Εφόλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε στον Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη o δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Kαλός.
Σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στην Λευκάδα αναφορικά με την εξέλιξη της πανδημίας, είπε πως νιώθει περήφανος ως δήμαρχος Λευκάδας, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου έχει επιδείξει την πρέπουσα συμπεριφορά καθόλη τη διάρκεια της πανδημίας.
“Αυτή τη στιγμή είμαστε ο νομός με τα λιγότερα κρούσματα σε απόλυτο αριθμό, είμαστε ο πρώτος νόμος σε ποσοστό του πληθυσμού που έχει εμβολιαστεί και συνεχίζεται αυτός ο ρυθμός, να μην ξεχνάμε πως έχουμε και τρία νησιά το Μεγανήσι, τον Κάλαμο και τον Καστό που είναι στην πράξη covid- free περιοχές.
Σίγουρα όμως μας προβληματίζει και για αυτό είμαστε σε μία εγρήγορση και την άλλη εβδομάδα θα γίνει και μία σύσκεψη επί αυτού, καθώς λαμβάνουμε τα μηνύματα βλέπουμε ότι αυτός ο ιός έχει τον τρόπο να εξελίσσεται και να παραμένει επικίνδυνος.
Νομίζω ότι όλοι μας γινόμαστε κοινωνοί, όπου ειδικά τα τριήμερα η Λευκάδα εδώ και αρκετές εβδομάδες είναι σε ρυθμούς Αυγούστου, από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος και μετά και αυτό τον δείκτη τον παρακολουθώ από τα παραγόμενα απορρίμματα.
Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι υπάρχει μία αυξημένη κινητικότητα, ένα αυξημένο ρίσκο και με την ευκαιρία που μου δίνεται κάνω έκκληση στον κόσμο να στηρίξει τα μέτρα, η συμπεριφορά του ναι να πας και σήμερα, έτσι ώστε να μπορέσουμε να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας και το νησί μας.”
Ένα μεγάλο μέρος της συζήτησης αναλώθηκε στα προβλήματα καθημερινότητας.
Στην αρχική του τοποθέτηση ο κύριος Καλός είπε πως η εκτίμηση που έχουν, με τελικό κριτή πάντα τον κόσμο, είναι πως έχουν γίνει σημαντικά βήματα στα θέματα της καθημερινότητάς μας.
Η Λευκάδα αυτή την περίοδο είναι πιο καθαρή από ποτέ, εάν δεν υπήρχε η καθυστέρηση της πρόσληψης 20 ατόμων από τον ΑΣΕΠ η Λευκάδα θα έλαμπε, άρα στο ζήτημα της καθαριότητας είμαστε σίγουρα σε ένα πολύ καλύτερο επίπεδο, μπορώ να πω στο καλύτερο επίπεδο των τελευταίων ετών.
Το ίδιο συμβαίνει και στα ζητήματα με τα χορτάρια, καθώς πέρυσι θέματα που είχαν προκύψει, φέτος δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, απεναντίας και με χιουμοριστική διάθεση δεχόμαστε παράπονα ότι τα χορτοκοπτικά μηχανήματα δουλεύουν συνέχεια με αποτέλεσμα συμπολίτες μας να ενοχλούνται από το θόρυβο.
Επίσης στο ζήτημα με τις λακκούβες, βλέπετε πως με τις κινητές εργολαβίες που έχουμε τείνουν να εξαλειφθούν, ή τουλάχιστον να αποκαθίστανται αμέσως ζητήματα εμφανών διαρροών στο νερό που όλοι έχουμε γίνει κοινωνοί, σε κάθε γωνιά να βλέπουμε έναν σωλήνα να τρέχει, θα πω ότι σχεδόν έχουμε μηδενίσει τις βλάβες αυτές.
Στα ζητήματα του φωτισμού στην πόλη αλλά και τα χωριά, μας δίνουν συγχαρητήρια για την άμεση αποκατάσταση των κατεστραμμένων λυχνιών και δεν σας λέω Το ζήτημα του Δημοτικού οδοφωτισμού πού είναι το μεγάλο αναπτυξιακό ζήτημα.
Σχετικά με την επισήμανση ότι υπάρχουν φέτος πολλές κατσαρίδες, ο δήμαρχος απάντησε πως φέτος για πρώτη φορά έγινε ολοκληρωμένο πρόγραμμα ψεκασμών έναντι των κατσαρίδων στην Παλιά Πόλη.
“Έγινε απολύμανση τρεις φορές σε χίλια φρεάτια στην Παλιά Πόλη, βάσει των οδηγιών των ειδικών. Πλην όμως διαπιστώνουμε πως εκτός της παλιάς πόλης που διαχρονικά υπήρχε το πρόβλημα, καθώς πέρυσι είχαμε πολύ σημαντικότερο πρόβλημα όντως έχουμε εντοπίσει τουλάχιστον δύο δρόμους και θα παρέμβουμε αυτές τις ημέρες, όπως για παράδειγμα στην Στράτου Τσέγιου και Λόρδου Βύρωνα, όπως και σε δύο δρόμους στο Νυδρί.
Αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορεί να γίνει απεντόμωση σε όλα τα φρεάτια όλης της νήσου, καλύπτουμε την παλιά πόλη και όπου εμφανίζεται πρόβλημα αμέσως το αντιμετωπίζουμε.
Σε ότι αφορά το θέμα μιας μυρωδιάς που περιστασιακά εμφανίζεται, είναι αλήθεια ότι έχουμε ένα πρόβλημα με μία αντλία στο βιολογικό, είμαστε στην φάση της συντήρησης της, δεν είναι μεγάλο το πρόβλημα, πλην όμως ότι δυστυχώς και εδώ ερχόμαστε ξανά στα μεγάλα έργα που μελετούμε τώρα, το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τόσο των Βαρδανίων αλλά και Περιβολίων, δεν έχει σύνδεση με το βιολογικό.
Αυτό μελετάμε τώρα, όπως και την επέκταση του αποχετευτικού δικτύου στη Βασιλική και σε ένα τμήμα στο Νυδρί και όλα αυτά θα υποβληθούν στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ, μία μεγάλη πρόταση που ευελπιστούμε να τύχει ευνοϊκής μεταχείρισης.
Σχετικά με το θέμα της υδροδότησης, ένα θέμα που ταλαιπωρεί στους κατοίκους του νησιού ο δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Καλός απάντησε πως “δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Λευκάδα διαχρονικά αντιμετώπιζε και αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα όπως είναι το θέμα της ύδρευσης ήταν και παραμένει μέχρι να ολοκληρωθεί το πρόγραμμά μας και το πλάνο μας για τη διαχείριση των απορριμμάτων, όμως δεν έχει καμία σχέση η κατάσταση με τα απορρίμματα πριν από δύο χρόνια με το πώς είναι τώρα.
Μην επαναφέρουμε στη μνήμη μας καταστάσεις που βιώνουν κυρίως οι πολλοί με τα ” παρκαρισμένα” δεμάτια και τις αφόρητες καταστάσεις που δημιουργούσαν στον πολεοδομικό ιστό της πόλης.
Επίσης ένα μεγάλο πρόβλημα είναι και αυτό της σύνδεσης της πόλης μας με την Ηπειρωτική Ελλάδα που δημιουργεί μία μεγάλη επιφόρτιση κυρίως στην πόλη.
Στο θέμα της ύδρευσης δεν μου αρέσει να εξωραΐζω τις καταστάσεις και προφανώς και κατατάσσεται σαν το νούμερο ένα πρόβλημα της Λευκάδας και καθότι είναι συσσωρευμένο αυτό το πρόβλημα για αυτό και υπάρχει η απόλυτα δικαιολογημένη αντίδραση του κάθε δημότη.
Διαχρονικά τα καλοκαίρια τόσο κάποιες μικρές περιοχές της πόλης μας, που υπάρχουν τεχνικά ζητήματα όσο και κάποιες κοινότητες αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Ο σκοπός αυτής της Δημοτικής Αρχής ήταν να βελτιώσει στο μέγιστο βαθμό κάποια ζητήματα που αφορούσαν τις υποδομές μας.
Γίνονται παρεμβάσεις που θα μας δοθεί η δυνατότητα να τις αναλύσουμε διεξοδικά στο προγραμματισμένο δημοτικό συμβούλιο το οποίο θα γίνει εντός Ιουλίου για το ζήτημα του νερού τα αντλιοστάσια, υλοποιήθηκαν και κάποια δρομολογημένα έργα από την προηγούμενη δημοτική αρχή, αντικατάσταση των αγωγών και αυτά είναι τα ζητήματα των υποδομών μας.
Υπάρχουν δύο προτάσεις μας το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης και για την τηλεμετρία την οποία εμείς θεωρούμε πολύ σημαντική, όπως και περαιτέρω παρεμβάσεις μας στα αντλιοστάσια ώστε να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο υποδομών για να αντιμετωπίσουμε το θέμα της ύδρευσης.
Τώρα ερχόμαστε στο θέμα της ποσότητας του νερού, γνωρίζουμε ότι το νότιο τμήμα της Λευκάδας έχει ένα πλούσιο υδάτινο δυναμικό και υπάρχει ένα πλήθος γεωτρήσεων που υποστηρίζει τις κοινότητες και τα χωριά μας.
Το βόρειο τμήμα της Λευκάδας σε ένα συντριπτικό ποσοστό στηρίζεται από το νερό του Αγίου Γεωργίου.
Δύο είναι τα κύρια προβλήματα για το νερό του Αγίου Γεωργίου, πρώτον ότι δεν έχουμε εξασφαλίσει μία σταθερή ροή και Αυτό εξαρτάται από κάποιες παρεμβάσεις που γίνονται στο δίκτυο για την αποκατάσταση βλαβών, αλλά και από παρεμβάσεις τρίτων.
Επίσης οι ανάγκες μας έχουν αυξηθεί με αποτέλεσμα το νερό που έρχεται στο νησί μας δεν μας φτάνει.
Επιτρέψτε μου όμως να κάνω μία μικρή αναφορά για το πώς ήταν η κατάσταση πέρυσι, γιατί εγώ είχα δώσει μία υπόσχεση και κάνουμε μία προσπάθεια όλοι οι εμπλεκόμενοι να φανούμε συνεπείς, ότι χρόνο με το χρόνο Θα βελτιώνεται η κατάσταση, γιατί γνωρίζουμε άπαντες ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις.
Θα σας πω ότι σε μία σειρά κοινοτήτων η κατάσταση είναι σαφώς βελτιωμένη. Στο Αθάνι, Δράγανο, Κομηλίο, Χορτάτα, Εξάνθια, Καλαμίτσι, Σπανοχώρι η κατάσταση έχει βελτιωθεί έπειτα από μία σειρά παρεμβάσεων.
Εκεί που εντοπίζεται το πρόβλημα είναι σίγουρα αφού Τσουκαλάδες, στην Λυγιά, όχι τόσο στην Κατούνα, στην Απόλπαινα κυρίως στην ορεινή πλευρά και στον Κάβαλο.
Σε αυτά τα χωριά υπάρχει πρόβλημα και προσπαθούμε με κάθε τρόπο να αντιμετωπίσουμε. Επίσης αν είχαμε διασφαλισμένη μεγαλύτερη ποσότητα νερό από τον Άη Γιώργη τότε δεν θα αντιμετωπίζαμε αυτά τα προβλήματα.
Για παράδειγμα δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα ή Τσουκαλάδες κατά τη διάρκεια του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος και αναρωτιέται κανείς πως με τόσο κόσμο συνέβη αυτό, είναι γιατί μπορέσαμε να στείλουμε στο χωριό Τσουκαλάδων σταθερή την μέγιστη ποσότητα και εκεί είναι το βάρος μας να μπορούμε να δίνουμε σε αυτές τις κοινότητες την ποσότητα την οποία χρειάζονται και βάσει των υποδομών των οποίων έχουν.
Πρέπει όμως όλοι μας να συνειδητοποιήσουμε, ανεξάρτητα αν τώρα είναι δήμαρχος ο Μπάμπης Καλός, ότι οφείλουμε στο περιβάλλον, στα παιδιά μας και σε όλους μας να κάνουμε μία ορθολογική διαχείριση του νερού και πρέπει να το αντιμετωπίζουμε ως ένα μη ατέλειωτο αγαθό, γιατί δεν μπορούμε τη στιγμή που αντιμετωπίζουμε πρόβλημα, να έχουμε την δυνατότητα προφανώς να ικανοποιήσουμε τις οικογενειακές μας ανάγκες, να θέλουμε να γεμίσουμε τις πισίνες μας μέσα στο καλοκαίρι, να θέλουμε να έχουμε ένα καταπράσινο γκαζόν, να ποτίζουμε τα κηπευτικά μας και όλα αυτά θα πρέπει να τα ιεραρχήσουμε, καθώς από τη στιγμή που αντιμετωπίζουμε αυτό το πρόβλημα οφείλουμε εμείς ως δημοτική αρχή να σκύψει από πάνω του, να κάνουμε τις κατάλληλες ενέργειες οι οποίες γίνονται για να αυξηθεί η ποσότητα του, από την άλλη μεριά κάνω έκκληση σε όλους τους Λευκαδίτες και επισκέπτες να κάνουμε μία πιο ορθολογική χρήση του νερού.
Απαντώντας στο ερώτημα για ποιο λόγο να κάνει οικονομία νερού κάποιος πού έχει παράνομη σύνδεση και δεν καταγράφεται η κατανάλωση του, απάντησε πως κάνοντας και την αυτοκριτική του το συγκεκριμένο ζήτημα το ιεραρχώ πρώτο.
Μπορεί ακόμη να μην έχουμε εξασφαλίσει την απαιτούμενη ποσότητα νερού από τον Άη Γιώργη, να μην έχουμε καταφέρει να διασφαλίσουμε αυτή την εισερχόμενη σταθερότητα, όμως η μεγαλύτερη μομφή που ρίχνω και στον εαυτό μου, είναι ακριβώς ότι δεν έχουμε καταφέρει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα αυτό.
Το πρόβλημα αυτό δεν είναι δυστυχώς μόνο εντός της Λευκάδας αλλά και εκτός.
Εμένα δεν μου αρέσει να δείχνω με το δάχτυλο κανέναν, πλην όμως όπου κι αν γίνεται αντικατάσταση δικτύου, το πόσες παράνομες συνδέσεις βρίσκουμε επάνω στον καταθλιπτικό αγωγό είναι ασύλληπτο.
Είναι δεδομένο πως από τις πρώτες προτεραιότητες, αφού μπορέσουμε να διαχειριστούμε με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα το καλοκαίρι, θα σκύψουμε επάνω σε αυτό το το πρόβλημα, μπορεί να χρειαστούμε την συνδρομή εξωτερικού συνεργείου, είναι όμως υποχρέωσή μας να το αντιμετωπίσουμε.
Ζήτησα και επεξεργάστηκαν απολογιστικά στοιχεία, θα σας πω ότι υπάρχουν κοινότητες που το νερό το οποίο αποδεδειγμένα στέλνουμε, συγκεκριμένη κοινότητα θα έπρεπε να καλύπτει ένα πληθυσμό ισοδύναμου γύρω στους 3000.
Δεν υπάρχει όμως καμία κοινότητα στη Λευκάδα που να έχει 3.000 κατοίκους.
Εγώ οριοθετώ το θέμα αυτό στο γεγονός ότι πιθανότατα να υπάρχουν αφανείς διαρροές, επίσης πιθανότητα να υπάρχουν ρολόγια που δεν γράφουν σωστά και είναι ευθύνη του δήμου να αντικαταστήσει και υπάρχουν και οι παράνομες παροχές.
Όλα αυτά συντελούν στο γεγονός ότι μία μεγάλη ποσότητα του νερού να μην καταγράφεται με αποτέλεσμα να μην του δίνουμε μεγάλη σημασία και να λείπει από την συντριπτική πλειοψηφία συμπολιτών μας που είναι συνεπής.
Μάλιστα πρέπει να σας πω πως έχει αρχίσει να υπάρχει ικανοποιητική και μεγάλη αύξηση στις πληρωμές των τιμολογίων. Έχουμε καταφέρει σε όλες τις κοινότητες οι λογαριασμοί να βγαίνουν τακτικά και υπάρχει μία εξομάλυνση της κατάστασης.
Απαντώντας στο ερώτημα αν συμμερίζεται την κριτική που γίνεται στο πρόσωπο του αντιδημάρχου Γιάννη Λιβιτσάνου για το θέμα της υδροδότησης, ο Δήμος Λευκάδας απάντησε πως ο μεγάλος στόχος τον οποίον προσπάθησαν και οι προηγούμενοι που βρέθηκαν στο τιμόνι πριν τον κύριο Λιβιτσάνο, ήταν να δημιουργηθεί μία υπηρεσία που να μην εξαρτάται από τον εκάστοτε Αντιδήμαρχο.
Διαχρονικά έχουμε θέσει λάθος το ζήτημα και περιμένουμε από έναν άνθρωπο οποιοσδήποτε και αν είναι αυτός να έχει την ευθύνη και την εποπτεία που προφανώς και θα την έχει, όμως αν δεν υπάρχει μία πολύ καλά δομημένη υπηρεσία, εάν δεν υπάρχουν τα συστήματα εκείνα τα οποία θα δώσουν τα εφόδια όπως για παράδειγμα βλάβη που υπήρχε ένα Σάββατο βράδυ σε κάποιο αντλιοστάσιο, αν υπήρχε το σύστημα τηλεμετρίας αμέσως θα γινόταν αντιληπτή η αντιμετώπιση του.
Για αυτό μέσω της τεχνολογίας στοχεύουμε στο να μπορούμε να διαγνώσουμε έγκαιρα τη βλάβη και έγκαιρα να γίνεται η αποκατάσταση αυτή.
Σχετικά με μία διαχρονική συζήτηση που έχει να κάνει με τις ποσότητες νερού που έρχονται από τον Άη Γιώργη, ο δήμαρχος Λευκάδας απάντησε πώς αυτή τη στιγμή που μιλάμε στο νησί μπαίνουν 600 κυβικά την ώρα που σημαίνει πως έρχονται περίπου 15.000 κυβικά, αυτό ήταν το μάξιμουμ που έμπαινε στο νησί και κατά τις ημέρες της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, μετά από κάποιες συζητήσεις που είχε κάνει ο κύριος Σέρβος με τον αντίστοιχο πρόεδρο του συνδέσμου της Πρέβεζας.
Υπάρχουν παρεμβάσεις στο δίκτυο μας και από το νομό Αιτωλοακαρνανίας και από το νόμο της Πρέβεζας, για να μην αναφέρω το νομό της Άρτας με αποτέλεσμα να μπαίνουν μέσα στη Λευκάδα 530 κυβικά την ώρα. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτά τα 70 κυβικά είναι ένα κρίσιμο μέγεθος.
Ανατρέχοντας στην κοινή υπουργική απόφαση του 1984 αυτό το οποίο δικαιούμαστε είναι 22.275 κυβικά.
Ο μέσος νους αντιλαμβάνεται πώς εάν είχε αξιολογηθεί ότι οι ανάγκες της Λευκάδας το 1984 με μία προοπτική 30 ετών είχε προβλεφθεί ότι χρειάζεται 22.000 κυβικά. Αντιλαμβάνεστε με μία Λευκάδα τριπλάσια από το 1984 παίρνει 15.000. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτά τα 15.000 κυβικά δεν μας φτάνουν.
Είναι ξεκάθαρο και το λέω δημοσίως αυτό είναι το πρώτο μου μέλημα, είναι ένα ζήτημα το οποίο θα χειριστώ εγώ προσωπικά, ήδη έχουν γίνει οι απαραίτητες κινήσεις, θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες το πρόβλημα αυτό να φτάσει στα αυτιά όλων, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται και είναι αρμόδιοι με απώτερο στόχο η Λευκάδα να πάρει αυτά τα οποία δικαιούται.
Πιστεύω ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε ευχάριστα αποτελέσματα.
Απαντώντας στο ερώτημα αν ευσταθεί η κριτική που κάνει κατά καιρούς η παράταξη του κ. Δρακονταειδή, η οποία μάλιστα κρατάει χαμηλά τους τόνους για το θέμα αυτό, ο δήμαρχος Λευκάδας απάντησε πως είναι γεγονός πως η προσέγγιση της παράταξης του κυρίου Δρακονταειδή για το ζήτημα το συγκεκριμένο, επειδή όλες οι διοικήσεις έχουν αντιληφθεί την κρισιμότητα και τη δυσκολία του ζητήματος, δεν μπορούν να λένε πράγματα τα οποία δεν είναι εφαρμόσιμα.
Σε αυτό το ζήτημα οφείλω να ομολογήσω πως η στάση του κυρίου Δρακονταειδή είναι αυτή που θα έπρεπε να είναι και νομίζω πως όποιος
λογικός άνθρωπος έχοντας βιώσει τις δυσκολίες αυτές δεν θα μπορούσε να έχει μία διαφορετική θέση επί αυτού.
Θέλω να καταλάβουν όλοι οι δημότες Λευκάδας ότι μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, εκείνο το οποίο οφείλει η κάθε δημοτική αρχή είναι να βάζει ένα λιθαράκι και να βελτιώνεται η κατάσταση.
Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε και την μεγάλη ανάπτυξη της Λευκάδας που δημιουργεί συνεχώς πρόσθετες ανάγκες υδροδότησης.
Στο δεύτερο μέρος της συζήτησης ο Δήμος Λευκάδας Χαράλαμπος Καλός αναφέρθηκε αναλυτικά στον δρόμο των Εγκρεμνών και την απόφαση της Δημοτικής Αρχής για την μη διοικητική παραλαβή του.
Για τον συγκεκριμένο δρόμο ανέφερε πως μπορεί να καταλάβει πως η συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας στη Λευκάδα πιθανόν να αιφνιδιάστηκαν με τα όσα ειπώθηκαν στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο.
“Από τη στιγμή που η πολιτική απόφαση επί προηγούμενης Δημοτικής Αρχής ήταν το έργο αυτό να γίνει προσπάθεια να αποκατασταθεί η βατότητα και ειδική ασφάλεια, ορθώς έγινε η επιλογή το έργο αυτό να το μελετήσει και να το εκτελέσει το υπουργείο.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπήρχε καμιά παρακολούθηση από την πλευρά των τεχνικών υπηρεσιών, κάτι το οποίο δεν προβλεπόταν και στην προγραμματική σύμβαση, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα λύνονταν τα ουσιαστικά ζητήματα του δρόμου και θέλω να είμαι απολύτως ειλικρινής και σαφής.
Ενώ υπήρχαν οι διαβεβαιώσεις από την πλευρά του Υπουργείου ότι το έργο αυτό ολοκληρώνεται με την τοποθέτηση της σκάλας, γιατί το οδικό κομμάτι είχε ολοκληρωθεί μέσα στο 2019, πριν καν αναλάβουμε εμείς, έμενε μόνο ένα τμήμα ασφαλτόστρωσης.
Στις συνεχείς επαφές και επικοινωνία που είχα με το υπουργείο υπήρχε η διαβεβαίωση ότι το έργο θα παραδοθεί ασφαλές για χρήση.
Στις αρχές του Μάη μέσα από συζητήσεις που είχα άρχισα να αντιλαμβάνομαι ότι θα υπάρξουν κάποια συμπεράσματα αυτή η περιβόητη μελέτη επικινδυνότητας που θα έγραφε κάποια πράγματα τα οποία θα έπρεπε ο Δήμος Λευκάδας να τα πράξει.
Όπως έκανα αναφορά μέσω εγγράφων στο δημοτικό συμβούλιο το υπουργείο παρέλαβε την μελέτη επικινδυνότητας στις 24 Μαΐου, την στιγμή που εμάς μας είχε ζητηθεί αρχικά ατύπως και στην συνέχεια έγινε επισήμως να ορίσουμε έναν εκπρόσωπο για να συμμετάσχει στην διαδικασία πρωτοκόλλου διοικητικής παραλαβής για χρήση.
Το θέμα είναι ότι στη συγκεκριμένη Μελέτη επικινδυνότητας αναφέρονται πράγματα τα οποία καλείται ο δήμος να υλοποιήσει προκειμένου να υπάρχει η οδική ασφάλεια όλων των χρηστών του έργου.
Αντιλαμβάνεστε ότι μόλις παραλάβαμε την συγκεκριμένη Μελέτη επικινδυνότητας υπήρξε μεγάλη αναστάτωση στο δήμο και από τεχνικής πλευράς, αλλά και νομικής γιατί πρόκειται για ένα φλέγον ζήτημα που έχει να κάνει με την ασφάλεια του πολίτη και μιλάμε για μία παραλία, που τόσο οι Έλληνες όσο και επισκέπτες της Λευκάδας προσπαθούσαν να την επισκεφτούν.
Αντιλαμβάνεστε ότι ο Δήμος Λευκάδας έπρεπε να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να διασφαλίσει την ασφάλεια των πολιτών, αλλά από την άλλη πλευρά να μην μπεις σε διαδικασίες που θα ήταν επιζήμιες για τον Δήμο.
Θέλω να ρωτήσω είναι εφικτό από έναν οποιοδήποτε Δήμο, εν προκειμένω από το δήμο Λευκάδας να εγκαταστήσει όργανα συνεχούς παρακολούθησης μετακινήσεων σε θέσεις παλαιότερων κατολισθήσεων και πρανών;
Είναι δυνατόν ο Δήμος Λευκάδας να δημιουργήσει κέντρα παραλαβής δεδομένων ενόργανης παρακολούθησης και αυτόματης ειδοποίησης επερχόμενου κινδύνου αστοχίας πρανών;
Είναι δυνατόν ο Δήμος Λευκάδας να εγκαταστήσει μία σειρά άλλων αυτόματων Συστημάτων για την λήψη ενόργανη μετρήσεων με βάση συγκεκριμένα κριτήρια;
Επίσης στην μελέτη επικινδυνότητας γινόταν αναφορά να υπάρχει 24ωρη παρακολούθηση, εγγραφή όλων των επισκεπτών και αυτοκινήτων κ.α
Ουσιαστικά πρέπει να δημιουργηθεί ένα μίνι Κέντρο Πολιτικής Προστασίας που χρειάζεται τεχνογνωσία, χρήματα και παρακολούθηση.
Με το που γίναμε κοινωνοί αυτών των δεδομένων αυτομάτως είπαμε ότι μέχρι να θεραπευτούν όλα αυτά τα οποία προβλέπει η μελέτη επικινδυνότητας και ενδεχομένως και κάποιες άλλες μικρό παρεμβάσεις που θα μπορούσε η τεχνική μας υπηρεσία στο μετρό του εφικτού να παρατηρήσει, είπαμε ότι δεν συναινούμε κατά την διοικητική παραλαβή για χρήση και “απαιτούμε” από το υπουργείο να προβεί στην υλοποίηση όλων αυτών των παρεμβάσεων έτσι ώστε να αρθεί η επικινδυνότητα του δρόμου και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι και να παραδοθεί με ασφάλεια το έργο στον κόσμο.
Ωστόσο πρέπει να πω πως το 2015-2016 υπήρχαν φωνές οι οποίες έλεγαν να μην προχωρήσουμε ως Πολιτεία στην κατασκευή αυτού του έργου, καθότι ελλόχευε και ελλοχεύει ο κίνδυνος να έχουμε άμεσα μεγάλες ζημιές.
Βλέπουμε λοιπόν πως ενώ πάρθηκε αυτή η απόφαση, άσχετα αν εγώ μπορεί να έπαιρνα μία διαφορετική απόφαση αν ήμουν ο δήμαρχος το 2016, πλην όμως σε αυτό το οποίο εστιάζουμε εμείς είναι ότι δεν έγινε η σωστή Μελέτη από την αρχή ώστε να παραδοθεί το έργο με ασφάλεια.
Ωστόσο ήταν γνωστό από την αρχή λόγω της ιδιαιτερότητας του δρόμου ότι αυτός οδηγεί σε αδιέξοδο, οδηγεί σε μία σκάλα, σε αντίθεση με το δρόμο της παραλίας Γιαλός.
Επίσης δεν υπήρχε η δυνατότητα να υπάρχουν κάποια πλατώματα, να μπορεί να γίνει κάποια αναστροφή και κάποια αυτοκίνητα να μπορώ να παρκάρουν.
Έγινε ένα έργο το οποίο κόστισε κάποια εκατομμύρια για να κατεβαίνει κάποιος, χωρίς να ξέρουμε ακριβώς τον σκοπό και αυτές ήταν οι μεγάλες ενστάσεις του 2016 και κατά την άποψή μου θα έπρεπε να είχαν ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψιν.
Σχετικά με τις προτάσεις του κ. Δρακονταειδή όπως ειπώθηκαν στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, αλλά και μέσα από την συνέντευξή του στον Prisma 91,6, ότι θα μπορούσε η δημοτική αρχή να έχει μεριμνήσει να υπάρχει ένα λεωφορείο ημερομηνία δημιουργίας πάρκινγκ, απάντησε πως μέχρι και εμείς οι ίδιοι να λάβουμε τη μελέτη επικινδυνότητας, όλα αυτά μας απασχολούσαν.
Για αυτό το λόγο είχαμε ζητήσει από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, την αστυνομία το κέντρο υγείας να επισκεφτούν το χώρο και να μας κάνουν τις προτάσεις ιδιαίτερα για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Η απάντηση της αστυνομίας ήταν μην επιτρέψετε αυτοκίνητα από τον επαρχιακό δρόμο.
Όλα αυτά ειπώθηκαν πριν δύο μήνες, πριν ακόμα λάβουμε γνώση της μελέτης επικινδυνότητας.
Σχετικά με το λεωφορειάκι, σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ έχουμε κάνει δοκιμές για να δούμε αν θα μπορούσες σε κάποια πολύ δύσκολα σημεία του δρόμου, να μπορέσει να κινηθεί, γιατί και εμείς μέχρι τον μήνα Μάιο κοιτούσαμε να δούμε με ποιον τρόπο θα μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο, γιατί δεν υπήρχε περίπτωση αυτός ο δρόμος από το πορτόνι που ξεκινάει και κάτω να μπορεί να γίνει χρήση αυτοκινήτου.
Όταν όμως το ίδιο το υπουργείο στο έγγραφο για την διοικητική παραλαβή για χρήση, μας λέει πως μέχρις ότου μελετηθούν αυτά τα συγκεκριμένα σημεία και τεθούν σε εφαρμογή τα προτεινόμενα της Μελέτης επικινδυνότητας μέτρα, συστήνεται ο φορέας να μην επιτρέψει την κυκλοφορία οχημάτων στην οδό του έργου, αντιλαμβάνεστε πως όταν ο δήμος έχει ένα τέτοιο έγγραφο, το οποίο είναι γραμμένο στο πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής, δεν μπορώ να συζητήσω κανένα θέμα, γιατί αν ο μη γένοιτο γινόταν κάποιο ατύχημα με το μικρό λεωφορείο, ακόμα και αν έχουμε λύσει τα διαδικαστικά αν ήταν του ΚΤΕΛ οι της δημοτικής αρχής, κάποιοι θα πήγαιναν φυλακή και κάποιοι θα έτρεχαν για χρόνια μετά από αυτή την επισήμανση του ίδιου του Υπουργείου.
Σε άλλο σημείο της τοποθέτησης του ο κ. Καλός είπε πως δεν θα κρυφτεί πίσω από το δάχτυλό του, ο κίνδυνος ο δρόμος των Εγκρεμνών να μην ανοίξει ελλοχεύει. Η προσπάθεια που θα κάνει η δημοτική αρχή είναι να πιέσει πάρα πολύ το υπουργείο, έτσι ώστε να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες για να αρθεί η επικινδυνότητα του έργου και προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και ο βουλευτής Λευκάδας κ. Καββαδάς που είναι ενήμερος για αυτή την κατάσταση, θέλω όμως να είμαι ειλικρινής και να πω ότι δεν μπορώ να εκτιμήσω ποια θα είναι η απάντηση από το υπουργείο, γιατί με το θόρυβο ποιος έχει γίνει, καθώς είναι η πρώτη φορά που κατασκευάζεται έργο από το υπουργείο και ο κύριος του έργου δεν παραλαμβάνει, ποδήλατα βάνω με ότι το Υπουργείο θα στείλει επιπλέον μηχανικούς, να δει το θέμα, όπως και με μεγάλη προσοχή τη μελέτη επικινδυνότητας, δεν μπορώ να προδικάσω ποια θα είναι η απάντηση από το υπουργείο.
Είναι ένα ζήτημα ανοιχτό και για αυτό ακριβώς το λόγο αμέσως απευθυνθήκαμε στον Υπουργό κύριο Καραμανλή, να μας αποσαφηνίσει τι ακριβώς συμβαίνει προς το διοικητικό του κομμάτι και στη συνέχεια τον καλούμε να προβεί στην πλήρη αποκατάσταση ώστε να γίνει η άρση της επικινδυνότητας του έργου.
Ο κύριος Καλός απάντησε και στην κριτική που ακούστηκε πρόσφατα από τον κύριο Δρακονταειδή σχετικά με συγκεκριμένα έργα που εξασφάλισε την χρηματοδότηση του στην προηγούμενη δημοτική αρχή και δεν προχωρούν, όπως το μικρό ιχθυοτροφείο, αλλά πιο ψηφιακός τουριστικός οδηγός κ.α, επειδή τα ξεκίνησε η προηγούμενη δημοτική αρχή.
Όπως είπε η κριτική αυτή δεν ευσταθεί, όπως σας είπα η στάση της παράταξης που είναι επικεφαλής ο κ. Δρακονταειδής για το νερό είναι η πρέπουσα, στην κριτική όμως για την συνειδητή καθυστέρηση υλοποίησης των έργων τα οποία είχαν ενταχθεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή δεν ευσταθεί.
Στο ζήτημα του τρισδιάστατου ψηφιακού οδηγού, θα σας πω πως παρά την πολύ μεγάλη μας πίεση προς την διαχειριστική για την έγκριση αυτού του έργου που πιστεύουμε πάρα πολύ, γιατί είναι ένα βήμα προς την σύγχρονη Λευκάδα, δεν υπήρχε ανταπόκριση και δεν μπορώ να γνωρίζω για ποιο λόγο ή διαχειριστική αρχή δεν προχωρούσε στην αξιολόγηση και την έγκριση της, θα σας πω όμως ότι μετά από πολύ μεγάλες πιέσεις το έργο έχει φύγει από την διαχειριστική και επεξεργάζεται από την ΜΟΔ η οποία έχει υπογράψει μία σύμβαση με την περιφέρεια και κοιτάζουμε να δημοπρατήσουμε αυτό το έργο.
Εκείνο όμως που θέλω να πω και είναι υπόσχεση προς το Λευκαδίτικο λαό, είναι πώς γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια από την πλευρά μας, ωριμάζουμε μία σειρά μελετών, αυτές οι μελέτες χρειάζονταν τον χρόνο τους, ξεπερνάμε προβλήματα δεκαετιών, χαρακτηριστικό παράδειγμα η αποχέτευση του παραλιακού μετώπου Νικιάνας-Επισκόπου-Λυγιάς-Καρυωτών το οποίο έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης, ενώ συνολικά έχουμε δημοπρατήσει έργα ύψους 2,500.000 ευρώ.
Συνεχώς από δω και πέρα θα βλέπετε έναν οργασμό εργασιών και μέσα στη Λευκάδα με ασφαλτοστρώσεις, αλλά και στα χωριά με μία σειρά παρεμβάσεων γιατί τώρα θα αρχίσει να φαίνεται η δουλειά που έχει αρχίσει το προηγούμενο χρονικό διάστημα.
Κάνοντας μία γενική αναφορά στα μεγάλα έργα του νησιού, όπως η υποθαλάσσια ζεύξη, η Μαρίνα στο Βλυχό, αλλά και στην κριτική που ακούστηκε στο δημοτικό συμβούλιο , ότι προχωράμε σε μεγάλα έργα ενώ λείπουν βασικές δομές στο νησί, απάντησε πως είναι δεδομένο πως ο τόπος μας έχει απόλυτη ανάγκη τα μεγάλα έργα.
Είναι εξόφθαλμο σε όλους πως αν δεν αλλάξει η είσοδος της πόλης μας, δεν μπορούμε να κάνουμε ουσιαστική παρέμβαση.
Είναι επιτακτική ανάγκη να φύγουν τα αυτοκίνητα μέσα από την πόλη και από τη στιγμή που και το υπουργείο προκρίνει τη λύση της υποθαλάσσιας ζεύξης δεν το συζητώ και κάποιοι έχουν ευθύνη για την καθυστέρηση αυτή η οποία έχει γίνει, αλλά δεν μου αρέσει να κοιτάζω πίσω αλλά το μέλλον, οπότε είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει η ζεύξη αυτή.
Σχετικά με τη Μαρίνα Βλυχού είναι ένα έργο το οποίο μιλάει από μόνο του, καθώς βλέποντας την άναρχη κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή και τα ποσά ιστιοπλοϊκά ελλιμενίζονται με τις οποίες επιβαρύνσεις του θαλάσσιου οικοσυστήματος, ζητείται η άμεση αξιοποίηση με ήπιες παρεμβάσεις άμεσα.
Πραγματικά εξεπλάγην όταν άκουσα φωνές από νέους ανθρώπους το δημοτικό συμβούλιο να ζητούν να βάλουμε δύο προβλήτες και να δώσουμε μία βρύση.
Ουαί κι αλίμονο εάν έχουμε οραματιστεί έτσι στον τόπο και την ανάπτυξή του. Βλέπουμε την προστιθέμενη αξία που έχει δώσει η Μαρίνα στην Λευκάδα.
Και μπορεί πριν 25 χρόνια να μην είχαμε τη δυνατότητα να οραματιστούμε, που κάποιοι οραματίστηκαν, είτε να δούμε τα οφέλη, τώρα όμως τα βλέπουμε και χρειάζεται να δούμε και σε ποιες περιοχές στο νησί μας πρέπει να αναπτυχθεί ο τόπος με έναν τρόπο ώστε να αναβαθμιστεί επωφελία των ίδιων των δημοτών.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του και με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων στο τιμόνι της δημοτικής αρχής, ο δήμαρχος Λευκάδας είπε ότι θα γίνει απολογισμός πεπραγμένων, καθώς λόγω κορονοϊου δεν έγινε πέρσι, για να μπορέσει να καταλάβει ο κόσμος, ξέχωρα από όσα βλέπει, αυτά τα οποία έχουν δρομολογηθεί και αυτά τα οποία θα υλοποιηθούν για να μπορέσει να αντιληφθεί ο κόσμος την πολύ μεγάλη δουλειά και προσπάθεια που γίνεται στο δήμο κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες.
Όταν το πρώτο μας μέλημα είναι να κρατήσουμε τη Λευκάδα “ζωντανή” ξεκάθαρη από κορωνοϊό αντιλαμβάνεσαι ότι κάποια πράγματα μένουν πίσω.
Από κει και μετά είναι δεδομένο ότι θα υπάρξουν αλλαγές στις θέσεις των αντιδημάρχων, πιθανότατα και κάποιες αλλαγές στην διάρθρωση του διοικητικού σχήματος.
Απαντώντας στα σχόλια του διαδικτύου ότι η δημοτική αρχή άτυπα η παράταξή σας έχει δύο επιπρόσθετους δημοτικός σύμβουλος, φωτογραφίζοντας τον Μάκη Μελά και την κριτική που ακούστηκε για το λόγο που μπήκε πρώτος στην διοικητική παραλαβή των Εγκρεμνών, ο δήμαρχος απάντησε πως δεν είναι μόνο δύο αλλά παραπάνω τα μέλη, αυτοί οι οποίοι με καλόπιστη κριτική, δεν λέω ταύτιση, γιατί βλέπουμε τις διαφοροποιήσεις βλέπουν την προσπάθεια την οποία κάνει η δημοτική αρχή.
Προφανώς και για μένα από τη θέση του δημάρχου χαίρομαι όταν βλέπω κάποιες εισηγήσεις να τυγχάνουν πέρα από την προβλεπόμενη υποστήριξη.
Σχετικά με τον Μάκη Μελά, προφανώς και δεν ήταν τυχαία η επιλογή στο να είναι ο εκπρόσωπος μας στην διοικητική παραλαβή, διαφεύγει όμως την προσοχή κάποιων πώς πω ίδιος ο Μάκης ο Μελάς και με αναπληρωτή τον Σπύρο Λύγδα ήταν ακριβώς το ίδιο σχήμα και για την διοικητική παραλαβή της παραλίας του Γιαλού.
Μάλιστα αυτοί που ασκούν τώρα την κριτική και αναφέρομαι στην παράταξη του κ. Δρακονταειδή, πως αυτοί που δεν είχαν ψηφίσει τη δεύτερη φορά τον Μάκη Μελά για τους Εγκρεμνούς τον είχαν ψηφίσει πριν ένα χρόνο.
Αυτό αποδεικνύει ότι δεν έγινε σκοπίμως, έγινε πολύ απλά γιατί ήταν γνώστης του θέματος, έχει υπάρξει δήμαρχος στην περιοχή και για αυτό το λόγο επιλέχθη.
Τώρα οι διευρύνσεις είναι ζητούμενο για τις τοπικές κοινωνίες.
Πηγή: Lefkadatoday.gr