Ο Λευκαδίτης δημοσιογράφος Σπύρος Φρεμεντίτης, τοποθετήθηκε με αφορμή την δημόσια συζήτηση που γίνεται στο νησί για το θέμα της ύδρευσης , αλλά και γενικότερα σε ζητήματα του νησιού.
Αναφερόμενος στην Λευκάδα είπε ότι έχει όλες τις προδιαγραφές να μετατραπεί σε έναν δυνατό τουριστικό προορισμό, μια «Μύκονο του Ιονίου», ένα νησί στο οποίο περνάς με πενήντα μέτρα γέφυρα σιδερένια, με την διάβαση να μην κοστίζει τίποτα και με παροχές και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε σύγκριση με άλλα νησιά, με τον ίδιο να λέει ότι ακόμα και τα θέματα που μπαίνουν πολύ συχνά στο τραπέζι της επικαιρότητας, όπως για παράδειγμα η ύδρευση, άλλα νησιά του Αιγαίου έχουν τεράστιο πρόβλημα και μένουν χωρίς νερό για μέρες και με πολλά προβλήματα.
«Η Λευκάδα θεωρώ ότι είναι από τα νησιά εκείνα, που την αξίωσε ο Θεός να έχει μια λαμπρότητα και ομορφιά και αυτό το λέω όχι τοπικιστικά, αλλά οι τουρίστες που έρχονται το διαφημίζουν με αποτέλεσμα να φτάσει ο τουρισμός σε αυτά τα επίπεδα.»
Όσον αφορά τα προβλήματα ύδρευσης είναι σωστό να είναι στην πρώτη γραμμή επικαιρότητας, ωστόσο ο ίδιος εξέφρασε τις επιφυλάξεις του αν φέτος είχαμε ιδιαίτερα τεράστια προβλήματα για το νερό, καθώς η πόλη που έμεινε για μερικές μέρες χωρίς νερό, αυτό ήταν σε μια γειτονιά της πόλης από σπάσιμο αγωγού.
Το δίκτυο ύδρευσης στην Λευκάδα είναι από τα παλαιότερα στην Ελλάδα, το οποίο αν δεν κάνω λάθος τοποθετήθηκε πριν το 1980, είπε και μετά το 80 και τα προβλήματα με την σαλμονέλα, υπήρχαν τεχνικές παρεμβάσεις, ωστόσο δεν αντικαταστάθηκε το δίκτυο σε όλη την πόλη και τα σοβαρά προβλήματα παραμένουν.
Ο Σπύρος Φρεμεντίτης μάλιστα ανέφερε ότι πριν από λίγες μέρες η Περιφερειάρχης Αττικής όταν καιγόταν η Ανατολική Αττική, υπέγραψε εννέα αποφάσεις ένταξης για να καλύψει ανάγκες υδροδότησης νησιών της Αττικής και παραλιακών περιοχών και μάλιστα για Κήθυρα-Ύδρα-Μέγαρα-Μέθανα-Σπάτα κτλ, περιοχές που αν της αριθμήσεις πληθυσμιακά αγγίζουν το 1.000.000 κατοίκων και το ποσό που ενέκρινε ήταν 17.000.000 ευρώ.
«Δεν νομίζω ότι για περιοχή όπως είναι η Λευκάδα που μέχρι την Βασιλική για να πας, για να γυρίσεις με αγωγούς ύδρευσης όλο το νησί, μαζί με τους καθέτους και διακλαδώσεις θέλεις παραπάνω από 200 χιλιόμετρα αγωγών με το πραγματικό κόστος να είναι πολύ υψηλό.
Μάλιστα στην Μήλο πριν από είκοσι μέρες κόπηκε το νερό, καθώς υπήρξε πρόβλημα με το σύστημα αφαλάτωσης και το νερό ερχόταν με υδροφόρες.
Επίσης και στην χερσόνησο της Κρήτης η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης ανακοίνωσε ότι θα κλείνουν το νερό, καθώς δεν φτάνει, ζητώντας να γίνεται εξοικονόμηση.
Τα προβλήματα είναι σε όλη την Ελλάδα, ανέφερε καθώς βάση μελέτης έχει αποδειχθεί ότι το 30% του νερού χάνεται βάση της παλαιότητας του δικτύου και στην Λευκάδα λόγω παλαιότητας χάνονται πολλά κυβικά.»
Ο ίδιος μάλιστα με αφορμή το έργο του Αθανίου των είκοσι περίπου χιλιομέτρων, έχει δημοπρατηθεί περίπου 850.000 ευρώ και αν τα διαιρέσεις δια των 22 χιλιομέτρων του δικτύου ύδρευσης, το κόστος κάθε χιλιόμετρου είναι περίπου 42.000 το χιλιόμετρο.
Σκεφτείτε πόσα εκατομμύρια ευρώ χρειάζεται για να αντικατασταθεί όλο το δίκτυο του νησιού.
Θα πρέπει η να αυξηθούν τα ανταποδοτικά τέλη, ή να βρεθούν δημόσιοι ή ευρωπαϊκοί πόροι.
Το πρόβλημα της ύδρευσης απασχολεί την Λευκάδα όπως και όλη την Ελλάδα και αν θέλουμε να στρουθοκαμηλίζουμε ότι μόνο εμείς το έχουμε είναι πολύ εύκολο να γίνει.
Ακόμα και στο δημοτικό συμβούλιο, είπε ότι στα δύσκολα ζητήματα υπάρχει μια συγκαταβατικότητα και μάλιστα δεν θα πρέπει να μιλάς και να λες αστήριχτα πράγματα γιατί ο πολίτης έχει τον τρόπο του καφενείου και τον τρόπο του να λέει ότι γνωρίζει τα πάντα.
Κανένας δεν γνωρίζει αν δεν πάρει το τιμόνι του αυτοκινήτου, καθώς είναι δύσκολο να διαχειριστείς προβλήματα και να μην έχουμε πάντα την άποψη ότι όλα είναι εύκολα και η λύση είναι στα τσεπάκια.
Με τρικ δεν κάνεις πολιτική και δεν δίνεις λύσεις, με τους Λευκαδίτες να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν την πραγματικότητα.
Όσον αφορά την λύση του θέματος μέσω Δημόσιας Επιχείρησης, ανέφερε ότι μπορούν να λύσουν προβλήματα, καθώς προσλαμβάνουν προσωπικό, έχουν εργαλεία και τεχνογνωσία, ωστόσο ψάχνοντας την επικαιρότητα, λειτουργεί στην Χερσόνησο της Κρήτης η οποία και έχει πρόβλημα. Δεν σημαίνει λοιπόν ότι επειδή θα φτιάξεις μια δημοτική επιχείρηση θα λύσεις το πρόβλημα.
Η ιστορία με τη ΕΥΔΑΠ, είπε ότι ο πρώην δήμαρχος υπέστη μεγάλη φθορά, καθώς υπήρξε πολιτική γκρίνια και σύγκρουση. Ίσως να είναι μια λύση η ΕΥΔΑΠ, ωστόσο αυτό δεν το γνωρίζουμε. Γνωρίζω ότι ακούστηκε ότι υπήρξε μια συμφωνία η ΕΥΔΑΠ να αναλάβει την διαχείριση του νερού στην Λευκάδα, ωστόσο δεν γνωρίζω τις λεπτομέρειες αυτής της συμφωνίας.
Δεν γνωρίζω ποιο θα ήταν το κόστος για τον Λευκαδίτη, καθώς που θα έβρισκε το κόστος να περάσει τους σωλήνες κάτω από την γη; Η ΕΥΔΑΠ θα έπρεπε η να βρει χρήματα από κάπου ή να καταφύγει στην αυτοχρηματοδότηση, αυτό όμως δεν το γνωρίζω και έχει ενδιαφέρον να το μάθουμε.
Είναι σημαντικό να την δούμε, να την επικαιροποιήσουμε και αν ενδιαφέρει το υπάρχον δημοτικό συμβούλιο να συζητηθεί.