε τους 40 πόντους να κάνουμε και πάλι ελιγμό, να πάμε από την απέναντι μεριά του δρόμου, να κάνουμε πάλι ελιγμό να σηκώσουμε πάλι τη βαλίτσα μας για να βρούμε το αυτοκίνητό μας.
Αυτή όμως δεν είναι βιώσιμη αστική ανάπτυξη, αυτή δεν είναι ανθρώπινη πόλη και αυτά ακριβώς θέλουμε να διορθώσουμε και προφανώς δεν είναι ζήτημα μόνο της εισόδου της ανάπλασης της πλατείας ήτο μποσκέτο, αλλά και άλλων παρεμβάσεων τις οποίες δειλά-δειλά, αρχίζουμε και τις βελτιώνουμε γιατί ο κεντρικός μας στόχος είναι να κάνουμε την πόλη μας πιο ανθρώπινη.
Στο ερώτημα εάν κρύβονται μικροσυμφέροντα πίσω από το θέμα της ανάπλασης, ανέφερε ότι δεν θα το τοποθετήσει έτσι, είναι σίγουρο όμως όταν γίνονται κάποιες αλλαγές, προφανώς επηρεάζουν κάποια υφιστάμενη λειτουργία.
Από τη δική μου την πλευρά όμως ως δήμαρχος και ως δημότης δεν μπορούσαμε να έχουμε την απαίτηση και βάζω και τον εαυτό μου μέσα γιατί το πατρικό μου σπίτι είναι 50 μέτρα από την πλατεία και άλλα 50 μέτρα από αυτό το πάρκο στο οποίο μεγάλωσα, η είσοδος στο ιστορικό κέντρο της Λευκάδας να είναι θέσεις για την τοποθέτηση ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων και μοτοποδηλάτων. Αυτό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό.
Θα σας πω πως ήδη το τελευταίο διάστημα που παίρνει σάρκα και οστά το έργο και αρχίζει και φαίνεται, χωρίς ίχνος υπερβολής κατακλύζομαι από μηνύματα συμπολιτών μας και όχι μόνο που μας δίνουν συγχαρητήρια, όσο και αν ακούγεται υπερβολικό ζητούν συγνώμη γιατί αντέδρασαν σε κάτι που δεν γνώριζαν και σε κάθε περίπτωση μας τονώνουν το ηθικό και μας ενισχύουν την προσπάθεια που καταβάλλουμε έτσι ώστε να αλλάξουμε κάποια από τα κακώς κείμενα της πόλης μας και του δήμου μας.
Στην κριτική που ακούστηκε ότι κατά την διάρκεια των έργων βγήκε η θάλασσα, κάνοντας κριτική στο έργο, ο δήμαρχος ανέφερε πως αυτό είναι κάτι φυσιολογικό.
Αν ο συγκεκριμένος ακροατής είχε επισκεφθεί το παραλιακό πεζοδρόμιο που είχαμε δώσει, ή πριν κλείσουμε το τμήμα της χερσαίας έκτασης που ενώνει την γέφυρα του Πόντε με την ξύλινη γέφυρα, θα έβλεπε ότι επί εικοσιτετραώρου βάσεως υπήρχε μία αντλία Η οποία τράβαγε συνεχώς
τα νερά τα οποία εισέρχονται από τη θάλασσα και τα επανέφερε προς την λιμνοθάλασσα ακριβώς για να μπορέσουν να σταθεροποιήσουν και να ρίξουν τα υλικά εξυγίανσης και στην πορεία των ετών για να μπορέσει να γίνει πλακόστρωση.
Το άκουσα κι αυτό γιατί κάποιοι είπαν ότι δεν περιμέναμε να βγει η θάλασσα. Επαναλαμβάνω ότι επί μήνες γινόταν ακριβώς από τη δουλειά με αντλία που δούλευε 24 ώρες το 24ωρο και μάλιστα με έπαιρναν συμπολίτες μας που είχαν αγωνία ότι έγινε βλάβη στο νερό για να πάμε να τη φτιάξουμε.
Άρα λοιπόν είναι δεδομένο ότι εκεί υπάρχουν οι προσχώσεις, είναι δεδομένο ότι εκεί είμαστε στο επίπεδο της θάλασσας και δεν υπήρχε κάτι καινούργιο σε αυτό.
Στο ερώτημα αν το έργο της ανάπλασης επηρεάζει την τουριστική κίνηση της Λευκάδας, απάντησε πως Η αναφορά σε αυτό που τον έχει δύο σκέλη. Το ένα είναι το αισθητικό και το άλλο είναι το θέμα της στάθμευσης.
Αναφορικά με το αισθητικό της υπόθεσης ήδη έχουν απομακρυνθεί τα προστατευτικά που ήταν από την πλευρά των ξενοδοχείων και έχει μπει ένα πλέγμα το οποίο οριοθετεί το εργοτάξιο.
Αναφορικά από την είσοδο από την πλευρά του πόντε δεν νομίζω ότι είναι τόσο πολύ σημαντικό, μιας και ο δρόμος αυτός χρησιμοποιείται για την είσοδο και την έξοδο των αυτοκινήτων.
Σχετικά με τις θέσεις στάθμευσης, μπορώ να σας στείλω φωτογραφίες, καθώς κάθε βράδυ που φεύγω από το Δημαρχείο είτε στις 9:00 το βράδυ, είτε πιο αργά τα μεσάνυχτα κρατάω μία φωτογραφία για να δω την πληρότητά του χώρου που είναι πίσω από το διοικητήριο, που πλέον έχουν μπει και οι μπάρες για να μην μπαίνουν φορτηγά και λεωφορεία, για να χρησιμοποιηθούν για τα ΙΧ και θα δείτε ότι δεν υπάρχουν παραπάνω από 25 με 30 αυτοκίνητα, που σημαίνει ότι είναι άδειο, καθώς είναι γεγονός ότι υπάρχει μειωμένο τουριστικό ρεύμα το Μάιο και τον Ιούνιο στη Λευκάδα, όχι όμως ότι δεν έχουμε θέσεις στάθμευσης.
Επιτρέψτε μου όμως να σας πω ότι επειδή γύρισα από την Κέρκυρα πριν από 2 ώρες και εκεί υπάρχει μεγάλο ζήτημα μείωσης του τουρισμού, στην Πρέβεζα, στην Κρήτη που ήμουν πριν μερικές μέρες, θέλω να πω πως αυτή την μειώσει την αντιμετωπίζει όλη η Ελλάδα.
Σχετικά με τα δέντρα που ίσως έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί, ο δήμαρχος Λευκάδας ανέφερε πως ο υπεύθυνος πράσινου και καθαριότητας κ. Γεωργακόπουλος πήγε στο φυτώριο του Αγίου Νικολάου πού ήταν η αρχική προσέγγιση από την ανάδοχο εταιρεία για να τα προμηθευτούμε, διαπίστωσε όμως ότι δεν ήταν κατάλληλο μεγέθους οι συγκεκριμένες ποικιλίες και αποστολή τεσσάρων ανθρώπων έφυγε να πάει στα Γιάννενα και στην Αμφιλοχία για να βρουν ένα φυτώρια για να επιλέξουμε τα κατάλληλα δέντρα για να έρθουν από την επόμενη εβδομάδα και θα τοποθετηθούν.
Τα φωτιστικά σώματα έρχονται τις επόμενες ημέρες και σε κάθε περίπτωση αρχές της επόμενης εβδομάδας ο Δήμος Λευκάδας με την τεχνική του υπηρεσία θα παραλάβει αυτή την πολύ μεγάλη έκταση που ξεκινάει από το πάρκο Μποσκέτο, περνάει μπροστά από το ξενοδοχείο Νήρικος, συνεχίζεις στο ξενοδοχείο Λευκάς, τα σπίτια και επιχειρήσεις που υπάρχουν εκεί, μπροστά από το ξενοδοχείο Ιόνιον σταρ και καταλήγει στην παιδική χαρά πίσω από το εστιατόριο της Μαργαρίτας.
Ταυτόχρονα θα παραληφθεί ο πρώτος δρόμος που συνορεύει με αυτή την επιφάνεια και ο κόσμος να γνωρίζει ότι θα υπάρχει μία κυκλοφοριακή τροποποίηση, καθώς ο δρόμος που περνάει μέσα από το εργοτάξιο και πηγαίνει προς τη γέφυρα του Πόντε, θα αλλάξει κατεύθυνση έτσι ώστε όποιος έρχεται στο νησί μας θα έχει τη δυνατότητα από τον παραλιακό δρόμο διπλής κυκλοφορίας που θα είναι σε ισχύ ως έχει, να έχει και μία εναλλακτική από την γέφυρα του Πόντε να κατευθυνθεί προς το πνευματικό κέντρο, ενώ ο άνθρωπος που έρχεται από το πνευματικό κέντρο προς τα κάτω να χρησιμοποιεί τον εσωτερικό δρόμο της ανάπλασης.
Αναφερόμενος για άλλη μία φορά στο θέμα του πάρκινγκ, ο δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Καλός ανέφερε χωρίς δισταγμό ότι η οδός Γολέμη υποφέρει, υποφέρουν οι κάτοικοι, οι άνθρωποι και οι επισκέπτες όλης αυτής της περιοχής.
Το τελευταίο διάστημα με πρωτοβουλίες του δήμου είμαστε σε επαφή τόσο με το Λιμεναρχείο, αλλά και την Αστυνομική Διεύθυνση Λευκάδας, σε συνεργασία με τη δημοτική αστυνομία, έτσι ώστε να υπάρχει μία Παρουσία ενστόλων, ώστε φαινόμενα που βλέπουμε και εμείς, τα διπλοπαρκαρίσματα και τριπλοπαρκαρίσματα, ο ανεξέλεγκτος εφοδιασμός των καταστημάτων ως προς τα ωράρια, αλλά και ως προς το μέγεθος των φορτηγών αυτοκινήτων, έτσι ώστε να μπορέσουμε να εξομαλύνουμε την κατάσταση αυτή.
Πρέπει να σας πω ότι την παραμονή του Αγίου Πνεύματος έκανα μία παρέμβαση τόσο προς το Λιμεναρχείο, όσο και προς την αστυνομία για να επιληφθούν του ζητήματος, υπήρξε άμεση ανταπόκριση και για αυτό όσοι είχαν εικόνα είδαν ότι μέσα σε ένα μισάωρο από το κομφούζιο το οποίο έγινε εξομαλύνθηκε η κατάσταση.
Πρέπει να πω όμως πως όσο η είσοδος της πόλης είναι στο συγκεκριμένο σημείο τέτοια φαινόμενα θα τα έχουμε.
Στο ερώτημα αν υπάρχει κάποιο σχέδιο για δημιουργία νέων θέσεων parking, ο δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Καλός, θύμησε στους συμπολίτες μας πώς ήταν η κατάσταση των δυο ακινήτων
Μπροστά από την Μαρίνα, νοτίως του Διοικητηρίου, ένας χώρος γεμάτος από χώματα, μπάζα ποντίκια και βλάστηση, που πλέον έχουν πλέον έχουν εξωραϊστεί και δέχονται αυτοκίνητα 50m από τον ιστό της πόλης.
Δεν μπορούμε όμως να έχουμε την απαίτηση να έχουμε θέσεις πάρκινγκ στην οδό Γκολέμη και Σικελιανού, καθώς Αυτό δεν μπορεί να γίνει. Μόνο περιφερειακά μπορούμε να αναπτύξουμε θέσεις στάθμευσης και να κυκλοφορούμε περιφερειακά είτε μέσω ποδηλάτων είτε με μηχανάκια, είτε παίζει καθώς είναι κοντινές αποστάσεις και η πόλη μας είναι οριζόντια και είμαστε πολύ τυχεροί σε αυτό.
Επίσης έχουμε το μεγάλο πάρκινγκ ανάμεσα από τα δύο σούπερ μάρκετ το οποίο είναι και η αναφορά μας, γιατί εκεί στο μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό μας είναι ένα από τα δύο κέντρα που θα υπάρχουν η ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, καθώς και τα ηλεκτρικά ποδήλατα που δημοπρατήσαμε ώστε να έχουν εναλλακτικές οι δημότες μας και κυρίως οι επισκέπτες μας για να προσεγγίσουν την πόλη.
Από την Δυτική πλευρά προσωρινά υπάρχει ένας περιορισμός θέσεων στο πάρκινγκ του πνευματικού κέντρου. Πρέπει όλοι να γνωρίζουν ότι αυτό το πάρκινγκ είναι αποκλειστικά, και αυτός έτσι έχει χαρακτηριστεί και χρηματοδοτηθεί, για την ανάγκη εξυπηρέτησης των θεάτρων. Προφανώς και δεν θα μείνουμε σε αυτή τη χρήση.
Ο αριθμός έχει μειωθεί προσωρινά γιατί αυτή τη στιγμή όσοι έχουν επισκεφθεί το θέατρο βλέπουν να τρέχει με πάρα πολύ γρήγορους ρυθμούς, που σημαίνει πως όταν αυτό ολοκληρωθεί, οι θέσεις που μειώθηκαν ξεπερνούν δεν ξεπερνούν τις δέκα.
Στις προθέσεις μας είναι να κάνουμε δύο ακόμα παρεμβάσεις, προφανώς για την εύρεση και χρήση χώρων στάθμευσης.
Ο ένας που είναι ιδιωτικός χώρος πίσω από το κτίριο του ΟΤΕ, που τόσο εμείς όσο και οι προηγούμενες δημοτικές αρχές προσπάθησαν να βρουν ένα σημείο συνεργασίας με τους κληρονόμους επ αμοιβή δυστυχώς όμως συνάντησαν τοίχο.
Επίσης είμαστε σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη το ακίνητο του κληροδοτήματος Σκένα πίσω από το 2ο και 3ο Δημοτικό, ήδη έχει μπει καταστροφέας των χόρτων έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας επιπλέον χώρος στάθμευσης.
Στον προβληματισμό που ακούγεται ότι πολλά έργα που τρέχουν στην πόλη είναι μιας κοινοπραξίας με αποτέλεσμα να πηγαίνουν με αργούς ρυθμούς, ο δήμαρχος είπε πως έχουν έρθει στα αυτιά του τέτοιες αναφορές.
Θέλω να ξεκαθαρίσω επειδή ο κόσμος δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει ότι οποιοδήποτε έργο είναι αξίας πάνω από 60.000 ευρώ, είναι υποχρεωτικό να πάει στη διαγωνιστική διαδικασία.
Μπορεί να γίνει ο πρόχειρος διαγωνισμός εάν υπάρχει μία κατεπείγουσα ανάγκη αλλά αυτό είναι η εξαίρεση.
Η συντριπτική πλειοψηφία των έργων γίνεται με ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό που σημαίνει ότι οποιοσδήποτε, από οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας να υποβάλει προσφορά και από τη στιγμή που θα υπάρχουν τα κατάλληλα πιστοποιητικά να καταλήξει το έργο σε αυτόν.
Είναι γεγονός ότι βλέπουμε μία μειωμένη προσέλευση εταιρειών από άλλα μέρη της Ελλάδας. Να θυμίσω όμως ότι το έργο του πνευματικού κέντρου για την ενεργειακή του αναβάθμιση ύψους 1.800.000 ευρώ είναι από εταιρεία εκτός Λευκάδας.
Τις επόμενες ημέρες υπογράφουμε την παραγωγική ανασυγκρότηση του μεγάλου μας ιχθυοτροφείου στον Αβλέμονα με την εταιρεία Αρχιμήδης ΑΤΕ.
Είναι αλήθεια όμως ότι στα υπόλοιπα έργα δεν υπήρχε αντίστοιχο ενδιαφέρον προσέλευσης. Προφανώς και μας προβλημάτισε αυτό, γιατί μία πτυχή είναι εάν έχει μία εταιρεία τη δυνατότητα να τρέχει με ικανοποιητικούς ρυθμούς πολλά έργα.
Η απάντηση σε αυτό είναι ότι με τις ανατιμήσεις των τιμών στο μπετό και το σίδερο δεν συμφέρει εταιρείες μακριά από τη Λευκάδα να δώσουν προσφορά λόγω των μεταφορικών αυτών των υλικών.
Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια κέρδους και για αυτό βλέπουμε στις περισσότερες εργολαβίες μικρά ποσοστά έκπτωσης.
Επίσης να αναφέρω πώς και το έργο της Αγροτικής οδοποιίας 2,5 εκ. ευρώ είναι από εταιρεία πουλί έδρα της είναι στην Πάτρα.
Με αυτή τη λογική δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν ισχύει ο προβληματισμός, αλλά από την άλλη πλευρά δεν μπορούμε να πούμε ότι όλα είναι σε δύο εταιρείες.
Σε ότι αφορά τα έργα τα οποία θα είναι σε θέση οι δημότες να τα δουν ακόμα και ολοκληρωμένα, μιλήσαμε νωρίτερα για την ανάπλαση της εισόδου την πρώτη φάσης η οποία προχωρά με γοργούς ρυθμούς και θα ολοκληρωθεί σε σύντομο σχετικά διάστημα.
Ήδη έχει γίνει μία μεγάλη παρέμβαση στο προαύλιο χώρο του ανοιχτού θεάτρου σε σχέση με τα υλικά τα οποία έχουν αλλάξει και προβλέπονται στο έργο των 6,5 εκ ευρώ και θα το δουν ιδίοις όμμασι οι Λευκαδίτες και όσοι επισκεφτούν για τις καλοκαιρινές εκδηλώσεις.
Επίσης βλέπουν το έργο του θεάτρου να προχωράει με γοργούς ρυθμούς , ο περιφερειακός δρόμος προχωράει με μικρότερους ρυθμούς, όμως ο εργολάβος έχει εγκατασταθεί.
Αναφορικά όμως με την πόλη της Λευκάδας στις επόμενες 15 μέρες θα γίνει μία πανηγυρική εκδήλωση για τον κινηματογράφο Απόλλωνα που θα υπογράψουμε με τον ανάδοχο την αποκατάσταση του κινηματογράφου, νομίζω πως είναι ο μοναδικός κινηματογράφος όλο το δήμου.
Στον κόμβο του νεκροταφείου τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται η πρώτη φάση, είναι αλήθεια ότι εκεί υπήρξε μία καθυστέρηση λόγω αστοχίας της μελέτης, μη καλής εκτίμησης του προϋπολογισμού, ωστόσο βρήκαμε τα χρήματα από ίδιους πόρους και το ολοκληρώνουμε.
Κρατήστε όμως αυτό που σας λέω, στις αρχές Σεπτέμβρη θα ξεκινήσει η κατασκευή του κόμβου στην συγκεκριμένη περιοχή.
Όπως επίσης και μία σειρά άλλων έργων που περιλαμβάνονται μέσα στην οδική ασφάλεια το έργο των 2.300.000 ευρώ.
Θα δείτε με πολύ πιο έντονο ρυθμό τις επόμενες ημέρες την δημοτική αρχή να επικοινωνεί τα πολλά έργα που έχουν ολοκληρωθεί καθώς, και την ολοκλήρωση του έργου της βελτίωσης της Αγροτικής οδοποιίας.
Ολοκληρώθηκε το έργο της πρόσβασης προς την Κόκκινη εκκλησιά, ολοκληρώνεται το έργο της Αγροτικής οδοποιίας στα πλατύστομα, έχει ξεκινήσει το έργο Βουρνικάς-Βασιλικής ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων με τον εργολάβο να εγκατασταθεί.
Έχει ξεκινήσει πάντα στο πλαίσιο της βελτίωσης της Αγροτικής οδοποιίας ένα μεγάλο έργο 300.000 ευρώ για την περιοχή του Καλλιγωνίου, έπεται στο Νιοχώρι, Φτερνό, Κοντάραινα, Λαζαράτα Σύβρος και σε άλλες περιοχές.
Είναι πολύ σημαντικό όμως να ακουστεί ότι τις επόμενες ημέρες στην οικονομική επιτροπή δημοπρατούμενο το μεγαλύτερο έργο που έχει δημοπρατηθεί ποτέ στην αποχέτευση, ένα έργο 11.600.000 ευρώ όπου περιλαμβάνει την επέκταση του αποχετευτικού δικτύου, σε Νικιάνα, Επίσκοπος-Λυγιά, Καρυώτες, Απόλπαινα και Τσουκαλάδες.
Έχουμε ήδη δημοπρατήσει την ολοκλήρωση και την επέκταση του αποχετευτικού δικτύου στα Βαρδάνια, Περιβόλια, Φρύνι, Νυδρί και Βασιλική με άλλα 5.500.000 ευρώ.
Μιλάμε για ασύλληπτα νούμερα για τα δεδομένα της Λευκάδας όμως απολύτως απαραίτητα για την βελτίωση των Υποδομών.
Θέλω να πω ότι το μεγάλο στοίχημα αυτής της Δημοτικής περιόδου ήταν η βελτίωση όλων των αναγκαίων Υποδομών και η επόμενη δημοτική περίοδος θα πρέπει να είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.
Χωρίς όμως τις υποδομές, χωρίς νερό και αποχέτευση, γιατί λίγοι γνωρίζουμε πόσο οριακά λειτουργεί η αποχέτευση μας, όλοι θυμόμαστε την κατάσταση το 2019 με τα σκουπίδια, αντιλαμβάνεστε ότι έπρεπε να ρίξουμε Όλο το βάρος της προσπάθειας μας στην επίλυση αυτού των αναγκαίων έργων και στη συνέχεια να κάνουμε αυτά τα οποία έχουμε και στο πρόγραμμά μας και στη σκέψη μας που θα είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.
Αυτή όμως θα χρειαστεί συναίνεση, θα χρειαστεί διάλογο τι αλλαγές.
Κλείνοντας τη συνέντευξη του αναφερόμενος στην συγκρότηση του συνδυασμού του, είπε ότι δεν διακατέχεται και από κανένα άγχος ούτε της επίσημης ανακοίνωσης της υποψηφιότητας του, ούτε για την κατάρτιση των ψηφοδελτίων και αυτό γιατί τόσο τα μηνύματα που έχουμε από τους δημότες, όσο και το έργο το οποίο παράχθηκε και παράγεται όλο αυτό το διάστημα μας κάνει να είμαστε αισιόδοξοι για την επόμενη μέρα όχι για τις δικές μας τύχες αλλά για τις τύχες της Λευκάδας.
Ωραιος!! Απολογητικός αλλά οχι πειστικός. Για άλλη μια φορά αλαζόνας και προστατευτικός των εργολάβων. Ταυτόχρονα , απο τα λεγόμενά του, συμπεραίνω οτι εύχεται να μην έχει τουρισμό η Λευκάδα για να μήν ζορίζεται ως δήμαρχος για νερό, κυκλοφοριακό κλπ.Ωραίος!! καλεσέ τον και στο σπίτι σου!! Α, ξέχασα. Τωρα θα ασχοληθει με την καθημερινότητα. Τωρα.Τα 4 χρόνια πρίν έβγαζε φωτογραφίες.
Ο μεγάλος πατερούλης μας, άπλωσε τα φτερά του πάνω μας και μας προστατεύει. Τι έπαρση, τί κομπασμός, τί αλαζονεία!!! Είναι προσβολή για τους δημότες. Ουτε μιά συγγνώμη, ούτε μια κατανόηση. Ακόμα και το γκρέμισμα του Βαλαωρίτη ή η τοποθέτηση των κάδων που πήρε πίσω, ακόμα κι αυτά είναι ΔΙΚΗ του επιτυχία!!!
Εκείνο που μου έκανε εντύπωση είναι οτι ολα τα γυρίζει οτι δήθεν τα είχε προβλέψει. Και τις πέτρες του Βαλαωρίτη και τους κάδους που άκουσε τον κόσμο και έριξε τον εγωισμό του και δεν τους έβαλε. Πιό πολύ εντύπωση μου έκανε οτι δύο πολέμιοι για τους κάδους, τώρα τον υμνούν!! Αντί να λένε οτι η λαική οργή επεσόβησε μαζί με τη θάλασσα την τοποθέτηση, τον υμνούν. Τι τραβάς καημένη Λευκάδα
Όσες θέσεις πάρκαρίσματος καιβαν είχε η περιοχή μποσκέτο -παραλία , θα καλυπτόνταν μόνιμα απ τους ντόπιους, για τούτο δεν θα υπήρχε για παρκάρισμα θέση για επισκέπτηη ή τουρίστα .
Οι ντόπιοι διαμαρτύρονται διότι χάδανε τις θέσεις πάρκινγκ που τους βόλευε πέριξ των σοιτιών των.
Άρα προκειμένου παρκαρισμένα αυτοκίνητα, καλύτερα η πλατεία όπως δημιουργείται.
Στην οδό Γολέμη κλπ, αν οι ντόπιοι ενδιαφέρονται για τουρισμό ( όχι για την αρπαχτή απ τον τουρισμό) ,ας βγάλουν τα μόνιμα διαγώνια παρκαρισμένα αυτοκίνητά των. Το ίδιο καιωστην Ηρώων Πολυτεχνείου απ τον Άγιο Μηνά ώς το αστυνομικό τμήμα ( αρχή οδού Γολέμη). Αλλά οι ντόπιοι ενδιαφέρονται για πάρτυ τους , και το μόνιμο παρκάρισμα και την τουριστική αρπαχτή. Καιβαφού τα θέλουν όλα για πάρτυ τους, είναι μοναχοφάηδες, και θέλουν οι ίδιοι προσοχή, ώστε το μοναχοφα”ί” να μην τους γίνει διαουλούπι.
Και οι ντόπιοι ώς μοναχοφάηδες , δεν θέλουν να πληρώσουν για πάρκινγκ. -Που επί πληρωμή πάρκινγκ δεν υπάρχουν στην Λευκάδα πόλη , ( πλήν κυριότερα στο Νυδρί ) και σποραδικά στα χωριά, γιατί οι ντόπιοιν θέλουν και το μοναχοφα’ί’ και να μην πληρώνουν. Δηλαδή πρόσθετο ενισχυμένο μοναχοφα’ί’.
Και καλά θα κάνει το κράτος συνδυαστικά με τον Δήμο και την περιφέρεια, να τοποθετήσει χειροκίνητα παρκόμετρα στα πεζοδρόμια καιωστα καντούνια της πόλης, σε όλη κύρια την πόλη της Λευκάδος και να τα αστυνομεύει. Και το κόστος νάναι 1-2 ευρώ την ώρα με επιλογές πληρωμής ώς 3 ώρες. Και με 4-5 υπαλλήλους και ένα γερανοφόρο όχημα της αστυνομίας να σηκώνει το όχημα που δεν πληρώνει .
Το τζαμπατζιλίκι και το αρπαχτιλίκι των ντόπιων, για το μοναχοφα’ί’ κάνει κακό κοινωνικό. Και για τούτοβκαι εφ όσον οι ντόπιοι περιμένουν απ τον τουρισμό την αρπαχτή, οι επισκέπτες τους καταλαβαίνουν προοδευτικά. Και η αρπαχτή θα τους γίνει διαουλούπι. Για να βγάλουν τα μάτια τους μεταξύ τους , απ το πολύ διαουλούπιασμα. Κράτος
– όργανα τάξης- κρατικές αρμόδιες υπηρεσίες- Δήμος, Περιφέρεια, να μην κάνουν ότιβδεν καταλαβίινουν με το θέμα πάρκινγκ. Και να επιδοτούν ουσιαστικά την αρπαχτή με την αθλιότητα του παρκαρίσματος στην πόλη κύρια. Αλλά και στα χωριά.
Το έργο στην παραλία μποσκέτο είναι ικανό, και είναι υπερ της αλλοίωσης της αρπαχτής , και που έπρεπε να γίνει. Και συνδυαστικά να γίνουν χώροι πάρκινγκ με πληρωμή έξω απ την πόλη, και να τοποθετηθούν και να ελέγχονται μόνιμα φορητά παρκόμετρα.
Και οι κάτοικοι , όπου γίνεται, υποχρεωτικά -αν το κράτος θέλει μπορεί – να κάνουν τα ήδη ισογεια των σπιτιών των ή καταστημάτων , γκαράζ των ιδίων.
Και ας ξεβολευτούν ώς κατοικίες ή καταστήματα ισόγεια, για την αρπαχτή.
Ρε δημαρχε ,εκείνη τη συκιά και τα χορταρια στον ποντε , τα αφηνεις για μόστρα?