Την πρώτη του συνέντευξη μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του για τον Δήμο Λευκάδας, έδωσε ο Θοδωρής Σολδάτος στον Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη.
Αναφερόμενος στην στήριξη του από τη Νέα Δημοκρατία, εξήγησε ότι υπάρχει μία σύγχυση μεταξύ της υποστάσεως του όρου “χρίσμα” και “στήριξη”.
“Στήριξη σημαίνει κάποιος που έχει ανακοινώσει την υποψηφιότητά του και ζητάει από όλους τους συλλογικούς φορείς να στηριχθεί κάτι που έπραξα. Κάλεσα όλους τους πολίτες και κάθε συλλογικό φορέα που εμπιστεύεται τις απόψεις μου και τις προθέσεις μου, να στηρίξει αυτή την προσπάθεια.
Ως αποτέλεσμα αυτών των προθέσεων μου, εκτός από μία πολύ μεγάλη μερίδα πολιτών, εκ των οποίων πολλοί θα συμμετέχουν και στο ψηφοδέλτιο, ήρθε και η στήριξη της Νέας Δημοκρατίας. Όμως απευθύνομαι σε όλους τους πολίτες, άλλωστε το ψηφοδέλτιο αποτελείται από όλους τους πολιτικούς χώρους και αυτό είναι ιδιαίτερα τιμητικό για την προσπάθεια που κάνω.”
Στο ερώτημα ότι υπάρχουν και άλλοι υποψήφιοι από τον πολιτικό χώρο της Νέας Δημοκρατίας κι αν αυτό τον προβληματίζει απάντησε ότι η διεκδίκηση της δημαρχίας της Λευκάδας, η πρόθεση και η ανακοίνωση απευθύνεται σε όλους πολίτες και δεν απευθύνεται σε μία μόνο μερίδα πολιτών.
“Αυτός είναι και ο λόγος που απευθυνόμενος προς όλους τους πολίτες είχα συμμετοχή σημαντικών πολιτών της Λευκάδας οι οποίοι δεν ανήκουν ιδεολογικά στο χώρο της Νέας Δημοκρατίας.
Κανείς δεν απαγορεύει σε κάθε πολίτη ο οποίος έχει την ευγενική φιλοδοξία να υπηρετήσει τη Λευκάδα, να προχωρήσει στη δημιουργία ψηφοδελτίου και να διεκδικήσει την ψήφο των Λευκαδιτών.”
Αναφερόμενος στον εκλογικό νόμο, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες του τις επόμενες ημέρες θα αλλάξει, είπε ότι ευνοεί σχήματα μικρά και υποψηφιότητες που δεν ευνοούσαν οι παλαιότεροι νόμοι.
“Υπάρχουν τρανταχτές περιπτώσεις που οι υποψήφιοι έπιαναν ένα σημαντικό ποσοστό ψήφων και δεν κατάφερναν να εκπροσωπήσουν ούτε τον εαυτό στους δήμους και τις περιφέρειες που ήταν υποψήφιοι. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν προσπάθειες και προθέσεις περισσότερες από τις προηγούμενες φορές. Τιμώ όλους τους υποψηφίους, τιμώ τους υποψηφίους που εκπορεύονται πολιτικά από το χώρο της Νέας Δημοκρατίας, αλλά όχι μόνο αυτούς.”
Όσον αφορά την στήριξη από τη Νέα Δημοκρατία, ανέφερε ότι η υποψηφιότητά του δεν την μονοπωλεί , καθώς είναι δεκάδες οι περιοχές της Ελλάδας οι οποίοι έχουν υποψήφιους δημάρχους που έχουν πάρει στήριξη από τη Νέα Δημοκρατία.
Μάλιστα ανέφερε τα παραδείγματα άπό τον Βόλο, τα Γιάννενα, στην Βέροια κι άλλες περιπτώσεις.” Αυτό ξεκαθαρίζει ένα σκηνικό όταν υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να αξιολογείται θετικά η ευγενική επιθυμία του καθενός να είναι υποψήφιος και να κάνει συνδυασμό.”
“Θέλω να πιστεύω ότι θα έχουμε μία αρμονία στην συνύπαρξη μας στον προεκλογικό αγώνα ο οποίος από ότι φαίνεται θα διαρκέσει πολύ θέλω να πιστεύω επίσης ότι επειδή ακριβώς αυτός ο νόμος για την αυτοδιοίκηση δεν επιτρέπει σε μία παράταξη και μόνο εύκολα να διοικήσει και να ασκήσει το πρόγραμμά της όπως αυτή το καταθέτει, προσβλέπω σε συνεργασίες, στις οποίες είμαι διαθέσιμος και πολύ διαλλακτικός.”
Σε τοποθετήσεις που έχουν ακουστεί στο δημοτικό συμβούλιο, ώστε να υπάρξει μία κοινή ατζέντα δεσμεύσεων όλων των υποψηφίων, καθώς και μία δέσμευση για τα σημαντικά ζητήματα του τόπου και το τι πρέπει να συμβεί την επόμενη μέρα άσχετα με το ποιος θα είναι στο δήμο, ανέφερε ότι πρόκειται για μία καλή ιδέα, καθώς αυτή η ατζέντα θα προκύψει μέσα από την κατάθεση των προθέσεων κάθε συνδυασμού ως τομή επιμέρους συνόλων.
Δεν μπορεί να εξαιρεθεί από αυτήν την ατζέντα ούτε το θέμα των σκουπιδιών, ύδρευσης, κυκλοφοριακό, εκφράζοντας τη βεβαιότητά του ότι θα υπάρξουν εκείνα τα θέματα στα οποία θα συγκλίνουμε αναφορικά με την αντιμετώπιση τους.
Εκείνο που θα δημιουργήσει μία δυσκολία είναι ο τρόπος αντιμετώπισης του κάθε θέματος ξεχωριστά, καθώς φαντάζομαι ότι ο κάθε συνδυασμός ξεχωριστά, μέσα από τις διαβουλεύσεις που κάνει Με τα στελέχη του, θα προτείνει διαφορετικούς τρόπους αντιμετωπίσεως. Πιστεύω ότι θα υπάρχουν συγκλίσεις τα μείζονα”, ανέφερε.
Όσον αφορά την συγκρότηση του ψηφοδελτίου του, είπε ότι μπροστά μας έχουμε περίπου πέντε μήνες μέχρι τις επόμενες εκλογές.
“Πρόθεσή μου είναι μόλις οργανωθούμε ως παράταξη δημοτική, να υλοποιηθούν κάποια πράγματα που έχω στο μυαλό μου αναφορικά με τον τομέα που θα μπορούσε κάποιος να δραστηριοποιηθεί.
Πρόχειρα στο μυαλό μου έρχονται ο τομέας των Υποδομών, ο κοινωνικός και τομέας πρόνοιας, ο τομέας της εκπαίδευσης, του πολιτισμού και οι υποψήφιοι θα κληθούν να μου πουν που νιώθουν τον εαυτό τους περισσότερο χρήσιμο και μέσα σε αυτά τα πλαίσια να καταθέσουν τις απόψεις τους και τις καινοτόμες ιδέες τους αναφορικά με τους συγκεκριμένους τομείς, ώστε συνολικά να έχουμε ένα μπούσουλα για το πού πάμε και το τι υπηρετεί ο καθένας. Το πώς θα τον υπηρετήσει και από ποια θέση είναι ζήτημα του δημάρχου όταν εκλεγεί.
Αναφερόμενος στο θέμα των σκουπιδιών, υπογράμμισε ότι είναι ντροπή μας να έχει ξεκινήσει ένα έργο το 2008, διευκρινίζοντας ότι είναι ντροπή της Ελλάδας και της πατρίδας μας, ένα έργο που ξεκίνησε τότε να περιμένουμε να ολοκληρωθεί το 2022.
“Δεν μιλάμε για τρομακτικούς προϋπολογισμούς, αλλά περίπου το ένα τέταρτο του προϋπολογισμού του νέου νοσοκομείου.”
Μάλιστα ο ίδιος θύμισε ότι στην πρώτη του κοινοβουλευτική θητεία το 2009, σε συνεργασία που είχε με τον μακαρίτη υφυπουργό Εσωτερικών που ήταν και πρόεδρος της διυπουργικής επιτροπής για την διαχείριση των στερεών αποβλήτων Θανάση Νακο, εκεί μπήκε η πρώτη ιδέα δημιουργίας ενός εργοστασίου στερεών αποβλήτων στη Λευκάδα.
“Συνεργαζόμενος τότε με τον δήμαρχο κύριο Φέτση και τον κύριο Τσιλιγιάννη το ξεκινήσαμε. Τότε ανακοινώθηκε ότι μόλις παίρναμε τις περιβαλλοντικές μελέτες το έργο θα χρηματοδοτούνταν κατευθείαν. Δυστυχώς η κυβέρνηση Καραμανλή έπεσε γρήγορα και το έργο δεν συνεχίστηκε.
Τρία χρόνια μετά που ήμουν και πάλι βουλευτής, ο τότε δήμαρχος Λευκάδας κύριος Αραβανής με βρήκε μου λέει ότι το έργο το ξεκίνησα εγώ και μας ενδιαφέρει να το ολοκληρώσουμε.
Συνεργαστήκαμε και το 2014 μετά από έναν κοπιαστικό αγώνα, καθώς είναι η εποχή που έχω βρεθεί εκτός κυβερνητικού κόμματος και επομένως δυσκολεύτηκε κάπως η δυνατότητα της παρέμβασής μου, ωστόσο η παρουσία μου στην πολιτική ήταν τέτοια που μου επέτρεπε και πόρτες υπουργών να ανοίγω και με στελέχη της κυβέρνησης να μιλάω, αφήνοντας σε έναν κωδικό 6 εκατομμυρίων ευρώ, για να μπορέσει να δημοπρατηθεί το έργο.”
Ο κύριος Σολδάτος υπογράμμισε, ότι τα μεγάλα έργα, όπως τα απορρίμματα και τα στερεά απόβλητα, έχουν να κάνουν δυο και τρεις βραχίονες. “Ο ένας είναι ο πολιτικός βραχίονας, ο δεύτερος είναι ο αυτοδιοικητικός και ο τρίτος είναι ο τεχνοκρατικός, ο οποίος είναι συνυφασμένος ως υπό βραχίονας του αυτοδιοικητικού.
Ο πολιτικός βραχίονας μας αρέσει δεν μας αρέσει και απορώ αυτό γιατί ορισμένοι φίλοι το κρύβουν ή διστάζουν να το πουν είναι ο Θοδωρής Σολδάτος.
Αυτός ξεκίνησε το έργο το 2008, το συνέχισε το 2012, το 2014 άφησε τα χρήματα σαν γέφυρα στο επόμενο κοινοτικό Πλαίσιο, ώστε να μιλάμε σήμερα για δημοπράτηση 10 χρόνια μέσα στο 2019 με την φιλοδοξία να λειτουργήσει το 2022. Επιτρέψτε μου να σας πω ότι δεν είμαι πολύ ενθουσιασμένος με την εξέλιξη του θέματος.”, ανέφερε.
“Τιμώ ειλικρινά και ήταν εξαιρετική η συνεργασία που είχα και με τον κύριο Φέτση και τον κύριο Αραβανή και πολύ λιγότερο με τον κύριο Δρακονταειδή με τον οποίον είχα ολιγομελή συνεργασία στο τέλος του 2014.”
Σχολιάζοντας την αναφορά του δημάρχου Λευκάδας Κώστα Δρακονταειδή, ότι τα απορρίμματα δεν είναι ένα πεδίο προεκλογικής αντιπαράθεσης, ο κύριος Σολδάτος ανέφερε ότι ο ίδιος δεν ξεκίνησε καμία αντιπαράθεση, ούτε κατηγορικές καταθέσεις για τα πεπραγμένα. Ίσως σε κάποια σημεία παρεξηγήθηκε το δελτίο τύπου.”
Μάλιστα όπως αναφέρει στο τέλος του, κάθε λύση η οποία βασίζεται στον ρεαλισμό θα έχει την πλήρη στήριξή μου και αυτό ισχύει.
Με τον δήμαρχο Λευκάδας ανέφερε ότι συναντήθηκαν τυχαία σε ένα καφέ της Λευκάδας και έχοντας μία πολύ καλή διαπροσωπική σχέση μιλήσαμε για λίγα λεπτά στο όρθιο, με τον ίδιο να του διατυπώνει το παράπονό του, λέγοντας πως στην ανακοίνωσή του, δεν υπάρχει “κατηγορώ”.
Στην επισήμανση του για καθυστέρηση, είπε ότι όταν κάτι ξεκινάει το 2008 και περιμένουμε με τις καλύτερες προϋποθέσεις να τελειώσει το 2022, είναι καθυστέρηση, ωστόσο δεν μίλησε για καθυστέρηση του δημάρχου, “αν και θα μπορούσα να το κάνω, ωστόσο υπάρχει καθυστέρηση και το έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πριν το 2014.”
Μάλιστα στο προχθεσινό δημοτικό συμβούλιο, ακούγοντας όλες τις τοποθετήσεις, εκτιμώ ότι δεν αποτυπώθηκε η λύση για το πρόβλημα. Πλέον έχουμε φτάσει στο σημείο μηδέν και πολύ καλά κάποιος είπε στο δημοτικό συμβούλιο ότι πλέον δεν χωράει ούτε μία σακούλα στη χωματερή.
Το σίγουρο είναι ότι οι καφέ κάδοι και τα κομπόστ στα οποία αναφέρθηκε ο δήμαρχος , δεν λύνουν το πρόβλημα καθώς πρέπει να δούμε τι θα γίνει και με τον υπόλοιπο όγκο σκουπιδιών που περισσεύουν. Εγώ είχα συγκροτημένο σχέδιο, το οποίο προέκυψε μετά από συνεργασία με ειδικούς και είναι κάτι το οποίο δοκιμάζεται.
Φοβάμαι ότι αν μείνουμε σε αυτά το επόμενο καλοκαίρι η πόλη της Λευκάδας θα είναι βρώμικη, ενδέχεται να ξανά έχουμε πυρκαγιές και φοβάμαι επίσης ότι και το μεθεπόμενο καλοκαίρι αν δεν ξεκινήσουμε από τώρα την αντιμετώπιση, καθώς η κινητή μονάδα θέλει τουλάχιστον τέσσερις μήνες γραφειοκρατίας για να εγκατασταθεί, φοβάμαι ότι και το καλοκαίρι του 2020 δεν θα είμαστε καλά και τότε αυτό το οποίο λέει ο Θοδωρής Σολδάτος και θα το κρατήσω ανεξαρτήτως αν έχω εκλεγεί ή όχι, θα το επικαλεστώ.”
Στην επισήμανση του δημάρχου ότι η λύση της κινητής μονάδας απορρίφθηκε από το υπουργείο, ανέφερε ότι αφενός μεν με χαρά άκουσε ότι ο δήμαρχος πρότεινε κάτι παρόμοιο, αφετέρου με απογοήτευση άκουσα την απόρριψη του υπουργού ωστόσο δεν μας λένε τι προτείνουν.
Στο αν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση στο δικό του σχέδιο, είπε ότι με τα ζόρια τα οικονομικά που τραβάει η πατρίδα μας δεν υπάρχει τίποτα εξασφαλισμένο οικονομικά.
“Το θέμα είναι ότι όλοι μαζί πρέπει να αντιμετωπίσουμε το κόστος αντιμετωπίσεως αυτής της διαδικασίας, το οποίο είναι όποια ανταποδοτικά τέλη υπάρχουν χωρίς πρόθεση να αυξηθούν περαιτέρω, οι επιδοτήσεις που μπορούμε να έχουμε από την κεντρική εξουσία, από πρόσθετους πόρους που μπορούμε να αποκτήσουμε, αλλά δεν είναι της ώρας να κουβεντιάσουμε κι άλλα πράγματα που έχω στο μυαλό μου. Δεν έχουν σημασία τα χρήματα που θα δαπανήσουμε, όταν αυτό έχει να κάνει με την υγεία των συμπολιτών των παιδιών μας.
Το μοντέλο που προτείνω δεν είναι αθώο κι αυτό έχει τα προβλήματά του, ωστόσο είναι μία μεταβατική λύση μέχρι να φτάσουμε στην οριστική. Εγώ θα δεχτώ οτιδήποτε είναι συμπαθητικό και ικανό να μας αντιμετωπίσει το θέμα, είμαι καλοπροαίρετος και θα ανταποκριθώ σε οτιδήποτε.”
Αναφερόμενος στην εικόνα της Λευκάδα το καλοκαίρι, εξέφρασε την απογοήτευσή του για την εικόνα του νησιού, καθώς παρασυρθήκαμε και εμείς ως αρχές, και το λέω με πολύ καλή προαίρεση, από την εξέλιξη του οποίου τουριστικού ρεύματος είχαμε και από την ποιότητα των τουριστών που τελευταία επισκέπτονται το νησί.
Στη Λευκάδα γινόταν το έλα να δεις, για να ξεκινήσεις από τον Πόντε και να φτάσεις στην ενδοχώρα μπορεί να χρειαζόσουν και 45 λεπτά, βλέπαμε να πετάγονται από τα καταστήματα στα πεζοδρόμια οι σερβιτόροι για να σερβίρουν και να φοβούνται μήπως χτυπήσουν από κάποιο αυτοκίνητο, το βράδυ υπήρχαν παντού κόκκινες κίτρινες επιγραφές, δίναμε την εικόνα Μπαγκλαντές και Πακιστάν. Το πρόβλημα των σκουπιδιών που μύριζαν ήταν σε ημερήσια διάταξη, αργότερα είχαμε και τη φωτιά.
Αυτές οι συνθήκες που και εμένα ως πολίτη με προβλημάτισαν ήταν και μία αιτία εξαιτίας της οποίας κατέληξα να διεκδικήσω τη δημαρχία της Λευκάδας.”
“Χρειάζεται όλα αυτά τα θέματα να τα αντιμετωπίσουμε και παράλληλα να υπάρχει ένα επιτελείο να δουλεύει στον τομέα της ανάπτυξης, ώστε μόλις αυτά τα μαζέψουμε να μπορέσουμε να είμαστε εντάξει με τον εαυτό μας και τους πολίτες και να υλοποιήσουμε σχεδιασμούς που θα φέρουν και βελτίωση τόσο στην περίπτωση των τουριστών, αλλά και των κατοίκων.
Δεν λέω ότι λεφτά υπάρχουν, ωστόσο πρέπει να λειτουργήσουμε με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια, ανταποδοτικά προς τους πολίτες και την ιδιαίτερη μας πατρίδα.
Αναφερόμενος στο θέμα της ύδρευσης και στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί, ο κύριος Σολδάτος αναφέρθηκε στην κατασκευή του νέου αγωγού που ξεκινάει από τις πηγές του Αϊ Γιώργη, ο οποίος αγωγός με την κατάλληλη διαχείριση θα υδροδότηση την Άρτα, τον Δήμο Σκουφά, την Πρέβεζα, Ακτιο Βόνιτσα, Λευκάδα και Μεγανήσι.
Μάλιστα πρόσφατα υπήρχε και συζήτηση για την ίδρυση φορέα διαχείρισης, λέγοντας ότι αυτό το τεράστιο έργο θα λύσει πραγματικά προβλήματα εφόσον εκτελεστεί σωστά και είναι ότι καλύτερο για την περιοχή μας.
Σε σχέση με το εσωτερικό δίκτυο, σαφέστατα θέλει αντιμετώπιση, όμως δεν ξέρω αν πρέπει να γίνει μέσω του συνδέσμου ύδρευσης, αλλά οπωσδήποτε ο Δήμος Λευκάδας θα πρέπει να το δει με ιδιαίτερη ζέση.
Αν θα είναι ένας τομέας του Δήμου που θα ασχολείται μόνο με τη ύδρευση, η μία επιχείρηση ύδρευσης λευκάδας (ΔΕΥΑΛ) , ή θα συνεργαστούμε με την ΕΥΔΑΠ που έχει την εμπειρία θα το δούμε όταν θα έρθει η ώρα, ωστόσο τα πράγματα μπορούν να αντιμετωπιστούν μεσοπρόθεσμα, όμως το βραχυπρόθεσμο έχει να κάνει με την αντιμετώπιση των προβλημάτων του υπάρχοντος δικτύου.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ Σολδάτος, ανέφερε ότι ο λόγος που τον έκανε να ανταποκριθεί σε κάποιες προσεγγίσεις που του έγιναν, ήταν διότι ένιωθε πως η προσπάθεια του μπορεί να αγκαλιαστεί από σημαντικό ποσοστό πολιτών της Λευκάδας.
“Στο κάτω κάτω της γραφής επιτρέψτε μου να πω ότι μπορώ να επικαλεστώ και πράγματα από το παρελθόν και αυτό δεν είναι μόνο η λύση της ΜΟΠΑΚ.
Τα μεγαλύτερα έργα που έχουν γίνει στη Λευκάδα την τελευταία δεκαετία, έχουν υπογραφή ή συνυπογραφή Θοδωρή Σολδάτου και αυτό το λέω με περηφάνια.
Μας αρέσει δεν μας αρέσει εργάστηκα όπως και πολλοί άλλοι στο πολιτικό πεδίο και δεν διεκδικώ τη συμμετοχή μου βοήθησε στο να εξελιχθούν έργα τα οποία ξεκίνησαν από άλλους συναδέλφους. Είχα και εγώ την μικρή μου συνδρομή για αυτό και μιλώ για συνυπογραφή, αλλά ήμουν και αυτός που ξεκίνησε έργα.
Αυτό έχει εκτιμηθεί από το γεγονός ότι έχω εκλεγεί τόσες φορές στη Λευκάδα, ότι στο δικό μου παραταξιακό ψηφοδέλτιο ο κόσμος με τιμούσε και νομίζω ότι με αυτά τα δεδομένα θα υπάρξει μία αντίστοιχη ανταπόκριση.
Εγώ αυτό που θέλω είναι να υπάρχει ένας ρεαλισμός, ένας καθωσπρεπισμός μία δεοντολογία σε αυτό τον αγώνα, μία ιδεολογία που εγώ προσωπικά δεσμεύομαι να κρατήσω σε ψηλό επίπεδο.
Για την δεκατία του 2000 η Λευκάδα δέχτηκε τα περισσότερα έως υπερβολικά κονδύλια τα έτη 2004 -2007 ( πλέον των 110 εκατομμυρίων ευρώ ) επί βουλευτίας Ξ.Βεργίνη.
Αυτά λένε τα στοιχεία της κρατικής αρχής ( κάποτε λεγόνταν υπουργείο συντονισμού νυν Εθνικής Οικονομίας).
Και η αναφορά είναι για αυτή την δεκαετία του 2000.
Εξ ίσου τεράστια κονδύλια σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία δέχτηκε η Λευκάδα τα έτη 1984-1987.
Η πληρότητα των τουριστικών καταλυμάτων και η αύξηση της διάρκειας τουριστικής παραμονής έκανε άλμα εμφανές ( επίσημα στοιχεία ) τα έτη 2005-2007 .
Μια άλλη εκτίμηση δείχνει ότι τα έτη 2000-2007 έγινε μια ποιοτικότερη στροφή εμπλοκής της Λευκάδας στα δίκτυα υψηλότερου τουρισμού.