Την δική του απάντηση σχετικά με τις φωτογραφίες που έκαναν το γύρο των social media αναφορικά με την προτομή του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη στα πλαίσια του έργου διαμόρφωσης της παραλίας της Λευκάδας έδωσε ο αντιδήμαρχος Τάσος Γαζής στον Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη.
Σύμφωνα με τον κύριο Γαζή έχει αρχίσει να εκτελείται ένα μεγάλο έργο στην παραλία της πόλης. “Πρόκειται για ένα έργο που έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός του από το 2005, όταν για πρώτη φορά ήρθε στο δημοτικό συμβούλιο του τότε Δήμου Λευκάδας και ψηφίστηκε ομόφωνα.
Από τότε προχώρησε και επικαιροποιήθηκε η μελέτη από όλα τα επόμενα δημοτικά συμβούλια. Φτάσαμε στο σήμερα να πετύχουμε μία πολύ γενναία χρηματοδότηση στο πρόγραμμα της αστικής αναζωογόνησης των πόλεων, για την υλοποίηση αυτού του έργου το οποίο επαναλαμβάνω έρχεται από πολύ παλιά.
Αυτή είναι η πρώτη φάση ανάπλασης του παραλιακού χώρου της πόλης μας, η οποία δημοπρατήθηκε, ανατέθηκε στον ανάδοχο ο οποίος αναδείχθηκε από τη διαδικασία της δημοπράτησης και ξεκίνησαν οι διαδικασίες από την 1η Οκτωβρίου.
Ως όφειλε ο ανάδοχος περιέφραξε τον χώρο και ξεκίνησε τις διαδικασίες βάσει ενός χρονοδιαγράμματος που είναι σαφές, καθορισμένο και επιβλέπεται αυστηρά από την τεχνική υπηρεσία του δήμου μας.
Στα πλαίσια αυτής της όλης εργασίας και υποχρέωσης της αναδόχου εταιρείας, είναι η αποψίλωση και επανατοποθέτηση των αγαλμάτων τα οποία βρίσκονται στον χώρο του Μποσκέτου, η “Ανθώνα” όπως λέγεται από παλιά.
Η αποψίλωση και επανατοποθέτηση είναι ευθύνη της αναδόχου εταιρείας, η οποία σε συνεργασία με την επιβλέπουσα υπηρεσία, την τεχνική υπηρεσία του δήμου μας, έκανε πλήρη φωτογραφική αποτύπωση των αγαλμάτων, ιδιαίτερα στις προτομές του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη.
Έγινε τοπογραφική αποτύπωση, πλήρης αρίθμηση και καταγραφή των πετρών μιας προς μία.
Οι πέτρες στην προτομή του βαλαωρίτη έχουν αφαιρεθεί, καταγραφεί, αρίθμηθεί και φυλάσσονται με ευθύνη του δήμου.
Πρέπει να πω όπως το άγαλμα ήταν ισχυρά πακτωμένο, με μπετοσίδερα, μπορεί να μην ήταν στην αρχική του μορφή, ή να προστέθηκαν με το σεισμό του 1948 όμως δεν το γνωρίζω.
Αυτή η ισχυρή πάκτωση με πολύ μεγάλη φροντίδα και ασφάλεια της προτομής έγινε η αποψίλωση της από την εταιρεία.
Το άγαλμα αφού αποψιλώθηκε τοποθετήθηκε στο έδαφος, περιφράχτηκε με τις πέτρες που σας ανέφερα και σκεπάστηκε για να μεταφερθεί εντός ωρών στο χώρο που φυλασσόταν.
Είναι γεγονός πως ο χώρος είναι στα πλαίσια ενός εργοταξίου, το οποίο ενδεχομένως να μην έχει ολοκληρωθεί η περίφραξη του στο σύνολό της. Όμως ήταν στο χώρο δουλειάς και στα πλαίσια της εργασίας που ήταν υποχρεωμένη εταιρεία, με την επίβλεψη της τεχνικής υπηρεσίας να κάνει.
Επαναλαμβάνω το άγαλμα ήταν τοποθετημένο και σκεπασμένο για να μεταφερθεί.
Επίσης να σας εξηγήσω, πως επειδή το άγαλμα ήταν αρκετά βαρύ και ήταν αρκετά επίπονη η διαδικασία τις αποξήλωσης και της μεταφοράς του, κατέβηκε στο έδαφος, σκεπάστηκε με γεωύφασμα για την υγρασία, στερεώθηκε με πέτρες και με πλάκες.
Θέλω να πω πώς το άγαλμα προστατεύτηκε, για να παραμείνει εκεί λίγες ώρες μέχρι να μεταφερθεί στον τόπο που θα φυλαχτεί.
Φαίνεται λοιπόν ότι το απόγευμα της 10ης Οκτωβρίου, σύμφωνα με μαρτυρία που έχουμε, κάποιος διέφυγε της προσοχής του φύλακα του εργοταξίου, μπήκε στο χώρο, φωτογράφισε το άγαλμα αφού το αποκάλυψε και εξαφανίστηκε.
“Αυτό έγινε και για αυτό προβλήθηκε αυτή η φωτογραφία η οποία δεν απεικονίζει την πραγματικότητα της δουλειάς που γίνεται στο χώρο”
Στα σχόλια που διάβασα εάν ο δήμος ενδιαφέρεται για την ιστορία του τόπου, νομίζω ότι δεν χρειάζεται να σχολιάσω κάτι γιατί είναι αστειότητες όλα αυτά.
Με την αυθαίρετη ενέργεια που έγινε στον εργοταξιακό χώρο του έργου, προφανώς αυτή η φωτογραφία με σκοπό να αναπαραχθεί και να δημιουργηθεί όλος αυτός ο θόρυβος. Δεν υπήρχε κανένας λόγος να δημοσιευθεί αυτή η φωτογραφία.
Εν πάση περιπτώσει κάποιος που κάνει χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να έχει και την ανάλογη ευαισθησία και προσοχή, δεν μπορεί ο καθένας ελαφρά την καρδιά να κατηγορεί έναν ολόκληρο δήμο ότι δεν σε την ιστορία του τόπου και του εθνικού μας ποιητή, από τη στιγμή που υπάρχουν πολλές δράσεις και ενέργειες όχι μόνο της δημοτικής αρχής αλλά διαχρονικά.
Εγώ όμως επειδή έχω την τιμή να εκπροσωπώ την δημοτική αρχή στον τομέα του πολιτισμού, θέλω να πω πως έχουμε δεκάδες δράσεις το αποδεικνύουν και τον σεβασμό στην ιστορία του τόπου και την προστασία των μνημείων μας, αλλά και την ανάδειξη όλων αυτών των ιδιαιτεροτήτων της ιστορίας μας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Επιτρέψτε μου να πω ότι για πρώτη φορά ότι ήδη το πνευματικό κέντρο και το τμήμα που έχω την τιμή να προΐσταμαι, ετοιμάζονται για το 2024.
Θα μου πείτε ότι θα μεσολαβήσουν οι δημοτικές εκλογές, δεν έχει όμως σημασία γιατί το 2024 θα γιορτάσουμε τα 200 χρόνια από την γέννηση του ποιητή και ήδη ετοιμάζουμε το πλαίσιο που θα κινηθούμε.
Η φύλαξη από την στιγμή που η εταιρεία έκανε αυτή την ενέργεια, μας ετοίμασε την προτομή, την παρέλαβε ο δήμος που έχει την ευθύνη της φύλαξης των αγαλμάτων.
Επίσης έχει την ευθύνη να φυλάξει όλα τα υλικά, όπως τις στήλες φωτισμού και τα λοιπά που βρίσκονται στο χώρο και έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα που είναι αναγκαία και η προτομή του εθνικού μας ποιητή, αλλά και των άλλων σημαντικών ανθρώπων που κοσμούσαν το μποσκέτο, ή τον Ανθώνα όπως λέγονταν παλιά να φυλαχτούν με ασφάλεια και να προστατευτούν έως ότου έρθει η ώρα να επανατοποθετηθούν, στο χώρο των οποίο βρισκόταν.
Να είστε βέβαιος ότι η τοποθέτηση αυτή που θα γίνει, δεν θα αργήσει πολύ, ιδιαίτερα επειδή μιλάμε για τον Βαλαωρίτη θα αποδείξει και όλα αυτά που λέμε σήμερα, αλλά και τις προθέσεις και το σεβασμό της δημοτικής αρχής προς την ιστορία του τόπου.
Να θυμίσω όμως πως αυτός που τράβηξε τη φωτογραφία μπήκε σε απαγορευμένο χώρο, μπήκε στο εργοτάξιο. Δεν είναι μία πολύ απλή μεταφορά πρόκειται για ένα πολύ βαρύ κομμάτι που μεταφέρθηκε.
Όμως τι να σχολιάσω για τον κισσό που έχουν αναφερθεί, να πω πως θα φέρουμε από την Μαδουρή, καθώς χώμα και πέτρες από ότι χρειάζεται από το ίδιο το σπίτι του βαλαωρίτη.
Νομίζετε ότι δεν έχουμε επαφή με την οικογένεια και τους κληρονόμους;
Όλα αυτά τα οποία γράφτηκαν, θα μου επιτρέψετε λόγω της θέσης μου να μην τα σχολιάσω
Καλέ τι λέτε ?? , ή έτσι είναι ο πολιτισμός εκεί, με τα σχολεία δίπλα στα σκουπίδια και την πόλη να βρωμάει για τους επισκέπτες ( αφού εσείς τάχετε αποδεχτεί ) λύματα.
Βαρύς πολιτισμός έπεσε εκεί κάτω, μόνο που είναι στο μυαλό σας , στις βόλτες και στους καφενέδες.
Ούτε σε υποσαχάρια περιοχή – παρά μόνο στην ιστορία των βανδάλων- θα υπάρχει αυτή η εκδοχή, με έργο τέχνης και μαζί ιστορικό συμβολισμό του πολιτισμού ( όπως τον ενοείαι εσείς).
Καλά είστε με την βρώμα απ τα λύματα και τα σκουπίδια να πνίγουν τα σχολεία, και έχει και πολλούς καφενέδες.
Και αν καταφέρετε και γελάσετε κάνα επισκέπτη και έρθει ώς τουρίστας , όλο και κάτι θα κονομάνε .. πουλώντας αυτό τον πολιτισμό.
Μόνο που υπάρχει και άλλος κόσμος δημιουργικός , που εργάζεται και δεν έχει χρόνο για καφενέδες, και του αρέσει να βλέπει αλλοιώς τον πολιτισμό. Και πάντως όχι με βρώμα λυμάτων- σκουπίδια δίπλα απ τα σχολεία, και πεταμένα έργα τέχνης.
Ασε ρε Τασούλη τις κλάψες και τις μπαρούφες. Σε εστειλε ο ψηλός σε υπηρεσία να πεις ότι θα φέρετε χώμα απ τη μαδουρη. Που τα πουλάς αυτά. Λες ότι προστασία,πού. Εχετε εξαφανισει κάθε έννοια πολιτισμού. Άντε στην έμμισθη θεσούλα σου κακομοίρη. Χρόνια ζεις έτσι γλυφοντας
Ρέ Τάσο μή γίνεσαι γελοίος. Ξέφραγο αμπέλι είναι το εργοτάξιο
.Σε στείλανε να τα μπαλωσεις και λες ανοησίες. Αποτυπωσατε τίς πέτρες. Όχι άλλες βλακιες.δεν αντεχουμε.Ζητήστε συγγνώμη
Τασούλη, πόσο κακομοιρης ακόμα. Πρεπει νασαι 6 τετραετίες μισθωτός πολιτικός χωρις να εχει κι αναγκη.ολο για τις βρωμικες δουλιες σε καλουνε επειδη σου παει η γραβατα.. Ολα ειναι ψεματα αυτα που λες.Πειτε κανα συγγνωμη να σαξει το πραμα γιατι ειστε στο στοχαστρο.Δεν μαζευεται τωρα.Ακου χώμα!!Εσυ δεν ειχες πατησει το ποδι σου στο μνημειο.Τωρα σ επιασε οπονος..στο μνημειο.Μονο στη μαδουρη πηγαινες για να σκυψεις τη μεση σου.Το συγγνωμη συγχωρείται.οι ψευτιές ΟΧΙ..
Σκεφτηκα γιατι το στησανε ολο αυτο.Για να δωσουμε εκει προσοχη και να ξεχασουμε το Καστρο και να ατονισει η προσπάθειά μας.Ραδιούργοι οι τύποι!!!
Βαριά μαθήματα και τριβή με την ιστορία της τέχνης και του πολιτισμού, έχει κάνει ο κύριος παραπάνω αντιδήμαρχος, και ξέρει πώς αποκαθηλώνουν ένα έργο τέχνης για την μεταφορά του ή συντήρηση ή επανατοποθέτηση . Πρόσθετα μάλλον έχει ασχοληθεί και με την έδραση και πάντωση όλης της σύνθεσης ώς βάση που φέρει το έργο τέχνης, και αυτό του χρειάστηκε στην έν λόγω σύνθεση ( βάσης και γλυπτού ) που και η ίδια η βάση αποτελούσε έργο τέχνης στην εν λόγω μνημειακή σύνθεση.
Και επειδή βάζει και φωτό του εαυτού του ο ίδιος στην επεξεργασμένη πολιρισμικά αποψή του για την κατάσταση αυτή, μήπως και ο ίδιος θέλει να αποτυπωθεί ώς γλυπτό πορτραίτο ( αντίγραφο της εικόνας στην φωτό ) για να το θυμούνται??
Για τις προτομές και μόνον:::, Σ όσα είπε ο αντιδήμαρχος κ Γαζης στο Πρίσμα και όσα έγραψε ο γιατρός κ Γιωργακης στα τοπικά ΜΜΕ και με τις φωτογραφίες δεν πιστεύω να βρεθεί κάποιος Λευκάδιος να πιστέψει τον αντιδήμαρχο…Και καθώς δεν γνώριζε ούτε γνωρίζει πως γίνονται αυτές οι εργασίες θαπρεπε να μην ανοίξει το στόμα του…Αλλά καθώς έχει υπάρξει και στο παρελθόν ***** πολλών αφεντάδων , τώρα εμφανίστηκε στο στο ρόλο που γνωρίζει πολύ καλά , σαν μαϊντανός με …παπαρολογιας το ανάγνωσμα…Δεν είναι άξιος για τους μισθούς του;;;;;Είναι!!!!Θα βρισκε καλύτερο εκπρόσωπο να πει αυτές τις παπαρολογιας ο Δήμαρχος;;;; Ασφαλώς όχι!!!!
Ο άνθρωπος αρέσκεται να ακούει τον ήχο της φωνής του,μιλάει ακατάπαυστα και λέει σαχλαμάρες στα συμβούλια που τον έχουνε βάλει..γραβατώνεται και παριστάνει τον μαιντανό και μέσα μεσα λεει και καμμιά παπάτζα για να δικαιολογει τη θεσούλα του…άσε μας κυρ Τάσο, τράβα στο Νυδρί που ξερεις ότι το αγαλμα εκεί που έχετε είναι του Αριστοτέλη Ωνάση κι οχι Του Βαλαωρίτη…Αριστοτέλης ο ένας, Αριστοτέλης κι ο άλλος..προσεχε μη τους μπερδέψεις!!
Σημαίνων στέλεχος της διοικητικόκοινωνικής ζωής της χώρας, πολύ σχετικός με την Λευκάδα, είπε στον γράφοντα εδώ, ότι και με άκλου τύπου παραγωγική οργάνωση η Λευκάδα θα είχε εισόδημα Νομού 20 μονάδες και με τον τουρισμό έχει 120 μονάδες, άρα με το παραγωγικό αυτό μοντέλο ( και ότι υπονοεί αυτό ) πάει η Νήσος ορθολογικά.
Στην απάντηση- διαπίστωση του γράφοντα ότι με αυτό το μοντέλο όμως η Ελλάδα άρα και η Λευκάδα χρεωκόπησε.. δεν υπήρξε απάντηση.
Τώρα η απάντηση και αντακάκλαση για αυτό που ώς τελετουργίες καθημερινότητας θα συνέβαινε ή θα συμβαίνει ( όπως το χάλι σχετικά με την αποκαθήλωση για επανατοποθέτση του συμβολικού και ώς ιστορικό περιεχόμενο για τον τόπο έργου τέχνης), είναι σαφές μέσα στην ορθολογικότητα του παραγωγικού που κυριάρχησε μοντέλου, του οποίου τις παραμέτρους και νόρμες και πρακτικές κειτουργίας καθορίζουν τα στοιχεία αυτού του ορθολογικού παραγωγισμού ( χασαποταβέρνες, ψησταριές, κονσέρζ – θωρωροί και θυρωρές κάτοχοι μεταπτυχιακών τίπλων σπουδών- στα φαγάδικα
και καφενέδες.
Να σκεφτόμαστε λογικά πολιτισμικά.
Ποτέ δεν θα μπορέσει να επανατοποθετηθεί ουσιαστικά το συμβολικό έργο αυτό, γιατί γκρέμισαν την ιστορία του ώς πατίνα της ιστορικότητας στο χρόνο του έργου αυτού.
Και αν υπάρξει η άποψη ότι με την νέα τοποθετησή του το έργο θα ειναι φορέας της ιστορίας του ( λαρα και των αλλαγών που επήλθαν σε αυτό) αυτή η άποψη θάναι για βλάκες, για το συγκεκριμένο σύνολο έργου.
Το γιατί του αδύνατου της μνημειακης επανατοποθέτησης του έργου ( ας ξαναστηθεί) ας το καταλάβει αν μπορεί και ο αντιδήμαρχος πολιτιστικού και οι φορείς της ανάδοχης εργολαβίας. Και για τούτο έπρεπε να υπάρξει τεράστια προσοχή στην διαχείρηση και του χώρου και του έργου αμοιγώς , και μόνο με ειδικό χειρισμό για την ελαχιστοποίηση των αλλοιώσεων χωροχρονικού ιστορικού τύπου ώς συνθεση μπορούσε να αντιμετωπιστεί.
Αυτά βέβαια της συμβολικής της χρονο’ι’στορίας και τηε παραστατικότητας στον χωροχρονικό ‘ι’στορισμό, περνάνε στην Ελληνική και δη εργολαβική μαστοράντζα και αυτοδιοικητική ματιά μιας μικροεπαρχιακής και κύρια προβληματικής συνολικά οργανωτικής.??
Πολλές προσδοκίες αυτοεγράφει μεγενθυτικά το κοινωνικό στοιχείο στην περιοχή αυτή, για την αυτοδιαχειρησή του , και κάνει λάθος.
Ας ασχοληθεί με την μικροοργανωτική των τουριστικών ταβερνιακών μικροεισπράξεων και ας μείνει εκεί. Για τ’ αλλού δεν έχει.
Παίξτε Ερντογάν για να αποπροσανατολισμό, ξέρετε εσείς νεοδημοκρατοπασοκοκοσυριζαιοι.
Σωστος ο Μακης Μελας. Δεν θα εβρισκε.Εξ άλλου για τετοιους ρολους χρησιμοποιουσαν ολοι τον αντιδημαρχο.Γι αυτο και παίρνει τους μισθούς του εδω και 22 χρονια. Ειναι ο εκπροσωπος της βλακειας των άλλων!!!
Και τι δουλειά κάνεις εσύ ρε Γκρουεζα: Δουλεύω για τα αστικά κόμματα κύριε υπουργέ.
Και εσύ ρε Γκρούεζα τι δουλειά κάνεις;
– Εγώ τι δουλειά κάνω κ. υπουργέ;
– Πώς ζεις, πώς τα βγάζεις πέρα;
– Από παιδάκι είμαι στο κόμμα κ. υπουργέ. Σκίζομαι κάθε μέρα γιά το κόμμα.
Δύναμη ναι δύναμη ..
Τάνος ναι τάνος.
Φόρτσα ναί φόρτσα.
power ναι power
Ολέ ναι ολέ.
Ρε πειτε ενα σιγγνωμη. Πουναι αυτος ο δημαρχος που ολο καβαλα παει παντου. Εξαφανιστηκε. Εμαθα οτι τριζουν τα κοκκαλα για τη συνεργασια του με τη ΝΔ. Θα τους παρασειρει κι αυτους αμα παει μαζι.Τον αραιωνουν σιγα σιγα…Βρανε το στριβειν
Αυτός ο τύπος ώς μορφότυπος και σκαρί ανθρώπου , απο που παρουσιάστηκε ώς εκπρόσωπος αυτοδιοικητικά του πολιτισμού?
Άλλο σκαρί και κορμοστασιά ανθρώπου δεν ελιχε η Λευκάδα να βάλει.
Αντιδήμαρχος πολιτισμού !!