Με αφορμή το νέο νομοθετικό πλαίσιο για Αιγιαλό και παραλίες που δίνει την δυνατότητα εξαίρεσης συγκεκριμένων παραλιών και μεταξύ αυτών και την παραλία «Μύλος» ο δικηγόρος Άκης Ζέρβας μίλησε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6.
Όπως ανέφερε το όλο θέμα προέρχεται από ένα έγγραφο της Κτηματικής που απευθύνεται σε όλους τους δήμους της χώρας και ζητάει την γνώμη τους αν θέλουν να εξαιρέσουν κάποια ή κάποιες παραλίες για ιστορικούς, προστασίας περιβάλλοντος είτε για λόγους ασφαλείας.
“Στην παραλία «Μύλος» υπήρχε ομορότητα με ιδιαίτερες συνθήκες”, με τον κύριο Ζέρβα να ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει άλλη παραλία με αυτά τα χαρακτηριστικά, καθώς ο λόγος που δεν εξαιρούνται άλλες δημοφιλείς παραλίες είναι ότι μισθώνονται με πλειστηριασμό και ο δήμος δεν έχει ήδη το δικαίωμα να την εξαιρέσει.
Με την ομορότητα το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούσε να παρέμβει ο δήμος και κατευθείαν η Κτηματική μίσθωνε με όποιον ήταν ιδιοκτήτης.
“Όσον αφορά την παραλία «Μύλος», μιλάμε για μια παραλία που έχει αμμόλογους, σπάνια αμμόφυτα, δεν έχει δρόμο, η πρόσβαση στην παραλία γίνεται από ένα μονοπάτι, καθώς και από την θάλασσα, αλλά λόγο του κυματισμού δεν έχει κάθε μέρα καραβάκια και αυτό σημαίνει ότι είναι δύσκολη η αποκομιδή των σκουπιδιών, υπάρχουν λόγοι ασφαλείας λόγω της σεισμικότητας της περιοχής, υπάρχει και ο κίνδυνος εγκλωβισμού όπως το «Μάτι» σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, καθώς όταν σου έρθει ο κίνδυνος από αυτό είναι θέμα.
Επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι του χρόνου θα εκμίσθωναν και άλλοι δυο ιδιοκτήτες και θα νοίκιαζαν το μέτωπο που είχαν στην παραλία.
Άρα μιλάμε για μια παραλία που χωρίς να έχει τις προϋποθέσεις θα γινόταν «Κάθισμα».
Με αυτή την ρύθμιση επιβάλλεται η απλή κοινή λογική, ανέφερε ο κύριος Ζέρβας, καθώς δεν είναι όλες οι παραλίες το ίδιο και δεν μπορείς να μισθώνεις με τις ίδιες διατάξεις το «Κάθισμα» με τον «Μύλο», καθώς υπάρχουν και ιδιαιτερότητες και λόγοι ασφάλειας, αλλά και της βούλησης των κατοίκων, καθώς όλες οι κοινωνίες δεν είναι το ίδιο, καθώς κάποιες κοινωνίες θέλουν να τις εκμισθώνουν όλες, ωστόσο στην συγκεκριμένη περίπτωση έχει εκφραστεί ρητώς η βούληση των κατοίκων διαχρονικά που δεν θέλανε ποτέ να μισθωθεί.
Μάλιστα υπάρχει απόφαση του Κοινοτικού συμβουλίου του 1996 που ρητώς έχει αρνηθεί σε επιχειρηματία την μίσθωση των ομπρελοκαθισμάτων.
Μάλιστα μεταξύ αυτών ήταν και ο επιχειρηματίας ο οποίος ως μέλος του κοινοτικού συμβουλίου ψήφισε αρνητικά.
Ο κόσμος πρέπει κάπως να εκφράζεται και δεν γίνεται στην ομορότητα να μην υπάρχει καμία πρόσβαση στην άποψη του κόσμου.
Μάλιστα ο κύριος Ζέρβας αμφισβήτησε την ομορότητα στην παραλία «Μύλος» λέγοντας ότι υπάρχει ένα οικόπεδο με ένα ξενοδοχείο, τρεις πλαγιές πιο πέρα και επειδή έχεις συνεχόμενα οικόπεδα που φτάνουν μέχρι την παραλία και ενοικιάζοντας τον ενδιάμεσο χώρο της ΕΤΑΔ αυτό δεν σημαίνει ότι είσαι όμορος.
“Ποια ομορότητα υπάρχει στην ουσία και εκεί θα έπρεπε να υπάρχουν κάποια μέτρα. Μάλιστα αυτή η παραλία λειτούργησε φέτος χωρίς να υπάρχουν παραλίες, διότι υποτίθεται ότι οι τουαλέτες είναι στην κορυφή του βουνού.
Δεν είναι «Κάθισμα» που στην πλάτη της παραλίας υπάρχουν καταστήματα και πηγαίνει ο κόσμος, αρα πρακτικά ή θα έπρεπε να ανεβαίνουν μέχρι την κορυφή, η αν είχε κάνει έλεγχο η Κτηματική και πίεζε θα είχαν κατέβει χημικές τουαλέτες σε μια παραλία με αμμόλοφους και αμμόφυτα κάνοντας την παραλία λαϊκή αγορά.”
Αυτή είναι η κοινή λογική που δεν μπορεί να καταλάβει ο κόσμος και τώρα θα το καταλάβει, καθώς σε όλο αυτό τον παραλογισμό σου κούναγαν το χαρτί της νομιμότητας και εκεί είναι το παράδοξο και αυτό ξεσήκωσε τον κόσμο και ένωσε ένα χωριό και αυτό μας έκανε να ενωθούν μεταξύ τους και απέτυχαν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα καθώς πρόκειται για μια πρώτη νίκη, αν αυτή η βούληση πάντα εκφραστεί σε νόμο.
Η βάση αναφοράς παραπάνω ώς αναγκαιότητα διακριτότητσς των παραλιών ( απόλυτα ορθολογικό κοθνωνικά κριτήριο όχο όμως οικονομικόταμειοπλεονασματικά ορθολογικό τεκμήριο) εμπεριέχει ταυοχρονα και υποβάλει και τα κριτήρια ορθολογικότητας. Που για την παραλία είναι κύρια η ασφαλής προσβασιμότητα και τάξη υποδομών.
Τα πράγματα δεν είναι έτσι ( για ποιά τάξη και ασφαλή προσέγγιση με σκάλες από οθκοδομικά μαδέρια αυτοσχέδιες, για βράχια που πρέπει να ανεβοκατεβούν οι επισκέπτες, για πιθανότητες κατολισθήσεων των πρανών της παραιας, για υποδομές ηλεκτρισμού αποχέτευσης ψύξης για την συντήρηση των παρεχομένων , καθαριότητας κάδων σκουπιδιών και της ίδιας της άμμου της παραλίας , για τι απ αυτά εξετάζει η σύγχρονη ορθολογικότητα ( αυτή των ταμειακόκρατικών πλεονασμάτων ) για τον χαρακτηρισμό της κάθε παραλίας ώς εκμεταλεύσιμη εισπρακτικά.???
Και εδώ το φαινόμενο αυτό της χωρίς υποδομές μισθωτικής κουλτούρας ουσιαστικά φρα αντιαναπτυξιακά στον χρόνο.Κσι τελικά για τον ίδιο τον ή τους επενδυτή/ές μίσθωσης ( και να μην δαιμονοποιούμε κάθε επιχειρηματική όσο μικρή νάναι προσπάθεια).
Το θέμα τι θέλει η χώρα ώς κρατική αρχή είναι το ζητούμενο , μιά και το κράτος ακόμα και στον άκρατο φιλελευθερισμό κρατά (για ωφελιμιστικούς λόγους αναπαραγωγής της τάξης του) τα εργαλεία του κάθε αναπτυξιακού ή υποαναπτυξιακού ( γιατί υπάρχει και αυτό) σχεδίου.Πόσο μάλλον στον ριζοσπαστικό φιλελευθερισμό ή στα κεντρομώλα σχήματα κρατικής διαχείρησης.
Και η κρατική δομή στην Ελλάφα χρόνια , και τώρα της αυτοπροτεινόμενης προοδευτικής δημοκρατικής αριστεράς , όχι μόνο δεν έχει ξεκαθαισει τι σχέδιο θέλει αλλά ευκαιριακά -και τα τελευταία προοδευτικά αριστερά χρόνια κράτους η θεώρηση του όρου “”ταμειακά πλεονάσματα”” οδηγεί σε ασάφειες στον χρόνο που ούτε τα ταμειακά επιδιωκόμενα πλεονάσματα μπορούν να εξυπηρετήσουν.
Διότι τα ταμεικά πλεονάσματα θέλουν στον χρόνο κοινωνική ευταξία για να τεκμηριώνονται ώς υπαρκτά.
Και κοινωνικη ευταξία είναι για να πληρώνει ο πολίτης ανταποδοτικά υο πσρεχόμενο προιόν και ταυτόχρονα για να ιρθολογικοποιεί ο επενδυτής το αναγκαίο ποσοστό επένδυσης και κέρδους, σρα να υποστηρίζει την παροχή υπηρεσιών.Και να αναπαραγάγεται ποιοτικά ανακυκλούμενο το κοινωνικό επιχειρηματικό και κρατικά φορολογικώς εισπρακτικά σχέδιο.
Όλα τα άλλα είναι λίθοι ατάκτως ριγμένοι , συντρίμια και θρύψαλα, πριονίδια και λαμπυρίσματα από σπασμένα μπουκάλια και γυαλιά στην άμμο της παραλίας πεταμένα που προορίζονται για το φαράσι των σκουπιδιών, αφού πρώτα κόψουν και ματώσει η πατούσα κάποιου λουόμενου.
Τον ρόλο μετά αφού απαξιωθούν τα πάντα αναλαμβάνουν οι εθελοντές καθαρισμού , μονο και μόνο συμβολικά να δείξουν ότι τα επιδιωκόμενα μέσω της ίντριγκας και της προχειρότητας ταμειακά πλεονάσματα φεν οδήγησαν πουθενά.Απλά οδήγησαν στο να βρωμίσει η περιοχή και χρειάζεται η επέμβαση του Ιησού Χριστού μέσω των καλών Σαμαρειτών ( αυτό συμβολίζει ο εθελοντισμός).Η μεταφυσική εγκαταστάθηκε για την αναγκαιότητα θαλυματος για να καθαρίσει η πλέον ξοφλημένη περιοχή στην περίπτωσή μας παραλίες. Η παρούσα κυβέρνηση της αριστεράς έστω και προοδευτικής αλλά και η ιδεολογία της αριστεράς δεν προστρέχει στον δομικό.κοινωνικό ρόλο του κάθε θρησκευτικού δόγματος.!!