Εφ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε στον Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Kουνιάκη, ο δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Kαλός με αφορμή την πρόταση- προτροπή του Δημοτικού συμβουλίου αναφορικά με την διαγωνιστική διαδικασία στο τουριστικό περίπτερο.
“Ξεκινώντας την τοποθέτησή μου θα ήθελα να πω κάποια πράγματα αναφορικά με την απόφαση της αποκεντρωμένης διοίκησης, σχετικά με την απόρριψη της ειδικής διοικητικής προσφυγής της εταιρείας κατά της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου της 30-09 και κατά της απόφασης του δημάρχου για την σύσταση της επιτροπής εργασίας και με τον πειθαρχικό έλεγχο των μελών του δημοτικού συμβουλίου και των δημάρχου.
Παρότι διαπίστωσα ότι έγινε μία προσπάθεια από τον κύριο Δρακονταειδή την Παρασκευή να υποβιβαστεί η πολύ μεγάλη σημασία που είχε αυτή η δικαίωση του δήμου Λευκάδας, θα μου επιτρέψετε να πω πως έχω μία εντελώς διαφορετική θεώρηση για την Δικαίωση για το δήμο Λευκάδας και τον Δήμαρχο, γιατί αυτή η απόφαση απέδειξε ότι ο Δήμος Λευκάδας έχει ως συντρέχουσα αρμοδιότητα να συζητά οποιοδήποτε θέμα που αφορά εντός των γεωγραφικών ορίων και δεύτερον και πολύ σημαντικό, η δικαίωση της απόφασης του δημάρχου Λευκάδας διεύθυνση στάση εργασίας, είχε ως αποτέλεσμα την παραγωγή ενός πορίσματος, όπου επί του πορίσματος έγινε και η συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο πριν από τρεις μέρες.
Θεωρώ ότι είναι μία πολύ σημαντική εξέλιξη για τον Δήμο Λευκάδας και δευτερευόντως για το Δήμαρχο, γιατί δείχνει ότι με πολλή συγκροτημένο τρόπο παίρνουμε τις οποίες αποφάσεις.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι δεν πρόκειται για ένα τυπικό ζήτημα, γιατί αν η εταιρεία είχε δικαιωθεί μέσα από την δική της προσφυγή, θα μιλάγαμε σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο από ότι κληθήκαμε να μιλήσουμε στο δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης και από δω και στο εξής.
Το αν παράγει η δεν παράγει έννομο αποτέλεσμα αυτό είναι κοινή συνισταμένη όλων όσων έχουν ασχοληθεί με το θέμα, για αυτό είδατε ότι ήταν πολύ προσεγμένος και ο τίτλος του θέματος της τελευταίας συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, όπως είπαμε συζήτηση και έκφραση αναφορικά με το θέμα του τουριστικού περιπτέρου.
Μπορεί να μην παράγει άμεσο αποτέλεσμα, πλην όμως έχουμε κάθε δικαίωμα να συζητάμε και να παίρνουν αποφάσεις και είναι μία απόλυτη δικαίωση του δήμου Λευκάδας η απόφαση της αποκεντρωμένης.
Ο Χαράλαμπος Καλός απάντησε και στο ερώτημα για το τι απόφαση πάρθηκε στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο.
Θέλω εξ αρχής να πω ότι αναγνωρίζω την προσπάθεια που κατέβαλαν οι περισσότερες δημοτικές παρατάξεις, για την κατάθεση μιας άποψης η οποία να ευσταθεί νομικά και πού να παράγει το αποτέλεσμα ήθελε η καθεμία από τις παρατάξεις να παραχθεί.
Πρόκειται για ένα πολύ ειδικό θέμα, εκτός από την πολιτική χροιά και σκοπιά που έχει, έπρεπε όλοι μας να επιδείξουμε ιδιαίτερη προσπάθεια έτσι ώστε η όποια απόφαση παίρνονταν στο δημοτικό συμβούλιο να μπορεί να τύχει εφαρμογής στο δημοτικό λιμενικό ταμείο που είναι και το καθ΄ύλιν αρμόδιο όργανο.
Αυτό το αναγνωρίζω, ασχέτως αν δεν μπορέσαμε να πάρουμε μία κοινή απόφαση υπήρξαν δύο τελικές θέσεις και οφείλω να το καταθέσω γιατί όντως έγινε αυτή η προσπάθεια από τις περισσότερες παρατάξεις.
Η δική μου αρχική εισήγηση, στηρίζονται επάνω στο πόρισμα και πρέπει να δώσω συγχαρητήρια στην ομάδα εργασίας, για το εκπονηθέν πόρισμα, το οποίο δεν αμφισβητήθηκε από κανέναν και δεν αναφέρομαι σε δικαστήρια, αλλά στην Αποκεντρωμένη, αλλά και εντός στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου, το οποίο έτυχε ευρείας αναγνώρισης και αυτό είναι μία επιπλέον δικαίωση όχι για το Δήμαρχο, αλλά για τον Δήμο Λευκάδας καθόλου υπηρεσίες που μπορούν όταν τους δοθούν οι κατευθύνσεις, τους ανατεθεί μία εργασία την φέρουν εις πέρας Με πολύ μεγάλη επάρκεια, με το δημοτικό συμβούλιο να μπορεί να βασιστεί σε αυτό το αποτέλεσμα της δουλειάς και να πάρει τις όποιες αποφάσεις.
Θέλω να θυμίσω ότι η απόφαση που έχει ληφθεί στην συνεδρίαση της 30-08 είχε να κάνει με την δέσμευση της δημοτικής αρχής, για άμεση σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου, με λήψη απόφασης-πρότασης στο δημοτικό λιμενικό ταμείο ανάκληση της υπ αριθμόν 22/2021 αποφάσεις του.
Άρα στο συγκεκριμένο συμβούλιο μιλάγαμε ξεκάθαρα για ανάκληση απόφασης του Δημοτικού λιμενικού ταμείου και για σύσταση του δημοτικού συμβουλίου.
Στηριζόμενος επάνω στο πόρισμα της επιτροπής, η οποία διαπιστώνει μία σειρά παραβιάσεων, υπερβάσεων, αποκλίσεων της διακήρυξης και ο καθένας μπορεί να βάλει τη δική του ανάγνωση, η ανάκληση θα πρέπει να είναι μερική ως προς το αντικείμενο της παραχώρησης στο χώρου.
Αντιλαμβάνεστε ότι είχα δύο επιλογές, η μία ήταν από την αρχή να βασιστώ επάνω στη δέσμευση που είχαν στο δημοτικό συμβούλιο και στην απόφαση της 30-09, να υιοθετήσω σε πρώτο επίπεδο την πρόταση του πορίσματος.
Το πόρισμα έκανε λόγο να ανακαλέσει το δημοτικό λιμενικό ταμείο τις δύο αποφάσεις και να προσδιοριστεί η παραχωρούμενη έκταση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη διακήρυξη.
Κατά την άποψή μου αυτό ήταν το μείζον ζήτημα της όλης διαδικασίας. Σε περίπτωση που κριθεί ότι εξακολουθεί να έχει νομική ισχύ αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας να κινηθεί η βάση των νομικών διατάξεων η διαδικασία να κηρυχθεί έκπτωτη, διότι υπήρχαν και μία σειρά τεχνικών ζητημάτων, παραβιάζουν τις διακηρύξεις πολύ ουσιαστικών.
Το πρώτο είχε να κάνει με την στατική μελέτη, το υπόγειο, η διαμόρφωση υπαίθριων χώρων στις καμπίνες και κάποια άλλα θέματα τα οποία αναδεικνύονταν στο πόρισμα.
Στη συνέχεια ο κ Σολδάτος με το δικό του σκεπτικό, έκρινε ότι θα πρέπει επιπροσθέτως να εξεταστεί και η πιθανότητα, ότι το δημοτικό λιμενικό ταμείο να αξιολογήσει κατά πόσο μετά την ανωτέρω ανάκληση, εξακολουθεί να έχει νομική ισχύ το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας η συντρέχει νόμιμος λόγος να κηρυχθεί η διαγωνιστική διαδικασία άγονη.
Αυτή η θέση και από την πλευρά του κυρίου Δρακονατειδή σε σχέση με την ανάκριση, με προβλημάτισαν κατά πόσο θα πρέπει να επαναδιατυπώσω το 1ο σκέλος της τοποθέτησης μου, έτσι ώστε να υπάρχει ένας κοινός τόπος, από το Δημοτικό Συμβούλιο σε σχέση με την έκφραση της ανάκλησης και δεύτερον αντιλαμβάνεστε ότι από τη στιγμή που έκρινα ότι καλό θα ήταν να ενσωματωθεί στην πρόταση τη δική μου, οι της δημοτικής αρχής, η παράμετρος του ελέγχου κατά πόσο συντρέχει λόγος να κριθεί η διαδικασία άγωνη, αντιλαμβάνεστε ότι η λογική συνέχεια της πρότασης ήταν όπως διατυπώθηκε στη συνέχεια.
Πολύ απλά λέει να προτρέψει το δημοτικό συμβούλιο το δημοτικό λιμενικό ταμείο να ανακαλέσει τις δύο αποφάσεις του, να αξιολογήσει εν συνεχεία κατά πόσο είναι σε ισχύ ο διαγωνισμός, ή συντρέχει λόγος να κηρυχθεί η διαγωνιστική διαδικασία άγονη, γιατί αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να ακυρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.
Και όχι κάθε υπερβολήν όπως ειπώθηκε από μία συγκεκριμένη παράταξη, είχε ειπωθεί στο παρελθόν στις 30-08 από την πλευρά της αντιπολίτευσης, έτσι ατεκμηρίωτα να ζητήσουμε την απόφαση ακύρωσης παραχώρησης του Κάστρου και διακοπής κάθε διαδικασίας.
Αυτή ήταν η πρόταση των τεσσάρων συνδυασμών το Αυγούστου, αντιλαμβάνεστε πως δεν μπορούμε να κινηθούμε με τέτοια λεκτικά. Το ένα άρθρο με ένα νόμο αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορεί να βρει πρακτική εφαρμογή, πρέπει να σκεφτούμε και τα μέλη μας τους συναδέλφους μας στο δημοτικό λιμενικό ταμείο, για την οποία προτρέπει τους δώσουμε για να πάρουν την όποια απόφαση στην πορεία.
Όσον αφορά το τρίτο σκέλος ήταν μία λεκτική αναδιατύπωση, χωρίς να αλλάζει όμως καθόλου το σκέλος της δεύτερης δικής μου διατύπωσης επί της ουσίας ότι κατ εφαρμογή ότι εάν και εφόσον έχει νομική ισχύ το αποτέλεσμα της διαδικασίας να κινηθεί η διαδικασία προκειμένου η ανάδοχος να κηρυχθεί έκπτωτη.
Άρα αντιλαμβάνεστε ότι ουσιαστικά ήταν ένας συνδυασμός των τριών σκελών των εισηγήσεων της δημοτικής αρχής και του κ. Σολδάτου και έτσι καταλήξαμε σε αυτή την κοινή πρόταση με τις οποίες συλλεκτικές αναδιατυπώσεις χρειάστηκαν στην πορεία να γίνουν.
Στο ερώτημα για το τι μέλλει γενέσθαι εάν το δημοτικό λιμενικό ταμείο προχώρησε στην ανάκληση των αποφάσεων του, ο δήμαρχος Λευκάδας απάντησε ότι μεταφερόμαστε χρονικά καφέ υπερβολήν θα το πω στις 20-02-2020, γιατί στις 21-02 πάρθηκε η απόφαση από το δημοτικό λιμενικό ταμείο να εγκρίνει την παραχώρηση των 8.400 τετραγωνικό στρεμάτων στην εταιρεία Notion.
Μεταφερόμαστε σε εκείνο το χρονικό σημείο της διαγωνιστικής διαδικασίας, όπου υπάρχει μία απόφαση δικαστηρίου σε ισχύ δικαιώνει την εταιρεία Notion ότι είναι η επωφελέστερη προσφορά για το δημοτικό λιμενικό ταμείο ή αλλάζει την σειρά κατάταξης.
Γυρίζουμε σε εκείνο το χρονικό σημείο και έρχεται το δημοτικό λιμενικό ταμείο να κρίνει, κατά πόσο με την αποδοχή από το μέρος του, ότι βάσει και του πορίσματος και της σύστασης ότι η παραχώρηση δεν είναι τα 8.400, αλλά τα κτίρια και ο διαμορφωμένος χώρος, ότι αυτό αλλάζει τη διαγωνιστική διαδικασία στο σύνολο της, άρα εξετάζει κατά πόσο μπορεί να κηρυχθεί ο διαγωνισμός άγονος.
Επίσης θέλω να πω πως με ισχυρή νομική τεκμηρίωση θα γίνει αυτή η διερεύνηση σε σχέση με το κατά πόσο η διαγωνιστική διαδικασία στο σύνολο της μπορεί να κηρυχθεί άγονη.
Εάν κηρυχθεί άγονη από το δημοτικό λιμενικό ταμείο σταματάει ο διαγωνισμός και εκεί διακόπτεται η διαγωνιστική διαδικασία.
Στο ερώτημα εάν με αυτή την απόφαση ικανοποιείται ένα μέρος των συμπολιτών μας που επιθυμεί την οριστική λήξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, απάντησε πως αυτή τη στιγμή μιλάμε με όρους μελλοντικούς και με εκτιμήσεις.
Το πρώτο και σημαντικό είναι να υιοθετήσει το δημοτικό λιμενικό ταμείο την συνολική προτροπή του δημοτικού συμβουλίου, γιατί στο πρώτο σκέλος τα περί ανακλήσεως ήταν το πρώτο στοιχείο και των δύο ομάδων των προτάσεων που κατατέθηκαν.
Όλα αυτά θα αξιολογηθούν από το δημοτικό λιμενικό ταμείο και από τη νομική υποστήριξη την οποία θα έχει.
Επιτρέψτε μου να πω επειδή υπήρχε μία κριτική, ότι υπάρχει ένα έλλειμμα στην πρόταση της δημοτικής αρχής και του κυρίου Σολδάτου, ότι δεν υπάρχει επαρκή νομική στήριξη και δεν ενσωματώθηκε η νομική υποστήριξη πόσο των μελών του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, αυτό είναι αυτονόητο, όπως η τεχνική υπηρεσία του δήμου υποστηρίζει το δημοτικό λιμενικό ταμείο μη έχοντας τεχνική υπηρεσία, είναι στα αυτονόητα ότι η νομική υπηρεσία του δήμου θα υποστηρίξει το δημοτικό λιμενικό ταμείο, εκτός και αν κρίνει ότι πρέπει για τη δική του διασφάλιση να απευθυνθεί και σε κάποιο εξωτερικό γραφείο.
Στο ερώτημα εάν αυτή η νομική κάλυψη καλύπτει τις προσφυγές και σε μέλη του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, με αφορμή την πρόσφατη παραίτηση κάτι προέδρου Νίκου Γαζή ο οποίος διέκρινε έλλειψη βούλησης για νομική κάλυψη, απάντησε πως η λέξη που καλύπτει πλήρως τα μέλη του Δημοτικού λιμενικού ταμείου.
Είναι αυτονόητο η νομική υπηρεσία, ο Δήμος Λευκάδας θα συνδράμει στη στήριξη τόσο των θέσεων που προκύπτουν από τις αποφάσεις του δημοτικού λιμενικού ταμείου, αλλά και στα ίδια φυσικά πρόσωπα εάν και εφόσον χρειαστεί αυτό το πράγμα να γίνει.
Στο δημοτικό συμβούλιο ο κ.Γαζής έτσι όπως έθεσε το ερώτημα, είπε ότι θέλει τόσα από το Δήμαρχο, όσο και από τους ανθρώπους που σκέφτονται να διεκδικήσουν στις επόμενες εκλογές να είναι αυτοί οι δήμαρχοι εάν δεσμεύονται ότι θα παράσχουν αυτή τη στήριξη.
Εγώ εκεί είπα ότι αν και αυτό το θεωρώ αυτονόητο, σε ότι με αφορά προφανώς και θα πράξω αυτό.
Στο ερώτημα αν αλλάξει η δημοτική αρχή αν η απόφαση αυτή έχει δεσμευτικό χαρακτήρα, απάντησε πώς ο δήμος έχει συνέχεια.
Υπάρχουν πολλά ζητήματα, καθώς επί μερών μου έχουν κληθεί να απολογηθούν ή να δικαστούν πολλά μέλη και της προηγούμενης δημοτικής περιόδου.
Για παράδειγμα για το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Τότε με ομόφωνες αποφάσεις της οικονομικής επιτροπής, πιο παλιά στο δημοτικό συμβούλιο, ακόμα και κάποιοι που δεν είναι πλέον εν ενεργεία δημοτικοί σύμβουλοι, χωρίς κανέναν δισταγμό με ομόφωνες αποφάσεις και δεν νομίζω ότι υπάρχει καμία Δημοτική Αρχή που θα το αλλάξει αυτό, παρέχουν πλήρη στήριξη σε όλους αυτούς τους συναδέλφους μας, για αυτό λέω ότι αυτονόητα θεωρώ οποιαδήποτε είναι η δημοτική αρχή Θα το πράξει αυτό.
Επειδή όμως άκουσα την συνέντευξη του κυρίου Δρακονταειδή και το νομικό κενό στο οποίο αναφέρεστε, εάν δεν κάνω λάθος το κενό που ανέφερε είναι εάν και κατά πόσον κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός, στο οποίο σε αυτό συμφωνούμε, από το εάν υπάρχει στήριξη νομική το οποίο αναλύσαμε πριν από λίγο.
Στο ερώτημα για ποιο λόγο δεν το δέχτηκε αυτό στο δημοτικό συμβούλιο από το πόρισμα του κυρίου Δρακονατειδή, απάντησε πώς το θεωρεί αυτονόητο και δεν είναι κάτι που άπαξ και γράφονταν μέσα σε μία έκθεση θέσης ότι Θα άλλαζε κάτι με αυτό που εφαρμόζονται στο δήμου Λευκάδας.
Στην επισήμανση του δημοσιογράφου ότι:
Το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου με το οποίο προτάθηκε η ανάκληση των αποφάσεων παραχώρησης, βασίζεται κυρίως σε δύο σημεία.
– Το εμβαδόν του παραχωρούμενου χώρου που υποτίθεται ότι δεν είναι τα 8.400 τμ, και
– Το ό,τι τροποποιείται η στατική μελέτη που είχε το Λιμενικό Ταμείο και επιπλέον προστίθενται χώροι που δεν υπήρχαν
Βάσει αυτών, προκύπτουν κάποια εύλογα ερωτήματα :
- Αν ανατρέξουμε στις συνεντεύξεις και τις δηλώσεις, πάντα υπήρχε λόγος για έκταση 8.400 τμ που καλώς ή κακώς αυτό παραχωρούσε η προηγούμενη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου.
Πώς θα τεκμηριώσετε το ότι το εμβαδόν της παραχώρησης δεν είναι το σύνολο των 8.400 τμ, αφού όπως ισχυρίζεται η εταιρεία και ήδη παραδέχτηκε και ο πρώην Δήμαρχος, δεν υπήρχε κάποιο τοπογραφικό διάγραμμα που να περιγράφει την παραχωρούμενη έκταση, αντί του συνολικού ;
Ο Χαράλαμπος Καλός ανέφερε πως πρόκειται για μία εύστοχη διαπίστωση και θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής.
Κανείς από το 2016-2021 δηλαδή και για τις δύο δημοτικές περιόδους, δεν είχε ουσιαστικά αντιληφθεί την απόκλιση που υπήρχε σε σχέση με τον παραχωρούμενο χώρο και με αυτόν που αναφερόταν στη διακήρυξη όχι όμως με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο.
Αυτό το λέω γιατί όπως φάνηκε στην πορεία και βάσει του πορίσματος αλλά κι όχι μόνο, η περιγραφή που γίνεται στο ειδικότερα έχει πολύ μεγάλη ισχύ.
Μέχρι το 2021 καμία παράταξη και κανένας ηθοποιός δεν έβαζε το ζήτημα το ότι η παραχωρούμενη έκταση ήταν τα έκταση του διαμορφωμένος περιβάλλοντας χώρος.
Για αυτό ο κ Σολδάτος -και πρέπει αυτό να του το αναγνωρίσουμε- έθετε ένα ζήτημα, παρά τις διαβεβαιώσεις που είχα πάρει και εγώ, ότι δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα στην απρόσκοπτη διέλευση και όχι μόνο αλλά είχε τεθεί ως επιπλέον ενέργεια η δημιουργία ενός δρόμου τριών μέτρων στην άκρη της παραχωρούμενης ΄έκτασης και δεν είχε τεθεί από κανέναν και βάζω και τον εαυτό μου μέσα ότι δεν υπήρχε βάσει της διακήρυξης δεν έχει παραχωρηθεί η αμμώδης έκταση.
Άρα αντιλαμβάνεστε ότι εάν είχαμε αντιληφθεί όλοι ότι το ειδικότερα θα ήταν αυτό που το 2018, αλλά και το 2020 και το 2021 θα ήταν ο παραχωρούμενες χώρος, δεν θα συζητούσαμε καθόλου για την πρόσβαση.
Το όλο θέμα έχει αρχίσει να ανακινείται από το 2021 και φτάσαμε στην προχθεσινή συνεδρίαση, όπου ήρθε το πόρισμα εργασίας και με μεγάλη επισημότητα ερμήνευσε την διακήρυξη και απεφάνθη ότι αυτό είναι.
Όλα αυτά τα οποία σας είπα προβλημάτισαν πάρα πολύ και τον κόσμο και δημιούργησαν και τις ανησυχίες, δεν θα είχαν συμβεί εάν από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας στο 2017 επί της χερσαίας ζώνης Λιμένα και επί του τοπογραφικού του 1966 υπήρχε ένα τοπογραφικό που να οριοθετεί, κάτι που μας το ζητάει και τώρα από το δημοτικό λιμενικό ταμείο το υπουργείο ποια είναι η ακριβής παραχωρούμενη έκταση.
Εάν υπήρχαν όλα αυτά και το τοπογραφικό που ζωγραφίζει τα δύο κτίρια και τον ειδικά διαμορφωμένο περιβάλλοντα χώρο δεν θα συζητάγαμε τώρα τίποτα.
Αυτή ήταν μία πολύ βασική έλλειψη την οποία αναγνώρισε ο κύριος Δρακονταειδής και που δημιούργησε όλη αυτή την αναστάτωση και ως προς την πρόσβαση, αλλά και την επιφάνεια της θάλασσας που δυνητικά θα καταλαμβάνονταν από την εταιρεία κτλ.
Στην επισήμανση του κ. Δρακονατειδή πως όλος αυτός ο χώρος δόθηκε γιατί θα έπρεπε από κάπου να μπουν η μπουλντόζες και τα μηχανήματα, και ότι ήταν αυτονόητο ότι η εταιρεία δεν παίρνει τα οκτώ 8.400, ο Χαράλαμπος Καλός είπε ότι θα πρέπει να είμαστε σοβαροί.
“Είναι δυνατόν να παραχωρείς 4 στρέμματα για να μπει μία μπουλντόζα και να μη δώσεις μία άδεια παραχώρησης; Ακόμα και αυτό εάν είναι ένα επιχείρημα θα έπρεπε να έχει μνημονευθεί στην όλη διαδικασία των συζητήσεων στο δημοτικό συμβούλιο”
Αυτά δεν είναι σωστό να λέγονται γιατί προφανώς είναι ανυπόστατα, είναι προτιμότερο να λέμε, όποιοι έχουν το θάρρος να πουν ευθαρσώς, ότι το ειδικότερα είναι αυτό το οποίο πρέπει να έχει ισχύ και όχι επί του τοπογραφικού, που δεν είχε φτιαχτεί από το δημοτικό λιμενικό ταμείο που θα όριζε ακριβώς την παραχωρούμενη έκταση.
Απαντώντας στο ερώτημα μετά από όλη αυτή την τοποθέτηση για ποιο λόγο δεν πάμε στην διόρθωση στις πράξεις παραχώρησης προς το εμβαδόν και πάμε στην ανάκληση της παραχώρησης, που η εταιρία μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν στέκει νομικά, απάντησε πώς το νομικό σκέλος θα κριθεί πολύ πιθανόν να μας το πουν τα δικαστήρια.
Εγώ δεν είμαι νομικός, αλλά ακόμα και η νομική μου θέτουν κάποια ζητήματα ως προς την διαδικασία, καθώς θεωρούμε πως είναι κάποια αχαρτογράφητα νερά και χρειάζεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια και προσοχή ακόμα και στην διατύπωση της έκφρασης και κυρίως των αποφάσεων του Δημοτικού λιμενικού ταμείου από τη στιγμή που θα υιοθέτησε την προτροπή, έκφραση θέσεις του δημοτικού συμβουλίου για την επόμενη μέρα.
Σε ότι αφορά το ερώτημα γιατί δεν επέμεινα στην αρχική τοποθέτηση, πολύ επιγραμματικά λέω ότι διεφάνη στο δημοτικό συμβούλιο, ότι τόσο οι άλλες παρατάξεις έκαναν αναφορά στην ανάκληση των αποφάσεων, χωρίς να προσδιοριστεί παραχωρούμενη έκταση και επειδή θεωρώ ότι το θέμα της ανάκλησης είναι κομβικό, καθώς σας είπα ότι εγώ το είχα εισηγηθεί στο συμβούλιο της 30-08 που μίλαγα μόνο για ανάκληση της απόφασης, ήταν καλό να υπήρχε μία μορφονιά τουλάχιστον προφανώς το σημείο, για αυτό και σας λέω ότι υπήρχε μία τέτοια διατύπωση και μία πιο λογική συνέπεια στο σκεπτικό της διατύπωσης με την ενσωμάτωση του σκέλους του κυρίου Σολδάτου.
Στο ερώτημα ότι το 2017, ή ακόμα και σήμερα, πως θα ερχόταν μία εταιρεία να μισθώσει ένα περίπτερο και να επενδύσει χωρίς κανένα δικαίωμα στην αμμουδιά;
Ο δήμαρχος Λευκάδας απάντησε πως αυτό είναι ένα πολύ εύλογο ερώτημα και για αυτό σας είπα ότι λόγω της ουσιώδους μεταβολής της διαδικασίας, γιατί είναι άλλο να μιλάμε για δύο κτίρια και διαμορφωμένο χώρο πιάνο να μιλάμε για τα κτίρια και διαμορφωμένο χώρο και περίπου πέντε στρέμματα αμμώδους έκτασης. Μιλάμε για κάτι εντελώς διαφορετικό, για αυτό λέμε λοιπόν πως τώρα από τη στιγμή που προσδιορίζουμε με απόλυτη ακρίβεια ποιος είναι ο παραχωρούμενος χώρος, για αυτό ουσιαστικά μιλάμε για αλλαγή των όρων του διαγωνισμού και πάνω σε αυτό θα κληθεί το δημοτικό λιμενικό ταμείο να δει αν η όλη διαδικασία μπορεί να κηρυχθεί άγονη.
Είναι ένας ουσιώδης όμως λόγος τις διακηρύρηξης που έπρεπε να είναι ορισμένο με απόλυτη σαφήνεια.
Στο ερώτημα εάν η στατική μελέτη του 2017 μπορούσε να εφαρμοστεί κι αν είχε λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις, απάντησε πως αναφορικά με την πολιτική βούληση όπως εκφραζόταν από το σύνολο σχεδόν των παρατάξεων σε ένα ποσοστό πάνω από το 80% που είχαν εκπροσώπηση στην προηγούμενη αλλά και την τωρινή δημοτική περίοδο, αυτός ο τρόπος είναι ενδεδειγμένος για την αξιοποίησή του τουριστικού μας περιπτέρου.
Άρα θα πω ότι δεν είναι λάθος ότι η διοίκηση του τότε Δημοτικού λιμενικού ταμείου προχώρησε στην εκπόνηση της στατικής Μελέτης.
Εκείνο το οποίο διαπίστωσα με οποιοδήποτε μηχανικό έχω συζητήσει είναι ότι τα πράγματα έγιναν με αντίθετη σειρά.
Πρώτα θα έπρεπε να έχουν εκπονηθεί τα αρχιτεκτονικά και στη συνέχεια να εκπονηθεί η στατική μελέτη.
Μπορεί να υπάρχει ένα επιχείρημα ότι τα κτίρια δεν αλλάζουν όψη και δεν έχω καμία αντίρρηση σε αυτό, ο τρόπος όμως με τον οποίον θα επισκευαστούν και όποιες αλλαγές μπορούν να γίνουν, δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν με την οποιαδήποτε απόκλιση από τη στατική μελέτη που είχε εκπονήσει και εγκρίνει τότε το δημοτικό λιμενικό ταμείο.
Σχηματικά είχα πει το εξής και το επαναλαμβάνω, ότι φτιάχτηκε ένα κουστούμι και ζητάγαμε ως δημοτικό λιμενικό ταμείο από τον επίδοξο αγοραστή να χωρέσει μέσα σε αυτό. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό δεν ήταν εφικτό.
Από την άλλη μεριά ήταν δεσμευτικό και αυτό οφείλουμε να το πούμε ότι από τη στιγμή ότι αναγράφεται μέσα στη διακήρυξη, ότι γίνεται πολύ μεγάλη μνεία επιτέλους ή αστικών αποκλίσεων από αυτή την εγκεκριμένη στατική μελέτη.
Ανεξάρτητα εάν τόσο εγώ όσο και οι άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί με το θέμα, θεωρούμε ότι η σειρά με την οποία έγιναν οι μελέτες δεν ήταν η ορθή, από την άλλη μεριά και αυτό πρέπει να το καταλάβουν άπαντες, ότι από τη στιγμή που υπήρχε στη διακήρυξη ότι αυτή η στατική μελέτη πρέπει να εφαρμοστεί ή έστω κάποιες μικρές τροποποιήσεις για λειτουργικές ανάγκες, ήταν υποχρεωμένη η εταιρεία να την ακολουθήσει, παρότι μπορεί να μην χωρούσε.
Σε ότι αφορά τις εγκρίσεις από το δημοτικό λιμενικό ταμείο, δεν προβλεπόταν ρητά η έγκριση στα διάφορα στάδια των αρχιτεκτονικών μελετών και κατ επέκταση της στατικής παρέμβαση της εταιρείας.
Η μελέτη δεν έχει εγκριθεί ακόμα και τώρα και αυτό θέλω να ακουστεί ξανά και προς τους ακροατές, ότι το δημοτικό λιμενικό ταμείο προφανώς και λαμβάνει γνώση, προφανώς συναινούσε, όμως δεν έχει έγκριση, δεν έχουν καθίσει να το μελετήσουν και για αυτό θεωρώ πως είναι πολύ σημαντικό από την οποία τροπή έχει πάρει το όλο θέμα, ότι είναι πολύ σημαντικές οι παρατηρήσεις αυτές του πορίσματος.
Στην επισήμανση ότι η εταιρεία έχει πει πως δεν έχει κληθεί ποτέ για να συζητηθεί το θέμα, τόσο με τις τεχνικές υπηρεσίες ή το δημοτικό λιμενικό ταμείο, ο δήμαρχος είπε κάτι που δεν ανέφερε στο δημοτικό συμβούλιο.
Εγώ ρώτησα τα μέλη της ομάδας εργασίας για το κατά πόσο η στατική μελέτη η οποία χρειάζεται για να υποστηρίξει το αρχιτεκτονικό είναι χειρότερη η καλύτερη, είναι τροποποίηση η παραμετροποίηση, καθώς of the record ήθελα την άποψή τους, την οποία με επιστημονικούς όρους διατυπώνουμε στο πόρισμα είναι ότι πρόκειται για μία άλλη στατική μελέτη, καλύτερη μεν αλλά μία διαφορετική.
Από τη στιγμή που η κατεύθυνση η απόφαση η δική μου σε σχέση με τα μέλη της ομάδας εργασίας ήταν για την απόκλιση από τη διακήρυξη έκανα ένα μεγάλο μέρος του τεχνικού μέρους του πορίσματος στέκεται στην στατική μελέτη, λέγοντας πως είναι μία νέα μελέτη που δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
Κατ επέκταση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτός και ο τρόπος κατασκευής και ότι άλλο προβλέπεται από την εταιρεία.
Σχετικά με το έλλειμμα επικοινωνίας και ενημέρωσης με την εταιρεία είναι πραγματικότητα.
Στο ερώτημα του πώς θα πειστεί ο λιμενάρχης και τα μέλη του Δημοτικού λιμενικού ταμείου να ψηφίσουν μία ανάκληση παραχώρησης και όχι το ορθό που είπε η επιτροπή για μερική ανάκληση ώστε να καλύπτονται νομικά, απάντησε πώς επειδή ελέχθη από τον κ. Δρακονταειδή στο τέλος της συνέντευξης που σας έδωσε κάνοντας μία έκκληση προς τον πρόεδρο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου αλλά και στο Δήμαρχο να βγάλουν την πρόσκληση αμέσως για συνεδρίαση, απάντησε πως επειδή θέλει να είναι ξεκάθαρος θα είναι λίγο σκληρός αυτό που θα πω.
Πέντε χρόνια ο κ. Δρακονταειδής γνωρίζει ότι για να μπορεί να καθαρογραφεί μία απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο, πρέπει να γίνει η απομαγνητοφώνηση και στην συνέχεια η ενσωμάτωση των απομαγνητοφωνημένων πρακτικών στην απόφαση για να μπορεί να έχει ισχύ.
Αυτό είναι σε εξέλιξη, νομίζω ότι εντός εβδομάδας θα μας έρθουν τα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά έτσι ώστε να μπορεί να βγήκε η απόφαση επισήμως.
Αυτή η έκκληση, “Δήμαρχε βγάλε τώρα την απόφαση”, γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν είναι έτσι.
Επίσης δεν ισχύει ότι ο πρόεδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, παρότι λείπει και εκτός Ελλάδας για μία οικογενειακή του υποχρέωση, μπορεί να βγάλει την πρόσκληση.
Δεν μπορεί αυτό να συμβεί γιατί πολύ απλά τόσο η πρόσκληση από τον πρόεδρο του Δημοτικού συμβουλίου, αλλά και από τον πρόεδρο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου για να έχει ισχύ θα πρέπει να υπογραφεί από τον πρόεδρο, αντιλαμβάνεστε ότι αυτό μπορεί να γίνει.
Τον ευχαριστώ πολύ για την έκκληση που έκανε όμως τα πράγματα αυτά θα γίνουν με νόμιμο τρόπο τις επόμενες ημέρες.
Επίσης με νόμιμο τρόπο θα έπρεπε να έχει αποκλειστεί και η Νόσιον το 2017, όταν δεν είχε προσκομίσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά κατά την ώρα που έκλεισε ο διαγωνισμός και ειλικρινά με θλίβει να ακούω τον πρώην δήμαρχο τον τόπο μου, να λέει ότι το έγγραφο ενσωματώθηκε μετά από δύο με τρεις ώρες.
Είναι χρηστή διοίκηση αυτή σε έναν ανοιχτό διαγωνισμό, να λέμε ότι ο διαγωνισμός κλείνει στις 10:30 επί ποινή αποκλεισμού εάν λείπει ένα έγγραφο και εμείς να δεχόμαστε την Νόσιον, αλλά δεν έχει σημασία και οποιαδήποτε άλλη εταιρεία.
Έτυχε να είναι η συγκεκριμένη εταιρεία, θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε εταιρεία.
Είναι χρηστή διοίκηση όταν το δημοτικό λιμενικό ταμείο απευθύνεται στο σύνολο του στη Νομική υπηρεσία, η οποία έρχεται και λέει ότι η εταιρεία είναι παράνομο να συμμετάσχει και παρόλα αυτά ενσωματώνουν μέσα στην απόφασή τους την έγκριση των πρακτικών που είχε νομιμοποιηθεί η μία εταιρεία που έφερε εκπρόθεσμα τα δικαιολογητικά; Αυτά τα πράγματα είναι ανήκουστα και απορώ πως λάμβαναν χώρα.
Είναι απαράδεκτα αυτά τα πράγματα δεν αγοράζουμε στυλό και μολύβια.
Απαντώντας στο ερώτημα για το ποιες ήταν οι πιέσεις που ασκήθηκαν για να συνομιλήσω με την εταιρεία, όπως αποκάλυψε στο δημοτικό συμβούλιο, ο Χαράλαμπος Καλός είπε προτεραιότητα ενός Δημάρχου είναι η διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής σε ένα δήμο.
Αυτό πρέπει ο εκάστοτε δήμαρχος να το διαφυλάσσει ως κόρη οφθαλμού. Δεν μπορεί να επιτρέψει η οποία δημοτική αρχή να διχαστεί μία κοινωνία.
Από τη στιγμή που με ενέργειες εταιρείας, όπου οι ενέργειες αυτές αναλύονται σε μία σειρά εξωδίκων προς την δημοτική αρχή, στη συνέχεια ήταν οι δύο αγωγές κατά δημοτών και μάλιστα χωρίς πρότερη ειδοποίηση με ένα εξώδικο.
Όταν στην πορεία γινόμαστε κοινωνοί ελέγχων και προσφύγων στους εποπτεύοντες οργανισμούς του δήμου όσο για τις αποφάσεις, αλλά και μία αναφορά κατά του δημάρχου Λευκάδας, αντιλαμβάνεστε ότι όλο αυτό έχει δυναμιτίσει το κλίμα εδώ στο δήμο μας.
Σημαίνει ότι ο δήμαρχος έχει υποχρέωση να διασφαλίσει την κοινωνική συνοχή και κάτω από αυτό το πρίσμα είναι αδύνατον να καθίσει να συζητήσει με την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα με την εταιρεία.
Αυτό προφανέστατα θα έπρεπε να έχει γίνει σε αρκετά προγενέστερο χρόνο, στο πλαίσιο μιας κλήσης προφανώς με παρουσία του δημοτικού συμβουλίου μιας εύρεσης όσο το δυνατόν καλύτερης λύσης πού να διασφάλιζε το μέγιστο ζητούμενο του λευκαδίτη για την παραλία που την θεωρεί κτήμα του.
Αντιλαμβάνεστε ότι τώρα δεν συντρέχουν αυτές οι προϋποθέσεις, το κλίμα έχει δηλητηριαστεί, έχει γίνει πολύ τοξικό που καθιστά ανέφικτη αυτή την συζήτηση σε αυτό το πλαίσιο.
Σε ότι αφορά τις πιέσεις τις οποίες ανέφερα και στο Δημοτικό Συμβούλιο που ασκήθηκαν προκειμένου να υπάρχει αυτή η συζήτηση είναι πραγματικότητα και μπορώ να το αποδείξω κάποια στιγμή κρίνω, όμως θεωρώ πως δεν υπάρχει λόγος να γίνει αυτό από ένα μέσο δημοσιογραφικό. Αν έκρινα ότι έπρεπε να το πω θα το έκανα στο δημοτικό συμβούλιο
Στο ερώτημα για το τι σκοπεύει να κάνει με τον πρόεδρο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου κ. Καρβούνη μετά και την σκληρή κριτική του κυρίου Γληγόρη στο δημοτικό συμβούλιο ότι τον κρατάει πολιτικά, απάντησε ότι δεν θα σχολιάσει την στάση του.
“Πρέπει να πω πως η τοποθέτηση του αποδοκιμάστηκε από το σύνολο της τοπικής κοινωνίας και εμένα αυτό μου αρκεί.”
“Αναφορικά με τον πρόεδρο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, στα επόμενα λεπτά αναμένεται να έχω μία συνάντηση εργασίας. Θέλω πρώτα να συζητήσω μαζί του και βάζουμε μία Άνω τελεία σε αυτό ή μπορεί τόσο ο ίδιος αλλά και εγώ να επανέλθουμε τις επόμενες ημέρες.
Κλείνοντας ο Δήμος Λευκάδας απευθυνόμενος σε όλη την κοινωνία της Λευκάδας ανέφερε ότι γνώμονας τόσο το Δημάρχου, της Δημοτικής Αρχής και του Δημοτικού λιμενικού ταμείου πρέπει να είναι η προάσπιση των συμφερόντων του τόπου.
Οφείλει όμως σε κάθε δημοτική αρχή να αφουγκράζεται και τις ανησυχίες της κοινωνίας.
Εγώ από την πρώτη στιγμή είχα πει ότι εάν και εφόσον ληφθούν όλες οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις εάν και εφόσον έχει τηρηθεί στην ολότητά του ότι προβλέπεται από τη διαδικασία ήμουν θετικός στην ολοκλήρωση αυτής της αξιοποίησης του τουριστικού περιπτέρου με αυτούς τους όρους που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη δημοτική περίοδο και συνεχίστηκε σε αυτή.
Θέλω να διαβεβαιώσω τους πολίτες της Λευκάδας ότι ο δήμαρχος από τη στιγμή που έγινε κοινωνός των οποίων ανησυχιών και δεν αναφέρομαι από πολιτικής σκοπιάς, καθώς αυτό το ζήτημα το αφήνω στην άκρη.
Εγώ άκουσα τα Κοινωνικά μηνύματα, προφανώς ενεργοποιήθηκαν κάποια αντανακλαστικά μου για αυτό και όλες οι ενέργειες του δήμου και του Δημάρχου είναι σε μία κατεύθυνση διασφάλισης της κοινωνικής συνοχής, να πέσουν οι τόνοι, γιατί ήταν μία έκρυθμη κατάσταση στη μικρή μας κοινωνία.
Η Λευκάδα δεν είναι μία απρόσωπη κοινωνία, υπάρχει προσωπική σχέση μεταξύ όλων μας, υπάρχει επικοινωνία ανεξάρτητα αν υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις, άρα αυτό ο δήμαρχος και δημοτική αρχή θα το προασπίσουν, θα είμαστε από κοντά στη διαδικασία, γιατί θεωρώ δεδομένο ότι θα τραβήξει σε μάκρος η κατάληξη του θέματος της αξιοποίησης του τουριστικού περιπτέρου.
Άμα δεν ήταν γάτος ο Σολδατος, εσύ ακόμα θα παταγες σε τρεις βάρκες. Συνεχίζεις τρομάρα σου
Ούτε η άποψη για την κοινωνική συνοχή , έστω και ώς ιδεολογία , θα αρέσει στην εν λόγω προβληματική αυτοπεριθωριοποιημένη μικροεπαρχία τωνν γκαρσονιών και κονσιέρζ των χασαποταβερνών και σουβλατζίδικων.
Ο Δήμαρχος κύριος Καλός είναι γάτος με πέταλα.
Ποιοί άλλοι είναι γάτοι , ή γάτοι με πέταλα, ή γατόνια στην Λευκάδα??.
Δυστυχώς δεν μπορείς ναι διασφαλίσεις την κοινωνική συνεχή γιατί δεν λειτουργείς ως Δήμαρχος των Λευκαδίων αλλά ως Δήμαρχος-Νάρκισσος και “οικογενειακών φίλων”.
Βρε ερμε, για ποια συνοχή του λαού αγωνίζεσαι. Για αυτό τον λαό πού χτυπάς το χέρι στο τραπέζι, για αυτόν που προκαλείς με αναρτήσεις παγωνιού, με τις τελε βρισιές, με τα καβαλημενα αλογα και τον ετσιθελισμο με τις γλάστρες? Προχωρα, εμείς εδώ είμαστε
Θλιβερός ελκομενος και άβουλος κατάλαβε ότι έπιασε πάτο και αγκάλιασε τον συναιτερο μπας και αναπνεύσουν μαζί. Πάτο κάτσε. Σου πάει. Δεν μας κοροϊδεύουν
Η Δημορχιακή εποχή του κου Καλού, αποτελεί και θα αποτελέσει ιστορική Σήμαναη και σχολή ( μανιέρα) δημοτικής διαχείρησης στον χρόνο.
Ο Λευκαδίτικος Δημαρχιακά γάτος δηλαδή ώς είδος , λειτουργεί και παιδευτικά για την παραγωγή και άλλων γάτων για τα επόμενα χρόνια που θα προκύψουν ώς αυτοδιοικητικοί αιρετοί άρχοντες και διαχειριστές.
Οι δημότες στην Λευκάδα το κατανοούν συτό, απλά κάτι θλιβερές λα’ι’κές μικρές μειοψηφίες αδυνατούν να καταλάβουν και την δημοτική πεφωτισμένη διαχείρηση και τα όσα αυτή η πεφωτισμένη αυτοδιοικητική διαχείρηση παραγάγει για τον παραπέρα μακρύ χρόνο.
Σε ένα συνοθύλευμα απαίδευτων και τεχνικά επαγγελματικά γκαρσονιών και αυτοσχέδιων θυρωρών ( κονσιέρζ) σε ψησταριές, ο όρος κοινωνική συνοχή ώς ιδεολογία υπόβαθρο ώς αυτοδιοικητική διαχείρξση .. το ια καταλάβουν??
Το ποιό πιθανό έως σίγουρο είναι να κλείσουν με καρέκλες και σταθερές κατασκευές – των ψησταριών- όλο και περισσότερα πεζοδρόμια και πεζόδρομους.