Της θέμα της υποθαλάσσιας ζεύξης έθεσε στο πρόσφατο περιφερειακό συμβούλιο που συνεδρίασε στη Λευκάδα οι παράταξη της Μαρίας Δρυ “Μένουμε Ιόνιο”
Η ίδια αναφέρθηκε σε μία σειρά μελετών που έχουν γίνει, “για να δούμε εάν η χωροθέτηση της ζεύξης είναι σωστή και όλα αυτά καθυστερούν το έργο και όλα αυτά τα έργα μένουν στα χαρτιά και δεν γίνεται κανένα έργο το οποίο να στοχεύει στην βελτίωση της ζωής των κατοίκων και επισκεπτών”
Αυτή τη στιγμή γνωρίζουμε ότι το έργο το έχει το υπουργείο και ότι πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προεκλογικά το έχει διαφημίσει πάρα πολύ, εάν θα μπορούσε θα έχω δει και κάποια κορδέλα, ζητώντας αναλυτική ενημέρωση για την υλοποίηση του έργου.
Μάλιστα αναφερόμενη στο 2013, είπε ότι το έργο είχε δημοπρατηθεί είχε δεσμευτεί χρηματοδότηση και το έργο δεν προχώρησε. Τώρα βρισκόμαστε στο 2024 μας έχουν υποσχεθεί όμως το έργο βρίσκεται και τα ακόμα στο στάδιο των μελετών, καθώς και αν η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων θα είναι έτοιμη για τα συνοδά έργα.
Παίρνοντας τον λόγο ο αναπληρωτής περιφερειάρχη κύριος Άνθης, είπε πως από τη στιγμή που ο περιφερειάρχης δεν έχει επίσημη ενημέρωση γιατί οι επικεφαλής των παρατάξεων θεσμικά δεν ενημερώνονται από τους αρμόδιους υπουργούς και την κυβέρνηση και να ενημερώσουν ακολούθως το συμβούλιο.
Ο αντιπεριφερειάρχης Αντώνης Δουβίτσας είπε πως πρόκειται για ένα έργο το οποίο το χειρίζεται το υπουργείο και δεν έχουμε ενημέρωση για το πως θα εξελιχθεί περισσότερο μπορεί να γνωρίζει ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς.
Από την δική μας πλευρά όπου χρειαστεί θα βοηθήσουμε για την υλοποίηση του έργο αυτού όμως δεν έχουμε συγκεκριμένη ενημέρωση για το έργο.
Ενημέρωση για το θέμα έκανε ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, εκφράζοντας την ικανοποίηση του για την ερώτηση της κ. Δρυ, για την υποθαλάσσια γιατί υπάρχουν κάποιες φωνές στην Λευκάδα που μιλούν για εναλλακτικές περιπτώσεις.
Θέλω να ξεκαθαρίσω σώμα και να ακούσει ο Λευκαδίτικος λαός ότι επτά φορείς, δημοτικά συμβούλια, Πρωθυπουργοί έχουν αναφερθεί για την υποθαλάσσια ζεύξη οπότε το θέμα αυτό έχει ξεκαθαρίσει.
Εδώ και 35 χρόνια όλοι μιλάμε για υποθαλάσσια ζεύξη. Θα απευθυνθώ σε αυτές τις φωνές για να σταματήσουν να μιλούν για εναλλακτικές λύσεις για αυτή η υπόθεση έχει τελειώσει.
Αναφορικά με τα συνοδά έργα, είπε πως δεν έχoyn καμία σχέση με το έργο της υποθαλάσσιας.
Μάλιστα η διαδικασία έχει ξεκινήσει έχει ενταχθεί στα εθνικά έργα από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ενώ το υπουργείο περιβάλλοντος από το 2021 και συγκεκριμένα η διεύθυνση περιβαλλοντικής αδειοδότησης του υπουργείου περιβάλλοντος έχει αναφερθεί στην υποθαλλάσια ζεύξη έχει γίνει μία χρηματοδότηση για τη συγκοινωνιακή μελέτη με 170.000 ευρώ και μια από την συμφωνία πλαίσιο 900-1.000.000 ευρώ , ενώ προχωράει η διαδικασία για την μελέτη 650.000 ευρώ για να προχωρήσουν όλες οι διαδικασίες και να προχωρήσει υποθαλάσσια ζεύξη.
Όλες οι μελέτες προχωράνε και το έργο προχωράει. Σχετικά με την αναφορά της κυρίας Δρύ ότι υπάρχουν κάποιες μελέτες από το παρελθόν πρέπει να πω που δεν έχει καμία σχέση η χάραξη της υποθαλάσσιας του σήμερα με το χτες.
Στο σημείο αυτό παρεμβαίνει ο κύριος Μικρώνης ρωτώντας στο βουλευτή για ποιο λόγο την άλλαξαν για να ξοδευτούν περισσότερα εκατομμύρια, είπε ότι δεν θα τους αρέσει η απάντηση καθώς ο ίδιος είναι λαλίστατος και βγαίνει στο ραδιόφωνο και λέτε ανακρίβειες.
Όταν ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στην ζεύξη από την Κέρκυρα, από τότε με τον κ.Μπουκουβάλα άρχισε να αλλάζει η χάραξη.
Επί ΣΥΡΙΖΑ έγινε αυτό και μας βάλατε ένα εμπόδιο ώστε να μην πάμε στην αρχική μελέτη και την αρχική χάραξη καλά στην τελευταία.
Μάλιστα στο τότε δημοτικό συμβούλιο για 4 χρόνια υπήρχε αδράνεια για να προχωρήσει η υποθαλάσσια ζεύξη.
Κάποια στιγμή υπήρξε μια μικρή αναστάτωση καθώς η κ. Κράτσα έπεσε από την καρέκλα της!!!
Στην συνέχεια πήρε το λόγο ο δήμαρχος Λευκάδας Ξ. Βεργίνης, κάνοντας έκκληση στην νέα περιφερειακή αρχή να βρεθεί λύση, καθώς μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο υπάρχουν παράπλευρες απώλειες καθώς από τα τέλη Μαΐου μέχρι τέλεη Οκτωβρίου δεν μπορούμε να κυκλοφορήσουμε στην πόλη.
Ο λόγος είναι ότι έχουμε μία γέφυρα που περνάει ένα αυτοκίνητο κάθε φορά. Πλέον με καινούργιο δρόμο τα αυτοκίνητα που έρχονται στο νησί είναι πολύ περισσότερα και δημιουργείται μποτιλίαρισμα, ζητώντας να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στον Περιφερειακό δρόμο, ώστε να μπορούν να φεύγουν τα αυτοκίνητα και να μην έχουμε μια ουρά από την γέφυρα μέχρι την Βόνιτσα.
Ωστόσο τα προβλήματα αυτά θα τα έχω εγώ στο δήμαρχος Λευκάδας. Όλοι θέλουμε την υποθαλάσσια ζεύξη όμως παίρνει χρόνο ωστόσο από την άλλη υπάρχουν τα καθημερινά προβλήματα. Πώς θα λυθούν τα προβλήματα εάν δεν λυθεί το θέμα με το έργο της παράκαμψης Καλαμιτσίου; Του περιφερειακού μετά από την λίμνη στην Αγία Μαρίνα και αν δεν λυθούν θα γίνονται στάσεις κάθε 200 μέτρων.
Κύριε περιφερειάρχα σας κάνω έκκληση η συνεργασία μας πρέπει να είναι αποτελεσματική και τα προβλήματα των δήμων να ακούγονται από την περιφέρεια και η περιφέρεια πράγματι να συμβουλεύει τους δήμους εγώ έτσι ξέρω τα πράγματα και όπου έχω υπηρετήσει αυτή την πολιτική υπηρετώ.
Παρέμβαση για το θέμα έκανε και η Ρόδη Κράτσα λέγοντας πως υπάρχει ανάγκη το θέμα να συζητηθεί γενικότερα.
Ο κ. Τρεπεκλής είπε πως τα σημαντικά ζητήματα δεν μπορούν να συζητιούνται στην διαδικασία των ερωτήσεων και αν προκύψει σοβαρό θέμα να το συζητήσουμε μαζί με άλλα σημαντικά θέματα της Περιφέρειας. Ο Δήμος έχει το δημοτικό συμβούλιο και έχει την άνεση να παίρνει αποφάσεις, να διεκδικήσει και μέσα του βουλευτή.
Είπε μάλιστα ότι σκοπεύει να προκαλέσει συζήτηση για τις υποδομές σε επόμενο περιφερειακό συμβούλιο, γιατί θα έρθει ο Πρωθυπουργός και πρέπει να αναδείξουμε τα σημαντικά ζητήματα.